قولاي تىزىملىك
كۆرۈش: 1613|ئىنكاس: 4

بالىلارغا ساناق ساناشنى ئۆگىتىش

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

2

تېما

3

دوست

1037

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   3.7%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  27329
يازما سانى: 112
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 9
تۆھپە : 292
توردىكى ۋاقتى: 8
سائەت
ئاخىرقى: 2014-10-12
يوللىغان ۋاقتى 2014-4-16 19:27:14 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش

بالىلارغا ساناق ساناشنى ئۆگىتىش

كۆپلىگەن ئاتا-ئانىلار بالىلىرىنىڭ يۈزگىچە، مىڭغىچە سانىيالايدىغانلىقى بىلەن پەخىرلىنىدۇ. ئەمەلىيەتتە بالىلار كىچىك ۋاقتىدا ئەڭ مۇھىم بولغىنى بالىلارغا قانچىگىچە ساناشنى ئۆگىتىش ئەمەس، بەلكى ساننىڭ نېمە ئىكەنلىكىنى بىلدۈرۈش. كېرەك. ئاتا-ئانىلار پەرزەنت تەربىيىسىدە، بالىلارغا قانچىلىك نەرسىنى يادلاتقانلىقى بىلەن پەخىرلەنمەستىن، ئاساسلىق زېھنىنى بالىلارنىڭ ئەقلىي قابىلىيىتىنى ئېچىشقا قانچىلىك دەرىجىدە كۆڭۈل بۆلگەنلىكى بىلەن پەخىرلىنىشى لازىم.
بالىلار ئەڭ ئاۋۋال ساننىڭ زادى نېمە ئىكەنلىكىنى ھېس قىلىشى لازىم. ئۇنداقتا بۇ ھېس تۇيغۇ قانداق شەكىللىنىدۇ؟
ئاتا-ئانىلار بالىلارغا ساناق ئۆگىتىشنى باشلىغان چېغىدا، بالىلارغا ھەربىر نەرسىنى ساناپ كۆرسىتىش لازىم. قارا، قانچە بارمىقىڭ باركەن؟ بىر، ئىككى، ئۈچ….بۇ مەزگىلدە ساناق ئەڭ يۇقىرى دېگەندىمۇ ئوندىن ئېشىپ كەتمەسلىكى لازىم. بالىلارنى ئىلەڭگۈچتە ئۇچۇرۇپ قويغاچ، يېڭى يۇيۇلغان كىيىملىرىنى قاتلىغاچ، ئىككى دانە پۇت، ئىككى دانە قول….ئىشقىلىپ ھەرقانداق سانىغىلى بولىدىغان پۇرسەتنى قولدىن بەرمەسلىك لازىم. بۇنى بىر مەزگىل داۋاملاشتۇرغاندىن كېيىن –سەۋرچانلىق بىلەن كۈتۈڭ، بەلكىم بىر يىل ئەتراپىدا مەشق قىلدۇرۇشىڭىز مۇمكىن–بالىڭىز ئۆزىمۇ تەبىئىيلا نېمىنى كۆرسە شۇنى سانايدىغان بولىدۇ. شۇ چاغدا سانلارنىڭ يېزىلىشىنى، ئاندىن ئۇنىڭدىنمۇ يۇقىرى سانلارنى ئۆگىتىشنى باشلىسىڭىز بولىدۇ.
بالىلارنى كىتاب ئارقىلىق ساناق سانىغۇزۇشتىن كۆرە، ئەمەلىي تۇرمۇش مىساللىرى ئارقىلىق ئۆگىتىش تېخىمۇ ياخشى. بەزى ئاتا-ئانىلار باركى، بالىلىرىغا جىققىدە كىتاب ئېلىپ بېرىپ، خۇددى كىتابنى ئېلىپ بەرسىلا بالا ئۇنىڭدىن مەزمۇنلارنى ئىچىپ قالىدىغاندەك، باشقا تەربىيىۋى تەرەپلەرگە ئەھمىيەت بەرمەيدۇ. ئېسىڭىزدە بولسۇن، كىتابتىكى ئويۇن، كىتابتىكى ساناقلار مەڭگۈ مەۋھۇم نەرسىلەردۇر. بالىڭىزغا ئون تال قەلەمنىڭ، ئون تال دەپتەرنىڭ رەسىمىنى كۆرسىتىپ، ساناپ باقە قانچىكەن، دېگەننىڭ ئانچە ئەھمىيىتى يوق. ئۇنىڭدىن كۆرە بىر قاچىغا ئون دانە ئۈزۈمنى ئېلىپ، بالام، قانچە تال ئۈزۈم باركەن؟ بىر، ھام، ئىككى، ھام….دېگەندەك ئويۇنلار ئىچىدە ئۆگەتسىڭىز بالا ساناقنىڭ نېمە ئىكەنلىكىنى كاللىسىدا تېزلا ئاڭقىرىۋالىدۇ.
ئىككىنچى باسقۇچ:
بۇ باسقۇچ چۈشىنىش بىلەن ئۆگىنىش بىرلەشتۈرۈلگەن باسقۇچ. بۇ باسقۇچتا ئوندىن يۇقىرى سانلارنى ساناشنى ئۆگىتىمىز، ۋە ئەمەلىي مىساللار بىلەن، نەرسىلەرنىڭ سانلىرىنىڭ پەقەت ئون بىلەنلا كۇپايىلىنىپ قالمايدىغانلىقىنى بالىلارغا بىلدۈرىمىز. مەسىلەن، قارا، ئانارنىڭ ئىچىدە نەچچە تال مېۋىسى باركەن؟ بۇ تەخسىدە نەچچە دانە بادام باركەن؟ دېگەنگە ئوخشاش. ھەتتا بەزى نەرسىلەرنىڭ سانىنىڭ ئىنتايىن كۆپلىكى، ئۇلارنى ئاددىي كۆز ۋە قول بىلەن ساناپ بولغىلى بولمايدىغانلىقىنى ھېس قىلدۇرىمىز. مەسىلەن، چاچ ۋە يۇلتۇزلار، دېگەندەك نەرسىلەرنى كۆرسىتىپ بۇ ھەقتە ئازراق چۈشەنچە بېرىمىز.
ئۈچىنچى باسقۇچ: بۇ ئاساسلىقى ئۆگىنىش باسقۇچى بولۇپ، ئون ئىچىدىكى سانلارنىڭ يېزىلىشىنى ئۆگىتىمىز.
تۆتىنچى باسقۇچ: بۇ باسقۇچتا مىڭغىچە بولغان سانلارنى ئوقۇش، تېلىفون نومۇرلىرىنى ئوقۇشنى ئۆگىتىمىز.
مەكتەپتە ئۆگىتىدىغان كونىچە سانلارنى ئاڭلاپ يېزىش…دېگەندەك ئۇسۇللارنى ئەڭ ياخشىسى بالىڭىزغا قوللانماڭ. بالىڭىزنى يېتىلەپ سىرتقا چىققاندا يولدا ماڭغاچ، بالام ئىككىمىز بىللە ساناپ باقايلى ھە، 100، 101، 102….دەپ سانىغۇزۇپ مېڭىش، بالىڭىزنىڭ يېنىدا بىللە ئولتۇرۇپ سانلارنى بىللە ئوقۇش ئۇسۇلى ئارقىلىق ئۆگەتسىڭىز بولىدۇ.
ھەرقانداق بالا مەيلى بۇرۇن، ياكى كېيىن بولسۇن، مىليون، مىلياردقىچە سانىيالايدىغان بولىدۇ. مۇھىمى بالىلارغا ساناشنى ئۆگىتىش ئەمەس، بەلكى شۇ ئارقىلىق بالىنىڭ سانغا بولغان چۈشەنچىسىنى يېتىلدۈرۈش كېرەك.
دىققەت: بالىڭىزغا ساناشنى ئۆگىتىۋاتقان مەزگىلدە، دوستلىرىڭىزغا بالىڭىز بار يەردە، مېنىڭ بالام بەك ئەقىللىق، مانچىگىچە سانىيالايدۇ، دېگەندەك سۆزلەرنى قىلماڭ. بۇ ئارقىلىق، بالىڭىزدا مەن بەك جىق نەرسە ئۆنىۋەتكەن ئوخشايمەن، دېگەن تۇيغۇنى پەيدا قىلىپ يەنە داۋاملىق ئۆگىنىش قىزغىنلىقىغا سوغۇق سۇ سېپىپلا قالماستىن، يەنە بالىڭىزدا باشقا ساناق بىلمەيدىغان بالىلارنى ياراتمايدىغان خارەكتېرنى پەيدا قىلىپ قويىسىز. ”مېنىڭ بالام سانلارنى ياخشى كۆرىدىكەن، ھازىر ساناق ساناشنى ئۆگىنىۋاتىدۇ، بالام بەك تىرىشچان“ دېگەندەك سۆزلەرنى قىلىپ، بالىنىڭ قىزغىنلىقىغا ئىلھام بېرىڭ.

                                                                              بالىلارنىڭ تاپشۇرۇقىغا قانداق يېتەكچىلىك قىلىمىز؟
ئۆتكەن ھەپتە مىكرو بلوگ ۋە بىر قىسىم تور بەتلەردە ،ئوقۇغۇچىلارنىڭ سومكىسىنى سۆرەپ شۈمشىيىپ تۇرغان، ئانىلارنىڭ بولسا خۇشاللىقتىن سەكرەپ
كەتكەن بىر رەسىمى مودا بولۇپ كەتتى. چۈنكى رىۋايەتلەردىكى تەتىل تۈگەپ ئوقۇش باشلىنىپ كەتكەنىدى. بالىلار ھەركۈنى ئەتىگەن ئوننى چاقىرمىغىچە قوپمايدىغان، ئەتە ھەرگىز مەكتەپكە بارمايمەن دەيدىغان كۈنلەر يەنە باشلاندى.
خوش ئۇنداقتا، بالىلىرىمىزنى مەكتەپتىن بىزار قىلىۋەتكەن سەۋەبلەر نېمە؟
بۇنىڭغا چوقۇم زور كۆپچىلىكىمىز، تاپشۇرۇقنىڭ كۆپ بولۇشى دەپ جاۋاب بېرىمىزغۇ دەيمەن.
شۇنداق، بالىلارغا تاپشۇرۇق ئىشلىتىدىغان بۇ قېيىن دەقىقىلەر ئوقۇش باشلىنىش بىلەن تەڭ يەنە باشلاندى.
بالىلارنىڭ تاپشۇرۇقىنى قانداق ئىشلىتىمىز، قانداق قىلغاندا بىز ئۈندىمىسەكمۇ ئۆزلىكىدىن ئىشلەيدىغان بولىدۇ، قانداق قىلغاندا بالىلار سۆيۈنۈش ھەم خۇشاللىق بىلەن تاپشۇرۇق ئىشلەپ تۈگىتىدۇ.
بەلكىم بەزىلىرىمىز :« ھازىر دېگەن بالىلارنىڭ ئوينايدىغان، بېسىمسىز ياشايدىغان مەزگىلى ، شۇڭا مەكتەپلەر تاپشۇۇرق بەرمەسلىكى كېرەك» دېيىشىمىز مۇمكىن، توغرا ھازىر بالىلارنىڭ بېسىمسىز ياشايدىغان مەزگىلى، ئەمما بىز مەكتەپلەردىن بېرىلىدىغان تاپشۇرۇقنى ئازايتىشقا قادىر بولالمىغانكەنمىز، ئۇنداقتا بىزنىڭ قىلىدىغىنىمىز تاپشۇرۇق ئىشلەشنى كۆڭۈللۈك بىر ئارام ئېلىش ھەم ئويۇن مۇھىتىغا ئايلاندۇرۇشتىن ئىبارەت.
چۈنكى ھەركۈنى بېرىلگەن تاپشۇرۇقلارنى ئۆز ۋاقتىدا ئەستايىدىل ئىشلەش ئادىتى داۋاملاشقانسىرى بالىدا مەسئۇلىيەتچانلىق تۇيغۇسى شەكىللىنىدۇ.
ئاتا ئانىلار بالىلىرىمىزغا ئىچىمىز ئاغرىپ، تاپشۇرۇقنى ئىشلەتمىسەك ياكى ئورنىغا قەلەمنى سول قولىمىزغا ئېلىپ مايماق سۇيماق ھالدا ئۆزىمىزلا ۋاكالىتەن ئىشلەپ تۈگەتسەك، بالىدا تايىنىۋىلىش ۋە پىسەنت قىلماسلىق ئىدىيىسى كۈچيىپ كېتىدۇ.
بەزىدە بالامنىڭ تاپشۇرۇق ئىشلىشىگە 3 سائەتتەك ۋاقىت كېتىدۇ، ئەسلىدە بۇلار 3 سائەتتە ئىشلىگۈدەك ئۇنچە ئېغىر تاپشۇرۇقلار ئەمەس، مەسىلەن : رەقەملەرنى بىر ۋاراق ياز، بىر ئىككى جۈملە تۈز، پالانى نەرسىنى سىز دېگەندەك ئەسلىدە ئۇلارغا بىر خۇشاللىق ئېلىپ كېلەلەيدىغان ۋە بۇنى ئىشلەش جەريانىدا بىز ئاتا ئانىلاردىن ئۇنى بۇنى سوراپ كۆپ نەرسىلەرنى سورىۋالىدىغان ياخشى بىر ئىش بولىشى كېرەك ئىدى.
ئەمما قىزىمنىڭ بىر قانچە قۇر خەتنى يېزىپلا ھېلى قورسىقى ئېچىپ كېتىدۇ ھېلى سۇ ئىچكىسى كېلىپ كېتىدۇ ۋە ياكى ھاجەت قىلغۇسى كەپ كېتىدۇ، ۋە ياكى قۇلاقلىرىنى دىڭ تۇتۇپ ئۆيدىكى باشقا ئىشلارغا ئارىلاشقۇسى كېلىپ كېتىدۇ.ئىشقىلىپ ئەنە شۇنداق بىر قاتار ئىش ھەركەتلەردىن كېيىن بۇ كىچىككىنە تاپشۇرۇقلارنى تۈگىتىش سائەتلەرگە سوزۇلىدۇ.
بەزىدە قىزىم تاپشۇرۇق ئىشلەۋاتقاندا ئويلاپ قالىمەن :
-بالام مۇشۇ يېزىۋاتقانلىرىنى، سىزىۋاتقانلىرىنى چۈشىنىۋاتامدىغاندۇ، بىلىۋاتامدىغاندۇ؟ ئۇنىڭ بىلىۋاتقانلىقىنى مەن قانداق بىلىدىغاندىمەن ؟
بلوگىمىز ئوقۇرمەنلىرى ئىچىدە مەندەك ھېسياتقا كەپ قالغانلار بارمۇ ؟
بەزىدە كىچىككىنە بالىلىرىمىزغا چۈشەندىڭمۇ دەپ سوراپ كېتىدىكەنمىز، ئەمما ئۇلارنىڭ چۈشىنىش دېگەن سۆزنىڭ نېمىلىكىنى چۈشىنىدىغان چۈشەنمەيدىغانلىقىنى خىيالىمىزغا ئەكىلىپ باقمايدىكەنمىز.
بىز بالىلارغا بىر نەرسە ئۆگىتىشكە تىرىشىدىكەنمىز، ئۆگىتىدىكەنمىز، ئەمما ئۇلار دېگەنلىرىمىزنىڭ قانچىلىكىنى كۆز ئالدىغا ئەكىلىپ چۈشەندى، قانچىلىكىنى چۈشەنمەي، كۆز ئالدىغا ئەكىلىشكىمۇ ئاجىزلىق قىلدى؟ ئەنە شۇ ئۇلار كاللىسىغا ئەكىرمىگەن نەرسىلەر بىز ئاتا ئانىلارنى بەكرەك بىسەرەمجان قىلسا كېرەك.
ئانىلارنىڭ ۋە دادىلارنىڭ قولىدىن كېلىدىغىنى ئەڭ ياخشى شەكىلدە چۈشەندۈرۈش، قالغىنى بالىلاردىكى مەسىلە.
كىمدۇر بىرىنىڭ مۇنداق بىر سۆزى بار : بالىلارنى كەلگۈسىدە مۇۋاپىقىيەتكە ئېرىشتۈردىغىنى، سىلەرنىڭ ئۇلار ئۈچۈن قىلىپ بەرگىنىڭلار ئەمەس، ئۇلارغا ئۆزى قىلىشنى ئۆگەتكىنىڭلار!
ئۆزى قىلىشنى ئۆگىتىش؟! ھەببەللى، توغرا دەيدۇ، ھەركۈنى قىزىمغا يېڭى نەرسىلەرنى ئۆگىتىمەن، ھاجەتخانىغا ئۆزى كىرىش، سۇنى ئۆزى چۈشۈرۈش، چىشىنى چوتكىلاش، ئورنىنى يىغىش دېگەندەك…
يىغىپ ئېيتسام، مۇستەقىل بىر ئىش قىلىشنى ياخشى ئادەم بولۇشنى، توغرا، دۇرست بولۇشنى ئۆگىتىشكە تىرىشىۋاتىمەن ۋە شۇنىڭ بىلەن بىرگە ئۇنىڭغا ئۈلگە بولۇشقا تىرىشىۋاتىمەن.
تاپشۇرۇقنى مەن ئۈچۈن ،مۇئەللىم ئۈچۈن ئەمەس ئۆزى ئۈچۈن كەلگۈسى ئۈچۈن ئىشلەيدىغانلىقىنى بىلىشكە ،ھېس قىلدۇرۇشقا تىرىشىۋاتىمەن، ئىنشائاللاھ بۇنىمۇ بىر كۈن چۈشىنىپ قالار.
ئاتا-ئانىلار ئاكتىپ ئاۋاز قوشساڭلار، بالىلارغا تاپشۇرۇق ئىشلەتكۈزگۈچە كاللاڭلاردىن كەچكەن ئوي-پىكىرلەرنى ئورتاقلاشساڭلار.

0

تېما

0

دوست

585

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   17%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  27968
يازما سانى: 30
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 166
توردىكى ۋاقتى: 24
سائەت
ئاخىرقى: 2015-1-13
يوللىغان ۋاقتى 2014-4-17 17:34:27 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مەن ئوغلۇمنىڭ ھازىرقى بۇ مائارىپنىڭ تەسىرىدە،كەلگۈسىدىكى «ياراملىق» ئادەم بولۇپ چىقىشىدىن بەكمۇ ئەنسىرەيمەن،شۇڭا مەن ئاۋۋال ئۆزۈم ئۈگىنىۋاتىمەن.
يۇنىل ئوپال سىلىقلاش مېيى

0

تېما

0

دوست

547

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   9.4%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  22329
يازما سانى: 28
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 158
توردىكى ۋاقتى: 21
سائەت
ئاخىرقى: 2014-6-7
يوللىغان ۋاقتى 2014-4-18 20:50:05 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ناھايتىى ياخشى بولغان بىر يازمىنى ئەۋەتىپسىز،ھارمىغايسىز!مىنىڭ بالاممۇ دەل سان ساناشنى ،يىزىشنى ئۈگىنىش باسقۇچىدا،يازمىڭىزنىڭ  ھەقىقەتەن قىممىتى بار ئىكەن.سىناپ بىقىشقا ئەرزىيدۇ.

0

تېما

0

دوست

312

جۇغلانما

ئادەتتىكى ئەزا

ئۆسۈش   6%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  10165
يازما سانى: 28
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 17
تۆھپە : 83
توردىكى ۋاقتى: 13
سائەت
ئاخىرقى: 2014-5-22
يوللىغان ۋاقتى 2014-4-19 14:26:37 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
رەھمەت ،ھازىرقى ئەخلەت مائارىپىنىڭ ئورنىنى ئائىلىدە تولدۇرىدىغان ئۇسۇللارنى يوللاپسىز

1

تېما

2

دوست

364

جۇغلانما

ئادەتتىكى ئەزا

ئۆسۈش   32%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  3277
يازما سانى: 19
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 32
تۆھپە : 81
توردىكى ۋاقتى: 13
سائەت
ئاخىرقى: 2014-6-29
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-29 01:17:50 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بالىلارنىڭ تاپشۇرقىغا قانداق يىتەكچىلىك قىلىمىز دېگەن تېما قانداقلارچە سىزنىڭ بوپ قالدى، ئەي بالام بلوگىنىڭ ئاپتورىنىڭ قىزى قانداقلارچە سىزنىڭ قىزىڭىز بوپ قالدى.قىستۇرما رەسىملەردىن تارتىپ كۆچۈر ۈپ چاپلىۋالغاندىكىن. پالانى يەردىن نەقىل ئېلىپ قويدۇم ماۋۇ ماقالىنى دەدەپ ئەسكەرتىش ۈىرىش بىر ئەقەللىي قائىدە جۇمۇ...
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )