ئەمدى يۇرتىمىزدىن چىققان ، يۇرتىمىزنىڭ تارىخنى تونۇشتۇرغان بىر ئاجىز ئايالنى غاجايدىغان ئىشمۇ ؟ ئايشەم ئەخمەت ئەلۋەتتە شۇ دەۋېرلەردە ياشاپ ئۈتمىگەندىكى ئانچە مۇنچە سەۋەنلىك ئۈتكۈزۈپ قويۇشى نورمال ئەھۋالغۈ، قايسى بىر يازغۇچىنىڭ تارىخىي ئەسەرلىرىنى چىن ، ھەقىيقي ئەمىلىيەتكە 100%ئۇيغۇن دەپ كىسىپ ئېيتالايمىز ؟ تارىخي ئەسەرنى ۋۇجۇتقا چىقىرىش ئۈچۈن ئەلۋەتتە ماتىريال توپلاش ، شۇ ئارقىلق تارىيخي ۋەقەلەرنىڭ چىنلقىقغا ، مۇتلەقلىقىغا ، ئەمىلىيەتكە ئۇيغۇن بولىشىغا كاپالەتلىك قىلىش كىرەك ،
ئايشەم ئەخمەت بەلكىم توپلىغان ماتىرياللىرنى ئىشەنچىلىك ھەقىي دەپ قارىغان بولىشى مۇمكىن قەستەن ئۇنىڭدىن قۇسۇر چىقىرىپ ،كۈپتۈرۈپ سۈزلەپ ، غاجازشنىڭ ئەھمىيتى يوق يۇرتداشلار،
ئۇنىڭ مۇھەممەت بېشىر ۋاڭ دىگەن رومانىنى ئوقۇمىغان قومۇللۇق ئاز بولىشى مۇمكىن ئابديرھىم ئۈتكۈر ئەپەندىندىن قالسىلا يۇرتىمىز تارىخنى ئومۇميۈزلۈك تونۇشتۇرغان ئابرۇيلۇق ئەدىبلەرنىڭ بىرى ، كۈپچىلىك ھسسسياتقا بېرىلمەي سوغۇققانلىق بىلەن پىكىر قىلىڭلار ،
بەك غاجىلغۇسى كەلگەنلەر تامغا ئۈسۈڭلار ياكى قولۇڭلاردىن كەلسە 100% ئەمىلىيەتكە ئۇيغۇن يېرىم بەتلىك تارىيخي ۋەقەنى يېزىپ بېقڭلارچۇ كۈرۈپ باقايلى .
قومۇل ئەدىبىياتى جۇرنىلى ئىشغانىسدىمۇ بىر نەچچە يۇرتىمىز تارىىيخي توغۇرسىدا خېلى ئىزدەنگەن كىشلەر بار ئىدىغۇ ؟ ئەسەرنىڭ كەمچۈك تەرەپلىرىنى بايقىمىغانمىدۇ ؟ ئۇلار سەل مەسئولىيەتسىزلىك قىلىپ قويدىمۇ قانداق ؟
[ بۇ يازمىنىbahdaxohliدە2012-03-29 22:56قايتا تەھرى ]