قولاي تىزىملىك
كۆرۈش: 3730|ئىنكاس: 189

‹‹29- تېئورىما›› غا ئاخىرقى رەددىيە

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

1

تېما

0

دوست

130

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   43.33%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  32659
يازما سانى: 2
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 2
تۆھپە : 42
توردىكى ۋاقتى: 11
سائەت
ئاخىرقى: 2015-1-1
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-12 18:10:58 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
‹‹29- تېئورىما›› غا ئاخىرقى رەددىيە

ئۈچ يۈز يىلدىن بويان ھەل بولماي كېلىۋاتقان، خاتالىقىغا يول قويۇلىۋاتقان مەسىلىلەر ناھايىتى كۆپ. ئۇلار مەيلى قايسى ساھەدە بولسۇن دۇنياۋى مەسىلىلەردىن سانىلىپ پۈتكۈل ئىنسانىيەتنىڭ ئورتاق تىرىشىپ ھەل قىلىشىنى كۈتۈپ تۇرىدۇ. ئۇلار تۇرۇپ تۇرسۇن. يېقىنقى ئۈچ يىلدىن ئارتۇق ۋاقىتتىن بىرى ئۇيغۇر تور ئەھلى توپىدا ھەل بولماي كىلىۋاتقان رىيال شۇنداقلا ئاددى بىر مەسىلە بار. بۇ مەسىلە ھەل قىلىنمىدى دىيىشتىن كۆرە ھەل قىلىشتىن ئۆزىنى تارتقانلار بولدى دىيىش سەل ئاقىلانىراق. بۇ مەسىلىنىڭ ئوزۇندىن بىرى ھەل بولمايلا قالماي ئاۋام ئىچىدە شۇنچە كەڭ كۇشادە بازار تېپىشى، ماددىي مەئىشەت زىلزىلىسىغا يەم بولغان ئاساس مائارىپ ئىشتىراكچىلىرىنىڭ سۈپەت  ۋە سەۋىيەسىنى يېڭى بىر  كۆزۈتۈش نوقتىسى بىلەن تەمىنلىدى.

       ئېنىقكى، ئانىدىن تۇغما نەپەسلىنىش ئىقتىدارىغا تاينىپ تىنچ ئوكياندىكى مارىئاننا جىلغىسىغا چۆكۈپ يىتىش مۇمكىن بولمىغىنىدەك، ئاساس مائارىپتىن تۇغما سەۋىيەدە ئۈچ يۈز يىللىق قىيىن مەسىلىنىڭ كەشىنى توغرىلاش تەسەۋۋۇرغا ئانچە توغرا كەلمىسە كېرەك. مەن ئۇخلاپ قوپۇپ ‹‹ مەن ئايغا چىقىدىغان چىغىر يولنى بىلىۋالدىم، ئامېرىكىلىقلارغا لەنەت، شۇنچە كۆپ دوللارلارنى بىكار خەجلەپ يۈرگىنى نىمىسى، يۈك تاقلىرىمنى باغلاپ تەق بولدۇم، ئايغا چىقىمەن، مىنى قوللاڭلار ! ئايغا چىقىش ئامېرىكىلىقلارنىڭ پاتىنتى ئەمەس، ئۇيغۇرلار چىقساقمۇ بولىدۇ.›› دىسەم بارىكاللا توۋلاپ ‹‹ قوللايمىز، تىرىشىڭ›› دىسەڭلار ھاماقەتلەردىن سانىلىسىلەر.

        بىلىش ئۈچۈن توغرا مەيداندا تۇرۇپ ئىخلاس قىلىشقا توغرا كىلىدۇ. ھاياجان بىلىش پائالىيىتىنىڭ دۈشمىنى دەپ قارالمايدۇ، بىراق ياخشى دوستىمۇ ئەمەس. بىلىشتىكى يۈكسەكلىك ۋە چوڭقۇرلۇقنىڭ كىشىنى كەمتەر قىلىدىغانلىقى ھەممىگە مەلۇم بىر ھەقىقەت. بىر غەۋۋاسنىڭ ياكى ئىزدەنگۈچىنىڭ قەتئىي ئۆزەمچىللىكى ئۇنىڭدىكى بىلىشنىڭ كەسكىن تېيىزلىقىنى ئاشكارىلاپ قويىدۇ. ئۇشبۇ قۇرلارنى يازغۇچىمۇ بۇنىڭدىن مۇستەسنا بولالمىسا كېرەك، چۈنكى بايانچىنىڭ كەلىمىلىرىدە زەررىچىلىك ئۆزەمچىللىك يوق دەپ كىم كىسىپ ئېيتالىسۇن. خەير،  ئامانەتنى نەخلەشتۈرىدىغان چاغ يەتتى.  

        بۇ يازمىدا ئارتۇقچە نەقىل كەلتۈرمەيمەن. چۈنكى بىز چۈشەنمەستىن باشقىلارنىڭ بايانىنى نەقىل ئېلىشقا بىرىلىپ كەتمەسلىكىمىز لازىم دەپ ئويلايمەن. ماتېماتىكىلىق تەڭلىمىلەردىن ئۆزگە ھەر قانداق بايان ئاغزاكى ياكى يازمىچە بولسۇن بىزنىڭ ئېرىشىدىغىنىمىز ھەمىشە ئەسلىسى بولۇشى ناتايىن. تارىختا ماتېماتىكىلىق تەڭلىمىلەرنىڭمۇ نامۇۋاپىق شەرھىيلەنگەن مىساللىرى كۆپ بولسىمۇ ئۇنىڭدىكى ئەينى ھەقىقەتنىڭ ئېچىلىشىغا ھىچكىم توسقۇنلۇق قىلالمىغان. ئەمما شۇنداق مىقدارسىز بايانلار  باركى ئەسىرلەر بۇيى شەرھىيلەنسىمۇ ئايىقى چىقىشتىن يەنىلا يىراق.

       داۋۇد بېكھامدىن بىر تېپىك يەپ بوشلۇققا كۆتۈرۈلگەن ئاددىيغىنە توپ ئۇيغۇر جامائىتىنى خېلى كولدۇرلاتتى. پارلاق مەدەنىيەت ياراتقان بۈيۈك بىر خەلىقنىڭ نەزىرىگە ئېلىنغان بۇ بەخىتلىك توپنىڭ بىزنى شۇنچە ھەيرەتتە قالدۇرىشىنىڭ سەۋەبىگە كۆرە، داۋۇد بېكھام گويا ‹‹پىلانىتلار ئۇرۇشى›› فىلىمىدىكى جەداي كەبى ئۇنىڭ بوشلۇقتىكى ھەرىكەت تىرايىكتورىيەسىنىڭ گورىزونتال تەكشىلىكتىكى سايىسىنى ئىگىۋەتكەن ئىدى. بۇنىڭغا نوپۇزلۇق ئاكادىمىك ئورگانلار قايىل قىلارلىق ماتېماتىكىق ھېسابلاشلار ئارقىلىق جاۋاپ بەرگەن بولسىمۇ، ئەمما نوپۇزنى ھاكاۋۇرلۇق دەپ چۈشەنگەن بىر ئۇچۇم فىزىكا ھەۋەسكارلىرىنىڭ ئېتىراپىغا ئېرىشەلمىدى. فىزىكا ئالىملىرى قانداق چۈشەندۈرۈش بەردى بىلمىدىم، بىلىدىغىنىم فىزىكىدا نوپۇزلۇق ئالىم ئاتىلىش چاقچاق تائىپىسى بىلەن نەچچە ئون نۇر يىلى يىراقلىقتىكى گەپ.

‹‹29-تېئورىما›› نىڭ ئېگىسى قاسىم سىدىق ئەپەندىم بۇ توپنىڭ ئوربىتاسىدا قارشىلىق كۈچى مەۋجۈت بولمىغان ئەھۋالدىمۇ  ئېغىش كۆرۈلىدۇ ، بۇنىڭ سەۋەبى توپنىڭ قارمۇ قارشى يۈزلىرىدىكى تېزلىك پەرقىدۇر، تېزلىك كۈچ پەيدا قىلالايدۇ، شۇڭا تېزلىك پەرقىگە يارىشا كۈچ پەرقىمۇ شەكىللىنىدۇ دە،- توپ ئاغىدۇ دەپ قارايدىكەن. خوش، تېزلىك پەرقى كۈچ ھاسىل قىلالايدۇ دىگەن بولسا ئىدى، تامامەن قوشۇلغان بولاتتۇق. لېكىن بۇ تېئورىما تېزلىك كۈچ پەيدا قىلالايدۇ، تېزلىك پەرقىگە ماس كۈچ پەرقى ھا سىل بولىدۇ دىگەن پىكىر يولىدىن كەلگەن بولسا بۇنى قوبۇل قىلغىلى بولمايدۇ. قانداقلا بولمىسۇن قاسىم سىدىق ئەپەندىم بىلىمخۇمار ئەپەندىمنىڭ تېزلىك كۈچ پەيدا قىلالمايدۇ دىگەن سۆزىگە كوچا لۈكچەكلىرىنى شىپى كەلتۈرۈپ قارشىلىق كۆرسۈتۈپتۇ ھەمدە كوچا لۈكچەلىرى بىلەن مەن چېغىمدا تېزلىكنىڭ كۈچ ھاسىل قىلالايدىغانلىقىنى، يەنى تېز مۇش بىلەن ئاستا مۇشنىڭ پەرقلىق زەربە كۈچى ھاسىل قىلالايدىغانلىقىنى بىر قاراپلا بىلەلىگەن يەردە سىز نىمىشقا بىلەلمىدىڭىز دىگەن ئىدىيەنى ئالغا سۈرۈپتۇ. بىلىمخۇمار ئەپەندى ئەلۋەتتە ئۆز پىكىرىدە چىڭ تۇرىدۇ ۋە قاسىم سىدىق ئەپەندىم بىلەن كوچا لۈكچەكلىرىنىڭ نىمىشقا شۇنداق دەيدىغانلىقىنى چۈشىنەلمەيدۇ. چۈنكى ئۇ توللۇق ئوتتۇرىدا فىزىكا تەربىيىسى كۆرگەندە مۇنداق ئۆگەنگەن:

ھەرىكەت مىقدارىنىڭ ئۆزگىرىشى ئىمپولس مىقدارىغا تەڭ.  ئىمپولس مىقدارى زەربە كۈچى بىلەن مۇشۇ زەربە كۈچىنىڭ ئۆنۈملۈك تەسىر قىلىش ۋاقتىنىڭ كۆپەيتمىسىگە تەڭ.  ھەرىكەت مىقدارى تېزلىك بىلەن ماسسىنىڭ كۆپەيتمىسىگە تەڭ، لۈكچەكنىڭ مۇشتۇمىنىڭ ماسسىسى خوراپلا كەتمىسە ھەرىكەت مىقدارىنىڭ ئۆزگىرىشى مۇشتۇمىنىڭ ماسسىسى بىلەن تېزلىك ئۆزگىرىشىنىڭ كۆپەيتمىسىگە تەڭ. بىر لۈكچەكنىڭ مۇشتۇمى يەنە بىر لۈكچەكنىڭ بېقىنىغا فىزىكىلىق تەگسىلا مۇشتۇمىنىڭ تېزلىكىنىڭ چامىسى كىچىكلەيدۇ، ئەگە بۇ مۇشتنىڭ سۈرئىتى ئاستىلىمىسا مۇنداق ئىككىلا ئېھتىماللىق بار: بۇ مۇشت يا تەگمىگەن بولىدۇ ياكى ئىككى لۈكچەكنىڭ بىرسى ئەرۋاھ. ئەگەر راستلا تېزلىك كىچىكلىسە تېزلىك ئۆزگىرىشىنى، يەنى مۇشت تىگىشتىن بۇرۇنقى ۋە كېيىنكى تېزلىكلەرنىڭ ئايرىمىسىنى، مۇشتنىڭ ماسسىسىغا كۆپەيتىپ چىققان قىممەتنى تەسىر ۋاقتىغا بۆلىۋەتسەملا مۇشتنىڭ زەربە كۈچىگە ئېرىشەلەيمەن. بۇ ھەرىكەت مىقدار تېئورىمىسىغا ئائىت ئاددىيلا بىر ھىساۋات. ماھىيەتتە بۇ فورمۇلا نىيۇتوننىڭ ئىككىنچى قانۇنىنىڭ يەنە بىر خىل يېزىلىشىدىن باشقا نەرسە ئەمەس. كۆردۇقكى بۇ يەردە زەربە كۈچىنى پەيدا قىلىدىغان بىرلا سەۋەپ بار ئۇ بولسىمۇ تېزلىك ئۆزگۈرىشى، ھەرگىزمۇ قاسىم ئەپەندىم ئېيتقاندەك تېزلىك ئەمەس، زەربە كۈچىنىڭ چوڭ ياكى كىچىك بولۇشىنى بەلگىلەيدىغىنى بولسا لۈكچەكنىڭ مۇشتۇمىنىڭ ماسسىسىنىڭ چوڭ كىچىكلىكى ۋە مۇشتنىڭ بېقىنغا تەسىر قىلغان ۋاقىتنىڭ ئوزۇن قىسقىلىقىدۇر. دىمەك ، كۈچنى پەيدا قىلىدىغان سەۋەپ تېزلىك ئەمەس بەلكى تېزلىك ئۆزگۈرىشى، ھالبۇكى تېزلىك ئۆزگەرگەن ھامان تېزلىنىش مەيدانغا كېلىدۇ، بۇ تېزلىنىش بولسا كۈچنى بىرگە ئېلىپ كېلىدۇ. ئەگەر قاسىم سىدىق ئەپەندىمنىڭ تىئورىمىسى تېزلىك كۈچ ھاسىل قىلالايدۇ دىگەن نوقتىنەزەردىن پەيدا بولغان بولسا خاتالاشقان بۇ ‹‹تېئورىما›› نى يەنە داۋاملىق مۇھاكىمە قىلىشنىڭ ئەھمىيىتى يوق.

يەنە بىر مەسىلە: زەررىچىلەردىكى سپىن ئۇقۇمى،
زەررىچىلەردىكى سپىن ئۇقۇمى بىلەن توپنىڭ ياكى يەر شارىنىڭ سپىنى ئۇقۇمى تامامەن ئوخشىمايدىغان ئۇقۇملاردۇر. توپنىڭ ياكى يەر شارىنىڭ سپىنى بولسا ئوقنى مەركەز قىلغان رىيال فىزىكىلىق ھەرىكەتتۇر.  زەررىچىنىڭ سىپىنى بولسا بۇنىڭدىن تۈپتىن پەرقلىنىدۇ. گەرچە سپىن دىيىلسىمۇ ۋە تەسىۋىرلىنىشى رىيال سپىنلىق ھەرىكەتنى تەسىۋىرلەيدىغان ئىپادىلەر بىلەن ئورتاق كۆرۈنىشكە ۋە ئوخشاش كوممۇتاتىۋلىق مۇناسىۋەتلەرگە ئېگە بولسىمۇ ئۇ ھەرگىز  رىيال ھەرىكەتنى تەسىۋىرلىمەيدۇ، بەلكى زەررىچىلەر ئىچكى تۈزىلىشىدىكى بىر خىل خاسلىقنى تەسۋىرلەيدۇ. مەسىلەن قارت ئۇيۇنىدىكى كارۇلنى سپىنى ئىككىدىن بىر بولغان زەررىچىگە ئوخشاتقىلى بولىدۇ. يەنى كارۇلنى پەقەت تولۇق ئايلىنىشنىڭ يېرىمىنى بىجىرسەكلا  قارت ئۈستىدىكى ئايال پادىشاھنىڭ رەسىمىگە ئوپمۇ ئوخشاش بولغان يەنە بىر ئايال پادىشاھنىڭ رەسىمىنى كۆرەلەيمىز (سىناپ كۆرۈڭ). بۇ قارتتىكى رەسىمنىڭ قۇرۇلمىسى مانا مۇشۇنداق لاھىيەلەنگەن.  بىر ئىلىكتروننىڭ ياراتقۇچى بەلگىلىگەن ئىچكى قۇرۇلما ئالاھىدىلىكى شۇكى بۇ زەررىچىنى 180 گىرادۇس ئايلاندۇرساقلا ئۇ ئەسلىدىكى ھالىتىگە قايتىپ كېلىدۇ. شۇڭا ‹‹29-تېئورىما›› نى زەررىچە سپىنى ئۇقۇمىغا تەدبىقلاشقا بولمايدۇ.

تۈگىدى

69

تېما

19

دوست

4 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   86.42%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  4372
يازما سانى: 4519
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 2603
تۆھپە : 11456
توردىكى ۋاقتى: 5813
سائەت
ئاخىرقى: 2015-1-3
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-13 22:56:05 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   ziya تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-12-13 23:24  

ئالايتەن ۋاقىت چىقىرىپ تېما يازغىنىڭىزغا تەشەككۈر!.

ھازىر نەزەريىۋى مەسىلىدىن بەكرەك تەجىربە ،كۇزىتىش پاكىتلىرى 29-تىئورمىنى قوللاۋاتىدۇ.ھازىرچە قالغان گەپلەرنى كىيىنگە قالدۇرۇپ تۇراي.مەن بۇ تېمىدا بېۋاستە 29-تىئورمىغا بېرىلگەن رەددىيەنى تاپالمىدىم.ماۋزۇ يورۇتۇلمىغاندەك قىلىدۇ.
ئالدى بىلەن سىز مەن كۇرسەتكەن تەجىربە پاكىتلىرىنى 29-تىئورمىنى لازىم قىلماي تۇرۇپ كىلاسسىك بىلىملەر ئارقىلىق چۈشەندۆرۆپ بېرەلەمسىز؟

مانا بۇ تېمىدا بىر قانچە ئاساسلارنى ئوتتۇرىغا قويدۇم:

قاسىم سىدىق:  پاكىت،مۇلاھېزە،بايانات


________________________

شەكىل نەزەريىسىنىڭ 29-تىئورمىسىنىڭ بايانى :

زەررىچە ۋە جىسىملار سىزىقلىق ھەركەت جەريانىدا ئوقىدا ئايلىنىش يۆنىلىشى تەرەپكە ئاغىدۇ.
ئېغىشنىڭ قىممىتى ئوقىدا ئايلىنىش تېزلىكى بىلەن ئوڭ تاناسىپ بولىدۇ.


ئىككىنجى بايان شەكلى:

ئۇزىنى ئايلىنىش ئوقى بىلەن سىزىقلىق ھەركەت يۆنىلىشى بىر سىزىق ئۈستىدە ياتمايدىغان زەررىچە ۋە جىسىملار سىزىقلىق ھەركەت جەريانىدا ئوقىدا ئايلىنىش يۆنىلىشى تەرەپكە ئاغىدۇ.
يۇنىل ئوپال سىلىقلاش مېيى

0

تېما

10

دوست

1 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   2.72%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  8496
يازما سانى: 148
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 981
تۆھپە : 2972
توردىكى ۋاقتى: 1312
سائەت
ئاخىرقى: 2015-1-2
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-13 23:46:29 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئو...ف  بۇ رەدىيەچىلەردىن ئاخىرى مەيدىسىگە مۇشلاپ مەن دەپ بىرسى  چىقتى.
بۇ ياسىن ئەھمەتكامنىڭ نېسبەتەن ئىلمى ۋە بىر قەدەر مەسئۇلىيەتچانلىق بىلەن ئۇيغۇر جەمىيىتى ئۈچۈن بۇ مەسىلىنى ھەل قىلىۋەتمەكچى بولغان ئىرادىسىگە ئاپىرىن ئېيتىمەن..!!

0

تېما

0

دوست

216

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   72%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  32695
يازما سانى: 24
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 64
توردىكى ۋاقتى: 8
سائەت
ئاخىرقى: 2015-1-2
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-14 00:51:33 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
urkesh يوللىغان ۋاقتى  2014-12-13 23:46
ئو...ف  بۇ رەدىيەچىلەردىن ئاخىرى مەيدىسىگە مۇشلاپ مەن د ...

ئوركەش جىم تۇرامسىز .چاي ئىچكەش

0

تېما

0

دوست

733

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   46.6%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  30690
يازما سانى: 43
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 230
توردىكى ۋاقتى: 55
سائەت
ئاخىرقى: 2015-1-3
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-14 02:14:36 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
قانداقسىگە جىم تۇرىدۇ…ئۇ جىم تۇرالمايدىغان بوپ قالغىلى خېلى بوپ قالغان تۇرسا
تاغادا  بىر  قاۋايدۇ  دە ئەمدى

0

تېما

0

دوست

477

جۇغلانما

ئادەتتىكى ئەزا

ئۆسۈش   88.5%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  32407
يازما سانى: 45
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 144
توردىكى ۋاقتى: 14
سائەت
ئاخىرقى: 2015-1-2
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-14 04:07:53 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
قاسىم سىدىق:
ئەپەندىم، پۈتكۇل تور دۇنياسى مىنىڭ ماتىماتىكا بىلمەيدىغانلىغىمنى،شۇڭا ھەمكارلاشقۇچى ئىزەۋاتقانلىغىمنى بىلىدۇ.مەن بۇ ھەقتە نەچچە قېتىم توختالغان.سىلى زادى نىمىنى ئىسپاتلىماقچى؟.ئۇزلىرىنىڭ بۇ نەرسىلەرنى بىلىدىغانلىقلىرىنى كۇز-كوز قىلماقچىمۇ ياكى بۇ ئارقىلىق تارتىش كۈچى بار دىگەننى ئىسپاتلىماقچىمۇ؟.ئاۋال بىر مەقسەتلىرىنى دېسىلە؟!.

ئىسيانكار:
مانا ئەمدى گەپ ئۇچۇق بولدى. مات بولدىلا.............
مەن سورىغان دەسلەپكى ئىككى سۇئاللار فىزىكىدىكى ئەڭ ئاساسى ئۇقۇملاردۇر. سىلە بۇنى چۈشەندۈرۈپ بىرەلمىدىلە ياكى ھىساپلا بىرەلمىدىلە. كىيىنكى ئىككىسى ھازىرقى پەن تېخنىدا قوللىنىۋاتقان قانۇنىيەتلەردۇر. بۇنىمۇ چۈشەندۈرۈپ بىرەلمىدىلە ياكى ھىساپلاپ بىرەلمىدىلە. دىمەك بۇ سىلىنىڭ فىزىكا ۋە ماتىماتىكىدا ساۋاتسىز ئىكەنلىكلىرىنى بىلدۈرىدۇ.
ساۋاتسىز ئادەم يىزىق تەتقىق قىلالامدۇ؟
مېڭىشىنى ئۆگەنمەي تۇرۇپ يۈگۈرگىلى بۇلامدۇ؟
فىزىكىنىڭ ۋە ماتىماتىكىنىڭ ئاساسى بىلىملىرىنى بىلمەي تۇرۇپ نىيوتۇن قانۇنىيەتلىرىنى ئاغدۇرىۋەتكىلى بۇلامدۇ؟

مەن دەل سىلىنىڭ فىزىكىدا ۋە ماتىماتىكىدا ساۋاتسىز ئىكەنلىكلىرىنى ئىسپاتلىماقچى.
مەن دەل سىلىنىڭ فىزىكا تەتقىق قىلىشقا كۈچلىرى يەتمەيدىغانلىقلىرىنى ئىسپاتلىماقچى.
فىزىكىدا ساۋاتسىز كىشىنىڭ فىزىكا تەتقىقات ماقالىسى يازالمايدىغانلىقىنى ئىسپاتلىماقچى.

مانا ئەمدى ئىسپاتلاندى. ماتىماتىكا بىلمەيمەن دىدىلە، مەسلىنى چۈشەندۈرۈپ بىرەلمىدىلە، بۇنى ئەنە ئۆزلىرى تەن ئالدىلا.
سىلە بىلەن بولغان مۇنازىرىنىڭ ئاخىرى چىقتى.
سىلە مات بولدىلا!

قايىل بولمىسىلا يەنىلا ھېلىقى تۆت سۇئال......
سىلە بىلەن ئارتۇق مۇنازىرە قىلىشنىڭ ئورنى قالمىدى. چۈنكى ساۋاتىسىز كىشى بىلەن ئىلمى مۇھاكىمە قىلىش ۋاقىتنى ئىسراپ قىلغانلىق.
باشقىسىغا تور ئەھلى باھا بەرسۇن...............

0

تېما

0

دوست

477

جۇغلانما

ئادەتتىكى ئەزا

ئۆسۈش   88.5%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  32407
يازما سانى: 45
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 144
توردىكى ۋاقتى: 14
سائەت
ئاخىرقى: 2015-1-2
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-14 04:15:46 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   dostjan تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-12-14 04:18  

ئىسيانكارنىڭ قاسىم سىدىققا يازغانلىرى:
سىلە مۇشۇ سۇئال ئارقىلىق ئۆزلىرىنىڭ چالا ساۋات ئىكەنلىكلىرىنى ئاقلاشقا تىرىشىۋاتىدىلا، سىلىنىڭ سۇئاللىرىنىڭ جاۋابى مەن  سورىغان سۇئاللارنىڭ تەقدىنى بەلگىلىيەلمەيدۇ،  بۇ سۇئالغىمۇ جاۋاپ بىرىۋىتەي.... ئالما يەرگە تۈز سىزىق بۇيىچە يەرگە چۈشىدۇ، چۈنكى ئالما يەر شارى بىلەن تەڭ بۇلۇڭلۇق تىزلىك بىلەن ئايلىنىدۇ. ئالما، ئالمىنىڭ يەرگە چۈشكەندىكى ئورنى ۋە يەر مەكىزىدىن ئىبارەت ئۈچ نۇقتا  بىر تۈز سىزىق ئۈستىدە بۇلىدۇ، ئالمىنىڭ يەرگە چۈشىشى ئۈچۈن بەلگىلىك ۋاقىت كىتىدۇ. بۇ ئەمىلىيەتتە ئىسپاتلانغان. ئەگەر سىلى دوپپىلىرىنى يەرگە تاشلىسىلىمۇ بۇ ھالەتنى كۆرۈۋالالايدىلا.......... يەرگە چۈشكەن ئىغىش ئارىلىقىنىڭ 0 بۇلىشى بۇنى تۇلۇق ئىسپاتلايدۇ.
قېنى مىنىڭ تۆت سۇئالىمنىڭ جاۋابــــــــــــــــى: ؟؟؟؟؟؟؟؟
فىزىكىدا چالا ساۋات ئىكەنلىكلىرىگە تەن بەردىلىمۇ؟ جاۋاپ بىرەلمىگەندىكىن «جاۋاپ بىرەلمەيمەن ئۇتتاردىم» دىمەمدىلا............ تۆت سۇئالنى يەنە بىر تەكرارلاپ بىرەيمۇ يا؟؟؟؟
ئۇ رودىمىنتلىشىپ كەتكەن باشلىرى بىلەن ھەرگىز جاۋاپ بىرەلمەيدىلا...... ئەگەردە بۇ سۇئاللارغا جاۋاپ بەرگۈدەك ئىقتىدار سىلىدە بولسا ئىدى، بۇنداق ئۆزلىرىمۇ چۈشەنمەيدىغان بىمەنە، زىتلىققا تولغان، ھىچكىم ئېتىراپ قىلىشنى خالىمايدىغان «قانۇنىيەت»لەرنى ئوتتۇرىغا چىقارماس ئىدىلە. نىيوتۇننىڭ ھەركەت قانۇنىيەتلىرىنى چوقۇم ئاغدۇرىمەن دىسىلە ھىچكىم قارشى ئەمەس، بۇ دۇنيادىكى يەنە بىر قىسىم ئىشلارنى نىوتۇن قانۇنىيەتلىرى بىلەن ھەل قىلغىلى بولمايدۇ، داۋاملىق ئۈزلۈكسىز ئىزدىنىشقا توغرا كىلىدۇ، لىكىن بۇنىڭ ئۈچۈن قوساقتا ئۇماچ جېق بۇلىشى كېرەك. نىيۇتۇن قانىيەتلىرىنى تۇلۇق چۈشىنىپ ئاندىن ئۇ ھەل قىلالمايدىغان مەسىللەرنى تېپىپ چىقىپ بۇ توغرىلىق ئىزدىنىش كېرەك.  نىيوتۇننىڭ ھەركەت قانۇنىيەتلىرىنى تەتقىق قىلىپ ۋە ئۇنىڭدىن پايدىلىنىپ نۇرغۇن كەشىپاتلار روياپقا چىققان، نۇرغۇن كىشىلەر مۇشۇ نىيۇتۇن قانۇنىيەتلىرىنىڭ نېنىنى يەۋاتىدۇ، زاۋۇت ، ھەربى ئىشلار، بىناكارلىق، ئارخىلوگىيە، ئاسمان جىسىملىرى تەتقىقاتى، مىتاللورگىيە قاتارلىق ھەممە ساھەدە مۇشۇ قانۇنىيەتلەر ئارقىلىق يېڭى شەيئىلەر بارلىققا كىلىۋاتىدۇ ھەم بارلىققا كىلىدۇ.
مۇنداق بىر ھىكمەتلىك گەپ بار: ئەگەر باشقىلاردىن ئېشىپ چۈشىمەن دىسەڭ، باشقىلار بىلگەن نەرسىلەرنى تۇلۇق بىلىشتىن سىرت يەنە ئۇلار بىلمىگەن نەرسىلەرنى بىلشىڭ كېرەك. سىلى بىرىچىدىن، باشقىلار بىلگەن نەرسىلەرنى بىلمەيدىكەنلا، ئىككىنچىدىن، باشقىلار بىلمىگەن نەرسىلەرنىىمۇ بىلمەيدىكەنلا. باشقىلار بىلىدىغان نەرسىلەرنى ئىگەللەپ بۇلالماي تۇرۇپ، باشقىلار بىلمەيدىغان نەرسىلەرنى تەتقىق قىلىمەن دىيىش پەن ساھەسىدە ئۆز ئۆزىنى ئالداشتىن باشقا ئىش ئەمەس. ئۆمرىنى ئىسراپ قىلىشتىن باشقا نەرسە ئەمەس. ئەگەردە سىلە ئۆزلىرىنىڭ ئاتالمىش قانۇنىيەتلىرىنى فىزىكا ئىلىم ساھەسىدە ئېلان قىلدىلىمۇ دەيلى، ناۋادا فىزىكىشۇناسلار سىلىدىن مەن سورىغان سۇئاللارغا ئوخشاش ئەقەللى مەسىللەرنى چۈشەندۈرۈپ بىرىشنى تەلەپ قىلسا سىلە قانداق جاۋاپ بىرىدىلا..... باشقىلارنىڭ ئالدىدا كۈلكىگە قېلىپ شەرمەندە بولمامدىلا............ ئەڭ ياخشىسى تۈۋى يوق كوزىغا سۇ قويۇپ تولدۇرىمەن، قۇياشقا چىقىپ ئالەمنىڭ سىرىنى ئاچىمەن، سۇدا كۆرۈنگەن ئاينى سۈزىمەن دىگەنگە ئوخشاش ئىشلارنى قىلغۇچە ئەھمىيەتلىك بىر ئىش ئۈستىدە تەتقىقات ئېلىپ بېرىپ،    بىرەر مىخانىكا ئۈسكۈنىسى ياكى ئىقتىسادى قىممەت يارىتالايدىغان نەرسىلەرنى ئىجاد قىلسىلا...........



ھەركەت مىقدارى دىگەن نىمە؟ ھەركەت مىقدارىنىڭ ساقلنىش قانۇنىيىتىنى يىزىقچە قانداق ئىپادىلەيمىز؟  
بۇ ئاتالمىش تەتقىقاتچى ھەركەت مىقدارى دەپ ئېغىزدىن چۈشۈرمىگىنى بىلەن بۇ ئاددى ساۋاتلارنىمۇ بىلمەيدۇ. مۇشۇ ھالىغا نىيوتۇن قانۇنىيەتلىرىنى ئىنكار قىلارمىش؟ تېخى كۇۋانت نەزىريەسىدىن چۈشۈپ سۆزلەپ كىتىدىكەن، ئاسمان جىسىملىرى توغرىلىق سۆزلەپ كىتىدىكەن، ئاسمان جىسىملىرى توغرىلىق سۇئال بولسا بېشىنى ئىچىگە تىقىپ تاشپاقىدەك تۈگۈلىۋالىدىكەن.
مۇشۇ ھالىغا نىيوتۇن قانۇنىيەتلىرىنى ئىنكار قىلارمىش؟؟؟؟؟
پارابولا دىسە چۈشەنمەيدىكەن، پارابولانىڭ ئاددى فۇنكىسيەلىك تەڭلىمىسىنى ۋە كوردىنات سىستىمىسدا ئىپادىلىنىش شەكلىنىمۇ بىلمىگەن ئادەم فىزىكا تەتقىق قىلارمىش، نىيۇتۇن ھەركەت قانۇنلىرىنى ئىنكار قىلارمىش............
فىزىكا ماتىماتىكىدىن ئايرىلالمايدۇ، بۇنى فىزىكا ئوقۇغان ھەرقانداق ئادەم بىلىدۇ، ئاددى ئىككى نامەلۇملۇق تەڭلىمە سېستىمىسىنى بىلمىگەن ئادەم فىزىكا تەتقىق قىلارمىش؟
سىنۇس، كوسىنوس، تانگىنۇس كوتانگىنۇس دىگەنلەرنى ئەسلا بىلمەيدىكەن، بۇ ماتىماتىكا ئۇقۇملىرىنىڭ فىزىكىدا قانچىلىك مۇھىملىقىنى فىزىكا ئوقۇغان ھەممە ئادەم ئۇقىدۇ، لىكىن بىزنىڭ بۇ تەتقىقاتچىمىز بۇ ئۇقۇملارنى بىلمەيدىكەن.
مۇشۇ ھالىغا تىئورىما ئىجاد قىلىمەن دەپ يۈرىمىش.........
تېخى مىساللارنى كەلتۈرۈپ ۋىدىئولارنى كۆرسىتىپ ئالەم ئۇچقۇچىلىرى ئۆز ئېغىرلىقىنى مۇنداق ئۆلچىگەن دەپ كولدۇرلاپ كىتىدىكەن. لىكىن ئۆزى مىسال كەلتۈرگەن ۋىدىئۇدىكى تەجىربىنىڭ ئېغىرلىق ئۆلچەش بىلەن  مۇناسىۋەتسىز ئىكەنلىكىنى  يەنى ماسسا بىلەن تىزلىنىش تەتۇر تاناسىپ دىگەن نىيوتۇننىڭ ھەركەت قانۇنىيەتلىرىنى ئىسپاتلايدىغانلىقىنىمۇ بىلمەيدىكەن.
مۇشۇ ھالىغا نىيوتۇن ھەركەت قانۇنلىرىنى ئىنكار قىلارمىش، يېڭىدىن ھەركەت تىئورىمىسى ئىجاد قىلارمىش......... فىزىكا تەتقىق قىلارمىش.........

0

تېما

0

دوست

216

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   72%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  32695
يازما سانى: 24
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 64
توردىكى ۋاقتى: 8
سائەت
ئاخىرقى: 2015-1-2
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-14 07:14:43 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   arhibulak تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-12-14 07:17  

شنجاڭ داشۇدە بالىلار فىزىكىدا ساۋاتسىز ئادەمكەن دەۋاتاتتى راسلام ساۋاتسىزمۇ نىمە بۇ ئادەم
ئاڭلىسام  غۇلجىغا قىچىپ كىتىپتۇ دەيدىغۇ راسمۇ باللا
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )