- تىزىملاتقان
- 2012-7-29
- ئاخىرقى قېتىم
- 2015-5-6
- ھوقۇقى
- 1
- جۇغلانما
- 5497
- نادىر
- 0
- يازما
- 382
ئۆسۈش
9.94%
|
مېنىڭچە جوڭگۇ مائارىپىنىڭ مەقسىدى ئۆزى ئۈچۈن ئىيتقاندا توغرا ،جوڭگۇنىڭ مائارىپ مەقسىدى پۈتۈن دۇنيا ئەللىرى ئۈچۈن ياسىغۇچى ،قۇراشتۇرغۇچى ئىشچى تەربىيەلەپ بېرىش ،ئىشەنمىسىڭىز تەكشۇرۇپ بېقىڭ ،ئامرىكا ۋە ياۋروپا ئەللىرىدىكى داڭلىق مەكتەپ ۋە تەتقىقات ئورۇنلىرىدا ياللىنىپ ئىشلەۋاتقان تەتقىقاتچىلارنىڭ كۆپ قىسمى جوڭگۇنىڭ چىڭخۇا ،بېيدا قاتارلىق داڭلىق مەكتەپلىرىنى پۈتۈرگەن ئوقۇغۇچىلار .بۇ يولداش دېڭ شىئاۋپىڭنىڭ مائارىپنى دۇنياغا يۈزلەندۇرۇش شۇئارىنىڭ ئەمىلىيەتكە ئايلىنىۋاتقانلىغىنىڭ دەلىلى . بۇ شۇئارنىڭ تېگىدە ئىنتايىن چوڭقۇر ئىستىراتىگىيەلىك پىلان بار .
ئەمدى ئۇيغۇر مائارىپىغا كەلسەك ،ئۇ خۇددى پاراخوتقا چىقىپ قالغان يولۇچىغا ئوخشايدۇ ،ئۇنىڭ پاراخۇد قاياققا ماڭسا شۇ تەرەپكە ماڭماي ئامالى يوق .مۇستەقىل ھالدا غەرىپ ئەندىزىسى ياكى ئىسلام ئەندىزىسىنى قوللىنىش ئىمكانىيىتىمىز يوق .ئەمدى ھەربىر پەننىڭ ئوقۇتۇش ئۈنۈمىگە كەلسەك ،ئۇ شۇ دەرىسنى بەرگەن ئوقۇتقۇچىنىڭ بىلىم ساپاسى ،ئوقۇتۇش ماھارىتى ،ئىتىقات ۋە ئىدىيىسى بىلەن مۇناسىۋەتلىك مەسىلە .بىز مائارىپتىن ئاغرىنماي ئايرىم ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ناباپلىغىنىدىن ئاغرىنىشىمىز كېرەك .تورداشلار تولاراق تىل-ئەدەبىيات پېنىنىڭ ئوقۇتۇش ئۇسۇلىنى تەنقىت قىلىپتۇ ،مەنمۇ قوشۇلىمەن. تەبىئى پەنلەرنى دۇنيانىڭ قايسى جايىدا ،قانداق تىلدا سۆزلىسەك ئۇنىڭ نەتىجىسى ئاساسەن ئوخشاش بولىدۇ .سەۋەبى ،بۇ پەنلەرنىڭ بالىلىرىمىزنىڭ ئەقلىي ئىقتىدارى بىلەن باغلىنىشى زور ،ھېسسىي ئىقتىدارى بىلەن بولغان باغلىنىشى يوق دىيەرللىك . لىكىن ،ئادىمىلىك تەربىيەلەشتە ئىنتايىن مۇھىم رول ئوينايدىغان تىل-ئەدەبىيات ،تارىخ ،پلەسەپە ،مۇزىكا، گۈزەل- سەنئەت قاتارلىق پەنلەرنى تەبىئى پەنلەرنى ئوقۇتقان ئۇسۇلدا ئوقۇتۇشقا قەتتى بولمايدۇ . بۇ پەنلەر بالىلىرىمىزنىڭ غەيرى ئەقلىي قابىلىيىتى جۈملىدىن ئادىمىلىگىنى يېتىلدۇرۇشتە ناھايىتى مۇھىم ئورۇننى تۇتىدۇ . شۇڭا بۇ پەنلەرنى ئوقۇتىدىغان ئوقۇتقۇچىلىرىغا قويۇلىدىغان تەلەپ تېخىممۇ يوقۇرى بولىشى كېرەك ئىدى ،ئەپسۇس ،بىزنىڭ بۇ قوشۇنىمىز ئىنتايىن ئاجىز ۋە بارغانچە ئاجىزلاپ كەتمەكتە .بۇ كەمتۈكلۈكنى چەتئەللەردە ئائىلە مائارىپى ئارقىلىق تولدۇرۇدىكەن ،بىزمۇ شۇ يولنى بۇرۇنراق تاللىشىمىز كېرەك...... |
|