قولاي تىزىملىك
كۆرۈش: 6294|ئىنكاس: 112

سەھەر ۋاقتى تۆت يېرىمدىكى خارۋارد ئۇنىۋېرسىتېتى

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

1

تېما

4

دوست

296

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   98.67%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  28934
يازما سانى: 15
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 7
تۆھپە : 78
توردىكى ۋاقتى: 9
سائەت
ئاخىرقى: 2014-6-15
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-5 20:51:47 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش

  سەھەر ۋاقتى تۆت يېرىمدىكى خارۋارد ئۇنىۋېرسىتېتى


رابىگۈل ۋەلى تەرجىمىسى   

     خارۋارد  ئۇنىۋېرسىتېتى دۇنيا بويىچە بىرىنچى دەرىجىلىك ئالىي ئوقۇل بولۇش سۈپىتى بىلەن نۇرغۇنلىغان داڭلىقلارنى تەربىيەلەپ چىقتى،  ئۇلارنىڭ ئىچىدە 8 ئامېرىكا پېرزدىنتى،  40 نەپەرنوبىل مۇكاپاتى ساھىبى،  30 نەپەر پۇلىتزېر مۇكاپاتى ساھىبى،  شۇنىڭدەك ھەر ساھە، ھەر كەسىپتىكى قابىللار بار،  خارۋاردقا نەزەر تاشلايدىغان بولسىڭىز سىز قابىللارنىڭ تالانىتلىقلاردىن ئەمەس بەلكى ھەقىقى ئىجتىھاتلىقلار ئىچىدىن يىتىشىپ چىققىنى كۆرەلەيسىز.
     ئامېرىكىدىكى مەلۇم بىر تېلىۋىزىيە ئىستانسىسى «سەھەر ۋاقتى تۆت يېرىمدا» تېمىسىدىكى مەخسۇس سەھىپىلىك نومۇرئىشىلىگەن بولۇپ،  ئۇنىڭدا سۆزلەنگىنى ئادەتتىكى بىر سەھەر ۋاقتى تۆت يېرىمدىكى خارۋارد كۈتۈپخانىسى،  كۈتۈپخانىدا ئۈن-تۈن چىقارماي كىتاپ كۆرۈۋاتقان،  ئەستايىدىل خاتىرە قالدۇرىۋاتقان،  تەپەككۇر سۈكۈناتىغا غەرق بولۇشقان خارۋارد سىتودىنتلىرى ئىكەن...
     خارۋاردتىكى مۇئەللىملەرمۇ ھەمىشە ئوقۇغۇچىلارنى:«ئەگەر سىز كەلگۈسىدە جەمئىيەتكە قەدەم قويغاندىن كېيىن،  ھەرقانداق بىر ۋاقىت،  ئورۇنغا ماسلىشىپ،  تېگىشلىك باھاغا ئېرىشىمەن دەيدىكەنسىز،  ئۇنداقتا خارۋاردتىكى چېغىڭىزدا ئاپتاپ سۇنۇشنى ئويلىمىسىڭىزمۇ بولىدۇ» دەپ ئاگاھلاندۇرۇپ تۇرىدىكەن.
     «ئىشلىسەڭ ئالارسەن قاپلاپ ئاش،ئىشلىمىسەڭ قالارسەن چايناپ تاش»،توغرا، بىز خارۋارد ئۇنىۋېرسىتېتىنىڭ زادى نېمەئۈچۈن قابىللارنى يىتىشتۈرىدىغان بۆشۈككە ئايلانغىنى ھەققىدە شۆلگەيلىرىمىزنىئېقىتقىنىمىزچە ھەسرەتلەنگىنىمىزدە، ئۆزىمىز ھەققىدىمۇ ئويلىنىپ بېقىشىمىز، ھەقىقىئىجتىھات بىلەن تىرىشىپ باققان، باقمىغىنىمىز ھەققىدە ئويلىنىپ بېقىشىمىز كىرەك...
      ئەگەر سىز خارۋاردنىڭ ئوقۇغۇچىلار ئاشخانىسىغا قاراپ باقىدىغان بولسىڭىز،  كۇسۇلداشقان ئاۋازنى ئاڭلىمىقىڭىز تولىمۇ تەس،  پىسا، كۇلالارنى كۆتۈرىۋالغان ئوقۇغۇچىلار بىر جايغا ئورۇنلاشقاندىن كېيىن،  تاماق يىگەچ كىتاب كۆرىدۇ ياكى خاتىرە يازىدۇ،  تاماق ۋاقتىدىنمۇ تولۇق پايدىلىنىدۇ، يەنى خارۋاردنىڭ ئاشخانىلىرىنى تاماق يىگىلى بولىدىغان كۈتۈپخانىلا ئەمەس،  بەلكى خارۋاردنىڭ 100 رەسمىي كۈتۈپخانىسىنىڭ سىرتىدىكى بىرەسمىي كۈتۈپخانىلىرى دىيىشكىمۇ بولىدۇ.
     خارۋاردتا ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۆگىنىش ۋاقتى كىچە-كۈندۈزگە ئايرىلمايدۇ،  يېرىم كىچىدە بولسۇن،  سۈبھىدە بولسۇن،  پۈتكۈل مەكتەپ قورۇسىدا چىراقلار يۇپيۇرۇق يېنىپ تۇرىدۇ، ئۇنى ھەقىقەتەنمۇ كىچە بولمايدىغان شەھەر دىېيىشكەبولىدۇ،  ئاشخانىدا،  كۈتۈپخانىدا،  سىنپتا يەنە تېخى كىتاب كۈرۈۋاتقان نۇرغۇن ئوقۇغۇچىلار بار...
     مانا مۇشۇنداق ئاجايىپ كۈچلۈك ئۆگىنىش كەيپىياتى خارۋاردتىكى ھەر بىر ئوقۇغۇچىغا ئىلھام بولغان...
     خارۋاردتىكى تولۇق كۇرۇس ئوقۇغۇچىلىرى ھەر بىر مەۋسۇمدا ئاز دېگەندە تۆت خىل دەرىسنى تاللاپ ئوقۇيدۇ،  بىر يىلدا 8 دەرىس،  تۆت يىلدا 32 دەرىسنىڭ ئىمتىھانىدىن ئۆتسە ئاندىن ئوقۇش پۈتكۈزەلەيدۇ،  يەنە كىلىپ خاۋاردتا تاپشۇرۇقنىڭ سالمىقى ئېغىر،  ئوقۇغۇچىلار دەرستىن سىرىتقى ۋاقىتلاردا كۆپلەپ ۋاقىت ئاجرىتىپ،  كىتاب كۆرۈشى، دېلو مىساللىرىنى تەكرار قىلىشى كېرەك،  ھەربىر قېتىملىق دەرىس ئۆتۈلۈشتىن بۇرۇن چوقۇم كۆپلەپ ئالدىن تەييارلىق قىلىشى كېرەك، ئالدىن تەييارلىق پۇختا بولغاندىلا ئاندىن دەرىسخانىدا باشقىلار بىلەن پىكىرئالماشتۇرغىلى بولىدۇ،  بولمىسا سىز ھەرقانچە قىلسىڭىزمۇ دەرسىكە كىرىشەلمەيسىز...
    خارۋارد سىتودىنتلىرىنىڭ مانا مۇشۇنداق قېتىرقىنىشى تۈپەيلىدىن مەكتەپ قورۇسىنىڭ خالىغانلا بىر يېرىدە سىز ئۇخلاۋاتقان ئوقۇغۇچىلارنى ئۇچرىتىشىڭىز مۇمكىن،  ئەدناسى ئاشىخانىلاردىكى ئۇزۇن ئورۇندۇقلاردىمۇ خورۇلداپ ئۇيقۇغا كەتكەنلەرنى ئۇچرىتىش ھەيران قالارلىق ئەمەس بولۇپ، ئەتراپىدا تاماقلىنىۋاتقانلارمۇ بۇنىڭغا ئەجەبلىنىپ كىتىشمەيدۇ،  چۈنكى ئۇلار جايغىدا ئۇيقۇغا كېتىشكەن ئوقۇلداشلىرىنىڭ راستىنلا بەك ھېرىپ كەتكىنىنى چۈشىنىدۇ...
   ئۇنداقتا، خارۋارد ئوقۇغۇچىلىرىنىڭ بۇنچىۋالا قەتئىي ئېتىقاد بىلەن تىرىشىشىدىكى سەۋەب زادى نېمىدۇ؟
   خارۋارد ئۇنىۋېرسىتېتىنىڭ كۈتۈپخانا تىمىدىكى 20 تۈرلۈك مىزاندىن بەلكىم بۇنىڭغا جاۋاب تېپىلىپ قالار...
  1. ئۇخلاۋاتقان ئاشۇ دەقىقىدە سىز بەلكىم چۈش كۆرىشىڭىز مۇمكىن، ئۆگىنىش قىلىۋاتقان ئاشۇ دەقىقىدە بولسا بەلكىم چۈشىڭىزنى رىئاللىققا ئايلاندۇرىۋاتقان بولىشىڭىز مۇمكىن.
   2. ئىسراپ قىلىۋەتكەن بۈگۈنۈم دەل مەن باشقىلارغا يېلىنىپ–يالۋۇرۇپ ئۆزۈمنى خار قىلىۋاتقان ئەتەمدۇر.
  3. سىز ئەمدى بەك كەچ بولۇپ كەتتى، دېگەندە بەلكىم  ۋاقىت تېخى بەكلا بالدۇر بولىشى مۇمكىن.
  4. بۈگۈنكى ئىشنى ئەتىگە قويۇشقا زىنھار بولمايدۇ.
  5. ئۈگۈنۈش قىلىۋاتقان چاغدىكى قىينىلىش ۋاقىتلىقتۇر، ئۈگىنەلمەسلىكتىكى ئازاب بولسا مەڭگۈلۈكتۇر.
  6. ئۈگۈنۈشتە كەم بولدىغىنى ۋاقىت ئەمەس بەلكى تىرىشچانلىقتۇر.
  7. بەخىتنى دەرىجىگە تىزغىلى بولماسلىقى مۇمكىن، ئەمما مۇۋاپىقىيەتنى دەرىجىگە تىزغىلى بولىدۇ.
  8. ئۆگىنىش ئەلۋەتتە كىشلىك ھاياتنىڭ پۈتۈن قىسىمى ئەمەس،  بىراق ھاياتىىمزنىڭ بىر قىسىمى بولغان تەقدىردىمۇ ئۇنى ھەل قىلالمىساق بىز يەنە نېمىمۇ  قىلالارمىز؟
  9. ئۆزىڭىزنى چەتكە ئېلىشىقا ئامالسىزبولغان مۇشەققەتتىنمۇ ھوزۇرلىنىپ بېقىڭ.
  10. باشقىلاردىن بالدۇرراق ھەم قېتىرقىنىپ تىرىشالىغىنىڭىزدىلا ئاندىن مۇۋاپىقىيەتنىڭ تەمىنى تېتىيالايسىز.
  11. ھېچكىممۇ مۇنداقلا مۇۋاپىقىيەتكە ئېرىشەلىگەن ئەمەس، مۇۋاپىقىيەت ئۈزۈل-كىسىل بولغان ئۆزىنى باشقۇرۇش ۋە قەتئىيانە ئېرادىىنىڭ مىۋىسى.
  12. ۋاقىت «ئېقىپ كېتىۋاتماقتا».
   13.  ھازىر ئېقىۋاتقان شۆلگەي دەل ئەتىكى كۆز ياشتۇر.
   14. ئىتتەك ئۈگۈنۈش،  مۆتىۋەردەك ئويناش كىرەك.
   15. بۈگۈن ماڭمىسىڭىز ئەتە يۈگۈرىشىڭىز  مۇمكىن
   16.  كەلگۈسىگە مەبلەغ سالغۇچى دەل بۈگۈندىكى رېئاللىققا سادىق بولغۇچىدۇر.
   17.  مائارىپ تەربىيەسى كۆرۈش دەرىجىسى كىرىم سەۋىيەسىنىڭ  ۋەكىلىدۇر.
   18.  ئۆتۈپ كەتكەن بىر كۈن مەڭگۈ  قايتا كەلمەيدۇ.
   19.  دەل مۇشۇ ۋاقىتتا سىزنىڭ رىقابەتچىڭىز يەنىلا توختىماي كىتاب بەتلىرىنى ۋاراقلاۋاتقان بولىشى مۇمكىن.
  20.  ئىشلىسەڭ چىشلەيسەن.


3.jpg

2

تېما

0

دوست

246

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   82%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  25421
يازما سانى: 8
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 4
تۆھپە : 78
توردىكى ۋاقتى: 8
سائەت
ئاخىرقى: 2014-7-14
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-6 12:15:00 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
خارۋاردنىڭ ئۆزلىكىدىن ئۆگىنىش، ئۆمۇر بويى ئۆگۈنۈش ھەققىدىكى تەلىملېرى ئادەمنې روھلاندۇرۇپ، غەيرىتىگە غەيرەت قوشىدۇ.
يۇنىل ئوپال سىلىقلاش مېيى

2

تېما

9

دوست

4811

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   93.7%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  22100
يازما سانى: 388
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 9
تۆھپە : 1458
توردىكى ۋاقتى: 202
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-25
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-6 13:01:09 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
http://www.journals-of-science.c ... 3524/volume_-_2.pdfمەن خاۋارت ئۇنىۋېرىستېتىدىكى 380دىن كوپەرەك فېرافېسسور بىلەن ئالاقە قىلغان،ھازىرمۇ ئالاقە قىلىۋاتىمەن،5يىلدىن ئېشىپتۇ،4004يىل +1685يىل  =0يىل بولىدۇ دىگەن پىكىردىن قۇتۇلۇپ كېتەلمىدى،ئېينىشتىيىننىڭ بىر-بىرىگە زىت بولغان قانۇنلىرىنىڭ كىشىنىدىن ئازات بولالمىدى،يەر شارىنىڭ تىمپۇراتۇرسىنىڭ 500مىليون بولىدىغانلىغىدەك  پەرەزنى سىتىفون خاۋكىڭنىڭ نەزىريەسىدىن ماتىماتىكىلىق تەپەككۇر  {توغرا تاناسىپلىق ئۇسۇل}دىن پايدىلىنىپ ھىساپلاپ چىققان ئىدۇق،بۇنىڭغىمۇ سۇكۇتتە تۇرۇش ئۇسۇلىنى قوللۇنىۋاتىدۇ،مەنمۇ سىزدەك قاراشتا تۇرۇپ،خاۋارتنى ماختىماقچى ئىدىم،قاراڭ،كىچە سائەت 4بولغاندا ئادەم مىڭىسىنىڭ يېڭى نەزىريەنى قۇبۇل قىلىشى قانداق بولىدۇ؟

3

تېما

0

دوست

2719

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   23.97%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  28099
يازما سانى: 160
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 11
تۆھپە : 836
توردىكى ۋاقتى: 184
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-26
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-6 13:14:52 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مەن بۇلتۇرقى يىللىق باھالاشتا، كالفورنىيە تەبى پەن
ۋە سانائەت پەنلىرى ئۇنۋىرىستىتىنىڭ بىرىنجى ئورۇندا
تۇرغانلىقىنى ئاڭلىغانىدىم.

دۇنيادىكى يۈز كۈچلۈك ئۇنۋىرىستىلار قاتارىغا
جۇڭگودىن شاڭگاڭدىكى بىر ئۇنۋىرىستىت كىرىپتۇ.

3

تېما

9

دوست

1 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   1.86%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  18896
يازما سانى: 588
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 7
تۆھپە : 3370
توردىكى ۋاقتى: 799
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-25
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-6 13:26:17 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   turkan0997 تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-6-6 20:38  
akim888 يوللىغان ۋاقتى  2014-6-6 13:01
http://www.journals-of-science.com/uploads/6/8/9/3/6893524/volume_-_2.pdfمەن خاۋارت ئۇن ...

مىنىڭ چۈشىنىش ئىقتىدارىمدىن مەسلە چىقتىمۇ نمە .
قايتا - قايتا ئوقۇپمۇ ھىچبىر چۈشەنگەندەك قىلمايمىنا ماۋۇ ئىنكاسنى ،
بۇ ئىنكاسنى يازغان كىشى پەۋقۇلادە تالانىت ئىگىسىمۇ قانداق ؟

1

تېما

2

دوست

5260

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   5.2%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  13005
يازما سانى: 347
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى: 306
تۆھپە : 1438
توردىكى ۋاقتى: 390
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-26
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-6 14:30:42 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
turkan0997 يوللىغان ۋاقتى  2014-6-6 13:26
مىنىڭ چۈشىنىش ئىقتىدارىمدىن مەسلە ھىقتىمۇ نمە .
قايتا ...

ئۇ كىشىنىڭ تالانتى شۇكى سىزنى ئىنكاس يازغۇزالايدۇ بىر ئامال قىلىپ.

0

تېما

0

دوست

1308

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   30.8%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  26995
يازما سانى: 123
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 380
توردىكى ۋاقتى: 54
سائەت
ئاخىرقى: 2015-2-10
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-6 14:53:27 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
akim888 يوللىغان ۋاقتى  2014-6-6 13:01
http://www.journals-of-science.com/uploads/6/8/9/3/6893524/volume_-_2.pdfمەن خاۋارت ئۇن ...

مەن خاۋارت ئۇنىۋېرىستېتىدىكى 380دىن كوپەرەك فېرافېسسور بىلەن ئالاقە قىلغان،ھازىرمۇ ..
..........
ئۇ يەردە بار پېرافىسسورلارنىڭ سانى 380 گە بارامىدۇ؟
پو ئىتىشتا ھېسام قۇرباندىن يامانكانسىز.

0

تېما

3

دوست

1049

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   4.9%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  28035
يازما سانى: 14
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 330
توردىكى ۋاقتى: 80
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-2
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-6 17:54:32 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ilim-pen يوللىغان ۋاقتى  2014-6-6 14:53
مەن خاۋارت ئۇنىۋېرىستېتىدىكى 380دىن كوپەرەك فېرافېسسو ...

2400 نەپەر پېرافىسسور بار ئىكەن دوستۇم ...
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )