بۇ يازمىنى ئاخىرىدا qarabeg تەھرىرلىگەن. ۋاقتى 2014-2-11 16:28
چوڭ چىرىغىنى يورۇتۇپ كەلگەن ماشىنىلارغا كىچىك چىراقتا بەلگە بەرسەممۇ يەنىلا ھىچبىر ئىنكاسسىز، بەخارامان چوڭ چىرىغىنى يورۇتۇپ كېتىۋاتقانلارنى كۆرگەندە"ھۇ گومۇش!" دەپ قويۇپ يولۇمنى داۋاملاشتۇرىمەن. ئوڭ تەتۈر ماشىنا ياندىغانلارنى كۆرسەم "ھىھ، ماۋۇ ماشىنا ھەيدەشنى بىلەمدۇ، بىلمەمدۇ؟" دەيمەن-دە يەنە يولۇمغا راۋان بولىمەن. 80-90 كىلومىتىرلىق تىزلىك بىلەن كېتىۋېتىپ، بىر يەرلەرگە بارغاندا، 50-60 كىلومىتىرلىق سۈرئەت بىلەن كېتۋاتقان بىر ماشىنىغا دۈچ كېلىمەن، يانداي دىسەم، قارشى تەرەپتىن ماشىنا كېلىۋاتقان، يانداشقا بولمايدۇ. ئىختىيارىسىز تۇرمۇزغا دەسسەيمەن. ئاچچىقىمدا بىرنىمنىلەرنى دىگۈم كېلىدۇ، ئۆزۈمنى يەنە بېسىۋالىمەن. بۇنداق چاغلاردا "مەيلىلا، يۈز بەرگەن ھەرقانداق بىر ئىشتا، ئاللا-تائاللاھنىڭ بىر ھىكمىتى بار" دەپ ئۆزەمگە تەسەللى بېرىمەن، كۆڭلۈم بىردەم بولسىمۇ ئىزىغا چۈشىدۇ. بىراق، مۇشۇ يۈرۈش تېزلىكى 40 كىلومىتىر قىلىپ بەلگۈلەنگەن كوچىلاردا شۇنداق بىر قىسىم ئادەملەرنى كۆرىمەنكى، ماشىنىنى 40 كىلومىتىرلىق يولدا 20 كىلومىتىرلىق تىزلىك بىلەن كېتىۋاتقان، ماشىنىدىن ئىنتايىن كۈچلۇك DJ مۇزىكىسىنىڭ ئاۋازى كېلىۋاتقان، ئاغزىدا تاماكا، بىر قولىنى قولىغىغا تۇتۇپ تېلىفۇندا ئاسمانغا قارىغىنىچە ئاللاكىملەر بىلەن سۆزلىشىۋاتقان، مۇزىكىنىڭ كۈچلۈك ئاۋازىدىن تېلىفۇندىكى ئاۋازنى ئاڭلىيالماي، ۋاقىراپ گەپ قىلىشقا مەجبۇر بولىۋاتقان بىىر ھالەتتە، يولنىڭ ئوتتۇرىسىدىكى يول ئايرىش سىزىقىنى ماشىنىنىڭ ئوتتۇرىغا ئېلىپ كېتىۋاتقان. بۇنداق ئەھۋاللارغا يولۇققىنىمدا يا ئۇ ياقتىن ياندىيالماي، يابۇياقتىن ياندىيالماي، شۇنداق ئاچچىغىم كېلىدۇ-دە، بېرىپ ماشىنا ھەيدىگۈچىنى ماشىنىدىن تارتىپ چۈشۈرۈپ، ئارقا مەھەللىسىگە بىرنى تەپكىم كېلىدۇ. ياقىسىدىن بىرنەچچىنى سېلكىۋەتكەندىن كېيىن، قولىغىنى تۇتۇپ تۇرۇپ، يول يۈرۈش قائىدىسىنى، ماشىنىنى قانداق ھەيدىسە بىخەتەر بولىدىغانلىقىنى، يولدا باشقىلارنىڭمۇ ھەققى بارلىقىنى، شۇڭا ماشىنىنى ئاستا ھەيدىگەندە يولنىڭ بىر چېتىدىن يۈرۈشنىڭ لازىملىقنى ئۈگەتكۈم كېلىپ كېتىدۇ؛ ھادىسىنىڭ تىز ھەيدەشتىنلا ئەمەس، ئاستا ھەيدەشتىنمۇ كېلىپ چىقىدىغانلىقىنى، ئاستا ھەيدىسە، بولۇپمۇ يولنىڭ ئوتتۇرىسىدىكى يول ئايرىش سىزىقىنى ماشىنىنىڭ ئوتتۇرىغا ئېلىپ ماشىنا ھەيدىگەندە يولنىڭ توسۇلۇپ قالىدىغانلىقىنى، بەلگۈلىمىدىن كۆپ ئاستا ھەيدىگەن ماشىنىنىڭ ئەخلەتتىن پەرىقلەنمەيدىغانلىقىنى ئۈگەتكۈم؛ ماشىنا ھەيدىگەندە يول يۇرش بەلگۈلىمىسى 40 كىلومىتىر بولسا 40 كىلومىتىرلىق تىزلىكتە ھەيدەش، 60 كىلومىتىر بولسا 60 كىلومىتىرلىق تىزلىكتە ھەيدەش، نەچچە كىلومىتىر بولسا شۇنچە كىلومىتىرلىق تىزلىكتە ھەيدەشنىڭ لازىملىقىنى، شۇنداق قىلسا ماشىنا يانداش شەكىللەنمەي ھادىسىنىڭ ئاز كۆرىلىدىغانلىقىنى چۈشەندۈرۈپ قويغۇن كېلىدۇ. باشقا يەردە قانداق بىلمىدىم، قارابەگنىڭ يۇرتى بولغان ماۋۇ خوتەندە، تاززا ئاۋات كوچىنىڭ كېسىشمە ئېغىزىغا كەلسەم، تەلىيىمگە يېشىل چىراق يېنىقلىق ھەلەتتە كەلسەمغۇ مەنچە كىشى يوق، ئەمما قىزىل چىراقتا كېلىپ قالسام، باشقا يەردىكىگە ئوخشاشلا يولنىڭ ئېچىلىشىنى كۈتۈشكە توغرا كېلىدۇ. پىيادىلەر يولىدىن پىيادىلەر ئۆتۈپ تۇرىدۇ. بىرىنچى رەتتە ساقلاۋاتىمەن، ئۇچ.... ئىككى....بىر.... مانا يول ئېچىلدى.ئەمما يۈرەي دىسەم بىر ئىككى پىيادىدىن باشقا بىر ھارۋا سۆرىگەن ئادەم يولدىن ئۆتىۋاتقان، يولنى داۋاملاشتۇرۇشقا ئامالسىزمەن. ئاران بىر كەلگەن پۇرسەتتە، كەينىمدىكىلەر تىت-تىت بولۇپ، ماشىنىسىنى تا-تاتلىتىۋاتقان، جىددىلىشىمەن، مانا يولمۇ ئېچىلدى، يېشىل چىراق ئۆچەيلا دەپقالغاندا كېسىشمىدىن ئاران ئۆتىۋالدىم. "يا خۇدايا، شۈكرى" دەيمەندە بۇنداق قالايمىقانچىلىقلار دەستىدىن خۇتەنلىكلەرنىڭ ھەممىسىنىڭ قان بېسىم كېسىلىگە گېرىپتار بولۇپ قالمىغانلىقىغا، ھېلىمۇ ئۆرە يۈرىۋاتقانلىقىغا ئاللا-تائاللاغا چەكسىز ھەمدىلەرنى ئېيتىپ، يولۇمنى داۋاملاشتۇرىمەن. قەدىرلىك ئوقۇرمەن سىزمۇ قارابەگدەك بىرەر قېتىم سەپرا بولۇپ باققانمۇ؟ 2014-يىلى 2-ئاينىڭ11-كۈنى. خوتەن.
|