قولاي تىزىملىك
كۆرۈش: 960|ئىنكاس: 6

كىتابقا دۈم چۈشكەن مائارىپ

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ھايات دۇنيا ، مەۋھۇم روھ !

5

تېما

21

دوست

4200

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   73.33%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  27965
يازما سانى: 143
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 15
تۆھپە : 1334
توردىكى ۋاقتى: 88
سائەت
ئاخىرقى: 2015-2-6
يوللىغان ۋاقتى 2014-11-27 01:08:59 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
كىتابقىلا دۈم چۈشكەن مائارىپ ھەقىقىي مائارىپ ئەمەس.

   مائارىپ - ئەسلىي ماھىيەتتىن ئېيىتقاندا ، تەبىئىي ئادەمنى ئىجتىمائىي ئادەمگە ئايلاندۇرىدىغان جەريان . شۇنداق بولغان ئىكەن ، ئىجتىمائىيلاشمىغان ، ئەمەلىيلەشمىگەن،جەمئىيەتكە يۈزلەنمىگەن مائارىپنى مائارىپ دېگىلى بولمايدۇ .
    ھازىرقى مائارىپتا مۇشۇ ئۆلۈك مائارىپنىڭ ئىزنالىرىنى كۆپ ئۇچراتقىلى بولىدۇ . يەنى ، مەكتەپتە ياخشى ئوقۇغان ئىستۇدېنت بىلەن باشلانغۇچ ياكى تولۇقسىزنى پۈتكۈزۈپلا جەمئىيەتكە چىققان بىر «قۇلاق كەستى» نىڭ كېيىنكى كۈنلەردە ئۇستازىغا تۇتقان مۇئامىلىسىنى سېلىشتۇرۇپ كۆرسەك ، ياخشى ئوقۇغان سىتودېنتنىڭ ئۆزىنىمۇ ، سۆزىنىمۇ كۆرگىلى ، ئاڭلىغىلى بولمايدىغان ، ئۇستازىنى كۆرسىمۇ كۆرمەسكە سېلىپ ئۆتۈپ كېتىدىغان ؛ «قۇلاق كەستى»  ئوقۇغۇچىنىڭ بولسا ، ئۇستازىنى كۆرسە سالام قىلىپ ، ئۇدۇل كېلىپ قالسا مېھمان قىلىپ يولغا سالىدىغان ئەھۋالنى ئۇچرىتىمىز .
       شۇڭىمۇ ئوقۇتقۇچىلىرىمىز : «ياخشى ئوقۇغانلارغا قارغاندا ناچار ئوقۇغانلارنىڭ ئادەمىيگەرچىلىكى كۈچلۈك ، ياخشى ئوقۇغانلار كىتابىي بىلىم بىلەنلا شۇغۇللىنىپ ، جەمئىيەتكە ئارىلاشمىغاچقا ، قائىدد-يوسۇننى بىلمەيدۇ» دەيدۇ . دىھقانلارمۇ «ھازىرقى مائارىپ بالىلارغا نېمە ئۆگىتىدىغاندۇ ؟! چوپچوڭلا بىر ئالىي مەكتەپ ئوقۇغۇچىسى تۇرۇپ ، ئادەمگە سالام قىلماي ئۆتۈپ كېتىۋاتقان ، ئالىي مەكتەپتە ئوقۇدۇق دەپ ، ياۋايى بولۇپ قاپتۇ ، بۇ بالىلار .....»دېگەندەك گەپلەرنى قىلىدۇ . مەن بىر يىللىق تەربىيەلىنىشكە بارغان ئىچكىرىدىكى مەلۇم بىر ئالىي مەكتەپتىمۇ يۇرتىمىزدىن بارغان ئالىي مەكتەپ ئوقۇغۇچىلىرىنىڭ سالىمىنى خېلى تاما قىلىپ باقتىم ، لېكىن مېنىڭ كۆرگىنىم ، ئۇدۇلمۇئۇدۇل ئۇچرىشىپ قالسىمۇ ، يەرگە قاراپ ئۆتۈپ كېتىش بولدى . شۇڭا مەنمۇ سالام قىلىشتا تەشەببۇسكار بولالمىدىم . جەمئىيەتنى يەنە تەكشۈرۈپ باقساق، بىزنىڭ ئەزەلدىن داۋاملىشىپ كېلىۋاتقان ئاتا-ئانىنىڭ ئالدىدىن توغرا ئۆتمەسلىك ، ئۇلارنى ھۆرمەت قىلىش يوسۇنىمىزنى بۇزۇپ ، ئۆزىنىڭ بىلىمىنى ئاتا-ئانىسىغا گەپ ياندۇرۇشقا ، ئۇلارنىڭ ئاغزىنى تۇۋاقلاشقا ئىىشلىتىدىغان ئىستۇدېنتلىرىمىزنى ، ئالىي مەكتەپنى پۈتتۈرگۈچە ۋە ياتلىق بولغىچە تاماق ئېتىشنى ئۆگەنمىگەن قىز ئىستۇدېنتلىرىمىزنى ئۇچرىتىمىز . ئەسلىدە قىزلار 11 - 12 ياشلاردا تاماق ئېتىشنى ئۆگىنىپ بولۇشى، چىۋەر، ئىشچان قىزلاردىن بولۇپ يېتىشىپ چىقىشى ئائىلە مائارىپىمىزنىڭ ، جۈملىدىن ، بىزنىڭ قائىدە - يوسۇنلىرىمىزنىڭ جەۋھىرى ئىدى . لېكىن بۇنداق ئائىلە مائارىپى مەكتەپتىكى كىتابى مائارىپقا بويسۇنۇپ « بالىلارنى ئۆي ئىشىغا سالسا ، ياخشى ئوقۇيالمايدۇ.» دېگەن بىمەنە پەلسەپىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىۋاتىدۇ . ياخشى ئوقۇپ ئىلىم-پەندە ۋايىغا يەتتىمىكىن دېسەك، بەش يىل ئالىي مەكتەپتە فىزىكا كەسپىدە ئوقۇپ ، ئائىلىسىدىكى ئۈزۈلۈپ كەتكەن توك سىمىنى ئۇلىيالمايۋاتقان ، تىل-ئەدەبىيات كەسپىدە ئوقۇپ ، بىر پارچە ماقالىنى قاملاشتۇرۇپ يازالمايۋاتقانلارنى قەدەمدە بىر ئۇچرىتىپ تۇرىمىز . بىز بۇ يەردە ئالىي مەكتەپتە ئۆگەنگىنىنى جەمئىيەتتە ئىشلىتىپ كۆزگە كۆرۈنۈۋاتقان ، مۇستەقىل ئىگىلىك تىكلەۋاتقان ياشلىرىمىزنى ھەرگىزمۇ نەزەردىن ساقىت قىلمايمىز.
    كىتابقىلا دۈم چۈشكەن مائارىپ ھەقىقىي مائارىپ ئەمەس . شۇڭا ، پەرزەنتلىرىنى كادىر قىلىش ياكى ئالىم قىلىش ئۈچۈن ئوقۇتىدىغان ئاتا-ئانىلار ئەمدىلىكتە ھازىرقى جەمئىيەتكە قاراپ ، ئۆزىگە ۋاپادار ، ئىنسابى بار بالا قىلىش ئۈچۈن ئوقۇتۇش خىيالىنى قىلىۋاتىدۇ. شۇڭا .مائارىپىمىز ئەدەپ-ئەخلاقتىن ، ئېسىل قائىدە-يوسۇنلىرىمىز چەتتە قالمىسۇن .

1

تېما

1

دوست

1907

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   90.7%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  28636
يازما سانى: 156
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 7
تۆھپە : 568
توردىكى ۋاقتى: 84
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-28
يوللىغان ۋاقتى 2014-11-28 20:33:41 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بەرھەق توغرا گەپ .ئەمما شۇنداق تەربىيىنى ھازىرقى مائارىپ تەلىۋى ئاستىدا ئەمەلگە ئاشۇرۇش ئىمكانىيىتى بارمۇ.؟؟؟؟؟؟
يۇنىل ئوپال سىلىقلاش مېيى

0

تېما

2

دوست

5432

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   8.64%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  9200
يازما سانى: 377
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 63
تۆھپە : 1644
توردىكى ۋاقتى: 240
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-25
يوللىغان ۋاقتى 2014-11-29 01:22:29 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
سىز نېمە دېمەكچى ،ھەممەيلەن ياخشى ئوقۇماي ،ئۇستازىنى ئۇچراپ قالسا مىھمان قىلالايدىغان نوچىلاردىن بولسۇن دېمەكچىمۇ ؟
مەن بىلىمخۇمار ئەپەندىمنىڭ گىرمانلارنىڭ 7خىل ئالاھىدىلىگى دېگەن ماقالىسنى ئوقۇپ چىقىپ ،بىزدە كام نەرسىنىڭ گىرمانلاردا تولۇقلىغىنى ،گىرمانلاردا كەم نەرسىنىڭ بىزدە ھەددىدىن زىيادە كۆپ ئىكەنلىگىنى ھېس قىلدىم .مېنىڭچە ،سىزمۇ ئۇقۇپ بىقىڭ . ئەقلىلىكتىن ئاجرىغان ئۇنداق ئىجتىمائىلىقنىڭ بىر مىللەتنىڭ تەرەقىياتىدا پايدىسى قانچىلىك ؟؟؟؟ ئەينى چاغلاردا رەھمەتلىك ئابدۇشۇكۇر مەھەممەتئىمىن ئەپەندىمنىمۇ كىشىلەر بىلەن ئارلاشمايدۇ دەپ غاجىۋىدۇق ،ھازىر بىر مىليون نوپۇس بەدىلىگە ئۇنداق ئەدەملەرگە ئېرېشەلمەيدىغانلىغىنىمىزنى ھېس قىلىۋاتىمىز .مەن بىر ئوقۇتقۇچى ،ماڭا ناچار ئوقۇغان ئوقۇغۇچىلىرىمنىڭ قىلغان سالىمىدىن ،ئەينى چاغدا ياخشى ئوقۇپ مېنى پۈتۈنلەي ئۇنتۇپ كەتكەن ،لىكىن كەسپىدە ئۇتۇق قازىنىۋاتقان ئوقۇغۇچىلىرىم سۆيۈملۈك بىلىنىدۇ.  

0

تېما

1

دوست

499

جۇغلانما

ئادەتتىكى ئەزا

ئۆسۈش   99.5%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  32261
يازما سانى: 34
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 140
توردىكى ۋاقتى: 17
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-27
يوللىغان ۋاقتى 2014-11-29 18:15:20 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئوتتۇرغا قويغان پىكرىڭىزنىڭ بەزىلىرى توغرا بوپتۇ، بەزىلىرى توغرا بولماپتۇ، بەزى پىكرىڭىزگە قايىل بولمىدىم.

1

تېما

4

دوست

2367

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   12.23%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  21550
يازما سانى: 156
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 722
توردىكى ۋاقتى: 97
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-25
يوللىغان ۋاقتى 2014-11-29 18:38:36 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
دەلىللەر  يىتەرسىز، نۇقتىنەزەر غۇۋا، قايىل قىلىش كۈچى تۆۋەن بىر يازما بوپتۇ.
مائارىپىمىزدا ئەجەللىك يىتەرسىزلىكلەر بار، لىكىن يازمىدىكىسى ئەمەس.........

0

تېما

0

دوست

153

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   51%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  32013
يازما سانى: 3
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 50
توردىكى ۋاقتى: 12
سائەت
ئاخىرقى: 2015-3-12
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-4 18:30:54 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ھەقىقەتەن راست دەيسىز ، بىزنىڭ مائارىپىمىزدا كەم بولىۋاتقىنى ئوقۇغۇچىلارغا قانداق ئادەم بولۇش ، مىللى كىملىكىمىنى سۆيۈش ۋە داۋام ئەتتۇرۈشنى ئۆگىتىش.دەل مۇشۇ نەرسىلەر كەمچىل بولىۋاتقاچقا يىلدىن يىلغا كىشىلىك ساپا تۆۋەنلەپ كېېتىۋاتىدۇ .

0

تېما

21

دوست

1831

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   83.1%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  28130
يازما سانى: 163
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 556
توردىكى ۋاقتى: 114
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-25
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-4 22:01:17 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
دېمىسىمۇ بىزدە نەزەرىيە كۆپ ئەمەلىيەت خېلىلا يېتەرسىز ، ئۆگەنگەننى جەمئىيەتكە تەدبىقلاش قانداق قايسى يوسۇندا ئېلىپ بېرىش ، جەمئىيەتكە ئېھتىياجلىقى نېمە مەن جەمئىيەتتە نېمە قىلالايمەن دېگەن ئۇقۇمغا نىسبەتەن بىزدە بىر خۇرۇچ كەم شۇڭلاشقا فىزىكا ساھەسىدە نەچچىلەپ ئۇنۋاننى قاتلاپ ئالغان ، نەزەرىيە جەھەتتە نەچچىلگەن تەتقىقات تېمىسى ئىشلىگەن ئالىم سۈپەت كىشىلىرىمىزنىڭ ھەتتا بىر چىراغنى ئوڭشاپ ئالماشتۇرالماسلىقتەك يۇمۇرىستىك ئەھۋال يۈز بەرمەي قالمايدۇ . مەن بىر ئوقۇغۇچى بولۇش سۈپىتىم بىلەن ئۆز شەخسىي قارىشىمنى دادىللىق بىلەن ئوتتۇرىغا قويۇپ باقسام ، مېنىڭچە بەك پىرىنسىپچان بولۇپ ئۈچتە ئەلا بولۇپ ئوقۇپ كەتكەن ئوقۇغۇچىلارنىڭ خېلى بىر قىسمىنىڭ كېيىنكى تەقدىرى خەتەرلىك ، چۈنكى بىر قېلىپقا چۈشۈپ قالغانلىقى ئۈچۈن يېڭىلىقنى قوبۇل قىلىشى تۆۋەن ، جەمئىيەتكە ماسلىشىش ئىقتىدارى ئاجىز ، مۇناسىۋەتكە سىرتقى جەمئىيەتكە ماھىل ئەمەس ، ئاساسەن كىتاب پۇرۇش لېكىن قولىدىن ئەمەلىي ئىجادىي ئىش ئاسانلىقچە كەلمەيدۇ . لېكىن ئەكسىچە قۇلاق كەستى شوخ ئەسكى دەپ نام ئالغانلارنىڭ تۇرغىچىلا جەمئىيەتتىكى ساناقلىق ئەربابلار قاتارىغا ئۆتۈپ قالغانلىقىنى كۆرۈپ قالىمىز ، چۈنكى يېتىلىش شارائىتى تۈپتىن ئوخشىمايدۇ بىرى ئاساسەن كىتابقا ماھىل يەنە بىرى بولسا جەمئىيەتكە ئەمەلىيەتكە ماھىل بولۇپ ئەمەلىيەتچان ئۆزگىرىشكە قارىتا ماسلىشىش ئىقتىدارى يوقۇرى . بۇ قەئىيەتتىكى بىلىم تۇرغۇن نەرسە بولماستىن بەلكى جەمئىيەت تەرەققىياتىغا ئەگىشىپ ئۆزگىرىشچان نەرسە شۇڭا ئادەمنىڭ بىلىشىمۇ دىققەت نۇقتىينەزىرىمۇ شۇنىڭغا مۇناسىپ ئۆزگىرەپ تۇرمىسا بىكار ئۆز مەۋجۇتلۇقىنى يوقۇتۇپ قويىدۇ ، تەدرىجىي تەرەققىيات نەزەرىيىسىگە قاراپ باقايلى ‹‹ كۈچلۈكلەت ھامان تاللىنىدۇ ، فجىزلار ھامان شاللىنىدۇ ›› . شۇڭا بىز بۇ ئىككى خىل ئەھۋالدىكى ئاتىپ تەسىرلەرنى بىر يەرگە يىغىپ جەمئىيەتكە قارىتا مۇۋاپىق تەڭشەپ تىزگىنلەش ئېلىپ بېرىپ ئىش تەقسىماتىنى ئېنىق ئايرىمايدىغان بولساق مانا مۇشۇنداق بىر قاتار  ئېغىر خاتلىق قالايمىقانچىلىقلارغا شاھىت بولۇپ قالىمىز .
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )