saltanat lutun elan berig
«12»Pages: 2/2     Go
بۇ تېما 3007 قېتىم كۆرۈلدى
tugluk
دەرىجىسى : ئادەتتىكى ئەزا


UID نۇمۇرى : 678
نادىر تېما : 3
يازما سانى : 298
شۆھرەت: 1942 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 1951 سوم
تۆھپە: 1099 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 1106 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 329(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-02-19
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-07-20
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

<< <<قوش تىل >> ئوقۇتۇشىغا نارازىلىغىمىزنى بىلدۈرۈپ ھۆكۈمەتكە ئىمزالىق ئەرىز سۇنغۇنىمىزدا نەدە قالغانتىڭىز >>
بۇ سۆزلىرىڭىزدىن سىز تېخى ئۆزىڭىزنى تونۇماپسىز !!!. ئىسىت جېنڭىزغا....
      سىز قىسقىسى ئوقۇتقۇچىلىق قىلىمەن دىمەي ،ئىت باقسىڭىز بولىدىغان ئوخشايدۇ؟!!!
چوققا [11 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-05-02 16:24 |
yurtsoygusi
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 7001
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 11
شۆھرەت: 55 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 55 سوم
تۆھپە: 33 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 33 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 8(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2012-04-21
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-06-14
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

«سىز گە ئېنىق دەپ قوياي ھاز ىر بىلىم پۇل ئەمەس تىل پۇل ،شۇڭا بالىلار بىلىم ئىگەلىمىسىمۇ بولىدۇ ئەمما دۆلەت تىلىنى بىلسىلا بولىدۇ »سىز بىر ئازسانلىق مىللەت تۇرۇپ،ئۆزىڭىزنىڭ ئانا تىلىنى بىلمەي تۇرۇپ،قانداقسىگە دۆلەت تىلىنى تولۇق ئۈگۈنەلەيسىز ھەم ئېشلىتەلەيسىز؟؟؟؟؟
تىل ئۈگېنىشمۇ بىر بىلىم ئالغانغا باراۋەر.تىل ئۈگەنمەي،قانداق بىلىم ئالغىلى بولىدۇ؟بىلىم بولمىسا قانداق پۇل تاپقىلى بولىدۇ؟؟؟
lutun
چوققا [12 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-05-02 16:27 |
arknur
دەرىجىسى : ئادەتتىكى ئەزا


UID نۇمۇرى : 1896
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 272
شۆھرەت: 1468 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 1482 سوم
تۆھپە: 867 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 867 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 206(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-05-20
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-07-20
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

دوستلار ئاناتىل ئۆزىمىزنىڭ تىلى. ئۆزىمىز ئۆزىمىزنىڭكىنى ئاسىرمىساق. قەدىرلىمىسەك، تەرەققىي قىلدۇرمىساق باشقىلارنىڭ بۇنىڭ بىلەن نىمە كارى؟ شۇڭا ھەرقەدەم، ھەرمىنوتتا ئۆزىمىزنىڭكىنى بىرىنچى ئورۇنغا قويىشىمىز كىرەك. پەرزەنت تەربىيىسىدە چىڭ تۇتىشىمىز كىرەك.
تورداشلارنىڭ ئىتتىپاقلىقنى مۇھىم بىلىپ، تور سورىنىدا دەللىل-ئىسپاتلار بىلەن بىر-بىرنى قايىل قىلىشىنى ، بىر-بىرنىڭ دىلىنى ئاغرىتىدىغان سۆزلەرنى مەسئولىيەتسىزلىك بىلەن قىلىپ، قېرىنداشلىققا تەسىر يەتكۈزمەسلىكىنى ئۈمۈد قىلىمەن!چۈنكى ھەممىمىز  بىر كىمىگە چىققان ئۇيغۇر قېرىنداشلامىز .
چوققا [13 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-05-02 16:52 |
tarim11
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 5614
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 21
شۆھرەت: 116 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 118 سوم
تۆھپە: 68 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 70 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 71(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2012-01-26
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-07-20
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

pantekin007: ئەپەندىم سىز نىڭ ئۆتكۈر گەپلىرىڭىزدىن  سڭزنىڭ ئوقۇتقۇچىلىقىنىز چىقىپ تۇردۇ. تۇغلۇق ئەپەندىلىڭ ئوقۇتقۇچى دەردىنى ،مىللى كىملىكنى ،قىسقىسى بۇ <<قوش تىل>>نى شىنجاڭدىكى مەكتەپلەردە قانداق يۇرگۈزۋاتقانلىقىنى ھەقىقى ھىس قىلمىغان بۇلۇشى مۇمكىن. تۇغلۇق ئەپەندىم بالا كىچىكىدە قاغا دەپ تىلى چىقسا قاغىنى دورايدۇ.  
saltanat
چوققا [14 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-05-02 18:22 |
tugluk
دەرىجىسى : ئادەتتىكى ئەزا


UID نۇمۇرى : 678
نادىر تېما : 3
يازما سانى : 298
شۆھرەت: 1942 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 1951 سوم
تۆھپە: 1099 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 1106 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 329(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-02-19
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-07-20
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ھەممىزگە مەلۇم،تىل ئىنسانلارنىڭ تەپەككۈر قىلىش قۇرالى بولۇپلا قالماستىن بەلكى ئۆگۈنۈش،ئۇچۇر توپلاش قىسقىسى دۇنيانى ئۆزگەرتىشتىكى مەنىۋى قۇرالى.ئىنسانلار تىلدىن ئىبارەت بۇ قۇرالدىن پايدىلنىپ ئۆز-ئارا پىكىر ئالماشتۇرىدۇ،بىلىم ۋە تەجرىبىلەرنى ئۆز-ئارا يەتكۈزىدۇ ۋە قوبۇل قىلىدۇ.
يېزىق بولسا تىلنى خاتىرلىگۈچى بەلگىلەرنىڭ مۇئەييەن سېستىمىسى بولۇپ ،كىشىلەرنىڭ بىر- بىرى بىلەن ئالاقە قىلىپ،پىكىر ئالماشتۇرۇپ،ئۆز- ئارا چۈشۈنۈش ھاسىل قىلىشىدا ياردەمچى ۋاستە ھېساپلىنىدۇ.
كونىلاردا :<< تىل قەلىبنىڭ چىرىقى >>،<<تىل ئەقىلنىڭ قانىتى>>دىگەن ھىكىمەتلەر بار. ئەگەر تىل بولمىغاندا جەمىيەت تەرەقىقى قىلمايتتى،دۇنيانى زالالەت قاپلاپ، گۈزەل ئىنسانلار كىكەچ، خار -زەبون بولاتتى.شۇڭا ئۇلۇغ مۇتەپەككۈر ۋە شائىر يۈسۈپ خاس ھاجىپ:



ئەقىل كۆركى تىلدۇر ،بۇتىل كۆركى سۆز ،
كىشى كۆركى يۇزدۇر ،بۇ يۈز كۆركى كۆز.
جىمىكى ئىشىڭنى ئەقىل بىرلە قىل،
بىلىم بىرلەر ۋاقتىڭنى ساقلاشنى بىل.

دەپ يىزىش ئارقىلىق تىل بىلەن تەپەككۇرنىڭ مۇناسىۋىتىنى ۋە ئۇنىڭ ئەقلى ئامىلىغا بولغان تەسىرىنى ناھايىتى ئىخچام نەپىس تىل بىلەن ئوبرازلىق سۆرەتلەپ بەردى. پىفاگور:<< بېر مىللەتكە تەۋە بولغان ئەڭ ئۇلۇغ ۋە ئەڭ قەدىر لەشكە تىگىشلىك نەرسىنىڭ تىل ئىكەنلىكىنى بىلگىنىڭدە،ئاندىن ئۆزۈڭنى بىلەلەيسەن >>دەپ يازدى.
سىكوت پىك :<< رىيالىققا ئازغۇنلۇق ئىلكىدە مۇئامىلە قىلىش داۋامىدا قەلىب كىسەللىكى پەيدا بولماي قىلمايدۇ >>دەپ كۆرسەتتى .
دىمەك، دۇنيادا بىردىن-بىر توغرا بىلىشنىڭ ئاساسى تىل،پىسىخك ساغلاملىقنىڭ ئاساسىمۇ تىل،شۇڭا بۇ ئاساسستىن ئايرىلغان بالىلاردا ھامان كىسەللىك پەيدا بولماي قالمايدۇ. ھازىرقى رىيالىققا نەزەر سالساق، بەزى ئاتا-ئانىلار گۈدەك بالىلارغا تۇراقلىق تىل مۇھىتى يارىتىپ بەرمەيۋاتىدۇ .ئۇنىڭ ئۈستىگە بالىلارنى تىخىمۇ تىز تالانتلىق قىلىپ تەربىلەش ئۈمىدى بىلەن خالىغان ھالدا يەسلىدىن-يەسلىگە،مەكتەپتىن-مەكتەپكە يۆتكەپ ،ئۇ كوچىدىن-بۇ كوچىغا يولغا سىلىۋاتىدۇ.شۇڭا تۇراقسىز مۇھىت ئېلىپ كەلگەن يىتىرقاش بىسىمدا ئەركىن روھ بىلەن چوڭ بولمىغان بالىلار ئەركىن پىكىر قىلالمايدۇ، پىكىر قىلىشتىن قورقىدۇ ياكى روخسەت سورىماي ئىش قىلالمايدىغان بولۇپ قالىدۇ .ئىجادكارلىق روھى ئۈلىدۇ. بولۇپمۇ ئۆسۈش جەريانىدا روھى توسالغۇغا ئۇچۇرغان ياكى چەكلەنگەن بالىلار نىڭ قابىليىتى، مۇستەقىللىقى ،ئىرادىسى سۇسلايدۇ،ھەتتا يوقايدۇ .بۇدەل ھازىرقى مائارىپىمىز نىشان قىلغان ساپالىق ئەۋلادلارنى تەربىلەشتىن ئىبارەت تۈپ مەقسەتكە ئۇيغۇن كەلمەيلا قالماستىن ئەكسىچە، بالىلار پسىخك تەرەقىقياتىنىڭ تەدرىجى ،ئۈزلۈكسىزلىكىدىن ئىبارەت قانۇنىيەتكىمۇ ئۇيغۇن كەلمەيدۇ .
ئۇنىڭ ئۈستىگە بالىلارنىڭ ئەقىل ۋە غەيرى ئەقىل ئامىللىرىغا نەزەرسالساق، تەپەككۈر ئەقلى ئامىلنىڭ يادروسى ھىساپلىنىدۇ.ئادەمنىڭ پۈتكۈل بىلىش جەريانى مانا مۇشۇ يادرودا ئۆزلۈكنى بەرپا قىلدۇ. بىلىشتىن يىڭى ھاياتى كۈچكە تولغان ئۆزلۈك ئىنىرىتسىيىسى ئادەمنىڭ ئىندۇۋىندىئاللىقنى تاكاموللاشتۇرىدۇ. شۇڭا تىلسىز ئەقىلنى، تىلسىز قەلىبنى ئىلغا قىلغىلى بولمىغاندەك، تىلسىز تەپەككۇرنىمۇ ئىلغا قىلغىلى،تەسەۋۇر قىلغىلى بولمايدۇ .يىغىپ ئېيتساق تىل ئەقىلنى بەلگىلەيدۇ،تىل ئەقىلنى تەرەققى قىلدىردۇ . تىل بولمىسا ئەقلى تەپەككۈر بولمايدۇ. بۇ نۇقتىدا ياش ئاتا-ئانىلار تىل بىلەن تەپەككۈرنىڭ مۇناسىۋىتىنى ۋە ئۇنىڭ ئەقلى ئامىلىغا بولغان تەسىرىنى ئىلمى، ئوبېكتىپ، توغرا تونۇپ، بالىلارغا بولغان تىل ئاساسى پەرۋىشىدەئانا تىل تەربىيىسىنى پۇختا ئاساسقا ئىگە قىلىش كىرەككى ھەرگىزمۇ <<مايسىنى تارتىپ ئۆستۈرۇش>>،<<چوڭ سەكرەپ ئىلگىرلەش >>تەك بىمەنە ئۇسۇللارنى قوللانماسلىق كىرەك .<<ئالدىرغان يولدا قالار >>دىگەن ماقال ھامان ھاياجانلىق مائارىپنىڭ ئاخىقى يەكۈنىدۇر!.
simfoniya
چوققا [15 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-05-02 19:21 |
bagdax103
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 7316
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 1
شۆھرەت: 5 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 5 سوم
تۆھپە: 3 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 3 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 2(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2012-05-02
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-05-03
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

توۋا~! ئوقۇتقۇچىنى ئۇنداق ھاقارەت قىلماڭلار~! سىلەرنىڭ ئەجەبا ئۇقۇتقۇچىڭلار يوقما ~!؟ ئوقۇتقۇچىدا نىمە گۇنا ؟   يامان بولسىڭىز سىزمۇ ئۇقۇتقۇچى بولۇپ تۈزۈك بىر ئادەم تەربىيلەپ بېقىڭ~!     << ھاز ىر بىلىم پۇل ئەمەس تىل پۇل ،شۇڭا بالىلار بىلىم ئىگەلىمىسىمۇ بولىدۇ ئەمما دۆلەت تىلىنى بىلسىلا بولىدۇ >>.   بۇنى يازغۇچى ھەرگىزمۇ بۇگەپنى توغرا دەپ ئەمەس، بەلكى ھۆكۈمەتنىڭ سىياسىتىگە قارىتا تەنە قىلىپ ئېيتىۋاتىدۇ. گەپنى تۈز دېگىلى بولمىغاندىكىن مۇشۇنداق ئەگىتىپ دەيدىغان گەپ. ئوقۇتقۇچىلارغا ھاقارەت قىلىپ مەخمۇت قەشقەرىي، يۈسۇپ خاس ھاجىپ بوۋىلىرىمىزنىڭ قاغىشىغا كەتمەڭ يەنە~!؟  يامان بولسىڭىز مائارىپ ساھەسىگە قەدەم بېسىپ، ئۆزىڭىز دېگەندەك بىر ئادەم تەربىيلەپ بېقىڭە~!؟ بۇ شەكىلۋازلىقلارنى نېمە كەلتۈرۈپ چىقىرىۋاتىدۇ؟`! سىز يامان بولغاندىكىن ھەقاچان ياخشى بىلىسىز...سىزنىڭچە بولسا بىز ھەممىمىز ئوقۇتقۇچىلىقنى تاشلاپ پەرزەنتلەنى يولداش ئاكىلىرىمىزغا ئۆتكۈزۈپ بەرسەك...تېخىمۇ ياخشى تەربىيلەنگۈدەك ئەمسە...100يىللىق ئۇلۇغۋار نىشاننىڭ ئەڭ ئاخىرقى مەقسىتىمۇ شۇ~!  دوستلار ئەڭ ياخشىسى گەپنى ئويلاپ قىلىڭلار...
lutun
چوققا [16 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-05-02 23:09 |
karakeqik
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 7021
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 22
شۆھرەت: 110 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 110 سوم
تۆھپە: 66 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 66 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 35(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2012-04-21
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-07-19
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ۋاي ۋۇي پەنتىكىن007ئەپەندى سىزنىڭ سەپسەتىڭىز قالتىسكەن ھە؟بىلىم پۇل ئەمەس تىل پۇل.قارىغاندا ئوقۇتقۇچى ئوخشايسىز،سىزدەك ئوقۇتقۇچى تەربىيىلىگەن بالىلار نىمە بولماقچى،سىز ئەسلى باشقا كەسىپ بىلەن شۇغۇللانسىڭىز بوپتىكەن،مەكتەپنى ئاۋارە  قىلماي.
simfoniya
چوققا [17 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-05-02 23:44 |
quxan
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 3031
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 20
شۆھرەت: 105 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 105 سوم
تۆھپە: 63 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 63 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 73(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-08-28
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-05-07
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

قەدىرلك تورداشلار  نىمە ئۈچۈن بىز سوغاقانلىق بىللەن  ئىشلارنى چوڭقۇر ، ئەتىراپلىق  ،نېگىزلىك  تۈپ يىلىتىزىنى  ئويلاشمايمىز،نىمە ئۈچۈن بىر-بىرىمىزنى چىشلىشىمىز  گەرچە قېرىنداشلىرىمىز خاتا سۇزلىگەن بولىسىمۇ  بىز ئولارنى  كەچۈرەيلى،بىزنىڭ ھازىرقى ئويلىنىشكا تىگىشلىك ئىشىمىز 
saltanat
چوققا [18 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-05-03 11:08 |
qayan123
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 2736
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 167
شۆھرەت: 885 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 888 سوم
تۆھپە: 527 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 527 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 104(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-07-31
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-07-19
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ھەقىقەتەن بىز ئۈزىمىزنىڭ ئانا تىلىنى ئۇنتۇپ قالاي دەۋاتىمىز
ozgul munbar
ئادەم ئۆمرۈدە نۇرغۇن ئوڭۇشسىزلىقلارغا ئۇچۇرايدۇ
چوققا [19 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-05-03 16:09 |
iparhan

دەرىجىسى : دائىملىق ئەزا


UID نۇمۇرى : 383
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 673
شۆھرەت: 3415 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 3445 سوم
تۆھپە: 2045 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 2045 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 726(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-01-26
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-07-19
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ئىشلىتىش
بۇ مەزمۇن 10قەۋەتتىكى tuglukدە2012-05-02 16:16يوللىغان يازمىسىغا نەقىل :
ھازىر دارا ياساش ساھەسىدە زەھەر لىك دارا،يىمەكلىك ساھەسىدە يۇندا مايغا ئوخشاش مەسلە كۆرۈلدى. بۇ مەسلىلەرنى خەلقىمىز توغرا چۈشۈنۈپ كىلىۋاتىدۇ،بىز كەڭ خەلىق ئوقۇتقىچىلىرىنى ھۆرمەتلەيمىز.ئۇلارغا كۆيۈنىمىز  ھەم چەكسىز ئېتھىرام بىلدۈرىمىز!.لېكىن ئاز ساندىكى جانباقار ،شەكىلۋاز ،بىلىم ئىڭى يوق،يۇندا مايغا ئوخشاش دىلى بۇلغۇنۇپ كەتكەنلەرنىڭ سەبىلىرىمىزنى ،كىلەچىكىمىزنى بۇلغىشىغا يول قويالمايمىز.
تېخى ..ھە دىسەك،تۇخۇمدىن تۈك ئۈندۈرۈپ،ساختا مەمەدان رىجىسسور بولۇۋالىدىغان ،كىملىكىنىڭ تايىنى يوق ئەپسۈكەشلەرگە كىچە -كۈندۈز لەنەت ئوقۇيمىز!!!.

سىزگە ئوخشاش دىلى ئويغاق ، ئۆتكۇر پىكىرلىك كىشىلىرىمىز ئەسلى ئوقۇتقۇچى بولسىڭىز بولاتتىكەن ، ئىسىت.....!!  كەسىپ ئالماشتۇرۇشنى ئويلىشىپ باقتىڭىزمۇ ؟.............................
پوزىتسىيە __ ھەممىنى بەلگىلەيدۇ .
چوققا [20 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-05-05 22:58 |
akkax0998
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 7354
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 19
شۆھرەت: 95 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 95 سوم
تۆھپە: 57 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 57 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 20(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2012-05-04
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-06-25
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ھازىر شەھەرلەردىن تارتىپ يىزلارغىچە قوش تىل ئۇقۇتۇشى يولغا قۇيۇلۇپ كەتتى ،قوش تىل ئوقۇتۇشى ئەلىيەتتە خەنزۇتىلى ئۇقۇتۇشى بولوپ قالدى،دەرىسلىك خەنزۇيېزىقىدا،سۆزلەش خەنزۇتىلدا،قېنى قوش تىل ؟ھەقىقى مەندىكى قوش تىل ئوقۇتۇشنى قانداق يولغا قۇيۇش ئىشلىرى تۈۋەن قاتلامدىكى جاپاكەش ئوقۇتقۇيچىلارنىڭ ئىشى ئەمەس ،يىزلارغا پەقەت ماس كەلمەيدىكەن يۇقرى دەرجىلىك ئورۇنلر ئويلىنىپ باقسا بولغۇدەك
چوققا [21 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-05-06 00:16 |
كۆرۈلگەن تېما خاتىرىسى كۆرۈلگەن سەھىپە خاتىرىسى
«12»Pages: 2/2     Go
Bagdax bbs » قوغۇنلۇقتىكى پاراڭلار