قولاي تىزىملىك
كۆرۈش: 2428|ئىنكاس: 22

قەشقەردىكى قەدىمقى دىنلار

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

0

تېما

37

دوست

2906

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   30.2%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  24884
يازما سانى: 324
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: -5
تۆھپە : 844
توردىكى ۋاقتى: 130
سائەت
ئاخىرقى: 2014-8-5
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-24 20:51:54 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش


قەشقەردىكى قەدىمقى دىنلار

       قەشقەر ۋىلايىتى - غەرىب بىلەن شەرىقنىڭ قاتناش تۇگۇنىگە جايلاشقان ، ئىسلام دىنى تارقىلىشتىن ئىلگىرى ، ئاتەشپەرەسلىك دىنى، بۇددا دىنى، مانى دىنى، نىستۇرى دىنى  قاتارلىق كوپ خىل دىنلار مەشھۇر يىپەك يولىنى بويلاپ ، ئارقا-ئارقىدىن بۇ يەرگە تارقالدى . ئىسلام دىنى قەشقەرگە تارقالغاندىن كىيىن ، باشقا دىنلار پەيدىنپەي يوقالدى . كىيىن خىرىستىئان دىنى ، كاتولىك دىنىمۇ قەشقەر تەۋەسىگە تارقالدى .ھازىر قەشقەردە ئولتۇراقلاشقان ھەر مىللەت خەلقى ئىچىدە ئۇيغۇر ،ئۆزبىك ،قازاق ،تاتار، قىرغىز ، تاجىك ، خۇيزۇ ، دۇڭشىياڭ قاتارلىق مىللەتلەر ئىسلام دىنىغا ئىتىقاد قىلىدۇ ؛ ئاز ساندىكى خەنزۇلار خىرىستىئان دىنى ، كاتولىك دىنىغا ئىتىقاد قىلىدۇ ؛ روسلار پىرۇسلاۋىيان دىنىغا ئىتىقاد قىلىدۇ ؛ مانجۇلار شامان دىنىغا ئىتىقاد قىلىدۇ .
      ئۇززاق تارىخى تەرەققىيات جەريانىدا ، شىنجاڭدا نۇرغۇنلىغان قەدىمقى دىنلار مەۋجۇد بولغان بولۇپ ، ئۇلار ئىلگىرى -كىيىن شىنجاڭغا تارقىلىپ كىرگەن ، بەزىلىرى بىرگە مەۋجۇد بولۇپ تۇرغان بەزىلىرى ئوزىنىڭ مەۋجۇدلىقىنى يوقۇتۇپ باشقا دىنلارغا ئورۇن بەرگەن . ئاخىردا پەقەت دۇنيادىكى بىر قانچە چوڭ دىنلار ئاساسلىق چوڭ دىن سۇپىتىدە ساقلىنىپ قالغان .
دۇنيادىكى ئۇچ چوڭ دىن ئىچىدە ئىسلام دىنى ، بۇددا دىنى ۋە خىرىستىئان دىنىدىن كىيىن شىنجاڭغا تارقىلىپ كىرگەن ئاخىرقى دىن . ئىسلام دىنى تارقىلىپ كىرىشتىن بۇرۇن شىنجاڭدا كوپ خىل دىنلار تارقالغان بولۇپ ، بۇنىڭ ئىچىدە ئىپتىدائى دىن مۇشۇ زىمىندا پەيدا بولغان ھەم ئەڭ بۇرۇن شەكىللەنگەن دىن ئىدى .

1 . ئىپتىدائى دىن


      قەشقەر ئىنسانلار پائالىيتى ئەڭ بالدۇر باشلانغان رايۇنلارنىڭ بىرى . خۇددى باشقا جايلارغا ئوخشاش ، يىراق قەدىمقى دەۋىردە شىنجاڭدىكى ئىپتىدائى ئاھالىلەر ئىچىدە  ئىپتىدائى دىنى قاراش پەيدا بولغان ، ئۇلار ئادەمدە تەندىن ئايرىلغان ھالدا مۇستەقىل مەۋجۇد بولۇپ تۇرغان "روھ " نىڭ بارلىقىغا ۋە بۇ روھنىڭ تەنگە ئوخشىمايدىغانلىقىغا ، ئۇنىڭ ئولمەيدىغانلىقىغا ئىشەنگەن . ئۇلار ئادەم ئولگەندىن كىيىن ئۇنىڭ "روھى " تىنىدىن ئاجىراپ باشقا دۇنياغا بارىدۇ ، ئۇلار ئۇ جايدا ھازىرقى رىئال دۇنياغا ئوخشاش ياشايدۇ دەپ قارايتى . شۇنىڭ ئۇچۇن ئۇلار ئولگەنلەرنى كومگەندە ئولگۇچى ھايات چىغىدا ئىشلەتكەن كۇندۇلۇك تۇرمۇش بويۇملىرنى ۋە ئىشلەپ چىقىرىش قۇراللىرنى ھەتتا زىبۇ-زىننەتلىرىنىمۇ بىللە كومۇۋىتەتتى . ئۇنىڭ مەنىسى ئۇ دۇنيادىمۇ شۇ نەرسىلەرنى داۋاملىق ئىشلەتسۇن دىگەنلىكتىن ئىبارەت ئىدى . ھازىرقى قەدەر شىنجاڭدىن تىپىلغان
يىراق قەدىمقى دەۋىردىكى قەبرىلەردىن ئوخشىمىغان مىقداردا ھەر خىل ئاخىرەتلىك بويۇملار تىپىلدى . كىيىن ئىنسانلار تەبىئەتنى تونۇش ۋە ئىزدىنىش جەريانىدا ھەر خىل ھادىسىلەرنى چۇشۇنەلمەي ، خاتا ھالدا تەبىئەت دۇنياسىنىڭمۇ ئىنسانلارغا ئوخشاش " روھى " بار دەپ قارىغان ، ئۇلار يەنىمۇ ئىلگىرلىگەن ھالدا تەبىئەتنىڭ روھىنى ئىنسانلاشتۇرۇپ  ۋە ئىلاھلاشتۇرۇپ ، ئۇلارنىڭ خۇشاللىقى ، خاپىلىقى بار ، بەلكى ئۇنىڭ كۇچ- قۇدۇرتى چەكسىز ، دەل ئۇلار تەبىئەت دۇنياسىنى كونتىرول قىلغانلىقى ۋە چاڭگىلىغا ئالغانلىقى ئۇچۇن ، تەبىئەت دۇنياسى سىرلىق ھەم چۇشۇنىكسىز ، ئىنسانلار تەبىئەتنىڭ ئىلتىپاتىغا ئىرىشمەكچى بولسا ، ھەر خىل چارە -ئاماللار ئارقىلىق تەبىئەتنى ئىدارە قىلىدىغان ئىلاھلارغا ياخشىچاق بولىشى كىرەك دەپ قارىغان ، بۇنىڭ بىلەن تەبىئەتكە چوقۇنۇش پەيدا بولغان .
      قەشقەردىكى ئىپتىدائى ئاھالىلەرنىڭ چوقۇنىدىغان ئوبىكتىلىرى ئىنتايىن كوپ بولۇپ ، ئاسمان ، يەر ، قوياش ، ئاي ، بوران ، يامغۇر ، گۇلدۇرماما ، دەريا ، تاغ قاتارلىق شەيئىلەر ۋە تەبىئەت ھادىسلىرىنىڭ ھەممىسى ئۇلارنىڭ چوقۇنىدىغان ئوبىكتى بولغان . ئارخىلوگلىرىمىز لوپنۇردىكى قەدىمى قەبرىستانلىقتىن بىر جەمەتنىڭ ئاممىۋى قەبرىستانلىقىنى تاپقان . بەزى قەبرىلەر توم ۋە ئىنچىكە ياغاچ قوزۇقلار بىلەن يەتتە قەۋەت قاشالانغان بولۇپ ، قاشانىڭ سىرتىغا توت تەرەپكە چىچىلغان نۇر شەكلىدە ياغاچ تىزىلغان ، ئاشۇ توغرىسى ۋە يىنىچە قويۇلغان يۇمۇلاق ياغاچلار ئارقىلىق نۇر چىچىپ تۇرغان بىر قوياشنىڭ شەكلى چىقىرىلغان . مانا بۇنىڭدا قەدىمقى لوپنۇرلۇقلارنىڭ قوياشقا چوقۇنىدىغانلىقى ئىپادىلەنگەن . ئالتاي ۋىلايىتى كوكتوقاي  ناھىيسنىڭ تاڭبالىق تاش ئوڭكۇرىدىن قىيا تاشقا سىزىلغان رەڭدار رەسىم تىپىلغان بولۇپ ، رەسىمنىڭ ئۇستى قىسمىغا مەركەزداش ئىككى چەمبەر ، ئۇنىڭ يىنىغا رەڭدار بۇلۇت ، ئاستىغا بىر غەلىتە ئادەم بىشى سىزىلغان . بۇ تاش رەسىمدە ئىپادىلەنگىنى ئىنسانلارنىڭ قوياش ۋە ئايغا چوقۇنىدىغانلىقىدۇر .
      قەدىمقى تاشكەنىتلىكلەر ئوزلىرىنى "قوياشنىڭ ئۇرۇقى " دەپ ئاتىغان بولۇپ ، مەنىسى قوياشنىڭ ئەۋلاتلىرى دىگەنلىك ئىكەنلىكىنى چۇشۇنىۋالغىلى بولىدۇ . قوياش ۋە ئايغا چوقۇنۇش ئادەتلىرى ھازىرمۇ نۇرغۇن مىللەتلەر ئارىسىدا ساقلانماقتا . قازاقلارنىڭ بەزىلىرى ھازىرمۇ "ئوزلىرىنى قوياشتىن تۇغۇلغانلار " دەپ تونۇپ ، يەنىلا قوياش ۋە ئايغا چوقۇنىدۇ . ئاي شەرىقتىن كوتۇرۇلگەندە كىشىلەر ئايغا قاراپ ئىلتىجا قىلىدۇ .
ئىنسانلارنىڭ تۇرمۇشى بىلەن زىچ مۇناسىۋەتلىك بولغان ھايۋانلار ۋە ئوسۇملۇكلەرمۇ شىنجاڭدىكى ئىپتىدائى ئاھالىلەرنىڭ چوقۇنىدىغان يەنە بىر موھىم ئوبىكتى بولغان .
      قەدىمقى لوپنۇرلۇقلار جەسەتنى كومگىچە ئولگۇچىنىڭ مەيدىسىگە چاكاندا شىخى سىلىنغان بىر كىچىك خالتا قويۇپ قويغان ؛ ئوسۇملۇكلەرگە چوقۇنۇش يىزا - ئىگىلىك بىلەن شۇغۇنلىندىغان ئاھالىلەر ئىچىدە بىر قەدەر كەڭ ئومۇلاشقان بولسا ، چارۋىچىلار ئىچىدە ھايۋانلارغا چوقۇنۇش ئومۇملاشقان . تەڭرىتاغ ، كوئىنلۇن تىغى قاتارلىق تاغ تىزمىلىرىدا كالا ، قوي ، توگە ، بۇغا قاتارلىق ھايۋانلارنى ئاساسى مەزمۇن قىلغان نۇرغۇن قىيا - تاش سىزمىلىرى بار . دىھقانچىلىق ۋە چارۋىچىلىققا بىر قەدەر ئىغىر زىيان سالىدىغان ھايۋانلار مەسىلەن بۆرە ، چاشقان قاتارلىقلارغا كىشىلەر تىخىمۇ بەك ساداقەتمەنلىك بىلەن چوقۇنغان .
      تۇتىمغا چوقۇنۇش شىنجاڭدىكى قەدىمقى ئاھالىلەر  ئارىسىدا كەڭ تارقالغان . " مۇتيەنزى تەزكىرىسى " ۋە " تاغ -تىزىمىلىرى قۇرئى " دا خاتىرلىنىشىچە ، مۇتيەنزى غەرىبتىكى كوئىنلۇن تىغىغا چىقىپ " ئۇماي " بىلەن كورۇشكەن بولۇپ ، ئۇنىڭدا " تۇرقى ئادەمگە ئوخشايدىكەن ، چىشى يىلپىزنىڭكىدەك ، قۇيرۇقى يولۋاسنىڭكىدەك ئىكەن ، چاچلىرى ئوسۇپ كەتكەن ئىكەن " دەپ خاتىرلىگەن . " ئۇماي " بەلكىم يىراق قەدىمقى دەۋىردە كوئىنلۇن تىغى ئەتراپىدا ياشىغان ، يولۋاس ۋە يىلپىزنى تۇتىم قىلغان ماترىئارخاللىق قەبىلىنىڭ سەردارى بولۇشى مومكىن .شىنجاڭدىكى نۇرغۇن قەدىمقى مىللەتلەر بورىنى تۇتىم قىلغان بولۇپ ، تۇرۇكلەرنىڭ بايرىقىغا بىر كوك بورىنىڭ باش سۇرتى چۇشۇرۇلگەن . قاڭقىللار ، ئۇيسۇنلار ، قىرغىزلار ئوزلىرىنى " بورىنىڭ ئەۋلادى " دەپ ئاتايدۇ .
      تۇتىمغا چوقۇنۇش ئىپتىدائى ئىنسانلارنىڭ نەسىل قالدۇرۇشنى چۇشەنمىگەنلىكتىن پەيدا بولغان خاتا تونۇشىنىڭ مەھسۇلى . كىشىلەر نەسىل قالدۇرۇش ھادىسىسىنى ئاستا-ئاستا تونۇپ يەتكەندىن كىيىن ، نەسىل قالدۇرۇشقا چوقۇنۇشقا باشلىدى . قۇتۇبىدىكى مەشھۇر قامجاي تاش ئىشكىگە چىكىلگەن نەسىل قالدۇرۇشقا چوقۇنۇش سۇرتىدە ، ئەينى چاغلاردىكى كىشىلەرنىڭ نەسىل قالدۇرۇشقا چوقۇنۇشقا دائىر كورۇنۇشلەر جانلىق ئىپادىلەپ بىرىلگەن  ۋە ئەكىس ئەتتۇرۇلگەن . ئاياللار نەسىل قالدۇرۇشنى بىۋاستە ئۇستىگە ئالغانلىقى ئۇچۇن ، ئاياللار ۋە ئۇلارنىڭ جىنسى ئەزاسى كىشىلەرنىڭ چوقۇنىدىغان ئوبىكتى بولۇپ قالغان . گۇمۇگۇ قەبرىستانلىقىدىكى قەبرىلەر ئىچىدىن نۇرغۇن ياغاچ ئويما ۋە تاش ئويما ھەيكەللەر چىقتى . ئىنسانىيەت جەمئىيتى ماترىئارخاللىقتىن پاترىئارخاللىق جەمئىيتىگە كوچكەندە ، ئەرلەر ئاستا-ئاستا ئاياللارنىڭ ئورنىنى ئىگەللەپ ، چوقۇنۇشنىڭ ئاساسى ئوبىكتى بولۇپ قالغان . مورىنىڭ چىداۋگۇ دىگەن يىرىدىكى يىغىلىق دەۋرىدىن قالغان بىر قەبرە ئىچىدىن ئەرلەرنىڭ تاشتىن ياسالغان جىنسى ئەزاسى چىققان بولۇپ ، ئۇنىڭ شەكلى راسىتتەكلام كورۇنىدۇ . يىقىنقى يىللاردىن بۇيان قەشقەردىمۇ بۇ خىلدىكى تاش بويۇم تىپىلدى .

داۋامى بار ..........
مەنبە :«قەشقەر مەجمۇئەسى »دىگەن كىتابتىن ئىلىندى .           
      

      
uyghuray

9

تېما

5

دوست

6370

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   27.4%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  9922
يازما سانى: 480
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 613
تۆھپە : 1531
توردىكى ۋاقتى: 183
سائەت
ئاخىرقى: 2014-12-28
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-24 22:03:15 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
پايدىلىنىش قىممىتى بار تېمىكەن . ئىسلامىيەتتىن بۇرۇنقى دىنلارنىڭ ئىچىمۇ بەلكىم يۇقارقىلاردىن باشقا بىر تەڭرىگە ئېتىقات قىلىدىغان دىنلارمۇ بولىشى مۇمكىن . بىر ھەدىستە ھەرقانداق مىللەتتىن پەيغەمبەر چىققان دېگەن مەزمۇندىكى بىز سۆز بار . شۇنداق بولغاندا بىزنىڭ ئەجداتلىرىمىزدىنمۇ پەيغەمبەر چىققان بولىدۇ .

0

تېما

37

دوست

2906

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   30.2%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  24884
يازما سانى: 324
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: -5
تۆھپە : 844
توردىكى ۋاقتى: 130
سائەت
ئاخىرقى: 2014-8-5
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-24 22:53:19 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
tanha_roh يوللىغان ۋاقتى  2014-3-24 22:03
پايدىلىنىش قىممىتى بار تېمىكەن . ئىسلامىيەتتىن بۇرۇنق ...

دىگىنىڭىز توغرا بۇنىڭ ئۇچۇن تىخىمۇ چۇڭقۇرلاپ تەتقىقات ئىلىپ بىرشىمىزغا توغرا كىلىدۇ ، مىنىڭ ئاڭلىشىمچە ئەجداتلىرىمىز ئىسلام دىنىغا ئۇلاشقىچە ئارلىقتا 9-10 دىنغا ئىتىقاد قىلىپتىكەن .

0

تېما

1

دوست

1078

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   7.8%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  6230
يازما سانى: 73
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 110
تۆھپە : 243
توردىكى ۋاقتى: 54
سائەت
ئاخىرقى: 2014-4-16
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-25 01:01:06 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بەلكىم شۇنداق ھۆكۈم قىلىش مۇمكىنكى، بىزنىڭ ئەجدادلىرىمىزمۇ بىر دەۋرلەردە بىر اللە قا ئىشەنگەن. كېيىن بارا-بارا خۇددى باشقا قەۋمگە ئوخشاش قۇياشقا ئايغا يەنە باشقا تەبىئەت جىسىملىرىغا چوقۇنغان، يەنە شەخسىي ئىلاھلىرىنى مەبۇدلىرىنى تىكلىگەن... مانا ھازىر يەنە قايتىپ كەلدۇق... كېيىنلىكنى ھېچكىم بىرنەرسە دېيەلمەيدۇ دە ....
uyghuray

9

تېما

5

دوست

6370

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   27.4%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  9922
يازما سانى: 480
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 613
تۆھپە : 1531
توردىكى ۋاقتى: 183
سائەت
ئاخىرقى: 2014-12-28
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-25 12:46:29 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
    لېكىن تارىخشۇناسلار شۇنداق  ئاتالغۇنى ئىشلىتىدۇ . مەسىلەن ئەرەپلەرنىڭمۇ ئىسلامىيەتتىن بۇرۇنقى دەۋرىنى جاھىليەت دەۋرى دەپ ئاتىغاندەك ... بۇرۇنمۇ ئىسلام دىنى بار ئىدى شۇڭا بىز ئەزەلدىن ئىسلام دىنىدا ئىدۇق دېسەك بۇ گەپ قاملاشماسمىكى ...

0

تېما

2

دوست

1002

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   0.2%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  10858
يازما سانى: 63
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 84
تۆھپە : 255
توردىكى ۋاقتى: 93
سائەت
ئاخىرقى: 2015-7-3
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-25 13:21:45 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
«ئىسلامىيەتتىن بۇرۇن» دىگەن ئاتالغۇ خاتا ئەمەس. چۈنكى ياراتقۇچى زىمىنغا بەلگىلىگەن دىن باشتىن-ئاخىر بىر دىن بولغان بولسىمۇ، ئەمما مۇھەممەد ئەلەيھىسسالام كىلىشتىن بۇرۇن كىشىلەر بۇ دىننى پەيغەمبەرلەرنىڭ ئىسمى بىلەن(مەسىلەن ئىبراھىمىك رىلىجىن)، ياكى پەيغەمبەرنىڭ يۇرتىنىڭ ئىسمى بىلەن(ناسارا)، ياكى پەيغەمبەرنىڭ مىللىتىنىڭ ئىسمى بىلەن(يەھۇدىي)، ياكى پەيغەمبەرنىڭ لەقىمى بىلەن(خىرىستىيان) ئاتىغان. ئەمما مۇھەممەد ئەلەيھىسسالامغا كەلگەندە ئاللاھ بۇ دىنغا ئۆز مەرھەمىتى بىلەن ئىسمىنى «ئىسلام» دەپ قويۇپ، ئۇنىڭغا ئەگەشكەنلەرنى «مۇسلىم» دەپ ئاتىغان. ۋە بۇ ئارقىلىق ھەق دىننىڭ بۇرۇنقى كىشىلەر تەرىپىدىن ئۆزگەرتىلگەنلىكى ئۈچۈن، «ئىسلام» نامى بىلەن بۇرۇنقى ئىسىملىرىدىن پەرقلەندۈرگەن. شۇڭا چۈشەنگەنلەر ئۈچۈن ئىسلام ھەم يېڭى ھەم كونا بىر دىندۇر.
يەنى ئۇنىڭ كونىلىقى ئۇنىڭ ئەزەلىيلىكىدە بولسا، ئۇنىڭ يېڭىلىقى «ئىسلام» نامى بىلەن قايتىدىن ئوتتۇرىغا چىقىپ ئۆز دەۋرىدىكى باتىل دىنلارغا ئوخشىمىغانلىقىدىدۇر.
ئەمدى «ئىسلامدىن بۇرۇن» دىگەن ئاتالغۇ تورداشلارنىڭ كاللىسىدا بىر قەدەر ئوچۇق بولدى دەپ ئويلايمەن. يەنى بۇ مۇھەممەد ئەلەيھىسسالامدىن بۇرۇن ياكى مەلۇم بىر مىللەتكە نىسپەتەن باتىل دىنلاردىكى ۋاقتى ياكى مۇھەممەد ئەلەيھىسسالام ئېلىپ كەلگەن ئىسلام دىنىغا ئىتىقاد قىلىشتىن بۇرۇنقى ۋاقتى دىگەننى بىلدۈرىدۇ.

0

تېما

6

دوست

6465

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   29.3%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  6282
يازما سانى: 349
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 731
تۆھپە : 1525
توردىكى ۋاقتى: 585
سائەت
ئاخىرقى: 2016-4-20
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-25 18:37:34 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   babak تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-3-25 19:48  


مافىلىمنى بېسىپ  ئىكران چىققان دىن كىيىن  سەل ساخلىسىڭىز  كۆرگىلى بۇلىدۇ...

0

تېما

2

دوست

2755

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   25.17%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  9400
يازما سانى: 77
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 269
تۆھپە : 701
توردىكى ۋاقتى: 151
سائەت
ئاخىرقى: 2015-7-12
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-25 19:20:53 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
tanha_roh يوللىغان ۋاقتى  2014-3-24 22:03
پايدىلىنىش قىممىتى بار تېمىكەن . ئىسلامىيەتتىن بۇرۇنق ...
قېرىندىشىم، بولسا ئىسلامىيەتتىن بۇرۇنقى دېگەن ئاتالغۇنى ئىشلەتمىسىڭىز، چۈنكى ئىسلام دىنى 1400يىل بۇرۇن بارلىققا كەلگەن ئەمەس، تۇنجى ئىسلامنى قوبۇل قىلىپ ئىمان ئىيتقۇچى ئادەم ئەلەيھىسسالام، مۇھەممەد ئەلەيھىسسلام دىنىمىزنى تاكامۇللاشتۇرۇپ ھازىرقى ھالەتكە ئەكەلگەن. مۇھەممەد ئەلەيھىسسالامدىن بۇرۇن كەلگەن پەيغەمبەرلەر ئىنسانلارغا باشقا دىننى ئەمەس، ئىسلام دىنىنى ئېلىپ كەلگەن           نايىتى توغرا دىدىڭىز
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )