karamat sarkar xj 50
بۇ تېما 646 قېتىم كۆرۈلدى
tugluk
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 678
نادىر تېما : 2
يازما سانى : 151
شۆھرەت: 1052 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 1056 سوم
تۆھپە: 576 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 583 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 177(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-02-19
ئاخىرقى كىرگىنى:2011-11-03
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 ئۇيغۇر بالىلار ئويۇنلىرى ۋە بالىلارنىڭ پىسخىك قابىليەت مەسىلسى ھەققىدە

باشقۇرۇش ئەسكەرىتمىسى :
بۇ يازما hawar تەرىپىدىن نادىرلاندى(2011-05-31)
               ئۇيغۇر بالىلار ئويۇنلىرى ۋە بالىلارنىڭ پىسخىك قابىليەت مەسىلسى ھەققىدە

   سەن ئۆتمۈشكە تاپانچىدا ئوق ئاتساڭ،كىلەچەك ساڭا زەمبىرەكتە ئوق ئاتىدۇ.
                                                                                            _________ قۇددۇس ھەمزەتۇف
    شەۋكەت ھامۇت
              بىزدە چوڭلار دائىم :<<بالىلار ئويۇنغا قېنىش كىرەك!>> دەپ تەكىتلەپ تۇرىدۇ.لېكىن بۇتخانا پەلسەپەسى ئۇنداق دىمەيدۇ.ئۆسمۈرلۈك چاغلىرىمنى ئەسلىسەم:
                                                                              ئوينايدىغان بالا بارمۇ؟
ئېغىلدىكى كالا بارمۇ؟
دەپ،بىمالال ئەركىن ۋارقىراپ ئوينايتتۇق.ھازىرقى بالىلار بولسا :
                                                                           يانچۇقۇڭدا پۇل بارمۇ؟
                                                                           ئوينايدىغان تور بارمۇ؟
دەپ،پىچىرلاپ سورايدۇ.پۇل بولمىسا ھەرگىز ئوينىيالمايدۇ.ئۇنىڭ ئۈستىگە شەھەرلىشىش ۋەزىيىتى ئېلىپ كەلگەن تۇرار - جاي قۇرۇلمىسىدىكى ئۆزگۈرۈش،ئۇيغۇرلارنىڭ جامائەت بىرلىگى،ئەخلاق بىرلىگى ۋە ئېتىقات بىرلىگىدە پارچىلنىش ھەم ياتلىشىشنى كەلتۈرۈپ چىقارغانلىقتىن،بالىلاردا ئادىمىلىك خىسلەتلىرى سۇسلۇشۇپ،ھايۋانى تەبىئەت ئەۋجىۋاتىدۇ.شۇڭا بۇ خىل ۋەزىيەتكە بىزدىن بالدۇر دۇچ كەلگەن چەتئەلدىكى خەنزۇ زىيالىلىرى كوڭزىنىڭ:<<شاگىرتلار دەستۇرى>> قاتارلىق كىلاسسىك نەمۇنىلەرنى قايتا نەشىر قىلدۇرۇپ،مەخسۇس ئەنئەنە تەربىيىسى دەرىسلىگى تەسىس قىلىپ،باشلانغۇچ ۋە ئالى مائارىپقا ئوموملاشتۇرۇۋاتىدۇ.توغرىسى،<< دۆلەتنى ئەخلاق  ئارقىلىق ئىدارە قىلىش>> ،<< سەككىز شەرەپ،سەككىز نومۇس مەسىلسى>>  مەلۇم جەھەتتەيوقۇرقى ۋەزىيەتنىڭ بىر خىل تىزلىنىشىدن ئىبارەت.
               تەبىئىكى،ئادەمنىڭ ساپاسى تەربىيەگە باغلىق. شۇڭا ئەنئەنە تەربىيىسىدىن مۇستەسنا ھالدا زامانىۋى مەدىنيەتنى،ئادىمىلىكنى،ئىللىق جەمىيەتنى تەسەۋۋۇر قىلىش بىر خىل خام خىيالدىن ئىبارەت. يەنە كىلىپ مائارىپنىڭ مەخسىتى بويۇنتۇرۇققا لايىق كالا تەربىيەلەش ئەمەس!.
               ئەلبەتتە،بۈگۈنكى زامانىۋى دۇنيا ،كىشىلەردىن بەلگىلىك دەرىجىدە پەن- مەدىنيەت،بىلىم قۇرۇلمىسى بولۇشنىلا ئەمەس، بەلكى زامانىۋى پىسخىك ساپانى،بولۇپمۇ ئادىمىلىك قابىليەتنىڭ بولۇشىنى كەسكىن تەلەپ قىلىۋاتىدۇ.ئۇنداقتا ،بىز بۇ قابىليەتنى بالىلاردا قانداق يىتىلدۈرىمىز؟ ئىلگىركى ئاتا - بوۋىلار قانداق يىتىلدۈرگەن؟ بىزدە چوڭلار دائىم:<<بالىلار ئويۇنغا قېنىش كىرەك!>> دەپ تەكىتلەشتە قانداق ئالاھىدە سەۋەپ بار؟
           شىۋىتسارىيەلىك پىسخولوگ پىياگېت :<< پىسخىكا ،تۇغما پىشىپ يىتىلىشتىنمۇ كەلگەن ئەمەس،كېيىنكى تەجرىبىدىنمۇ كەلگەن ئەمەس،بەلكى ھەركەتتىن كەلگەن >> دىگەن نەزىريىنى ئوتتۇرغا قويغان. مەسلە ئۆز- ئۆزىدىن مەلۇمكى،ھەركەت بالىلار پىسخىك تەرەققىياتىنىڭ ئاساسى.ئويۇن بالىلارنىڭ ئاساسى پائالىيىتى. شۇڭا ئۇيغۇرلار:<< بالىلار ئويۇنغا قېنىش كىرەك!>> دەپ تەكىتلىگەن.يەنە بىر جەھەتتىن ، ئۇيغۇر بالىلار ئويۇنلىرى نوقۇل بالىلارنى ئوينۇتۇش،كۈيمەندۈرۈش، كۆڭۈل ئېچىش جەھەتتە بىر ۋاستە بولماستىن،بەلكى ئۇ مەلۇم پىسخولوگىيە ئىلمى نەزىر يىسى ئاساسىدا تۈزۈلگەن ،بالىلاردا مەلۇم پىسخىك قابىليەت يىتىلدۈرۈشنى ئاڭلىق نىشان قىلغان ،ئويۇن ئىچىگە ھەركەتنى،ھەركەت ئىچىگە مەخسەتنى يۇغۇرۇۋەتكەن ،بالىلارنىڭ ئۆزلۈك تەڭپۇڭلىغىنى ساقلايدىغان روھى تارازىدىن ئىبارەت. شۇڭا ئۇيغۇر بالىلار ئويۇنلىرى بىلەن بالىلارنى ئوينۇتۇپ،ئۇلارنى يېڭى بىلىشكە، يېڭى قىزىقىشقا ئىگە قىلغىلى،بالىلاردا ئاكتىپ تۇرمۇش پوزىتسىيىسى يىتىلدۈرۈپ،مۇھىتقا ماسلىشىش قابىليىتىنى ئۆستۈرگىلى، كەيپىياتنى تەڭشەپ،ئەسلى ئۆزلۈكنى ئېچىپ،يوشۇرۇن قابىليەتنى بايقاپ،بالىلاردىكى روھى توسالغۇنى كۆرسىتىپ،پىسخىكىلىق داۋالاشنى بىۋاستە ئەمەلگە ئاشۇرغىلى بولۇدۇ.
       مەسلەن ئالساق:  بالىلارنىڭ تەپكۈچ ئويۇنى ،بالىلاردىكى سەزگۈ- ئىدراكنى تەرەققى قىلدۇرىدۇ. دىققەتنى تەخسىملەشنى،بەدەننى ھەركەتكە تېز ماسلاشتۇرۇشنى ئۆگۈتىدۇ. بالىلارغا نومۇس- شەرەپ تۇيغۇسى بىرىدۇ، بالىلارنىڭ ئىرادە ئىندۇۋىندىئاللىغىنى پەرۋىشلەپ، ۋاقىت ئېڭى بىلەن رىقابەت ئېڭىنى ئۆستۈرىدۇ.شۇڭا تەپكۈچ ئويناپ ئۆسكەن بالىلار شوخ،ئەقىللىق ھەم غورورلۇق كىلىدۇ. بۈركۈت ئويۇنى بولسا بالىلارنىڭ تىل قابىليىتىنى ئۆستۈرۈپ،ئۇلارنى تۇرمۇشقا ئەقىل ۋە جاسارەت بىلەن يۈزلىنىپ ،كوللىكتىپنى سۆيۈشنى،ئىتتىپاق بولۇشنى،ئىنتىزامغا رىئايە قىلىشنى ئۆگۈتىدۇ.كەپتەر ئوينۇتۇش ئويۇنى،  بالىلارنىڭ سەزگۈ ،ئىدراك، ىاتىرە ،خىيال،تەپەككۈر قابىليىتى بىلەن مۇناسىۋەت قابىليىتىنى ئۆستۈرىدۇ.كەپتەر ئويناپ ئۆسكەن بالىلار تۇرمۇشتا قىزغىن،ھىس - تۇيغۇغا باي،ئەرك سۆيەر كىلىدۇ. دىمەك ،ئۇيغۇر بالىلار ئويۇنلىرى شەكىل ۋە مەزمون جەھەتتىكى پەرقى بىلەن بالىلاردا تۈرلۈك  پىسخىك قابىليەت يىتىلدۈرۈشنى مەخسەت قىلغان. ئوخشاشلا،تارىختىكى نۇرغۇن بالىلار ئويۇنلىرى، ئۆز دەۋرىدە ئۇيغۇر بالىلىرىنى تەربىيەلەيدىغان،جانلىق پىسخولوگىيە دەرسخانىسى بولغان. نۇرغۇن ئۇيغۇر بالىلىرى مانا مۇشۇ دەرسخانىدا ئەركىن ،بىمالال پىسخىك مەسلەھەت ئالغان، ئۆزلۈكىنى تونۇغان، تۈرلۈك ئويۇن شەكلىدىكى كوللىكتىپ سىناقلاردا ئۆزىنى ئۆزى( بىشارەت ،مۇزىكا ،ھەركەت،،قايىتما ئىنكاس ئارقىلىق )داۋالاشنى ئەمەلگە ئاشۇرغان.شۇڭا بۈگۈنكى ئيغۇر يەسلى-باشلانغۇچ مائارىپى ئۆز ئەنئەنىسىگە ھۆرمەت قىلىشى، بالىلارنىڭ پىسخىك قابىليىتىنى تەربىيەلەش مەسىلسىدە ،بالىلار ئويۇنىدىن ئىبارەت بۇ تەۋەرۈك ئەڭگۈشتەرنى ھەرگىز چۆرۈۋەتمەسلىگى كىرەك. 

2011-يىلى 5-ئاينىڭ 28-كۈنى،قومۇل.
[ بۇ يازمىنىtuglukدە2011-08-11 23:16قايتا تەھرىرلىد ]
تېما تەستىقلىغۇچى : alqondi
تەستىقلانغان ۋاقىت : 2011-05-29, 13:51
چوققا [باش يازما] ۋاقتى : 2011-05-29 12:39 |
dil008
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 44
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 11
شۆھرەت: 55 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 55 سوم
تۆھپە: 33 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 33 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 22(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-01-07
ئاخىرقى كىرگىنى:2011-10-25
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ئۇيغۇر بالىلىرى ئوينايدىغان ئويۇنلارنى باشقا يۇرتلاردا مەخسۇس دەرس شەكلىدە ئۆتىدىكەن! بىز يەنىلا بەختلىك، ئاشۇ ئويۇنلارنى ئويناپ چوڭ بولدۇق، ھازىر ئۇ دەرسلەردىمۇ قىينالمايمىز...
西部医院
چوققا [1 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-05-29 19:38 |
melody
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 1200
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 4
شۆھرەت: 20 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 20 سوم
تۆھپە: 12 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 12 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 16(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-03-28
ئاخىرقى كىرگىنى:2011-06-14
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ئويۇن ھەقىقەتەن بالىلارنىڭ زېھنىنى ئاچىدۇ ھەمدە ئۇلارنىڭ ساغلام ۋە ئەقىللىق چوڭ بولىشىغا ياردەمى بولىدۇ...چوڭلارمۇ خىزمەت بىلەن ئويۇننى مۇۋاپىق بىرلەشتۈرسە ئۈنۈمى يۇقىرى كۆتۈرىلىدۇ.
چوققا [2 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-05-29 22:24 |
oyganganzimn
دەرىجىسى : ئادەتتىكى ئەزا


UID نۇمۇرى : 14
نادىر تېما : 2
يازما سانى : 209
شۆھرەت: 1254 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 1239 سوم
تۆھپە: 718 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 724 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 213(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-01-06
ئاخىرقى كىرگىنى:2011-11-02
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ئۇيغۇر بالىلار  ئويۇنلىرىنىڭ نەزىريىۋى  مائارىپقا  قارىغاندا  رولى بەكرەك  چوڭ،چۈنكى  بالىلار  ئويۇنلىرى بالىلارنى بىرقانچە خىل  تەربىيلەشنى يۇغۇرۇپ  كۆپ قاتلاملىق تەربىيلەش تەربىيلەش  مەقسىدىگە يەتكۈزەلەيدۇ.شۇڭا  بالىلارنى  ئويۇندىن چەكلەش  ئۇلارنىڭ تەپەككۈرىنى بوغۇشتىن باشقا نەرسە  ئەمەس،مائارىپىمىز  ھازىر  بۇ نۇقتىلارنى چۈشىنىپ يېتىۋاتىدۇ.
hawar
چوققا [3 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-05-31 23:06 |
كۆرۈلگەن تېما خاتىرىسى كۆرۈلگەن سەھىپە خاتىرىسى
Bagdax bbs » ئادەت قېرىماس