قولاي تىزىملىك
كۆرۈش: 1339|ئىنكاس: 25

ئامېرىكا مەكتەپلىرى نېمىشقا « ئەلىيۇلئەلا » لارغا قىزىقمايدۇ

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

234

تېما

0

دوست

1 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   16.87%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  61
يازما سانى: 452
نادىر تېمىسى: 8
مۇنبەر پۇلى: 4076
تۆھپە : 2348
توردىكى ۋاقتى: 4591
سائەت
ئاخىرقى: 2013-9-12

تۆھپىكار ئەزا

يوللىغان ۋاقتى 5 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
                    ئامېرىكا مەكتەپلىرى نېمىشقا « ئەلىيۇلئەلا » لارغا قىزىقمايدۇ         
                                                    جېڭ جياشيا        

            1996 -يىلى ئامېرىكا خاۋارد ئونۋېرسىتېتى ئامېرىكىنىڭ ئالىي مەكتەپ ئىمتىھانىدىن يوقىرى نومۇر ئۆتكەن 165  « ئەلىيۇلئەلا »نى قوبۇل قىلىشنى رەت قىلغان . ئېلىمىزنىڭ  « ئەلىيۇلئەلا »لىرى ئامېرىكا خاۋارد ئونۋېرسىتېتىدا ئوقۇش ئارزۇسىنى بىلدۈرگەندە قوبۇل قىلمىغان ۋە « ئەلىيۇلئەلا »لارنىڭ ھەر قايسى مەۋسۈملەردىكى ئىقتىدارى ياكى ئەقلى قابىلىيىتىگە دائىر سىناق ئىمتىھانلىرىنىڭ نەتىجىسى بىلەن تەمىنلەش ، ئالىم ، مۇتەخەسسىسلەرنى تەشكىللەپ ، « ئەلىيۇلئەلا »لارنىڭ لوگىكىلىق تەپەككۈر ، ئانالىز قىلىش ،ئەقلىي يەكۈن چىقىرىش ئىقتىدارىنى باھالاپ بېرىشنى تەلەپ قىلغان . گەرچە ئامېرىكا خاۋارد ئونۋېرسىتېتىغا قوبۇل قىلىنغانلار ئارىسىدا « ئەلىيۇلئەلا »لار يوق دېيەرلىك بولسىمۇ ، بۇ مەكتەپنى پۈتتۈرگەنلەردىن داڭلىق شەخسلەر كۆپ چىققان . ئېلىمىزدىكى بەزى ئالىي مەكتەپلەر ئالىي مەكتەپ ئىمتىھانىدىن يوقىرى نومۇر ئېلىپ ئۆتكەن « ئەلىيۇلئەلا »لارنىڭ ھەممىسىنى قوبۇل قىلغان بولسىمۇ ، ئوقۇش پۈتكۈزگەنلەردىن نوبېل مۇكاپاتىغا ئېرىشكەنلەر يوق . ئەجەبا بۇ ئېلىمىزنىڭ ئالىي مەكتەپلەرگە ئوقۇغۇچى قوبۇل قىلىش تۈزۈمىدە ساقلانغان نۇقسانمىدۇ ؟
         ئالىي مەكتەپلەرگە ئوقۇغۇچى قوبۇل قىلىش ئىمتىھانى باشلانسا ، بەزى ئالىي مەكتەپلەر  يوقىرى سوممىلىق ئوقۇش مۇكاپاتى ۋە ئوقۇش پۇلىنى كەچۈرۈم قىلىشنى يەمچۈك قىلىپ « ئەلىيۇلئەلا »لارنى تالىشىپ قوبۇل قىلىپ ، جايلارنىڭ « ئەلىيۇلئەلا »لارنى ماختاپ كۆككە كۆتۈرىشىگە ئوت قۇيرۇقلۇق قىلىدۇ ؛ يەرلىك ھۆكۆمەتلەر  « ئەلىيۇلئەلا »لارنى بىر خىل خىزمەت نەتىجىسى ، دەپ قاراپ ، كۈچەپ تەشۋىق قىلىدۇ ؛ ھەر قايسى ئوتتۇرا مەكتەپلەر« ئەلىيۇلئەلا »لارنى ئوقۇغۇچىلارنى جەلىپ قىلىش ۋە پايدا ئېلىشتىكى " يەمچۈك" قىلىۋالىدۇ ، شۇڭا ئېلىمىز ئالىملىرىنىڭ :  " جۇڭگودا دۇنيا بويىچە ئالدىنقى قاتاردا تۇرىدىغان بىرەر ئالىي مەكتەپ يوق" دەپ خۇرسىنىشى ئەجەبلىنەرلىك ئەمەس .
       ئېلىمىز مائارىپى ئىمتىھان مائارىپى بولۇپ ، ئىسلاھ قىلىش تەس ، كونا دەرسلەر كۆپ ، ئوقۇغۇچى قوبۇل قىلىشتىمۇ مەلۇم نۇقسانلار بار ، شۇڭا ئېلىمىزدە ئالىي مەكتەپلەر « ئەلىيۇلئەلا »لارنى تالىشىپ قوبۇل قىلىش ئەھۋالى كۆرۈلگەن . ئەگەر ئېلىمىزدىكى ئالىي مەكتەپلەر ئوقۇغۇچى قوبۇل قىلىشتا يوقىرى نومۇرغىلا ئېسىلىۋالماي ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ تۇلۇق ئوتتۇرا مەكتەپ باسقۇچىدىكى ئونۋېرسال سىناق نەتىجىسىگە ئاساسەن قوبۇل قىلسا ، ساپا مائارىپى ، ئىجاتچانلىق روھى ، مەسئولىيەت قارىشى ، ئەخلاق - پەزىلىتى قاتارلىق جەھەتلەردىكى ئەھۋاللىرىنىمۇ ئوقۇغۇچى قوبۇل قىلىشتا ئاساس قىلسا ، كىتابباز « ئەلىيۇلئەلا »لارنى يېتىشتۈرۈپ چىقمىسا ، ئونۋېرسال ساپاسى ياخشى ، ئەتىراپلىق تەرەققى قىلغان ئوقۇغۇچىلارنى كۆپلەپ قوبۇل قىلسا ، ھەر قايسى جايلار ۋە ئالىي مەكتەپلەردە « ئەلىيۇلئەلا »لارنى تالىشىپ قوبۇل قىلىش ئەھۋالى كۆرۈلمەس بولغىيتتى ؟
        16 ياشلىق بىر ئوتتۇرا مەكتەپ ئوقۇغۇچىسى ئۆزلىكىدىن پىدائىي بولۇپ ۋېنچۋەندە يۈز بەرگەن يەر تەۋرەش ئاپىتىدە ئاپەتكە ئۇچىرىغانلارنى قۇتقۇزۇشقا قاتناشقانلىقى ئۈچۈن ، ئامېرىكا خاۋارد ئونۋېرسىتېتى قاتارلىق توققۇز ئالىي مەكتەپ تالىشىپ قوبۇل قىلغان . ئامېرىكا ئالىي مەكتەپلىرى ئوقۇغۇچى قوبۇل قىلىشتا ئاساسلىقى ئوقۇغۇچىلارنىڭ لوگىكىلىق تەپەككۈر ، ئانالىز قىلىش ، ئەقلىي خۇلاسە چىقىرىش ئىقتىدارى ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئىجاد قىلىش قابىلىيىتى ۋە مەھەللە مۇلازىمەت روھى قاتارلىقلارنى ئاساس قىلىدۇ . شۇنداق قىلغاندا ، دۇنيا بويىچە ئالدىنقى قاتاردا تۇرىدىغان ئالىي مەكتەپلەرنى ۋۇجۇدقا كەلتۈرگىلى بولىدۇ .

                             " شىنجاڭ قانۇنچىلىق گېزىتى" دىن ئېلىندى

45

تېما

3

دوست

1 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   13.76%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  4372
يازما سانى: 1016
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 2548
تۆھپە : 2954
توردىكى ۋاقتى: 3013
سائەت
ئاخىرقى: 2013-9-12
يوللىغان ۋاقتى 5 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئىشنىڭ يولى شۇ،تەدبىقلاش ۋە مۇستەقىل پىكىر قىلىش ئىقتىدارى بولمىغان ئىلىم -پەن ساھەسىدىكى«قارىم»لاردىن ئۆنئالغۇ دىسكىسى ياخشىراق.ئادەم بىلەن ماشىنىنىڭ پەرقىمۇ مۇشۇ يەردە.
قۇتلان تېلفۇنلىرى

0

تېما

1

دوست

380

جۇغلانما

ئادەتتىكى ئەزا

ئۆسۈش   40%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  20990
يازما سانى: 41
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 98
توردىكى ۋاقتى: 7
سائەت
ئاخىرقى: 2013-9-12
يوللىغان ۋاقتى 5 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مانا بۇمائارىپتىكى ئوخشىماسلىق .   جەمىيەت بىرتوپ كىتاپ خالتىللىرغا ئەمەس بەلكى ئەمەلىي ئىش قىلىدىغانلارغا ئىھتىياجلىق .

0

تېما

0

دوست

169

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   56.33%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  21655
يازما سانى: 16
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 36
توردىكى ۋاقتى: 1
سائەت
ئاخىرقى: 2013-9-8
يوللىغان ۋاقتى 5 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
FARUH193 يوللىغان ۋاقتى  2013-9-7 12:35
مانا بۇمائارىپتىكى ئوخشىماسلىق .   جەمىيەت بىرتوپ كىتا ...

پىكىرىڭىزنى  قوللايمەن    ،

0

تېما

0

دوست

99

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   33%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  21656
يازما سانى: 9
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 30
توردىكى ۋاقتى: 4
سائەت
ئاخىرقى: 2013-9-12
يوللىغان ۋاقتى 5 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ماۋۇ ماقالىنى ئۇقۇپ كاللامدا زىدىيەتلىك خىيال تۇغۇلۇپ قالدى، ئەجىبا ئەليۇلئەلا ئوقۇش خاتامۇ؟ بۇنى مائارىپتىن ئىزدىمەي ئەليۇلئەلا بولغانلىقنى تەنقىد قىپتۇ . دىمەك ياخشى ئۇقۇغان بولمايدىكەن دە؟
« ئەلىيۇلئەلا »لارنىڭ ھەممىسىنى قوبۇل قىلغان بولسىمۇ ، ئوقۇش پۈتكۈزگەنلەردىن نوبېل مۇكاپاتىغا ئېرىشكەنلەر يوق . ئەجەبا بۇ ئېلىمىزنىڭ ئالىي مەكتەپلەرگە ئوقۇغۇچى قوبۇل قىلىش تۈزۈمىدە ساقلانغان نۇقسانمىدۇ ؟

بۇلۇپمۇ بۇ گەپكە قاراپ ھەقىقەتەنمۇ بىر تەرەپلىمە كىشىنىڭ ماقالىسىكەن دەپ ئويلىدۇم

7

تېما

2

دوست

2208

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   6.93%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  19376
يازما سانى: 351
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 604
توردىكى ۋاقتى: 107
سائەت
ئاخىرقى: 2013-9-9
يوللىغان ۋاقتى 5 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
abdu22 يوللىغان ۋاقتى  2013-9-7 15:12
ماۋۇ ماقالىنى ئۇقۇپ كاللامدا زىدىيەتلىك خىيال تۇغۇلۇپ ...

سىزنى ئەليۇلئەلا مىكى دىسەم ئەسلى ئەمەسمىكى دىسەم ئەسلى ....  ھەي  قاراڭ بىزنىڭ ئۇيغۇرچىدا قوش تىرناق دەيدىغان تىنىش بەلگىسى  بار  ئىدى دەڭا ، سىزگە ئۇ دەرسىنى ئۆتكەندە ئۇخلاپ قالغانما ؟ خاپا بولماڭ تىما ئىگىسىنى مالال قىلماي دەپ  ساقال تاراپ قالدىم ...

0

تېما

0

دوست

198

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   66%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  19948
يازما سانى: 9
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 48
توردىكى ۋاقتى: 13
سائەت
ئاخىرقى: 2013-9-8
يوللىغان ۋاقتى 5 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
abdu22 يوللىغان ۋاقتى  2013-9-7 15:12
ماۋۇ ماقالىنى ئۇقۇپ كاللامدا زىدىيەتلىك خىيال تۇغۇلۇپ ...

بىزنىڭ ۋەتىنىمىزدە ئەليۇل ئەلا ئىتايىن ئاز بىراق كىتاپ خاتىلىرى ئنتايىن كۇپ
ئەلا ئۇقۇش ياخشى بىراق ئەمىليەتتىن ئۇتكۇزۇش ئەڭ مۇھىم دەپ قارايمەن
جۇڭگۇ مائارىپىدا ئەمىليەتتىن ئىزدەش پەقەت ئىغىزدابار ئەمەلدە يوق  

24

تېما

1

دوست

1 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   2.13%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  15695
يازما سانى: 492
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 22
تۆھپە : 3432
توردىكى ۋاقتى: 172
سائەت
ئاخىرقى: 2013-9-12
يوللىغان ۋاقتى 5 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
« ئەلىيۇلئەلا »نى قوبۇل قىلىشنى رەت قىلغان

0

تېما

0

دوست

125

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   41.67%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  21648
يازما سانى: 8
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 24
توردىكى ۋاقتى: 3
سائەت
ئاخىرقى: 2013-9-12
يوللىغان ۋاقتى 5 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئەمەلىيەت ۋە نەزىرىيىنى بىرلەشتۈرۈپ، تىرىشچانلىق كۆرسەتكەندىلا ئۇتۇقلارغا ئىرىشكىلى بولىدۇ.......

10

تېما

0

دوست

7001

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   40.02%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  2666
يازما سانى: 287
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 1694
تۆھپە : 998
توردىكى ۋاقتى: 279
سائەت
ئاخىرقى: 2013-9-10
يوللىغان ۋاقتى 5 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مېنىڭچە جۇڭگو مائارىپىدىكى بۇ مەغلۇبىيەت، دەل كونا ئوقۇتۇش ئەندىزىسى بىلەن ھە دېگەندە ئۈگىنىش ئۆگىنىش يەنە ئۆگىنىش لوگىكىسىدىن كەلگەنمىكىن. بىزدە ئۆگىتىش بىر قېلىپتا، ئۆگىنىش ھەم بىر قېلىپتا. ئىجادىي تەپەككۈر كەمچىل، پەقەت ئوقۇش ۋە ئوقۇشنى ئەلا نەتىجە بىلەن تاماملاشتىكى ئاخىرقى نىشان ياخشى كۈن كەچۈرۈشتىن ئىبارەت تار دائىرىدىكى شەخسىيەتچىلىك كۆز قارىشىنىڭ مەھسۇلى. ئۆگىنىش خاتا ئەمەس، لېكىن ئۆگەنگەننى ئەمەلىيەتكە، ئەتىراپتىكى مۇھىتقا باغلاپ تولۇق چۈشەنچە ھاسىل قىلىنمىسا، ئۈگەنگۈچىكىن ئىجادىي تەپەككۈر يوللىرى ئېچىلمىسا، ئىجتىھات ئېڭى يېتىلمىسە ئۇ ئۆگەنگۈچى قانچە ياخشى ئوقۇپ، ئەلىيۇل ئەلا بولسىمۇ ھازىرقى كۆپ قىرلىق يوقىرى سۈرئەتلىك تەرەققىيات يولىدا يەنىلا مەغلۇبىيەتچى ...
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )