saltanat lutun elan berig
«1234»Pages: 1/4     Go
بۇ تېما 7231 قېتىم كۆرۈلدى
ilim

دەرىجىسى : مۇنبەر مەسئۇلى


UID نۇمۇرى : 35
نادىر تېما : 6
يازما سانى : 1084
شۆھرەت: 6971 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 7080 سوم
تۆھپە: 3908 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 3972 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 1586(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-01-07
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-07-13
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 شىئە بىلەن سۇننى نىڭ پەرقى

باشقۇرۇش ئەسكەرىتمىسى :
بۇ يازما ilim تەرىپىدىن نادىرلىقتىن قالدۇرۇلدى(2012-04-28)
رەسىم:
رەسىم:
رەسىم:
رەسىم:
رەسىم:
رەسىم:
رەسىم:
رەسىم:
رەسىم:
شىئە بىلەن سۇننىنىڭ پەرقىنى بىلىۋالىڭ
[ بۇ يازمىنىilimدە2012-04-24 12:21قايتا تەھرىرلىدى ]
چوققا [باش يازما] ۋاقتى : 2012-04-24 08:53 |
ilim

دەرىجىسى : مۇنبەر مەسئۇلى


UID نۇمۇرى : 35
نادىر تېما : 6
يازما سانى : 1084
شۆھرەت: 6971 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 7080 سوم
تۆھپە: 3908 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 3972 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 1586(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-01-07
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-07-13
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

سوپىزىم قانداق پىرقە

ئىسلام دۇنياسىدىكى ئەڭ ئازغۇن پىرقىلەردىن بىرى دەل سوپىزىم پىرقىسىدۇر.
بۇ سوپىلارنىڭ ئەڭ ئەشەددىيسى بەيازدىن بەستامى ۋە مەنسۇر ھەللاجى بولۇپ، بەيازدى ئەرشكە چىقىپ، ئاللاھنىڭ ئەرشىدە ئولتۇرغانلىقىنى دەۋا قىلغان كاپىردۇر. بۇ كاپىر مۇنۇ ئەشەددىي سۆزىدىن ئۇنىڭ يەنە قانداق بىدئەت ۋە كۇفۇرلۇقنى ئوتتۇرىغا تاشلىغانلىقىنى تەپەككۇر قىلىپ بېقىڭ. بەيازىد بەستامىنىڭ ئەقىدە جەھەتتىكى ئەشەددىي كاپىرلىقى فىرئەۋننىڭ«مەن سىلەرنىڭ بۈيۈك پەرۋەردىگارىڭلارمەن»دېگەن نۇقتىئىينەزىرى بىلەن قوشكېزەك.
سوپىلاردىن يەنە بىرى مەنسۇر ھەللاج بولۇپ، ئۇ رەسمىي ھالەتتە «مەن ئاللاھمەن، مەن كەمچىلىكلەردىن خالىي پاكتۇرمەن»دەپ جاھان كاپىرلىرى ئارىسىدە ئەڭ بۈيۈك ماقامنى ياراتقان.
ئازغۇن سوپىلار ئوڭ تەتۈر پىرقىراش ئارقىلىق بىر موللاق بىلەن ئاسمانغا چىقىپ ئاللاھ بىلەن قوۇشلۇپ كېتىدىغانلىقىنى دەۋا قىلىدۇ. ھازىرقى دەۋردىكى ساما ئۇسسۇلۇ سوپىلارنىڭ ئاللاھقا  شېرىك كەلتۈرۈشتىكى ئەڭ يارقىن ئىجادىيەتلىرىدىن بىرىدۇر.
سوپىزىم پىرقىلىرى ئۆز ئىچىدىن يەنە ئاجايىپ غارايىپ پىرقىلەرگە بۆلۈنگەن بولۇپ، سوپىلارنىڭ ھەممىسى ئازغۇندۇر. ئۇلار شىئەلەر قاتارىدا شەرىئەتە ھېچبىر ئاساسى يوق بىدئەتلەرنى چىقارغان ئازغۇنلاردۇر. دىيارىمىزدىكى مەسجىدلەردە ئازغۇن سوپىزىمنىڭ تەسىرىگە ئۇچرىغان ھەر تۈرلۈك بىدئەتلەر مەۋجۇد بولۇپ تۇرماقتا. كىشىلىرىمىز ئىلىمسىزلىكى، قۇرئان نىمە، ھەدىس- سۈننەت نېمە، ئىسلام نېمە، دىن نېمە...ئىكەنلىكىنى بىلمىگەنلىكى ئۈچۈن سۈننەتنى تاشلاپ نەدە ئازغۇن پىرقىلەر بولسا شۇلارنىڭ كەينىدىن سوكىلىدماقتا. نەدە بىدئەت بولسا شۇ بىدئەتلەرنى كۈيلەپ سۈننەتنى سۆكمەكتە.
ئىسلام دۇنياسىنى ئەڭ ئېغىر كىرزىسلارغا پاتۇرغان ئازغۇنلاردىن بىر پىرقە دەل سوپىزىم پىرقىسىدۇر. ئۇلار ئەڭ ئاددىيسى ئۇلار تىلەمچىلىكنى ھالال سانايدۇ.
پىرىلىرىنى ئۆزلىرى بىلەن ئاللاھ ئوتتۇرىسىدىكى ۋاسىتە دەپ بىلىدۇ. ئاللاھنى قويۇپ پىرلىرىدىن، پەيغەمبەر ئەلەيھىسسالامدىن، جۈملىدىن ئۆلۈكلەردىن، مازايى ماشايىخ-قەبرىلەردىن ياردەم سورايدۇ. بۇلار شەكسىز كاپىرلاردۇر. كىمكى ئاللاھقا ھەرقانداق شەكىلدە شېرىك كەلتۈرىدىكەن، ئۇ جەزمەن كاپىردۇر.
سوپىزىمنىڭ ۋە ئەھلى سۈننە ۋەلجامائە يولىدىن چەتنىگەن ئاللقانداق بىدئەتچىلەرنىڭ بىدەتلىرىدىن ھەزەر ئەيلەڭ.
lutun
چوققا [1 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-04-24 08:56 |
ilim

دەرىجىسى : مۇنبەر مەسئۇلى


UID نۇمۇرى : 35
نادىر تېما : 6
يازما سانى : 1084
شۆھرەت: 6971 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 7080 سوم
تۆھپە: 3908 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 3972 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 1586(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-01-07
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-07-13
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ۋەھابى مەزھەپمۇ؟بۇ ئاتالمىش نامنى كىم قويغان؟ئۇنى مەزھەپ دەپ كىم ئېيتقان؟

پەتىۋا بەرگۈچى: شەيخ ئەبەيدۇل جابىرى


(بۇ شەيخنىڭ ئۈنئالغۇ لېنتىسى دەرسلىكىدىكى ئاۋازلىق پەتىۋاسىدۇر)


سوئال: بۇ (ئايال) سوئال سورىغۇچى فرانسىيىلىك يېڭىدىن مۇسۇلمان بولغان قېرىندىشىمىز ئىكەن. ئۇ باشقىلارنىڭ ئاغزىدىن «ۋاھابىي»دېگەن سۆزلەرنى كۆپ ئاڭلاپتۇ. شۇڭا «ۋاھابىي» ئىبارىسىنى سىلىنىڭ شەرھلەپ بېرىشلىرىنى سورايدىكەن.


جاۋاب: ئى قىزىم! سىز ئۈچۈن ئاللاھتىن شۇنى سورايمەنكى، ئاللاھ سىزنى ئىسلامدا ۋە سۈننەتتە مۇستەھكەم تۇرغۇزسۇن. ئى ئاللاھ، ئۇنى  ئىسلامداۋە سۈننەتتە مۇستەھكەم تۇرغۇزغايلا!(شەيخ بۇ دۇئاسىنى ئۈچ قېتىم تەكرارلىغان)
بىدئەتچىلەر ، مۇشرىكلار، دىن دۈشمەنلىرى «ۋاھابىي» ئاتالغۇسىنى ھىجرىيە 12-ئەسىردە كىشىلەرنى تەۋھىدكە، يالغۇز ئاللاھقا ئىبادەت قىلىشقا چاقىرغان مۇجاھىد، ئىمام مۇھەممەد ئىبىن ئابدۇل ۋاھھاب ھەزرەتلىرىگە نىسبەت بېرىدۇ. ئىمام مۇھەممەد ئىبىن ئابدۇل ۋاھھابنى ئىمام، ئەمىر مۇھەمەمد ئىبىن سەئۇد(ۋە يەر يۈزىدىكى تەقۋا مۇسۇلمانلارنىڭ ھەرقاندىقى) قەتئىي قوللىغان. ئاللاھ بۇ ئىككى زاتقا رەھمەت قىلسۇن.
«ۋاھابىي» ئاتالغۇسىنى تەۋھىد ۋە سۈننەت دۈشمەنلىرىنى دائىم قوللىنىدۇ.  شۇنداق بولغانلىقى ئۈچۈن  تەۋھىدنىڭ  ۋە سۈننەتنىڭ ھەرقانداق بىر دۈشمىنى، (ئىلىمسىز، نادان مۇخلىسلار) تەۋھىد ئەقىدىسىدە مۇستەھكەم تۇرغان، قۇرئان ۋە سۈننەتتە مۇستەھكەم تۇرغان ھەرقانداق بىر مۇئمىننى ۋاھھابى دەپ ئاتىشىدۇ. مانا بۇ «ۋاھابى»،«ۋاھابىزىم»ئاتالغۇسىنىڭ ئىزاھاتىدۇر.
«ۋاھابىي» دېگەن سۆزنىڭ ئەھىل سۈننەتنى تىللاش ۋە ئەيىبلەش نىيىتىدە ئېيتىلىدىغانلىقىنى سىز ھەم بىلىشىڭىز مۇمكىن. ھالبۇكى، مۇھەممەد ئىبىن ئابدۇل ۋاھھاب ئۆزىنى ۋاھھابىي دەپ ئاتىمىغان، ئۇنىڭ ئەۋلادلىرىمۇ ۋە ئۇنىڭ چاقىرىقىغا ئاۋاز قوشقان ئۆلىمالارمۇ ئۇنى ياكى ئۆزلىرىنى «ۋاھھابىي» دەپ ئاتىغان ئەمەس. بۇ پەقەت تەۋھىد ۋە سۈننەت دۈشمەنلىرى ئىجاد قىلىپ چىققان گەپ خالاس.
مۇشرىكلار، بىدئەتچىلەر ۋە پاسىقلاردىن باشقا ھېچبىركىم مۇھەممەد ئىبىن ئابدۇل ۋاھھابنىڭ سۈننەتكە، تەۋھىدكە ئەگىشىش چاقىرقىغا ئەگەشكەنلەرنى ۋاھھابىي دەپ ئاتىمايدۇ.
چوققا [2 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-04-24 08:58 |
ilim

دەرىجىسى : مۇنبەر مەسئۇلى


UID نۇمۇرى : 35
نادىر تېما : 6
يازما سانى : 1084
شۆھرەت: 6971 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 7080 سوم
تۆھپە: 3908 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 3972 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 1586(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-01-07
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-07-13
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

نامازدا ئىقتىدا قىلىشقا بولمايدىغان ئىماملارمۇ بارمۇ؟ - [ناماز]سوئال:

ئەسساالامۇ ئەلەيكۇم: مىنىڭ مۇنداق بىر سۇئالىم بار ئىدى:
ھازىر جەمئىيەتتىكى ئىتىقاتچى مۇسۇلمانلارنىڭ بەزىلىرىدە  بەزى ئىماملارغا ئىقتىدا قىلىشتىن شۈبھىلىنىدىغان ، ئۇنىڭغا ئىقتىدا قىلىپ مەسچىتتە ناماز ئوقۇشتىن يالغۇز ناماز ئوقۇشنى ئەۋزەل دەپ قارايدىغان شۇ تۈپەيلىدىن جامائەتنى تەرىك ئىتىدىغان ئەھۋاللار پەيدا بولۇپ قاپتۇ .  مۇشۇلارنىڭ قارىشى توغرىمۇ؟ نامازدا ئىقتىدا قىلىشقا بولمايدىغان ئىماملارمۇ بارمۇ  قانداق ئىماملارغا ئىقتىدا قىلىشقا بولىدۇ قانداق ئىماملارغا ئىقتىدا قىلىشقا بولمايدۇ؟ بۇ سۇئاللارغا دەلىل پاكىتلىرى بىلەن قانائەتلىك جاۋاپ بەرگەن بولسىلا؟

جاۋاب:

ئەسسالامۇ ئەلەيكۇم!
ئۆلىمالارنىڭ پەتىۋالىرىغا كۆرە، سىز سورىغان مەسىلىنىڭ جاۋابىنى تۆۋەندىكىدەك ئىككى تۈرگە يىغىنچاقلاش مۇمكىن:
1. كەينىدە تورۇپ ناماز ئوقۇشقا بولىدىغان ئىماملار
كەينىدە تورۇپ ناماز ئوقۇشقا بولىدىغان ئىماملار تۆۋەندىكىچە:
1)ئەھلى سۈننە ۋەلجامائە ئەقىدىسىدە مەھكەم تۇرغان، قۇرئانغا ۋە سۈننەتكە قەتئىي ئەگەشكەن، ھەرقانداق شەكىلدىكى بىدئەتتىن خالى، تەقۋا، ئىلىمدە توشقان ئالىم (ئىمام) لار. ئى ئاللاھ يۇرتىمىزغا مۇشۇنداق ئىماملارنى يەتكۈزگەيلا. ئامىن.
2)ئۆزى مۇسۇلمان، ناماز ئوقۇش قائىدىلىرىنى، سۈننەتنى بىلىدىغان ۋە بىدئەتچىلىكتىن خالى، تەقۋادار مۇسۇلمان كىشى.
3)ئەقىدىسى  كۇفرىغا ئېلىپ بارمايدىغان، لېكىن بىدئەت بىلەن، گۇناھلار بىلەن شۇغۇللانغۇچى، پاسىق ئىمام.
مەسىلەن ساقال قويمايدىغان، مەۋۇلۇد ئۆتكۈزۈشكە قارشى تۇرمايدىغان، ھەتتا ئۆزىمۇ مەۋلۇتنى قوللايدىغان، نامازنىڭ نىيىتىنى ئاغزىدا قىلىدىغان...يىغىپ ئېيتقاندا ئەمەل جەھەتتە بىدئەت سادىر قىلىدىغان ئىماملارغا ئىقتىدا قىلىپ ناماز ئوقۇشقا بولىدۇ. ئۇلارنىڭ بىدئىتى سەۋەبلىك جامائەتنى تەرك ئېتىش دۇرۇس ئەمەس.

2. كەينىدە تۇرۇپ ناماز ئوقۇشقا بولمايدىغان ئىماملار
كەينىدە تۇرۇپ ناماز ئوقۇشقا بولمايدىغان كىشىلەر تۆۋەندىكىچە
1) بالاغەتكە توشمىغان مۇسۇلمان بالا
2)ئايال كىشى
3)ساراڭ
4)ئىسلامدىكى ئازغۇن پىرقىلەرنىڭ ئەگەشكۈچىلىرى. مەسىلەن، شىئە، خاۋارىج، مۇئتەزىلە. جەھىمىيە، ئازغۇن سوپى پىرقىلىرى...قاتارلىقلار؛
ئۆلۈكتىن ياردەم سورايدىغان، قەبرىگە چوقىنىدىغان، ئاللاھنى قويۇپ پەيغەمبەر، ئەۋلىيا، مازايى ماشايىخلاردىن مەدەت سورايدىغان كىشىلەرنىڭ ئارقىسىدا ئوقۇلغان ناماز قوبۇل ئەمەس. سوپىلارنىڭ سۈلۈكلىرى كۆپ بولۇپ، ئۇلارنىڭ كۆپچىلىكى ئاللاھقا شېرىك كەلتۈرىدىغان ئازغۇن بىدئەتچىلەردۇر. ھەممدىن باشتا ئەقىدە جەھەتتە ئېزىپ كەتكەن بۇنداق بىدئەتچىلەرنىڭ كەينىدە ئوقۇلغان ناماز قوبۇل ئەمەس.
( قەبرىستانغا چىقىپ قۇرئان ئوقۇيدىغان، قەبرە تاۋاب قىلىدىغان ئىشلار ھىجرىيە 4-ئەسىردە شىئەلەر تەرىپىدىن ئوتتۇرىغا چىققان بىدئەت بولۇپ، كېيىن بۇ بىدئەت سوپىلارغا، ئاندىن ئاۋام مۇسۇلمانلارغا سىڭىپ كەتكەن. قەبرىستانلىقتا قۇرئان ئوقۇشنى ئىمام بىن باز رەھىمەھۇللاھ شېرىككە ئاپىرىدىغان ئەشەددىي بىدئەت دېدى.)
بىدئەتچى، پاسىق ئىماملىققا ئەسلا لايىق بولمىسىمۇ، شۇ پاسىقلارنىڭ كەينىدە ناماز ئوقۇماسلىق بىلەن جامائەتتىن ئايرىلىپ قېلىشقا ئوخشاش پىتنىلەرگە ياكى باشقا پتنىلەرگە يولۇقىدىغان ئىش بولسا، ياكى ئۇنىڭ ئورنىغا باشقا سالىھ كىشىنى ئىماملىققا سايلاشقا مۇمكىن بولمىسا، ئۇ ھالدا ئۇنىڭ كەينىدە ناماز ئوقۇسا بولىدۇ. ئىبىن ئۇمەر، ئەنەس ئىبىن مالىك رەزىيەللاھۇ ئەنھۇملار ھەججاج ئىبنى يۈسۈفنىڭ كەينىدە ناماز ئوقۇغان. ھەججاج ئىبىن يۈسۈف ئەشەددىي قانخور، پاسىق، گۇناھكار مىلىتارىست ئىدى.
خۇلاسە: ئەقىدىسى بۇزۇق پىرقىلەرنىڭ ھەرقانداق بىرىنىڭ كەينىدە ناماز ئوقۇشقا بولمايدۇ. ئۆزى بىدئەتچى، پاسىق بولسىمۇ، لېكىن شۇ بىدئەتلىرى ئۇنى كۇفۇرغا ئېلىپ بارمىسا، بۇنداق كىشىنىڭ كەينىدە ناماز دۇرۇس.
سوئالدا سورالغاندەك، مۇسۇلمانلاردىن بىر تۈركۈم كىشىلەر بەزى ئىماملارغا ئىقتىدا قىلىشتىن  شۈبىھلەنگەن بولسا، ئۇلار زادى ئىمامنىڭ نېمىسىدىن شۈبىھلەندى بۇنىڭغا قاراش كېرەك. ئىمام بولغۇچى ئەقىقىدە ئازغان بولسا بۇنداق ئىمامغا نەسىھەت قىلىش، تۈزەلمىسە چەك ئايرىش كېرەك. ئەگەر ئۇلارنى شۈبىھلەندۈرگىنى شۇ ئىمامنىڭ ساقال قويماسلىقتەك پاسىقلىقى(دىققەت:ئۆلىمالار ساقال قويماسلىقنى گۇناھى كەبىرە سانايدۇ، بۇنداقلىقىغا سەھىھ ھەدىسلەر ھۆججەتتۇر)، مەۋلۇد ئۆتكۈزۈشتەك بىدئەتلىرى بولسا، ئۇ ھالدا شۈبىھلەنگۈچى كىشىلەر بۇنداق پاسىق، بدىئەتچى ئىماملارغا نەسىھەت قىلىشى، ياكى ئۇنىڭ ئورنىغا باشقا ئىمامنى سايلىشى، ياكى باشقا مەسجىدنىڭ سالىھ ئىمامىنىڭ كەينىدە ناماز ئوقۇشى كېرەك. بۇلارنىڭ ھېچقايسىسى ئەمەلگە ئاشمىسا، ياكى ئۇنىڭدىن چەك ئايرىش ئارقىلىق چوڭ پىتنىلەرگە ئۇچرايدىغان ئىش بولسا، شۇنداق ئىمامنىڭ كەينىدە ناماز ئوقۇش دۇرۇس. ئىماملاردا كۇفۇرلۇقلارنى ئوچۇق كۆرمەي تۇرۇپ، ئۇنىڭ بىدئەتلىرى، گۇناھلىرى سەۋەبلىك ئىمامغا ئىقتىدا قىلماي جامائەتنى تەرك ئېتىشكە بولمايدۇ. دىيارمىزدىكى پاسىق ئىماملارنىڭ كەينىدە ناماز ئوقۇسا بولىدۇ. ئەگەر، ئەھلى سۈننە ۋەلجامائە ئەقىدىسىدىدىن قەتئىي چەتنىمىگەن بىر تۈرمۈك مۇسۇلمانلار مەلۇم رايوندا بىللە ياشايدىغان بولسا، ئۇ ھالدا ئۇلار ئۆز ئىچىدىن بىرىنى ئىمام قىلىپ سايلاپ، شۇ جامائەتلەر ھەقىقىي مەنىدىكى جامائەتچىلىك يولىنى، رەسۇلۇللاھ سەللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسسەللەمنىڭ سۈننىتىنى تۇتۇپ ماڭسا، ئۆزلىرى ئۈچۈن ناماز ئوقۇيدىغان ئورۇن تەييارلاپ، شۇ ئىمامنىڭ كەيندە ناماز ئوقۇسا بۇ ياخشى. ھالبۇكى، بۇنداق قىلىش پىتنىلەرگە سەۋەب بولسا، ئۇ ھالدا بۇنداق قىلىشقا رۇخسەت يوق.
دىققەت قىلىدىغان بىر نۇقتا شۇكى، رەسۇلۇللاھ سەللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسسەللەم ئۆز قەۋمىگە ئىمام بولۇپ ناماز ئوقۇغان بىرىنىڭ نامازدا قىبلىگە تۈكۈرگەنلىكى ئۈچۈن ئۇنى ئىماملىقتىن قالدۇرىۋېتىپ:«سەن ئاللاھ ۋە ئاللاھنىڭ رەسۇلىنى غەزەپلەندۈردۈڭ»دېگەن. بەزى ئىماملار باركى ئۇلارنىڭ قىبلىسى ئۆزگۈرەپ كەتكەن. ئۇلارنىڭ قىلمىشى قىبلىگە تۈكۈرگەن ئىمامنىڭكىدىن نەچچە ھەسسە يامان
ئەگەردە ئىماملاردىن بىرى ئۆزىنىڭ ئەھلى سۈننە ۋەلجامائە ئەقىدىسىدە ئىكەنلىكىنى داۋام قىلغان بولسا، لېكىن ئۇ سۆز ۋە ئەمەللىرىدە ئىسلام شەرىئىتىدىن باشقا قانۇنلارنى توغرا دەپ ئېتىقاد قىلسا، ئىسلام شەرىئىتىدىن سىرتقى قانۇن-ھاكىمىيەتلەرنى ئوچۇق ئاشكارا ھالدا قوللىسا، ۋەز-تەبلىغلىرىدە كۇفۇر ھاكىمىيەتلىرىنىڭ تەرىپىنى قىلسا ۋە ئۇلارنىڭ قانۇن-سىياسەتلىرىنى تەشۋىق قىلسا، ئۇ ھالدا بۇنداق كىشى مەيلى ئىمام بولسۇن، ياكى باشقا ئادەم بولسۇن شەك-شۈبىھسىز كاپىردۇر. ئۆلىمالار بۇ جەھەتتە ئىتتىپاقتا. كاپىرنىڭ كەينىدە ناماز ئوقامسىز؟ ئەلۋەتتە بۇنداق ئىمامنىڭ كەينىدە ناماز ئوقۇشقا بولمايدۇ.
شۇنداق بىر ئىمام بولۇپ، ئۇ دىلىدا شەرىئەت ھۆكمىدىن باشقا ھۆكۈملەرگىمۇ رازى بولغان، لېكىن كۇفىرىنى ئېغىزىدا، ئەمەلىيىتىدە ئېنىق ئىپادىلىمىگەن، كۇفۇر سىياسەت-قانۇنلارنى ئوچۇق ئاشكارا تەشۋىق قىلمىغان بولسا، ئۇ ھالدا ئۇ مۇناپىقتۇر. بەزىلەرنىڭ مۇناپىقلىقىنى سىز ئۇلارنىڭ قىلىپ يۈرگەن ئىشلىرىدىن كۆرەلەيسىز. بەزىلىرىنىڭ مۇناپىقلىقى دىلىدا بولۇپ، بۇنى ئاللاھتىن باشقا ھېچكىم بىلمەيدۇ. رەسۇلۇللاھ سەللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسسەللەم دەۋرىدىمۇ بىر تۈركۈم مۇناپىقلار بار ئىدى. ئۇلار رەسۇلۇللاھ سەللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسسەللەمنىڭ ساھابىلىرى ئارىسىدا ياشاۋەرگەن. رەسۇلۇللاھ ئۇلارنىڭ كىملەر ئىكەنلىكىنى بىلسىمۇ ئۇلارنى ئۆلتۈرمىگەن ياكى ئارىسىدىن سىقىپ چىقارمىغان، چۈنكى شۇ مۇناپىقلارنىڭ كۆپچىلىكى مۇناپىقلىقىنى ئاشكارلاشقا پېتىنالماستىن دىلىدىلا يوشۇرغان. مۇناپىقلار دوزاخنىڭ ئەڭ چوڭقۇرىغا چۈشىدۇ. كاپىر بىلەن مۇناپىقنى ئايرىۋېلىڭ ۋە بۇلاردىن مۇئمىنلەرنى پەرقلەندۈرىۋېلىڭ.

مۇسۇلمانلار ھەممىدىن ئاۋال ئىلىم ئۆگىنىشى كېرەك. ئىلىملىك كىشىلەر كۆپەيگەندىلا پاسىقلار، بىدئەتچىلەر، زالىملار، باسقۇنچىلار كىشىلەرگە باش بولۇش، باشقۇرۇش ھوقۇقىدىن تەبئىيلا مەھرۇم قالىدۇ.

ئىمامغا ئىقتىدا قىلىش مەسىلىسىدە شۇ مەزمۇندىكى ئىبىن تەيمىييە، بىن باز، مۇھەممەد سالىھ مۇنەججەدلەرنىڭ پەتىۋالىرىدىن ۋە سەئۇدى پەتىۋا كومېتىتى پەتىۋالىرىدىن، نۇر ئەئلا ئەل دەرب پەتىۋىلارىدىن پايدىلىندى. مۇنبىرىمىز ئۆز ئالدىغا پەتىۋا بېرىشكە ھوقۇقلۇق ئەمەس. قولىمىزدىن ئۆلىمالارنىڭ پەتىۋالىرىنى يەتكۈزۈپ قويۇشلا كېلىدۇ خالاس.
تورداشلارغا تەۋسىيەرىمىز شۇكى: قۇرئان ۋە سۈننەتكە چىڭ ئېسىلىش كىشىنى ئېزىپ كېتىشتىن ساقلايدۇ، دۇنيا ۋە ئاخىرەتتە بەخىتلىك قىلىدۇ.
saltanat
چوققا [3 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-04-24 08:59 |
kanway
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 3126
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 49
شۆھرەت: 350 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 375 سوم
تۆھپە: 195 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 195 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 430(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-09-05
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-06-26
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ئاللاھ ئۆز قانۇنىدا«دىندا  تەرەپلەرگە(گۇرۇھلارغا) بۆلۈنمەڭلەر»دەپ ئېنىق كۆرسەتكەن.
شۇڭا مۇسۇلمان بولغۇچىنىڭ مەزھەپچىلىكى بىر خاتا ھەركەت!
بىزنىڭ مەزھەپچىلىك قىلىشتىكى كىتاۋى ئاساسىمىز نىمە؟
simfoniya
چوققا [4 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-04-24 10:02 |
qarqani
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 5745
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 27
شۆھرەت: 134 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 134 سوم
تۆھپە: 77 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 83 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 0(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2012-02-05
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-06-29
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

مۇشۇ تىمىنى يوللىغان قېرىندىشىمىزغا ئاللاھ چەكسىز رەھمەت قىلسۇن،.ئامىن.
lutun
چوققا [5 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-04-24 10:12 |
amatjan
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 6089
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 32
شۆھرەت: 160 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 160 سوم
تۆھپە: 96 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 96 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 86(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2012-02-28
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-07-10
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ئاللاھ رەھمەت قىلسۇن قېرىنىدىشىم ،تولىمۇ ئەھمىيەتلىك بىر تېما يوللاپسىز .
چوققا [6 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-04-24 10:48 |
budunya
دەرىجىسى : دائىملىق ئەزا


UID نۇمۇرى : 5764
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 579
شۆھرەت: 2931 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 2933 سوم
تۆھپە: 1755 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 1756 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 522(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2012-02-06
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-07-13
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

سوپىزىمنى ئاپپاق غوجاتەرغىپقىلىپ ئۇيغۇرلارنىڭ نۇرغۇنلىغان يارىخى ماتىرىياللىرىنى كۆيدۈرۈپ ئۇيغۇرمەدەنىيىتىنىڭ كەينىگەچېكىنىپ كېتىشىگەسەۋەپ بولغان.
ئىلىم دوستىمىزنىڭ ئونىۋېرسال بىلىملىرىگە قايىلمەن
saltanat
ئۇلۇغ ئاللادىن ئاتا-ئانامنىڭ ساقلىقىنى تىلەيمەن
چوققا [7 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-04-24 11:00 |
babak
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 6282
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 56
شۆھرەت: 280 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 280 سوم
تۆھپە: 168 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 168 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 107(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2012-03-16
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-07-11
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

تېمىنى يوللىغۇچى ilim  قېرىندىشىمىزغا ،   ئاللاھ كۆپ ئەجىرلەر بەرگەي...رەخمەت....
ozgul munbar
گاس دەپ غەيۋەت قىلما،
قارىغۇ دەپ خىيانە قىلما.
چوققا [8 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-04-24 11:36 |
ilim

دەرىجىسى : مۇنبەر مەسئۇلى


UID نۇمۇرى : 35
نادىر تېما : 6
يازما سانى : 1084
شۆھرەت: 6971 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 7080 سوم
تۆھپە: 3908 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 3972 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 1586(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-01-07
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-07-13
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ئەسسالامۇ ئەلەيكۇم كانۋاي
ئىنسانلارنىڭ ئىچىدىكى ئەڭ ئازماس ئىنسان پەيغەمبەر سەللەللەھۇ ئەلەيھى ۋەسسەللەمدور.
ئۇنىڭ ۋاپات بولىشى قىيامەتنىڭ يېقىنلاپ كەلگەنلىكىنىڭ دەسلەپكى بىشارەتلەرنىڭ بىرى .
قىيامەت نىمە ئۈچۈن يېقىنلايدۇ؟سۆيۈملۈك پەيغەمبىرىمىز قىيامەتنىڭ يېقىنلاپ كەلگەنلىكىنى تەسۋىرلىگەندە نىمە ئۈچۈن قاش بىلەن كىرپىكنىڭ ئارلىقىدەك دەپ تەسۋىرلەيدۇ؟ 
قيامەت ئىنساننىڭ  ئاللاھقا ئەمەس نەپسى خائىشىنى رەب قىلىشقا قاراپ ماڭغانلىقىدىن ۋە قىلغانلىقىدىن قىيامەت قايىم بولىدۇ .قىيامەتنىڭ كېلىشى مۇقەررەردور .ھەم ئىسلامغا نەپسى خائىشنى رەپ قىلىدىغان ئىنسانلارنىڭ بۇزغۇنچىلىق قىلىشى ھەم مۇقەررەردور .شەيتان ئىنساننى ئازدۇرۇشنى مىنۇت سىكونت ئۇنتۇپ قالمايدۇ . ئىنسان ھامىنى شەيتان ۋە ئادەمىي شەيتاننىڭ ئازدۇشىغا ئۇچىرايدۇ .ھارام ۋە مەكرو ئىستىمال ئىسلامى بىلىمنى كەمتۈكلەشتۈرۈپ ئۇنتۇلدۇرۇدۇ .لكىن ئىتقاتى دۇرۇس مۇسۇلمانغا شەيتانىنىڭ زىيانكەشلىكى روشەن ئەمەستور ۋە ئاجىزدور .ئاللاھ مۆئمىن ئىنساننى ھەر ئىشلار بىلەن سىنايدۇ ۋە سىناقتىن ئۆتسە ئۆز قوغدىشىغا ئالىدۇ .سىناقتىن ئۆتكەن ئىنسان شەيتاننىڭ دۈشمىنىدور .ئىنسان 100 پىرسەنت ھالال تۇرمۇشتا ياشىشى ئىنشائاللاھ ئەسلا مۇمكىن ئەمەس .پەيغەمبەر ۋاپاتىدىن كېيىن،قۇرئاننىڭ ئايەتلىرى ھەقىقەتەن بىر سۆز چۈشۈپ ياكى قوشۇلۇپ قالمىدى .ئاللاھنىڭ بۇ نىئمەتنى بەرگىنىگە مىڭ قەترە شۇكرى .لېكىن ئۇنى تەپسىر قىلىش ۋە پەيغەمبەر قالدۇرغان شەرئى ھۆكۈم ۋە ئېيتىپ بەرگەن تەپسىرلەرنى يەتكۈزۈش يوقىرىدا ئېيتىلغاندەك شەيتاننىڭ ئازدۇرىشى،ئىنساننىڭ نەپسىنى پاك تۇتماسلىقى ۋە ياكى باشقا ئۇنتۇلۇش يوللىرى ئارقىلىق تولۇق يەتكۈزۈلمەي كەلگەن .ھەتتا بەزىدە يەھۇدىيلار باشچىلىقىدىكى ئادەمىي شەيتانلار ساختا ئۇسوللار ئارقىلىق يەنە شۇ ئىنساننىڭ ئاجىز نەپسىدىن پايدىلىنىپ ساختا ھەدىسلەرنى توقۇپ تارقاتقان .پەيغەمبەر ۋاپاتىدىن كېيىنكى ساھەبىلەر زامانىسىدا ئەنە يوقىرقىدەك ھادىسىلەر تولۇق كۆرۈلۈپ بولۇنغان  .شۇڭا شۇ زاماندىكى ئالىملار سانىلىدىغان ساھەبىلەر ئۆزى ئاڭلىغان ۋە كۆرگەن ۋە ئۆگەنگەن دائىرە ئىچىدە ئىسلام تارقاتقان .لېكىن ئۇلار ئوتتۇرسىدا ئىختىلاپ ۋە قان تۆكۈشكە ئاپىرىشقا سەۋەپ بولىدىغان ئىشلار ئەسلا كۆرۈلمىگەن .پەقەت ساختا مۇسۇلمان بولىۋالغان يەھۇدىي جەمەتىنىڭ قۇتىرتىشى بىلەن ھەزرىتى ئەلىنى خەلىپە قىلماق بولغان بىر بۆلەك شەيتاننىڭ كەينىگە ماڭغان ئىنسانلار قان تۆكۈشنى كەلتۈرۈپ چىقاردى .
ئالىملار ئېيتىدۇكى مەزھەپ ھەرگىز ھۆكمىرانلارغا قۇرال بولۇپ بىرىدىغان نەرسە ئەمەس بەلكى بىر ئىلىم يولى .لېكىن شىئە مەزھىپى تەكەببۇرلۇقنى دوست توتقان ،پەيغەمبەرنىڭ خەلق ئىچىدىن خەلىپە بەلگۈلەش بۈيۈك چاقىرىقىغا ئاۋاز قوشمىغان بىر ئەشەددىي بىدئەت مەزھەپتور .ئۇلار بىر سىياسى كۈچتور ھەرگىز ئىلمى كۈچ ئەمەس .دىمەك شىئە مەزھىپى بىر مەزھەپ ئەمەس .ئۇنى مەزھەپ دىيىش ئىسلامغا بوھتان چاپلىغانلىق بىلەن بارەۋەردور .
ساھابىلەر دەۋرىدىكى ۋە تائابىنلار دەۋرىدىكى ئەھلى سۈننەت ئالىملىرى يەنى قۇرئاننىڭ ھۆكمىنى چىڭ تۇتقان ،پەيغەمبەر سۈننىتىگە ئەگەشكەن ئالىملار ئوتتۇرسىدا ئاللاھقا مۇھەببەت ،ناماز ئۆتەش،زاكات بىرىش ،ياخشىلىققا چاقىرىش ،خەيرى ئىھسان قىلىش دىگەندەك ئىسلامدىكى بۈيۈك ئەمەللەردە پۈتۈنلەي ئوخشاشلىق بولغان .پەقەت ھاياتى تۇرمۇش ۋە قىسمەن دىنى مەسەلىلەردە پىكىرلىشىش ۋە مۇنازىرلىشىش بولغان .بۇ مۇنازىرلىشىش ئۇلارنى ئۆچەكىشىش كە ئېلىپ بارمىغان .قەلىبلىرىنى كىبىردىن ساقلاشنى ئاللاھدىن كىچە يۇ كۈندۇز ساقلاشنى تىلەيدىغان ئۇ ئالىملار قانداقمۇ كىشى ئوتتۇرسىدىكى ئىلمى مۇنازىرەنى ۋاستا قىلىپ تىغ كۆتىرشنى قوللىسۇن؟ئۇلارنىڭ مەقسەتلىرى ئاللاھنىڭ ھەقىغا يىتىش بولغاچقا ئىلمى ئېقىملارغا بۆلىنىش بىر ياخشى مەقسەتتە ئېلىپ بېرىلىدۇ ئەلۋەتتە .شۇڭا ئەھلى سۇننەت ئىچىدىن بىز ئىتىراپ قىلىدىغان ئالىملىرىمىز تۆۋەندىكى تۆت يولدا ئىجتىھات ئېلىپ بارغان .
يەنە بىر ئەسكەرتىش شۇكى بۇ ئالىملار ئوتتۇرسىدا ئۇرۇش ۋە دۈشمەنلىككە ئېلىپ بارىدىغان ھېچقانداق مەسىلە يوق .بەلكى ئۇلار ئوتتۇرسىدا دوستانە ئىلىم ئالماشتۇرۇش ۋە كۈچلۈك قېرىنداشلىق بار .ئۇلار ئوتتۇرسىدا ئاللاھقا شېرىك كەلتۈرىدۇ دەيدىغان چوڭ ئوخشىماسلىق يوق . 
1 – ھەنەفىيە مەزھىپى

بۇ مەزھەبنىڭ قۇرغۇچىسى ئەبۇ ھەنىيفە نوئمان ئىبنى سابىت رەھىمەھۇللاھ (80 ھ~150ھ) بولۇپ، ئۇ فارىسىي ئەسىللىك تەبىئىي تابىئىندۇر (تابىئىن دېگەنلەرمۇ بار). ئۇ ئىراقلىقلارنىڭ فەقىھشۇناسى ۋە ئەھلى رەي (ئەقلىيەتچى) دۇر. ئۇ فىقىھ ئىلمىنى ھەمماد دېگەن ئۇستازىدىن ئۇگەنگەن. ھەممادنىڭ ئۇستازى ئىبراھىم نەخەئىي بولۇپ ئۇ فىقىھنى ئابدۇللاھ ئىبنى مەسئۇدتىن ئۆگەنگەنىكەن. ئۇ مەزھەب قاراشلىردا قۇرئان، ھەدىس، ئىجمائ، قىياس، ئىستىھسان، ئۆرپ- ئادەت ۋە ساھابىلەرنىڭ سۆزلىرىگە تايانغان. ئۇنىڭ ئەقىدە توغرىسىدا «فىقھۇل ئەكبەر» ناملىق كىتابى بار1.

2 – مالىكىيە مەزھىپى

بۇ مەزھەبنىڭ قۇرغۇچىسى مالىك ئىبنى ئەنەس ئەلئەسبەھىي رەھىمەھۇللاھ (93ھ~179) بولۇپ، ئۇ ئابدۇرراھمان ئىبنى ھۇرمۇز، ئىبنى ئۇمەرنىڭ ئازات قىلىۋەتكەن قۇلى ناپىئ، شىھاب ئىبنى زۆھرىي ۋە رەبىئە ئىبنى ئابدۇرراھمان قاتارلىقلاردىن ئىلىم ئالغان بولۇپ فىقىھ ۋە ھەدىس ساھەسىدە تابىئىنلاردىن قالسىلا مەدىنىنىڭ ئىمامى دەپ تەرىپلەنگەن. ئۇ مەزھەب قاراشلىرىدا قۇرئان، ھەدىس، ئىجمائ، قىياس، مەدىنىلىكلەرنىڭ ئىش- ھەرىكەتلىرى، ساھابىلارنىڭ سۆزلىرى، ئىستىھسان، سەددۇززەرائىئ ۋە مەسالىھۇلمۇرسەلە قاتارلىقلارغا تايانغان3.


3 – شافىئىيە مەزھىپى

بۇ مەزھەبنىڭ قۇرغۇچىسى مۇھەممەد ئىبنى ئىدرىس ئەششافىئىي رەھىمەھۇللاھ (150~204ھ) بولۇپ، نەسەبى پەيغەمبەر ئەلەيھىسسالامنىڭ بۇۋىسى ئابدۇ مەننافقا تۇتىشىدۇ. ھىجرىيە 150- يىلى فەلەستىننىڭ گازا شەھرىدە تۇغۇلغان. 204- يىلى مىسىردا ۋاپات بولغان. ئۇ مۇسلىم ئىبنى خالىد ئەززەنجى، مەككە مۇفتىسى، داۋۇد ئىبنى ئابدۇرراھمان ئەلئەتتار، تاغىسى مۇھەممەد ئىبنى ئەلى ئىبنى شافىئ، سۇفيان ئىبنى ئۈيەينە، ئابدۇرراھمان ئىبنى ئەبى بەكىر ئەلمەلىيكى، سەئىد ئىبنى سالىم ۋە فۇزەيىل ئىبنى ئەيياز قاتارلىق كىشىلەردىن ئىلىم تەھسىل قىلغان. ئۇ مەزھەب قاراشلىرىدا قۇرئان، ھەدىس، ئىجمائ، ۋە قىياسقىلا تايانغان. ساھابىلارنىڭ سۆزلىرىگە (خاتا ئىجتىھاد بولۇش ئېھتىماللىقى بار دېگەن قاراش بىلەن) تايانمىغان. ھەنەفىيلەر ۋە مالىكىيلەر تايانغان ئىستىھسانغىمۇ تايانمىغان ۋە «ئىستىھسان قىلىش شەرىئەت پەيدا قىلغانلىق» دېگەن. «مەسالىھۇلمۇرسەلە» نى رەت قىلغان. مەدىنە ئەھلىنىڭ ئىش- پائالىيەتلىرىنى ھۆججەت قىلىشنى ئىنكار قىلغان. باغداتلىقلار شافىئىيچىلارغا «سۈننەت ياردەمچىلىرى» دەپ نام بەرگەن5.


4 – ھەنبەلىيە مەزھىپى

بۇ مەزھەبنىڭ قۇرغۇچىسى ئىمام ئەھمەد ئىبنى ھەنبەل ئەبۇ ئابدۇللاھ ئەششەيبانى رەھىمەھۇللاھ (164~241ھ) بولۇپ، باغداتتا توغۇلۇپ ئۆسكەن ۋە باغداتتا ۋاپات بولغان. ئىلىم تەھسىل قىلىش ئۈچۈن كۇفە، بەسرە، مەككە، مەدىنە، يەمەن، شام ۋە باشقا ئارال مەملىكەتلىرىگە بارغان. باغداتتا شافىئىي مەزھىبى بويىچە فىقىھ ئۆگەنگەن. ئۆز ئالدىغا مۇستەقىل مۇجتەھىتلىك مەرتىبىسىگە يەتكەن. ھەدىس، ھەدىس توپلاش ۋە يادلاشقا ئەھمىيەت بەرگەچكە ئۆز زامانىدا ھەدىسشۇناسلار پىشىۋاسى دېگەن نامغا نائىل بولغان. شۇڭا تەبەرىيگە ئوخشاش بىر قىسىم ئالىملار ئۇنى فىقىھشۇناسلار قاتارىدا ئەمەس، ھەدىسشۇناسلار قاتارىدا سانىغان. مەزھەب قاراشلىرىمۇ ئىمامى شافىئىينىڭكىگە يېقىن بولۇپ قاراشلىرىدا قۇرئان، ھەدىس، ئىجمائ، ساھابىلار فەتىۋاسى، ئىجائ، قىياس، ئىستىسھاب، مەسالىھۇلمۇرسەلە ۋە سەددۇززەرائىئ لارغا تايانغان. ھەدىسنى ھەممىدىن ئۈستۈن تۇتۇش بىلەن نامى بار. ساھابىلەرنىڭ سۆزىنى ھەرقانداق قاراش ياكى قىياسلارنىڭ ئۈستىگە قويغان. فىقىھ ھەققىدە بىرەر ئەسەر يېزىپ قالدۇرمىغان. ئەگەشكۈچىلىرى ئۇنىڭ قاراشلىرىنى، ئۇنىڭ سۆز- ھەرىكەتلىرى ۋە فەتىۋالىرىدىن ئالغان. ھەدىس ھەققىدە چوڭ ھەجىملىك كىتابى (مۇسنەد) نى يېزىپ قالدۇرغان.

 
دىمەك ئىلىم ئۆگەنمەك پىرز ئەيىن بولغاچقا، ھەر مۇسۇلماننىڭ ئىلىم ئۆگەنمىكى ئاللاھ ئەڭ ياخشى كۆرىدىغان ئەمەلدور .بىر مۇسۇلمان تۇغۇلىشىدىنلا ئىلىمدا يىتۈك بولۇپ تۇغۇلمايدۇ .بەلكى تەربىلىنىش جەريانىدا مۇكەممەللىشىدۇ .تەربىلىنىش ئۈچۈن ئۇستاز ۋە كىتاب كىرەك .لېكىن ھەر ئۇستازلارنىڭ تۇتقان يولى ئانچە- مۇنچە ئۇخشىمايدۇ .شۇڭا مۇسۇلمان ئۆزى ئىجتىھات جەريانىدا بىر مەزھەپكە يەنى بىر ئىلىم يولىغا تەۋە بولىدۇ .بۇ پەقەتلا ئىلىم يولى .سىياسىيونلارنىڭ نەزىرىدىكى تەپرىقچىلىقنىڭ قۇلى بولغان بىتئەت مەزھەپ ئەمەس .
لېكىن زامانىمىزدا يوقىردا دەپ ئۆتكەندەك نەپسى خائىش ۋە ھوقوقنى مۇددىغا قىلغان شىئەلەرنى مەنبە قىلغان ۋە ياكى ئادەمىي شەيتانلارنىڭ قوللىرى بىلەن پەيدا قىلغان ئەھمەدىيە دىگەندەك ساختا مەزھەپلەر ھېلىھەم باردور .ئۇلارنى مۇسۇلمانلارنىڭ نەزىرىدىكى مەزھەپ بىلەن بىر ئېقىمدا دەپ قاراش ئېغىر خاتالىقتور .ھەم بۇ بۇزۇقچىلىقلار ئىسلامنىڭ گۇناھى ئەمەس .(نەئۇزىبىللا)شۇڭا ئۆزىنى مۇسۇلمان دەپ قاراۋاتقان ئىنسان نىمىنىڭ مەزھەپ ئىكەنلىكىنى بىلىش بەكمو زورور .بولمىسا ئەنە ئاشۇنداق ئازغىشلار يۈز بىرىشى مۇقەررەر بىر ئىشتور .ئۇيغۇر تارىخىمىزدا سىياسى مەرەزلەر (مەزھەپ ئىكەنلىكىنى ئىتىراپ قىلمايمىز) توپى بولغان ئىسمائىلىيە ،ئىسھاقىيە .ئاق تاغلىق ،قار تاغلىق دىگەندەك نەرسىلەرنىڭ زىيانكەشلىكىگە ئۇچىرىدۇق .شۇنى سەمىمىزگە سالايلىكى بۇ گۇرۇھلار ھەرگىز مەزھەپنىڭ ئاۋارىچىلىقى ئەمەس بەلكى كانىيىغا چۈلۈك ئۆتكۈزۈلگەن ھوقوقپەرەسلەرنىڭ ئاۋارىچىلىقى خالاس .
شىئەلەرنى بىز سۆزسىز سىياسى گۇرۇھ دىدۇق .ئۇلار پەيغەمبىرىمىزنىڭ سۆزلىرىنى ئەمەس بەلكى ئاتالمىش موللىلىرىنىڭ سۆزلىرىنى دىنى دەستور قىلىۋالىدۇ .ئۇلارنى ۋەھىي ئېيتىدۇ دەپ قارايدۇ .ئۇلارنى ئازماس دەپ قارايدۇ .شۇ ئارقىلىق خەلىقنى مۇستەبىت ھۆكمىرانلارنىڭ نەپسى خائىشى بويىچە مېڭىشقا ئىشەندۈرىدۇ .ئۇلار كۆرىنىشتەئىسلام مەيدانىدا تۇرۇپ ، شەيتانىۋى ھاكىمىيەتلەرگە چوڭ- چوڭ سۆزلەۋەتقاندەك قىلىۋاتقان بىلەن ئەمەلىيەتتە شىرەنىڭ ئاستىدا قاتتىق ئىتىپاق ئۆتىۋاتقانلىقىنى دۇنيا سىياسىسىدىن ئەسلا خەۋەردار ئەمەس بەزى كىشىلىرىمىزگە قاراڭغۇدور .
ھەر سۆزدە ئادىللىق كىرەك .ئۇنداقتا ئۆزىنى ئەھلى سۇننى دەپ ئاتىۋالغان بەزىلەرچۇ ؟شۇنى ئېنىق جاكالايمىزكى ئۇلارنىڭ ئەمەللىرى ھەرگىز ئەھلى سۇننىنىڭ ئىتىراپى ئەمەس .بىز دىمەكچى بولىۋاتقانلار دەل سۈننەت تونىغا ئورىنىۋالغان ،مەقسىتى ئەھلى سۈننى ۋەلجامائىينىڭ كۈچى ئارقىلىق ھوقوق يۈكسەكلىكىگە يىتىشنى ئويلىغان  سىياسى گۇراھلار .ئۇلار ئۈممەت ئىچىگە سۇقۇنۇپ كىرگەن مۇناپىقلاردور .ئۇلارنىڭ ئىككى قولى خەلىقنىڭ قېنى بىلەن بويىلىۋاتىدۇ .ئۇلارنىڭ قىلمىشى ۋە شەيتانىۋى ھاكىمىيەتلەر بىلەن بىرلىشىپ مەزھەپ جەڭگە جىدەللىرىگە پەردە ئارقىسىدا تۇرۇپ رىياسەتچىلىق قىلىشى ھەرگىز مەزھەپنىڭ خاتالىقى ئەمەس ھەم ئۇلار تۇتقان يولمۇ مەزھەپ ئەمەس .يەنە شۇنى تەكىتلەيمىزكى مەزھەپ پەقەت بىر ئىلمى يول .ئۇ سىياسى يول ئەمەس .يوقىرقى مەزھەپ ئالىملىرىنىڭ ھەممىسى ۋاپات بولۇشتىن ئىلگىرى ئۆز ھۆكۈملىرى ئەگەر تەپرىقچىلىق ۋە قان تۆكۈشكە ئېلىپ بارسا دەرھال ئۇ ھۆكۈمنى تەرىك ئىتىشنى  ۋەسىيەت قىلغان .شۇڭا شاھادەت كەلىمىسىنى ئېيتقان مۇسۇلمانلارنى ئۆلتەرگۈزگەن پەردە ئارقىسىكى ھوقوقدارلار دەل مەزھەپنىڭ دۈشمىنى جۈملىدىن ئىسلامنىڭ دۈشمەنلىرىدور .
ئەھلى مۇسۇلمان ئىلىمدا ئىجتىھات قىلىشى ۋە يوقىرقى تۆت ئالىمنىڭ بىرىگە ئەگىشىپ ئىلىم تەھسىل قىلىشى كاتتا ئەمەلدور .
[ بۇ يازمىنىilimدە2012-04-24 12:15قايتا تەھرىرلىدى ]
چوققا [9 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-04-24 11:49 |
tograk777
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 3280
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 37
شۆھرەت: 195 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 195 سوم
تۆھپە: 116 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 116 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 191(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-09-17
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-07-01
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ئىلىم بۇرادەرگە!
سوپىلار توغرىسىدىكى چۈشەنچىڭىز بەك يۈزەكى ئىكەن تېخىمۇ ياخشى ئىزدەنسىڭىز بولغىدەك. سىزنىڭ ئۆلىمالارغا باھا بەرگىدەك سالاھىتىڭىز يوق چۈنكى سىز ئۇلارنى چۈشەنمەيسىىز . ئۇلارنىڭ گەپلىرىنىمۇ چۈشەنمەيسىز. شۇڭا قالايماقان بىلجىرلىماڭ. سوپىلار توغرىسىدىكى قاراشلىرىڭىز ئۆزىڭىزنىڭ بولسا دىگەنلىرىڭىز نۆلگە تەڭ .چۈنكى سىزنىڭ ئىلىمىڭىز ئۇلارغا باھا بېرىشكە يەتمەيدۇ.  سىز ھۈرمەت قىلىدىغان موللىلارنىڭ ، ئالىملارنىڭ گېپى بولسا كۆز قاراش مەنبەسىنى ئەسكەرتكەن ئاساستا بايان قىلىڭ.  بۇ ماقالىغا قارىتا خېلى تەييارلىق قىلىپسىز ، ئىسلام چۈشەنچىلىرىگە قارىتا تىرىشقىنىڭىزغا ئاللاھ رەھمەت قىلسۇن. لېيكىن مىتود توغرىسىدىكى بەزى ئىشلارغا دىققەت قىلىڭ! ھەممە ئىشقا شەرىئەتتىن دەلىل تېپىپ قىلسىڭىز ئازمايسىز.
چوققا [10 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-04-24 16:55 |
كۆرۈلگەن تېما خاتىرىسى كۆرۈلگەن سەھىپە خاتىرىسى
«1234»Pages: 1/4     Go
Bagdax bbs » تارىخ بەتلىرى