قولاي تىزىملىك
ئىگىسى: bilimhumar

بىلىمخۇمار: ياپونلارنىڭ مىللىي روھى

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

0

تېما

0

دوست

109

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   36.33%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  26113
يازما سانى: 13
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 32
توردىكى ۋاقتى: 6
سائەت
ئاخىرقى: 2014-2-21
يوللىغان ۋاقتى 2014-2-21 02:02:31 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
phonon يوللىغان ۋاقتى  2014-2-19 13:19
بەس مۇنازىرە بولۇپ دىن، ئىسلام توغرىسىدا گەپ بولۇنغان ...

ئەقلىڭىزگە قەلەم تۇتقان قوللىرىڭزغا تەشەككۇرلەر بولسۇن

1

تېما

4

دوست

298

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   99.33%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  12097
يازما سانى: 2
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 2
تۆھپە : 98
توردىكى ۋاقتى: 63
سائەت
ئاخىرقى: 2015-3-28
يوللىغان ۋاقتى 2014-2-21 11:30:53 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئەمدى ئىسلام توغرىسىدا ئويلىغانلىرىمنى تۆكۈپ باقاي. ئالدى بىلەن مەن چېكىنمە بايان ئۇسۇلىدا ئويلىغانلىرىمنىڭ ئاساسىي نۇقتىسىنى ئېيتاي، ئاندىن ئۇيەر بۇ يەردىن گەپ ئېيتاي.
ئىسلام دۇنياسىدا كۆرۈلگەن غول مەسىلە <نوقۇل ھالدا ئىدىيىنىڭ توغرا- خاتالىقىنى قوغلىشىش، پايدا-زىيان، مەنپەئەت، بەدەل دېگەنلەرنى قايرىپ قۇيۇش. كۆرگىلى بولىدىغان، تۇتقىلى بولىدىغان، ئاڭلىغىلى بولىدىغان، ئىسپاتلىغىلى بولىدىغان، كۆڭۈل بىلەن ھېس قىلغىلى بولىدىغان ئۆلچەمنىڭ تۇرغۇزۇلمىغانلىقى>. قالغان <قۇرئاندىن چەتنەش، قۇرئاننى بۇرمىلاش، مەزھەپلەرگە بۆلۈنۈش، قۇرئاننى توغرا چۈشىنەلمەسلىك ۋە باشقا سىز ئاڭلىغان باشقا سەۋەبلەرنىڭ ھەممىسى> يۇقىرىقى غول سەۋەبنىڭ نەتىجىسى. ئەمدى گەپنى باشقا ياققا بۇراي.
ئامېرىكا مۇستەقىل بولغاندىن كىيىن ئالدى بىلەن قىلغان ئىشىنىڭ بىرى ئەنگلىيە بىلەن بولغان مۇناسىۋىتىنى ياخشىلاش بولدى. جەڭلەر بولۇنغان، قانلار تۆكۈلگەن، غەزەپلەر تېخى يوقالمىغان بولسىمۇ بۇ تاللاش ئامېرىكانىڭ مەنپەئىتىگە ئۇيغۇن ئىدى. تۈركىيە- رۇسىيە ئۇرۇشىدا ئىككى تەرەپ ئىنەكنىڭ باشى بىلەن قۇيرۇقىنى تارتقان بولسا ئامېرىكا ئوتتۇرىدا سۈت سېغىپ ئولتۇرغان. تۈركىيە شەرقى رىمنى يوق قىلىپ ئىستانبۇلنى قۇلىغا ئالغاندا قىلغان ئىشى رىمنىڭ بەلگىسى بولغان ھىلال ئاينى تۇغىغا چۈشۈرۈش بولدى. ئۇ چاغدىكى تۈركلەر <خرىستىئانغا ئوخشاپ قالمامدۇق> دېگەنگە قارىغاندا ھىلال ئاينىڭ ئىمپېرىيىگە ئەكېلىدىغان ئاكتىپ رولىغا ئەگەشتى. يەھۇدىيلار ئىسپانىيەدىن قوغلانغاندا يەنىلا تۈركلەر پاراخوتلارنى ئەۋەتىپ ھەممىنى تۈرككە ئورۇنلاشتۇردى. ئەگەر دىن دۈشمەنلىرى دېگەننى ئاساس قىلغان بولسا بۇ ئىشلار بولمايتتى. لېكىن مەنپەئەتنى چىقىش قىلغاندا بۇنى چۈشەنگىلى بولىدۇ. ئىككىنچى دۇنيا ئورىشىدا ئامېرىكا خەلقى گېرمانغا قارىغاندا ياپونلارغا باك ئۆچ ئىدى. ياپوننى مەڭگۈ قوپالماس قىلىۋېتىش ئويىمۇ بولغان لېكىن مەنپەئەتنىڭ تۈرتكىسىدە ياپوننىڭ قەد كۆتۈرۈشىنى قوللىدى. ئۇرۇش جىنايەتچىلەرنىمۇ جازالىغاندا ئۇرۇشقا قاتناشقان ھەممىنى ياكى ئۇرۇش ئىدىيىسى بولغان ھەممىنى جازالىماي، پەقەت تىپىك ۋەكىللەرنى جازالىدى. چۈنكى بۇ يەردە بەدەل مەسىلىسى بار. بۇ بەدەل ماددىي سەرپىيات، تېخىمۇ كۆپ قان تۆكۈشلەرنى ئۆز ئىچىگە ئالىدۇ. ماندىلانى ئەسلىگەندىمۇ ئۇنىڭ ئېسىل خىسلەتلىرى كۆپلەپ تەرىپلەندى. مېنىڭچە يەنىلا <بەدەل> چۈشۈپ قالدى. خەلقىنىڭ ئازادلىقى، باراۋەرلىكى ئۈچۈن ئىككى يول بار. بىرى زوراۋانلىق، قان تۆكۈش كۆرۈشى، بۇنىڭ بەدىلى بەك چوڭ، ھەم شۇ بەدەللەر بولسىمۇ مەقسەتكە يەتكىلى بولىدۇ ياكى بولمايدۇ، ئۇزۇنغا سوزۇلۇشى مۇمكىن. يەنە بىر يول مۇرەسسە قىلىش. بۇ بەدەل ئەڭ ئاز. لېكىن نۇرغۇن گۇناھلارنى، گۇناھكارلارنى، ئۆزىگە زۇلۇم سالغانلارنى كەچۈرۈشكە توغرا كۈلىدۇ. بۇنى ھەممە ئادەم قىلالمايدۇ. بۇرۇن دوستلار بىلەن ماندىلانى تىلغا ئالغاندا <ھازىر ھايات تۇرغان دۇنيادىكى بىردىن بىر ئۇلۇغ ئادەم> دەپ تەرىپلەشتۇق. ۋاپاتىنى ئاڭلىغاندا راست كۆڭلۈم شۇنداق يېرىم بولغان. ھىندىستاندىكى گەندى، ئامېرىكادىكى مارتېن لارمۇ بەدەل بىلەن ئېرىشمەكچى بولغان نىشاننىڭ مۇناسىۋىتىنى ياخشى بىر تەرەپ قىلغانلاردۇر. ئۆزىنى ياخشى كۆرسىتىپ، نىشانىڭىز توغرا تەسۋىرلىگەن ئادەملەر، ئەگەر نىشانغا يىتىش ئۈچۈن ۋاسىتە تاللىماي، بەدەل بىلەن ھېسابلاشمىغان بولسا، بۇ خىل ئادەمنىڭ ھاكىم مۇتلەقلىق دىكتاتورچىغا ئايلىنىشتا ھېچ شەك يوق. ھازىرغىچە بۇنىڭغا زىت بىر مىسال چىقمىدى. لاتىن ئامېرىكاسىدىكى دىكتاتورچىلار، ئەرەبتىكى دىكتاتورچىلار، ئاسىيادىكى دىكتاتورچىلار، ياۋروپادىكى دىكتاتورچىلار ھەممە بۇنىڭغا مىسال. شياڭگاڭ بىلەن چوڭ قۇرۇقلۇقتىكى كىشىلەرنىڭ بۇرۇن كۆرگەن كۈنلىرىنى سېلىشتۇرۇپ كۆرۈڭ. ئىدىيىنىڭ توغرىلىغىنى قوغلىشىدىغان دۆلەتلەرنىڭ ئارىسىدا سۈركىلىشلەر توختىغىنى يوق. سوۋېت بىلەن يۇگۇسلاۋىيە، ئىران بىلەن ئەرەبلەر، ۋىنتام بىلەن كامبودژا يەنە باشقىلار. بۇنىڭ ئەكسىچە مەنپەئەتنى قوغلىشىدىغانلار ئارىسىدا سۈركىلىشلەر يوق. چۈنكى بۇلار تونۇپ يەتتى مۇقىم، بىخەتەر دۇنيا تەرتىپى ھەممىنىڭ مەنپەئىتىگە ئۇيغۇن. بىزنىڭ ۋەتەندە ئالغان تەربىيىمىز ئىچىدە بەدەلنى ھېسابلاش قىسمى بولمىغاچقا ياپون بىلەن بولغان ئارال مەسىلىسىدە ئاسانلا قىزىيمىز. ئۇرۇش بولسىلا ئىشلار ھەل بولىدىغاندەك، تۇرمۇشىمىزغا ھېچ قانداق تەسىرى يوقتەك، ياكى كىچىكتەك ئويلايمىز. نە ئۇنداق ئاسان ئىش بولسۇن. نە ئۇنداق كىچىك بەدەل بولسۇن. مەدەنىيەت ئىنقىلابى ۋاقتىدىمۇ كىشىلەرنىڭ قۇسۇقى تويمايدۇ، ئوزۇقلۇق يېتىشمەيدۇ، لېكىن كۆزلىرىدىن روھلۇق ئۇچقۇنلار چاقنايدۇ. پۈتۈن دۇنيا خەلقىنى ئەڭ مۇھىمى ئامېرىكا خەلقىنى قۇتقۇزماقچى بولىمىز.
پەن- تېخنىكىنىڭ تەرەققىياتى شۇنداق تىز، ھەم بۇ تېزلىك بارا-بارا ئېشىپ بېرىۋاتىدۇ. ئۇتكەن يىل ئىشلەتكەن يانفون بىلەن بۇيىللىق يانفونلارنى سېلىشتۇرۇڭ، باشقا ئېلېكترونلۇق سايمانلارنى سېلىشتۇرۇپ كۆرۈڭ، تەرەققىياتنىڭ سۈرىتىنى ھېس قىلالايسىز. سەۋەب نۇرغۇن. مېنىڭچە پەندە كۆرگىلى، تۇتقىلى، ئاڭلىغىلى بولىدىغان، ھەم كىشىلەرنىڭ ئىدىيىسىگە بويسۇنمايدىغان، تەسىرىگە ئۇچرىمايدىغان ئۆلچەمنىڭ بولۇشى، يەنى <تەجرىبە، ياكى كۆزىتىش نەتىجە> نىڭ بولغانلىقى، بۇنىڭ بىلەن بىرگە ھەممە قوبۇل قىلغان ھەم بويسۇنىدىغان <ئىلمىي بولۇش> ئۆلچىمى ئەڭ مۇھىم سەۋەب. ئىلمىيلىقنى شەرھلەشكە نەچچە ئابزاس مەزمۇن يېزىشقا توغرا قىلىدۇ. مەن پەقەت ئاددىي بىر قىسمىنى تىلغا ئاياي. <باشقىلار سىزنىڭ دەلىللىرىڭىزنى بويلاپ سىزدەك يەكۈن چىقىرالىغاندا سىزنىڭ يەكۈنىڭىز ئىلمىي بولغان بولىدۇ>. بۇنى بىلىۋالغاندىن كىيىن فىزىكا ئوقۇپ باقمىغان دېھقان ئادەممۇ فىزىكىچىلارنىڭ تالاش-تارتىشىنى ئادىل توغرا ئايرىپ قۇيالايدۇ.
يېڭى جۇڭگو قۇرۇلۇپ ھەممە ماۋنىڭ خىيالى بويىچە ماڭدى. خەلقىنىڭ كۈنى تەس بولدى. يىغىندا باشقىلار ماۋنى خاتالىقىنى تونۇشقا، تۈزىتىشكە قىستاش بولدى. ماۋ قانداق قىلاي دەپ تۇرغاندا لىن بياۋ چىقىپ <بۇنداق ناچار ئاقىۋەتلەرنىڭ كېلىپ چىقىشى بىزلەرنىڭ ماۋنىڭ ئىدىيىسىنى توغرا چۈشەنمىگەنلىكىمىزدىن، توغرا ئىجرا قىلمىغانلىقىمىزدىن بولغان. بۇ بىزگە ھەر ۋاقىت ماۋ نىڭ تەلىمىنى ئۆگىنىپ تۇرۇشىمىزنىڭ لازىملىقىنى ئىپادىلەيدۇ> دەپ ماۋنى قوغدىغان. پارتىيە ھۆكۈمەتتىن بېرىلگەن ماۋ ئىدىيىسىنىڭ ئېنىقلىمىسى <ماۋنىڭ خاتالىقلارغا سەۋەب بولغان ئىدىيىسى ماۋ ئىدىيىسىنىڭ مەزمۇنى ئەمەس، ئىسپاتلانغان توغرىسى ماۋ ئىدىيىسى بولىدۇ>. سوۋېت پارچىلانغاندىن كىيىن بىزنىڭ، چاۋشيەننىڭ سەۋەبكە بەرگەن ئېنىقلىمىمىز <ماركسىزم ئىدىيىلىرىنى توغرا ئىجرا قىلمىغان>. بۇ بەزىلەرنىڭ مۇسۇلمانلارنىڭ ھازىرقى تەقدىرىنىڭ سەۋەبىگە بەرگەن ئېنىقلىمىسى بىلەن ئوخشاپ تۇرامدۇ؟
ئىسلامنى ئوڭ تەرەپكە تارتىپ قاراپ باقساممۇ، سول تەرەپكە تارتىپ قاراپ باقساممۇ تەشەببۇسلىرى يەنىلا شۇنچە ئىلمىي، ئىنسانپەرۋەرلىككە تولغان، ئادەمگەرچىلىكنى ئەكس ئەتتۈرگەن. باشقىلار بايلىقىڭنى ماڭا بەر دېسە ئىسلام ئۆزۈڭ بىلىپ ياخشى ئىشلارغا، ئەتراپىڭدىكىلەرگە، ئۆزۈڭگە سەرپ قىل دەيدۇ؛ باشقىلار مەندىن جەننەتنىڭ بېلىتىنى سېتىۋال دېسە ئىسلام جەننەتنىڭ بېلىتى ھەممە ئادەمنىڭ ئۆز قۇلىدا دەيدۇ؛ باشقىلار تىلىكىڭنى مەن ئىلاھقا يەتكۈزۈپ بېرىمەن دېسە ئىسلام ۋاسىتىچى لازىم ئەمەس دەيدۇ؛ باشقىلار مەندە ئىلاھى كۈچ بار دېسە ئىسلام مۇھەممەد ئەلەيھىسسالاممۇ باشقىلارغا ئوخشاش بەندە دەيدۇ؛ باشقىلار ياتلارنىڭ بايلىقىنى تارتىۋالساق بولىدۇ دېسە ئىسلام ھەممە مۇقەددەستۇر دەيدۇ؛ باشقىلار ماڭا ئىشەنسەڭلا جەننىتى بولىسەن دېسە ئىسلام راستچىللىق بىلەن بۇ ئاللانىڭ ئىلىكىدە، ھېچقانداق بەندە بۇنىڭغا كاپالەت بېرەلمەيدۇ دەيدۇ. مۇھەممەد ئەلەيھىسسالام تەبلىغ قىلغاندا مەزمۇنلارنىڭ گۈزەللىكىنى دىللىرى قۇلۇپلانغانلاردىن باشقا ھەرقانداق ئىنسان ھېس قىلالايدۇ، كۆرەلەيدۇ، تۇتالايدۇ، ئاڭلىيالايدۇ. ماگىستىر ئاسپىرانت ئوقۇۋاتقان چىغىمدا تەجرىبىخانىدا ئىچكىرىدىن كۈلىدىغان خەن ئوقۇغۇچىلار بار ئىدى. باشتا ئۇيغۇر پروفېسسورلارنىڭمۇ ئىسلام دىنى ئېتىقادى بارلىقىنى ئاڭلىغاندا بەك ھەيران قالغان. ئۇلار ئۈچۈن دىنىي ئېتىقاد نادانلىقنىڭ قالاقلىقنىڭ نەتىجىسى. كىيىن باشقىلارغا ئورۇن بېرىش، تاماقنى زايە قىلماسلىق، ئېشىپ قالغاننى ئەكېتىش ئىشلارنى كۆرگەندىن كىيىن ئىسلامغا بۇلغان كۆز قاراشلىرىدا بىر ئاز ئۆزگىرىش بولغان. يېتەكچى ئوقۇتقۇچىممۇ ياپوندا ئىلىم تەھسىل قىلىۋاتقان چىغىدا بىر نەچچە قېتىم ياپونلۇق پروفېسسورلار تەرىپىدىن <سەن ياپونلاردەك ئىكەنسەن> دەپ تەرىپلەنگەنلىكىنى ئېيتىپ بەرگەن. بۇلغان ئىشلار ئىنتايىن ئاددىي. يەنى ھەر ۋاقىت ئوقۇتقۇچىلىرىغا ھۆرمەتنى ئىپادىلەپ تۇرغان؛ ماڭغاندا يول بېرىش، ئولتۇرغاندا ئورۇن بېرىش، بىناغا كىرگەندە ئىشىكنى ئېچىپ بېرىش، تاماق يېگەندە ئاۋاز چىقارماي يېيىش، داستىخان چوڭ يېمەكلىكلەر مول بولسىمۇ پەقەت ئۆز ئالدىدىكى، ئولتۇرغان ھالەتتە قۇلى يىتىدىغان يېمەكلىكلەرنى يېيىش، تاماقنى ئاشۇرۇپ قويماسلىق قاتارلىق قاتارلىق قاتارلىقلا. مەنمۇ ياپونغا مېڭىشنىڭ ئالدىدا دىققەت قىلىشقا تېگىشلىك ئىشلار توغرىسىدا مەسلىھەت سورىغاندا ئوقۇتقۇچىم پەقەت <ئۇيغۇردەك ئىش قىلساڭلا دۇنيانىڭ ھەرقانداق يېرىدە چېنىپ قالمايسەن> دەپ ئېيتقان. بۇنداق بولۇشتا ئىسلام تۈرتكۈلۈك رول ئوينىغانغۇ! ۋەتەندىكى ۋاقىتتا ئۇيغۇردىكى ھەممە ئېسىل خىسلەتلەر ئىسلامدىن كەلگەن دەپ ئويلايدىغان. پۇرسەت بولۇپ باشقا مۇسۇلمانلارنى كۆرگەندىن كىيىن بۇنىڭدا بىرئاز ئۆزگىرىش بولدى. ئەسلى ئىسلامنىڭ تەسىرىدىن باشقا ئۆزىمىزنىڭ سەۋەبىمۇ بار ئىكەن.
قۇرئان ھەقمۇ؟ ئەلۋەتتە ھەق. قۇرئاننىڭ مەزمۇنى ئىلمىيمۇ؟ ئەلۋەتتە ئىلمىي. ئىسلام ئىنسانپەرۋەرلىكنى تەشەببۇس قىلامدۇ؟ ئەلۋەتتە تەشەببۇس قىلىدۇ. ئىسلام ئادەمگەرچىلىككە ئۈندەمدۇ؟ 100 پىرسەن ئۈندەيدۇ. ئىسلام ئىنسانپەرۋەرلىككە، ئادەمگەرچىلىككە يات ئىشلارغا يول قۇيامدۇ ياكى سۈكۈت قىلامدۇ؟ يول قويمايدۇ، سۈكۈت قىلمايدۇ. ئىسلام تەرەققىيات، يۈكسىلىشكە ئۈندەمدۇ؟ ئەلۋەتتە ئۈندەيدۇ. ئىسلام تەرەققىيات، يۈكسىلىشكە چەك قۇيامدۇ؟ چەك قويمايدۇ.
ئەگەر سىزنىڭ جاۋاپلىرىڭىزمۇ مىنىڭكىگە ئوخشاش بولسا ئەمىسە نېمە ئۈچۈن بۇلارنى ئۆلچەم قىلمايمىز؟ مەن بۇلارنى ئۆلچەم قىلغىلى خىلى بولدى. مەيلى كىم بولسۇن، ئىسلام توغرىسىدا سۆزلىگەن سۆزلىرى، بەرگەن پەتىۋالىرى يۇقىرىقى ئۆلچەملەرگە زىت بولۇپ، بىزنىڭ، مۇسۇلمانلارنىڭ بۆلىنىشىگە سەۋەب بولسا، مەيلى 100 ھەدىس سۆزلىسۇن، قۇرئاننى يادلاپ بەرسۇن، قەسەم ئىچىپ بەرسۇن مەن قوبۇل قىلمايمەن. ئەگەر سۆز، پەتىۋالىرى توغرا بولۇپ، لېكىن ئىجرا قىلىشى يۇقىرىقى ئۆلچەملەرگە زىت بولسا، ئىجرا قىلىش ئۇسۇلىنى قوبۇل قىلمايمەن. ئۇلار ئېيتىدۇ. ئىسلام ئىنسانغا باقمايدۇ، ئىنسان ئىسلامغا بېقىشى كېرەك. بۇ گەپ توغرا. لېكىن ئۆلچەم تۇرغۇزۇلماي تۇرۇپ پەتىۋانىڭ راست ئىسلاممۇ بۇنى قانداق بىلىمىز؟ قۇرئان بارغۇ دەيدۇ. مۇھەممەد ئەلەيھىسسالام دىن كىيىن ھەممىنىڭ قۇرئاننى چۈشەندۈرۈشى پەقەت ئۆزىنىڭ چۈشەنچىسىنى سۆزلەش خالاس. بۇنىڭ قۇرئانغا ماس كېلىدىغىنىمۇ بار كەممەيدىغىنىمۇ بار. گەپ ئۇزىرىپ كەتتى. گەپنى ئۈزسەم. 99 پىرسەن زېھنىمىزنى، ۋاقتىمىزنى ئىسپاتلانغان، ئېنىق بولغان تەرەققىيات يۈكسىلىشكە لازىم بولغان ئىشلارغا مەركەزلەشتۈرەيلى، قالغان بىر پىرسەنتنى يەنە مىڭغا بۆلۈپ، بۇنىڭ بىرىنى بەس مۇنازىرىغا سەرپ قىلساق. ئەگەر دىندا بولۇنغان بەس-مۇنازىرىدە بىر بىرىمىزنى قايىل قىلالمىساق بۇنى ئاللاغا تاپشۇرىلى. زېھنىمىزنى خوراتمايلى.
شۇنىڭ بىلەن بۇ تېما بىلەن مۇناسىۋەتلىك دەپ ئويلىغان ئاساسلىق مەزمۇن مۇشۇ يەردە ئاياغلاشتى. قالغان مەزمۇنلارنى ئەركىن ئاكىنىڭ كېيىنكى يازمىلىرىدا داۋاملاشتۇرارمىز. ئاخىرىدا ياپوندىكى غەيرەت توختى كەنجى ئاكىغا رەھمىتىمنى بىلدۈرىمەن. بۇ ئاكىمىزنىڭ خالىس ئەمگىكى < UyghurEdit > ئىملا تەكشۈرگۈچ مېنى كۆپ جاپادىن قۇتقۇزدى. قىزىققۇچىلار تۆۋەندىكى ئۇلانمىنى كۆرۈپ بېقىڭ.
http://www.kenjisoft.com/soft/index.php
يۇنىل ئوپال سىلىقلاش مېيى

148

تېما

0

دوست

1 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   11.73%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  8737
يازما سانى: 599
نادىر تېمىسى: 19
مۇنبەر پۇلى: 1153
تۆھپە : 4107
توردىكى ۋاقتى: 1542
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-21
يوللىغان ۋاقتى 2014-2-21 14:47:12 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
phonon يوللىغان ۋاقتى  2014-2-21 11:30
ئەمدى ئىسلام توغرىسىدا ئويلىغانلىرىمنى تۆكۈپ باقاي. ئ ...

سالام ھۆرمەتلىك phonon ئۇكام،

سىزنىڭ بۇ سەھىپىگە ئىنكاس شەكلىدە يوللىغان يازمىلىرىڭىز مەزكۇر ماقالىنىڭ مەزمۇنىنى زور دەرىجىدە بېيىتىپ بەردى.  ئەجرىڭىزگە كۆپتىن-كۆپ رەھمەت.  بۇ قېتىمقى سەمىمىي ياردىمىڭىزنى بۇنىڭدىن كېيىنمۇ داۋاملاشتۇرىشىڭىزنى چىن كۆڭلۈمدىن ئۈمىد قىلىمەن.  

سىزگە يەنە بىر قېتىم رەھمەت!

7

تېما

4

دوست

5483

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   9.66%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  2867
يازما سانى: 442
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى: 156
تۆھپە : 1551
توردىكى ۋاقتى: 350
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-20
يوللىغان ۋاقتى 2014-2-28 13:25:05 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   kuxlan تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-2-28 13:41  

ياۋرۇپالىقلارنىڭ دىن خالى بولغانسىرى تەرەققى قىلغانلىقى ئۇلارنىڭ تاشىلىۋەتكىنى نادانلىق،بىر بىرىگە زىت كېلىدىغان دىندۇر، بىزنىڭ دىن خالى بولغانسىرى ئارقىدا قالغانلىقىمىز مۇ ھەقىقەت. چۈنكى بىزنىڭ تاشلاۋاتقىنمىز ھەق بىر دىندۇر.يەنى تەرەققىياتقا ئۇندەيدىغان،ئىلغار بىر دىندۇر (ھەقىقەتەن ئاللاھنىڭ نەزىردە مەقبۇل دىن __ ئىسلام دىندۇر)
بۇ ئىسلام دىنى ئادەم ئاتا زىمىنغا چۇشۇرۇلگەن دەۋردىن تارتىپ بار ئىدى. يەنى ھەممىسى شۇ‹ ئاللاھ بىر  بىر ئاللاھتىن باشقا ھېچ ئىلاھ يوق›.دېگەن تەۋھىد ئىدى.
شۇڭلاشقا ‹‹سەن بىزنى ئازغانلارنىڭ  ۋە غەزىپڭگە يولۇققانلارنىڭ يولىغا  باشلىمىغىن›› دەپ  ھەر نامازدا سۈرە پاتىھەدە ئوقۇيمىز.  قايتا قايتا ئويلاپ باقايلى، ئەگەر بىز ئازغانلارنىڭ يولىدا بولۇپ مىڭ تەرەققى قىلساق زىيان ببىزگەبولامدۇ يوق؟  ئىسلام دىنىدا قانداقتۇر ئەگەشكۈچى بولمايدۇ،يەنى شىزاڭنىڭ لاملىرىدەك ئۆز ئاخونوملىرىنىڭ نېمە قىل دېسە شۇنى قىلدىغان مۇرىت بولمايدۇ.شۇنداقلا گېزىت خەۋەرلەردە ئېيتقاندەك‹دىنى ساھەدىكى زات›دېگەن سۆزمۇ بولمايدۇ.ماھىيەتتە ھەربىر مۇسۇلمان دىنى ساھەدىكى زاتتۇر.
ياپونلارنىڭ مىللى روھى ھەقىقەتەن ئادەمنى قايىل قىلىدۇ.بۇ جەھەتتە ئۇلارنىڭ بۇ ئارتۇقچلىقىنى ئۆگىنشكە ئەرزىيدۇ. مۇسۇلمان دېگەن قەيەردە بىر گۈزەل ئەخلاق بولسا شۇنى ئۆگىنشكە تىرشىدۇ. بىز بۇرۇن يېتىلدۇرمىگەن مۇسۇلمانلارنىڭ ئەخلاقلىرىنى مانا ھازىر  ئاڭلاۋاتىمىز. چۈنكى دىننى چۈشنىدىغان ۋە بىزگە ھەقىقى يۇسۇندا بىلىم بېرەلەيدىغان كىشلەر ھامان بار. ئۇنىڭ ئۈستىگە ئىزدىنش ھەركىمنىڭ ئىختيارلىقىدىكى ئىش بولغاچقا ئەگەر بىز ۋىجدان بىلەن ئۆز مىللتىمىزنىڭ مەۋجۇتلۇقى ھەققىدە ئويلانساق چوقۇمكى بىزدىمۇ بۇ خىل ئاڭ يېتلىدۇ. پەن بىلىملىرگە كەلسە ئۇنى ئىبادەت ئەمەللەر ئورنىدا كۆرۇپ ئوقۇش ھەربىر ئۇيغۇر مۇسۇلمان ئوقۇغۇچىلارنىڭ ۋىجدان ئىمانى بىلەنمۇناسۋەتلىك. ئۇيۇشۇش روھىغا كەلسەك مۇشۇ قېتمىقى كېرىيەدىكى يەر تەۋەرەشكە ھەممەيلەن ئاتلنىپ ئۇيغۇرلارنىڭ ئۇيۇشچانلىقى كۆرستىش كېرەك
بىلمخۇمار ئەپەندىنىڭ بۇ ھەقتە بىزگە كۆپلەپ ئۇچۇر ۋە بىلىم بەرگەنلىكىگە تەشەككۇر ئېيتمىز!ئاللاھ ئىلىمىڭىزنى زىيادە قىلسۇن!
پىكىر ئەركنلىكى ئاساسىدا ئۆزىمىنىڭ قاراشلىرنى ئېيتىپ باقتۇق

0

تېما

0

دوست

382

جۇغلانما

ئادەتتىكى ئەزا

ئۆسۈش   41%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  27195
يازما سانى: 43
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 98
توردىكى ۋاقتى: 7
سائەت
ئاخىرقى: 2014-3-27
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-19 14:31:26 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مەكتەپ قۇرۇش ۋە مەكتەپتە ئوقۇش قۇرئاننى ۋە ئىسلامنى توغرا ۋە تولۇق چۈشىنىشنىڭ ئالدىنقى شەرتى.  شۇڭلاشقا مەكتەپ ۋە مەكتەپتە ئوقۇشنىڭ رولىنى ئىنكار قىلىش ھېچ قانداق مەنتىقىگە ئۇيغۇن ئەمەس.

1

تېما

2

دوست

3551

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   51.7%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  26478
يازما سانى: 282
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 7
تۆھپە : 1074
توردىكى ۋاقتى: 283
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-17
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-20 14:07:44 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
kuxlan يوللىغان ۋاقتى  2014-2-28 13:25
ياۋرۇپالىقلارنىڭ دىن خالى بولغانسىرى تەرەققى قىلغانل ...

ياۋرۇپالىقلارنىڭ دىن خالى بولغانسىرى تەرەققى قىلغانلىقى ئۇلارنىڭ تاشىلىۋەتكىنى نادانلىق،بىر بىرىگە زىت كېلىدىغان دىندۇر، بىزنىڭ دىن خالى بولغانسىرى ئارقىدا قالغانلىقىمىز مۇ ھەقىقەت. چۈنكى بىزنىڭ تاشلاۋاتقىنمىز ھەق بىر دىندۇر.يەنى تەرەققىياتقا ئۇندەيدىغان،ئىلغار بىر دىندۇر.

ئېسىل ئىنكاس

1

تېما

2

دوست

3551

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   51.7%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  26478
يازما سانى: 282
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 7
تۆھپە : 1074
توردىكى ۋاقتى: 283
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-17
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-20 14:30:22 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   kanjebatur تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-3-20 14:31  

ئەركىنكا ،رەھمەت سىزگە.سىزنىڭ ماقالىلىرىڭىزنى ئىزچىل ئۇقۇپ كىلىۋاتىمەن.
ھازىر بىزدە ھەرخىل يامان ئىللەتلەرنىڭ ئاۋۇپ كېتىشىدىكى ئاساسلىق سەۋەپ :ئىشسىزلىق بىلەن ئۇمىدسىزلىك.ئىشسىزلىق ناھايتتى يۇقىرى بولغاچقا ئويۇن-تاماششا،قىمار ئويناش،زىناخورلۇق كۆپىيىپ كېتىپ بارىدۇ.ئۇمىدسىزلىك خۇددى قۇرۇتقا ئوخشاش روھىيتىمىزنى يەپ كېتىپ بارىدۇ.مەسىلەن:مىللەت تۇگەشتى،تىلىمىز يوقالدى.ئاجرىشىشتا ئۇيغۇرلار بىرىنچىكەن،ئەيدىز كېسىلى تارقىلىشتا ئۇيغۇرلار خەنزۇلاردىنمۇ جىقكەن....................ۋاھاكازالار.
ئەمەلىيەتتە ھەقىىي ئەھۋال ئۇنچىلىك ئىغىر ئەمەس،تۇنۇگۇن ئاجرىشىش توغۇرلۇق بىر ماقالە ئۇقۇپ قالدىم.(خەنچە )ئۇيغۇرلارنىڭ ئاجرىشىش نىسپىتى جۇڭگۇنىڭ ئوتتۇرىچە ئاجرىشىش نىسپىتىدىن يۇقىرى بولسىمۇ،لىكىن ئاجرىشىش نىسپىتى تۆۋەنلىگىلى تۇرۇپتۇ.ماقالىدە ئىيتىلىىچە ئىقتىسادنىڭ تەرەققىي قىلىشىغا،كىشىلەرنىڭ ئىدىيسىنىڭ تىخىمۇ ئىچىۋىتىلشىگە ئەگىشىپ ئاجرىشىش نىسپىتىنىڭ يۇقىرلىشى مۇقەرەر بىر ئىشكەنتۇق.ئۇيغۇرلارنىڭ ئاجرىشش نىسپىتىنىڭ تۆۋەنلىشىنى ئالاھىدە ھەم غەلىتە بىر ئەھۋال ،بۇ ئۇيغۇرلارنىڭ ئىتقادى ھەم مەدەنىيىتى بىلەن مۇناسىۋەتلىك بولۇشى مۇمكىن دەپتۇ.مېنىڭچە بىز مىللىتىمىزنىڭ گەلگۇسىگە ئۇمىدۋار بولشىمىز كىرەك.

0

تېما

0

دوست

411

جۇغلانما

ئادەتتىكى ئەزا

ئۆسۈش   55.5%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  6274
يازما سانى: 27
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 128
توردىكى ۋاقتى: 42
سائەت
ئاخىرقى: 2014-5-26
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-20 15:18:40 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بىلىمخۇمار ۋە فونون ئەپەندىلەرگە كۆپتىن- كۆپ تەشەككۈر!!!
ئاللاە ئىگەم ئەجرىڭلارنى بەرگەي!!!
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )