قولاي تىزىملىك
ئىزدەش
بېكەت تەۋسىيەسى:
كۆرۈش: 9618|ئىنكاس: 217
بېسىپ چىقىرىش ئالدىنقى تېما كېيىنكى تېما

قاسىم سىدىق: فىزىكىلىق ئالەم

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

74

تېما

37

دوست

9 تۈمەن

جۇغلانما

دەلىللەنگەن ئەزا

ئۆسۈش   0%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  4372
يازما سانى: 10578
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 2618
تۆھپە : 25051
توردىكى ۋاقتى: 9472
سائەت
ئاخىرقى: 2016-9-24

پىشقەدەم ئەزا تۆھپىكار ئەزا ئىجاتكار ئەزا مۇكاپاتى تېما يوللاش چولپىنى ئىنكاس چولپىنى

مەلۇم قەۋەتكە يۆتكىلىش
ساھىبخان
يوللىغان ۋاقتى 2013-12-16 14:27:17 |ئايرىم كۆرۈش |تەتۈر تىزىش
فىزىكىلىق ئالەم

قاسىم سىدىق

كىلاسسىك ئىدىيىلەر «ئالەم»نى «بارلىق»، «ھەممە» دەپ چۇشۇنۇدۇ ۋە ئونى «ماددا»، شۇنداقلا «ماكان»دىن ئىبارەت بىر-بىرىدىن كەسكىن پەرىقىلىنىدىغان ئىككى خىل ئوبىكتىپ رىئاللىقنىڭ بىر پۈتۈنلىگى دەپ قارايدۇ. فىزىكىلىق شەكىل نەزەريىسىنىڭ «ئالەم» قارىشىمۇ ئېينشتيىندىن ئىلگرىكى (ئارستوتىلدىن باشقا) يۇقۇرقىچە ئالەم قارىشى بىلەن بىردەكلىككە ئىگە.

«ماددا» ۋە «ماكان»دىن ئىبارەت بۇ خىل ئىككى مەنبەنىڭ خۇسۇسيەتلىرىنى ئايرىم-ئايرىم تەسۋىرلىسەك، «ماددا» ئۆزى چەكلىك، ھەجىمى مۇتلەق بولغان ئوبىكتىپ رىئاللىق، ماكان بولسا ئومومىلىقتا چەكسىز، ھەربىر كونكىرتلىقتا چەكلىك، جىملىغى مۇتلەق بولغان ئوبىكتىپ رىئاللىقتىن ئىبارەت.
يۇقۇرقى تەشەببۇستىن شۇنداق نەتىجە كىلىپ چىقىدۇكى؛ بىز «ئالەم»دىن ئىبارەت بۇ ئاتالغۇنى ئىشلەتكەندە نوقول «ماددا»دىن ئىبارەت بىر قاتلام (مەنبەنى)كۆزدە تۇتۇۋاتامدۇق ياكى ماددا ۋە ماكاندىن ئىبارەت بىر پۇتۇن ئالەمنى كۆزدە تۇتۇۋاتامدۇق؟- بۇ ئايدىڭلاشتۇرۇپ ئىلىشقا تىگىشلىك مەسىلە.
بۇ يەردە شۇنداق ئىتىشقا بولىدۇكى؛ ماددا ۋە ماكاندىن تۈزۈلگەن بىر پۇتۇن ئالەم چەكسىز ئالەم بولۇپ ئۇنى پەلسەپەۋى ئالەم دەپ ئاتاشقا بولىدۇ. چۇنكى پەلسەپەنىڭ تەتقىق قىلىدىغىنى «ھەممە» بولۇپ كونكىرىت تەبىئەت پەنلىرى «ھەممە»نى تەتقىق قىلىپ ئولتورمايدۇ. ماكاننىڭ ئومومىيلىقتا (بىر پۈتۈنلۈكتە) چەكسىزلىگى بۇنداق پەلسەپەۋى ئالەمنىڭ چەكسىزلىگىنى بەلگىلىگەن.

   كونكىرىت تەبىئەت پەنلىرى، جۇملىدىن فىزىكا ماددا ۋە ئۇنىڭ ھەركىتىنى تەتقىق قىلىدىغانلىقى ئۇچۇن ماددا بولمىغان ۋە ماددا ھەركىتىنىڭ يىتەرلىك ئىھتىياجدىن ھالقىغان «نوقۇل ماكان»نى ئۆزىنىڭ تەتقىقات ئوبىكىتى قىلمايدۇ. شۇڭا تەبىئەت پەنلىرى جۇملىدىن فىزىكا نەزىرىدىكى «ئالەم» ھامان چەكلىك بولىدۇ. ماددىنىڭ گىئومىتىريىلىك مىقدارىنىڭ چەكلىكلىگى بىلەن بۇ ماددىنى ئۆز قوينىغا ئالغان ماكاننىڭ ھەربىر كونكىرىتلىقتا چەكلىكلىگى «فىزىكىلىق ئالەم» (تەبىئەت ئالىمى) نىڭ چەكلىكلىگىنى بەلگىلىگەن. «فىزىكىلىق ئالەم» ئاتالغۇسى ۋە ئۇقۇمىنى تەشەببۇس قىلىشتىكى ئاساسى سەۋەبمۇ دەل مۇشۇ يەردە.

بىزگە مەلۇمكى كىۋانتلىق فىزىكىلىق ئالەمنىڭمۇ ئىككى مەنبەلىك بولىشىنى شەرىت قىلىدۇ. يەنى «كىۋانىت» پەقەت فىزىكىلىق شەكىل نەزەريىسى مەنىسىدىكى «ماكان» (يوقلۇق-ھەققىي بوشلۇق) شەرتى ئاستىدىلا ئاندىن رىئاللىققا ئاينىلالايدۇ.

    فىزىكىلىق ئالەمنىڭ ھامان چەكلىك بولىدۇ دىيىشىمىزدىكى سەۋەپ شۇكى، خالىغانچە يىراقلىقتا، قارمۇ-قارشى يونولۇشتە غايەت زور تىزلىكتە بىر –بىرىدىن يىراقلىشىپ  كىتىۋاتقان ئىككى ماددى نوقتا بار دەپ پەرەز قىلساق ئۇلارنىڭ ئارلىغى ھامان چەكلىك بولىدۇ. بىز بۇ ئىككى ماددى نوقتىنىڭ ئارلىغىنى فىزىكىلىق ئالەمنىڭ رادىئوسى ۋە ياكى دىئامىتىرى دەپ تەسەۋۋۇر قىلغاندا ئوخشاشلا فىزىكىلىق شەكىل نەزەريىسىدىكى ئاق قەغەز مودىلى2-ۋە 3-رەسىمگە ئىرىشىمىز.

فىزىكىلىق ئالەم كىڭەيگەنچە زىچلىقنىڭ كىمىيىپ باردىغانلىقى، تارايغانچە زىچلىقنىڭ ئارتىپ باردىغانلىقى- فىزىكىلىق ئالەمنىڭ ھەرقانداق پەيىتتە كىۋانتلىغى ۋە ئىككى مەنبەلىكلىگىنىڭ يىتەرلىك دەلىلى. دىمەك، چەكلىك فىزىكىلىق ئالەم ئوخشاشلا ئىككى مەنبەلىك ئالەمدۇر.
فىزىكىلىق ئالەم ئۈقۇمى تۇرغۇزۇلمىغان ئەھۋال ئاستىدا پەيلاسۇپ بىلەن فىزىك ئوتتورىسىدىكى مۇنازىرە ئاياغلاشمايدۇ. بۇ ئۇقۇم تۇرغۇزۇلغاندىن كىيىن ھەر ئىككەيلەن قانائەتلىنىدۇ.

ئەمدى قەپقالغىنى: ئالەمدىكى ماددىنىڭ (ماسسا –ئىنىرگىيە) مۇتلەق ھەجىمىنى نىمىلەرگە ئاساسەن بىكىتىش مەسىلىسى.

قارائۆڭكۇرنىڭ كىرتىك زىچلىغى ئاساسىدىكى مۇتلەق ھەجىم ئۇستىدە بىز دەسلەپكى خىزمەتلەرنى ئىشلىدۇق. ئاتوم يادروىسىنىڭ زىچلىغى ئاساس قىلىنغان غۇۋا ماددا ۋە غۇۋا ئىنىرگىيمۇ ھىساپقا كىرگۇزۇلگەن (ئو مەۋجۇت دەپ قارالغان ئەھۋال ئاستىدا) ئالەمدىكى ماددىنىڭ مۇتلەق ھەجىمى ئۇستىدە ئىزدىنىش بىزنىڭ نۆۋەتتىكى خىزمىتىمىز.

شۇنى ئەسكەرتىش زۆرۇركى؛ فىزىكىلىق شەكىل نەزەريىسى غۇۋا ماددا ۋە غۇۋا ئىنىرگىيەنىڭ ئىھتىماللىقىنى چەتكە قاقمايدۇ. پەقەت ئۇنىڭ مىقداىنى ئۆزىگە خاس مەۋقەدە تۇرۇپ ئويلىشىدۇ. خۇددى شۇنىڭدەك بۇ نەزىرىيە «غەيرى نوقتا» دىن ئىبارەت مۇشۇنداق غەلىتە بىر رىئاللىقنىڭ ئىھتىماللىغىنى چەتكە قاقمايدۇ. ئونى ساقلىنىش قانونلىرى يەنىلا ئورۇنلۇق بولۇش شەرتى ئاستىدا بىر خىل مۇمكىنلىك دەپ قارايدۇ. ھەر ئىككى ئەھۋال ئاستىدا مۇتلەق ھەجىمنىڭ گىئومىتىرىيىلىك مىقدارىدىلا ئۆزگىرىش بولىدۇكى، فىزىكىلىق شەكىل نەزەريىسىگە پىرنسىپال قىيىنچىلىق كەلتۈرۈپ بىرەلمەيدۇ. يۇقارقى ئاساسلارنى كۆزدە تۇتۇپ «فىزىكىلىق ئالەم» گە تۆۋەندىكىچە ئىنىقلىما بىرىشكە بولىدۇ:

فىزىكىلىق ئالەم ـــ چەكسىز ماكان (يوقلۇق) نى تاشقى چىگرا شەرتى قىلغان، ماددا (ماسسا- ئىنىرگىيە) ۋە ماكاندىن ئىبارەت ئىككى خىل ئوبىكتىپ رىئاللىقنى ئۆز ئىچىگە ئالغان ئۈچ ئۆلچەملىك، ئىككى مەنبەلىك چەكلىك مەۋجۇتلۇك.

فىزىكىلىق ئالەمنىڭ خۇسۇسيەتلىرى:

1. گىئومىتىرىيىلىك ھەجىمى ئۆزگۇرۇشچان بولىدۇ.

2. ئۆزگۇرۇشى دەۋرى بولىدۇ.

3. ھەرقانداق پەيىتتە ئىككى مەنبەلىك (قاتلاملىق) ھالتىدىن ئايرىلمايدۇ.

2010-يىلى 7-ئاينىڭ 30-كۇنى.
bagdax

74

تېما

37

دوست

9 تۈمەن

جۇغلانما

دەلىللەنگەن ئەزا

ئۆسۈش   0%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  4372
يازما سانى: 10578
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 2618
تۆھپە : 25051
توردىكى ۋاقتى: 9472
سائەت
ئاخىرقى: 2016-9-24

پىشقەدەم ئەزا تۆھپىكار ئەزا ئىجاتكار ئەزا مۇكاپاتى تېما يوللاش چولپىنى ئىنكاس چولپىنى

دېۋان
يوللىغان ۋاقتى 2013-12-16 15:05:06 |ئايرىم كۆرۈش
بۇ تېما ئاستىغا «ئالەم»ھەققىدىكى تېما ،ئۇچۇرلارنى يوللاپ،مۇلاھىزە-مۇنازىرە ئېلىپ بارساق بولىدۇ.

74

تېما

37

دوست

9 تۈمەن

جۇغلانما

دەلىللەنگەن ئەزا

ئۆسۈش   0%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  4372
يازما سانى: 10578
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 2618
تۆھپە : 25051
توردىكى ۋاقتى: 9472
سائەت
ئاخىرقى: 2016-9-24

پىشقەدەم ئەزا تۆھپىكار ئەزا ئىجاتكار ئەزا مۇكاپاتى تېما يوللاش چولپىنى ئىنكاس چولپىنى

ئورۇندۇق
يوللىغان ۋاقتى 2013-12-16 15:05:34 |ئايرىم كۆرۈش
ئالەم - ئۈچ ئۆلچەملىك گولۇگىراپىك پىرويىكسىيە
模型计算显示惊人结果 宇宙或为"三维全息投影
      http://www.kexue.com 2013-12-16 10:50:14 新浪科技  发表评论
ئالەم ئۈچ ئۆلچەملىك گولۇگىراپىك پىرويىكسىيە(تەسۋىر،سۆرەت) نەزەريىسىنىڭ قارىشىچە ئالەمدىكى تارتىش كۈچى تىنمسىز تەۋرىنىپ تۇرىدىغان"تار"لاردىن شەكىللەنگەن.بۇ تارلارتۇز(تەكشى-ت)،ئاددى بولغان ئالەمدە يۇز بەرگەن ۋەقەلەرنىڭ گولۇگىراپىك سۆرىتىدىن ئىبارەت.

ياپۇنىيە تەتقىقاتچىلىرىنىڭ ھېساپلاش نەتىجىسى بۇ خىل گولۇگىراپىك تەسۋىر نەزەريىسىنىڭ توغرا بولۇشنىڭ مۇمكىنلىكىنى كۇرسەتتى

بۇ نەزەريىچە بولغاندا سىز كۇرىۋاتقان بارلىق نەرسىلەر ،ھەتتا مۇشۇ ماقالىنىڭ ھالىتى،سىزنىڭ يېنىڭىزدىكى ھەممە نەرسىلەربىر ئىستىرونۇمىتىرىيىلىك پىرويىكسىيەدىن ئىبارەت.
بۇ خىل نەزەريىنىڭ يىلتىزى  1997-يىلى نەزەريە فىزىكا ئالىمى جۇئان مالداسېنا(Juan Maldacena)  ئوتتۇرىغا قويغان بىر مودىلغا چېتىلىدۇ.بۇ نەزەريە ئاڭلىماققا بەكمۇ ئۇزگىچە بىلىنسىمۇ ،لىكىن،ھازىرغىچە ھەرقانداق بىر تەكشۆرۆش ئۆتكىلىدىن ئۆتمىگەن.پەقەت يېقىندىكى بىر ماتىماتىكىلىق مودىلدىن قولغا كەلتۆرۆلگەن نەتىجە بۇ فىزىكىلىق مودىلنىڭ ئەمەليەت بولۇشى مۇمكىنلىگىنى كۇرسەتتى.
بۇگۆن تارقىتىلىدىغان"تەبىئەت"ژورنىلىدا ياپونىيە تەتقىقاتچىلىرىنىڭ گولۇگىراپىك تەسۋىر نەزەريىسىنىڭ توغرىلىغىنى ئىسپاتلىشى مۇمكىن بولغان ماتىماتىكىلىق ئىسپاتقا ئالاقىدار ماقالىسى ئېلان قىلىنىدۇ.



17

تېما

0

دوست

1820

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   82%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  22327
يازما سانى: 79
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 39
تۆھپە : 554
توردىكى ۋاقتى: 86
سائەت
ئاخىرقى: 2016-4-17
يەر
يوللىغان ۋاقتى 2013-12-16 17:02:48 |ئايرىم كۆرۈش
ئەسسالامۇئەلەيكۇم قاسىم ئاكا!
تىرىشچانلىقىڭىزغا ئاپىرىن.
سوراپ باقسام سىز ھازىر ئارامدا ،ئادەتتە كۈنلىرىڭىزنى قانداق ئۆتكۈزىسىز؟
سىز نېمە سەۋەبتىن ،قاچاندىن باشلاپ بۇ «شەكىل نەزەرەيىسىگە»قىزىقىپ قالغان؟
مەن مۇشۇ بىكەتتە «ھاكىم»ئىسىملىك بىر ئاكىمىزنىڭ نيۇتوننىڭ نەزەرىيىسنى
يوققا چىقارغاندەك بىر يازمىسىنى ئوقۇغان،بۇ ئىشنى بىلسىڭىز چۈشەنچە بەرسىڭىز؟
bagdax

21

تېما

44

دوست

2 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   26.63%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  21829
يازما سانى: 2007
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 47
تۆھپە : 6186
توردىكى ۋاقتى: 2535
سائەت
ئاخىرقى: 2016-5-27
5#
يوللىغان ۋاقتى 2013-12-16 19:57:26 |ئايرىم كۆرۈش
ھسسالامۇ ئەلەيكۇم قاسىم ئاكا، ياخشى تۇردىلىمۇ؟...
ئاۋۇ ئەركىن سىدىق ئاكىمىزنىڭ تىمىسىدىكى يۇپىتىرغا يىڭى بايقالغان مۇز ھەمراسىنى سۇقۇلدۇرسا يۇپىتىرمۇ مۇز شار بۇپ قالارمۇ ياكى ھاۋاغا ئىگە بۇلۇپ ھاياتلىق شەكىللىنەرمۇ؟...

0

تېما

0

دوست

518

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   3.6%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  17336
يازما سانى: 29
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 148
توردىكى ۋاقتى: 20
سائەت
ئاخىرقى: 2014-3-3
6#
يوللىغان ۋاقتى 2013-12-16 20:35:24 |ئايرىم كۆرۈش
   ئەسسالامۇ ئەلەيكۇم :  مېنىڭ كاللام ئىنتايىن ئاددىي دەپ ئويلايمەن . تەبىئىي پەن ئاساسىم ئاجىز بولغاچقا ئادىيلا قىلىپ :
ئالەم ـــ مۇتلەق چەكسىز ( چېكىگە يېتىپ بېرىش مۇمكىن ئەمەس) دەپ ئويلايمەن .
   بۇ يازمىدىن قارىغاندا ئالەمنىڭ چەكسىزلىكى ،  فىزىكىلىك ۋە پەلسەپە دېگەندەك ئىككى نوقتىدىن تەھلىل قىلىنىدۇ دېگەنلىكمۇ( چۈشەنچەمدە خاتالىق بولسا تۈزىتىش بېرەرسىلەر )  ؟   يەنى ، فىزىكىلىق ئالەم  بولسا ماددىي (كونكىرتنى) نوقتىدىن ، پەلسەپىۋى ئالەم مەنىۋى(سوبىيكتىپ) نوقتىدىن ئىسپاتلايدۇ دېگەنلىكمۇ ؟
   مېنىڭ ئالەمنى مۇتلەق چەكسىز دەپ ھېسابلىشىمدا تۆۋەندىكىدەك كۆز قاراشلىرىم بار .
    مەسىلەن :  1.  مەن ھازىر بىر تۆت تامنىڭ ئىچىدە ، مەن بىر تۆشۈكتىن بۇ تۆت تامنىڭ سىرتىغا چىقتىم. بايىقى تۆت تامنىڭ سىرتىمۇ يەنە بىر چوڭ تۆت تام بىلەن قورشالغان ئىكەن ، مەن يەنە شۇ تۆت تامنىڭ مەلۇم بىر تۆشۈكىدىن چىقتىم ... يەنىلا بايىقىدەك ئەھۋال تەكرارلىنىۋېرىدۇ . تۆت تامنىڭ سىرتى بولسا يەنە بىر چوڭ تۆت تام بىلەن قورشالغان .    بۇ كۆز قارىشىم فېزىكا نوقتىسىدىن چىقىپ ئىسپاتلاش بولامدۇ ــ يوق ؟!  
     2. بىز ئادەتتە ئىلىم ــ پەننىڭ ھەجىمىگە ،كۈچ ــ قۇدرىتىگە  <<چەكسىز>> ئىبارىسى بىلەن تەبىر بېرىمىز .    ئەگەر ئالەم چەكلىك بولسا ،ئىنسان بۇ ئالەمدىن ئىزدەپ تېپىپ ئاچىدىغان بىلىم ۋە سىرلارمۇ چەكلىك بولۇپ قالمامدۇ ؟!    مېنىڭ بۇ قارىشىم پەلسەپىۋى نوقتىدىن چىقىپ ئىسپاتلاش بولامدۇ ــ يوق ؟!

نارات

1

تېما

1

دوست

5387

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   7.74%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  14180
يازما سانى: 429
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 302
تۆھپە : 1448
توردىكى ۋاقتى: 207
سائەت
ئاخىرقى: 2016-8-6
7#
يوللىغان ۋاقتى 2013-12-16 20:50:58 |ئايرىم كۆرۈش
قاسىمكا تازا ئوقۇپ چۇشىنىپ بىرنەرسە دەي

2

تېما

4

دوست

7329

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   46.58%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  6729
يازما سانى: 584
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 102
تۆھپە : 2179
توردىكى ۋاقتى: 791
سائەت
ئاخىرقى: 2016-9-24
8#
يوللىغان ۋاقتى 2013-12-16 20:55:30 |ئايرىم كۆرۈش
ablimitt يوللىغان ۋاقتى  2013-12-16 19:57
ھسسالامۇ ئەلەيكۇم قاسىم ئاكا، ياخشى تۇردىلىمۇ؟...
ئاۋۇ  ...

ئەسسالامۇ ئەلەيكوم،ئابلىمىت ئەپەندىم.بۇ سۇئال ئىنكاسىڭىزغا ئەسلى قاسىمكام جاۋاپ بەرسە بولاتتى، ئەمما مەن كۆرۇپ مىنىڭ گەپ قىلغۇم كىلىپ قالدى. ئارتۇق كەتكەن بولسا كەچۈرەرسىز.
1-يوپىتىرنىڭ مۇز ھەمراسى يېڭى بايقالغان ئەمەس. ئۇ 1610-يىلى بايقالغان.
2- بۇ مۇز ھەمراھ يوپىتىرغا سوقۇلۇپ كەتسىمۇ يوپىتىردا ھېچقانچە ئۆزگىرىش ئېلىپ كىلەلمەيدۇ. بۇ خۇددى يوغان داشقازان سۇغا بىر تامچە شوخلا مۇرابباسى چۈشۈپ كەتسە بىرقازان سۇدا ھېچقانچە ئكزگۈرۈش بولمىغاندەكلا بىرئىش.
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )