turkiya aranqa kiyimliri lutun elan orni
بۇ تېما 486 قېتىم كۆرۈلدى
dil-ruskiz
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 3638
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 2
شۆھرەت: 15 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 15 سوم
تۆھپە: 8 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 8 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 8(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-10-10
ئاخىرقى كىرگىنى:2011-12-13
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 تۆگىنىڭ مازار بىلەن نېمە ئىشى...

تۆگىنىڭ مازار بىلەن نېمە ئىشى...
«چاشقانغا جان قايغۇسى،مۆشۈككە نان قايغۇسى بولىۋاتقاندا تۆگىنىڭ مازار بىلەن نېمە ئىشى»-ئۇيغۇر خەلق ماقال-تەمسىللىرىدىن
   مەن 2011-يىلى11-ئاينىڭ17-كۈنى رايونىمىز شىنجاڭنىڭ مائارىپ بۆشۈگى دەپ تەرىپلىنىپ كىلىۋاتقان ئۇيغۇر مائارىپىغا ئۇل سالغۇچىلار بولغان ئاكا-ئۇكا مۇسابايۇپلارنىڭ يۇرتى بولغان ئاتۇش شەھرىنىڭ ئۈستۈن ئاتۇش يېزىسىغا تۇققان يوقلاش مۇناسىۋىتى بىلەن بىرىپ ئىككى-ئۈچ كۈن تۇرۇپ قالدىم، بۇ جەرياندا بۇ يۇرتتىكى بىر قىسىم مائارىپ ئۈچۈن جان پىدالىق بىلەن سەپنىڭ بىشىدا ئىشلەپ كىلىۋاتقان نەۋقىران ئوقۇتقۇچىلار ۋە ئىلىم سۆيەر دېھقان ئاكا ئاغىنىللىرىم بىلەن نۆۋەتتىكى ئاتۇش شەھرىنىڭ مائارىپى توغرىسىدا ھەمسۆھبەتتە بولۇپ قالدىم، ئۇلارنىڭ ئېيتىشىچە يېقىندا ئاتۇش شەھەرلىك مائارىپ ئىدارىسىنىڭ باشلىقى بىلەن ئاتۇش شەھرىنىڭ مائارىپقا مۇناسىۋەتلىك شەھەر باشلىقى ھەرقايسى يېزىلارغا بىرىپ نۆۋەتتىكى قوش تىل سىنىپلىرىغا ئۆتىلىۋاتقان خەنزۇتىلى دەرسىنى كەلگەن يەردىنلا توختىتىپ ئۇنىڭ ئورنىغا ھازىرقى خەنزۇ مەكتەپلىرىدە قوللىنىلىۋاتقان خەنزۇچە ئەدەبىيات دەرسىنى ئۆتۈشنى ئوتتۇرغا قويغان، بۇنىڭغا قارىتا ھەرقايسى باشلانغۇچ مەكتەپ مۇدىرلىرى ۋە خەنزۇتىلى ئوقۇتقۇچىللىرى بۇ خىل ھەركەتنىڭ ئوقۇتۇش جەريانىدىكى ئەڭ چوڭ خاتالىق ئىكەنلىكىنى ،بۇنداق قىلغانلىق ياش ئەۋلاتلارنىڭ كەلگۈسى بىلەن ئويناشقانلىق بولىدىغانلىقىنى ھەم بۇنىڭ پىداگوگىكا قائىدىسىگە تۈپتىن زىت ئىكەنلىكىنى ئوتتۇرغا قويغان ھەمدە نۆۋەتتىكى قوش تىل سىنىپلىرىغا ئۆتۈلۈپ كىلىۋاتقان خەنزۇتىلى دەرسىنىڭ بالىلارنىڭ قوبۇل قىلىشىغا، ئانا تىلى بىلەن خەنزۇتىلىنى بىر-بىرىگە تەرجىمە قىلىپ ئۈگىنىشىگە ئىنتايىن ماسلىشىپ كىلىۋاتقانلىقى توغرىلىق پىكىر بەرگەن ھەمدە يولغا قويۇلماقچى بولغان خەنزۇتىلى ئەدەبىيات دەرسلىكىدىكى مەزمۇنلارنى ئوقۇغۇچىلارنىڭ بىلىش سەۋىيەسىگە ماس كەلمەيدىغانلىقىدەك ئوبىكتىپ ئەمەلىي پىكىرلەرنى ئوتتۇرغا قويغان، ئەپسۇس بۇ پىكىرلەرگە قارىتا شەھەردىن چىققان مۇناسىۋەتلىك رەھبەرلىرىمىز ئىنىق چۈشەنچە بىرىشتىن ئۆزىنى قاچۇرۇپ خۇددى كىچىك بالىغا ئاچچىغلىغاندەك:- «سىلەرگە كۆپ گەپ قىلىشنى كىم قويۇپتۇ!؟ بىز دېگەننى قىلساڭلارلا بولىدۇ، ئىمتىھاننى ئالدىنقى كىتاپنىڭ(خەنزۇتىلى دەرسلىك)11-دەرسىگىچە،كىيىنكى كىتاپنىڭ(خەنزۇتىلى ئەدەبىيات دەرسلىكى)3-بۆلىگىگىچە ئالىمىز،شۇڭا مۇشۇ ئاي ئىچىدە 3-بۆلەككىچە تولۇق ئۆتۈپ بولىشىڭلار لازىم،ئىمتىھان سۇئالنى شەھەرلىك مائارىپ ئىدارىسى ئۆزى چىقىرىدۇ »-دەپلا كۆپنىڭ پىكىرىدىن ئۆزىنى قاچۇرۇپ پېشىنى قېقىپ چىقىپ كەتكەن، شۇنىڭ بىلەن بۇ يېزىدىكى بارلىق مۇدىر ۋە ئوقۇتقۇچىلار گاڭگىراش ئىچىدە گېنىرالنىڭ ئورۇنسىز بۇيرىقىغا قارشى تۇرۇشقا پىتىنالمىغان بىچارە پاچاق ئەسكەرلەردەك بىر-بىرىگە مەنىلىك قارىشىپ قويۇپ يىغىن مەيدانىدىن ئايرىلغان.
   مەنمۇ بىر ئوقۇتقۇچى (باشقا شەھەردە ئىشلەۋاتقان)بولغانلىقىم ئۈچۈن بۇ ئىش مىنىڭ ئىدىيەمدىن پەقەتلا ئۆتمەي ھەم بۇ دەرتلىرىمنى تۆكىدىغان يەرمۇ تاپالماي ئامالسىز ھىلىقى بەشكىرەملىك ئايال ئوقۇتقۇچىغا ئوخشاش باغداش تورىغا كىرىپ قورساق كۆپۈكىمنى چىقىرۋىلىش نىيتىدە قوللىرىمنى كونۇپكا تاختىسىغا باستىم.
   مەن دېمەكچى شەھەرنىڭ مۇناسىۋەتلىك رەھبەرلىرىنىڭ يۇقارقىدەك قىلغىنى ئوقۇ-ئوقۇتۇش قائىدىسىگە ئۇيغۇنمۇ ئەمەسمۇ؟ مائارىپتا مۇشۇنىڭغا ئوخشاش ھىلى ئۇنى ھىلى بۇنى ئوقۇتۇش ،ئەپلەپ-سەپلەپ ئىمتىھان ئىلىش بىلەن نۆۋەتتە تەكىتلىنىۋاتقان قوش تىل ئوقۇتۇشىنى قانداقمۇ ئۈنۈملۈك يوغا قويغىلى بولىدۇ؟!
   ھازىر يولغا قويۇلىۋاتقان ئاتالمىش قوش تىل ئوقۇتۇشىغا قارىتا ئاپتونۇم رايونلۇق مائارىپ نازارىتىنىڭ ھەرقايسى يىللىقلارغا ئۆتىلىدىغان دەرسلىكلەرنىڭ ئېنىق سانى ۋە ئۆلچىمى توغرىسىدا ھۆججىتى بارمۇ -يوق؟بار بولسا نېمىشقا بەزى يەرلىك ئورۇنلار خالىغانچە بىر ئوقۇتۇش ماۋسۇمى ئىچىدىكى تۆت ئاينىڭ ئالدىنقى ئۈچ ئېيىدا بىر خىل دەرسلىكنى ،كېيىنكى بىر ئېيىدا يەنە بىر خىل دەرسلىكنى ئۆتۈشكە ئورۇنلاشتۇردۇ، بۇ  مائارىپ قانۇنىنىڭ قايسى ماددىسىغا ئۇيغۇن كىلىدىغان ئوقۇتۇش ئەندىزسى. بىزنىڭ ياش ئەۋلاتلىرىمىزنىڭ كاللىسى رەھبەرلىرىمىزنىڭ دانا مائارىپ باشقۇرۇش يىڭىلىقلىرى ئارقىلىق قايتا-قايتا ناخشا كۆچۈرسە بولىۋىرىدىغان ئۈنئالغۇ لېنتىسىغا ئوخشاپ قىلىۋاتامدۇ-قانداق؟
تېما تەستىقلىغۇچى : sebir
تەستىقلانغان ۋاقىت : 2011-11-25, 12:46
چوققا [باش يازما] ۋاقتى : 2011-11-24 23:06 |
ilim
دەرىجىسى : باشقۇرغۇچى


UID نۇمۇرى : 35
نادىر تېما : 3
يازما سانى : 658
شۆھرەت: 4312 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 4378 سوم
تۆھپە: 2401 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 2443 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 996(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-01-07
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-01-13
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

قوش تىل مائارىپىنى شىنجاڭنىڭ ئۇزۇن مۇددەتلىك ئەمىنلىكى بىلەن مۇنداق باغلايمىز .
تىل بىلسەڭ ئىشنى ئاسان تاپىسەن يەنى ناننى ئاسان تاپىسەن ھەمدە يات مىللەتلەر
بىلەن ئاسان ھىسيات ئالماشتۇرۇپ دوسلاشقىلى ئارىدىكى زىديەتلەرنى ھەل قىلغىلى بولىدۇ .
دۇنيانىڭ نەسىگە بارما مۇشۇ مەقسەت بىلەن قوش تىل تەربىيە ئېلىپ بېرىلىدۇ .
لېكىن ھازىر ئاپتونومدىكى بەزى رەھبەرلەر ۋە يەرلىكتىكى مائارىپقا مەسئول رەھبەرلەر
ئازدور كۆپتور بۇ خىزمەتتە خاتالىق سادىر قىلىۋاتىدۇ .قوش تىل مائارىپىدا چوقۇم
شۇ مىللەتنىڭ مەدەنىيتىىگە ۋە مىللى قىممەت قارىشىغا ھۆرمەت قىلغان ئاساستا
ئېلىپ بىرىلىشى كىرەك ئىدى .لېكىن بەزىلەر بۇنى نۇقۇل خەنزۇلاشتۇرۇش دەپ خاتا
چۈشىنىپ ھەمدە بۇنى ئۇزۇن مۇددەتلىك ئەمىنلىك بىلەن باغلاپ چۈشىنىۋاتىدۇ .
خۇددى مىنكاۋخەن بولسا جىدەل جىدەل چىقارمايدىغان يۇۋاش ئادەمدەك .
ئىدىيە دىگەننى ئۆزگەرتىمەن دىسە تىز بولسا ئىككى ساھەت ئىچىدىلا ئۆزگەرتىۋەتكىلى
بولىدۇ مەيلى ئۇقانداق تەربىيە كۆرسە كۆرسۈن .ئەگەر مائارىپ تارماقلىرى مۇشۇنداق
نامۇۋاپىق ئوقۇتۇش ئۇسوللىرىنى قوللانسا خەلىق ئىچىدە يوشۇرۇن نارىزىلىق
پەيدا قىلىدۇ .مانا بۇ مۇقىمسىزلىقنىڭ ئۇرۇقى .
نىمە ئۈچۈن شىنجاڭنىڭ ھەر يەرلىرىدىكى قوش تىل مائارىپىنىڭ ئېلىپ بېرىلىشى
ئوخشىمايدۇ .بەزى يەرلەردە ھەقىقى مەنىدە ئېلىپ بېرىلىۋاتىدۇ .لېكىن بولۇپمۇ
جەنوپلاردا بۇنداق ئەمەس. مەسىلە ئاساسلىقى ھوقوق ئورگانلىرىنى بىر ئۇچۇم
سىياسەتنى تەھلىل قىلىۋېرىپ كاللىسى ئاينىپ كەتكەنلەر ۋە مائارىپنى تازا
چۈشەنمەيدىغانلار ئىگىلەپ ياتقان گەپ .
بۇ مەسىلىنى ھەل قىلىش ئۈچۈن مەركىزى پارتىيە مەكتىپىدىن ئالاھىدە ئوقۇتقۇچى
تەكلىپ قىلىپ مائارىپ تارماقلىرىدىكى باشلىقلارغا بىر يىلدىن ئارتۇق دەرىس
بىرىش كىرەك .بولمىسا ھوقوق ئۈچۈنلا يۈگىرەپ ،خۇددى بەشكىرەمدىكى
چوشقا مۇدىردەك سەۋىيە نۆل نۇقتىغا چۈشۈپ قالغان  رەھبەرلەرنى ئۆزگەرتمەك تەس .
رەھبەرنىڭ ئىدىيەسى  ئۆزگەرمىسا خەلىققا جىنايەتنى داۋاملىق يۈرگىزىۋېرىدۇ .
lutun
چوققا [1 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-11-25 13:11 |
keranburkut123
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 3687
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 13
شۆھرەت: 70 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 70 سوم
تۆھپە: 41 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 41 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 103(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-10-12
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-01-15
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

راس ھازىرقى مائارىپىمىز بىزنىڭ كەلگۈسى ئەۋلتلىرىمىزنى تەربىيلەشنى ئاساس قىلىماي قارۇغىلارچە ئېلىپ بىرلىۋاتقان مىللىتىمىز كۈندىن-كۈنگە خاراپلىشىۋاتقان بىر ئاماللار بىلەن ئۆزىمىزنى ئالداۋاتقان مائارىپ بولۇپ قالدى .
ئەگەر مائارىپىمىز مۇشۇ پىتى كىتىۋىردىغان بولسا كەلگۈسى ئەۋلاتلىرىمىز بىزنى تىللىماسمۇ ، شۇڭا ھەرقايسى ئورۇندىكى رەھبەرلەر سىلەردىن بىز ۋە بىزنىڭ كىلەچەكتىكى ئەۋلاتلىرىمىز شۇنڭ كۈتىدىكى بىزنىڭ مىللى مائارىپىمىزنى تەرەققى قىلدۇرۇپ كىلەچەك ئۈچۈن ياراملىق ئەۋلاتلارنى تەربىيلەشكە ئازراق كۆڭۆل بۆلۈپ قويۇڭلار شۇنىڭ ئۈچۈن قوش تىل ئوقۇتۇشىنى ئىسلى ماھىيتى بىلەن يولغا قويۇپ ئاپتونۇم رايۇنىمىزدا ئوخشاش بىر خىل سىياسەت بىلەن ئوخشاش بىر خىل ماتىرىيال بىلەن بىلەن تەربىيلىسەك كىيىنكى ئەۋلاتلىرىمىز ئازىراق بولسىمۇ بىلىم ئىگەللىسە دەيمەن . مەن ئويلايمەن بىزنىڭ ئۇلۇغ ۋەتىمىز بولغان جوڭخۇا خەلق جۇمھىرىيىتىدە قانۇن-تۈزۈم بىرخىل سىياسەت ئىنىق تۇرسا نىمە ئۈچۈن تۆۋەنگە چۈشكەنسىرى ئۆزگىرىپ كىتىدىغاندۇ دەيمەن
چوققا [2 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-11-25 21:48 |
tohotur
دەرىجىسى : تىرىشچان ئەزا


UID نۇمۇرى : 251
نادىر تېما : 4
يازما سانى : 1012
شۆھرەت: 5450 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 5462 سوم
تۆھپە: 3216 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 3220 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 1999(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-01-21
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-01-14
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

مايسىنى تارتىپ ئۆستۇرمەكچىمىكەن ،
hawar
چوققا [3 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-11-26 00:32 |
uyghurzade
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 3203
نادىر تېما : 1
يازما سانى : 19
شۆھرەت: 120 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 115 سوم
تۆھپە: 69 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 69 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 104(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-09-12
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-01-15
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

     ياخشى ئاماللاردىن بىرسى بار. بۇنداق ئەھۋالغا يولۇققاندا باشقا يۇرتتىكى قېرىنداشلىرىمىز ئاتۇش شەھەرلىك مائارىپ ئىدارىسىنىڭ باشلىقىنىڭ تېلېفونىىنى تېپىپ شىكايەت قىلىشى كېرەك. ئۈنۈمى بولمىغاندىمۇ جامائەت پىكرىنىڭ قۇدرىتىنى ھېس قىلدۇرالايمىز. ئىنكاس قايتۇرۇش-بۇمۇ خەلقىمىزنى كونكرېت يوسۇندا سۆيگىنىمىزنىڭ ئىپادىسى.
      ھەرىكەتكە ئايلانمىغان تونۇش ئەھميەتسىز.
ئۇيغۇرزادە تور خاتىرىسى http://serhush.com
چوققا [4 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-11-26 02:52 |
imkan
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 1873
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 11
شۆھرەت: 65 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 65 سوم
تۆھپە: 38 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 38 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 19(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-05-18
ئاخىرقى كىرگىنى:2011-12-23
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

شىنجاڭ ئۇيغۇر ئاپتونوم رايونىنىڭ ئوتتۇرا، ئۇزاق مەزگىللىك مائارىپ ئىسلاھاتى ۋە تەرەققىياتىنىڭ يىرىك پىلانى پىروگراممىسى
lutun
چوققا [5 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-11-26 10:53 |
imkan
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 1873
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 11
شۆھرەت: 65 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 65 سوم
تۆھپە: 38 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 38 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 19(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-05-18
ئاخىرقى كىرگىنى:2011-12-23
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ئۈستىدىكى مەشغۇلات خاتا كەتتى، تەھرىرلەش ۋاقتى بەق قىسقا بولغاچ تۈزەشكە ئىمكان بولمىدى. تۆۋەندىكى مەزمۇنلارنى كۆرۈپ بېقىڭلار. قوش تىل مائارىپىغا ئائىت مەزمۇنلار بار.

شىنجاڭ ئۇيغۇر ئاپتونوم رايونىنىڭ ئوتتۇرا، ئۇزاق مەزگىللىك مائارىپ ئىسلاھاتى ۋە تەرەققىياتىنىڭ يىرىك پىلانى پىروگراممىسى(2010_2020)

http://www.xjtsnews.com/normal/content/bak/homepage/content/2011-01/31/content_125900.htm
sarkar
چوققا [6 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-11-26 10:58 |
yawayi994
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 4357
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 24
شۆھرەت: 120 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 120 سوم
تۆھپە: 72 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 72 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 114(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-11-15
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-01-14
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

بەزى نادان  رەھپەرلەنىڭ  نادان قىلمىشلىرىغا ، ئاچچىق كۈلمەي ئامال يوقتە.
hawar
چوققا [7 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-11-27 19:42 |
كۆرۈلگەن تېما خاتىرىسى كۆرۈلگەن سەھىپە خاتىرىسى
Bagdax bbs » كۆڭۈلدىكى سۆز