- تىزىملاتقان
- 2013-3-21
- ئاخىرقى قېتىم
- 2014-2-21
- ھوقۇقى
- 1
- جۇغلانما
- 297
- نادىر
- 0
- يازما
- 13
ئۆسۈش
99%
|
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا MAHAMMATJAN تەھرىرلىگەن. ۋاقتى 2014-2-12 13:37
بۇ يازمىنى يوللاشتىكى مەقسەت
مەن،مىرزات تۇرسۇن،سەنەۋەر كىرىم قاتارلىق ئۈچ نەپەر ئـۇيـغـۇر ئوقۇتقۇچى 2001-يىلىدىن باشلاپ تاكى 2010-يىلى 8-ئوتتۇرا مەكتەپ بىلەن 7-ئوتتۇرا مەكتەپ بىرلەشكەنگە قەدەر 8-ئوتتۇرا مەكتەپ(شۇ ۋاقىتلاردىكى خەنزۇ مەكتەپ)تە مىللىي مائارىپنىڭ كىچىككىنە ئەمما تاللانغان بىر بۆلىكى ئۈچۈن خىزمەت قىلىپ كەلدۇق.بۇ جەرياندا قۇبۇل قىلىنغان توققۇز قارار قوش تىللىق سىنىپ ئوقۇغۇچىسى ياخشى نەتىجىلەر بىلەن جوڭگۇدىكى داڭلىق ئالىي مەكتەپلەرگە يۈرۈپ كەتتى.شۇيىللاردا ئىلى ئوبلاستى بويىچە ئەلىيۇلئەلا بولغان ئوقۇغۇچىلىرىمىزدىن پىرقەت پازىلجان(2005)،فەرۇخ ئوسمانجان(2007)،مىھرىنسا ئەرشىدىن(2008)،ئىلھام ئابدۇۋەلى(2009)،فەرۇخ(2012)قاتارىدىكى نۇرغۇن ئوقۇغۇچىلىرىمىز فۈدەن ئۇنۋىرسىتىتى،جىجىياڭ ئۇنۋىرسىتىتى،شاڭخەي قاتناش ئۇنۋىرسىتىتى قاتارلىق ئۇنۋىرسىتىتلاردىن ئورۇن ئالدى.جوڭگۇنىڭ ھەرقانداق بىر شەھىرىدە بىزنىڭ ئوقۇغۇچىلىرىمىز بار بولدى.شىنجاڭ ئۇنۋىرسىتىتىنىڭ نوقتىلىق كەسىپلىرىگە ۋە شىنجاڭ تىببىي ئۇنۋىرسىتىتىنىڭ كىلىنكىلىق داۋالاش(ئاسپىرانىتلىق يۈنىلىشىدە)كەسپىگىمۇ نۇرغۇن بالىلىرىمىز كىرگەن بولدى.ھەتتا بىر قىسىم ئوقۇغۇچىلىرىمىز ئامىرىكا،ئەنگىلىيە،ئاۋىستىرالىيە،فىرانسىيە،تـۈركىيە ۋە ئوتتۇرا ئاسىيا دۆلەتلىرىدە ئىلىم تەھسىل قىلىۋاتىدۇ.مۇنداقچە ئېيىتقاندا مېنىڭ خىزمەت ھاياتىمنىڭ تازا قىزغىنلىققا تولغان مەزگىللىرى موشۇ مەكتەپتە ئۆتۈپتۇ.ئۇنىڭ ئۈستىگە بۇ يىللار خېلى نەتىجىلىك ئۆتكەن بولدى.ئۈزەممۇ ھەم بۇ ئوقۇغۇچىلارغا دەرس بېرىدىغان بىردىن بىر ئـۇيـغـۇر تىل - ئەدەبىيات ئوقۇتقۇچىسى بولۇش سالاھيىتىم بىلەن بېرىۋاتقان دەرىسىم ئـۇيـغـۇر تىل-ئەدەبىياتىنى قۇش تىللىق سىنىپ ئوقۇغۇچىلىرىغا تازا قاملاشتۇرۇپ،لايىقلاشتۇرۇپ ئۆتۈشكە تىرىشتىم.بىر تەرەپتىن تولۇق1-يىللىق،2-يىللىق،3-يىللىقتىن ئىبارەت ئۈچ يىللىققا تەڭ چاپسام،يەنە بىر تەرەپتىن نوقۇل تەبىئىي پەن سىنىپى ئوقۇغۇچىلىرى بولغان ئۇلارنى دەرسلىك كىتابتىن ھالقىتىپ،ئـۇيـغـۇر ئەدەبىياتى،مەدەنىيىتى،تارىخى،ئىقتىسادى،سىياسىسى قوينىغا باشلاپ كىرىشكە تىرىشتىم.ئادەتتە،بىرەر شەھەرگە بېرىپ بىر-ئىككى ئاي تۇرۇپ قالسىڭىز،قايىتقاندا كىچىككىنە بولسىمۇ قىيالماسلىق ھېسسىياتى بولىدۇ.ئۇنىڭغا قارىغاندا ئۆز ئاتا ماكانىمدىكى ئون نەچچە يىل ئىشلىگەن بۇ مەكتەپكە نىسبەتەن مەندە تولىمۇ تەبىئىي بولغان بىر خىل مىھرى-مۇھەببەتنىڭ بولۇشى نورمال ئەھۋال...بۇ مەكتەپكە بولغان مىھرى-مۇھەببىتىمنىڭ كۈچلۈك بولۇشىدىكى تېخىمۇ مۇھىم سەۋەپ شۇكى،غۇلجا شەھەرلىك 8-ئوتتۇرا مەكتەپ ئۇچ ۋىلايەت ئىنقىلابىنىڭ سۈيۈملۈك رەھبىرى ئەخمەتجان قاسىمى نامىغا ئاتالغان بىردىنبىر مەكتەپ بولۇش سۈپىتى بىلەن مەندىكى بۇ مەكتەپكە بولغان مىھرى-مۇھەببەتنى ئاللىقاچان تارىخىي چوڭقۇرلۇققا ئىگە قىلغان.مەكتەپلەر قوشىۋېتىلىشتىن ئىلگىرى شۇ يىللاردىكى خەنزۇ مەكتەپ بولغان 8-ئوتتۇرا مەكتەپتە ئىشلەۋاتقان بىر قانچىمىز توغرىلىق دېيىلگەن بىر قىسىم يۈزەكى تەپەككۈرنىڭ مەھسۇلى بولغان گەپ-سۆزلەرنى ئاڭلىغىنىمدا شۇ كىشىلەرنىڭ ھاماقەتلىكىگە ئىچىنىىش ۋە ھىسداشلىق قىلىش ھېسسىياتىدا مىيىقىمدىلا كۈلۈپ قويغانىدىم.چۈنكى،ئۇلارنىڭ بىزنىڭمۇ مىللىي مائارىپنىڭ كىچىككىنە بولسىمۇ بىر بۈرجىكى ئۈچۈن قان-تەر تۈكۈپ ئىشلەۋاتقانلىقىمىزنى ھېس قىلالمايدىغان،سۇ يۈزىدىكى كۆپۈكنىڭ نېرىسىغا نەزەر كۆزىنى ئاغدۇرالمايدىغان نادان ئادەملەر ئىدى.بىر مەزگىل بولسىمۇ تولىمۇ قەدىرلىك ھەم سۆيۈملۈك باشلامچىنىڭ نامى بىلەن ئاتالغان بۇ مەكتەپتە ئىشلەشنىڭ تارىخ قوينىغا قايىتقاندا قانچىلىك لەززەت بىغىشلايدىغانلىقىنى سىزەلمەيدىغان،ئەقىل كۆزى يېقىنقى 30 يىلنىڭ ئۇ تەرىپىگە ئۆتەلمەيدىغان بىچارە ئادەملەر ئىدى...گەپنىڭ قىسقىسى،مەلۇم سەۋەپلەر تۈپەيلى بۇ يازمىدا مەن ئۆز ھېسسىياتىمنى يازمىنىڭ ماۋزۇسىغىلا تاشلاپ قويۇپ،يازما مەزمۇنىدا چوڭقۇرلاشتۇرمىغان ئىدىم.لېكىن بىر قانچە كۈننىڭ ياقى بۇ يازمىنى ئوقۇغان ئەتراپىمدىكى قىسمەن تونۇش-بىلىشلەرنىڭ يازما ھەققىدىكى چۈشەنچىسىنىڭ كەمتۇك بولۇپ قالغان تەرەپلىرىنى تولۇقلاش يۈزىسىدىن بۇ مەزمۇنلارنى قوشۇپ قويدۇم.ئەسكەرتىشكە تېگىشلىك يەنە بىر نوقتا شۇكى،ئۆتكەندە يېڭىدىن پۈتكەن غۇلجا شەھەرلىك جىنلىڭ ئوتتۇرا مەكتىپى توغرىلىق بىر قىسىم ئۇلانما سۈرەتلىك خەۋەرلەرنى بىر قىسىم تورداشلىرىمىز ياخشى ھەزىم قىلالمىغانتى.رىئاللىقتىكى بىر قىسىم تونۇش-بىلىشلەرنىڭ بۇ ھەقتىكى ئىنكاسلىرىنى ئاڭلاپ،ئۇلارنىڭ ‹‹ئاشقازان ئاستى بېزى››نىڭ فۈنكىسىيىلىك رولىغا ‹‹ئاپىرىن›› ئېيتماي تۇرالمىدىم.ھېلىمۇ ئۇلار ‹‹تاتلىق كېسەل››بولۇپ قالماي،يەنىلا تىمەن ھالدا سالامەت ‹‹ياشاپ كېلىۋېتىپتۇ››.مەن جوڭگۇ كوممۇنىستىك پارتىيەسىنىڭ توردا يازما ئىلان قىلىشتىكى قائىدە-نىزاملىرىدىن قىلچىمۇ چەتنىمىگەن ئاساستا يېڭى مەكتەپ ھەققىدىكى ئۇچۇرلارنى مۇۋاپىقلاشتۇرۇپ،ھازىرقى زامان ئـۇيـغـۇر يېزىقىنى تونۇيدىغان بارلىق كىشىلەرنىڭ پايدىلىنىشى ئۈچۈن يوللىماقچىمەن.مەندىن ئۇنىڭدىن ئارتۇق نەرسىلەرنى كۆتكۈچىلەر بىر بولسا ئۇچىغا چىققان ھاماقەت،ناۋادا ئۇلارنىڭ ئەقلى-ھوشى جايىدا بولسا،مېنى قەستەن ئۆز تىكۇسىغا دەسسەتمەكچى بولغانلار دەپ چۇشەندىم،خالاس!
|
|