قولاي تىزىملىك
ئىگىسى: uyghur-biz

ئاناتىل كۈنى  2-ئاينىڭ 21-كۈنى

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

21

تېما

0

دوست

1905

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   90.5%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  13883
يازما سانى: 103
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 255
تۆھپە : 432
توردىكى ۋاقتى: 149
سائەت
ئاخىرقى: 2014-1-21
يوللىغان ۋاقتى 2013-2-16 22:27:12 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
abida
            
   ئانا تىل ئۈچۈن كۈچ چىقىرايلى!

ئەسسالامۇ ئەلەيكۇم ئانا تىل ئىشقىدا ئوت بولۇپ يانغان،  ئەقىدە ئىتىقادلىق قېرىنداشلىرىم!  21- ھۇد كۈنى خەلقارالىق ئانا تىل بايرىمى ئىكەن. ئۆزىنى ئۇيغۇر ھىساپلايدىغان ھەربىر ئۇيغۇر،  ئاناتىلىمىز بولغان ئۇيغۇر تىلىنىڭ خىرىسلىرىغا قارشى تۇرۇپ ئۇيغۇرتىلىنىڭ مەۋجۇتلىقىنى قوغداپ، ئۇيغۇر تىلىنىڭ تەرەققىياتىنى ئىلگىرى سۈرۈش ئۈچۈن كۈچ چىقىرىشنى ئويلىماي قالمايدۇ. ئەلۋەتتە!  ' يېقىنقى يىللاردىن بۇيان، قاراپ باقساق زاڭزۇلارغا قوش تىل يوق، يەنە قوش تىل ئارقىلىق ئۇلارنىڭ ئانا تىلىغا خىرىس قىلىۋاتقان ئىش يوق، زاڭزۇلارغا پىلانلىق تۇغۇت يوق، زاڭزۇلارغا دىننى سۇسسلاشتۇرۇش، دىننى چەكلەش، ھەمدە ساقال بۇرۇت قويۇشنى چەكلەش، رومال ئاتىشنى چەكلەش، دىگەندەك ئىش يوق! پەقەت بۇنداق سىياسەتلەر بىزدەك ياۋاش مىللەتكىلا يۈرگۈزىلىۋاتىدۇ. شۇنداق بولسىمۇ ئاكادىمىك ھوشۇر ئىسلام، ئۆتكۈر ئەركىن..............قاتارلىق ئانا تىل ئۈچۈن تۆھپە قوشقان شەخىسلىرىمىز،  ئىرپان، بىلكان، قارلۇق، قۇتلان، مۇئەللىم ...........قاتارلىق شىركەتلىرىمىزنىڭ ئانا تىل تەرەققىياتى شۇنداقلا ئانا تىلىمىزنىڭ كومپىيوتېر، تېلفون.......قاتارلىقلاردا تونۇتۇلۇپ، ئۇيغۇر تىلىنىڭ بۇجەھەتتە يەنى كومپىيوتېر، تېلفون قاتارلىقلارغا تونۇتۇلۇشتا، خەنزۇتىلىدىن قالسىلا ئىككىنچى ئورۇندا تۇرىشى، تۈرىك تىللىرى جەھەتتە تۈركىيە تىلىدىن قالسا ئىككىنچى ئورۇندا تۇرىشى، ئەرەپ يېزىقىغا مەنسۇپ يېزىقلارغا نىسبەتەنمۇ بۇ جەھەتتە ئىككىنچى ئورۇندا تۇرىشى، بىز ئۇيغۇرلارنىڭ ئانا تىلىنى قوغداش ۋە ئۇنىڭ تەرەققىياتىغا نىسبەتەن ئۈزلۈكسىز كۈچ چىقىرىۋاتقانلىقىنى ئىپادىلەيدۇ.!  شۇنداقلا بۇ ئۇيغۇرلارنىڭ ئەڭ قەدىمى ئۇلۇغ خانلىقلارنى قۇرغان، قەدىمى مەدەنىيەتلىك ئىنىرگىيەسىگە ئىگە ئۇلۇغ مىللەت ئىكەنلىكىنى ئىسپاتلايدۇ. ئېنگېلىز تارىخچىسى جەيمز چېچۋودنىڭ 50 يىللىق تەتقىقات نەتىجىسىنىڭ مىۋىسى بولغان ( مۇ قۇرۇقلۇقى) ھەققىدىكى بايانلاردا ئۇيغۇرلارنىڭ 20 مىڭ يىللىق تارىخقا ئىگە ئەڭ قەدىمى مەدەنىيەتلىك مىللەت ئىكەنلىكى ئىسپاتلانغان. بۇنى بىلگەن جاللات سىتالىنمۇ ئۇيغۇرلارنىڭ ھاكىمىيىتىگە تەھدىت ئېلىپ كىلىشىدىن قورقۇپ نۇرغۇن ئۇيغۇرلارنى قىرىپ يوقىتىۋەتكەن. ئۇيغۇرلارنىڭ نوپۇسى غەربى تۇركىستاندا خېلى كۆپ بولسىمۇ ئۇيغۇرلارغا، قازاق، قىرغىز، ئۆزبەكلەردەك ئاپتونومىيە بەرمىگەن. ئەكسىچە ئۇيغۇرلارنىڭ باشقا مىللەتلەرگە سىڭىپ كىتىشىگە تۈرىتكىلىك رول ئوينىغان. ھەمدە غەربى تۇركىستاننى سوراشتا،"  قازاق، قىرغىز قاتارلىقلار ياشلىرىنى تەربىيلەپ شۇلاردىن پايدىلانغان.
دىمەك سىتالىن ئۇيغۇرلارنىڭ شۇنداق ئىچكى ئىنىرگىيەگە ئىگە مىللەت ئىكەنلىكىدىن قورۇققان.  
بىزنىڭ ئانا تىلىمىز مەكتەپلىرىمىزدە چەتكە قېقىلىپ، تەپمە تاياققا ئۇچراۋاتقان بولسىمۇ، يەنىلا قۇياشتەك نۇرچاچماقتا.. ... يېقىندا توردا ئىلان قىلىنغان : ئامرىكا قاتارلىق نۇغۇن دۆلەتلەرنىڭ ئۇيغۇر تىلىنى ئۆگىنىشنى ئالى مەكتەپلىرىدە تەسىس قىلغانلىقى بۇنىڭ تىپىك مىسالى...مەن ئوت يۈرەك ئۇيغۇر زىيالىلىرىمىزنىڭ توختىماي ئىزدىنىشى بىلەن ئانا تىلىمىز يوقالمايدۇ!  دەپ قارايمەن. بۇنىڭ ئۈچۈن ھەممىمىز تەڭ،  قولىمىزدىن كىلىشىچە ئانا تىلىمىز تەرەققىياتى ئۈچۈن كۈچ چىقىرىشىمىز كىرەك!
قانداق كۈچ چىقىرىمىز؟ مىنىڭچە ئانا تىل ئۈچۈن كۈچ چىقىرىۋاتقان ئوت يۈرەكلەرنى قوللاشمۇ ئانا تىل مەۋجۇتلىقى، تەرەققىياتى ئۈچۈن كۈچ چىقارغانلىق بولىدۇ. ھېچ بولمىسا بىلكان، قۇتلان ......قاتارلىق ئانا تىل تەرەققىياتى ئۈچۈن كۈچ چىقىرىۋاتقان شىركەتلىرىمىزنىڭ مەھسۇلاتلىرىنى سېتىۋېلىپ ئىشلەتسەكمۇ ئانا تىل ئۈچۈن كۈچ چىقارغان بولىمىز. مەن ھازىر بىلكان ئەقلىفونىنى ئىشلىتىۋاتىمەن. يېڭىدىن بازاغا سېلىنغاندىلام سېتىۋالغان ئىدىم مەسىلە كۆرۈلمىدى. بۇيازمىنىمۇ مۇشۇ تېلفوندا يېزىۋاتىمەن،  تېلفوندا ئەسەر يوللاۋاتىمەن. قەيەردە ئىلھام كەلسە شۇيەردىلا تېلفون ئارقىلىق خەت يازىمەن. خالىغان يازمىلارنى ماقالىلارنى ئىلكىتاپلارنى ساقلىۋىلىپ ئوقۇپ بىلىم ئالىمەن. شۇنداق قولاي. سەككىز يۆنىلىشلىك لۈغەت، بىر بىرىدىن ئىسىل ئانا تىلدىكى ئەپلىرىنىڭ ھەددى ھىساۋى يوق. ئىھتىياجغا قاراپ ئىشلەتسەك بولىدىكەن. شۇنداق راھەت!
قېرىنداشلىرىم! ئانا تىلنى قوغداش بايرىمى مۇناسىۋىتى بىلەن ھەممىمىز ئانا تىل تەرەققىياتى ئۈچۈن كۈچ چىقىرىدىغان، خاسىيەتلىك ئىشلارنى قىلايلى!  
قولىمىزدىن كىلىشىچە ئانا تىل ئۈچۈن كۈچ چىقىرايلى!
ئۆزىمىزنى ئۇيغۇر ھىساپلايدىغان بولساق ئۇيغۇر تىلىمىزنىڭ مەۋجۇتلىقى ئۈچۈن ئىككى ئېغىز ھەق گەپ قىلايلى! . ئىش قىلىپ قانچىلىك قىلالىساق، شۇنچىلىك كۈچ چىقىرايلى!  بۇئەلۋەتتە ئۆزىمىزنىڭ بەختى، تەختى شۇنداقلا مەۋجۇتلىقى بىلەن مۇناسىۋەتلىك كاتتا ئىش!

تۆۋەندى شىئېر مىنىڭ ئانا تىل بايرىمىغا بولغان سوۋغىتىم.

           ئاناتىل

تەپەككۇرۇم سەندە ياشنار ئاناتىل.
تەسەۋۋۇرۇم سەندىن چاپارئانا تىل،
قانات قېقىپ تەسەۋۋۇرۇم سەن بىلەن،
ھەق نۇرىدا ھىكمەت تاپار ئانا تىل.
مىڭ يىل بۇرۇن شاھ ئەسەرلەريېزىلغاچ،
ئىتىقادىم ساڭا ئاشار ئانا تىل.
خاقانىيە تىلى دىيلىپ قۇياشتەك،
مىڭ يىل بۇرۇن بەرگەن باھار ئاناتىل.
بۇرۇن ئەرەپ تىل بىلەن تەڭ چاپقىنىڭ،
ۋۇجۇدۇمغا غۇرۇر قاتار ئانا تىل.
كىرگەچ ئەمدى كومپىيوتېر بېشىغا،
خىسلىتىڭ تېخىمۇ چاقنار ئاناتىل.
خۇشخەت بىلەن جۇلالىساڭ ئىلاندا،
گۈزەللىكىڭ قايناپ تاشار ئاناتىل.
سىنى كۆرسەم تىنىم يايراپ شادلىنىپ،
سەنسىز دائىم ئىشىم ئاقسار ئاناتىل.
       2013-2

1

تېما

3

دوست

646

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   29.2%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  14660
يازما سانى: 35
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 34
تۆھپە : 173
توردىكى ۋاقتى: 58
سائەت
ئاخىرقى: 2013-6-6
يوللىغان ۋاقتى 2013-2-16 23:04:04 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
قوش تېللېق مارېپقا قارشې قانۇنلۇق نامايېش قېشېمېز لازېم قاچانكېچا سۇكۇت كېلېۋېرمېز
قۇتلان تېلفۇنلىرى

4

تېما

1

دوست

6438

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   28.76%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  530
يازما سانى: 306
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 1272
تۆھپە : 1109
توردىكى ۋاقتى: 574
سائەت
ئاخىرقى: 2014-3-31
يوللىغان ۋاقتى 2013-2-16 23:15:47 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ مەزمۇن 9قەۋەتتىكى qel@دە2013-02-16 23:04يوللىغان يازمىسىغا نەقىل :
قوش تېللېق مارېپقا قارشې قانۇنلۇق نامايېش قېشېمېز لازېم قاچانكېچا سۇكۇت كېلېۋېرمېز  

ئۆزىڭىز قوش تىلنىڭ قۇربانى ئوخشايسىز ھە؟ يا باشقا مىللەتتىنمۇ سىز ؟

77

تېما

0

دوست

7809

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   56.18%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  8737
يازما سانى: 257
نادىر تېمىسى: 16
مۇنبەر پۇلى: 987
تۆھپە : 1941
توردىكى ۋاقتى: 954
سائەت
ئاخىرقى: 2014-4-1
يوللىغان ۋاقتى 2013-2-17 11:18:19 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئانا تىل ھەققىدە (6-قىسىم)
يېڭى تەتقىقات نەتىجىسى: 2-تىلدا دەرس ئالغىدەك بولۇشقا 6-8 يىل ۋاقىت كېتىدۇ

بىلىمخۇمار

مەن تۇرىۋاتقان دۆلەتنىڭ 2013-يىللىق «قوش تىل مائارىپى يىللىق ئىلمىي دوكلاد يىغىنى» بۇ يىل 13-فېۋرالدىن 16-فېۋرالغىچە مەن تۇرىۋاتقان يەرگە 100 كىلومېتىر كېلىدىغان بىر شەھەردىكى بىر چوڭ كونفراتسىيە مەركىزىدە ئېچىلدى.  مەن 15-فېۋرال كۈنى بۇ يىغىندا دۇنياغا تونۇلغان يەرلىك مىللەت مائارىپى ۋە ئانا تىل مۇتەخەسسىسلىرىدىن بىر قانچىسى دوكلاد بېرىدىغانلىقىنى ئاڭلاپ، يىغىن ئورۇنلاشتۇرغۇچىلىرى بىلەن ئالدىن ئالاقىلىشىپ، ئۇلاردىن ئۆزەمنىڭ بىر كۈنلۈك يىغىنغا قاتنىشىشى ئۈچۈن ئىجازەت ئالدىم.  شۇنىڭ بىلەن 15-فېۋرال كۈنى ئىشتىن سوراپ، ئاشۇ يىغىنغا بېرىپ، بىر كۈن ئىلمىي دوكلاد ئاڭلىدىم.  بۇ كۈنى سۆزلەنگەن مەزمۇنلار ئىنتايىن كۆپ بولۇپ، ئۇلارنىڭ بىر قىسمى مەن ئۆزەمنىڭ بۇرۇنقى ماقالىلىرىدا تونۇشتۇرغان مەزمۇنلار بىلەن ئوخشاپ كېتىدۇ.  ئۇشبۇ ماقالىدا مەزكۇر يىغىندا بىر يېڭىلىق، دەپ ئالاھىدە تىلغا ئېلىنغان، ئۆزەممۇ يېڭىلىق ھېس قىلغان بىر مەزمۇننى قىسقىچە تونۇشتۇرۇپ ئۆتىمەن.

جەنۇبىي ئاۋسترالىيە ئۇنىۋېرسىتېتىنىڭ پروفېسسورى كەسلىن خيۇ (كاتھلەئەن ھەئۇغ) سكاندىناۋىيە (سكاندىناۋىئا)، ئاۋسترالىيە، رۇسىيە، ھىندىستان، كانادا ۋە ئامېرىكا قاتارلىق دۆلەتلەردە ئاشۇ دۆلەتلەردىكى باشقا بىر قىسىم مۇتەخەسسىسلەر بىلەن بىللە ئېلىپ بارغان ئىلمىي تەكشۈرۈش ۋە ئىلمىي تەتقىقاتلارنىڭ نەتىجىسىگە ئاساسەن، تۆۋەندىكىدەك ئىلمىي يەكۈنلەرنى چىقارغان:

--يەرلىك مىللەت، ئاز سانلىق مىللەت، كۆچمەن مىللەت، ۋە چەتكە قېقىلغان (مارگىنالىزەد) مىللەت بالىلىرىنىڭ ئۆز ئانا تىلىدىن باشقا ئىككىنچى بىر تىلدا دەرس ئالالىغۇدەك بولۇشى ئۈچۈن، 6 يىلدىن 8 يىلغىچە ۋاقىت كېتىدۇ (يەنى، ئەڭ كەم دېگەندىمۇ، يەرلىك مىللەت بالىلىرى باشلانغۇچنىڭ 6 يىللىق ئوقۇشىنى تولۇق تاماملاپ بولغىچە، ھەممە دەرسلەرنى چوقۇم ئۆز ئانا تىلىدا ئوقۇشى، ئىككىنچى تىلنى بولسا، بىر يات تىل دەرسى تەرىقىسىدە ئۆگىنىشى كېرەك).

--ئەگەر بالىلار ئۆز ئانا تىلىدا ئوقۇيدىغان سىنىپتىن بىر يات تىل (ئىككىنچى تىل ياكى چەت ئەل تىلى) دا ئوقۇيدىغان سىنىپقا يۆتكىۋېتىلىدىكەن، ئۇلار باشلانغۇچ 4-سىنىپىنىڭ يېرىمىغا كەلگىچە يامان ئەمەس ئوقۇۋاتقاندەك بىلىنىدۇ.  ئۇنىڭدىن كېيىن بولسا، بۇ بالىلار بىلەن ئانا تىل سىنىپىدىكى بالىلار ئوتتۇرىسىدىكى پەرق ئۆزلۈكسىز چوڭىيىپ ماڭىدۇ.  يەنى، ئىككىنچى تىلدا ئوقۇيدىغان سىنىپتىكى بالىلارنىڭ ئوقۇش سۈپىتى ئۆزلۈكسىز تۆۋەنلەپ ماڭىدۇ.

--يۇقىرىدىكى جەريان «ئانا تىل سىنىپىدىن يات تىل سىنىپىغا بالدۇر يۆتكىۋېتىش ھادىسىسى» دەپ ئاتىلىدىغان بولۇپ، ئاشۇنداق بىر جەرياننى باشتىن كەچۈرگەن بالىلار ئانا تىل بىلەن ئىككىنچى تىلنىڭ ھەر ئىككىسىدە تولۇق ساۋاتلىق بولالمايدۇ.

--ئۇنداق بالىلار سانلىق قىممەت، ماتېماتىكا ۋە تەبىئىي-پەن دەرسلىرىنىڭ ھەممىسىدە ئۆز ئانا تىلىدا ئوقۇغان بالىلارغا قارىغاندا كۆپ ناچار بولىدۇ.

--ئۇنداق بالىلارنىڭ سىنىپ كۆچەلمەس نىسبىتى بىلەن ئوقۇشتىن ۋاز كېچىش نىسبىتىمۇ ئانا تىل سىنىپىدا ئوقۇيدىغان ئوقۇغۇچىلارنىڭكىدىن كۆپ يۇقىرى بولىدۇ.

--بالىلارنى بالدۇرلا ئانا تىل سىنىپىدىن ئىككىنچى تىل سىنىپىغا يۆتكىۋېتىش، مائارىپ سەرپىياتىنى ياكى ئوقۇتۇش چىقىمىنى ئۆستۈرۈپ، ئىقتىسادىي ئىسراپچىلىقنى كەلتۈرۈپ چىقىرىدۇ.  بۇ يەكۈننى يېڭى زىللاندىيە مائارىپ مىنىستىرلىكى تەرىپىدىن ئېلىپ بېرىلغان بىر ئىلمىي تەتقىقات تۈرىمۇ تولۇق ئىسپاتلىغان بولۇپ، مەزكۇر تەتقىقات نەتىجىسى 2003-يىلىدىكى بىر ئىلمىي ماقالىدە ئېلان قىلىنغان (مەن سۆزلىگۈچىنىڭ پپت ھۆججىتىنى كۆچۈرىۋالغان بولۇپ، ئۇ ھۆججەتتە مەزكۇر ماقالە ئېلان قىلىنغان جورنالنىڭ ئىسمى بېرىلمەپتۇ).

مەن ئۇيغۇرچە تور بەتلىرىدىكى ئاتالمىش «قوش تىل مائارىپى» ھەققىدىكى تېمىلارغا چۈشكەن ئىنكاسلارنى ئارىلاپ-ئارىلاپ كۆرۈپ تۇرۇۋاتىمەن.  ئۇلاردا ھازىرقى ئۇيغۇر بالىلار مائارىپى كەلتۈرۈپ چىقارغان ئاجايىپ ئېچىنىشلىق ئاقىۋەتلەر ئۈزۈلمەي ئوتتۇرىغا چىقىۋاتىدۇ.  ئەمەلىيەتتە، ئەگەر «قوش تىللىق ئوقۇتۇش» نى توغرا ئېلىپ بارمىسا، يەنى يەرلىك مىللەت بالىلىرى ئەڭ كەم دېگەندىمۇ باشلانغۇچنىڭ دەسلەپكى 3 يىللىق ئوقۇشىنى تاماملاپ بولغىچە ھەممە دەرسلەرنى چوقۇم ئۆز ئانا تىلىدا ئوقۇپ، ئىككىنچى تىلنى بولسا بىر يات تىل دەرسى تەرىقىسىدە ئۆگەنمىسە، ئىجتىمائىي جەھەتتە، پىسخولوگىيە جەھەتتە، ئىقتىسادىي جەھەتتە، ۋە سىياسىي جەھەتتە تۆۋەندىكىدەك ئاقىۋەتلەرنىڭ كېلىپ چىقىدىغانلىقىنى كاڭاس خانىم قاتارلىق خەلقئارادا تونۇلغان بىر قىسىم مۇتەخەسسىسلەر كۆپ يىللارنىڭ ئالدىدىلا ئوتتۇرىغا قويۇپ بولغانىدى:

-- بالىلار روھىي جەھەتتە ئىنتايىن ئېغىر زەخىملىنىشكە ئۇچرايدۇ:  ئۇلار ئىجتىمائىي يۆتكىلىش (سوكىئال دىسلوكاتىئون، يەنى بۇرۇن ۋۇجۇتقا كېلىپ بولغان بىر ئىجتىمائىي تەرتىپنىڭ بۇزغۇنچىلىققا ئۇچرىشى) كە دۇچ كېلىدۇ.  پىسخولوگىيە، تەسەۋۋۇر قىلىش ئىقتىدارى، تىل ئىقتىدارى ۋە بىلىش ئىقتىدارى جەھەتتە زەخىملىنىدۇ.  شۇ ئارقىلىق ئىقتىسادىي، ئىجتىمائىي ۋە سىياسىي جەھەتلەردە چەتكە قېقىلىدۇ.

--بالىلار جىسمانىي جەھەتتىكى ئىنتايىن ئېغىر زەخىملىنىشكىمۇ ئۇچرايدۇ.  مەسىلەن، مەكتەپتە يېتىپ-قوپۇپ ئوقۇش تۈزۈمى بالىلارنىڭ جىسمانىي جەھەتتىن نورمال ئۆسۈپ يېتىلىشىدە يامان ئاقىۋەتلەرنى كەلتۈرۈپ چىقىرىدۇ.  مۇشۇنداق چەتكە قېقىلىشنىڭ ئۇزۇن-مۇددەت داۋام قىلىشى نەتىجىسىدە، يەرلىك مىللەت بالىلىرىدا ھاراقكەشلىك، زەھەرلىك چېكىملىكلەرنى چىكىش، ئۆزىنى ئۆلتۈرۈۋېلىش، زىناخورلۇق قىلىش، ۋە ئوز-ئارا سوقۇشۇش ئىشلىرى ھۆكۈمران ئورۇندىكى مىللەتنىڭ بالىلىرىغا قارىغاندا جىق كۆپ يۈز بېرىدۇ.

مەن يۇقىرىدا ئوتتۇرىغا قويۇلغان مەزمۇنلارنىڭ ئوقۇرمەنلەرنىڭ ھازىر ئۇيغۇر دىيارىدا يۈز بېرىۋاتقان بىر قىسىم ناچار ئەھۋاللارنى ئىلمىي ئاساستا توغرا چۈشىنىشىگە بىر ئاز ياردىمى بولىشىنى ئۈمىد قىلىمەن.  
تۆۋەندىكىسى مەن يۇقىرىدا تىلغا ئالغان كەسلىن خيۇ نىڭ قىسقىچە تەرجىمىھالى بولۇپ، ئۇنى ئىنگلىزچە بىلىدىغان دوستلارنىڭ ئوقۇپ بېقىشىغا سۇندۇم:
Kathleen Heugh co-ordinates the English language courses in the School of Communication, International Studies and Languages at the University of South Australia. She is also Extraordinary Associate Professor of Linguistics at the University of the Western Cape and Honorary Research Fellow at the Human Sciences Research Council of South Africa. She has designed and taught post-graduate courses on language policy and planning, bilingual and multilingual education and language acquisition at the Universities of Cape Town and Antwerp. As a field researcher, she has undertaken large-scale studies on languages and literacy in education in sub-Saharan Africa for various development agencies and governments.Currently she works closely with colleagues in several universities and research organisations in Africa, India, Europe and the USA; is interested in the linguistic diversity and education of minority, migrant, marginalised and Indigenous communities; and works towards disseminating research and expertise from the peripheries to the centre/s.
http://www.unisanet.unisa.edu.au ... name=Kathleen.Heugh

بۇ ماقالىنىڭ ئالدىنقى قىسىملىرىنى بۇ يەردىن كۆرەلەيسىز:
http://bbs.misranim.com/thread-97329-1-1.html

1

تېما

0

دوست

254

جۇغلانما

ئادەتتىكى ئەزا

ئۆسۈش   0%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  13758
يازما سانى: 6
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 59
تۆھپە : 37
توردىكى ۋاقتى: 0
سائەت
ئاخىرقى: 2013-3-24
يوللىغان ۋاقتى 2013-2-19 11:36:52 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
يازغان ئىنكاسىڭىزدىن چوڭقۇر پاساھەت ۋە نۇر چاقناپ تۇرۇپتۇ .سىز زۇلپىقارئاكاشمۇ ياكى چەتئەلدە ئىلىم تەھسىل قىلىۋاتقان يەنە بىر ئوت يۈرەكمۇ؟جاۋاپ قايتۇرۇڭ.رەھمەت!ئاللاھ رەھمەت قىلسۇن.

77

تېما

0

دوست

7809

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   56.18%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  8737
يازما سانى: 257
نادىر تېمىسى: 16
مۇنبەر پۇلى: 987
تۆھپە : 1941
توردىكى ۋاقتى: 954
سائەت
ئاخىرقى: 2014-4-1
يوللىغان ۋاقتى 2013-2-19 13:15:27 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ مەزمۇن 12قەۋەتتىكى madinayدە2013-02-19 11:36يوللىغان يازمىسىغا نەقىل  :
يازغان ئىنكاسىڭىزدىن چوڭقۇر پاساھەت ۋە نۇر چاقناپ تۇرۇپتۇ .سىز زۇلپىقارئاكاشمۇ ياكى چەتئەلدە ئىلىم تەھسىل قىلىۋاتقان يەنە بىر ئوت يۈرەكمۇ؟جاۋاپ قايتۇرۇڭ.رەھمەت!ئاللاھ رەھمەت قىلسۇن.

سەمىمىي سۆزلىرىڭىزگە كۆپ رەخمەت. مەن بىلەن bilimxumarmen@gmail.com ئارقىلىق ئالاقىلاشسىڭىز بولىدۇ. 

1

تېما

2

دوست

4342

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   78.07%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  12096
يازما سانى: 254
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 640
تۆھپە : 905
توردىكى ۋاقتى: 388
سائەت
ئاخىرقى: 2014-4-1
يوللىغان ۋاقتى 2013-2-19 13:24:34 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ قىممەتلىك ئۇچۇر ئىكەن. رەخمەت.  ناسادا خىزمەت قىلىۋاتقان ئېنژېنىرىمىز ئەركىن سىدىقنىڭ يازمىسىدەك قىلىدۇ.

0

تېما

0

دوست

2624

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   20.8%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  8849
يازما سانى: 119
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 417
تۆھپە : 544
توردىكى ۋاقتى: 230
سائەت
ئاخىرقى: 2014-3-10
يوللىغان ۋاقتى 2013-2-19 13:49:19 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مەن ئوغلۇمنى مەكتەپ ئەۋەتمەسلىكىنى ئويلاۋاتىمەن .
4- سىناپتا ساۋاتسىز يۈرۈيدۇ. ئۇيغۇرچىنى ئوقۇيالايدۇ. ئۆيدە ئۆگىتىپ يۈرۈپ شۇنچىلىك قىلدۇق.
خەن تىلىدا بىرەر گەپنى دىيەلىگەن بىلەن يازالمايدۇ ، ياكى ئوقۇيالمايدۇ. مۇئەللىمدىن سورىسام ئوتتۇرھال ئوقۇغۇچى ئىمىشلەر !
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )