- تىزىملاتقان
- 2014-5-8
- ئاخىرقى قېتىم
- 2014-5-8
- ھوقۇقى
- 1
- جۇغلانما
- 13
- نادىر
- 0
- يازما
- 1
ئۆسۈش
4.33%
|
مىللەتنىڭ ئومومىي ساپاسىنى يۇقۇرى كۈتىرىشتە ، يۇقۇرى ساپالىق بىلىم ئىگىلىرى تولىمۇ مۇھىم ، بىزدە كەمچىل بولىۋاتقىنىمۇ دەل شۇ ھەركەتلەندۇرگۇچ كۈچكە ئىگە يۇقۇرى ساپالىق ، مۇستەقىل پىكىرلىك ، ئىجاتچانلىق كۈچىگە ئىگە زىيالىيلاردۇر.
ئۇيغۇرلارنى قۇرۇلما جەھەتتىن تەھلىل قىلغاندا يۇقۇرى ساپالىق زىيالىيلار ، يۇقۇرى ساپالىق كارخانىچىلار ، ئۇششاق تىجارەتچىلەر ، دۆلەت ئىشچى - خىزمەتچىلىرى ، ھۇنەرۋەنلەر ، دېھقانلار ، ياللانما ئىشلەمچىلەر ( يېرىمۇ يوق ، باشقا كىرىم مەنبەسىمۇ يوقلار )دىننى ئۆلىمالار ، دىننى ئەگەشكۈچىلەر .. قاتارلىقلارغا ئايرىشقا بۇلىدۇ . شۇڭلاشقا بىزدىكى پىكىر ئىختىلابى ئىنتايىن ئۆتكۈر، جانلىق ۋە ئەمەلىي . توغرا - خاتاسىنى ئايرىماق قېيىن .
كادىرغا يارىغان دېھقانغا يارىمايدۇ ، مۇللىغا يارىغان ، ھۆنەۋرەنگە يارىمايدۇ ، ئىشلەمچىگە يارىغان زىيالىيغا يارىمايدۇ .. دىگەندەك . لېكىن ھەممىسىنىڭ ئۆزلىرىگە چوشلۇق بەلگىلىك ئاساسى بار . قۇرئاندا ھەق - ناھەق ئوتتۇرىسغا چىگرا ياراتمىغانلىقى قەيىت قىلىنغان ئىكەن . توغرا دىگەن ئىش خاتا بولىشى ، خاتا دىگەن ئىش توغرا بولىشى مۇمكىن ، بۇنى پەقەت ئوبىكتىپ شارائىت بەلگىلەيدۇ .
ئەمدىكى ئەمەلىي گەپكە كەلسەك ، يۇقۇرى ئۆرلەپ ئوقۇشقا قارشى تۇرغۇچىلارنىڭ ئاساسى ئۇلار يىمەك -ئىچمەك ، كىيىم - كىچەك شۇنداقلا تۇرمۇش غېمىدىن چىقىپ كېتەلمەيۋاتقان ئەھۋالدا قىزلارنىڭ ئۇلارنىڭ يۇزىنى يەرگە قاراتماي ، ئۆيگە ئىقسادى بېسىم پەيدا قىلمىغان ئاساستا بىر ئۆي - ئۇچاقلىق بۆلىشى ئۇلارغا ئەڭ ياخشى يول ، ئۇلاردا مىللەتنىڭ ئومومىي ساپاسىنى ، مىللەتنى ئۆيلىيالىغۇدەك ئاڭ تېخى شەكىللەنمىگەن . شۇڭا ئۇلارنىڭ بۇ ھەقتىكى قارشى پىكىرىنى ئاڭلاشنىڭ زوروريىتى يوق .
مەلۇم سەۋىيىگە ئىگە ، ئوقۇشنىڭ نەتىجىسىنى ئازراق كۆرگەنلەر بۇ خىل « قېرىغىچە ئوقۇش » نى چۇشۇنىدۇ ھەم قوللايدۇ ، ھىچ بولمىسا توي قىلىپ بۇلۇپ ئوقۇشنى بولسىمۇ قوللايدۇ . لېكىن تويدىن كىيىنكى ئوقۇشنىڭ نەقەدەر قىيىنلىقىنى ، تويدىن كېيىن ئوقۇغان ئادەملا چۈشىنىدۇ . بۇ دىمەككە ئاسان قىلماققا بەسى مۇشكۇل ئىش ، بولسا تويدىن بۇرۇنلا ئوقۇغان ئەۋزەل .
يىغىنچاقلىغاندا ، ئوقۇشنىڭ ياخشى ئىش ئىكەنلىكىنى ھەممە ئادەم بىلىدۇ ، ھەر خىل قىيىچىلىق ، ۋاقىتلىق ئىقسادى كىرىمگە قىزىقىش ، ئشقا ئورۇنلىشىش جەھەتتىكى ئوڭۇشسىزلىقلار .. تۈپەيلىدىن ئوقۇشتىن كىچىشكە توغرا كەلمىسە ئوقۇشنى قوللىمايدىغانلار ئاساسەن يوق دىيەرلىك .
ھەر كىم ئۆز تەغدىرىنىڭ تۇمۇرچىسى ، ئوقۇشنى ئۆزىمىز ۋە ئۆزىمىزنىڭ ئەۋلاتلىرى ئۇچۇن ئوقۇيمىز ، بىلىمىمىزنى ئىشلىتىش جەريانىدا مىللەتكە ، ۋەتەنگە تۆھپە ئاڭلىق - ئاڭسىز ھالدا قوشىمىز .
قانچىلىك ئوقىيالىساق ، قانچىلىك بەرداشلىق بېرەلىسەك شۇنچىلىك تىرىشقىنىمىز ئەۋزەل . پايدىسىنى بىز كورەلمىسەك پەرزەتلەر كۆرىدۇ .
ئۆگەنگەننىڭ دەردىنى تاتمىدىم ئەسلا ،
تىرىشمىغاننىڭ پۇشايمىنى ، دۇشمىنى تۇلا .
تىرىشقان ئاسماندا ،ئايدا ھەم ئۇچا ،
ناداننىڭ يولىدا ھەر ۋاقىت ئورا .
|
|