قولاي تىزىملىك
كۆرۈش: 3558|ئىنكاس: 59

( دولان ) خەنزۇ مىللىتىنىڭ كىلىپ چىقىشى

  [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

قادىر رۇزى دولان

11

تېما

0

دوست

4301

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   80.03%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  11813
يازما سانى: 87
نادىر تېمىسى: 17
مۇنبەر پۇلى: 990
تۆھپە : 622
توردىكى ۋاقتى: 415
سائەت
ئاخىرقى: 2013-4-13
يوللىغان ۋاقتى 4 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   kadirdolan تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2013-4-10 18:39  

خەنزۇمىللىتىنىڭ كىلىپ چىقىشى ۋە كۆپىيىپ تەرەققىي قىلىشى


ئىلاۋە: مەن بۇ يازمىنى باشقامۇنبەردە كۆرىپ بەلگۇلىك پايدىلىنىش قىممىتىگە ئىگە ئىكەن دەپ قاراپ تورداشلارنىڭ ھۆزۇرىغا سۇندىم، ئىلگىرى كۆرگەنلەر بولسا ئەيىپكە بۇيرىمايسىلەر.
     خەنزۇلارنىڭ ئەڭدەسلەپكى ئەجدادى بولغان يەندى (炎蒂) بىلەن (黄蒂) قەبىللىرىئەسلىدە ھازىرقى خۇاڭخې دەرياسىنىڭ باش ئېقىمىدا ياشايدىغان چىياڭ (羌) دىگەن بىرقەبىلىدە شەكىللەنگەن. كىيىنچە يەندى قەبىلىسى بىلەن خۇاڭدى قەبىلىسى ئوتتۇرىسىداناھايىتى كەسكىن ئۇرۇشلار، جەڭگى- جىدەللەردە يەندى قەبىلىسى خۇاڭدى قەبىلىسىتەرىپىدىن مەغلۇپ قىلىنغان. خۇاڭدى قەبىلىسى (خۇاڭدى ئەۋلاتلىرى) ئۇزۇن تارىخىيتەرەققىيات ۋە ئۇرۇش (ناھايىتى زور قان تۆكۈش) ئارقىلىق ئوتتۇرا جۇڭگۇدىكىبىرمۇنچە قەبىلە ۋە ئۇرۇقلارنى ئۆزلىرىگە ئاسمىلاتسىيە قىلىش (قۇشىۋېلىش) ھېسابىغاكىيىنچە خۇاشيا (华夏) قەبىلىلەر ئىتتىپاقىنى شەكىللەندۈرگەن. خۇاشىيا سۆزى گۈللەنگەنئەل، ئېچىلغان يۇرت دىگەن مەنالارنى ئىپادىلەيدۇ، خۇاشىيالار بۈگۈنكى خەنزۇمىللىتىنىڭ بىۋاستە ئەجداتلىرىنىڭ بىرى بولۇپ ھېساپلىنىدۇ.
     خەنزۇ مىللىتىنىڭ بىۋاستە ئەجداتلىرى بولغان خۇاڭدى قەبىلىسى دۆلىتىمىزتارىخىدىكى شىيا (مىلادىدىن بۇرۇنقى 21-ئەسىردىن، مىلادىدىن بۇرۇنقى 16-ئەسىرگىچە)سۇلالىسى، شاڭ سۇلالىسى (مىلادىدىن بۇرۇنقى 16-ئەسىردىن، مىلادىدىن بۇرۇنقى11-ئەسىرگىچە)، جۇ سۇلالىسى (مىلادىدىن بۇرۇنقى 11-ئەسىردىن مىلادىدىن بۇرۇنقى221-يىلىغىچە) دىن ئىبارەت ئۈچ سۇلالە مەزگىلىدە تازا تەرەققى قىلىپ ئەمىنىيە ۋەيېغىلىق دەۋىرلىرىگە بارغاندا خۇاشىيا نامى بىلەن ئاتالغان. جۇ سۇلالىسى دەۋرىدەجۇ سۇلالىسىنىڭ ئەتىراپىدىكى قەبىلىلەر (شەرىقتىكى يى 夷 قەبىلىسى،جەنۇپتىكى مەن  蛮قەبىلىسى، شىمالى جۇڭگۇدىكى دى  狄قەبىلىلىرى) جۇ سۇلالىسى كىشىللىرىنى خۇاشىيا دەپ ئاتىغان.يېغىلىق دەۋرىگە كەلگەندە يەتتە چوڭ زومىگەر (يەتتە چوڭ بەگلىك) نى ئومۇملاشتۇرۇپخۇاشىيالىقلار دەپ ئاتىغان. مىلادىدىن بۇرۇنقى 221-يىلى چېن شىخۇاڭ پۈتۈن خۇاشىيامىللىتىنىڭ يېزىقىنى (ھازىرقى خەنزۇ يېزىقى)، پۇللىرىنى، ئۆلچەم بىرلىكلىرىنى،قاتناش يوللىرىنى، ھەرقايسى بەگلىكلەر چېگىرىسىغا ياسالغان سېپىل توساقلارنىبىرلىككە كەلتۈرۈپ، خۇاشىيالىقلارنى ئورتاق تۈزۈم، ئورتاق مەدىنيەتكە ئىگە بولۇشئىمكانىيتىنى ياراتتى. ھەرقايسى بەگلىكلەرنىڭ قويۇق مۇناسىۋىتىنى ئورنىتىش،ئۇلارنىڭ ئۆز-ئارا سىياسى، ئىقتىسادى ۋە مەدەنىيەت ئالاقىللىرىنىڭ بارغانسىرىكۆپىيىشى ئۈچۈن مۇھىم تۆھپە قوشتى. چېن سۇلالىسى (مىلادىدىن بۇرۇنقى 221-يىلىدىن،مىلادىدىن بۇرۇنقى206 -يىلىغىچە) دەۋرىدە خۇاشىيالىقلار دىگەن نامنىڭ ئورنىنىچىنلىقلار (秦人) دىگەن نام ئىگىلىدى. ھازىرقى بىر قىسىم ماتىرياللارداجۇڭگۇلۇقلارنى چىنلىقلار دەپ ئاتاش ئەنە شۇ چىن سۇلالىسى دىگەن نامدىن كەلگەنلىكىئېنىق. خەنزۇ مىللىتى خەنزۇلار قۇرغان بۈيۈك خەن سۇلالىسى دەۋرىگە كەلگەندە خەنسۇلالىسى ھۆكۈمرانلىرى چېن سۇلالىسىنىڭ ھاكىميەت باشقۇرۇش جەھەتتىكى تەجرىبە–ساۋاقلىرىنى قوبۇل قىلىپ، خەن سۇلالىسىنى ئىقتىسادى ۋە مەدەنىيەت جەھەتتە قۇدرەتتاپقۇزۇپ، ئەينى ۋاقىتتىكى ئاسىيا قىتئەسىدىكى قۇدرەتلىك بىر ئېمپىريىگە ئايلىنىپچىنلىقلار ئۆز دۈشمەنلىرى ئۈستىدىن غالىب كەلگەن. شۇنىڭ بىلەن خەن سۇلالىسىنىڭ تۆتئەتىراپىدا ياشاۋاتقان ھەرقايسى سۇلالە خەلىقلىرى ئوتتۇرا جۇڭگۇدا ياشىغۇچىخەلىقلەرنى بۈيۈك خەن سۇلالىسىنىڭ نامى بىلەن خەنلىكلەر  (汉人)دەپ ئاتاشقا باشلىغان، «تارىخ-مەدەنىيەت بىلىملىرى» ژورنىلىنىڭ 1984-يىللىق 8-سانىدا، لىيۇ باڭ خەن سۇلالىسىنىقۇرغاندىن كىيىن خەن سۇلالىسىگە خوشنا بەگلىك ياكى مىللەتلەر «خەنلىكلەر» دىگەننامنى ئوتتۇرىغا قويغانلىقى«خەنلىكلەر» دىگەن نامنىڭ خەن سۇلالىسى كىشىللىرى دىگەنمەنانى بىلدۈردىغانلىغى ئوتتۇرىغا قويۇلغان. دىمەك، بۈگۈنكى خەنزۇ مىللىتى دىگەنمىللەت نامى خەن سۇلالىسى دىگەن نامدىن كەلگەن ۋە ئۇزۇن تارىخى تەرەققىياتجەريانىدا بۇ مىللەت نامى چوڭقۇر ئىجتىمائى مەزمۇننى ئىپادىلەيدىغان ھەممە ئادەمگەتونۇشلۇق بولغان مىللەت نامى بولۇپ قالغان.
     خەنزۇمىللىتىنىڭ كۆپىيىپ ئىلىمىزدىكى شۇنداقلا دۇنيادىكى نوپۇسى كۆپ چوڭ بىر مىللەتبولۇپ شەكىللىنىشىدە ئېلىمىز تارىخىدا يۈز بەرگەن تۆت قېتىملىق مىللەتلەرنىڭئۆز-ئارا قۇشۇلىشى مۇھىم رول ئوينىغان.
     دۆلىتىمىزتارىخىدىكى بىرىنچى قېتىملىق مىللەتلەرنىڭ چوڭ قۇشۇلىشى ئېلىمىزنىڭ ئەمىنىيە(مىلادىدىن بۇرۇنقى 770- يىلىدىن مىلادىدىن بۇرۇنقى476 -يىلىغىچە) يېغىلىق(مىلادىدىن بۇرۇنقى 475- يىلىدىن مىلادىدىن بۇرۇنقى 221-يىلىغىچە) دەۋىرلىرىدە يۈزبەرگەن. ھەممىمىزگە مەلۇم خۇاشىيا قەبىلىسى جۇڭگۇدا ئەڭ بۇرۇن قۇلدارلىق تۈزۈمدىكىجەمىيەتكە كىرگەن بىر قەبىلە بولۇپ، بۇ قەبىلە جۇڭگۇدا شىيا، شاڭ،جۇ سۇلالىسىدىنئىبارەت قۇلدارلىق تۈزۈمدىكى دۆلەتلەرنى قۇرغان. ئەمىنىيە ۋە يېغىلىقدەۋىرلىرىدىكى مىللەتلەرنىڭ چوڭ قۇشۇلىشى ئوتتۇرا تۈزلەڭلىك رايۇنىنى مەركەزقىلغان ھالدا ئېلىپ بېرىلغان. خۇاشىيا قەبىلىسى ئۆز ئەتىراپىدىكى دى(狄)   چىياڭ (羌) يى(夷) مەن (蛮) قاتارلىققەبىللەرنىڭ بىر قىسىمىنى تەدرىجى ھالدا ئۆزلىرىگە ئاسمىلاتسىيە قىلىپ قۇشىۋالغان.چۈنكى خۇاشىيا قەبىلىسى جۇ سۇلالىسىدىن باشلاپ جۇڭگۇدىكى ئەڭ قۇدرەتلىك بىرقەبىلىگە ئايلانغان. شۇڭا جۇڭگۇدىكى بىر قىسىم ئاز سانلىق قەبىلىلەر ئىتتىپاقىئۇزۇن زامانلار جەريانىدا خۇاشىيا قەبىلىلىرى بىلەن قۇيۇق ئارلىشىپ ئولتۇراقلىشىش،سىياسى، ئىقتىسادى، مەدەنىيەت جەھەتتە خۇاشىيا قەبىلىسىنىڭ تەسىرىنى قۇبۇل قىلىشئارقىلىق، ئاستا-ئاستا خۇاشىيا قەبىلىسىگە سىڭىپ كەتكەن. نەتىجىدە خۇاشىياقەبىلىسى  ئەينى زاماندىكى جۇڭگۇ زىمىنىدا ناھايىتى كۈچلۈك ۋە كۆپ سانلىق بىر قەبىلىگەئايلىنىپ ھازىرقى خەنزۇ مىللىتىنىڭ شەكىللىنىشى ئۈچۈن مۇستەھكەم ئاساس ياراتقان.
     دۆلىتىمىزتارىخىدىكى مىللەتلەرنىڭ ئىككىنچى قېتىملىق چوڭ قۇشۇلىشى ئېلىمىزنىڭ ۋېي، جىن،جەنۇب، شىمال (مىلادى 190- يىلدىن 589-يىلىغىچە) سۇلالىلار دەۋرىدە يۈز بەرگەن.جۇڭگۇ تارىخىدىكى ۋېي، جىن، جەنۇب، شىمال سۇلالىلەر دەۋرى جۇڭگۇ مەدىنيىتى تۆتئەسىرگە يېقىن داۋالغۇش، بۆلىنىش، تىنىچسىزلىق ئىچىدە ئۆتكەن، جۇڭگۇ مەدەنىيىتىقۇتۇپلاشقان، مىللەتلەرنىڭ ئۆز-ئارا كۆچۈشى، يۆتكىلىش ۋەزىيىتى شەكىللەنگەن. بىرقىسىم خەنزۇلار دۆلىتىمىزنىڭ چېگرا رايۇنلىرىغا ئولتۇراقلاشقان، دۆلىتىمىزنىڭچېگرا رايۇنلىرىدىكى ئاز سانلىق مىللەتلەر كۆپلەپ ئوتتۇرا تۈزلەڭلىك رايۇنلىرىغابېرىپ ئولتۇراقلاشقان. مەسىلەن، بۇ دەۋىردە دۆلىتىمىزنىڭ شىمالى ۋە غەربى شىمالىداياشىغۇچى ھونلار، سىيانپىلار، دىلار، چياڭ قاتارلىق ئاز سانلىق مىللەتلەر تۈرلىكتارىخى سەۋەپلەر تۈپەيلىدىن ئۈزلىكسىز تۈردە ئوتتۇرا تۈزلەڭلىك رايۇنلىرىغا كۆچۈپبېرىپ خەنزۇلار بىلەن قۇيۇق ئارلىشىپ، ئىشلەپچىقىرىش شەكلى، تۇرمۇش ئۇسۇلىدا خەنزۇمەدىنيىتىگە زور تەسىر كۆرسىتىپ ئۇلارنىڭ مەدەنىيەت ھاياتىدا غايەت زورئۆزگۈرۈشلەرنى مەيدانغا كەلتۈرگەن.
     دۆلىتىمىزتارىخىدىكى مىللەتلەرنىڭ ئۈچىنچى قېتىملىق چوڭ قۇشۇلىشى ئېلىمىزنىڭ سۇڭ (مىلادى960- يىلىدىن 1279- يىلىغىچە) لىياۋ (مىلادى 1271-1368) سۇلالىرى دەۋرىدە يۈزبەرگەن. بۇ دەۋىرلەردە ئېلىمىزدىكى كىدان (قىتان) جۇرجىت، موڭغۇل قاتارلىق ئاز سانلىقمىللەتلەر ئوتتۇرا تۈزلەڭلىك رايۇنىدا ئايرىم-ئايرىم ھالدا لياۋ، جىن، يۈەنقاتارلىق كۆپ مىللەتلىك دۆلەتلەرنى قۇرغان. بۇنىڭ بىلەن ئۇزۇن مۇددەت چارۋىچىلىقنىئاساس قىلغان مەدىنيىتى ئانچە تەرەققى قىلمىغان، بۇ ئاز سانلىق مىللەتلەر ئوتتۇراتۈزلەڭلىك رايۇنىغا كىرگەندىن كىيىن خەنزۇ مىللىتىنىڭ ئىلغار مەدەنىيتىنى قۇبۇلقىلىپ بارا-بارا ئۇلارغا سىڭىشقا باشلىغان. مانا شۇنداق ئۇبىكتىپ شەرت- شارائىتنىڭپىشىپ يىتىلىشى بىلەن بۇ ھاكىميەت بېشىدىكى ئاز سانلىق مىللەتلەرنىڭ كۆپ قىسىمىخەنزۇ مىللىتىگە قۇشۇلۇپ كەتكەن.
     دۆلىتىمىزتارىخىدىكى مىللەتلەرنىڭ تۆتىنچى قېتىملىق چوڭ قۇشۇلىشى مىڭ (مىلادى 1368-1644)،چىڭ (مىلادى 1644-1911) سۇلاللىرى دەۋرىدە يۈز بەرگەن، بۇ دەۋىرلەردە ئېلىمىزدىكىمىللەتلەرنىڭ چوڭ قۇشۇلىشى ناھايىتى كۈچەيگەن. مەسىلەن، مانجۇلار ئوتتۇراتۈزلەڭلىك رايۇنىدا ئېلىمىز تارىخىدا ئەڭ ئۇزۇن داۋاملاشقان مەنچىڭ خانلىقىنىقۇرغان بولسىمۇ، بىراق خەنزۇ مىللىتىنىڭ ئىلغار مەدىنيەت ئامىللىرىنى قۇبۇل قىلىشئاساسىدا خەنزۇلارغا قۇشۇلۇپ كەتكەن. چۈنكى چىڭ سۇلالىسى ھۆكۈمرانلىرى ئىچىدەكۆپلىگەن ئەمەلدار- تۆرىلەرنىڭ خەنزۇلار بىلەن نىكاھلىنىشى ئومۇمىي كەيپىياتقائايلانغان. بۇنىڭ بىلەن كۆپلىگەن مانجۇ ئاقسۆڭەكلىرى خەنزۇلىشىش يولىغا قاراپماڭغان ۋە خەنزۇلاشقان.
    ئومۇملاشتۇرغاندا، دۇنيادا ساپ مىللەت يوق، خەنزۇلارمۇ ئۇزۇن تارىخى تەرەققىياتجەريانىدا كىچىك قەبىلە ئىتتىپاقىدىن چوڭ، كۈچلىك قەبىلە ئىتتىپاقىغا، نوپۇسى ئازبىر مىللەتتىن، نۇپۇسى كۆپ بىر مىللەتكە ئايلانغان.
مەنبە:
http://www.alimbiz.net/?p=1878#comment-1049

0

تېما

0

دوست

210

جۇغلانما

ئادەتتىكى ئەزا

ئۆسۈش   5%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  17360
يازما سانى: 21
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 48
توردىكى ۋاقتى: 1
سائەت
ئاخىرقى: 2013-4-11
يوللىغان ۋاقتى 4 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مەن بۇ خەخنىڭ ئەجدادىنىڭ ئىمپىريە قۇرغان .. دىگەن گەپلىرگە بەك كۈلگۈم كىلدۇ ...

باھا سۆز

orkex  ئىمپىرىيە؟ يوق گەپ .  يوللىغان ۋاقتى 4 كۈن ئالدىدا
قۇتلان تېلفۇنلىرى

.مىللەتنىڭ كەلگۈ

4

تېما

2

دوست

6760

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   35.2%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  11308
يازما سانى: 482
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 1424
تۆھپە : 1104
توردىكى ۋاقتى: 199
سائەت
ئاخىرقى: 2013-4-14
يوللىغان ۋاقتى 4 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   kukhelal تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2013-4-10 20:58  

تەھرىرلەندى.............
پەرۋاز

5

تېما

0

دوست

1055

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   36.43%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  7033
يازما سانى: 112
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 15
تۆھپە : 296
توردىكى ۋاقتى: 34
سائەت
ئاخىرقى: 2013-4-14
يوللىغان ۋاقتى 4 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بىلىۋالدىم

-2

تېما

3

دوست

2998

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   42.8%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  2217
يازما سانى: 198
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 568
تۆھپە : 520
توردىكى ۋاقتى: 53
سائەت
ئاخىرقى: 2013-4-14
يوللىغان ۋاقتى 4 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
汉  دېگەن ئەزىمەت دېگەن گەپ تېخى.
  شۇڭا ياخشىلارنى 好汉,硬汉,男子汉    دەپ ئاتىسا، ئەسكىلىرىنى 汉贼,汉奸 دەپ ئاتايدۇ بۇلار...
   دېمەك، 汉族 دېگەن گەپنىڭ مەنىسى چىقتى-ھە!

باھا سۆز

maslixix  ئوخخو دەھشەت كەلتۇرىپسىلەرغۇ  يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا
iltebir107  ۋاھ. بەكلا جايىدا كەلتۈرۈپسىز.  يوللىغان ۋاقتى 4 كۈن ئالدىدا

1

تېما

0

دوست

1232

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   61.71%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  15652
يازما سانى: 161
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 21
تۆھپە : 350
توردىكى ۋاقتى: 54
سائەت
ئاخىرقى: 2013-4-13
يوللىغان ۋاقتى 4 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
نۇپۇسى با شۇ . بىز تۈركىلەرمۇ 200 مىليوندىن ئاشىمىز . چىڭخەيلىك خەننىڭ گىپىنى بېيجىڭلىق خەن چۈشەنمەيدۇ .

3

تېما

0

دوست

2115

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   17.57%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  16309
يازما سانى: 258
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 11
تۆھپە : 602
توردىكى ۋاقتى: 53
سائەت
ئاخىرقى: 2013-4-14
يوللىغان ۋاقتى 4 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
تېرىقچىلىق قىلىدىغانلار ئىمپىرىيە قۇرالىغان ئەمەس، خانلىق دىسە مۇۋاپىق. يەنە بىرسى خەنزۇلارنىڭ ئىلغار مەدەنىيەتىنى قۇبۇل قىلغان دىگەن تازا ئىشەنچلىك گەپ ئەمەس. ئۆزئارا مەدەنىيەت ئالماشتۇرۇپ، يۇغۇرۇلغان دىسە مۇۋاپىق. يايلاق مىللەتلىرى مىتال تاۋلاش، چارۋىچىلىق، سىرتقى دۇنيا ئالاقىسىدە ئۇلاردىن ئەۋزەللىككە ئىگە. بۇ ھەقتە كۆك تۈرۇكلەرنىڭ تۆمۇر ، ئالتۇن قاتارلىق مىتاللارنى ناھايىتى ياخشى قوراللارغا، زىننەت بۇيۇملىرىغا ئايلاندۇرالايدىغانلىقى مىسال بۇلىدۇ. ئۇنىڭدىن باشقا سىيانپىي، جورجىت، يەنە ئاللىقانداق غەربىي شىمال ۋە شىمالدىكى خەنزۇلارغا قۇشۇلۇپ كەتكەن مىللەتلەر ئەينى ۋاقىتتا مىتاللارنى، مېنىراللارنى ناھايىتى ياخشى چۇشىنىدىغانلىقى، بۇ تېخنىكىلارنى خەنزۇلارغا تاراتقانلىقى ھەققىدە ماقالىلەرنى كۆرگەنمەن.
قەدىمقى دەۋردە تېرىقچىلىق، چارۋىچىلىق، مىتال تاۋلاپ قورال ياساش،بىناكارچىلىق ئەڭ ئاساسلىق مەدەنىيەت ھادىسى ۋە بىلىم ھىسابلىنىدۇ. خەنلەر تېرىقچىلىق ۋە ئۆي سېلىشتا بەلكىم ئەتراپىدىكى چارۋىچى مىللەرلەرگە ئۈلگە بۇلالىشى مۇمكىن. لىكىن چارۋا، مېتالدا ئۇلارغا يەتمەيدۇ. ئۇرۇشتا سەپ تۇزۇپ شەھەر قوغدادىيالىسىمۇ ئىستىراتىگىيىلىك ، يىراقلارغا جەڭ قىلىشتا تېخىمۇ يەتمەيدۇ. شۇڭا خەنزۇلاردىن ئىلغار مەدەنىيەت ئۆگەنگەن دىگەن تازا توغرا گەپ ئەمەس. ھەركىمنىڭ ئۆزىنىڭ ئىلغار تەرەپلىرى بار. يۇقارقى جۈملىلەرنى چۇقۇم راۋرۇس تەتقىق قىلىپ ئېھتىيات بىلەن يىزىش كېرەك.
بۇگۇنكى كۈنلەردە نۇرغۇن ئىشلار مۇشۇنداق ئىلغار سۆزى بىلەن خەنزۇلارنىڭ نامىغا يىزىلىۋاتىدۇ ، دىيىلىۋاتىدۇ. بۇ ئۇنداق يەڭگىلتەكلىك بىلەن دەيدىغان گەپ ئەمەس، ئادىل بۇلۇش كېرەك.
بۇ خۇددىي بىڭتۇۋەن يېڭى ۋاقتىدا ئۇيغۇر دىھقانلاردىن بۇغداي تېرىشىنى ئۆگەنگەنگە ئوخشاش ئىش، ھەر كىم ئۆزىنىڭ مۇھىتىدا شەكىللەندۇرگەن تۇرمۇشىدا باشقىلاردىن ئىلغار. قانداقمۇ دۇنيانىڭ ھەممە يىرىدە، ھەممە ئىشتا باشقىلاردىن ئېشىپ چۇشىدىغان مەدەنىيەت بولمايدۇ. ھەۋاقىت باشقىلاردىن تېخنكىسى ھەر ئىشتا يۇقىرى مىللەتمۇ بولمايدۇ.
شۇڭا يۇقىردىكىدەك قاراش ئادىل، ھەققانىي بولمايدۇ. ئاشۇ مىللەتلەر يوق بولغان بولسىمۇ چۇقۇم ئېنىق تۆھپىسىنى جەزىملەشتۇرىشى كېرەك.

باھا سۆز

muqam  قوللاشقا تېگىشلىك ئىنكاس!!!  يوللىغان ۋاقتى ئۈلۈشكۈن 12:35
uqkun0908  قوللاش  يوللىغان ۋاقتى ئۈلۈشكۈن 10:53
otkurr  گىپىڭىزنىڭ ئىلمى ئاساسى بار .. مەن قوللايمەن  يوللىغان ۋاقتى 4 كۈن ئالدىدا

0

تېما

0

دوست

141

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   70.5%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  17372
يازما سانى: 15
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 42
توردىكى ۋاقتى: 5
سائەت
ئاخىرقى: 2013-4-14
يوللىغان ۋاقتى 4 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
باشقا مۇنبەرلەرگە كۆچۈرسەم بولامدۇ؟

0

تېما

1

دوست

6750

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   35%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  13394
يازما سانى: 355
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 1434
تۆھپە : 1079
توردىكى ۋاقتى: 216
سائەت
ئاخىرقى: 2013-4-13
يوللىغان ۋاقتى 4 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
دولان ئەپەندى ۋاڭلىشيوڭ ليۇ شياۋبو قاتارلىق دېموكراتىزىمچىلارنىڭ ماقىللىرىنى تەرجىمە قىلىپ باقسىڭىز

باھا سۆز

aktuqi  بوسا شۇنى بىر ئوقۇپ ئۆتسەك بولاتتى.  يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا

0

تېما

0

دوست

141

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   70.5%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  17372
يازما سانى: 15
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 42
توردىكى ۋاقتى: 5
سائەت
ئاخىرقى: 2013-4-14
يوللىغان ۋاقتى 4 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
باشقا مۇنبەرلەرگە كۆچۈرسەم بولامدۇ؟

باھا سۆز

qinturk  كۆچىرىشكە نېمانچە ئالدىراپ كېتىدىغاندۇق؟مانا بۇ بىزدىكى ھاياجان،ئالدىراڭغۇلۇق...  يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا
sewriyar  ئالدىرماي تۇرۇڭ بۇماقالە ئانچە ئەتراپلىق ئەمەسكەن . ئىنكاسلار ئارقىلىق تۇلۇقلايلى ئاندىن ...  يوللىغان ۋاقتى 4 كۈن ئالدىدا
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

ئۇلىنىش قوشوش|بايقاش|رەسىمسىز نۇسخا|يانفون نۇسخىسى|باغداش مۇنبىرى ( 新ICP备06003611号-1 )  

GMT+8, 2013-4-14 17:14 , Processed in 0.060997 second(s), 7 queries , Memcache On.

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

© 2001-2012 Comsenz Inc.

چوققىغا قايتىش