- تىزىملاتقان
- 2012-6-5
- ئاخىرقى قېتىم
- 2013-4-9
- ھوقۇقى
- 1
- جۇغلانما
- 5060
- نادىر
- 0
- يازما
- 325
ئۆسۈش
1.2%
|
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا tuprak01 تەھرىرلىگەن. ۋاقتى 2013-3-20 11:03
sazturk يوللىغان ۋاقتى 2013-3-19 23:25
مەن ‹‹ سازتۈرك ›› . ئوڭ يۈزۈم ساز تۈرك ، سول يۈزۈم ماز ...
ئوبدان گەپ قىلدىڭىز.
تىما ئىگىسىنىڭ نۇقتىئىنەزىرى «بىزگە نىمىشقا پەلسەپە كېرەك» دىگەن نۇقتىنى چۆرىدەۋاتىدۇ.
ئېتراپ قىلىمەن-مىللتىمىىزدىندارلىرىنىڭ كۆپىدە فىقھى،ھەدىس،تەپسىر ئاساسى بولغان بىلەن ساغلام تەپەككۇر،لوگىكا،پەلسەپە ئاساسى ئاجىز ياكى يوق دىيەرلىك بولغاچقا دىننى ئەسلى ماھىيتىدىن چۈشىنىش كەمچىل بولىۋاتىدۇ،ئاۋام خەلقكە دىننى ماھىيتىنى ئەمەس شەكلىنى،مېغىزىنى ئەمەس شاكىلىنى يەتكۈزۈپ قېلىۋاتىدۇ.
دەل شۇنداق بولغاچقىلا مىللتىمىز مۇسۇلمانلىرى سىلى بىزگە ئوخشاش زىيالى كىشىلەرگە مۇھتاج.يەنى- ئىلغار پىكىرلىك،كاللىسى ئوچۇق،بىلىملىك زىيالىلارنىڭ دىننى چوڭقۇر چۈشىنىپ ،ئەمەل قىلىپ ئاۋام خەلقنى يېتەكلىشىگە مۇھتاج.
نىمىشقا ئاۋام (سەھرا مۇسۇلمانلىرى) خەلق ھازىرقى زىيالىلارغا ،ئەدىبلەرگە ئەگەشمەيدۇ.ئۇلارغا ئىشەنمەيدۇ.
ھالبۇكى ئالدىنقى ئەسىرنىڭ باشلىرىدىكى زىيالىلار مىللىتىمىزنىڭ گۈلى ئىدىغۇ؟ئازسابدىكى مۇناپىقلارنى ھېساپقا ئالمىغاندا، خەلق ئۇلارغا ئىشەنگەن مىللەتنىڭ تەقدىرىنى ئۇلارغا تاپشۇرغان ئىدىغۇ؟
چۈنكى ھازىرقى بەزى زىيالىلىرىمىز ،ئۆزىنى مىللەتنىڭ تەقدىرىگە كۆڭۈل بۆلگۈچىلەر ،كىشىلەرنىڭ ئىلىم-مەرىپەتكە باشلىغۇچىلار ھېساپلايدۇيۇ،ئالدى بىلەن ئۆزىنىڭ گېپىنى ئۆزى بۇزىدۇ.
چۈشكۈنلەشكەن مىللىتىمىزدىن زارلايدۇ،ھالبۇكى ئۆيلىرى قاۋاقخانىغا ئوخشاپ قالغان.
ئىمان ئىنساپتىن ،مۇسۇلمانلىقتىن سۆز ئاچىدۇ.ئەمما ئاددىيسى بىر ۋاق چاغلىق ناماز ئوقۇپ ئاللاھقا بولغان قۇلچىلىقىنى تەشەككۈرىنى بىلدۈرىغان زىيالى قانچىلىك؟
مەلۇم تىمىدا بىراۋ «بىزبەش ۋاق نامازدىن پاك ھالال ياشاشنى ئارتۇق كۆردۇق »دىيىشكە جۈرئەت قىلدى.
ھالبۇكى بۇ سۆزنى ،ھەرزاماندىكى ھەرقانداق ئازغۇن مەزھەپ ساھىبى دىمىگەن ئىدى.
جانابى ئاللاھ قۇرئان كەرىمدە«ناماز ھەقىقەتەن(كىشىنى) قەبىھ گۇناھلاردىن توسىدۇ»دىگەن مەزمۇندا خەۋەر قىلغان تۇرسا.
پەيغەمبېرىمىز سەللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەم«ئەمەللەرنىڭ ئەڭ ئەۋزىلى ۋاقتىدا ئوقۇلغان ناماز»دىگەن تۇرسا!
قانداقمۇ (بەش ۋاقت)نامازنىڭ ئىسلامدىكى ئورنىنى چۈشۈرۈشكە جۇرئەت قىلىدىغان كىشىلەر چىقىدۇ.
گەرچە راستىنلا پاك-ھالال ياشاشنىڭ ئىسلامدىكى ئورنى نەقەدەر يۇقىرى بولسىمۇ ئەمما بۇلار (ياخشىلىق،پاك ھالال ياشاش نامازغا يانداشمىسا)نامازنىڭ ئورنىنى ئالالمايدۇ.
بۇنداق دىسەم بەزىلەر دەرھال ،ناماز ئوقۇيدىغان ئەمما ساختىلىق ،ئالدامچىلىق ،قىلىدىغان،گۇناھى كەبىرىلەردىن قورقمايدىغان بەزى كىشىلەرنى مىسال كەلتۈرىدۇ.
بۇنداق كىشىلەر ئىسلامغا ۋەكىللىك قىلالمايدۇ.
ئ.سلام ھەم كىشىنى بۇنداق قىلىشقا بۇيرىمايدۇ.
قۇرئان كەرىمدە ناماز بىلەن باشقا ياخشى ئەمەللەر ،ھالال-پاك ياشاش،سەدىقە -زاكات داۋاملىق بىر يەردە كەلتۈرىدۇ.
مانا مۇشۇنداق ئەھۋالدا ئاۋام زىيالىلارغا قانداق ئىشىنىدۇ؟قانداق ئەگىشىدۇ.
........
شۇڭا مەن بۇ تىمىغا ئانچە مۇناسىۋەتسىز دەپ قارالغان يۇقارقى ئىنكاسىمنى يازغان ئىدىم.
دىمەكچى بولغىنىم.
زىيالىلىرىمىز،ئەدىبلىرىمىز ئاۋام خەلقكە قايسى تىما بارىسىدا سۆز قىلسا ئاۋۋال ئۆزى ئەمەل قىلغاي.
خۇتۇنىنى رىستۇرانغا يولغا سېلىپ قويۇپ ئۆزى «زەيپانە ئەرلەر»...ناملىق شىئىرلىرىنى يېزىپ يۈرمىگەي!
مىللتىمىز ئەدىب -زىيالىرىمىزنىڭ ئاۋۋال ئكزىنى مۇكەممەللەشتۈرىشىگە ئاندىن خەلقنى يېتەكلىشىگە مۇھتاج.
|
|