قولاي تىزىملىك
ئىگىسى: alsuyer

ئىلىم چېيى 8 - سان (فارابى ۋە ئۇنىڭ پەلسەپە سىستېمىسى ھەققىدە)

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

0

تېما

0

دوست

3277

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   42.57%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  11121
يازما سانى: 389
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 32
تۆھپە : 952
توردىكى ۋاقتى: 135
سائەت
ئاخىرقى: 2014-5-5
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-4 18:26:52 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بارىكاللا . بىز ئەتىراپىمىزدىكى ناچار ئىللەتتىن زارلىنىپ يۈرۈيمىز ، ئەمما ئۇنى ئۆزگەرتىشكە تىرىشىپ باقمايمىز . زۇلپىقار ئەپەندى ھەقىقەتەن ئەھمىيەتلىك بىر پائالىيەتنى باشلاپتۇ . ئىشلىرىغا ئۇتۇقلۇق تىلەيمەن .

18

تېما

17

دوست

4034

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   67.8%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  22212
يازما سانى: 203
نادىر تېمىسى: 3
مۇنبەر پۇلى: 56
تۆھپە : 1300
توردىكى ۋاقتى: 174
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-22
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-4 18:53:02 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ھاياتنىڭ تارتىش كۈچى __ئاياللاردا  دېسىڭىز بەكلا تومتاق بوپ قالدى، بەلكىم شۇنداقتۇ ياكى ئۇنداق ئەمەستۇ، ئۇنىڭ جاۋابىنى دوكتۇر زۇلپىقار بارات ئۆزباش لېكسىيەسىدە ئوتتۇرىغا قويىدۇ، ياخشىسى لېكىسيەگە دوست - بۇرادەرلىرىڭىز بىلەن بىللە كىرىپ كۆرۈپ چىقىڭ.
يۇنىل ئوپال سىلىقلاش مېيى

18

تېما

17

دوست

4034

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   67.8%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  22212
يازما سانى: 203
نادىر تېمىسى: 3
مۇنبەر پۇلى: 56
تۆھپە : 1300
توردىكى ۋاقتى: 174
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-22
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-4 18:54:13 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ھاياتنىڭ تارتىش كۈچى نەدە ناملىق لېكسىيەگە خەلقىمىز ئارىسىدىكى ئەڭ داڭلىق زىيالىلارمۇ قەدەم تەشۈرۈپ قىلىدۇ، پۇرسەت غەنىمەت.

2

تېما

3

دوست

4699

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   89.97%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  22034
يازما سانى: 312
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 9
تۆھپە : 1446
توردىكى ۋاقتى: 467
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-22
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-4 19:09:23 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
تولۇق كۆرۈپ چىقتىم،
بەزى سۇئاللارغا جاۋاپ بېرىلمەي، باشقا تىمىلارغا شاخلىنىش بولۇپ قاپتۇ، رىيەسەتچىلەرنىڭ مۇشۇنداق مەسىلىلەرنى سىنغا ئېلىشتىن بۇرۇن پىلانلىۋېلىپ ئاندىن باشلىشىنى ئۈمۈت قىلىمەن .
ھەر بىر سۇئال سورىغۇچى جاۋاپقا ئېرىشتىمۇ يوق؟ مۇشۇ مەسىلىنى ئوبدان ئويلىشىڭلار .
ئۆز تەۋەيىمىزدىكى ئالىملارنىڭ ئەسەرلىرىنى پىششىق ئۈگۈنۈپ ئاندىن چەتئەلنىڭكىنى تەتقىق قىلىشقا باشلانسا تېخىمۇ ياخشى بولىدۇ .
فارابى قىزغىنلىقى كۆتۈرۈلسىكەن دىگەن قاراشتىمەن .

نارات

1

تېما

0

دوست

4984

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   99.47%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  14180
يازما سانى: 410
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 302
تۆھپە : 1320
توردىكى ۋاقتى: 195
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-12
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-4 22:38:44 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
oghuzkhan يوللىغان ۋاقتى  2014-3-4 19:09
تولۇق كۆرۈپ چىقتىم،
بەزى سۇئاللارغا جاۋاپ بېرىلمەي، ب ...

توغرا پىكىر قىلدىڭىز بېقىۋالغانلار چۆشىنىپ قالسۇن

45

تېما

6

دوست

5945

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   18.9%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  8600
يازما سانى: 233
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 973
تۆھپە : 1202
توردىكى ۋاقتى: 446
سائەت
ئاخىرقى: 2015-2-25
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-4 23:46:52 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ياخشى ئىلىم سورۇنى بوپتۇ.
«ئەڭ كۆپ تىلغا ئېلىنىدىغان نەرسە ئەمەلىيەتتە كىشىلەر ئەڭ ئېتىبارسىز قاراۋاتقان نەرسىلەردۇر»دېگەندەك فارابى كۆپ تىلغا ئېلىنسىمۇ كۆپ قىسىم كىشىلەر چۈشىنىپ تىلغا ئالمايدۇ.

45

تېما

6

دوست

5945

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   18.9%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  8600
يازما سانى: 233
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 973
تۆھپە : 1202
توردىكى ۋاقتى: 446
سائەت
ئاخىرقى: 2015-2-25
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-4 23:49:20 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
فارابىينىڭ  سىرغىپ چىقىش نەزەرىيسى


تەييارلىغۇچى:ئەركيار

فارابىي بارلىق شەيئىلەرنىڭ تۇنجى مەۋجۇدىيەتتىن ئىنتايىن سېستىمىلىق ھالدا سىرغىپ چىققانلىقىنى بايان قىلىدۇ.ئىسلامىي نۇقتىئىنەزەرلەربويىچە ئېيتقاندا،بۇ ئىنتايىن كۇپرانە كۆزقاراش ئىدى.كىشىگە پروكلوسنىڭ دەلىلىنى ئەسلىتىدىغان ئاچقۇچ شۇكى،"تۇنجى"ئۆزىنىڭ مەۋجۇدىيتى ۋە مۇكەممەللىكىنىڭ ھەددىدىن ئېشىپ كەتكەنلىكى سەۋەبلىك،ئۇ "تەبئىي ماھىيەتنىڭ ئېھتىياجى"ئارقىلىق ئالەمدىكى مەۋجۇداتلارنىڭ پۈتكۈل تەرتىپىنى مەيدانغا كەلتۈردى.بۇ "تەبئىي ماھىيەتنىڭ ئېھتىياجى"ئۇنىڭ تاللىشى ۋە ئىختىيارىغا پۈتۈنلەي بويسۇنمايدۇ،بۇ ئالەم ھەممىدىن ئۈستۈن مەۋجۇدىيەتنىڭ يۈكسەك گۈزەللىكىگە ھېچقانداق مەزمۇن ئاۋۇتۇپ بېرەلمەيدۇ.ھەممىدىن ئۈستۈن مەۋجۇدىيەتنى بەلگىلەيدىغان ھەرقانداق ئەڭ ئاخىرىقى ياكى تېلېئولوگىيلىك چارە-ئامالمۇ يوق.ئەكىسچە،ئۇ ئۆزى ھەممىدىن ئۈستۈن مەۋجۇدىيەتنىڭ ئىپادىلىگەن غەيرى ماددىلىق مەردلىكىنىڭ بىرخىل ئىستىخىيلىك ھەرىكىتىنىڭ نەتىجىسى.ئۇنىڭدىن سىرت،بۇ خىل تېشىپ چىقىش جەريانىدا،"تۇنجى"ئوتتۇرىسىدىكى ۋاستىچى تاسادىپى سەۋەب ياكى بۈيۈك مەقسەتلىرىنىڭ ئەمەلگە ئېشىشىنى كاپالەتلەندۈرىدىغان چارە-ئاماللارغا مۆھتاج ئەمەستۇر.يەنە بىرجەھەتتىن،بۇ جەرياننىڭ داۋاملىشىشىنى توسىيالايدىغان ھېچقانداق ئىچكى ياكى تاشقى توسالغۇلار يوقتۇر.
بىرىنچى مەۋجۇدىيەتتىن ئاۋۋال چىققىنى تۇنجى مەرىپەت،ئۇ ئۆزىنىڭ ياراتقۇچىسى ۋە ئۆزى ئۈستىدە مۇلاھىزە يۈرگۈزەلەيدۇ.ئىلگىرىكى ھەرىكەت ئىدراكىي سەۋەبىدىن ئىككىنچى مەرىپەت مەيدانغا كېلىدۇ.كېيىنكىسى ئارقىلىق ئەڭ سىرتقى قەۋەت ئاسمان ھاسىل بولىدۇ.ئارقىدىنلا بۇ ئىككىنچى مەرىپەت ئۆزىنىڭ ياراتقۇچىسىنى مۇلاھىزە قىلىپ چىقىپ،ئۈچىنچى مەرىپەت مەيدانغا كېلىدۇ.ئۇ ئۆزى ئۈسىتىدە پىكىر يۈرگۈزىدۇ.بۇنىڭدىن مۇقىم تۇراقلىق يۇلتۇزلار توپى بولغان ئاسمان بارلىققا كېلىدۇ.بۇ جەرياندا بىرباسقۇچ يەنە بىرباسقۇچقا ئۇلىنىپ داۋاملىشىپ تۆتىنچى،بەشىنچى،ئالتىنچى،يەتتىنچى،سەككىزىنچى،توققۇزىنچى،ئونىنچى مەرىپەت مەيدانغا كېلىدۇ.يەنە ساتورن،يۇپېتىر،مارىس،قۇياش،ۋېنرا،مېركورىي ۋە ئاي شارى بىلەن ماس ھالدا ئايرىم-ئايرىم دائىرىلەر ھاسىل بولىدۇ.ئونىنچى مەرىپەتكە كەلگەندە ئالەمدىكى بۇ بىريۈرۈش مەرىپەتلەر تاماملىنىپ،ئايدىن باشلاپ يەنە بىرقانچە ئاسمان سەييارىلىرى مۇقىملىشىدۇ.ئۇلارنىڭ (ئۆزئوربىتىسىدىكى)ئايلانما ھەرىكىتى ئالەمدىكى بارلىق زاماندىن ئۆتۈشىدىغان ئەقىل تەرىپىدىن بەلگىلەنگەن.
ئاسماننىڭ تۆۋىنىدىكىسى زېمىن بولۇپ بۇ دائىرىدىكىسى تەرەققىيات  جەريانى تەتۈرسىچە بولىدۇ.شۇڭا،ئۆزگەرمەيدىغان،مۇقىم بولغان كوسمولوگىيە ئەندىزىسىگە ئاساسلىنىپ،مۇكەممەلسىزلىكتىن مۇكەممەل ھالەتكە،ئاددىيلىقتىن مۇرەككەپلىككە ئۆتىدۇ.ئەڭ تۆۋەن سەۋىيدىكى ئەڭ ئاساسلىق ماددا،ئۇنىڭدىن كېيىنكىسى تۆت چوڭ ئامىل __ مېنرال،ئۆسۈملۈك،ھايۋانات،ئەڭ ئاخىرقىسى ئادەم.ئادەم يەرشارىدىكى مەخلۇقاتنىڭ ئەڭ ئالىيسى ھېسابلىنىدۇ(يۈكسەك ئورۇندا تۇرىدۇ).
ئاۋۋال بۇ ئامىللار بىرىكىپ ئانچە مۇرەككەپ بولمىغان بىر-بىرىگە قارمۇقارشى،خىلمۇ خىل جىسىملار بارلىققا كېلىدۇ.بۇ جىسىملار يەنە ئۆزئارا بىرىكىپ،خىلمۇخىل ئاكتىپ ھەم پاسسىپ ئىقتىدارغا ئىگە بىرقەدەر مۇرەككەپ بولغان بىرتۈردىكى جىسىملار مەيدانغا كېلىدۇ.ساماۋى جىسىمنىڭ ھەرىكىتىنىڭ ئىدارە قىلىشى ئاستىدىكى بىرىكىش جەريانى تاكى ئەڭ ئاخىرقى بىرىكىشنىڭ نەتىجىسى بولمىش ئادەم بارلىققا كەلگۈچە بولغان ئارىلىقتا ئۆزلۈكسىز ھالدا بۇ دۇنيادىكى بىرقەدەر ئالىي ھەم بىرقەدەر مۇرەككەپ بولغان سۇبىستانسىيلەرنى ئىشلەپچىقىرىۋېرىدۇ.
ئۇلارنىڭ ماددا ۋە شەكىلدىن تەركىپ تاپقانلىقىغا ئاساسەن ئېيتساق،يەرشارىدىكى بۇ سۇبىستانسىيلەرنىڭ ھەربىرخىلى ئۇزاق داۋاملىشىشچانلىققا ئىگە.ھازىر مۇھاكىمە قىلىۋاتقان ماددىدىكى مەلۇم شەكىلنىڭ ھەمرا بولۇشى بىلەن بىرلىكتە مەيدانغا كېلىدۇ.ئۇنىڭ قارمۇقارشىسى بىلەن سېلىشتۇرغاندا زۆرۈر ئەمەس.شۇڭا بۇ ماددىلارنىڭ قارىمۇقارشى بولغان خىلمۇ خىل شىەكىللىرىنىڭ توختاۋىسىز داۋاملىشىشى تەبىئەت دۇنياسىدىكى پەيدا بولۇش ۋە يوقىلىشنىڭ ئۆز-ئارا ئالمىشىشىغا سەۋەب بولغان.
مەجىد پەخرو:"ئىسلام پەلسەپە تارىخى"
http://bbs.uyghar.com/forum.php? ... &extra=#pid2060

45

تېما

6

دوست

5945

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   18.9%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  8600
يازما سانى: 233
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 973
تۆھپە : 1202
توردىكى ۋاقتى: 446
سائەت
ئاخىرقى: 2015-2-25
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-4 23:50:38 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
فارابى

    ئۇيغۇر ئالىمى، ئارستوتىل تەلىماتلىرىنىڭ ئوتتۇرا ئەسىردىكى مۇنەۋۋەر نامايەندىسى، بىر پۈتۈن ناتۇرالىستىك پانتېئىزملىق پەلسەپىۋى سىستېمىنىڭ ئاساسچىسى، ئاتاقلىق لوگىك، ماتېماتىك، مۇزىكىشۇناس - ئەبۇ نەسىر فارابى، (تولۇق ئىسمى: ئەبۇ نەسىر مۇھەممەد ئىبن ئۇزلۇق ئىبن تارخان) كاشغەرگە قاراشلىق بالاساغۇن يېنىدىكى فاراب - ئوترار - جەۋھەر شەھىرىنىڭ «ۋاسىچ» ھەربىي قەلئەسىدە، مانى دىنىغا ئېتقاد قىلىدىغان توققۇز ئوغۇز - توققۇز ئۇيغۇر چەۋەنداز ھەربىي ئوفىتسېر ئائىلىسىدە مىلادىيەنىڭ 870 - يىلى (ھىجىرىيەنىڭ 259 - يىلى) دۇنياغا كەلگەن. 893 - يىلى فارابى پۈتۈن ئائىلىسى مانى ئېتىقادىدىن ۋاز كېچىپ ئىسلام دىنىنى قوبۇل قىلىپ مۇسۇلمان بولدى. بۇ چاغدا ئۇ 22 ياشلاردا بولسا كېرەك.
    فارابى 30 يېشىدىن ھالقىغاندا، 10 - ئەسىرنىڭ بېشىدا ئەينى زاماندىكى مەدەنىيەت ئوچىقى ھېسابلانغان باغداتقا كەتكەن. ئەرەب تىلىنى بىلمىگەچكە، باغدادتا ئەبۇبەكرى ئىبنى سىراجىددىندىن ئەرەب تىلىنى ئۈگىنىۋالدى (ئوتتۇرا ئاسىيادا ياشىغان ۋاقىتتا پارس تىلىنىمۇ پىششىق ئىگىلىگەن)، مەشھۇر خىرىستىيان ئالىمى ئەبۇ بەشەر مەتتە يۇنۇستىن گرېك تىلى بىلەن لوگىكا ئىلمىنى ئۆگەندى، كېيىن ھەرران شەھرىگە بىرىپ  ئەبۇ بەشەر مەتتەنىڭ ئۇستازى، ئەينى زاماندىكى ئاتاقلىق خىرستىيان ئالىمى، ئارستوتېل لوگىكىچىسى يۇھەننا بىننى ھەيلان جىلىدتىن پەلسەپە، لوگىكا، نەزەرىيە تېبابەتچىلىكىنى ئۆگەندى.
    ئۆز دەۋرىنىڭ مىسلىسىز ئۇلۇغ ئالىمى، شەرق ئارستوتېلى، ناتۇرال پانتېزملىق پەلسەپە سىستېمىسىنىڭ ئاساسچىسى سۈپتىدە غايەت زور شۆھرەت قازاندى. فارابى مىلادىيەنىڭ 950 - يىلى (ھىجىرىيەنىڭ 339 - يىلى) ماھى رەجەب (دېكابىر) ئېيىدا سۈرىيەنىڭ دەمەشىق شەھىرىنىڭ سىرتىدا لېكسىيە سۆزلەش سەپىرىدە 80 يېشىدا ئالەمدىن ئۆتتى. ئۇنىڭ جەسىتىنى دەمەشىق شەھىرىنىڭ «بابەس - سەغىر» ناملىق كىچىك سېپىل دەرۋازىسىنىڭ يېنىغا دەپنە قىلدى. فارابى ئۆيلەنمىگەن بولۇپ، پەرزەنتسىز ئىدى.
    تۆۋەندىكى 9 پارچە شېئىرى فارابىنىڭ ئەرەب تىلىدىكى ئەرەبچە ۋە قىسمەن روسچە نۇسقىلىرىدىن تەرجىمە قىلىنىپ تونۇشتۇرۇلۇپتىكەن، مۇنبەردىكى قېرىنداشلىرىمغا سۇندۇم.


1
ئەي قېرىنداش، خالىي تۇر ھەمراھ ئەمەس ناھەق ساڭا.
ھەق - ئادالەتنىڭ قېشىدا سەن ماكان تۇت دائىما.
بۇ جاھان ساڭا تۇرار مەڭگۈ مەقام - جايمۇ ئەمەس،
زەربە قىسمەتتىن خالاس بولمايدۇ ھېكىممۇ يانا.
قالغۇسى مۆجىزە بولۇپ ئىخچام تەۋەرۈك سۆزلىرىڭ،
بەخىش ئېتىپ تۇرغاچ تىرەن مەزمۇن پاراسەتلىك ئاڭا.
بىپايان ئالەم ھامان مەشغۇلى ھەرىكەت ئۈستىدە،
تۇرىمىز ئوخشاپ پەقەت تامچە ۋە ياكى نۇقتىغا.


  2
    ھەم چېكىنگەن ھەمدە تەتۈر بۇ زامان دەۋرانىغا،
    سەن قىلىپ سۆھبەت يېتەلمەيسەن كۆڭۈل ئارمانىغا.
    بارچە ئەل باشلىقلىرىنىڭ باشلىرى قاتقان تۈگەل،
    ھەممە باشقا دەرد يېتىپ ئايلاندىمۇ سەۋدايىغا.
    ھاجىتىم بىلسەم ئۆزۈمنىڭ جانىغا راھەت كىرەك،
    نۇر چۈشۈپ تۇرماق ئۈچۈن مەندەك پىقىر ئالقانىغا.
    بىر نىدا كەلدى ماڭا ئىلكىمدىكى نۇر بەرقىدىن،
    زوق-ھوزۇرى ئوخشىغان مىسلى ساما جەۋلانىغا.
    يۇرتلىرى چۆللۇككە غەرق بولغان قەدىم ئەللەر ئارا،
     مېۋە تەرگەندەك قەدەم قويدۇم جاۋاھىر كانىغا.
                   3
    ئىككى شېشە جام بىلەن بولدى مېنىڭ ئۆمرۈم ئارا،
    ھەممىلا مەشغۇللۇغۇمنى تولدۇرۇپ قويغان ئاڭا.
    بىر قەدەھتە قاپقارا تۇرسا سىيايىم لىپمۇ لىق،
    ئۆزگىدە پەيۋەندە بولۇپ تۇرغان شارابىمدۇر يانا.
    بىرسىگە تولدۇرغىنىم گەر بولسا ھېكمەت گەۋھىرى،
    بىرسىدىن غەم-قايغۇنى يۇدۇم پۈتۈن قەلبىم ئارا.


     4
    يەتتە يۇلتۇز كائىناتتا مەنبەئى نۇر رەببىنا،
    مىسلى كۆكتە يەتتە دەريا تىزمىسىدەك دائىما.
    ھەر بىرى سەييارىنىڭ سىمائى بىر ئامىل ئۇنىڭ،
    ماددا- جەۋھەر خىسلىتى بىر ئەسلى ھەم جەمدۇر ئاڭا.
    ئەي، زۇھەل ھەم ئاتارۇپ ھەم مۇشتەرى شەيئىلىرى،
    مەن قىلۇرمەن ياخشىلىق ئىزلەپ ھامان سۆھبەت ساڭا.
                  5
    شەيئىلەر مەۋجۇتلۇقىدىن ھەم سەۋەبلىك كائىنات،
    ھەم سەۋەبلىكنىڭ تۈپەيلى ياخشىلىق ئۇندىن نىجات.
    يەر بىلەن بەھرى-دېڭىزلار تۇرىدۇ ھەمراھ بولۇپ،
    رەببىنا، ئاسمان-ساما مەركەزلىرىمۇ قاتمۇ -قات.
    قايدا سەن بولدى ماڭا نۇخسان- گۇناھ ئۈلپەت بۈگۈن،
    پەيزى- رەھمەت بەخىش ئېتىپ قىلغىن گۇناھىمدىن ئازات.
    رەببى- شەيئىم پاكلىغىن بولسا مەگەر مومكىن مېنى،
    ئاناسىر-ئۇنسۇرلىرىدىن قالمىسۇن جىسمىمدە دات.
   
  6
    بىر تۆۋەنلەشنىڭ بولۇر ئەۋجى ھامان،
    يوقىتىش بولغاي سوقۇشتا دائىمان.
    ئۆز خانەمنىڭ راھىتى ھاجەت ماڭا،
    مەن غورۇر ئۆز ئىززىتىمدىن دائىمان.
    ئىچكىنىم ئىلكىمدىكى شەربەت مېنىڭ،
    راھىتىمنىڭ شولىدا بەرقى ئايان.
    نۇر جۇلا شېشەمدە ئەكىس ئەتكەن نىدا،
    خوپ ھوزۇرلۇق ساز- ساماغا ئوخشىغان.
                  7
    چەكسىز زەخمەت-مۇلاقات سىز تەرەپتىن تەندە جان،
    سىنە- قەلبىم سىز تەرەپكە تەلپۈنۈپ شەيدا ھامان.
    ئولتۇرالماسمەن ئىزىمدا قوزغىتىپ تۇرغاچ مېنى،
    زوق، ئۈمىد ئىككى سەۋەب دەل سىز تەرەپكە دائىمان.
    قوزغىلىپ چىقسام ئىزىمدىن سىزدىن ئۆزگە يوق ۋەتەن،
    يا ئىزىمغا قويغىلى يوق بىر بەدەل مەن ئوخشىغان.
    سىزدىن ئەبزەلرەك دىيار-ئەل گەر تەئەززىز قىلسىمۇ،
    ئىلكىگە قەلبىمنى ئالماق ئىشقا ئاشماس ھېچقاچان.
8
    قەسەم بىللا ھاياتلىقتىن بىزارمەن كۆڭۈلسىز ئەمدى،
    بەئەينى ئوق كەبى تەندىن چىقار جان ۋاقتى تېز ئەمدى.
    بەخىت باشلانسا يەتكەيلەر زاۋاللىققا بەختسىزلىك،
    تەبىئەت جىنسى بىز، ئۆز جىسمىمىزغا قايتقۇمىز ئەمدى.
                     9
    پىشمايىن سىرى ۋۇجۇدى خام قالدى ئالەم ئۆز پىتى،
    يا تېشىلمەي گۆھىرى ھەم قالدى ئالەم ئۆز پېتى.
    گەر ئەقىل يورۇق چېچىپ ھەر كىم ئاڭا مەنا ئېيتسىمۇ،
    ئەسلى چىن تەسۋىرىدىن كام قالدى ئالەم ئۆز پېتى.



تەڭرىتاغ تورى"بوغداي"ئىسىملىك تورداشنىڭ يوللانمىسى.


    مەنبە: ئابدۇشۈكۈر مۇھەممەتئىمىننىڭ «ئۇيغۇر پەلسەپە تارىخى»، «ئۇيغۇرلاردا ئىسلام مەدەنىيىتى».
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )