قولاي تىزىملىك
كۆرۈش: 1313|ئىنكاس: 25

قاسىم سىدىق:مۇتلەق ھەجىم ھەققىدە

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

66

تېما

23

دوست

5 تۈمەن

جۇغلانما

دەلىللەنگەن ئەزا

ئۆسۈش   0%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  4372
يازما سانى: 5396
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 2602
تۆھپە : 13442
توردىكى ۋاقتى: 6622
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-24
يوللىغان ۋاقتى 2013-9-11 12:36:31 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مۇتلەق ھەجىم ھەققىدە

قاسىم سىدىق

  كىلاسسىك فىزىكا ۋە بۈگۈنكى دەۋىردىكى بارلىق فىزىكا نەزەرىيىلىرى ئىچىدە مىنىڭ بىلىشىمچە «ماددا (ماسسا - ئېنىرگىيە) مۇتلەق تۇراقلىق ھەجىمگە ئىگە » دەيدىغان بۇنداق ئىدىيە ۋە ئۈقۈم يوق. مەن «فىزىكىلىق شەكىل»نى يادىرۇ قىلغان تەپەككۇر جەريانىدىن مۇقەررەرھالدا يۇقارقىچە ئىدىيىگە ئىرىشتىم. مەندىن باشقا كىملا بولمىسۇن مىنىڭ مىتۇدىمنى قوللانسا ئوخشاش نەتىجىگە ئىرىشەتتى دەپ قارايمەن. مىنىڭ بۇخىل ئىدىينى تەشەببۇس قىلىشىم ۋە ئۇنىڭغا ئىرىشىشىمگە، ئاساسىي جەھەتتىن فىزىكىدىكى «زىچلىق» ئۈقۈمى بىلەن«ھەقىقى مەندىكى ئېلمنتار زەررىچىلەر مەۋجۇت» دەيدىغان ئىدىيىۋى ئىقىم سەۋەپ بولغان.

تەپەككۇر جەريانىم تۆۋەندىكىچە:

1-  فىزىكىدىكى «زىچىلىق» ئۇقۇمىدىن مەن بىرخىل «كىرتىك زىچلىق» پەرىزىگە ئىرىشتىم.  نۆۋەتتە ئىنسانىيەت تەجىرىبەئارقىلىق ئىرىشكەن ئەڭ يۇقىرى زىچلىق- ئاتوم يادروىسىنىڭ زىچىلىقى بولۇپ،ياپۇنيىلىكلەر بۇنىڭدىن 10 ھەسسە يۇقىرى زىچلىققا تەجىرىبە ئارقىلىق ئىرىشكەنلىگىنى خەۋەر قىلىشتى①.ئارخىمىد «لەيلىتىش كۈچى قانۇنى»نى بايقىغاندىن تارتىپ ياپۇنيىلىكلەرنىڭ يادرو زىچلىغىدىن 10 ھەسسە چوڭ زىچلىققا ئىرىشكەنلىگىدىن ئىبارەت ئۇزۇن تارىخى جەرياننى بىر يۆنۇلۇش كۆرسەتكۇچى دەپ پەرەز قىلساق، ئۇنىڭ ئۇچى ھامان بىر «كرىتىك زىچلىق»قا ئىنتىلىپ كەلمەكتە.
«قارا ئۆڭكۈرنىڭ كىرىتىك زىچلىقى»، «غەيرى نوقتا» قاتارلىقلار گەرچە نوقۇل نەزەرىيىۋى مەسىلە دىيىلگەن تەغدىردىمۇ،  ئوخشاشلا «كرىتىك زىچلىق» پەرىزىگە ئىلىپ كىلىدۇ. بۇ يەردىكى تەپەككۈر جەريانىدا ھامان ساقلىنىش قانۇنلىرى بولۇپمۇ،ماسسا-ئېنىرگىيە ساقلىنىش قانۇنى مەركىزى ئورۇندا تۇرىدۇ. يەنى، شەكىل نەزەرىيسىنىڭ بارلىق پەرەزلىرى، بارلىق تەپەككۈر يۆنىلىشلىرى «ساقلىنىش قانۇنلىرى ئالەمنىڭ ھەرقانداق پەيتىگە نىسبەتەن ئورۇنلۇق» دېگەن بۇ پىرىنسىپال نوقتىنى مەركەز قىلىدۇ.
2-  «ھەقىقى مەندىكى ئېلمنتار زەررىچىلەرمەۋجۇت»دېگەن بۇ مەۋقەنىڭ تارىخى يېلتىزىمۇ قەدىمكى يونان پەيلاسۇپلىرىدىن لئوكېپپوس ۋە دىموكىرتلارنىڭ تەلىماتلىرىغا بىرىپ چىتىلىدۇ. نۆۋەتتە ھىككىس زەررىچىسى (پەرۋەردىگار زەررىچىسى)نى ئىزلەش قىزغىنلىقى ئىنسانىيەتنىڭ ھەقىقى مەندىكى ئېلمنتار زەررىچىلەرنى تىپىش تارىخىدىكى كۈچ ئۇلاپ يۇگرەش مۇساپىسىنىڭ دەۋرىمىزدىكى مەنتىقى راۋاجىدىن ئىبارەت. مۇبادا ھەقىقى مەنىدىكى ئېلمنتارزەررىچىلەر مەۋجۇت دەپ پەرەز قىلىنمىسا «فىزىكىلىق ئالەم»②نى تولۇق ئىپادىلىگىنى بولمايدۇ-دە. فىزىكا «ماددا چەكسىز پارچىلىنىدۇ»دەيدىغان بۇنداق ماتېماتىكا ئويۇنىنىڭ دەخلى-تەرەزىسى سەۋەبلىك چوڭ ئاساسىدىن ئايرىلىپ، مەڭگۇ تاماملانمايدۇ. دېمەك، «ھەقىقى مەنىدىكى ئېلمنتار زەررىچىلەر مەۋجۇت» دەپ قاراش شەكىل نەزەرىيىسىنىڭ ئۇزۇل –كېسىل شۇنداقلا پىرىنسىپال مەۋقەسى.
«مۇتلەق ھەجىم» زادى قانداق رىئاللىق، «مۇتلەق ھەجىم» ماھىيەتتە «فىزىكىلىق ئالەم»نى شەكىللەندۇرگەن، ھەقىقى مەندىكى ئېلمنتار زەررىچە - «ئىيىن»لارنىڭ گىئومىتىرىيىلىك ھەجىمىنىڭ يىغىندىسىدىن ئىبارەت. «ئېن»لارنىڭ ئىچكى تۈزۈلۇشىگە ئىگە بولمىغان،مۇتلەق قاتتىق، ئەڭ كىچىك زەررىچە ئىكەنلىگى ھەققىدە مەن ئالاقىدار ماقاللىرىمداتوختولۇپ ئۆتكەن③. بۇ يەردىكى«قاتتىق» دېگەن سۆزنى كىلاسسىك مەنىدە «كۈچ» ئۇقۇمىغا باغلاپ تەسەۋۋۇر قىلىشقائەسلا بولمايدۇ. «قاتتىق»نىڭ شەكىل نەزەرىيەسى خاراكتېرىلىك مەناسى شۇكى، بۇ دېگەنلىك، ئۇنى ھەرگىز پارچىلىغىلا بولمايلا قالماي، ئۆزىمۇ ئەسلا پارچىلانمايدۇ، شۇنداقلائۇنىڭغا يەنە بىر زەررىچىنى سىغداپ كىرگۈزۈشكە بولمايدۇ دېگەنلىكتۇر. بۇ يەردە«ئېن» ئوبېكتىپ چىنلىق سۇپىتىدە مەۋجۇت دەپ قاراش نوقۇل ھالدا شۇنداق بىر«فىزىكىلىق ئالەم»نىڭ «كېسىكى» بولغان «ئەڭ كىچىك» زەررىچىنىڭ مەۋجۇتلىگى ھەققىدىكى تەشەببۇس مەسىلىسىلا ئەمەس بەلكى ئۇ يەنە تەتقىقات ۋە تەپەككۈر مىتودى مەسىلىسىدۇر. باشقىچە ئېيتقاندا «ئېن» مېكرۇدىن ماكرۇغا قاراپ يۈزلەنگەن تەپەككۈر ۋە تەتقىقاتنىڭ چىقىش نوقتىسى ۋە ئۇل ئاساسىدىن ئىبارەت.
«مۇتلەق ھەجىم» ۋە ياكى «ئېلمنتار زەررىچە» مۇئەييەنلەشتۇرۇلگەن ئەھۋال ئاستىدا ئۇنىڭغاكىلاسسىك مەنىدىكى «زىچلىق» ئۇقۇمىنى تەدبىقلاشقا بولمايدۇ. سەۋەپ «مۇتلەق ھەجىم»دېگەن بۇ ئىدىيە پەقەت ئۆز ھەجىمى بىلەن باپ-بارەۋەر بولغان ماكاننى پۇتۇنلەي تولۇق قاپلىغان ماددا (ماسسا ئېنىرگىيە) بولغاچقا بۇ يەردە «زىچلىق» ئۈقۈمى ئەھمىيەتسىز. يەنى «مۇتلەق ھەجىم»نوقتىسىدىن قارىغاندا ئاللىقانداقتۇر «ماددا-سانىنىڭ ئاز كۆپلىكى» مەسىلىسى مەۋجۇت ئەمەس، مەن بۇ ھەقتە ئىلگىركى بىر ماقالەمدە توختولۇپ ئۆتكەن④.
بۇيەردە قىستۇرۇپ ئۆتۇشكە تىگىشلىك بىر نوقتا شۇكى، «ئىنىرگىيە» كىلاسسىك مەنىدىكى ئۆلچەم -پارامىتېر بولماي ، ئېنيىشتېيننىڭ مەشھۇر فۇرمۇلىسىدا كۆرسىتىلگەندەك، ماددىنىڭ (ماسسىا-ئېنىرگىيەنىڭ)يەنە بىرخىل شەكلى ھىسابلانسا، ئۇ ھالدا،«ئېنرگىيە»ئوخشاشلا «مۇتلەق ھەجىم»گە يىغىنچاقلىنىدۇ. يەنى «ھەقىقى مەنىدىكى ئېلمنتار زەررىچە ئىيىن» بىلەن «ئېنىرگىيە»نىڭ ئەڭ كىچىك كۋانتى (بۇ بىر پەرەز) بىرخىل رىئاللىقنىڭ ئىككى خىل ئاتىلىشى بولۇپ قالىدۇ. «ئېنىرگىيە»، «غۇۋا ئېنىرگىيە»، «غۇۋا ماددا»،«ئانتى ماددا» قاتارلىقلارنىڭ تارىخى تەقدىرى قانداق بولۇشىدىن قەتئىي نەزەر شەكىل نەزەرىيىسىگە پىرىنسىپال قىيىنىچلىق كەلتۈرۈپ بىرەلمەيدۇ. پەقەت «مۇتلەق ھەجىم»نىڭ رادىئۇسىدىلا(ھەجىمىدىلا) ئۆزگىرىش يۈز بىرىدۇ، خالاس!
  ئالاھىدە تەكىتلەشكە تىگىشلىك بىر نۇقتا شۇكى؛«مۇتلەق ھەجىم» ئىدىيىسى، نۆۋەتتىكى پەلسەپە ۋە نەزەرىيىۋى فىزىكىغا نىسبەتەن «قارىشى ئىلىنمايدىغان مىھمان»دىن ئىبارەت. ئېنيىشتېيىن سەۋەبىدىن نوپۇزلۇق ئورۇنغا چىققان«ماكان- ماددىنىڭ كىڭىيىشچانلىقى» دېگەن بۇ ئىدىيە نۆۋەتتە فىزىكا بۇياقتا تۇرسۇن،يېڭى ئىدىيەلەرگە بەكمۇ پاسسىپ، مەلۇم مەنىدە كونسىرۋاتىپ، تەرەققىيات قەدىمى تولىمۇ ئاستا ھىسابلىنىدىغان پەلسەپەدىمۇ ھۆكۈمران ئىدىيەگە ئايلاندى. دەل مۇشۇ ھۆكۈمران ئىدىيە ئاتالمىش «ئوبېكتىپ زامان» بىلەن بىرلىكتە، بۈگۈنكى دەۋىر پەلسەپەسى،نەزەرىيىۋى فىزىكىسى، ئالەمشۇناسلىقنىڭ ئىچكى زىدىيەتلىرى ۋە ئۆز-ئارا زىدىيەتلىرىنى شەكىللەندۇرۇپ، خىلمۇ –خىل قىيىنچىلىقلارنى كەلتۈرۈپ چىقاردى.بۈگۈنكى دەۋىر تەبىئىي پەنلىرى  مەلۇم مەنىدە يۇقۇرقى ھۆكۈمران ئىدىيەنىڭ (ئاتالمىش «ئوبېكىتپ زامان» مۇشۇنىڭ ئىچىدە)ئىمپىرىيەسى دەپ قاراشقا بولىدۇ.
  شۇنچە ھەيۋەتلىك ۋە سەلتەنەتلىك ئىمپىرىيە ئالدىدا شەكىل نەزەرىيىسىنىڭ «مۇتلەق ھەجىم» ئىدىيىسى شۇنچە يىگانە، شۇنچە «بىچارە».كۆرۈنۇشى مۇمكىن.
لىكىن ئۇ شۇنچە يىڭى ۋە ھاياتى كۈچكە شۇنچە باي،دەپ قارايمەن. ئۇنىڭ ھاياتى كۈچى تۆۋەندىكىدەك ناھايتى ئاددى سوئال –جاۋاپلاردىن ئۇزۇق ۋە ئىلھام ئالغان:
-ھەجىمگە ئىگە بولمىغان ماددا (ماسسا –ئېنىرگىيە)مەۋجۇتمۇ؟
-ياق، مەۋجۇت ئەمەس.
-سىز كۆرۇۋاتقان جىسىملارنىڭ ھەجىمى پۇتۇنلەي ماددىنىڭ ھەجىمىمۇ؟
-ياق، ئۇنداق ئەمەس.
-ئۇنداقتا، كۆرۇۋاتقانلىرىڭىز نىمە؟
-ماددا بىلەن ماكان (نىيۇتۇنچە ھەقىقىي بوشلۇق -«يوقلۇق»)نىڭ ئارلاشما گەۋدىسى.
«مۇتلەق ھەجىم» ئىدىيىسى پەقەت «ھەجىمى بولمىغان ماددا (ماسسا –ئېنىرگىيە)» ۋە «ھەجىمى بولمىغان ھەركەت سوبېكتى» قاتارلىقلار «كەشىپ» قىلىنغاندىلا ئاندىن نۆۋەتتىكى ھۆكۈمرانلىق قىلىۋاتقان ماكان-زامان ئىدىيىسىنىڭ بۇ كاتتا ئىمپىرىيىسى ئالدىدا ئاق بايراق چىقىرىش مۇمكىن. ئۇنداق بولمىغىنىدا، بۇ ئىدىيە تەدىرىجى ھالدا بىر تەۋەككۇلچى شۇنداقلا «ئاسى» قوشۇننى شەكىللەندۇرۇپ، ئۆزىنىڭ يېڭى ئىمپىرىيىسىنى يارتىدۇ.
ئەمدى يۇقارقى ئۈزۈلۈپ قالغان دىئالۇگنىڭ داۋامى تۆۋەندىكىچە يىزىلىدۇ:
-ئۇنداقتا، سىز كۆرۇۋاتقان بۇ «ھەجىم»نى نىمە دەپ ئاتايمىز؟
-«كۆرۇنمە ھەجىم».
-«كۆرۇنمە ھەجىم» بىلەن «مۇتلەق ھەجىم» نىڭ رادىئوسى ئوخشاش بولامدۇ؟
-ياق، ھەرگىز ئۇنداق ئەمەس، مۇتلەق ھەجىمنىڭ رادىئوسى ھەر قاچان كۆرۇنمە ھەجىمنىڭ رادىئوسدىن كىچىك بولىدۇ.
-ئارتۇق ھەجىم نەدىن كىلىپ قالدى؟
-«كۆرۇنمە ھەجىم» بولسا «مۇتلەق ھەجىم»نىڭ بىرلىك ۋاقىت ئىچىدىكى تىزلىكى ۋە ھەركەت شەكلى تەرىپىدىن بەلگىلىنىدۇ.
-تەپسىلىرەك سۆزلەپ باقامسىز؟
-مەن بۇ نوقتىدا «كۆرۇنمە ھەجىم ۋە قاپلاش»دېگەن تېمىدا پات پۇرسەتتە ئايرىم توختىلىمەن.
-----------------------
قاسىم سىدىق: «كۆرۇنمە ھەجىم»،  «قاپلاش» ۋە مەسىلىلەر

2010-يىلى 12-ئاينىڭ19-كۈنى

66

تېما

23

دوست

5 تۈمەن

جۇغلانما

دەلىللەنگەن ئەزا

ئۆسۈش   0%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  4372
يازما سانى: 5396
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 2602
تۆھپە : 13442
توردىكى ۋاقتى: 6622
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-24
يوللىغان ۋاقتى 2013-9-11 14:13:32 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   ziya تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2013-9-11 15:11  

«مۇتلەق ھەجىم» _ شەكىل نەزەريىسىنىڭ «فىزىكىلق شەكىل»،«ئارقا كۇرۇنۆش»ئۇقۇمىدىن باشقا نەزەريەئاساسى خارەكتىرلىك يەنە بىر ئۇقۇمى. «مۇتلەق ھەجىم»ئۆز نۇۋىتىدە يەنە شەكىل نەزەريىسىنىڭ خاس يەكۆنى.بۇ نەزەريىنىڭ نۇرغۇن ھۆكۆم،پەرەزلىرى «مۇتلەق ھەجىم»ئۇقۇمىنى ئاساس قىلىدۇ.مۇبادا بۇ ئۇقۇم پۇت تىرەپ تۇرالمىسا شەكىل نەزەريىسى ئۇزىنىڭ موھىم بىر ئاساسىدىن ئايرىلغان بولىدۇ.شۇڭا ئۇستازلارنىڭ،كەسىپ ئىگىسى تورداشلارنىڭ بۇ ئۇقۇمنىڭ پۇت تىرەپ تۇرۇش -تۇرالماسىلىغى ئۆستىدە ئەركىن مۇھاكىمە ئېلىپ بېرىشىنى ئۈمىتي قىلىمەن.

  ھۆرمەت بىلەن«قاسىم سىدىق
2013.9.11
يۇنىل ئوپال سىلىقلاش مېيى

0

تېما

0

دوست

2243

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   8.1%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  10398
يازما سانى: 186
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 155
تۆھپە : 574
توردىكى ۋاقتى: 70
سائەت
ئاخىرقى: 2015-1-29
يوللىغان ۋاقتى 2013-9-11 18:26:13 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ھارمىغايسىز قاسىمكا،سىزنىڭ تەتقىقاتىڭىز گەرچە دۇنيادىمۇ ئاز بىر قىسىم ئالىملار كىرىشكە پېتىنالايدىغان ساھە بولسىمۇ،سىز ئۇيغۇر بولۇشىڭىز بىلەن بارچە خەلققە شەرەپ قۇچۇپ ئىزدىنىۋاتىسىز،ئاپىرىن!

66

تېما

23

دوست

5 تۈمەن

جۇغلانما

دەلىللەنگەن ئەزا

ئۆسۈش   0%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  4372
يازما سانى: 5396
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 2602
تۆھپە : 13442
توردىكى ۋاقتى: 6622
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-24
يوللىغان ۋاقتى 2013-9-11 19:55:15 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   ziya تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2013-9-11 22:52  
tapakkur يوللىغان ۋاقتى  2013-9-11 18:26
ھارمىغايسىز قاسىمكا،سىزنىڭ تەتقىقاتىڭىز گەرچە دۇنياد ...

رەھمەت،رىغبەتلەندۆرگىنىڭىزگە.

ھازىر فىزىكىدا ئاتالمىش «ماسسىسى 0»بولغان بەزى زەررىچىلەر بار.بۇنداق ئەھۋال ئاستىدا بۇنداق زەررىچىلەرنىڭ ھەجىمىمۇ 0دەپ قارالسا  ماھىيەتتە بۇ زەررىچە مەۋجۈت بولمىغان زەررىچە بولۇپ قالىدۇ.ئۇنىڭ ئۆستىگە مىكرو دۇنياغا سۆرۆلگەنچە «ماسسا»ئۇقۇمىدىن بەزى چاتاقلار چىقىۋاتىدۇ.مەن شۇڭا «مۇتلەق ھەجىم»،ئۇقۇمىنى تۇرغۇزۇش بىزنىڭ دۇنيانى توغرا بىلىشىمىزدە مۇھىم ئىكەن،دىگەن قاراشقا كەلدىم.چۈنكى فىزىكا ھەركەتنى تەتقىق قىلىشنى يادرولۇق ۋەزىپە قىلغان پەن.ھەجىمى بولمىغان ئوبىكىتنىڭ ھەركىتىنى تەسەۋۋۇر قىلىشقا ئەسلا بولمايدۇ.بىز ئادەتتە فۇتۇننىڭ تىنىچ ماسسسى 0دەپ قارايمىز،لىكىن ئۇنىڭ تىزلىكىنى ئەڭ يۇقۇرى تىزلىك دەپ چۈشۈنىمىز.پەقەت فۇتۇن(ياكى باشقا ھەرقانداق زەررىچە)ھەجىمگە ئىگە بولغاندىلا ئاندىن ئۇنىڭ ھەركىتىنى تەسەۋۋۇر قىلغىلى بولىدۇ.بۇ نۇقتىدىن قارىغاندا ھەتتا بەزىدە ھەجىم ماسسىدىنمۇ مۇھىم ئۇقۇم ھېساپلىنىشى كېرەك.

"فىزىكىلىق شەكىل نەزەرىيسى"نىڭ تەتقىقات رامكىسى ۋە تەتقىقات يۆنىلىشى
http://www.kayinat.com/bbs/forum.php?mod=viewthread&tid=11768

66

تېما

23

دوست

5 تۈمەن

جۇغلانما

دەلىللەنگەن ئەزا

ئۆسۈش   0%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  4372
يازما سانى: 5396
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 2602
تۆھپە : 13442
توردىكى ۋاقتى: 6622
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-24
يوللىغان ۋاقتى 2013-9-11 21:55:48 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
«كۆرۇنمە ھەجىم»،  «قاپلاش» ۋە مەسىلىلەر

قاسىم سىدىق

1

  بىزنىڭ كۈندىلىك تۇرمۇشتا يولۇقتۇرغان، كۆرگەن جىسىملارنىڭ خىلمۇ-خىل «شەكىل»گە ۋە «ھەجىم»گە ئىگە بولدىغانلىقىنى، ئۇلار پەقەت«شەكىل» ۋە «ھەجىم»گە ئىگە بولدىغانلقى ئۇچۇنلا بىز ئۇلارنى كۆرەلەيدىغانلىقىمىزۋە ئۇلارنى تۇتۇپ پايدىلىنالايدىغىنىمىز ئەقەللىي ساۋات.
بىز يەنە ئوخشاش «ھەجىم»دىكى، خىمىيىلىك تەركىبى ئوخشىمايدىغان جىسىملارنىڭ «ئېغىرلىقى»نىڭ ئوخشىمايدىغانلىقىنى، باشقىچە ئېيىتقاندا ئوخشاشلابىر كىلوگىرام ئېغىرلىقتىكى قوغۇشۇن بىلەن ئاليۇمىننىڭ ھەجىمى بىر-بىرى بىلەن زادىلا بىردەك بولمايدىغانلىقىنى. بىر كىلوگىرام قوغۇشۇننىڭ ھەجىمى كىچىك، بىركىلوگىرام ئاليۇمىننىڭ ھەجىمى چوڭ بولىدىغانلىقىنى بىلىمىز.
كۆرۇۋىلىشقا بولىدۇكى؛ «زىچلىق» تىن ئىبارەت بۇ كىلاسسىك ئۇقۇم بىزگە بىز كۆرۇۋاتقان جىسىملارنىڭ ھەجىمىنىڭ مۇتلەق مەنىدە ماددا ئۆزىنىڭ ساپ ھەجىمى دېگەن مەنانى بەرمەيدۇ. سەۋەب، كىلاسسىك فىزىكىدىكى «زىچلىق» ئۇقۇمى «بىرلىك ھەجىم ئىچىدىكى ماددا سانىنىڭ ئاز كۆپلىكى»نى كۆرسىتىدىغان ئۈقۈم ، بۇ يەردىكى «بىرلىك ھەجىم» نىيۇتۇنچە ھەقىقىي بوشلۇقنى كۆرسىتىدۇ. دىمەك، بىز كۆرۇۋاتقان جىسىملار ۋە ھەتتا ئاتالمىش «كىلاسسىك» مەندىكى ئېلمىنىتار زەررىچىلەرنىڭ ھەجىمى مۇتلەق مەنىدىكى «ساپ ماددا»نىڭ ئۆز ھەجىمى بولماي، بەلكى ماددا (ماسسا-ئېنىرگىيە) بىلەن نيۇتۇنچە ماكاننىڭ ئارلاشما گەۋدىسىدىن ئىبارەت. فىزىكىلىق شەكىل نەزەرىيىسىدە، ماددا بىلەن نىيۇتۇنچە ماكاننىڭ ئارلاشما گەۋدىسى بولغان مانا مۇشۇنداق ئوبېكتىپ رىئاللىق «كۆرۇنمە ھەجىم»دەپ ئاتىلىدۇ. ۋە يۇقارقى ئىككى شەرتنىڭ بىرسى كەم بولۇپ قالسا (ماددا ۋە نىيۇتۇنچە ماكان) بۇ خىل رىئاللىقنى «كۆرۇنمە ھەجىم» دەپ ئاتاشقا ئەسلا بولمايدۇ.
ئىنسانىيەت ھازىرغىچەبىلىپ يەتكەن دۇنيا-مەيلى ماكرۇ ۋە مېكرۇ نوقتىدىن بولسۇن ھەممىسى «كۆرۇنمە ھەجىم»دۇنياسىدۇر. نۆۋەتتىكى ئاتالمىش «ئېلمنتار زەررىچە»لەردىن تارتىپ، نوقۇل نەزەريىۋى مودىل ھىسابلىنىدىغان ئالەمشۇناسلىقتىكى «غەيرى نوقتا»لارمۇ يەنىلا «كۆرۇنمەھەجىم»دىن ئىبارەت.
مەن «مۇتلەق ھەجىم ھەققىدە»دېگەن ماقالەمدە «كۆرۇنمە ھەجىم»نىڭ مۇتلەق ھەجىمىنىڭ تېزلىگى ۋە ھەركەت شەكلى تەرىپىدىن شەكىللىنىدىغانلىقىنى ئوتتۇرىغا قويۇپ ئۆتكەن ئىدىم①.بۇخىل رىئاللىقنى تەسۋىرلەش ئىھتىياجىنى كۆزدە تۇتۇپ، شەكىل نەزەرىيىسىگە«قاپلاش»دېگەن ئۈقۇم كىرگۈزۇلگەن. «قاپلاش» ئۈقۇمى ھەققىدە مەن ئالاقىدارماقالەمدە قىسقىچە توختولۇپ ئۆتكەن②.

2

بۇ ئۈقۇملارنىڭ بىر-بىرى بولغان ئالاقىسىنى ۋە بۇ ئۇقۇملارنىڭ نۆۋەتتىكى فىزىكا ھەم ئالەمشۇناسلىققا نىسبەتەن يېڭى مەسىلە ئىلىپ كىلىدىغانلىقىنى تۆۋەندىكىچە ئوخشۇتۇپ سىلىشتۈرۈش ئۇسۇلى ئارقىلىق چۇشەندۇرۇشكە تىرىشىمەن.
بىز تۆت كىۋادىرات مېتىرلىق بىر ئېغىز ئۆي بار دەپ پەرەز قىلايلى، بۇ ئۆي ئىچىدە تۆت نەپەر ئادەم بولسۇن، بۇ تۆت كىۋادىرات مېتىرلىق ئۆينى بىز كىلاسسىك مەنىدىكى «بىرلىك ھەجىم»گە، تۆت ئادەمنى «ماددا سانى»غا ۋەكىللىك قىلىدۇ دىسەك، ئۆي بىلەن تۆت ئادەمنىڭ بىرپۈتۈنلىگى «كۆرۇنمە ھەجىم»دىن ئىبارەت. «ئادەم» بىلەن «ئۆي» ئايرىم-ئايرىم ھالدا تىنىمسىز ھەركەت قىلىپ تۇرۇۋاتقان «مۇتلەق ھەجىم» ۋە مۇتلەق تىنىچ تۇرۇۋاتقان نىيۇتۇنچە «بىرلىك ماكان – بىرلىك ھەجىم»گە ۋەكىللىك قىلىدۇ.
ئەمدى كۆرۇۋىلىشقا بولىدۇكى؛«مۇتلەق ھەجىم»نىڭ تىزلىكى بىلەن «ماكان»نىڭ بىرلىك ۋاقىت ئىچىدىكى«قاپلىنىش»نىسبىتى ئوڭ تاناسىپ بولىدۇ. تىزلىك قانچە يۇقىرى بولسا، قاپلىنىش قىممىتى ۋە كۆلىمى شۇنچە چوڭ بولىدۇ.
بۇ يەردە پەقەت ئىككى خىل پەرەز كېلىپ چىقىدۇ:

1-مۇتلەق ھەجىم ھەرقانداق پەيىتتە ئۆز ھەجىمى بىلەن باراۋەر بولغان ماكاننى تولۇق قاپلىغان بولىدۇ. يەنى ئۇنىڭ ھەجىمى ئۆز نۆۋىتىدە ھەرقانداق پەيىتتە ئۆزى تۇرغان ماكاننىڭ كونكىرىت مىقدارى ۋە ئۆلچىمى بولۇپ ئىپادىلىنىدۇ.

2- «مۇتلەق ھەجىم»نىڭ ئۆز گەۋدىسىدىن ھالقىغان ماكاننى قاپلاش نىسبىتى ۋاقىت، تىزلىك بىلەن ئوڭ تاناسىپ بولىدۇ . «قاپلاش»نىڭ قىممىتى بىزنىڭ قانداق «ۋاقىت» ئۆلچىمىنى قوللانغىنىمىزغامۇناسىۋەتلىك بولىدۇ.
زامان مەۋجۇت ۋەياكى مەۋجۇت ئەمەس دەپ قارىلىشىدىن، جىسىم ۋە زەررىچىنىڭ سىزىقلىق ھەركەت قىلىش ۋە قىلماسلىقىدىن قەتئىينەزەر 1-پەرەز ھەرقانداق پەيىتتىكى رىئاللىق بولۇپ قالىدۇ .يىتەرلىك ماكرۇ «ۋاقىت» بىرلىگىنى تۇرغۇزساق 2-پەرەزمۇ ئوخشاشلا قانائەتلىنىدۇ.
بۇ يەردە بىز«قاپلاش»نىڭ كەم دىگەندىمۇ ئىككى «بالا ئۈقۇم»ىغا ئىرىشىمىز. ئۇنىڭ بىرى: «تولۇق قاپلاش« ۋە ياكى «نوقتىۋى قاپلاش». يەنە بىرى: «تولۇق بولمىغان قاپلاش» ۋە ياكى «سىزىقلىق قاپلاش»دىن ئىبارەت. يۇقىردا تىلغا ئىلىنغان تۆت ئادەمنىڭ سىىزىقلىق ھەركىتى نۆل بولسا، بۇ تىپىك «نوقتىۋى قاپلاش»ۋە ياكى «تولۇق قاپلاش»تىن ئىبارەت. ئەلۋەتتە بۇيەردە ئاتالغۇنى بىرلىككە كەلتۈرۈش مەسىلىسىمۇ بار، لېكىن بۇ پىرىنسىپال مەسىلە ئەمەس.
«تولۇق قاپلاش» ۋەياكى «نوقتىۋى قاپلاش» بىزنىڭ قانداق ئۆلچەم بىرلىكى قوللىنىشىمىزدىن قەتئىنەزەر «مۇتلەق ھەجىم»نىڭ ھەر قانداق پەيتىگە نىسبەتەن ئورۇنلۇق. ھالبۇكى «تولۇق بولمىغان قاپلاش» ۋە ياكى «سىزىقلىق قاپلاش»نىڭ كونكىرىت قىممىتى «مۇتلەق ھەجىم»نىڭ سىزىقلىق ھەركىتىدىن ئىبارەت ئالدىنىقى شەرىت قانائەتلەندۇرۇلگەن ئەھۋال ئاستىدابىزنىڭ قانداق ئۆلچەم قوللىنىلىشىمىز تەرىپىدىن بەلگىلىنىدۇ. بۇ يەردە تىلغا ئىلىنىۋاتقان «ئۆلچەم» ئەلۋەتتە «زامان» (ۋاقىت) ئۆلچىمىدىن ئىبارەت. يەنى بۇيەردە، ھەركەت بىلەن جىملىق گويا بىر مەسىلىنىڭ ئىككى تەرىپى بولۇپ ئىپادىلىنىدۇ. ئەگەر«ۋاقىت» نۆل بولسا بۇ ھالدا سىزىقلىق ھەركەتمۇ نۆل بولۇپ قالىدۇ. لېكىن، بۇ ھەرگىز«مۇتلەق ھەجىم» ۋە ئۇنىڭ بۇلۇڭلۇق ھەركتى نۆل بولىدۇ دىگەنلىك ئەمەس.  بۇ يەردە ماسسا-ئېنىرگىيە «مۇتلەق ھەجىم»سۇپىتىدەساقلىنىش بىلەن بىرگە ئومۇمىي ھەركەت مىقدارى ئوخشاشلا «بۇلۇڭلۇق ھەركەت»مىقدارىغا ئايلىنىدۇ ۋە ساقلىنىدۇ. مانا بۇلارنى ھازىرقى زامان فىزىكىسى ۋەپەلسەپەسىدىكى ئىچكى زىدىيەتلەرنىڭ بىر قىسمى دەپ چۇشۇنىشكە بولىدۇ. بىز يۇقىردىكى مەسىلىدىن ۋاقىت بىلەن ھەركەتنى ئوبېكتىپ رەۋىشتە بىر –بىرىنىڭ شەرتى ۋەياكى بىرلامەسىلىنىڭ ئىككى تەرىپى دەپ قارىۋىلىشنىڭ پۇت تىرەپ تۇرالمايدىغانلىقىنى ھىس قىلىمىز.
بىز بايام قالدۇرۇپ قويغان تۆت ئادەمنى (مۇتلەق ھەجىمنى) جىم تۇرماي، يورۇقلۇق تېزلىكىدە شۇ ئۆينىڭ ئىچىدە سىزىقلىق ھەركەت قىلىۋاتىدۇ دەپ پەرەز قىلايلى، بۇ ھالدا بۇ ئۆي ئىچى ئارىستۇتىل ۋە ئېينىشتېيىنلارنى «ھەقىقىي بوشلۇق مەۋجۈت ئەمەس»دېگەن خاتا تۇيغۇغا كەلتۈرۈپ قويغان رىئاللىققا ئايلىنىدۇ. يەنى بۇ ئۆي يىتەرلىك ماكرۇ ۋاقىت بىرلىكى ئىچىدە «ئادەم بىلەن لىق تولغان» بولىدۇ. ماھىيەتتە بۇ بىر خاتا سەزگۇ بولۇپ،ئوبېكىتپ زامان مەۋجۈت ئەمەس، زامان پەقەت تېزلىكنى تەسۋىرلەشتە زۆرۈر بولغان قورال دەپ پەرەز قىلىنغان ئەھۋال ئاستىدا ئۆينىڭ گىئومىتىرىيىلىك مىقدارى بىلەن،تۆت ئادەمنىڭ (مۇتلەق ھەجىمنىڭ) گىئومىتىرىيىلىك مىقدارى ئايرىم – ئايرىم ھالداتۇراقلىق ۋە مۇتلەق بولىدۇ.
يۇقىرىقى نۇقتىلارمەلۇم مەنىدە نۆۋەتتىكى نەزەرىيىۋى فىزىكا ۋە ئالەمشۇناسلىقنىڭ ئىچكى زىددىيەتلىرىنى ئەكىس ئەتتۈرىدۇ. شۇنىڭ بىلەن بىرگە فىزىكىلىق شەكىل نەزەرىيىسىنىڭ ھەل قىلىشىغا تېگشلىك مەسىلىلەرنى ئەسكەرتىدۇ.
"كۆرۈنمەھەجىم" ، "قاپلاش"، "مۇتلەق ھەجىم" قاتارلىقلار كۆرسىتىپ بەرگەن بۇ قىيىنچىلىقلار زامان-ماكان ۋە تېزلىكنىڭ لىمىت چەككە يەتكەن مۇتلەق ئېلمىنتار بىرلىكلىرىنى تەقەززا قىلىدۇ.
مەن بۇ تېمىغامۇناسىۋەتلىك كونكىرىت ئىزاھلار ئۈستىدە ئايرىم توختىلىمەن.
تورداشلارنىڭ پىكىر-تەكلىپلىرىنى قىزغىن قارشى ئالىمەن.
------------------------------
قاسىم سىدىق: «مۇتلەق ھەجىم»ھەققىدە
2010-يىل 12-ئاينىڭ31-كۈنى

66

تېما

23

دوست

5 تۈمەن

جۇغلانما

دەلىللەنگەن ئەزا

ئۆسۈش   0%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  4372
يازما سانى: 5396
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 2602
تۆھپە : 13442
توردىكى ۋاقتى: 6622
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-24
يوللىغان ۋاقتى 2013-9-11 22:05:26 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش

1


شەكىل نەزەريىسىدە ھەركەت ۋە ھەركەت مىقدارىنى ئۈچ ئۈلچەملىك-ھەجىملىك رىياللىق سۆپىتىدە بىلىش ۋە تەسۋىرلەش تەشەببۇس قىلىنغان.شۇنىڭ بىلەن بىر ۋاقىتتا نۇۋەتتىكى بۇلۇڭلۇق ۋە سىزىقلىق تەسۋىرلەشىنىڭ رولى،ئەھمىيتىمۇ ئىنكار قىلىنمىغان.تۆۋەندە مەن ھەركەتنى ئۈچ ئۈلچەملىك (مىتىر كۇپ)رىياللىق سۈپىتىدە بىلىش ۋە تەسۋىرلەشنىڭ زۆرۆرىلىگى ھەققىدىكى ئاساسلارنى كۆرسىتىپ ئۆتىمەن.

1.ھەر قانداق ھەركەت سۇبىكتى(ھەركەت قىلغۇچى جىسىم،زەررىچە) ئۈچ ئۈلچەمگە،ھەجىمگە ئىگە بولغان بولىدۇ.ئىنسانىيەت ھازىرغىچە پەقەت بىر ياكى ئىككى ئۆلچەمگە ئىگە بولغان جىسىم،زەررىچە بىلەن ئۇچراشقىنى يوق.
2.زەررىچە ۋەجىسىملارنىڭ ماكاندا قالدۇرغان ئىزى ،تىرايىكتۇرىيىسى يەنىلا ئۈچ ئۆلچەملىك بولىدۇ.ھازىرغىچە يىتىپ كەلگەن پەن پەقەت ئۇنىڭ بىرلا ئۆلچىمىنى نەزەرگە ئالدى،خالاس.
3.تەبىئەت پەنلىرىنىڭ تۈپ مەقسىدى ئوبىكتىپ چىنلىقنى ئەينەن بىلىش ۋە ئىپادىلەش ،بۇ بىلىشلەر ئاساسىدا ئىنسانىيەتنىڭ ھەرتەرەپلىمە تەرەققىياتىغا خىزمەت قىلىش.
4.ھازىرقى زامان فىزىكىسىدا ساقلىنىش قانۇنلىرى پۆتكۆل فىزىكىنىڭ ئۇمۇرىتقىسى.شەكىل نەزەريىسىدە ساقلىنىش قانۇنلىرىدىكى بارلىق مىقدارلار ھەقىقى مەنىدىكى ئاساسى زەررىچە ــــــــ «ئېن»لارغا تەقسىملەنگەن دەپ قارىلىدۇ.ساقلىنىش قانۇنلىرىنىڭ شەكىل نەزەريىسى خارەكتىرلىك بايانى ھەجىملىك ساقلىنىش بولۇپ ھىساپلىنىدۇ .يەنى ھەجىملىك ماسسا-ئىنىرگىيە،ھەجىملىك ھەركەت مىقدارى،ھەجىملىك زەرەت مىقدارى قاتارلىقلارئايرىم-ئايرىم ھالدا بىر تۇراقلىق سان بولۇپ،ئۇلار ساقلىنىدۇ.

2


يۇقۇرقىچە ئىدىيە نۇقسىدا تۇرۇپ تەبىئەت دۇنياسىغا قايتا نەزەر سالساق بەزى يىڭى مەنزىرىلەرگە ئىرىشىمىز.ئۇلار كەم دىگەندىمۇ تۈۋەندىكىلەردىن ئىبارەت:
1.ئېينىشتىيېننىڭ «ماكان»چۈشەنچىسى ۋە «ماكان ماددىنىڭ سوزۇلۇشچانلىغى»دىگەن ئىدىيىسى خىرىسقا يولۇقىدۇ.يەنى ماددا(ماسسا-ئىنىرگىيە)نىڭ ھەجىمى تۇراقلىق مىقدار بولغانلىغى ئۈچۈن ئۇنى«سوزۇلىدۇ»دىيىشنىڭ ئاساسى يوق.ئەگەر ماددا«سوزۇلسا» ئادەتتىكى قاراش بۇيىچە تەبىئى ھالدا زىچلىق كىمىيىدۇ.دىمەك«سوزۇلمىغان»غا باراۋەر.ئۈز-ئۈزىدىن مەلۈم بولۇپ تۇرۇپتىكى  بۇ يەردىكى ئارتۇق ھەجىم نىيوتۇنچە ماكان ـ يوقلۇقنىڭ ھەجىمى.ئەگەر ھەقىقەتەن «سوزۇلسا»زىچلىق كىمەيمىگەن بولاتتى.
2.«ھەجىملىك ساقلىنىش»(مۇتلەق ھەجمنىڭ ساقلىنىشى)ئىتىراپ قىلىنغان ئەھۋا ئاستىدا  بىز تىزلىكنىمۇ«ھەجىملىك تىزلىك»دەپ تەسۋىرلەيدىغان يىڭى قورالغا ئىرىشىمىز.بۇ ھالدا ئېينىشتىيېننى خاتا تۇيغۇغا كەلتۈرۈپ قويغان «باش جىنايەتكار»نىڭ ئەينى ۋاقتتا ئېينىشتىيېىنگە ئۈزىنى كۈرسەتمىگەن«ھەجىملىك تىزلىك»ئىكەنلىگىنى پەرەز قىلىش تەس ئەمەس.ئېينىشتىيېننىڭ ئۇقۇم فۇندىدا «ھەجىملىك تىزلىك»دىگەن ئۇقۇم پەيدا بولغان ۋە يادىرۇلۇق ئۇرۇنغا ئۈتكەن بولسا ئۇ ھەرگىز «ماكان ماددىنىڭ سوزۇلۇشچانلىغى»دەپ يازمىغان بولاتتى.يەنى ئېينىشتىيېنچە ماكاننىڭ كىڭىيىپ تارىيىشى «ھەجىملىك تىزلىك »ۋە ماددىنىڭ كونكىرىت ھەركەت شەكلى تەرىپىدىن بەلگىلىنىدىغانلىغىنى كۆرۆپ يەتكەن بولاتتى.
3.«مۇتلەق ھەجىم»ۋە«ھەجىملىك تىزلىك» ئۇقۇملىرى قوبۇل قىلىنغان ئالدىقى شەرىت ئاستىدا «كىۋانىت داۋالغۇشى»قاتارلىق مەسىلىلەرنى چۈشەندۈرۈشنىڭ يىڭى قورالىغا ئىرىشىمىز.بۇيەردە بىر ياكى بىر قانچە زەررىچىنىڭ(كىۋانىتنىڭ)كىچىك بىر ئەمىلى دىيامىتىرنى بۇيلاپ بىر ئەمىلى تىزلىكتە بىر مەركەزنى ئايلىنىپ ياكى بۇ مەركەز ئۈپچۈرىسىدە «تەۋرەپ» ھەركەت قىلىدىغانلىغىنى پەرەز قىلىش تەس ئەمەس.بۇ مەنزىرىنى ««مۇتلەق ھەجىم»،«كۆرۆنمە ھەجىم»ۋە«قاپلاش»ئۇقۇمىنىڭ مۇناسىۋەتلىك تۈرلىرى ئارقىلىق تولىمۇ گۈزەل تەسۋىرلەپ بەرگىلى بولىدۇ دىگەن ئۈمىتتىمەن.
4.پۇتكۈل كىۋانىت دۇنياسىغا «مۇتلق ھەجىم»ۋە«ھەجىملىك ساقلىنىش»نۇقتىسىدا تۇرۇپ نەزەر سالساق يىڭى مەنزىرىلەر كۆزئالدىمىزدا نامايەن بولىدۇ.سىممىتىرىيىلىك،كىۋانىتلىق قاتارلىقلار «مۇتلەق ھەجىم»ۋە«ھەجىملىك ساقلىنىش»قۇرالىغا ئىرىشكەندىن كىيىن تىخمۇ چىن ۋە مۇكەممەل تەسۋىرگە ئىرىشىدۇ دەپ قارايمەن.
5.«ھەجىملىك ساقلىنىش»بىزگە ئاتاقىلىدىغان يىڭى مەنزىرىلەربىپايان، ھەيۋەتلىك ۋە گۈزەل.بۇ ئۇقۇم تەبىئەت پەنلىرىنىڭ ھەممە ساھەسىگە دىگۆدەك تەسىر كۆرسىتىدۇ.بىر-بىرلەپ بايان قىلىش مۈشكۈل ۋە ھازىرچە ھاجەتسىز.نۈۋەتتە مۇھىمنىڭ موھىمى مۇشۇ ئۇقۇمنىڭ پۇت تىرەپ تۇرۇش-تۇرالماسلىغىنى تەكشۆرۆپ كۆرۆش.
مۇناسىۋەتلىك تېمىلار:

قاسىم سىدىق: مۇتلەق ھەجىم ھەققىدە

قاسىم سىدىق:«كۆرۇنمە ھەجىم»،  «قاپلاش» ۋە مەسىلىلەر

2012.3.31


2

تېما

3

دوست

3323

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   44.1%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  6729
يازما سانى: 238
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 102
تۆھپە : 959
توردىكى ۋاقتى: 453
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-12
يوللىغان ۋاقتى 2013-9-11 22:12:10 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
رەھمەت خېلى كۆپ نەرسىلەرنى بىلىۋالدىم.

66

تېما

23

دوست

5 تۈمەن

جۇغلانما

دەلىللەنگەن ئەزا

ئۆسۈش   0%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  4372
يازما سانى: 5396
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 2602
تۆھپە : 13442
توردىكى ۋاقتى: 6622
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-24
يوللىغان ۋاقتى 2013-9-11 22:42:59 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   ziya تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2013-9-11 23:08  
uyghun يوللىغان ۋاقتى  2013-9-11 22:12
رەھمەت خېلى كۆپ نەرسىلەرنى بىلىۋالدىم.

رەھمەت.

ئۇيغۇن ئەپەندىم،ھازىرغىچە تورلاردا شەكىل نەزەريىسىنىڭ سېستىما تۆزۆلىشى ھەققىدىكى قاراشلىرى ئانچە كۆپ ئوتتۇرىغا قويۇلمىدى.سەۋەپ بۇنىڭغا ئاز بولمىغان قىستۇرما رەسىملەر ۋە كەسپى ئاتالغۇلار كىتىدۇ.بۇنداق رەسىملەر بولمىسا يازمىلاردىكى مەزمۇنلارنى بەزىلەرنىڭ چۈشەنمىگى قىيىن.ھازىرغىچە شەكىل نەزەريىسى ئۈچۈن بىزنىڭ ئورتاق ئەمگىكىمىزدەپ قاراپ ئازبۇلمىغان رەسىملەرنى سىزىپ چوڭ تىرىشچانلىق كۇرسىتىپ كېلىۋاتىسىز.ۋاقتىڭىز يار بەرگەندە شەكىل نەزەريىسى خارەكتىرلىك سېستىما تۆزۆلىشى ئىدىيىسىگە ئالاقىدار رتېمىلار ئۈچۈن قىستۇرما رەسىملەرنى سىزىپ بېرەلەرسىزمۇ؟،دەپ سورىماقچىمەن.مېنىڭ نىمىگە ئىھتىياجلىق بولۇۋاتقانلىغىمنى تۆۋەندىكى تېمىنى كۇرۇپ چىقسىڭىز ھېس قىلالايسىز:



مەن بارغانسىرى ھەم ھېىرىپ ھەم قېرىپ كېتىۋاتىمەن.ھايات ۋاقتىمدا توغرا - خاتا دىيىلىشىدىن قەتئى نەزەر ئىدىيەلىرىمنى كۆپرەك قالدۇرۇپ كەتسەم دەيمەن.شۇڭا ھەر قايسى ساھەلەردىكى كەسىپ ئېگىلىرىنىڭ شەكىل نەزەريىسى تەتقىقاتىغا قاتنىشىشىنى ياكى ھېچبۇلمىغاندا ياردەم قىلىشىنى ئۈمىت قىلىمەن.

ھۇرمەت بىلەن:قاسىم سىدىق
2013.9.11

كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )