- تىزىملاتقان
- 2013-2-24
- ئاخىرقى قېتىم
- 2013-12-24
- ھوقۇقى
- 1
- جۇغلانما
- 581
- نادىر
- 0
- يازما
- 58
ئۆسۈش
16.2%
|
قەشقەرچىلىق..... قەشقەر شەھرىنىڭ شەھەر باشلىقىنى 10 ئادەمدىن 8ى بىلمەسلىكى مۇمكىن دىگەن بۇ تەخمىننىڭ نىسبىتى بەك بەك چوڭ بوپ كەتتىمىكى، بەلكىم مىنىڭ قارىشىمچە بىلىدىغانلار 100\1 نىسبەت بولۇشى مۇمكىن، بەلكىم مەنچە مۇشۇمۇ چوڭ نىسبەت دەپ ئويلايمەن. ۋىلايەتنىڭ سىكىرتارىنى بىلدىغان شەھەر باشلىقىنى بىلدىغانلاردىن كۆپ.
قەشقەرنىڭ ئاپتۇبوسلىرى بۇرۇنقىدىن كۆپ ياخشىلاندى دەپ ئويلايمەن،لىكىن خەلىقنىڭ ئىھتىياجىدىن تولىمۇ يىراقتا، مەن تولاراق 8يول ۋە 9يول ئاپتوبۇسلىرغا چىقىمەن، بۇلار خلى تىز كىلىدۇ لىكىن يەنىلا ئوخشاش غول لىنىيەدىكى ئاپتوبۇسلارمۇ بەك بالدۇر توختايدۇ، شىركەتتىكىلەر بىر ئادەم ئىشلىتىغان يەرگە ئىككى ئەدەم ئىشلەتسە بولىدۇ،ئۈرۈمچىنىڭكىگە ئوخشاش شىركەت ھەل قلالمىسا ھۆكۈمەت ئارلىشىپ تولۇقلىما بەرسە بولىدۇ، بىلىشىمچە ئۈرۈمچىىدە ئاممىۋى قاتناشقا يۈز مىلىيونلاپ تولۇقلىما بىردىغۇ دەيمەن، قەشقەرچىلىك،.....
ئەمدى مۇشۇ قەشقەر تاكسىچىلىرنى ئويلىسام بەك قوسقۇم كۆپىدۇ،
ئالدىنىقى قىتىم قەشقەردە گاز قىس دەپ گاز قاچىلاش پونكىتىدا ئۇزۇن ئۆچىرەت تۇردۇق دەپلا ئون يۈەنگە ئۆستۈردى، گاز بىلەن تەمىنلەش ئەسلىگە كەلگەن بولسىمۇ بىرە ھەپتىگىچە يەنىلا شۇنداق ھەق ئالدى، دۆلەت سىلەرگە يىلدا ماي تولۇقلىما پۇلى بىرىدۇ بۇ بىر كىلومىتىرغا بىر يۈەن ئۈچ مو ئالىدىغانغىمۇ شۇ بىنزىن باھاسى بويىچە ھىسابلاب بىكەتكەن دەپ ئويلايمەن. بولدى بۇ پۇلنى قويۇپ تۇرلى ئۈستىدىكى توردىشىمىز ئيىتقاندەك ئىككى ئۈچ ئادەم بولسا ئالمايدىغان ئىشلار ئومۇمىيۈزلۈك مەۋجۈد، ئالدىنىق ھەپتە ئانام بىلەن چوڭ ئانام تۇققانلارنى يوقلاش ئۈچۈن سىرىتقا چىقىپ قايتىدىغاندا سىرىتتا تاكسىنى ئۇزاق ساقلاپ سوغۇقتا ئاغرىپ قىپ بەش كۈن ئاسما ئوكۇل ئۇردۇق،ئەلۋەتتە بۇ يەردە شۇ كۈنى يەنە بىر ئىنسابلىق تاكسى شوپۇرى مۇشۇ چوڭ ئانىمىزنى دەپ توختۇدۇم بولمىسا مەن باشقىلار بىلەن ئالماشماقچىتىم دەپ ئۇلارنى ئۆيگە ئەكىلىپ قويۇپتۇپ سىزگە كۆپ رەخمەت، مەن ئۆزۇممۇ بۇنداق ئىشلارغا كۆپ ئۇچىردىم، بىر قىتىم تاكسى ساقلاپ قۇرۇق تاكسى كەلمىگەچ ئادەم ئىلىپ ماڭغان بىر تاكسىغا چىقتىم، شۇنداق ئايلانسىمۇ بەش يۈەنگە بارغىى بولىدىغان جايغا مەندىن 8يۈەن ئالدى(باشتىكى يولۇچى چىققان ھەقنى قوشۇپ ھىسابلانغان) بوپتۇ بۇنىڭغىمۇ مەيلى، يەنە بىر قىتىم تاكسىغا چىقتىم خىزمەتكە كىچكىپ قالماي دەپ ئالدىراپ ماڭغان(شۇ كۈندىكى ۋاقىت نورمال خىزمەتكە چىقىدىغان ۋاقىتتىن بىر سائەت بۇرۇن) شوپۇر يەنە بىر كىرا ئالدى مەن چۈشىدىغاندا بەش يۈەن تۆت مو بولدى مەن ئون يۈەن بەردىم شوپۇر پارچە پۇل ئىزدىدى مەن تىخى بەش يۈەن پارچە پۇل يوق ئوخشايدۇ دەپتىمەن ئەسلى بەش مو پارچە پۇل ئىزدەۋىتىپتىكەن مەن ئۇنى بىلىپ تۆتمونىمۇ ئالامتىلە، دىدىم ئۇ شۇنداق ئىككى ئۈچ مونى دەپ ئۆچىرەتتە تۇرۇپ گاز قاچىلايمىز دىدى(يىنىمدىكى پارچە بەش مونى بەردىم ھە بىلمەپتىمەن قوش كىرا قىلغاندىكىن مەن تىخى ئۇ پارچە پۇلنى ئالماسمىكىن دەپتىمەن ھەم مەن ئالدىرغاندا دىگەچ پۇلنى بىرىپ ماشىنىدىن چۈشتۈم) شوپۇر سىسىق گەپتىن بىرنى دىدى يۇ ماشىنىنى ھەيدەپ ماڭدى ئەگەر شۇ ۋاقىتتا قولۇمدا تىلفۇن بولماي تاش بولغان بولسا ئىشنىمەنكى تاكسىغا ئاتقان بولاتتىم،تاس قالدىم ت م د . يەنە بىر قىتىم كۆز ئالدىمدا بىرسى تاكسى توستى تاكسى توختىدى كىرانى دىيىشتى يولۇچى ئارقىغا بۇرۇلۇپ يول بويىدىكى كۆپ ئەمەس ئۆزى بىر قىتىمدىلا كۆتىرەلەيدىغان ئىككى سومكىسنى ئىلىشقا تەمشەلگەندە تاكىسى مىڭىپ كەتتى، يەنە بىر قىتىم خوتەندىن بىر ئاغىنەم كەلسە سائەت باسسا سەككىز يۈەن كىلىدىغان يەرگە سائەت باسماي 20 يۈەنگە ئاپىرىپتۇ،قايتىدىغاندا خىلى ئىنساۋى بار شوپۇرغا ئۇچىرغان چىغىۋا 8يۈەنگە ئاپىرىپ قويۇپتۇ. بۇلاردىن باشقا ئۆزۇم ئۇچىرغان مىساللارمۇ بەك كۆپ... ھەتتاكى تاكسى شوپۇرلامۇ ئىقراركى باشقا قەۋىمگە مانا ماڭا قىلغاننى قىلغاندا ئۇلارنىڭ ياقىسغا ئىسىلغاننى ئۆز ئاغزى بىلەن دەپ بەرگەن ھەمدە ئۇلارغا ئۇنداق قىلالمايدۇ يەنى يىرمى يات قەۋىم چىققاندا قوش كىرا ئالالمايدۇ، مەن قوش كىرا ئىلىشقا قارشى ئەمەس ئەلۋەتتە،
بىر قىتىم (يۇقىرقى سەۋەبلەر تۇپەيلى تاكسىغا تاكسىچىغا سەل ئاچچىقىم بولغاچ ) ئۆزۇم يالغۇز بىر قۇرۇق تاكسىنى توسۇپ ئالدىغا چىقىپ ئولتۇردۇم شۇ مەن چىققان يەردە يەنە بىرەيلەنمۇ تاكسى توسۇپ تۇرغان، تاكسى شوپۇر ئۇ كىشىدىن قەيەرگە باردىغانلىقىنى سوردى ھەقىقەتەن يولىمىز بىر ئىكەن يولدا يولدا توختاپلا ماڭسا بولاتتى، مەن شوپۇرغا نارازىلقىمنى ئىپادىلدىم، ئۇنى ھىلقى كىشى كۆرۈ تاكسىغا چىقمىدى شوپۇرمۇ ماشىنىنى ھەيدىدى،ھەم ماڭا بىر مىللەت بولغاندىكىن ئۆتە يول بولغاندىكىن دىگەندەك گەپلەرنى قىلدى ھەم بىز مۇشۇنداق مىللەت دىگەندەك گەپلەرنى قىلىۋاتىدۇ تاس قالدىم دىيشىپ قالغىنى ئويلاپ باقسام پورتمالىمنى ئالماپتىمەن شۇڭا باشقا گەپ قىلمىدىم(كىيىن تىلفۇندا پۇلنى مەن چۈشىدىغان يەرگە ئىچقىپ تۇرۇشنى دەپ چۈشكەن يەردىلا بەردىم) ئەسىلىدە سىلنىڭ بىزنىڭ مىللەتنى ئۇنداق بۇنداق دەيدىغانغا ئومومىي ھۆكۈم چىقىردىغانغا سالاھىيەتلىرى توشمايدۇ، ئەگەر قوشۇلسىلىرى يولمىز بىر بولغاندىكىن بىكارغا ئىلىۋالىلى ھامىنى شۇ يولنى ماڭغاندىكىن دىمەكچىدىم.
بولدى تاكسىنىڭ ھىكايىسى تۈگىمەيدۇ
قاتناش تىرانسىپورت باشقۇرۇش ئىدارىسى شۇلارنى باشقۇرماي نەدىكى ئىشلارنى قىپ يىڭىشەھەرنىڭ تاكسىلىرنى قەشقەردىن يىڭىشەھەرگە ئادەم سالغىلى قويماي شۇلارنى تۇتۇپ جەرىمانە ئىپ يۈرگەن،بەش يۈەنىلىك كىرانى ئون يۈەنگە چىقىرۋەتتى مۇشۇ ئىش،
قەشقەر قۇرلۇش ئىدارىسىچۇ قىزىل كۆۋرۈكنىڭ ئالدىدىراق قۇرلۇش قىلنىۋاتقىنىغا بەش ئالتە ئاي بولغاندۇ پۈتۈن يولنى توسۇپ تىخى 200 مىتىر كىلىدىغان ئىككى قەۋەتلىك بىر يولنى دىسەم دىمىسەم بىر يىلدا كۆڭلىگە ئىنساب بەرسە ياساپ پۈتتۇرەرمىكى، بولمىسا بۇ يولدىمۇ قاتناش مىقدارى شەھەر مەركىزنىڭكىدىن قىلىشمايدۇ.
ھەي مىنىڭچە قەشقەرچىلىك قەشقىرلىكلەرنىڭ كۆڭلىگە ئايان ...
قەشقەر شەھەر رەھبەرلىرىنڭ خەلىق تۇرمىشىغا كۆڭۈل بىلىشىنى ئۈمىد قىلىمىز،
|
|