- تىزىملاتقان
- 2011-1-16
- ئاخىرقى قېتىم
- 2014-3-29
- ھوقۇقى
- 1
- جۇغلانما
- 7749
- نادىر
- 6
- يازما
- 295
ئۆسۈش
54.98%
|
مانا ئامرىكىدىنمۇ قايتىپ كەلدىم..... ئەمدى ئىلمى ماقالام قانداق بولغاندۇ ؟ يەنە قاندق سىناقلار مېنى كۈتۈپ تۇرغاندۇ؟ قايتىپ كېلىپ بىر قانچە كۈن ئۈتمەيلا، يىتەكچى ئوقۇتقۇچىمدىن ئىلخەت تاپشۇرۇپ ئالدىم... بۇنىڭ كۆرۈپ، كاللام سىرقىراپ كەتتى،، ھەتتا ئاشۇ كەچ ئۇخلىيالمىدىم..... خەتتە:« سەن يەنە 2 خىل بۇ يىل (2012-يىلى) ئېلان قىلنغان مىتولودولوگىيە ئىشلىتىشڭ كېرەك، سەن ئىشلەتكەن مىتودولوگىيەلەر يىتەرلىك ئەمەس، ئەگەر سەن مۇشۇ 2 خىل مىتودولوگىيەنى ئىشلەتمىسەڭ مەن ماقالەڭگە قاراپ چىقمايمەن. مەن سېنى ئامرىكىدا كۆڭۈللۈك ئوينىۋالسۇن دەپ، ساياھىتىڭگە دەخىل قىلىشنى خالىمىدىم، شۇڭا مۇشۇ 2 مىتودولوگىيە ئۈستىدە ئىزلەن، ساڭا ئۇتۇقلاپ تىلەپ، ئوقۇتقۇچىڭ مەنسۇر ماسىخ»..........
مەن بۇ يېڭى مىتودولوگىيەلەر ئۈچۈن نەگە بارىمەن ؟ بۇ مىتودولوگىيەلەرنى لازىم بولغان يۇمشاق دىتالنى نەدىن تاپىمەن ؟ قانداق قىلىپ نەتىجىگە ئېرىشىمەن؟ نەدىكى ۋاقىتتا ئانالىز قىلىمەن؟ بۇ مىتودولوگىيەلەرنى ئۆزىمۇ بىزگە تەلىم بەرمىگەن ئىدى.... راستىنى دىسەم، بۇ مىتودولوگىيەنى مۇئەللىمۇ قانداق قىلىشنى بىلمەيتتى... مۇئەللىمگە « مۇئەللىم مەن ئاللىقاچان 5 خىل مىتودولوگىيە ئىشلەتتىم، ئادەتتە باشقا ئوقۇغۇچىلار 1-2 خىل مىتودولوگىيە بىلەنلا ماقالىسىنى پۈتتۈردۇ،، مېنىڭ مىتودولوگىيەلىرىم يىتەرلىك ئەمەسما؟ لاھىيەدىمۇ مەن مۇشۇ 5 خىلنى ئىشلىتىمەن دەپ ئېيتىلغان، » دەپ ۋايساشلىرىم كار قىلمىدى.. ئەگەر سەن خەلىقئارالىق سەۋىيگە يېتىمەن دىسەڭ، مېنىڭ گېپىمنى ئاڭلىشىڭ كېرەك. شۇنىڭ بىلەن بۇ يىل مەكتەپ پۈتتۈرۈش ئۈمىدىنى ئۈزىۋەتكەن ئىدىم....
ئامال قانچە ؟ پىرافىسسورنىڭ دىگىنى ھىسابتە،،، ماتىريال كۆرۈش ئارقىلىق، بۇ مىتودولوگىيەلەر ئۈستىدە ئىزلەندىم... مەن ئۈزۈك دولقۇنسىمان ئانالىزى ئىشلەتكەن ئىدىم. ئەمدى مېنى ئۈزلۈكسىز دولقۇنسىمان ئانالىزى ئىشلەتكىن دەپ تۇرۋالدى.. بۇ ھەقتىكى ماقالىلەر ئەمدىلا تېخى 2012-يىلىدىكى مالىيە-ئىقتىساد ژورناللىرىدا ئېلان قىلنغان ئىدى،،،
مەن ماقالمنى يېزىپ بولغان بولساممۇ، يوقىردا دەپ ئېيتقاندەك مەن تېخى لاھىيەنى ئاقلىمىغان ئىدىم.. 2012-يىلى 4-ئاينىڭ ئاخىرىدا ماڭا لاھىيە ئاقلاش ئورۇنلاشتۇرۇلغان ئىدى، بىز 5 ئوقۇغۇچى لاھىيە ئاقلايدىكەنمىز.. مېنى مۇشۇ ۋاقىتقىچە يېڭى قوشۇلغان مىتودولوگىيە ئۈستىدە ئىزدىنىپ، لاھىيە ئاقلاشتا ھىچ بولمىغاندا مىتودولوگىيە قىسمىنى چۈشەندۈرۈش تەلەپ قىلىندى...... شۇنداق بولغاندا مەن 4 تەتقىقات مەقسىتى، 4 چوڭ تەتقىقات سۇئالى ئۈچۈن 7 خىل مىتودولوگىيەنى ئاقلىشىم كېرەك ئىدى.... بىر ھىندونوسىيەلىك ساۋاقدىشىمنىڭ ياردىمىدە بۇ يېڭى ئىككى مىتودولوگىيەنى ئىشلىتىپ يۇمشاق دىتالدا قانداق نەتىجىگە ئېرىشىشىنى بىلىۋالدىم،، لېكىن ئەڭ مۇھىم مەسىلە مۇشۇ چىققان نەتىجىنى قانداق ئانالىز قىلىش مەسىلىسى ئىدى..
لاھىيە ئاقلاش كۈنىمۇ يېتىپ كەلدى. بىز 5 ئوقۇغۇچى ئىدۇق.. بۇلاردىن ئىككەيلەن ئالدىنقى لاھىيە ئاقلاشتىن قالغانلار ئىدى. مەن لاھىيە ئاقلاپ بولغاندا چېلىنغان قىزغىن چاۋاق مېنىڭ غەلبەنىڭ سىگنالى ئىدى.... ھەەمە پىرافىسسورلار دىگۈدەك مېنى لاھىيەمگە قوشۇلدى.. لېكىن ھىندىستانلىق ئىقتىسادشۇناش ئوقۇتقۇچۇم مېنىڭدىن ئۆچىنى ئېلىۋاتقان ئىدى ( ئۇ ئىسلام ئىقتىسادى دەرسى بېرەتتى،،، مەن ئۇنىڭ دەرسىدە بىردىنبىر A ئالغان ئوقۇغۇچىسى ئىدىم.. شۇنىڭدىن ئىتىباراەن ئۇ مېنى يىتەكچى ئوقۇتقۇچى قىلىپ تاللا دەپ تەلەپ قىلغانىدى، لېكىن مەن تەكەللۇپ بىلەن رەت قىلغان ئىدىم)، ئۇ « سەن مەقسەت قىلغان سۇئاللارغا يېتىش ئۈچۈن، ئالدى بىلەن نەزىرىيە جاۋاب بېرەلەمدۇ يوق، بۇنىڭغا قاراپ چىقماپسەن، بۇنىڭغا قاراپ چىقمىساڭ بولمايدۇ،، بۇ ئەڭ مۇھىم قىسمى »دەپ تۇرۋالدى،،، شۇنداق قىلىپ نەزىرىيە قىسمىنى قوشۇش شەرتى بىلەن لاھىيەم قوبۇل قىلىندى... ھېلىقى 2 ساۋاقدىشىم لاھىيەدىن يەنە 2-قېتىم رەت قىلىۋېتىلگەن ئىدى.....
شۇنداق قىلىپ مەن يەنە ھېلىقى مىتودولوگىيە قىسمى ئۈچۈن ئىشلىشىم، ۋە تەتقىقات سۇئاللىرىغا نەزىرىيە جاۋابى ئىزدىشىم كېرەك ئىدى ( بۇمۇ مەخسوس بىر باپ ئىدى)،، شۇنداق قىلىپ ماقالام 7 بابقا ئۆزگەردى،،،، يىتەكچى ئوقۇتقۇچۇم ماڭا يېققىندا 14-قېتىملىق مالايسىيا پۇل-مۇئامىلە جەمىيىتنىڭ ئىلمى تەتقىقات يىغىنى بارلىقنى، بۇ يىغىنغا ماقالمنى تاپشۇرشىمنى ئېيتتى...بۇ ۋاقىتقىچە ماقالەمنىڭ كەم جايلىرىنى تولۇقلۇشۇمنى ئېيتتى..... يەنە ماڭا بىر ئاي ۋاقىت بېرىلگەنىدى،،، راستىنى ئېيتسام ، بۇ يىل مەكتەپ پۈتتۈرۈشتىن ئۈمۈد ئۈزۋەتكەن ئىدىم...... بۇ ۋاقىتتا ئايالىم مەكتەپ پۈتتۈرش ئىمتىھانىنى لاياقەتلىك ئاياقلاشتۇرۇپ، ماگىستلىق ئوقۇشنى تاماملىغان ئىدى... مەكتەپ پۈتتۈرۈش مۇراسىمى 10-ئايدا بولاتتى...
ئوقۇتقۇچۇم ماڭا ئەگەر سەن 6-ئايدىكى پۇل-مۇئامىلە يىغىنىدا نەتىجگە ئېرىشەلىسەڭ، ئىشلىرىڭ ئاسانغا توختايدۇ دەپ شەپە قىلىپ ئېيتتى..... لېكىن ئىلغار مەكتەپ پۈتتۈرۈش ماقالىسى پەقەت بىر ئوقۇغۇچىغىلا بېرىلەتتى... بۇ مۇمكىنمۇ ؟؟؟؟ بۇ كۈنمۇ يېقىنلاشماقتا..... مۇئەللىم ماڭا قانداق نۇتۇق سۆزلەش توغۇرلۇق بەك جىق نەسىھەت قىلدى،،،،، مەن بۇ يىغىندىن 2-3 بۇرۇن قاتنىشىدىغانلارنىڭ تىزىملىكىگە قارىسام ئۇنىۋېرسىتى مالايادا ئوقۇيدىغان بىر ئوقۇغۇچىنىڭ ئىسمى تۇراتتى،، بۇ ئوقۇغۇچىنىڭ ماقالىسى 10 چوڭ مالىيە-ئىقتىساد ژورلىنىڭ بىرسىدىن قوبۇل قىلنغان ئىدى ھەمدە بۇ ئوقۇغۇچىنىڭ يىتەكچى ئوقۇتقۇچىسى ھاۋايى ئۇنىۋېرسىتىدىن كەلگەن مۇشۇ يىغىننىڭ مۇھىم ئەربابى ئىدى... مۇئەللىم بۇنى ئۇققاندىن كېيىن، بولدى بورھان، ئۈمۈدنى ئۈزەيلى..مەن سېنى بۇ قېتمقى مۇكاپاتنى ئالىدۇ دەپ ئىشەنىچ قىلغان،،، لېكىن ئۇنىڭ ماقالىسى داڭلىق ژورنالدىن قوبۇل بوپتۇ،، ئۇنىڭ ئۈستىگە ئۇنىڭ يىتەكچى ئوقۇتقۇچىسى بۇ يىغىننىڭ مۇھىم ئەربابى،،،،،، مەن بولساممۇ ئاشۇ ئوقۇغۇچىغا بېرەتتىم...... ئەمما ئۈمۈدسىزلەنمە،،، نۇتۇقنى ياخشى سۆزلە..... بۇ ئىشلار ماڭا زەربە ئۈستىگە زەربە تۇيۇلدى،، ھەمدە مۇئەللىمنىڭ بۇ گەپلىرى ماڭا ئېغىر بېسىم ئېلىپ كەلگەنىدى... بولغىنى بولار ؟؟ قانداق قىلىمەن؟ ئاللاھنىڭ ئورۇنلاشتۇرۇشىنى كۆرەرمەن.....
شۇنداق قىلىپ ئايال-باللىرىمنى ئېلىپ 6-ئاينىڭ 1-2-3 -كۈنلىرى ئۆتكۈزۈلدىغان بۇ ئىلىمى مۇھاكىمە يىغىنى ئۈچۈن سەپەرگە ئاتلاندۇق.... بۇ جاي مالايسىيا دۆلەت مەركىزىدىن 5-6 سائەت يىراقلىقتىكى باشقا شەھەردە ئىدى... بۇ يىغىنغا دۇنيانىڭ ۋە مالايسىيانىڭ ھەر قايسى جايلىرىدىن ئوقۇتقۇچىلار، تەتقىقاتچىلار، پۇل-مۇئامىلە خادىملىرى ، ئوقۇغۇچىلار ۋە مۇشۇ ساھەگە قىزىقىدقغان كىشىلەر بولۇپ نەچچە يۈز كىشى قاتناشقان ئىلىمى-مۇھاكىمە يىغىنى ئىدى.....
مەن 1-كۈنى دوكتور ئوقۇغۇچىلار يىغىنىدىكى نۇتۇقۇمنى تۈگەتتم... مەن 2 پارچە ماقالە سۇنغان ئىدىم،، بىر دوكتور ئوقۇغۇچىلار قىسمىغا، يەنە بىر تەتقىقاتچىلار قىسمىغا سۇنۇلغان ئىدى.. يەنە بىرى 2-كۈنى تامام بولدى.... شۇنداق قىلىپ بىز نەتىجىسىنىڭ قانداق بولدىغانلىقىنى كۈتتۈق...... ئۆزەمنى دىمىسەممۇ، لېكىن يىتەكچى ئوقۇتقۇچىم ئۈچۈن بۇ «ئىلغار دوكتورلۇق ماقالىسى» شەرىپىگە ئېرىشىشنى بەكلا ئۈمۈد قىلاتتىم... بۇ مىنۇتلارمۇ يىتىپ كەلدى،،،،،، مەن ئاللاھتىن بىر مۆجىزىنىڭ يۈز بېرىشنى، ئاشۇ سەھرادىكى ئاتا-ئانام ئۈچۈن، مەندىن ئۈمۈد كۈتىۋاتقان ئۈمۈدلۈك كۆزلەرنى ئۈمۈدسىز قالماسلىقى ئۈچۈن، قىزلىرىم ئۈچۈن مۇشۇ مۇكاپاتنىڭ ماڭا نېسىپ بولۇشىنى تىلىدىم.... شۇنداق بولغاندا مەن ئوقۇتقۇچىمغا يۈز كېلەيتتىم، ئاتا-ئانامغا يۈز كېلەلەيتتىم، ئۈمۈدلۈك كۆزلەرگە يۈز كېلەلەيتتىم.......
شۇنداق قىلىپ قۇلاقلار تەتقىقات نەتىجىسىنىڭ مۇكاپات ئەھۋالىغا قۇلاق سېلىندى...... نەتىجىسىنى ئېلان قىلغۇچى:« ئەسلىدە دوكتورلۇق ئوقۇغۇچىلارغا بېرىدىغان مۇكاپات پەقەت بىر ئىدى.» ئاللاھقا مىڭ مەرتىۋە شۈكرى،،، مۆجىزە يۈز بېرىدىغانلىقىدىن بىشارەت كېلىۋاتاتتى « لېكىن قاراپ چقىش ئارقىلىق، بىر ئوقۇغۇچى دۇنياۋى يېڭى مىتودولوگىيەنى ئىسلام مالىيسىگە ئېلىپ كىرگەن، بۇنىڭ تەتقىقات ئەھمىيىتى ئىنتايىن زور، ماقالىسى خەلىقئارا ئۆلچەمگە يەتكەن؛ يەنە بىر ئوقۇغۇچىنىڭ ئىشلەتكەن مىتودولوگىيەسى كونا بولسىمۇ لېكىن دۇنيادىكى 7-چوڭ مالىيە-ئىقتىساد ژورنىلى تەرىپىدىن قوبۇل بولغان،،،،،،، شۇڭا بىز قاراپ چىقىش ئارقىلىق مۇكاپاتنى 2 قىلىپ تەسىس قىلدۇق... بۇلارنىڭ بىرى خەلىقئارا پۇل-مۇئامىلە ئۇنىۋېرسىتنىڭ ئوقۇغۇچىسى - بۇرھان سېتى، يەنە بىرى بولسا مالايا ئۇنىۋېرسىتنىڭ ئوقۇغۇچىسى»..... مۇكاپات قوبۇل قىلىش مۇنبىرىدە قانداق پەيدا بولدۇم بىلمەيمەن،،،، مۇكاپاتنى ئېلىپ بولۇپ قارىسام، يىتەكچى ئوقۇتقۇچۇم ئورنىدىن تۇرۇپ بوپتۇ... مەن يېنىغا بېرىشىمغا مېنى دەرھال قۇچاقلاپ :« ئاللاھ سېنى ھەقىقەتەن ياخشى كۆرىدىكەن، مۇبارەك بولسۇن بۇرھان».. خوشاللىق يېشى تۆكۈلدى.... بۇ بىر يىللىق قان -تەرىمنىڭ مۇكاپاتى ئىدى... قوشۇمچە يىتەكچى ئوقۇتقۇچىممۇ مېنىڭ قولۇمنى چىڭ سىقىپ تۇرۇپ مۇبارەكلىدى...... ھېلىقى نوپوزلۇق ئەرباب- ھاۋايى ئۇنىۋېرسىتىنىڭ ئوقۇتقۇچىسىمۇ ئاشۇ ئۈستەلدە ئىدى.. مەن ئۇنىڭ يېنىغا بېرىپ رەھمىتىمنى بىلدۈردۈم.... ئۇ« سەن بۇ مۇكاپاتقا ئېلىشقا تىگىشلىك، مۇبارەك بولسۇن، تېخمۇ تىرىش» دەپ مۇبارەكلىدى..... ئاتا-ئانامغا دەرھال بۇ خەۋەرنى يەتكۈزدۈم.. لېكىن ئۇلار بۇ مۇكاپاتنىڭ قانچىلىق مۇھىم ئىكەنلىكىنى چۈشەنمىسىمۇ لېكىن مەن ئۈچۈن خوش بولدى.... مانا مەن ئەمدى ئائىلەمگە ۋە قىزلىرىمغا يۈز كېلەلەيدىغان بىر ئىشنى قىلغاندەك بولدۇم........
ئوقۇتقۇچۇم ماڭا« بۇرھان، ئەمدى مەن ساڭا دوكتورلۇق ئۇنۋانى بەرمىسەممۇ، مالايسىيا پۇل-مۇئامىلە جەمىيىتى بېرىپ بولدى.... ئەمدى بۇ خەۋەر پۈتۈن مالايسىيا ئۇنىۋېرسىتلىرىغا پۇر كېتىدۇ... سېنىڭ شەخسى نامىڭ ئەمەس، مەكتەپنىڭ نامى بىلەن.. كىمنىڭ ئوقۇغۇچىسى دىسە، پىرافىسسور مەنسۇر ماسىخنىڭ ئوقۇغۇچىسى دەيدۇ...... سەن ناھايىتى ياخشى ئىشتىن بىرنى قىلدىڭ.... مېنىڭ قاتتىق-قوللۇق قىلغانلىقىمنىڭ سەۋەبىنى ئەمدى چۈشەنگەنسەن... مەن سېنىڭ شۇنداق جىق مىتودولوگىيەلەرنى ھەزىم قىلالايدىغانلىىڭغا ئىشىنىپ ساڭا بېسىم قىلغان، مەن بىلىمەن نەچچە ئاخشاملار ئۇخلىيالمىغىنىڭنى،،، ئەگەر سەن قىلالمايدىغان دەرىجىدىكى ئوقۇغۇچى بولغان بولساڭ، مەن سېنى زورلىماس ئىدىم،،،،،،، ئەمدى ماقالاڭنى تاپشۇر،،،، مەن ئاۋىستىرالىيەگە مېڭىشتىن بۇرۇن كۆرۈپ بېرىمەن.... مەن پەقەت 2-3 ھەپتىلا ۋاقىت سەرپ قىلىمەن.. سەن خاتىرجەم بول، بۇ يىل مەكتەپ پۈتكۈزەلەيسەن،،، يەنە بىر قېتىم مۇبارەك بولسۇن!!» دەپ يۈرىكىدىكى گەپلەرنى قىلىپ كەتتى........
داۋامى بار.. |
|