قولاي تىزىملىك
ئىگىسى: jasur84

ئۇيغۇر دوپپىسى شامان دىنىنىڭ مەھسۇلاتىمۇ؟

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

4

تېما

0

دوست

1109

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   10.9%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  8627
يازما سانى: 51
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 200
تۆھپە : 203
توردىكى ۋاقتى: 82
سائەت
ئاخىرقى: 2014-6-19
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-24 23:25:33 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
شامان دىنىغا ئائىت مەدەنىيەت ھادىسىلىرىنى خېلى كۆپ ئاڭلىغان ۋە چۈشەنگەن بولساممۇ، بىراق دوپپىنىڭ شامان دىنىغا مۇناسىۋەتلىك ئىكەنلىكىنى زادىلا ئاڭلاپ باقماپتىكەنمەن. دوپپا_ئۇيغۇر باش كىيىم مەدەنىيىتىگە تەۋە، ئۇنىڭ ئىسلام دىنى بىلەن ھېچقانداق زىتلىقى يوق، خۇددى سەللە نوقۇل ئىسلامنىڭ بەلگىسى بولمىغانغا ئوخشاش.

NOTHING IS IMPOSSIBLE

22

تېما

0

دوست

1 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   2.2%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  9312
يازما سانى: 425
نادىر تېمىسى: 2
مۇنبەر پۇلى: 2608
تۆھپە : 1552
توردىكى ۋاقتى: 600
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-23
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-24 23:28:31 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
تورداشلار ئىلمىي پاكىت كۆرسىتەيلى. بۇرۇن تاراتقۇلاردا خوتەن كېرىيە ئاياللىرىنىڭ ياغلىقىنىڭ ئۈستىگە تىكىۋالغان كىچىككىنى دوپپىنى قوياشقا  چوقۇنۇشتىن قالغان ئادەت دىيىلگەن،يەنە چەرچەن زاغۇنلۇقتىن تېپىلغان قۇرۇق جەسەت (مومىيا)نىڭ بېشىدىكى ئىنچىكە ئۇزۇن ئىگىز بۆكنى بىر نىمە دەپ پەرەز قىلىپ ئىزاھلاپتىكەن،يەنە بۇنداق ئىگىز تەلپەكلەرنى يېڭىسار ناھىيىسىدە بەك كىيىدۇ،ئىگىز تەلپەكنىڭ ئىگىزلىكىگە قارىتا يەنە ھەر خىل پەرەز -قىياسلارمۇ ئېلان قىلىنغان،باش كىيم فولىكور ساھەسىدە تەتقىق قىلىۋاتقان تورداشلار بولسا بىر ئىلمىي پاكىت بەرسەڭلار......
يۇنىل ئوپال سىلىقلاش مېيى

NOTHING IS IMPOSSIBLE

22

تېما

0

دوست

1 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   2.2%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  9312
يازما سانى: 425
نادىر تېمىسى: 2
مۇنبەر پۇلى: 2608
تۆھپە : 1552
توردىكى ۋاقتى: 600
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-23
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-24 23:41:38 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
خارۋارد پېروفىسورىنىڭ تۆۋەندىكى فىلىمدىكى ئەھمىيەتلىك تاپشۇرۇقى :نورۇز بايرىمىنىڭ كېلىپ چىقىش تارىخى،تەبرىكلەش پائالىيەتلىرى ۋە نورۇز بايرىمىنىڭ ئەھمىيەتكە ئېرىشىشىنىڭ زۆرۈرىيىتى يەنى ئۇنى كۆڭۈل ئېچىش ۋاستىسى قىلىۋالماي،پەرزەنتلەرگە باتۇرلۇق،ئەخلاق تەربىيىسى،كىملىك تەربىيىسى بېرىدىغان دەرسخانا ۋە پۇرسەت دەپ بىلىش كېرەكلىكى توغرىسىدا ماقالا يېزىپ تاپشۇرۇش.
ماۋۇ ئالامەت تاپشۇرۇقكەن جۇمۇ،كاللىسى خېلى ئىشلەيدىكەن ،بۇ  فىلىمدە دەرس ئۆتكەن پىروفىسورنىڭ


http://www.56.com/u54/v_NTg4Njc2NDM.html
ئامىرىكا خارۋارد ئۇنىۋېرسىتىتىدا نورۇز توغرىسىدا دەرس

ئىنسان دىگەن نىم

99

تېما

16

دوست

1 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   18.44%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  410
يازما سانى: 657
نادىر تېمىسى: 8
مۇنبەر پۇلى: 4201
تۆھپە : 2436
توردىكى ۋاقتى: 1278
سائەت
ئاخىرقى: 2015-3-24
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-24 23:54:01 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
قارىسىغىلا بىر نەرسە دىمەي ئىلمى بىر نەرسە دىمەمسىلەر ،<< بىلگەنلەر بىلەن بىلمىگەنلەر قانداقمۇ تەڭ بولالسۇن>>.
دۇپپا شامانزىمدىنمۇ بۇرۇنقى مەدىنيەت ھادىسسى ئۇيغۇرلار ياراتقان ۋە چوقۇنۋاتقان دىنلار ئىچىدە شامانزىم ئەڭ قەدىمى دىن ۋە مەدىنيەت ھادىسسى بولسا كىرەك ،شامان تەلىماتىدا كۆك-ئۇلۇغلۇق ۋە تەڭرىگە سىموۋۇل قىلىندۇ ،شۇڭا تۇرۇكلەر كۆككە قاراپ تەڭرىگە ئىلتىجا قىلىدۇ،ھازىرقى ئىسلام دىندىكى دۇئاغا ئوخشاش زېمىن مەخلۇقات دۇنياسى دەپ قارىلدۇ،يەر ئاستى دوزاق ۋە گۇناھلار ماكانى دەپ قارىلدۇ.
دۇپپا ئۇيغۇر قەۋمى بىلەن ھەر ئىرا،ھەر بىر دىنلارنى بېشىدىن ئۆتكۇزگەن بىر كىيىم-لىچەك مەدىنيەت ھادىسسى شۇڭا ئۇ نۇقۇل شامانزىمنىڭلا تەسىرىگە ئۇچراپ قالماي ھەر بىر دىنلارنىڭ تەسىرىگە ئۇچىرغان،ئەمما شامانزىمنىڭ تەسىرىگە كۆپرەك ئۇچىرغىنى ئېنىق ،تۇرۇكلەر،ئەرەبلەر نىڭ گۇمبەز مەدىنيىتى،خۇددى <<ئوغۇز قاغان>> تىكلىگەن چاسا تاياققا ئوخشاش قەدىمىيلىككە ئىگە،ئوڭ تەرەپتىكى ئالتۇن خوراز،سول تەرەپتىكى كۆمۇش خوراز دەل ئۇلۇغلۇق مەنىسىدىكى رەڭ ئوقۇمى ،شامانزىم قەدىمى ۋە ئىپتىدائى دىن بولۇپلا قالماي بەلكى بىر خۇدالىق دىن دەپ قارىلدۇ،تەڭرى -كۆك ،ئاسمان دەپ قارىلدۇ،تەڭرى بىلەن زېمىن ئوتتۇرسىدا ئۇلۇغ روھلار ياشايدۇ دەپ قارىلدۇ،شۇڭا شامان چۇشەنچىسىدە چەمبەر-كۆك شەكلىدە (تەڭرى) قارىلدۇ،باش ئىنساننىڭ تەڭرىگە يۇزلەنگەن جايى ئىنساندىكى ئەقىل ئۆزىدىن ئەمەس،تەبىئەتتىنمۇ ئەمەس تەڭرىدىن كەلگەن دەپ قارىلىپ ئۇچلۇق بۆك،ياكى چەمبەر شەكىللىك ياكى دۇپپا كىيىش ئىنساننىڭ ئۆزىدىكى ئەقىل نىئمىتى تەڭرىدىن بولغانلىغىغا تەڭرىگە تەشەككۇر ئېيتىش ۋە ئۆزىنىڭ ئىنسان ئىكەنلىگىنى ھىس قىلىش تەكەببۇرلۇق قىلماسلىق مەنىسىگە ئىگە،شامانزىمنىڭ نۇرغۇن ئەقىدىلىرى ئىسلام ئەقىدىسى بىلەن ئوخشاپ كىتىدۇ.
1.تەڭرى ئاسماندا دەپ قارىلدۇ.
2.كۆككە قاراپ قول كۆتۇرۇپ دۇئا قىلىش.
3.گۇمبەز ۋە ئاي ،ھىلال ئاي شەكلىنىڭ ئۇلۇغلىنىشى،ئوغۇزخان خوراز ھىلال ئاي شەكلىدە بولغاچقا قۇربانلىق مال قىلىپ تاللايدۇ.
بۇ بىر چوڭ تېما بولغاچقا ۋاقىت ئىتبارى بىلەن شۇنچىلىك يازاي.

2

تېما

1

دوست

4192

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   73.07%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  7494
يازما سانى: 216
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 794
تۆھپە : 744
توردىكى ۋاقتى: 268
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-13
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-25 00:21:48 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
دوپپىدا شامانىزىم ئەقىدىسىنىڭ تامغىلىرى بولۇشى ھەيران قالارلىق ئىش ئەمەس، بولۇپمۇ، دوپپىغا چېكىلگەن قۇياش بىلەن ئاينىڭ سۈرىتى(چىمەن دوپپا بىلەن بادام دوپپىدا) شامانىزىم ئەقىدىسىدە يورۇقلۇقنىڭ سىموۋۇلى، ئەلۋەتتە ئۇ مىللىتىمىزنىڭ ئىسلام دىنىنى قوبۇل قىلىشتىن ئاۋالقى( ئورخۇن- يېنىسەي مەدەنىيىتى دەۋرى) مۇھىم تەركىۋى قىسىمى، ئەجداتلىرىمىز ئىلگىرى مەيلى قايسى دىنغا ئېتىقات قىلغان بولسۇن، ھەمىسىدىلا ئۆز مىللى خاسلىقىنى گەۋدىلەندۈرگەن، خۇددى، ئاپپاق خوجىنى ئۇيغۇر تارىخىغا ئۈنگەن شۇمبۇيا دەپلا ئۇنى ئۇيغۇر تارىخىدىن ئۆچۈرۈۋېتەلمىگىمىزگە ئوخشاشلا، دوپپىدا شامان ئەقىدىسىنىڭ شەكىللىرى ساقلانغان دەپلا، دوپپىنى مەدەنىيەت سېپىمىزدىن قوغلاپ چىقىرالمايمىز... شەخسى قاراش....

4

تېما

0

دوست

861

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   72.2%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  6721
يازما سانى: 29
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى: 193
تۆھپە : 131
توردىكى ۋاقتى: 53
سائەت
ئاخىرقى: 2013-12-3
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-25 09:54:20 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مېنىڭچە شامانىزىم بىلەن مۇناسىۋىتى يوق.چۇنكى،‹‹دوپپا›› دېگەن ئىسىم ‹‹توپ باركەن››دېگەن سۆزدىن كەلگەنلىكى ھەققىدە رىۋايەتلەر بار.مەسىلەن:       قەدىمدە ئۇرخۇن ئېتەكلىرىدە ياشىغان ئۇيغۇرلار،ياتلار بىلەن بولغان ئۇرۇشتا يېڭىلىپ تەرەپ-تەرەپكە قېچىپ كەتكەن،تېچىپ يۇرگەن  بىر بۆلۈك قوشۇن تاغنىڭ بېشىدا تۇرۇپ پەستىكى قېرىنداشلىرىنى كۆرۈپ ‹‹بىزنىڭ توپ باركەن،بىزنىڭ توپ باركەن››دەپ ۋاقىرغان.ئەسلىدە ئۇلار ئۆزلىرىنىڭ بايرا قلىرىنى يىرتىپ باشلىرىغا چىگىۋالغان ئىكەن                                                        ‹‹  شامانىزىم بىلەن مۇناسىۋىتى يوق  ››خاتا يېزىلىپ قاپتۇ،ئىنكاسىمنى تۈزۈتۈپ قويۇشنى مۇۋاپىق كۆردىم. چۈنكى دوپپىلاردىكى رەڭلەر ئاساسەن تۆتخىل رەڭنى ئاساس قىلغا ن .يەنى  ئاق،قارا،، قىزىل، كۆك مانا بۇ تۆتخىل رەڭ چۈشەنچىسىمۇ شامان دىنىنىڭ مۇھىم تەركىۋى.شامان دىنى تۈركىي مىللىتلەرنىڭ ئۆزلىرى ئىجات قىلغان دىن..ھاززىرمۇ بۇ دىننىڭ ۋارىيانتلىرى خەلقىمىز ئىچىدە بار .                                                       

6

تېما

1

دوست

8354

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   67.08%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  7556
يازما سانى: 340
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 1327
تۆھپە : 1691
توردىكى ۋاقتى: 2691
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-25
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-25 10:52:19 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
دوپپىىنىڭ پەيدا بولۇش تارىخى شامان دىنى بىلەن مۇناسىۋەتلىكمۇ قانداق، بۇنى بىلمىدىم بىراق دوپپىنىڭ كەڭ ئومۇملىشىشى ئىسلام دىنىغا مۇناسىۋەتلىك. نىمىشقا دىگەندە ئىسلام دىنىدا سەللە يۆگەيدىغان ئادەت بار. سەللە يۆگەشكە نىسپەتەن باش كىيىملەر ئىچىدە سۆسەر تۇماق بىلەن دوپپا ھەممىدىن قولايلىق.
http://www.Qarabeg.com

5

تېما

0

دوست

3819

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   60.63%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  766
يازما سانى: 162
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 905
تۆھپە : 541
توردىكى ۋاقتى: 192
سائەت
ئاخىرقى: 2013-5-2
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-25 11:04:12 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
باش  كىيىم  كىيىش   ئىلگىرى  ھەرقانداق   مىللەتتە  بار   ئىدى  ،   ئۇ  پەقەت  مىللەتنىڭ   بەلگىسى  سۈپىتىدە  ئىشلىتىلگەن  .   نۇرغۇن  مىللەتلەرنىڭ   باش  كىيىمى   كېيىكى  دەۋىرلەرگە  ماسلىشالمىغانلىقى   ئۈچۈنلا   يوقۇلۇپ  كەتكەن  .

     ئەمما   بىزنىڭ   ئەقىللىق  ئەجداتلىرىمىز   ھەرقانداق  زامانغا  ھەرقانداق  سورۇنغا  ماس  كېلىدىغان  دوپپىنى  ئىجات  قىلغان  .  


   دوپپىنى   دىن  بىلەن  باغلاش   ئانچە  مۇۋاپىق  ئەمەس  .  ئۇ  پەقەت  مىللىي  ئۈرۈپ - ئادەتنىڭ   مەھسۇلى  .
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )