saltanat lutun
«12345»Pages: 1/5     Go
بۇ تېما 16744 قېتىم كۆرۈلدى
yaqi
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 6474
نادىر تېما : 1
يازما سانى : 30
شۆھرەت: 190 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 195 سوم
تۆھپە: 108 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 108 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 15(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2012-03-27
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-06-08
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 ئايشەم ئەخمەت قەلىمىدىكى ياچىبەگ كىم؟!

باشقۇرۇش ئەسكەرىتمىسى :
بۇ يازما kokturuk تەرىپىدىن نادىرلاندى(2012-03-28)
ئايشەم ئەخمەت قەلىمىدىكى ياچىبەگ كىم؟!
 
-راجىبالا
 
 
  بۈگۈن << قومۇل ئەدەبىياتى>>ژورنىلىنىڭ 2012-يىللىق 1-سانىنى كۆرۈپ قالدىم. ئادىتىم بويىچە ئەسەرلەرنىڭ مۇندەرىجىسىگە كۆز يۈگۈرتۈپ چىقتىم. مۇندەرىجە تىزىملىكىدە بىرىنچى ئورۇنغا تىزىلغان <ياچىبەگ> پوۋسىتى دىقىتىمنى تارتتى. بۇ پوۋسىتنى يۇرتىمىزدىن چىققان ئۇيغۇر ئاپتونوم رايونىمىزدا تېگىشلىك نوپۇسى بار <<ئۆچمەس ئىزلار>>،<<مەلىكىنىڭ مەڭزىدىكى داغ>>،<<مۇھەممەت بىشىر چىنۋاڭ >> قاتارلىق رومان ۋە توپلاملارنىڭ قەلەم ساھىبى، ئۆزىنىڭ تىرىشچانلىقى قان-تەر، ئەجىرى بىلەن ئەلنىڭ ھۆرمىتىگە نائىل بولغان داڭلىق ئايال يازغۇچىمىز ئايشەم ئەخمەت ھاجى قامىلى يازغانكەن. ئۆزەممۇ يۇرتىمىز تارىخىغا قىزىققۇچى بولۇش سۈپىتىم بىلەن تۇنجى بولۇپ مۇشۇ ئەسەرنى ئوقۇپ چىقتىم. ژورنالدا ئەسەرنىڭ 1999-يىلى يېزىلغانلىقى قەيىت قىلىنىپتۇ. بۈگۈنگىچە ھېسابلىساقمۇ ئەسەر پۈتكىلى 13 يىل بولدى، دېگەن گەپ. مەن بۇرۇندىن يازغۇچى ئايشەم ئەخمەتنىڭ ئەسەرلىرىنى ئوقۇپ كېلىۋاتقان ئاددىي ئوقۇرمەن بولۇش سۈپىتىم بىلەن ئايال يازغۇچىلىرىمىزنىڭ سەركىسى بولغان بۇ ئايال يازغۇچىغا قايىلمەن. بىر ئايالنىڭ ئەدەبىيات ئىجادىيىتى كوچىسىدىن چۈشۈپ قالماي شۇنچە مول-ھوسۇللۇق يازغۇچىغا ئايلىنىشى ئۈچۈن شۇ قەدەر چىدام ۋە غەيرەت، غايىلەر كېرەكتۇر. نۇرغۇنلىغان قىز-ئايال يازارمەنلەر تۇرمۇشنىڭ قاينام-تاشقىنلىرىدا ئۈن-تىنسىز غايىپ بولۇپ كەتتى. بىراق، 94-يىللاردىن باشلاپ مېنىڭ دىققىتىمگە سازاۋەر بولغان ئەسەرلەرنىڭ ساھىبى ئايشەم ئەخمەت ھاجى قامىلى ئەدەبىيات ساھەيىمىزدىكى يۈتمەس ماياكتەك، ئۆچمەس چولپاندەك ئىز باسارلار ئۈچۈن ھەقىقى ئۈلگىلىك رولىنى ئۆتەپ كېلىۋاتىدۇ.
  مەن ئوبزورچى ئەمەس، ئەدەبىيت تەنقىدنىڭ نىمىلىكىنىمۇ بىلمەيمەن، بىراق، بىزنىڭ كاتتا نام-شۆھرەتلەرگە ساھىبقىران بولغان زىيالىيلىرىمىزنىڭ ھەر بىر قىلغان ئەتكىنىنىڭ خەلق ئۈچۈن نەقەدەر قىممەتلىكلىكىنى ھېس قىلالايمەن. بولۇپمۇ ئەل قەلبىدىن يۈكسەك ھۆرمەتكە سازاۋەر بولغان يازارمەنلەرنىڭ ھەر بىر پەش، چىكىتىلىرى ئۆز خەلقى ئۈچۈن روھى ئوزۇق بولالايدۇ. يازغۇچى دېگەن ئۆز ئەسەرلىرى بىلەن تۇرمۇشنى، ھاياتنى، دۇنيانى...تەتقىق قىلغۇچى . ئۇلار ئۆز خەلقىگە ئاشۇ يازغان ئەسەرلىرى بىلەن بىلىم-ھېكمەت، مېھىر-مۇھەببەت يەتكۈزگۈچىلەردۇر. ئەگەر بىر ئابرويلۇق يازغۇچى ئەل ئىچىگە چوڭقۇر چۆمىگەن، تارىخى كىتاب ۋە ماتىرىياللارنى ئىنچىكىلىك بىلەن تەتقىق قىلمىغان ئەھۋال ئاستىدا ئەسەر يازسا، ئۇنىڭ ئەلگە كەلتۈرگەن پايدىسىدىن زىيىنى زور بولىدۇ. شۇنىڭ ئۈچۈن ئۇلار ئۆز زىممسىدىكى شەرەپلىك مەجبورىيەتنى ئادا قىلىشنى ئالدى كەينىدە چوقۇم سوغوققانلىق بىلەن قەلەم تەۋرىتىشى كېرەك.
  <<قومۇل ئەدەبىياتى>>دىكى ياچىبەگ نامىدىكى پوۋسىتنى ئوقۇپ بولۇپ يا كۈلۈشۈمنى يا يىغلىشىمنى بىلەلمەي قالدىم. بەلكىم، بۇ يۇرتىمىزدا ياشاپ ئۆتكەن قەھرىمانىمىز ياچىبەگ ھەققىدە بىلمىگەنلەرگە بۇ پوۋېسىت بەكمۇ ياراپ كېتىشى مۇمكىن. بىراق، ئۇ ئۇلۇغ قەھرىمانىمىز، ۋەتىنىمىزنىڭ ھەر بىر غېرىچ مۇقەددەس تۇپرىقىنى قوغداش ئۈچۈن، ياۋۇز دۈشمەن، خائىن قولىدا شېھىد كەتكەن پالۋانىمىزنى بىلىدىغانلارنىڭ قەلبىنى ئاچچىق ئەلەم قاپلىماي قالمايدۇ. قەلەم ساھىبى تارىخقا، تارىخى چىن شەخىسلەرگە چوقۇم ھۆرمەت قىلىشى كېرەك.
تۆۋەندە مەن ئۆز كۆز قاراشلىرىمنى يۈزە بولسىمۇ ئوتتۇرىغا قويۇپ ئۆتمەكچىمەن. ياچىبەگ داستانىنى ئاڭلاپ باقمىغان قومۇللۇق ئاز بولسا كېرەك. ئاڭلىغانلار ئېسىدە بولىشى مۇمكىن. ياچىبەگنىڭ قايسى دەۋىردە ياشىغانلىقىنى ياچىبەگ داستانىدىن بىلگىلى بولىدۇ. ئۇ <<قومۇل ئەدەبىياتى>>دا قالماق خانى غالدان دەۋرىدە ياشىغانلىقى تەسۋىرلەنگەن. يەنە كېلىپ، ياچىبەگ بىلەن مۇناسىۋىتى، دەۋىرداشلىقى بولمىغان ئۆمەر باتۇر بىلەن دەۋىرداش قىلىپ تەسۋىرلىنىدۇ. ھەتتا، ياچىبەگنىڭ ئاتىسىنىڭ ئۆز ئىسمى بار تۇرۇقلۇق ئۇنىڭغا مەجبورى ھالدا يېڭى ئىسىم<< قامىل>>نى كەيدۈرۈپ قويۇلغان. ئۇنداق بولسا، ياچىبەگ قايسى دەۋىردە ياشىغان؟ بۇ سوئالىمىزغا تۆۋەندىكى داستاندىن ئىككى كۇپلىت جاۋاب بەرسۇن!

قۇنتەيجىنىڭ لەشكىرى،
سالدى خەققە سورۇقلۇق.
سار سېلىشىتى خالايىق،
ئۆي، ماكانى تۇرۇقلۇق.
 
يېمەك-ئىچمەك نەدىدۇر،
قاپلاپ كەتتى قۇرۇقلۇق.
كېسەل بولدى خالايىق،
تېپىلماستىن ئوزۇقلۇق.
 
  بىراق، <<قومۇل ئەدەبىياتى>>دا بۇ قۇنتەيجى تىلغا ئېلىنمىغان. ياچىبەگ قانداق بولۇپ ئۆمەر باتۇر بىلەن دەۋىرداش ھەم دوست بولۇپ قالدى؟ ئەل ئارسىدا تارقىلىپ كەلگەن ياچىبەگ داستانىدا ئۆمەر باتۇر تىلغا ئېلىنغانمۇ؟ھەممىمىزگە ئاڭلىغان، يالغۇز تۇيۇن مۇقامىدىكى بايانلاردىن 66 گۆدەكنى غالدان خاننىڭ كۆنچەك ئاتىلىق سەركەردىسى ئورما ئورىۋاتقان چېغىدا ئۆلتۈرۈۋەتكەن. بۇ ھېكايەت ھېلىھەم ئەل ئارىسىدا شۇنداق تەسۋىرلەنمەكتە. ئۆمەر باتۇر مۇھەممەت شاھ غازىبەگنىڭ يارلىقى بىلەن ئوردا ئاجىراتقان 350 نەپەر سەرخىل يىگىتنى باشلاپ چىقىپ چىرىكلەرنى پۈتۈنلەي تارمار قىلىپ، كۆنچەكنى تىرىك تۇتۇپ، تال تېغىدىكى بىر تاش ئۈستىدە سويۇپ، ئىچ چېۋىلىرىنى تاشقا چاپلىۋەتكەن. ئۇ تاش ھەم رىۋايەت ھېلىھەم ئەل ئارىسىدا بار. ئەدەبىي ئەسەر دىگەن ھەرقانچە ئىجادچانلىقنى تەلەپ قىلىسمۇ ، تارىخى شەخىسلەر تەسۋىرلەنگەندە تارىخى چىنلىقنى بۇنداق ئاستىن -ئۈستۈن قىلىۋەتسە قانداق بولغىنى؟!
  ياچىبەگىنىڭ ئاتىسىنىڭ ئىسمى نىمە؟ ئۇنىڭ ئاتىسىنىڭ ئىسىمى قامىلمۇ؟! ئەمىسە بۇ سوئالىمىزغىمۇ ياچىبەگ داستانىدىكى مۇنۇ ئىككى كۇپلىت جاۋاپ بەرسۇن!
 
ياچىبەگنىڭ ئاتىسى،
 خۇش ئەر ئىدى سۇلايمان.
يىگىت بولساڭ مەيدانغا،
چۈش دەر ئىدى سۇلايمان.
 
مەن مەن دېگەن ئەرلەرنى،
يەرگە ئۇرغان سۇلايمان.
چېلىشلاردا زور چىقىپ،
ئاتلار ئالغان سۇلايمان.
 
  ئەگەر، بۇ داستاندا ياچىبەگنىڭ ئاتىسىنىڭ ئىسمى ئاتالمىغان بولسا ئىدى، خەلق ئارىسىدا بۇ ھەقتە قىلچە ئۇچۇر تېپىلمىغان ئەھۋال ئاستىدا، تارىخى ياكى،ئويدۇرما شەخىسلەرگە ئۆزىمىز ئات قويۇۋالساق بولاتتى. لېكىن ياچىبەگنىڭ ئاتىسىنىڭ ئىسمى بار تۇرۇقلۇق<<قومۇل ئەدەبىياتى>>دىكى ئەسەردە، تارىخى چىنلىققا ھۆرمەتسىزلىك قىلىنىپ، سۇلايمان باتۇرغا ئاتالمىش<< قامىل>>دېگەن قالپاق كىيگۈزۈلگەن.
  يەنە كېلىپ تارىخى داستانىمىز ياچىبەگ دە، ياچىبەگ قانداقتۇر، قېچىپ قۇتۇلغان ئەمەس،  داستاندا سالما بوينىغا چۈشۈپ، قۇتقۇزۇش ئۈنۈم بەرمەي ئۆلگەنلىكى تەسۋىرلەنمەيدۇ. ئۇنىڭ قېيىن ئىنىسى سامانچى تەرپىدىن ئالدىلىنىپ قالماقلارغا تۇتۇلغاندىن كېيىن، چەمبەرچەس باغلىنىپ يالاپ ئېلىپ مېڭىلغانلىقى، ئامالسىز قالغان ئاتىسى، ئوغلى، سىڭلىسى ۋە يۇرت خەلقىنىڭ زار-زار يىغلىغانلىقى تەسۋىرلەنگەن. قالماقلار ياچىبەگنى 60 يەردىن چاپتۇرغان.
ياچىبەگنى قالماقخان،
ئاتمىش يەردىن چاپتۇردى.
چىرىك قويۇپ تاغلارغا،
يوقۇر-تۆۋەن چاپتۇردى.
 
  ياچىبەگ ئۆلگەندە ئۇنىڭ ئاتىسى سۇلايمان باتۇر، 82 ياشقا كىرگەن بولۇپ، ياشانغان بوۋاي باسمىچى قالماقلار يۈرەك پارىسى ياچىنى يالاپ ماڭغاندا كۆز ياشلىرىنى يامغۇردەك تۆكۈپ مۇنداق قوشاقنى ئوقۇغانكەن.
 
جېنىم بالام دەردىڭدە،
قايغۇ ئاقار ياشىمدا.
يۈرەك، باغرىم ئۆرتەندى،
سەن بالام يوق قاشىمدا.
 
چوڭ قىلغانغۇ مەن سېنى،
كۆتۈرۈپ بۇ باشىمدا.
تۇرالمىدىم ھەسرەتتىن،
سەكسەن ئىككى ياشىمدا.
 
  يەنە ياچىنىڭ سىڭلىسى يۇلتۇز، سامانچىنى پۇتىدىن تۇتۇپ قونچاقنى تاشلىغاندەك تامدىن ئارتىلدۇرۇپ تاشلىغانلىقى تەسۋىرلەنگەن. ئەسلى داستاندا،  ياچىنىڭ دوستى يۈرچىبەگ، دوستىنىڭ ۋاپاتىنى ئاڭلىغاندىن كېيىن مۇنداق تەسۋىرلەنگەن.
 
تاغدىن چۈشتى يۈرچىبەگ،
ئۆپكىلىدى، يىغلىدى.
ئۇلۇغ، ئۇششاق يىغىلىپ،
راست،يالغاننى ئىلغىدى.
 
   خائىن چوشقا سامانچى بىلەن ئوسمانبەگنىمۇ يۈرچىبەگ قاتارلىقلار ئۆلتۈرگەن، بىراق، <<قومۇل ئەدەبىياتى>>دىكى ئەسەردە بۇ ھەقتە ئۇچۇر يوق. ئۇچۇر بار دېيىلگەندىمۇ ئوسمانبەگىنى يۈرىكى يېرىلىپ ئۆلدى، دەپ تەسۋىرلىگەن...
  بەلكىم،ئاپتور ياچىبەگ ھەققىدىكى تارىخى ئۇچۇرلارنى ئوخشىمان كىشى ۋە ئوخشىمىغان دەۋىرلەردە توپلاش جەريانىدا ئۆزى ئەسەردە يازغان ئۇچۇرلارغا ئېرىشكەن بولىشى مۇمكىن. بىراق، ئەل ئارىسىدا ئومۇملىشىپ كەتكەن بىر تارىخى تېمىنى مۇنداق يەڭگىلتەكلىك بىلەن قەلەمگە ئېلىش سەل ئالدىراڭغۇلۇقنىڭ ئىپادىسىدىندۇر. مېنىڭچە، يازغۇچىمىز چوقۇم نەچچە ئەسىرلىك قان-ياشلىرىمىز بىلەن يۇغۇرۇلغان ياچىبەگ داستانىنى ئاڭلاپ باققان. بىز تارىخنىڭ قارغىشىغا قالماسلىقىمىز كېرەك.ئاخىرىدا، ئايشەم ئەخمەت ھاجى قامىل خانىمنىڭ مەندەك بىر كىچىككىنە ئوقۇرمەننىڭ بىلجىرلاشلىرىغا رەنجىمەسلىكىنى ئۈمىد قىلىمەن...
 
  2012-يىلى3-ئاينىڭ27-كۈنى   قومۇل
مەنبە: چوغلان
تېما تەستىقلىغۇچى : duttarqi
تەستىقلانغان ۋاقىت : 2012-03-27, 21:55
بۇ يازمىنىڭ يېقىنقى باھالىنىش ئەھۋالى :
  • مۇنبەرپۇلى:+10(sebir) نادىر ماقالە
  • چوققا [باش يازما] ۋاقتى : 2012-03-27 20:27 |
    abit
    دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


    UID نۇمۇرى : 6368
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 116
    شۆھرەت: 610 كىشىلىك
    مۇنبەرپۇلى: 625 سوم
    تۆھپە: 361 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 361 نۇقتا
    توردىكى ۋاقتى : 57(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2012-03-20
    ئاخىرقى كىرگىنى:2012-04-23
    خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

     

    بۇ تېمىدىن بىزلەر نۇرغۇن تارىخي بىلىملەردىن خەۋەردار بولدۇق،رەھمەت سىزگە!
    lutun
    ھەممە ئىشتا ئوتتۇرھال بولغان ئەڭ ياخشىدۇر.
    چوققا [1 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-03-27 22:07 |
    tohotur

    دەرىجىسى : ئاكتىپ ئەزا


    UID نۇمۇرى : 251
    نادىر تېما : 4
    يازما سانى : 1623
    شۆھرەت: 8751 كىشىلىك
    مۇنبەرپۇلى: 8813 سوم
    تۆھپە: 5155 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 5165 نۇقتا
    توردىكى ۋاقتى : 2458(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-01-21
    ئاخىرقى كىرگىنى:2012-06-09
    خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

     

    تارىخى چىنلىققا ھۆرمەت قىلغان ياخشى ، ئەلۋەتتە ،
    ياچىبەگ ، ئىسلام باتۇر ، ئۆمەر باتۇر   بۇ بىر بىرسىگە چېتىلمىغان ئايرىم ۋەقەلىك دەۋرى ھەم ئوخشىمىغان دەۋىرلەرنى ئاساس قىلىسا كېرەك ،

    دادىسىنىڭ كىملىكى ئېنىق بولغان ئادەمنى باشقا  نام فامىلە بىلەن ئاتاش قەتئى توغرا ئىش ئەمەسقۇ ئەمدى ،
    چوققا [2 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-03-27 23:33 |
    halpa
    دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


    UID نۇمۇرى : 6005
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 183
    شۆھرەت: 933 كىشىلىك
    مۇنبەرپۇلى: 935 سوم
    تۆھپە: 558 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 563 نۇقتا
    توردىكى ۋاقتى : 266(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2012-02-22
    ئاخىرقى كىرگىنى:2012-06-06
    خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

     

    تارىخ _ چىنلىقغى بىلەن بىباھادۇر، ئۇنداق بولمىسا ئۇ بىر قاراڭغۇ ئۆڭكۇر.
    saltanat
    چوققا [3 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-03-28 00:17 |
    kokturuk
    ئىنسان دىگەن نىمە؟ ئىنساندەك ياشاشچۇ؟

    دەرىجىسى : باشقۇرغۇچى


    UID نۇمۇرى : 410
    نادىر تېما : 8
    يازما سانى : 556
    شۆھرەت: 3574 كىشىلىك
    مۇنبەرپۇلى: 3565 سوم
    تۆھپە: 1999 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 2039 نۇقتا
    توردىكى ۋاقتى : 1010(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-01-28
    ئاخىرقى كىرگىنى:2012-06-08
    خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

     

    مەنمۇ بۇ پوۋىستنى ئوقۇپ ھەيران قالغان ئىدىم،تارىخقا بۇنداق يەڭگىلتەكلىك قىلسا ياخشى بولمايدۇ،تارىخى تەرجىمھالنى يازغاندا ئەدىبى تەرجىمھال ۋە تارىخى تەرجىمھال خاراكتىرلىك يازىدىغان بولغاچقا بەزىدە ئاپتورنىڭ ئەدىبى دىتى ،تارىخى چىنلىقتىن ئۇستۇن بولۇپ قالىدىغان ئىشلارمۇ بولىدۇ،شۇڭا مەن مۇئەللىپنىڭ تارىختىن ئاز-تولا ئېلىنغان ۋەقەلەرگە ئۆزىنىڭ ھىسياتىنى  سىڭدۇرۇپ ئۇزۇك تارىخنى مەجبورى ئۇلاپ قويدىمىكىن دەپ ئويلىدۇم،ئەمما مەن بەزى يەرلەردە راستلا قايمۇقۇپ قالدىم،تارىختىن ئازراقلا خەۋىرى بار ئادەم بۇ نۇقتىنى ھىس قىلالايدۇ.
    simfoniya
    چوققا [4 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-03-28 00:21 |
    kuychi
    دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


    UID نۇمۇرى : 1566
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 75
    شۆھرەت: 396 كىشىلىك
    مۇنبەرپۇلى: 398 سوم
    تۆھپە: 235 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 237 نۇقتا
    توردىكى ۋاقتى : 270(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-04-26
    ئاخىرقى كىرگىنى:2012-06-06
    خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

     

    ياچىبەگ قامىلى ئايشەم ئەخمەت قامىلىنىڭ تۇغقىنى بولامدا؟
    lutun
    چوققا [5 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-03-28 00:27 |
    yaqi
    دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


    UID نۇمۇرى : 6474
    نادىر تېما : 1
    يازما سانى : 30
    شۆھرەت: 190 كىشىلىك
    مۇنبەرپۇلى: 195 سوم
    تۆھپە: 108 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 108 نۇقتا
    توردىكى ۋاقتى : 15(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2012-03-27
    ئاخىرقى كىرگىنى:2012-06-08
    خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

     

    ئىشلىتىش
    بۇ مەزمۇن 5قەۋەتتىكى kuychiدە2012-03-28 00:27يوللىغان يازمىسىغا نەقىل :
    ياچىبەگ قامىلى ئايشەم ئەخمەت قامىلىنىڭ تۇغقىنى بولامدا؟

    تۇغقىنى بولغان بولسا، ياچىبەگنىڭ... ئاتىسىنىڭ... ئىسمىنىڭ... سۇلايمان باتۇر ئىكەنلىكىنى بىلگەن بولاتتى.
    simfoniya
    چوققا [6 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-03-28 09:54 |
    menggutash

    دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


    UID نۇمۇرى : 349
    نادىر تېما : 13
    يازما سانى : 120
    شۆھرەت: 1105 كىشىلىك
    مۇنبەرپۇلى: 1159 سوم
    تۆھپە: 592 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 592 نۇقتا
    توردىكى ۋاقتى : 1783(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-01-25
    ئاخىرقى كىرگىنى:2012-06-08
    خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

     

    سالام ياچى. بۇ تېمىنى ۋاقتىدا يېزىپسىز. ئايشەمخان ئاچىمىز بۇ پوۋىستنى خېلى بۇرۇنلا يازغانلىقىدىن خەۋىرىم بار ئىدى. لېكىن، سىز تىلغا ئالغان تەرەپلەردە ھەقىقەتەن كەتكۈزۈپ قويۇپتۇ. بىر ئادەم ھەرقانچە مەشھۇر بولسىمۇ ھەقىقەتكە كەلگەندە بىر ئاددىي ئوقۇرمەننىڭ پاكىتىغا قايىل بولۇشى كېرەك. تارىخىي ئەسەردە توقۇلما قىلىنغان قىسمىدا ئاساسىي پاكىتلارغا ھۈرمەت قىلىنىشى كېرەك. بولمىسا مۇشۇ سەۋەبلىك نۇرغۇن قايمۇقۇش كېلىپ چىقىشى مۈمكىن.
    saltanat
    چ چ:1272497571
    چوققا [7 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-03-28 10:18 |
    manasa
    دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


    UID نۇمۇرى : 938
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 44
    شۆھرەت: 220 كىشىلىك
    مۇنبەرپۇلى: 220 سوم
    تۆھپە: 132 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 132 نۇقتا
    توردىكى ۋاقتى : 136(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-03-16
    ئاخىرقى كىرگىنى:2012-05-17
    خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

     

    مەن  كىچىك چاغلىرىمدا  چوڭلارنىڭ  <<قونتەيجىنىڭ ،ئىسمىنى ئاڭلىسا  بۆشۈكتىكى  بالىمۇ  يىغلايدۇ.......>>دىگەن گەپلىرىنى  ئاڭلايدىغان،شۇڭا مەن بۇ ئەسەرنى  <<قونتەيجىنىڭ>>زالىملىقىغا  قىزىقىپ ئوقۇغان ئىدىم ،ئوقۇش  جەريانىدا  ياچىبەگنىڭ باتۇرلىقىغا  سۆيۈندۇم ،شۇنداقلا ئاپتورنى شۇ دەۋىردىكى  تارىخقا خېلى چوڭقۇر  چۈشەنچىسى بولسا كېرەك  يەنە  ياچىبەگنىڭ دادىسىنىڭ باتۇرلىقى  ئاپتوردا  چوڭقۇر  تەسىر  قالدۇرغان بولسا  تەخەللوسىنى  <<قامىلى>> قويغان   ئوخشايدۇ  دىگەنلەرنى   ئويلىغان ئىدىم...............سىزنىڭ  بۇ تېمىڭىز  ئارقىلىق  بىزنى تېخىمۇ كۆپ  بىلىملەرگە  ئىگە قىلغىنىڭىزغا  كۆپ رەخمەت!
    ozgul munbar
    چوققا [8 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-03-28 11:09 |
    oguzhan
    دەرىجىسى : دائىملىق ئەزا


    UID نۇمۇرى : 59
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 655
    شۆھرەت: 3360 كىشىلىك
    مۇنبەرپۇلى: 3366 سوم
    تۆھپە: 2002 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 2002 نۇقتا
    توردىكى ۋاقتى : 1582(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-01-07
    ئاخىرقى كىرگىنى:2012-06-09
    خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

     

       ئاخشام  تېخى  << قومۇل ئەدەبىياتى>>  ژورنىلىنىڭ  2012-يىللىق 1-سانىنى   تاپشۇرىۋېلىپ  بىرىنجى  بولۇپ  ئوقۇغۇنۇم  شۇ  ئەسەر  ئىدى  .   ئەسەرنى  ئوقۇپ  ئەسەردىن  بەك  سۆيۈنگەن  ئىدىم  .  بۈگۈن  بۇ  تېمىنى  كۆرۈپ  ياچىبەگ  توغۇرلۇق  ئازراقمۇ  چۈشەنچىگە  ئىگە  ئەمەسلىگىمنى  ھىس  قىلدىم  .   بۇ  توغۇرلۇق  تېخىمۇ  نادىر  ئەسەرلەرنىڭ  يورۇقلۇققا  چىقىشىنى  ئۈمۈت  قىلىمەن  .
    چوققا [9 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-03-28 11:24 |
    batur
    دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


    UID نۇمۇرى : 4009
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 61
    شۆھرەت: 338 كىشىلىك
    مۇنبەرپۇلى: 339 سوم
    تۆھپە: 199 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 200 نۇقتا
    توردىكى ۋاقتى : 118(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-10-27
    ئاخىرقى كىرگىنى:2012-05-16
    خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

     

    تال تېغى ھازىرقى شوپۇل،  قومۇل دېھقانلار قوزغىلىڭى  باشلانغان جاي ، ئاغزاكى رىۋايەتلەردە دىيىشىچە  ئەينى چاغدا  ئۆمەر باتۇر بىر كۆك ئالا تاينى مىنىپ  كۆنچەكنى  قوغلاپ تال تېغى (شوپۇل) نىڭ ھازىر قى ئۆمەر تېغى دىگەن يېرىگە بارغاندا يىتىشىۋېلىپ نەچچە كۈن ئۇرۇشۇپ ئاخىرى كۆنچەكنى مەغلۇپ قىلىپ ئۆلتۈرۇپ چەرۋىسىنى بىر يوغان قارا تاشقا چاپلاپ قويغان، ئۇتاش ھازىرمۇ ياغلاپ قويغاندەك پارقىراپ تۇرىدىكەن،ئۇ يەر شۇنىڭدىن باشلاپ ئۆمەر تېغى دەپ ئاتىلىپ كېلىۋېتىپتۇ ،ئۇ يەر شوپۇلغا 80 كلومىتىردەك كىلىدۇ .ھازىر ئۆمەر تېغى   قومۇلنىڭ سۈپىتى ئەڭ ياخشى تاش ماتىريالى چىقىدىغان بىردىن بىر تاش ماتىريالى كان رايونى ھىساپلىنىدۇ . 
    چوققا [10 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-03-28 13:26 |
    كۆرۈلگەن تېما خاتىرىسى كۆرۈلگەن سەھىپە خاتىرىسى
    «12345»Pages: 1/5     Go
    Bagdax bbs » كۆڭۈلدىكى سۆز