karamat oztil xj 50
بۇ تېما 597 قېتىم كۆرۈلدى
guljannat
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 2076
نادىر تېما : 2
يازما سانى : 124
شۆھرەت: 787 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 777 سوم
تۆھپە: 443 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 446 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 321(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-05-31
ئاخىرقى كىرگىنى:2011-09-14
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 «قىزىل راۋاقتىكى چۈش»نى داۋاملاشتۇرغىلى بولامدۇ؟

«قىزىل راۋاقتىكى چۈش»نى داۋاملاشتۇرغىلى بولامدۇ؟
2-ئاينىڭ26-كۈنى قانداشلىق مۇناسىۋەتنى تەكشۈرۈپ، ئۆزىنى ساۋساۋنىڭ 70- ئەۋلادى دەپ ئاتىۋالغان جۇڭگو  قىزىل راۋاق ئۇيۇشمىسىكى ئەزا ساۋ زۇيى كىشىنى ھاڭ-تاڭ قالدۇرغان ئىدى. (ساۋ شۆچىن يازغان «قىزىل راۋاقتىكى چۈش» ۋە ئۇلار جەمەتىنىڭ بىۋاسىتە قانداشلىق مۇناسىۋىتى بار ئىكەن) . ساۋ شۆچىن يازغان «قىزىل راۋاقتىكى چۈش» تىكى ساۋ ئىسىم ھەقىقىي ئىسىم بولۇپ،  ئۇ ساۋ ساۋنىڭ 64 ئەۋلادى ئىكەن.

ساۋ شۆچىن ساۋ ساۋ نىڭ كىيىنكى ئەۋلادىمۇدۇ؟ بۇ ئىش بەك يېڭىلىقمۇ ئەمەس. قىزىل راۋاقتىكىلەرنى تەتقىقاتىدىلا ئەمەس، ساۋ شۆچىننىڭ بوۋىسى جياڭنىڭدىكى ساۋ بىگىم ئىدى. ھەم ئىلگىرى مۇنداق بىر ئوي پىكىرنىمۇ ئېلان قىلغان ئىدى.  « بىز ساۋ جەمەتىنىڭ كېيىنكى ئەۋلادرلىرى، ئېسىل جەمەتتىن! » ساۋ شۆچىننىڭ «قىزىل راۋاقتىكى چۈش» نى يازغان ۋاقىتىدا بۇ شەرەپلىك جەمەتنى  كىرىش سۆزدە تىلغا ئالغان. ئەپسۇسلىنارلىقى بۇ كىرىش سۆز  بىلەن  كېيىنكى 40 باب ئوخشاش بولۇپ،  ھەممىسى بىر  مەڭگۈلۈك بىر چۈش بولۇپ قالغان ئىدى.

ساۋشۆچىن بىلەن ساۋساۋنىڭ زادى قانداق مۇناسىۋىتى بار؟ ئۇزۇن يىللاردىن بۇيان قىزىل راۋاق جەمئىيىتىدىكى  تېخى ئېنىق بولمىغان بىر ئەھۋال بولۇپ قالغان ئىدى. بۈگۈنكى كۈنگە كەلگەندە، لىياۋنىڭنىڭ قىزىق راۋاقتىكى چۈش مۇتەخسسسى ساۋ ئەپەندىم ساۋ شۆچىن بىلەن ساۋساۋنىڭ 64-ئەۋلادلىق مۇناسىۋىتىنى تەكشۈرگەن. راست ياكى يالغان بولۇشىدىن قەتئىي نەزەر، قوشۇلۇش ھوقۇقىغا ئېرىشكىلى بۇلامدۇ يوق يەنىلا  تەبرىكلەشكە تىگىشلىك ئىش ئىدى.

تەبرىكلەش ھامان تەبرىكلەش، لېكىن يەنىلا  سورىماي بولمىدى. ساۋ شۆچىىننىڭ ساۋ ساۋنىڭ كېيىنكى ئەۋلادى ئىكەنلىكىنى بىلىش  ھەقىقەتەن شۇنچىلىك مۇھىممۇ؟ بەلكىم بۇ يەردە قىزىل راۋاقتىكىلەرنىڭ نەزىرىدە،  ھەقىقەتەن مۇھىم بولۇشى مۇمكىن،  مۇناسىۋەتلىك مەلۇماتلاردىمۇ ئېنىقلاندى،  قىزىل راۋاقتىكى چوڭ ئائىلىسىدىكى فېڭ چىيۇڭ ئەپەندى ئىسپاتلاشنى مەخسۇس ھاۋالە قىلغان. ئەپسۇسلىنارلىقى جاۋابقا ئېرىشەلمىگەن، كىشىنى ئۈمىدسىزلەندۈرگەن ئىدى. بۈگۈنكى كۈنگە كەلگەندە،  قىزىل راۋاق ئائىلىسىدىكىلەر مۇنداق بىر دەلىل يەكۈننى چىقارغان، بىر مۇھىم بولغان نەتىجە دېسەكمۇ بولارمۇ؟  لېكىن،  ماڭا ئوخشاش مۇنداق « قىزىل راۋاقتىكى چۈش» نى ھىكايە تەرىقىسىدە كۆرىدىغان ئادەمگەنىسبەتەن ئېيتقاندا،  بۇ ئىش ھەقىقەتەن ئۇنچە مۇھىم ئىش ئەمەس ئىكەن.

مەن قەدىمىي كىتابلارغا ئاددىغىنا ئىزاھ بېرىمەنكى،  «قىزىل راۋاقتىكى چۈش» پەقەت تەھلىل قىلمايلا قارىسىغىلا بىر قانچە قېتىم كۆرۈپ چىققان، مەيلى قانداق كۆرۈپ چىقاي، جيا ئىككىنچى بىگىم قانداق-قانداقتۇر،  شياۋشاڭ توقالنىڭ قانداق-قانداق،  قىممەتلىك- بىباھا سۆزلەر ياكى بولمىسا  قانداق  ئىتتىپاق ئۆتكەن دېگەندەكلەر ئىدى. كېيىن تەتقىقات كىتابلىرىنى كۆرۈپ،  ئاندىن مەنىلىرىنى چۈشەندىم. لېكىن،  قىزىل راۋاق ساھەسىدىكىلەر كۆپلىگەن تالاشتارتىشلارنى قىلغان بولۇپ، پەقەت بىلىپ بېقىشلا ئىدى.  ئومۇمىي جەھەتتىن بىكارچىلىقتا چۈمۆلىلەرنىڭ ئۇرۇشقان ھالىتىنى كۆرگەندەكلا ئىش ئىدى. بىراق بىزدەك جاھىل ئىدىيىلەردىكى كىشىلەر (ئالايلۇق ساۋشۆچىن ساۋساۋنىڭ كېيىنكى ئەۋلادى شۇمۇ ياكى ئەمەسمۇ مەسىلىلىرىگە) نىسبەتەن كىشىلەر  ئەستايىدىللىك بىلەن چۈشەندۈرۈش بەرسىمۇ،  يەنىلا چۈشىنىپ بولالمايمىز ھەم ئىدىيىدىن ئۆتكۈزۈپ بولالمايمىز.

ھەر كاللىدا ھەر خىيال، بىراق،  بىر «قىزىل راۋاقتىكى چۈش»كىلا نەچچە مىڭلىغان تەتقىقاتچىلار بار. بۇ بەلكىم ساۋشۆچىن قىلچىمۇ ئويلاپ كۆرمىگەن بىر مەسىلە بولىشى مۇمكىن. ئۆز ۋاقتىدا بىر ھىكايە يازغان، بۈگۈنكى كۈنگە كەلگەن جاۋابى ئېنىقسىز بىر تېپىشماققا ئايلىنىپ قالغان ھەم نۇر غۇنلىغان مۇتەخەسىسلەر بارلىققا كەلگەن.  ساۋ شۆچىننىڭ «قىزىل راۋاقتىكى چۈش»  ساھەسىدىكى زەنجىرىنى ھەقىقەتەن كىچىك مۆلچەرلەشكە بولمايدۇ. لېكىن،  بۇ بىز ئادەتتىكى ئوقۇرمەنلەرنى قىيناپ قويماقتا،  مۇشۇنداق كۆپ مۇتەخەسىسلەر بار بولۇپ،  كىمنىڭكىنى ئاڭلاش كېرەك؟  سىز دەڭچۇ  قېنى« ساۋ ساۋ قەبرىسى» دە كۆمۈلگىنى ساۋ ساۋمۇ ياكى باشقىسىمۇ  بۇنىڭمۇ تېخى ئېنىق بېكىتىلگىنى بارمۇ يوق ؟ ئەمدى بولغاندا ساۋ ساۋ بىلەن ساۋشۆچىننىڭ قانداشلىق مۇناسىۋىتى بارمۇ يوق  دېگەن مۇنازىرىگە چۈشتى.  بۇلارغا راستىنلا  كىشى قايىل جۇمۇ......

قارىغاندا قىزىل راۋاقتىكى چۈش ھەقىقەتەن شۇنچىلىك چوڭقۇر ئىكەن.  ئىچىدىكى كىشىلەرمۇ شۇنچىلىك مەرتىبىلىك.  بىزلەر دېگەن بىر مايلامچى خالاس.  بىزدە ئۇنداق تەتقىق قىلغۇدەك ئىقتىدار ھەم سەۋىرچانلىق يوق.  بىز يەنىلا ئۈزۈم پىش ئاغزىمغا چۈش دەپ ئولتۇرساقلا بولىدىغان ئوخشايدۇ.

 

« قىزىل راۋاقتىكى چۈش » كىتابىنىڭ باشقىچە ئارقا كۆرۈنىشى
بۇرۇن،  پېشقەدەم  قىزىل راۋقتىكىلەر مۇتەخەسىسىلەردىن يۈ پىڭبو «كىتابنى داۋاملاشتۇرۇغقا بولمايدۇ » دەپ ئوتتۇرىغا قويغان. سەۋەبى «ئاددىي بىر ماقالىنىڭ ھەممىسىدە ئۆزىنىڭ تەبىئىيلىكى  ئىپادىنىلىنىپ تۇرىدۇ. قانچە ياخشى  بولغانسېرى شۇنچە شۇنچىلىك تەبىئىي ھەم جانلىق بولىدۇ. شۇنداق بولغانلىقى ئۈچۈن،  بۇ ئەسەرنى ئۇزارتىش بىر قىيىن مەسىلە، ياخشى بولغان  ئەسەرنى تېخىمۇ داۋاملاشتۇرۇشقا بولمايدۇ. نېمىشقا  داۋاملاشتۇرۇشقا بولمايدۇ. يازغۇچىنىڭ ئۆزىنىڭ تەبىئىيلىكى بولىدۇ،  داۋاملاشتۇرۇپ يازغۇچىنىڭمۇ ئۆزىگە چۇشلۇق تەبىئىيلىكى بولىدۇ. شۇنىڭ ئۈچۈن تۈپتىن ئوخشاشمايدىغان بولۇپ قالىدۇ.  ئىدىيىسىمۇ،  ھېسسىياتىمۇ ئەدەبىياتتىكى ئۇسلۇبىمۇ ماس كەلمەيدىغان تۇرۇقلۇق قانداقمۇ مەجبۇرىي  ئەسەرنى بىرلەشتۈرگىلى بولسۇن؟ بۇ قانداق گەپ بولۇپ كىتەر. پەرىزىمچە  يازغۇچىلار سالونىدا ھەر قانداق بىر كىشىنىڭ بۇ ئەسەرنى داۋاملاشتۇرۇشقا قارشى تۇرىدۇ دەپ قارايمەن. ھەتتا ئۇ ئۆزى بولغان تەقدىردىمۇ،  شارائىت ئۆزگىرىپ كەتكەن بولۇپ،  يەنە تېخى  كەلگۈسىدىكى ئۆزگىرىشلەرنى تېخىمۇ  يېزىشقىمۇ بولمايدۇ. بۇلارنى ھە بىر  ئەدەبىيات-سەنئەتىى بىلەن شۇغۇللىنىدىغانلار دا چوقۇم بولىدىغان بىر سەمىمىي قورال. » بۇ  نەزىرىيىنى ئاساس قىلىپ،  يۈ پېڭبو يەنە بىر  قېتىم ئىچكىرلىگەن ئاساستا «» نى ئىزاھلاپ ئۆتتى. داۋاملاشتۇرۇلغان باشقا كىتابقا سېلىشتۇرغاندا،  يەنە ئالاھىدە بىر قىيىنچلىققا دۇچكەلدى. شۇڭا ئاسانلا مەغلۇب بولدى.چۈنكى ( 1- « قىزىل راۋاقتىكى چۈش » بىر ئەدەبىي ئەسەر بولۇپ، ئۇ  ئىلمىي ماقالە ئەمەس.  شۇڭا قايىل قىلارلىق نەتىجىگە ئېرىشلەمەيدۇ، 2- « قىزىل راۋاقتىكى چۈش » ھەقىقىي ئەھۋال يېزىلغان ئەھەر. ئەگەر كىتابىنى داۋاملاشتۇرۇماقچى بولسا،  شۇنىڭ ئوىشاش بولغان  شارائىت،  خاراكتېر بولۇشى كېرەك، ھەر قانچە ئەقللىق  كىشى بولسىمۇ، ئۇنى ئېھتىياتچانلىق بىلەن  يازغان بولسىمۇ كىشىنى قايىل قىلالمايدۇ»  ئومۇمىي جەھەتتىن ئېيتقاندا،  بۇ گەپ يەنىلا  نىگىزلىك ھەمدە ئومۇمىي جەھەتتىكى داۋاملاشتۇرۇلغان ھىكايىنىڭ ئەمەلىي ئەھۋالىغا ماس كىلىدۇ،  يېزىلغان ماھىيىتى ئىچكىرلىگەن ھالدا بەلگىلىگەن بولۇپ،  قىزىل راۋاقتىكى مۇتەخەسىسلەرنى تېخىمۇ پىشىلدۇرۇلغان دېيىشكىمىۇ بولىدۇ،  چۈنكى، بۇ گەپنى قىلغان ئادەم نېمىلا  دېگەن بىلەن يازغۇچىلار ، ھەمدە يېڭى  قىزىل راۋاق جەمئىيتىدىكى مۇھىم بولغان ئاساسلارنى سالغۇچىلارنىڭ بىرى.

ئەمما،  كىتابنى داۋاملاشتۇرۇش جۇڭگونىڭ قەدىمىي ھىكايىلىرى تارىخىدىكى  كۆپ ئۇچىراپ تۇرىدىغان ئالاھىدە ئەھۋاللار بولۇپ،  ھەمدە كۆرىنەرلىك نەتىجىلەرمۇ بولغان. چىڭ سۇلالىسىنىڭ ئاىىردىكى جىن سۇنسېن (تيەنشياڭ) بىر ھىكايىنىڭ ئالدىنقى ئالتە بابىنى يازغان، كېيىنكىسىنى زېڭ بۇ داۋاملاشتۇرۇپ يازغان.  ئەڭ ئاخىرىدا تاماملانغان ئەسەر ناھايىتى ياخشى بولغان. بۇ دەل داڭلىق بولغان « ۋاپاسىز دېڭىز گۈلى» دېگەن ھىكايىدۇر. يەنە « سۇ بۇيىدا»نىڭ كېيىنكى  كىتابىنى چېڭ چېن « سۇ بۇيىدا قىسىسى» قىلىپ،  چىڭ ليەن مۇدىر « كېيىنكى سۇ بۇيىدا قىسسى» دەپ،  يۈ ۋەنچۈن «ئاخىرىقى سۇ بۇيىدا قىسىسى» قاتارلىقلاردىن ئىبارەت ئوخشاش بولغان داۋاملاشتۇرۇشلار دىن داڭلىقلىرى چىقىشىمۇ مۇمكىن ئىدى. بۇ مىڭ چىڭدىكى ھېكايىلار تەتقىقاتى ساھەسىدىكى ئورتاق نەتىجىلەردۇر. پەقەت بىزنىڭ جۇڭگودىلا مۇنداق ئەمەس،  «ئۇچۇش» دېگەننىڭ داۋاملاشتۇررۇلغىنى ئامېرىكىدا نەشرى قىلىنىپ، ھەقىقەتەن  كىشىلەرنىڭ قارشىز ئېلىشىغا ھۆرمەتلىشىگە سازاۋەر بولغان. كىشىلەر  تالىشىپ سېتىۋالغان. ئاۋۋالەم  قەدىمىي يەر جاي ناملىرى ياخشى بولغان ئىدىيىلەرنى رىيد دەك  ئۇيۇشتۇرالامدۇ يوق؟  بۇ ئەھۋاللار  شۇنى  ئېنىق كۆرسىتىپ تۇرۇپتىكى كىتابنى داۋاملاشتۇرۇشتىكى مۇۋاپىقلىق  كۆرگەن كىشىلەرنى ھەيران قالدۇراتتى.  ھەممىنى بىردەك قىلىش مۇمكىن ئەمەس ئىدى.


 تەرجىمىسى  : گۈلجەننەت مۇھەممەت

تېما تەستىقلىغۇچى : hawar
تەستىقلانغان ۋاقىت : 2011-06-09, 00:10
يازىمەن دەپ يازالمىدىم، يازمايمەن دەپ تۇرالمىدىم
چوققا [باش يازما] ۋاقتى : 2011-06-08 21:47 |
korgan
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 2205
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 9
شۆھرەت: 45 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 45 سوم
تۆھپە: 27 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 27 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 0(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-06-09
ئاخىرقى كىرگىنى:2011-06-14
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

بۇ نادىر كىتاپنىڭ ساقلىنىپ قېلىشىغا جۇڭگوغا داڭلىق پارىخور خېشىن سەۋەپچى بولغان ،
بىر پارىخور ئەمەلدارنىڭ تۆھپىسىدە بۇ
西部医院
چوققا [1 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-06-09 06:41 |
laili
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 628
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 11
شۆھرەت: 55 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 55 سوم
تۆھپە: 33 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 33 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 24(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-02-14
ئاخىرقى كىرگىنى:2011-09-06
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

بىر مىللەتنىڭ خاراكتىرىنى ىپادىلەپ بېرەلەيدغان ياخشى كىتاپ ،مەزمونى چوڭقۇر، خەنزۇ مىللىتىنى چۈشەنمەكچى بولسىڭىز مۇشۇ كىتاپنى وقۇپ چىقىڭ.
چوققا [2 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-07-18 22:41 |
بەگزات
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 766
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 21
شۆھرەت: 105 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 105 سوم
تۆھپە: 63 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 63 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 24(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-03-01
ئاخىرقى كىرگىنى:2011-09-11
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ئىشلىتىش
بۇ مەزمۇن 2قەۋەتتىكى lailiدە2011-07-18 22:41يوللىغان يازمىسىغا نەقىل :
بىر مىللەتنىڭ خاراكتىرىنى ىپادىلەپ بېرەلەيدغان ياخشى كىتاپ ،مەزمونى چوڭقۇر، خەنزۇ مىللىتىنى چۈشەنمەكچى بولسىڭىز مۇشۇ كىتاپنى وقۇپ چىقىڭ.


  ئۇلارنى  چۈشۈنۈش  ئۈچۈن  ئاۋارە  بولۇپ  ئۇ  كىتاپنى  ئوقۇش  كەتمەيدۇ  ،  ئەتراپىمىزدىلا  يۈرمەمدۇ  ئۆزىنىڭ  قانداقلىقىنى  چۈشەندۈرۈپ  .   مەنچە  يەنىلا  باشقا  كىتاپ  ئوقۇڭ  ......
hawar
چوققا [3 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-07-18 23:56 |
tarati
http://risaletmerdan.blogbus.com/

دەرىجىسى : تەكلىپلىك ئەزا


UID نۇمۇرى : 81
نادىر تېما : 11
يازما سانى : 846
شۆھرەت: 4726 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 4698 سوم
تۆھپە: 2778 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 2760 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 2581(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-01-09
ئاخىرقى كىرگىنى:2011-09-14
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ساۋشۆچىننى مانجۇ دىگەن گەپنى قەيەردە كۆردۈمكىن....
چوققا [4 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-07-19 00:27 |
laili
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 628
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 11
شۆھرەت: 55 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 55 سوم
تۆھپە: 33 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 33 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 24(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-02-14
ئاخىرقى كىرگىنى:2011-09-06
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ئەتىراپنى كورۈش بىلەن ساۋشوچىندەك چوڭقۇر ھەم تولۇق  چۈشىنەلمەيمىز-دە، ئۇنداق قابىليەت سىز بىلەن بىزدە يوق .ئۇنىڭ ئۇستىگە باشقىلارنى چۈشەنسىڭىز ئۇنىڭ  بىلەن بولغان مۇناسىۋەتتە توغرا مۇئامىلە قىلغىلى بولىدۇ ئەمەسمۇ .چۇشۇنۇپ تۇرۇپ قىلغان مۇئامىلە بىلەن چۇشەنمەي قىلغان مۇمىلە قەتئى ئوخشىمايدۇ.
西部医院
چوققا [5 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-07-25 00:27 |
كۆرۈلگەن تېما خاتىرىسى كۆرۈلگەن سەھىپە خاتىرىسى
Bagdax bbs » قوغۇنلۇقتىكى پاراڭلار