قولاي تىزىملىك
كۆرۈش: 3534|ئىنكاس: 32

«سۆيۈملۈك ماكان باغداشقا سەپەر» گە ئىككى كەلىمە

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

6

تېما

0

دوست

959

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   91.8%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  2271
يازما سانى: 33
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 229
تۆھپە : 138
توردىكى ۋاقتى: 117
سائەت
ئاخىرقى: 2013-5-13
يوللىغان ۋاقتى 2011-6-14 23:50:14 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
«سۆيۈملۈك ماكان باغداشقا سەپەر» گە ئىككى كەلىمە
          بۇ ئەسەر ئېلان قىلىنىشى بىلەن مۇنازىرە خېلى قىزىدى.ئەلۋەتتە، بولۇپمۇ «نادىر تېما» بولىشى دىققىتىمىزنى بەكرەك تارتتى بولغاي...
       مەنمۇ باغداشقا مۇھەببەت باغلىغانلاردىن بىرى ھەم شۇ زېمىننىڭ بالىسى بولغىنىم ئۈچۈن، بۇ تېمىلارغا ئالاھىدە سەزگۈر. شۇ سەۋەپتىن مېنى ئەللەيلىگەن بۇماكاننىڭ ھازىرىنى بىلىش تەققەزاسى بىلەن ئالدىراپ بۇ تېمىنى چەكتىم. ئەپسۇس،ئاپتورنىڭ شۇنچە كۈچلۈك قەلىمى بەلكىم ھاياجاندىن تتىرەپ ئۆز رولىنى تولۇق جارى قىلدۇرالمىغان بولساكېرەك،تەسۋىرلەرنىڭ  چېچىلاڭغۇلىقى، ئىملاخاتالىقىنىڭ ئېغىرلىقى، مۇھىم نۇقتىنىڭ تولىمۇ ئەگرى توقايلىقلار بىلەنيورۇتىلىشى، مۇناسىۋەتسىز بايانلارنىڭ تەپسىلىي ئېيتىلىشى سەۋەبلىك ، ئەسەرساياھەت خاتىرىسى ئەمەس،بەلكى ھاياجاندىن يېزىلغان كۈندىلىك خاتىرىنىڭ تەسىرىنى بەردى.
         ئەلۋەتتە،ئاپتورناھايىتى ئىجتىھاتلىق، داڭلىق كىشىلىرىمىزدىن بولسا كېرەك.(ئەسەردىن بايقىشىمچە) مەيلى كىملا بولسۇن، نېمىلامەقسەت بىلەن بولسۇن، يۇرتۇمغا دەسسىگەن قەدەملىرىڭلارغا ئۇتۇق تىلەيمەن. ئاپتور كىملىكى توغرىسىدا بولۇنغانمۇنازىرىگە خاپا ئارىلاش جاۋاپ بېرىپتۇ ،ھەمدە ئۆزىنىڭ بىر ئۇلۇغ كىتاب ئۈستىدەئىشلەۋاتقانلىقىنى ئېيتىپتۇ،(قولىڭىزغا دەرد بەرمىسۇن). خەلقىمىز ئەزەلدىن ئەسەرئارقىلىق ئاپتورنى تونۇپ كەلگەن، دېمەك،بىز ئاۋۋال ئەسەرنى ئاندىن ئاپتورنى تونۇيمىز،شۇنداقلا خەلق ئۆزسۈيىدە ئاققان كىشىلىرىنى قەدىرلەيدۇ ھەم ئۇنۇتمايدۇ.
           شۇنچە ئالدىراش تۇرۇپمۇ بىز بىلەن سۆھبەتكە ۋاقىت چىقارغانلىقىڭىزغا رەھمەت،ئەمما بىۋاستە يازغانلىق سەۋەبى بىلەن خاتالىقلارغاچۈشەنچە بېرىشىڭىز مېنى ئەجەپلەندۈردى. ئەدەبىي ئەسەر بىلەن شوغۇللىنىۋاتقاتقان سىزدەك ئەرباب شۇنچە خاتالىقلارنى سادىر قىلسا، بىزدەك چالا ساۋات كىشىلەرنىڭ نۇقسانلىرىغا «يېشىل چىراغ» يېنىپ قالامدۇ-قانداق؟ ياكى بۇ بىزگە بولغان ھۆرمەتسىزلىك، ياكى بولمىسا تىل – يېزىقىمىزغا بولغان مەسئۇلىيەتسىزلىكنىڭ ئىپادىسىمۇ؟
ئەسەردىكى بۇتەسۋىرلەرگە ھەيرانمەن:
«بىزباغنىڭ ئىچىگە جايلاشقان بۇ قەبرىگاھ ئالدىدا ئۇزاققىچە تۇرۇپ قالدۇق،بەلكىم قىلىۋاتقان دۇئالىرىمىز ئۇلار ئۈچۈنلا ئەمەس بەلكى مەنىۋىيىۋىتىمىز بۇزۇلۇپ كىتىۋاتقان ھازىرقى دەۋىردىكى ياش قىز-يىگىتلىرىمىزگىمۇ ئىنساپ،دىيانەت،شەرمى ھايا،ئەڭ مۇھىمى ئۆزى ياخشى كۆرگەن مەشۇقىغا ساداقەت تىلىگەندىمىز،»
         خەلقىمىز ئەزەلدىن ئاشق ـ مەشۇقلارنىڭ قەبرىلىرىگەقاراپ قول كۆتۈرۈپ، ئەۋلادلارغا ئىنساپ – دىيانەت، ۋاپا تىلىگەن ئەمەس، بۇ بىريېڭىچە ئىش بولۇپتۇ.
        باغداش -بوستان،ئارا قۇرا،ئوردا ئۈستى،يەنى باغچە ئۈستى،باغداش يەنى ئوردا ئاستى،دۈشۈي،تۆۋەن دۈشۈي ئەمتى ئاغزى دىگەنگەئوخشاش بىر نەچچە تەبىي مەھەللىدىن تەشكىل تاپقانىكەن،
       بىلىشىمچە، ئەسەرلەردىكى تەسۋىرلەر تەرتىپ بويىچە بولىشى كېرەكقۇ دەيمەن، مەھەلىلەر تەرتىپ بىلەن تىزىلغان بولسا ئىدى،ھەربىر ئوقۇرمەن بۇزېمىنغا بارغىنىدا مۇشۇ ئەسەرنى ئەسلەيتتى-دە، بۇرۇندىن بىلىدىغاندەك بەھۇزۇرمەھەللە ئارىلىيالايتتى.
        باغداش غولدا قارلىق تاغدىن ئېقىپ كەلگەن مۇزدەك تاغ سۈيى تاشتىن تاشقا ئۇرۇلۇپ تۆۋەنگەقاراپ ئاقماقتا،ئۇنىڭ شاقىراشلىرىدىن بىر خىل يېقىملىق كۈينى ھىس قىلغاندەك بولدۇم.باغدىن ھەر خىل قۇشلارنىڭ يېقىملىق سايراشلىرى ئاڭلىنىپ تۇراتتى،جىمجىت ئويقۇدا ياتقان خېزىر سۈپەت بوۋاينى ئەسلىتىدىغان كۈجۈم مەھەللىلەر تاغ مەدەنىيىتىنى نامايىش قىلدۇرىۋاتقاندەك شۇنچە خىرامان، شۇنچە يۈكسەكلىكتە مېنىھاياجان قۇچىقىغا تاشلىماقتا ئىدى
       ھەممىلا يەردە سۇ تۆۋەنگە قاراپ ئاقىدىغاندۇ؟ يەنە كېلىپ بەھەيۋەت تاغلار ئەمەس،يۇرتتىكى خەلق خىزىردەك مېھرىبان ، ئوچۇق قول بولغىيتتى ؟« ئۇخلاپ ياتقان »دېگەن تەسۋىر بىلەن«نامايىش قىلىش» زىتمۇ قانداق؟مېنىڭچە، مەۋج ئۇرۇپ ئاققان سۇلار نامايىش قىلغان بولسا، قالتىس بولاتتى.
چۈنكى بۇ سىزىم كىچىك ۋاقىتلىرىمىزدا ئادەمنى چۈكتۈرىۋەتكىدەك ئېقىپ كىلىدىغان ئۆستەڭلەردە غۇلاچ تاشلاپ سۇ  ئۈزۈپ ئوينىغان چاغلىرىمىزدا يۈز بەرگەن سىزىم ئىدى
«سېزىم» سۆزىنى« يۇز بېرىش» بىلەن پئېللاشتۇرۇش مۇۋاپىق ئەمەستۇ؟
       بىزبەكرى ھاجىنىڭ ئىشىكى ئالدىغا يىتىپ كەلگىنىمىزدە جامائەت ناماز شامدىن يېنىپتۇ بۇناماز قېرىنداشلىرىمىز بىلەن ئىككى قوللاپ كۆرۈشۈپ ئەھۋال سورىشىپ بولغاندىن كىيىن بەكرى ھاجى بىزنى ئۆيگە كىرىشكە تەكلىپ قىلدى،جامائەت نامازدىن قايتىپ كىلىۋاتقانىكەن،بىز ئۇلارنىڭ ئالدىغا  ئاۋال كىرىشكە زورلايتتى،بىز مۇھتىرەملىرىمىزنى زورلايتتۇق
«ناماز قېرىنداش» دېگەن قانداق قېرىنداش؟
      تاغلارنىڭ كەينىدىن خۇددى ئۇياتچان قىزلاردەك قىزىرىپ چىققان قوياش پۈتۈن ئالەمنى نۇر زىياسىغا ئورىغانىدى،غول ئۆستەڭ سەھەردە تېخىمۇ بەكرەك شاقىراشقا باشلىغانىدى
        «نۇر»نىڭ زىيا سۆزى بىلەن، «غول»نىڭ «ئۆستەڭ»سۆزى بىلەن مەنىداشلىقى ئاپتورغا مەلۇم ئەمەسمىدۇ ؟
بوتۇلكىلارغا قاچىلانغان مىنرال سۇلاردىمۇ بۇنچىلىك تەم بولماس،مانا مۇشۇ سۇ قومۇلنىڭ بىرقىسمىنى تۇيۇندۇرىدۇ،بارلىق تىرىكچىلىكىمىز مۇشۇ سۇغا قاراشلىق،ئەگەر ئەشۇ قارلىق تېغىمىز بولمىغاندا بىزگە مۇنداق سۈزۈك مۇنداق شىرىن سۇ نەدە تۇرۇپتۇ،بىز ئاللانىڭ مۆجىزىسى بولغان بۇ مەڭگۈ قېرىماس تاغلىرىمىزغا بەرىكەت تىلەيلى،سۇنىڭ ئىنسانلارئۈچۈن قانچىلىك مۇھىم ئىكەنلىكىنى ھەرگىز ئۇنتۇمايلى،چۈنكى ئانا يۇرتىمىز مانامۇشۇنداق سۇغا تەشنا،ھېلىمۇ كارىزلىرىمىز قۇرىدى،بۇلاقلىرىمىزمۇ قۇرىدى،
       بوتۇلكىغا قاچىلانغانلا ئەمەس،ھەرقانداق سۇنىڭ بۇلاق سۈيىدەك لەززەتلىك بولىشى ناتايىن. ئاپتور قارلىق تاغقا، تاغ سۈيىگە شۇنچەمەپتۇن بولۇپتۇ-يۇ، قارلىق تاغنىڭ بۇرۇنقى ھەيۋىتىگە ئازراقمۇ قىزىقماپتۇ،بەلكىم،ئىزدىنىش تېمىسىدىن يىراق بولغاچ سەل قارىغاندۇ...بۇرۇنقى قارلىق چوققىنى «ئاق لىباسلىق» دەپ تەسۋىرلىگىنىمىزدە ،ھازىرقى ھالىتىنى «چېچىغا ئاق ئارىلىغاندەك»دېيىش مۇمكىن.
ئاپتورنىڭ كېيىنكى سۆزلىرىنى قوللايمەن، يۇرتىمىز سۇغا تەشنا،خەلقىمىزنىڭ قەلبىمۇ ھەم شۇنداق،بۇلاقلارنىڭ قۇرۇشىغا ئەگىشىپ ئەدەبىي ئەسەرلىرىمىزمۇ قۇرۇشقا باشلىدى،بىزدىكى چاڭقاقلىق قەلەم ئىگىلىرىدىن ئۈمىد بىلەن زەمزەم تىلەيدۇ، ئۇلارنىڭ سۆزلىرىدىن يارىلىرىغا مەلھەم ئىزدەيدۇ. ھەربىر ئەسەرنىڭ ئاپتورنى لەززەتلەندۈرگەن تاغ سۈيىدەك ساپ،چىن بولىشىنى خالايدۇ . شۇندىلا خەلقمۇ ئاپتور تاغ سۈيىنى قانماي ئىچكىنىدەك ،ئەسەرلەرنى تەشنالىق بىلەن سۆيۈنۈپ ئوقۇغان بولاتتى.
ئاخىرىدا ئاپتورغا شۇنداق مەسلىھەت بەرگۈم كەلدى:
مۇققەددەس ئەسىرىڭىز ئۈچۈن خەلق ئىچىگە چۆككىنىڭىزدە خۇددى ھازىرقىدەك نامسىز چۆككەن بولسىڭىز ئېرىشكەنلىرىڭىز بەلكىم  ھازىرقىدىن كۆپرەك بولغان بولاتتى.
     ئەسەردىكى چۈشىڭىزدىكىدەك ئاتسىز ،ئالدىراپلامەيدانغا چۈشكىنىڭىزدە خان ئەسكەرلىرى ئەمەس، «باغداش» ئەسكەرلىرى ئەدەپسىزلىك قىلىپ قويىدۇ، رەنجىمىگەيسىز.
ھاياتىڭ كۆل سۈيىدەك ئەمەس، ئېقىندەك جۇش ئۇرۇپ تۇرسۇن!

ئىنسانسەن، ئىنس

32

تېما

9

دوست

1 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   16.05%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  62
يازما سانى: 707
نادىر تېمىسى: 2
مۇنبەر پۇلى: 3923
تۆھپە : 2342
توردىكى ۋاقتى: 738
سائەت
ئاخىرقى: 2014-6-22

ئۈمۈرلۈك شەرەپ مۇكاپاتى

يوللىغان ۋاقتى 2011-6-15 09:15:48 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئويلىغىنىمىز ئوخشاش چىقىپتۇ. مەنمۇ «سۆيۈملۈك ماكان باغداشقا سەپەر»نى دەسلەپ ئوقۇپلا ئاپتور توغۇرلۇق ئويلىنىپ قالغان، يەنى بىر كىتاپ ئۈستىدە ماتېريال توپلاپ  ئىزدىنىش ئۈستىدە بولۇۋاتقان ئادەمنىڭ، تېمىدا يازغان سۆز- جۈملىلىرى، كۆرۈلگەن ئىملا خاتالىقلىرى، ئىشلەتكەن تەسۋىرى سۆزلەر ھەم قوللانغان ئاددىي تىللىرىغا قاراپ بۇ ئادەمدىن گۇمان قىلىپ قالغانتىم. شۇ چاغدىلا ئىنكاس يېزىشنى ئويلىغان، بىراق نېمە دەپ يېزىشىمنى بىلەلمىگەنتىم. كىتاپ توغۇرلۇق ئىزدىنىۋاتىمەن دېگەنلىكىدىن بولسا كېرەك، ئۆزۈمگە مەن قانچىلىك ئادەم، كىتاپ يازغۇدەك ئادەمگە  پىكىر قىلغۇدەك دېگەنلەرنى ئويلىغان ئىدىم. ئىشقىلىپ بۇ توغۇرلۇق مۇنازىرە باشلىنىپتۇ، مەنمۇ ئويلىغىنىمنى ئوتتۇرغا قويدۇم. ۋاقىت مۇناسىۋىتى بىلەن مۇشۇنچىلىك سۆزلەپ تۇراي.....................................................
يۇنىل ئوپال سىلىقلاش مېيى

11

تېما

0

دوست

3872

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   62.4%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  697
يازما سانى: 112
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى: 740
تۆھپە : 692
توردىكى ۋاقتى: 1098
سائەت
ئاخىرقى: 2014-8-10
يوللىغان ۋاقتى 2011-6-15 09:20:16 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئەسسالام ئەلەيكوم ئېقىن، ياخشىمۇسىز؟ چاققان چىقىپسىز، مەنمۇ بۇ «سۆيۈملۈك ماكان باغداشقا سەپەر»نى ئوقۇغاندىن كېيىن ئاپتورنىڭ يۇرتىمىز باغداش توغۇرسىدىكى تەسۋىرلىرنىڭ ئەتراپلىق بولماي قالغانلىقىنى ھېس قىلغان، جۈملىدىن شۇنچە گۈزەل، سۈيى ئەلۋەك زىمىننىڭ ئۆتمىشى توغۇرلۇق توختالماپتۇ، ھەم كەلگۈسىگە نەزەر سېلىنماپتۇ. باغداشنىڭ كەلگۈسى تەغدىرى كىشىنى بەكمۇ چۆچۈتىدۇ. باغداش قارلىقى قومۇلنىڭ جان تومۇرلىرنىڭ بىرى. ئاپتورxortikin گە ئوخشاش ئىجتىھاتلىق، داڭلىق كىشىلىرىمىز ئەسەرلىردە ئۆرۈپ-ئادەتنى تەسۋىرلەش بىلەنلا چەكلىنىپ قالماي، كەڭ دائىرلىك تەسۋىرلەش ۋە مۇلاھىزە ئېلىپ بارغان بولسا، ئۈنۈمى ياخشى بولغان بولاتتى؟؟؟!!
ئۇيغۇرۇم ئۆز ئىشەنچىمنىڭ مەنبەسى ! باغداشخان

13

تېما

0

دوست

3896

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   63.2%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  1161
يازما سانى: 156
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 858
تۆھپە : 625
توردىكى ۋاقتى: 232
سائەت
ئاخىرقى: 2014-11-10
يوللىغان ۋاقتى 2011-6-15 09:48:18 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
قېرىندىشىم ئېقىن،سىزنىڭ بۇ ماقالىڭىزنى كۆرۇپ،سىزنىڭ پىكىر قىلىش يوللىرىڭىزغا قايىل بولماي تۇرالمىدىم.بىزدە نوپۇزغا چېقىلالماسلىق تولىمۇ ئېغىر بولىۋاتقان دەۋردە،كىتاپ يېزىش ئۇچۇن تەۋرەۋاتقان بۇ قېرىندىشىمىزنىڭ ئەسىرىدىكى بەزىبىر مۇۋاپىق بولمىغان تەرەپلەرنى ئىلمىي يوسۇندا كۆرسىتىپ بىرىشىڭىزنىڭ ئۆزى سىزنىڭ،ھەرگىزمۇ ئۆزىڭىز ئېيتقاندەك چالا ساۋات كىشى ئەمەس،يۇكسەك مەسئۇلىيەتچانلىق تۇيغۇسىغا ئىگە،مۇكەممەل بىلىم قۇرۇلمىسىنى شەكىللەندۇرۋاتقان،ئىزدىنىشچان كىشى ئىلەنلىگىڭىزنى ئىسپاتلاپ تۇرۇپتۇ.داۋاملىق تىرىشىڭ قېرىندىشىم،ئۇيغۇر روھىيتى سىلكىنىپ تۇرۇپ ئۆزىنى تونۇشقا مۇھتاج بولماقتا.بۇ جەرياندا زەررىچە بولسىمۇ ھەسسىمىزنى قوشالىشىمىز بىزنىڭ بەختىمىز.
تۇغۇڭنى تۇغۇلغان يەرگە قادا.

34

تېما

0

دوست

4293

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   76.43%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  214
يازما سانى: 151
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 1037
تۆھپە : 606
توردىكى ۋاقتى: 373
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-15
يوللىغان ۋاقتى 2011-6-15 12:42:12 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مەنمۇ بۇ ئەسەرنى كۆرۈپ ،بىراقلا نادىرلانغانلىقىغا قاراپ ئاپتورنىڭ ئادەتتىكى ئادەم ئەمەسلىكىنى ھېس قىلغادىم ،ئەمما ئىملا خاتالىقى ۋە باشقا مەزمۇنلارغا قاراپ بىرنەرسە دەيمۇ ياق دەپ توختاپ قالغانىدىم،چۈنكى ئاپتور باغداشتىكى ساياھىتىنى «ئاخىرلاشتۇرۇپ» بولالماپتۇ،ھەممىسىنى يېزىپ پۈتتۈرۈپ بولسا ئاندىن پىكىر بېرەي دەپ ئولتۇغانىدىم. ئەلنىڭ كۆزى زىل تارازا .باشقىلار ھېس قىلغانلىرىنى دەپ بولۇپتۇ .كېيىنرەك يەنە بىرنىمە دەرمىز .
كۆپ تىللىق بولۇش شەرەپ،ئانا تىلىنى بىلمەسلىك جىنايەت!

2

تېما

0

دوست

2632

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   21.07%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  1328
يازما سانى: 118
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 630
تۆھپە : 375
توردىكى ۋاقتى: 55
سائەت
ئاخىرقى: 2011-11-7
يوللىغان ۋاقتى 2011-6-15 12:54:08 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ ھەقتە مەنمۇ پىكرىمنى ئوتتۇرىغا قويۇپ باقاي :
         1. ئاپتۇرنىڭ جۈملىلىرىدىن كۆرۈنۈپ تۇرۇپتىكى ئاپتۇر قومۇل دىيارىدا تۇغۇلغان ،لېكىن باشقا يۇرتتا خىزمەت قىلىدۇ ، شۇڭلاشقا مەندە بۇ ئارسىلان تالىپ ئاكىمىزمۇ قانداق دىگەن ئوي پەيدا بولدى .بۇنداق بولىشىدىكى سەۋەپ ئاپتورنىڭ ماتىرىيال توپلىشىغا رەھبەرلىكنىڭ ئالاھىدە كۆڭۈل بۆلگەنلىكى يەنە بىر سەۋەپ بولالايدۇ .
ئارقىدىن ئاپتورنىڭ ئېگىز تاغ چوققىسىغا يامىشىپ چىققانلىقىنى بايان قىلغاندا بۇ ئويۇمدىن گۇمانلىنىپ قالدىم .ئارسىلان تالىپنىڭ تاغ چوققىسىغا يامىشىپ چىقالىشى مېنىچڭچە مۇمكىن ئەمەس . ئاپتور 35 ياشتىن تۆۋەن كىشى دىگەن قاراشقا كەلدىم .
        2.ئاپتور يوللىغان يازمىسىدا ئىملا خاتالىقى كۆپ . بۇنىڭدىكى يەنە ئاپتورنىڭ يېشى چوڭراق بولىشى مۇمكىن دىگەن قاراشقا كەلدىم ، چۈنكى كومپىيوتوردا ئۇيغۇرچە خەت ئۇرۇشنى كۆپ قىلمىغان بولىشى مۇمكىن .يەنە مۇنبەرگە باشقىلار تىزىملىتىپ ئەزا بولۇپ بەرگەن بولىشى مۇمكىن.
       3. ئەمدى ئېقىن ئوتتۇرىغا قويغان مەسىلىگە كەلسەك ، مېنىڭچە ئېقىن دىگەن بوپ كەتمەسلىك ئېھتىمالى بار ، چۈنكى ئەگەر بۇ كىشىنى ئارسىلان تالىپ دەپ پەرەز قىلساق ، ئارسىلان تالىپ بىر كىتاپ يېزىش ئۈچۈن ئالدى بىلەن ئەڭ ئاددى تىللار بىلەن ، تومتاق ھالدا بىر تىزىس تۈزىۋالىدۇ  ،ئاندىن بۇنى قايتا -قايتا ، ھەتتە بىر قانچە يىل پىششىقلاپ ئىشلەش ئارقىلىق سىز ۋە مەن ئوقىغان كىتاپ ھالىتىگە ئەكىلىدۇ .
   ئاپتورنىڭ مۇنبەرگە يوللىغىنى بولسا ناھايىتى تېز ، كۆپ ئويلانماي يازغان تەسىرات خاراكتىرىدىكى ماقالە بولۇپ كەمتۈكلۈكتىن خالاس بولالمىغاسلىقى ئېنىق .شۇڭلاشقا بۇ كىشىنى يېڭىدىن قولىغا قەلەم ئالغان دېيىشكە پاكىت يىتەرلىك ئەمەس .
       4. ئېقىن ئوتتۇرىغا قويغان مەھەلىلەر تەرتىپ بىلەن ئاتالغان بولسا دىگەن پىكرى : ئاپتور باغداشقا بىر ساياھەتچى ، ئەلۋەتتە مەھەلىلەر تەرتىپنى بىلمەيدۇ ،بۇ پىكىرنى ئوتتۇرىغا قويۇشنىڭ ئاساسى يوق .
             قەۋرە ئالدىدا تۇرۇپ دۇئا قىلىشقا كەلسەك ، ئۇنى خاتا دېيىشكە بولمايدۇ ،ئۇلار تارىخى شەخس بولغانلىقى ئۈچۈن دۇئا قىلىندى، ھەرقانداق كىشى ئادەتتە قەۋرە يوقلاشقا چىققاندىمۇ  دەسلەپكى مەقسەتتە مەرھۇملار ئۈچۈن دۇئاغا قول كۆتۈرگەن بولسىمۇ ئارلىقتا مەقسەتتىن چەتنەپ ئۆزى ۋە خەلق ئۈچۈن سۆزلەپ قويىشى نورمال ئەھۋال ،.
                 5. ناماز قېرىنداش دىگىنى بەلكىم ناماز ئۆتەيدىغان قېرىنداشلار دىگەن بولىشى مۇمكىن .
           
        ھازىرچە مۇشۇنچىلىك يازاي :  ئەمدى بۇ ئېقىن كىم بولغىيتتى ،بۇمۇ ئادەتتىكى كىشى ئەمەستەك قىلامدۇ قانداق ؟

4

تېما

0

دوست

1 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   9.69%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  1952
يازما سانى: 586
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 3341
تۆھپە : 1982
توردىكى ۋاقتى: 224
سائەت
ئاخىرقى: 2013-1-22
يوللىغان ۋاقتى 2011-6-15 13:32:47 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ دىلو ھەجەپ مۇرەككەپلىشىپ كەتتىيا !
شورتىكىن كىم ، ئېقىن كىم ئەمدى ؟

29

تېما

8

دوست

8209

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   64.18%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  111
يازما سانى: 348
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 1945
تۆھپە : 1184
توردىكى ۋاقتى: 419
سائەت
ئاخىرقى: 2014-10-9
يوللىغان ۋاقتى 2011-6-15 14:57:47 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مەنمۇ ساتارنىڭ پىكرىنى قوللايمەن،  ئاپتور باغداشنى تونۇشتۇرماقچى ئەمەس بەلكى، باغداشقا قىلغان سەپىرىدىكى تەسىراتىنى بىز بىلەن ئورتاقلاشماقچى. چۈنكى قومۇلدا تۇغۇلۇپ، قومۇلدا چوڭ بولۇپ باشقا بىر يۇرتتا ئىشلەۋاتقان ئادەم ئۈچۈن ئۆز يۇرتىدىكى بىر تال گىياھ تاشمۇ شۇنچىلىك سۆيۈملۈك بىلىنىدۇ. خەت ئۇرۇش جەريانىدىكى ئاز -تولا ئىملا خاتالىقى  ۋە ئاز تولا كام يېزىلىپ قالغان جايلارنى تۇتىۋېلىپ، يوقۇرى پەللىگە كۆتۈرۈپ كەتسەك بولماس دەيمەن. مەسىلەن: « ناماز قېرىداش» بۇ يەردە چوقۇم نامازدىن يانغان قېرىنداش دىمەكچى بولسا كېرەك، چىن مودەن بىلەن مەرداننىڭ قەۋرىسىدە تۇرۇپ ياشلارنىڭ كۆڭلىگە ئىنساپ تىلەش يامان ئىش بولمىسا كېرەك دەپ ئويلايمەن. چىنمودەن بىلەن مەرداندەك مۇھەببەتكە سادىق قىز-يىگىتلەرنىڭ ئازلاپ كىتىۋاتقانلىقىنى ئويلىغاندۇ بەلكىم.....بولدى ئارتۇق سۆزلىمەي.
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )