- تىزىملاتقان
- 2013-3-1
- ئاخىرقى قېتىم
- 2014-4-23
- ھوقۇقى
- 1
- جۇغلانما
- 5468
- نادىر
- 9
- يازما
- 344
ئۆسۈش
100%
|
تۇنجى ئىلتىماسىنى سۇنۇپ بولغۇچە شۇنچىلىك كۆپ گاڭگىراشلارنى بېسىپ ئۆتتۈم، بىلىشىمچە ئۇتۇق بىلەن ئابلەتمۇ شۇ. ئۇتۇق خاربىندا ئوقۇشىنى داۋاملاشتۇرۇۋاتاتتى، ئابلەت شىئەندىن كىلىپ ئۇزۇن ئۆتمەي خاڭجۇغا كەتتى چۈنكى ئۇ 11-ئايدىكى TOEFL توفىل ئىمتىھانىنى شۇ يەردە بەرمەكچى ئىدى. مەن ئۈرۈمچىدە دوختۇرخانىدىن چىققاندىن كىيىن ئىلتىماس سۇنۇشقا لازىم بولىدىغان بارلىق ماتېرىياللارنى تىزىپ بىر باشتىن پۈتكەنلىرىگە بەلگە قويۇپ ماڭدىم. (بۇ بۆلەكنى چەتئەلدە ئاسپىرانتلقتا ئوقۇشنى ياكى بالىلىرىنى كەلگۈسىدە ئوقۇتۇشنى ئويلاشقانلار ئۈچۈن پايدىسى تەگسە ئەجەپ ئەمەس دەپ ئويلاپ سەل تەپسىلىيرەك يازدىم)
1. تولۇق كۇرس ئوقۇش نەتىجىسى (Transcript, GPA)
ئوقۇشنى مەن جاپا تارتتىم ئوقۇدۇم، ئوقۇغاندىمۇ ئامېرىكىدىكى ھەر قانداق مەكتەپكە نەتىجەمنى ئەۋەتسەم كۆرسە خىلى تەسىرلەنگۈدەك ئوقۇغان، ئەمما شۇ نەتىجىنى مەكتەپتىن ئىلىۋىلىشمۇ ئاسانغا توختىمىدى. دەسلەپ ئوقۇتۇش باشقارمىسىغا چىقىپ سۈرۈشتۈرسەم گىپىمنى ئاڭلايدىغانغا ھېچكىم يوق. مېنىڭ بېشىدا قاراپ تۇرغانلىقىمنى كۆرۈپمۇ خۇددى مېنى تاماشا كۆرگىلى تۇرغان ئوخشايدۇ دەپ قالغاندىكى ئىشخانىدا ئىشلەۋاتقان يولداشلارنىڭ بىرەرسىمۇ قاراپ قويايمۇ دېمەيتتى. بىر ياش ئۇيغۇر مۇئەللىمدىن سورىسام ياندىكى ئىشخانىغا كىر، دەپ كۆرسىتىپ قويدى. بۇ يەردىكىلەر بەلكىم مېنى بۇت ئوخشايدۇ دەپ قالغان بولۇشى مۇمكىن، ئەمما تۆتەيلەننىڭ ئىچىدىن بىرەرسىدىنمۇ سادا چىقمىدى. ئۇلار بىر-بىرىگە گەپ قىلىشىپ قوياتتى، تېلېفوننى قۇلاققا قىستۇرىۋىلىپ ئاللىقانداق بىركىملەر بىلەن كەچتە قەيەردە تاماق يىيىشنى دېيىشسە دېيىشەتتىكى مەندەك ھېلىھەم شۇ مەكتەپنىڭ ئوقۇغۇچىسى بولغان بىرسىگە ئۇلار قاراشقىمۇ چولىسى يوق ئىدى. ئۇلار ھەرگىزمۇ مەندەك ئوقۇغۇچىلار بولغاچقا شۇ ئىشخانىلىرىدا خىزمىتىدىن ئايرىلىپ قالماي ئىشلىيەلەيدىغانلىقىنى ئەسلا خىيالىغا كەلتۈرمەيتتى… بۇنداق ئىشلارنى پاسپورت بېجىرىش جەريانىدا كۆپ كۆرۈپ كۆنۈپ كەتكەن بولغاچ تەلەتى قالغانلىردەك ئۇنچىۋالا سۆرۈن كۆرۈنمەيدىغان بىرىنىڭ ئالدىغا بېرىپ مەن بۇ يەرگە ئىش بېجىرگىلى كەلدىم، دېدىم. بۇ ئايال باشنىمۇ كۆتۈرمەستىن نېمە ئىشىڭ بار دېگەن گەپنى ناھايىتى ھورۇنلۇق، لايغەزەللىك بىلەن سورىدى ۋە ئاۋۋال كۈتۈپخانىغا بىرىپ نەتىجە ئارخىپىمنى تىپىپ كىلىشىمنى، بۇنىڭ ئۈچۈن 10 كوي تۆلەيدىغانلىقىمنى ئېيتىپ يولغا سالدى. كۇتۇپخانىدا ياخشىمۇ خىلى پوزىتسىيىسى ياخشى بىر ياشانغان خادىمنىڭ ياردىمى بىلەن نەتىجەمنى تىزلا تاپتىم ۋە نۇسخىلىۋىلىپ تامغا ئۇرغۇزغاندىن كىيىن پۇلنى تاپشۇرۇپ قايتا ھېلىقى ئوقۇتۇش باشقارمىسىدىكى تەلەتى سۆرۈنلەرنىڭ يېنىغا كىردىم. ئۇلار مېنىڭ بۇنچە تىز بۇ نەتىجىنى ئىلىپ كەلگىنىمنى كۆرۈپ ئاۋۋال ئېنگلىزچە تەرجىمە قىلىپ جەدۋەل ياساپ كەلسەم ئەسلىدىكى نەتىجە بىلەن سېلىشتۇرۇپ خەنزۇچە-ئېنگىلىزچە نۇسخىلىرىغا تامغا قويۇپ بېرىدىغانلىقىنى ئېيتىشتى. بىر ئۇنىۋېرسىتېت بولۇش سۈپىتى بىلەن ئوقۇغۇچىلىرىنىڭ قولىغا بىرلىككە كەلگەن نەتىجە دوكلاتىنى تۇتقۇزۇش دۇنيانىڭ ھەممىلا يېرىدە ئەقەللىي ئىشقا ئايلانغان بىلەن يۇرتىمىزدىكى ئۇنىۋېرستېتلاردا بۇنداق ئىشنىڭ بارلىقىنى بىلمەيدىغاندەك مەندەك لازىم قىلىدىغانلار سورىسا ھەيران بولۇشاتتى ۋە خوشياقمىغاچ بۈگۈن كەل، ئەتە كەل دەپ ۋاقىتنى كەينىگە سوزۇپ كىشىنى ئاۋارە قىلاتتى. شۇندىن كىيىن ئاز دېگەندە 7 قېتىم بارغاندىمەن، كۆرۈشۈش ئۈچۈن ئاۋۋال بىر ئۇزۇن ساقلايمەن، ئاندىن ئاران ئىچىگە كىرىش نۆۋىتى كەلگەندە تامغا مەندە ئەمەستى، كىيىن كەل دەپ يولغا سېلىشىپ بىر مۇنچە ۋاقتىمنى زايە قىلىشتى. ئۆزىنى قالتىس باشلىق چاغلايدىغان بۇ بىر توپ پوق قورساقلارغا ئادەمنىڭ غەزىپى كەلمىسە كېلەتتى... ئاخىرى تامغىنى تۇتىدىغان قېرى «مىكىجىن» بىلەن ئاران كۆرۈشكىنىمدە بولسا چۈشتىن كىين سائەت 3:30 بولغاندا مەن ھازىر ئىشتىن چۈشتۈم دەپ، دوستىغا تېلېغۇن قىلغانچە چاچ ياسىتىشقا بارىدىغانلىقىنى دېيىشىپ ئاچچىقىمدا قېتىپ تۇرۇپ قالغان مېنى ئۈسۈۋەتكۈدەك بولۇپ ئىشخانىدىن چىقىپ كەتتى. بۇنداق دېسەم، ئۇنىۋېرستېتتا ئىشلەيدىغان «باشقۇرغۇچىلار» غا ھەجەپمۇ قوپاللىق قىلىپ كەتتى دەپ قالماڭلار، بۇلارنىڭ ماڭا قىلغان قوپاللىقلىرى ئالدىدا بۇنچىلىك دېيىشىم ھېچقانچىلىك ئەمەس. بۇلار پىرافىسورمۇ؟ ياق. بۇلار ھۆرمەتكە سازاۋەر بولغۇدەك بىلىملىكلەردىنمۇ؟ ياق. بۇلار ھېچبولمىسا ئىنسان بولغانلىقى ئۈچۈن ئىنسانىي ھۆرمەتكە لايىقمۇ؟ ياق! چۈنكى ماڭا ئىنسانىي ھۆرمەت كۆرسەتمىگەن كىشى مەيلى كىم بولسۇن، قانچىلىك چوڭ ئەمەلدار بولسۇن مېنىڭ ھۆرمىتىمگە لايىق ئەمەس. جۇڭگوچىلىقتىكى كىچىككىنە ئەمەلگە ئىگە بولۇۋالغانلارنىڭ ئۆزلىرىنى شۇنچىلىك قالتىس چاغلاپ باشقىلارغا قوپاللىق قىلىشى، كۆزگە ئىلماسلىقى ۋە ناچار مۇئامىلىلىرىنى ئامېرىكىغا سېلىشتۇرسام بۇ يەردە ھايۋانغىمۇ ئۇ قەدەرناچار مۇئامىلىدە بولىدىغانلارنى ئۇچراتقىلى بولمايتتى. باشقىنىغۇ قويۇپ تۇرايلى، ئۇنىۋېرستېتلاردا ئوقۇغۇچىلار ۋە پىرافىسورلارنىڭ خىزمەتلىرى ئۈچۈن مۇلازىمەت قىلىشقا ياللانغان ئاتالمىش «باشلىق»لارنىڭ قىلمىشلىرى قەتئىي كاللامدىن ئۆتمەيتتى. غەزەپلەنگەنسېرى بۇنداق بىيۇكراتلىققا تولغان، ئىنساننى بىر جانسىز تۈۋرۈكتەكمۇ كۆرمەيدىغان بۇنداق مەخلۇقلار بىلەن تولغان مۇھىتتىن تېزراق قۇتۇلۇپ ئامېرىكىغا چىقىپ كىتىش خىيالىم بارغانسېرى كۈچىيەتتى. نەچچە رەت ئاچچىق يۇتۇپ، ئاخىرى ئەتىسى ئەتىگەن سائەت 10:00 دا كىلىپ مانا ئەمىسە دەپ 10 نۇسخا ئېنگىلىزچە-خەنزۇچە نەتىجىگە تامغا ئۇرغۇزغىلى تەييارلاپ كەلدىم. بۇ قېرى مىكىجىندا ئېنگىلىزچىنى كۆرۈپ چۈشىنەلىگۈدەك سەۋىيە نەدە دەيسىلەر، ھېلىقى ياش ئۇيغۇر مۇئەللىمنى چاقىرتىپ توغرىمۇ، نەتىجىلەر ئەسلىدىكى بىلەن ئوخشاشمۇ دېگەنلەرنى بىرمۇ-بىر تەپسىلىي سېلىشتۇرغۇزدى ۋە چاتاق يوقلىقىنى ئاڭلاپ ئاخىرى ھېلىقى ئالتۇن ساندۇقتا ساقلايدىغان تامغا ناملىق «گۆھەر»نى چىقاردى. 20 پارچە تامغىنى ئۇرۇپ بولغۇچە نېمانچە كۆپ، سەن شۇنچە كۆپ مەكتەپكە ئىلتىماس قىلىپ نېمە قىلىسەن دەپ كوتۇلدىغاچ مەنسىتمىگەن ھالدا سەن بەرىبىر بىزنى ئاۋارە قىلغانغا چۇشلۇق چەتئەلگە چىقالمايسەن، ئەڭ ياخشىسى بولدى قىلساڭ بولمامدۇ دەپ نەسىھەت قىلىپمۇ ئۈلگۈردى. نەگىلا بارسام ساڭا چەتئەلدە نېمە بار، بەرىبىر چىقالمايسەن، پاسپورت بىجىرسەڭمۇ بىكار، شۇڭا بىجىرمە دېگەندەك گەپلەرنى تولا ئاڭلاپمۇ ئاخىرى پاسپورتنىمۇ ئالتە ئاي يول مېڭىپ 50-60 قېتىم مۇناسىۋەتلىك ئورۇنلارغا قاتراپ، تىل ئىشتىپ، ھەتتا ساقچى بىلەن ئۇرۇشقاچ ساقچىخانىغا سولانغىلى تاس قىلىپ دېگەندەك بىجىرىۋالغان بولغاچقا بۇنداق كوتۇلداشلاردىن قانچىلىك بىزار بولساممۇ ئىشنى پۈتتۈرۋالساملا بولدى دەپ يۈزى قېلىنلىق بىلەن دېگىنىمنى قىلغۇزاتتىم. تازا ئەمىسە دەپ ئۇنىڭ كۆز ئالدىدا 10 پارچە مەكتەپنىڭ لىپاپىغا بۇ 10 نۇسخا نەتىجىنى سېلىپ لېپاپنى نەق مەيدانغا يانچۇقۇمدىكى يىلىم بىلەن ئېغىزنى ئەتكەندىن كىيىن لېپاپنىڭ ئۈستىگىمۇ ھەر بىرىگە ئۈچتىن تامغا ئۇرۇلۇشى كىرەكلىكىنى ئېيتىپ (ئەسلى بىرسى بولسىلا كۇپايە) تاماشا كۆردۈم. مېنى شۇنچە بوزەك قىلغان بۇ ئەبلەختىن شۇنچىلىك بولسىمۇ دەردىمنى ئالمىسام بولمايدۇ، دە؟ كىيىن ئامېرىكىدىن دوكتۇرلۇقتا ئوقۇش چاقىرىقىنى قولۇمغا ئالغىنىمدا بۇ ئەبلەخلەرنىڭ كۆزىگە بىر تىقىپ قوياي دېدىميۇ، بۇلارنىڭ چىرايىنى يەنە بىر كۆرگۈم كەلمەي بولدى قىلغان ئىدى. ماگىستىرلىق ئوقۇشۇمدىكى دەرس نەتىجىلىرىنى ئىلىش ئۈچۈن ئاسپىرانتلار ئىنىستىتۇتىغا بارسام ئۇلار ھەر ھالدا خىلى ئاسان نەتىجىلىرىمنى چىقىرىپ بەرگەن بولدى. بەلگە: پۈتتى.
2. TOEFL ۋە GRE ئىمتىھان نەتىجىسى
ئامېرىكا مەكتەپلىرىگە ئىلتىماس قىلىشتا قەتئىي كەم بولسا بولمايدىغان بۇ ئىككىلى ئىمتىھاننى تۈگىتىپ بولغاچقا ETS تېلېفۇن قىلدىم. توفىلنىڭ ئىشى ئاسانلا پۈتتى چۈنكى 1-ئايدا بېرىپ بولغان ئىمتىھان بولغاچقا $50 دوللارنى تۆلىسەملا بولىدىكەن. ئامېرىكا بىلەن مۇناسىۋەتلىك بۇ ئىمتىھانلار گەرچە ناھايىتى تەس بولسىمۇ بىر مۇنچە پۇل تۆلەپ بەرگەنگە چۇشلۇق ئۇلارنىڭ مۇلازىمىتىمۇ ھەر ھالدا ياخشى ئىدى. GRE نى بەرگىلى ئۇزۇن بولمىغاچقا قانچە نومۇر ئالغانلىقىمنىمۇ بىلمەيتتى ھەم بىر يېرى ئايدىن كىيىن ئاندىن ئەۋەتىشكە باشلايدىغانلىقىى ئېيتىۋىدى سەل ئەنسىرەپ قالدىم. لېكىن 12-ئاينىڭ باشلىرىدا قولۇمغا بىر نۇسخا نەتىجە قەغىزى تەككەن ئىدى، گەرچە ھامىنى ETS ئەۋەتسە ئاندىن ئېتراپ قىلىنسىمۇ ھەر ھالدا نەتىجەم بارلىقىنى كۆرسىتىش ئۈچۈن ئۇنىمۇ پوچتىدىن ئەۋەتىدىغان ماتېرىياللار ئارىسىغا قوشتۇم. بەلگە: يېرىم پۈتتى.
3. ئىلتىماس خېتى (شەخسىي بايان، Personal Statement)
بۇ بىر پارچە ئاددىيلا خەت بولسىمۇ، ئەمما بۇ خەتنىڭ ئىلتىماس جەرياندىكى مۇھىملىقى GRE غا ئىمتىھانى نەتىجىسىگە يەتمىسىمۇ، توفىل ئىمتىھانى بىلەن باراۋەر ئورۇندا تۇراتاتتى. بۇ خەتكە ئۆزىڭىزنىڭ نېمە ئۈچۈن ئىلتىماس قىلىدىغانلىقىڭىزنى ئېيتىش بىلەن بىرگە ئۆزىڭىزنىڭ ئەڭ مۇنەۋۋەر تەرەپلىرىنى ئۇستىلىق بىلەن قەلەمگە ئىلىپ يۇقىرى ئىنگىلىز تىلى يېزىقچىلىق ماھارىتى بىلەن شۇ خەتنى ئوقۇغان كىشىنى بۇ ئىلتىماس قىلغۇچىنى چوقۇم بىر ئويلىشىپ باقمىساق بولماپتۇ دېگەن ھېسسىياتقا كەلتۈرگىدەك دەرىجىدە يېزىش زۆرۈر ئىدى. ئويلىسام، جۇڭگو مائارىپىدا بىزنى يېزىقچىلىق قىلىشقا ۋە نۇتۇق سۆزلەشكە ئازراقمۇ كۆندۈرمەيدىكەن، شۇڭا كۆپىنچە ستۇدېنتلار بۇنداق رەسمىي خەت-چەكلەرنى يېزىشتا بەكلا قېينىلىپ كىتىدىكەنمىز. بۇنى ياخشى يېزىش ئۈچۈن ئىنگىلىزتىلى سەۋىيىسى يۇقىرى بولغانغىلا بولمايتتى، چوقۇم چەتئەل مائارىپىنى قوبۇل قىلىپ باققان ئۇيغۇر دوستلار ياكى چەتئەللىك تونۇشلارنىڭ مەسلىھەت بېرىشىگە ۋە تۈزىتىپ بېرىشىگە سۇنماي بولمايتتى. كۈتۈپخانىدىن چەتئەلدە ئوقۇشقا ئىلتىماس قىلىش توغرۇلۇق تاپقان بىر مۇنچە كونا كىتابلاردىن ئۈلگىلىرىنى ئوقۇپ بۇ خەتنى قانداق يېزىش توغرىسىدا دەسلەپكى چۈشەنچىگە ئىگە بولدۇم، ئەمما باشقىلارنىڭ يازغىنىنى كۆرۈپ باقمىغان بولغاچقا يەنىلا خىلى قىينالدىم. بۇ جەھەتتە ئىچكىرىدىكى taisha ۋە jituo دېگەن ئىككى چوڭ چەتئەلگە چىقىشقا ئائىت تور بەتتىن كۆپ نەپكە ئېرىشتىم ۋە ئۈچ ھەپتىدەك ۋاقىتتا بۇ خەتنىمۇ ئوبدانلا تەييارلاپ بولدۇم. شۇ ۋاقىتلاردا گېرمانىيىدىكى دوستۇم ئەخمەتجان ۋە ئامېرىكىلىق دوستۇم Adem بۇ خېتىمنى كۆپ قېتىم تۈزىتىپ بەرگەن ئىدى ۋە ئۇلارنىڭ ياردىمىدىن كۆپ مىننەتدارمەن. بولمىسا راستىنلا گاڭگىراپ قالاتتىم. (مانا ئەمدى، مەندىن ھەر ھەپتىدە دېگۈدەك، بولۇپمۇ ھەر يىلى 12-ئايلاردىن 3-ئايغىچە بولغان ئارىلىقتا كۆپلىگەن ئوقۇغۇچىلار يازغان خەتلىرىنى تۈزىتىپ تەھرىرلەپ بېرىشىمنى سورايدۇ. بەزىلەر ھەتتا، ماڭا خەتتىن بىرنى يېزىپ ئەۋەتىپ بەرسىڭىز دەپ سوراپمۇ قويىدۇ، ئەلۋەتتە بۇنىڭ جاۋابى: بۇ خەتنى سىزدىن باشقا ھېچكىم ياخشى يازالمايدۇ، ئاۋۋال يېزىپ بولۇپ ئەۋەتسىڭىز كۆرۈپ بېرەي، بولىدۇ). جەمئىي 12 قېتىم تۈزەتكەندىن كىيىن بۇ خەتمۇ تەييار بولدى. بەلگە: پۈتتى.
4. تەۋسىيە خەتلىرى
ئامېرىكا مەكتەپلىرىگە چوقۇم 3 پارچە تەۋسىيە خېتى ئەۋەتىش تەلەپ قىلىنغان بولغاچقا، ئۇنىۋېرسىتېتتىكى پىرافىسورلارغا ئۆتۈنۈشىمىزگە توغرا كېلەتتى. بىراۋ ئۈچۈن مەيلى مەسئۇلىيەت يۈزىسىدىن ياكى ئۆزى خالاپ ھەر قانداق بىر ئىش قىلىپ بەرگەندە قايتىدىغان جاۋابنى ئاۋۋال ئويلىشىدىغان كىشىلەر كۆپ سانلىقنى ئىگىلەيدىغان رېئاللىقتا ياشاۋاتقان بولغاچقا، گەرچە بۇ بىر ئۇستاز بولغۇچىنىڭ ئۆز ئوقۇغۇچىسىنىڭ تېخىمۇ يۇقىرى ئۆرلىشى ئۈچۈن قىلىپ بىرىشى بىر كەسپىي ئەخلاق نۇقتىسىدىن قىلىشقا تىگىشلىك بىر ئىش بولسىمۇ، ئەمما پايدا كەلمەيدىغان بۇنداق ئىشلارنى قىلىپ بېرىش نۇرغۇن پىرافىسورلارغا بەك خوشيىقىپمۇ كەتمەيتتى. بۇ خەت ئامېرىكىلىق ئوقۇغۇچىلار ئۈچۈن خىلى مۇھىم بولسىمۇ، ئەمما جۇڭگو پىرافىسورلىرىنىڭ تەۋسىيە خېتى بولمىسا بولمايدىغان، ئەمما بولسىمۇ ئىلتىماسنىڭ مۇۋاپىقىيەتلىك بولۇشى ئۈچۈن چوڭ پايدىسى تەگمەيدىغان بىر ئالۋاڭ ئىدى، خالاس. بۇنداق بولۇشى جۇڭگودا كۆپىنچە پىرافىسورلار تەۋسىيە خەتنى ئۆزى يازماي ئوقۇغۇچى يېزىپ كەلسە ئىمزاسىنى قويۇپ بىرىش بىلەن كۇپايىلىنىدۇ (بۇمۇ خوشياقسا تېخى)، شۇنداق بولغاچقا كىممۇ ئۆزىنى ئۆزى تازا كۆپتۈرۈپ ماختىمىسۇن؟ كۆپىنچە جۇڭگولۇق ئوقۇغۇچىلارنىڭ تەۋسىيە خەتلىرى بەكمۇ ئوخشىشىپ قالىدىغان بىر قېلىپتا چىقىدىغان بولغاچقا بارا-بارا بۇ خەتلەر ئانچە ئىتىبارغا ئېلىنمايدىغان بولغان بولسا كىرەك. ئەلۋەتتە، بۇ خەتنىمۇ ناچار يېزىپ قويۇشقا ھەرگىز بولمايتتى. شۇنىڭ بىلەن ئۆزۈم ياخشى كۆرىدىغان تولۇق كۇرستىكى قەدىناس ئۇستازىم پاتىگۈل مۇئەللىمگە دېسەم ئۇنىۋېرستېت ئېلخەت ئادېرىسى يوقلۇقىنى ئيتېيقان ئىدى (چەتئەللەردە بۇ بەكلا مۇھىم، ئىمكانقەدەر ئۆزى ئىشلەۋاتقان مەكتەپ ياكى تەتقىقات ئورنىنىڭ رەسمىي ئېلخەت ئادرېسى بولۇشى كېرەك)، مەكتەپ ئۇچۇر مۇلازىمەت مەركىزىگە ئۇنىڭ بىلەن بىللە بېرىپ ئۇنىڭغا يېڭىدىن بىر ئېلخەت ئادرېسى ئالغۇزدۇم، ئاندىن ئۇ ماڭا ئىشىنىپ مەخپىي نومۇرىنى دەپ بەردى ۋە مەكتەپلەردىن كەلگەن ئالاقىلەرگە ئۆزۈم جاۋاپ قايتۇرسام بولىدىغانلىقىنى ئېيتىپ ئۇنىڭ نامىدىن مەن تەييارلىغان تەۋسىيە خېتىگە ئىمزاسىنى قويۇپ بەردى. ئەمما ماگىستىر يىتەكچىم ئاۋۋال بۇ خەتنى خەنزۇچىغا تەرجىمە قىلىشىمنى ئېيتتى، تەرجىمە قىلسام ياخشى بولماپتۇ، دەپ خەنزۇچىسىنى تۈزىتىپ بەرگەندىن كىيىن ئاندىن ئىنگىلىزچىغا ئۆرۈپ قايتا يارغۇزۇپ ئىمزاسىنى قويۇپ بەردى. ئۈچىنچى پارچە خەتنى بولسا بەزى مەكتەپلەرگە دوكتۇر شۆھرەت مۇتەللىپنى يازغۇزدۇم، يەنە بەزىلىرىگە ئامېرىكىلىق پىرافىسور دوستلىرىمنىڭ ئىچىدىكى بىرەرسىگە يازغۇزدىم. بۇ خەتلەر ھەر ھالدا پۈتكەن بولدى. بەلگە: پۈتتى.
مانا، ئامېرىكىدا ئاسپىرانتلىقتا ئوقۇشقا ئىلتىماس قىلىشقا شۇنچە ئۇزۇن تەييارلىق قىلىپ ئىشلار پۈتۈپمۇ قالدى. ھاياجان ئىچىدە كېلەر يىلى 9-ئايدىكى ئوقۇشقا ئىلتىماس ۋاقتى 12-ئاي ئىچىدىلا توشۇپ بولىدىغان ئىككى مەكتەپكە ئىلتىماسىنى بىر ھەپتە ئىلگىرى-ئاخىرى ئەۋەتىۋەتتىم. بەك مۇرەككەپ ۋە تەس بىلىنگەن بىلەن يىغىپ-يۆگەپ كەلسە ئامېرىكىدا ئاسپىرانتلىقتا ئوقۇش ئۈچۈن شۇ يۇقىرىدىكى نەرسىلەرنى تەق قىلسىلا بولىدىغان ئىشكەنغۇ! ئالدى بىلەن تامغىلار بېسىلىپ لېپاپقا قاچىلانغان باكلاۋۇرلۇق ۋە ماگىستىرلىق ئوقۇش نەتىجىلىرىمنى چوڭ لېپاپقا سېلىپ ئۇنىڭ ئىچىگە يەنە شەخسىي بايان خېتىنى، ھەر ھالدا ئېتىراپ قىلىنمىسىمۇ توفىل بىلەن GRE نەتىجە قەغەزلىرىدىن بىر نۇسخىدىن (ETS رەسمىي نەتىجىنى بىۋاستە مەكتەپلەرگە ئەۋەتسە ھېساب، بۇنى ئاللىقاچان ئورۇنلاشتۇرۇپ قويغان) سالدىم، ئاندىن ھەر ھالدا ئىلخەت ئارقىلىق ئەۋەتىلگەن تەۋسىيە خەتلىرىنىمۇ كىچىك لېپاپقا سېلىپ ئۇلارنى بۇ چوڭ لېپاپقا سالدىم ۋە تاپشۇرۋالغۇچىغا ئىكى لىك خەت يېزىپ ئالاقىلىشىش ئادرىسىمنى قوشۇپ قارشى تەرەپنىڭ ئادرېسىنى نەچچە قېتىم توغرىلىقىنى تەكشۈرۈپ DHL گە تېلېفۇن قىلدىم. بۇ ۋاقىتتا جۇڭگو پوچتىسىدىن ئالدىرىماي ئەۋەتىدىغانغا ۋاقتىم قالمىغاچ ھەم ئۇلارنىڭ مۇلازىمىتىنى ئانچە ئىشەنچلىك ئەمەس دەپ ئويلىغاچقا گېرمانىيىنىڭ ئۈرۈمچىدىكى DHL مۇلازىمىتىنى ئىشلەتكەن ئىدى. ھەممە نەرسە تەق بولغاندا تېلېفۇن قىلسام ئۇلار دېيىشىپ قويغان ۋاقىتتا مەكتەپ ئالدىغان كېلىپ لىپاپنى قولۇمدىن ئالاتتى ۋە تۆت كۈن ئىچىدە يېتىپ بارىدىغانلىقىغا ۋەدە بېرىپ خەتنى ئىلىپ كېتەتتى. شۇنداق قىلىپ مۇشۇنداق ئىلتىماستىن 6 نى تاپشۇردۇم. ئۇتۇقمۇ خاربىندا تۇرۇپ ئوخشاش ۋاقىتتا 7-8 مەكتەپلەرگە ئىلتىماس تاپشۇرۇپتۇ. ئابلەت دەسلەپ 4 مەكتەپكە، ئاندىن 3-ئايلارغىچە داۋاملىق 10 دىن كۆپرەك مەكتەپلەرگە ئىلتىماس يوللاپتۇ. بىز ھەر ۋاقىت ھەر بىر ئىشتا ئىنچىكە، كىچىك نۇقتىلارغىچە ئۆز-ئارا پىكىر ئالماشتۇرۇپ تۇرۇشتۇق ۋە بىلگىنىمىزنى ئايىماستىن ئۆز-ئارا ياردەمدە بولدۇق. بۇنداق ئۇزۇن ۋە جاپالىق سەپەردە بۇنداق ياخشى سەپەرداشلارنى ئۇچرىتىش ھەقىقەتەنمۇ ئامىتىم ئىدى.
داۋامى بار…. |
|