قولاي تىزىملىك
كۆرۈش: 6003|ئىنكاس: 65
بېسىپ چىقىرىش ئالدىنقى تېما كېيىنكى تېما

11 – قېتىملىق ئىلىم چېيى(تىراگىدىيەنىڭ تۇغۇلىشى)

  [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

16

تېما

23

دوست

400 تۈمەن

جۇغلانما

بېكەت مەسئۇلى

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

ئۆسۈش   100%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  8883
يازما سانى: 51
نادىر تېمىسى: 5
مۇنبەر پۇلى: 800033
تۆھپە : 801272
توردىكى ۋاقتى: 1408
سائەت
ئاخىرقى: 2015-2-16

ئاكتىپ يېڭى ئەزا ھەركەتچان ئەزا قىزغىن ئەزا كېڭەيتىش ماھىرى تەشۋىقات ماھىرى تېما ماھىرى پەخىرلىك ئەزا مۇنەۋۋەر مەسئۇل مۆھتىرەم ئەزا پىشقەدەم ئەزا ئۈمۈرلۈك شەرەپ مۇكاپاتى تۆھپىكار باشقۇرغۇچى نادىر يازما چولپىنى تۆھپىكار ئەزا پىداكار ئەزا ئىجاتكار ئەزا مۇكاپاتى تېما يوللاش چولپىنى ئىنكاس چولپىنى

مەلۇم قەۋەتكە يۆتكىلىش
ساھىبخان
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-10 16:41:08 |ئايرىم كۆرۈش |تەتۈر تىزىش
11 – قېتىملىق ئىلىم چېيى
(تىراگىدىيەنىڭ تۇغۇلىشى)

QQ图片20150110161925.jpg
  
  ئىلاۋە: دوكتۇر زۇلپىقار باراتئۆزباشنىڭ  تەشەببۇسى بىلەن باشلانغان ئىلىم چېيى بارلىققا كېلىشى بىلەنلا جەمئىيەتتە كۈچلۈك ئىنكاس قوزغاپ، ھەر ساھە كىشىلىرىنىڭ بىردەك ئالقىشىغا سازاۋەر بولدى. مەركىزىي خەلق رادىيو ئىستانسىسى، شىنجاڭ خەلق رادىيو ئىستانسىسى، ئۈرۈمچى تېلېۋىزىيە ئىستانسىسى،ئۈرۈمچى خەلق رادىيو ئىستانىسىسى ، «شىنجاڭ ياشلىرى» ژۇرنىلى، شىنجاڭ قانۇنچىلىق گېزىتى قاتارلىق تاراتقۇلار ئىلىم چېيىنى كەڭ تەشۋىق قىلدى. بۇ جەرياندا ئىلىم چېيىنىڭ توققۇز سانى تورغا ھەقسىز يوللىنىپ، تورداشلار ئىزدەپ يۈرۈپ كۆرىدىغان سىنغا ئايلاندى. قىسقىسى بىر تۈركۈم ئىلىمخۇمار ياشلارنىڭ ھەقسىز ۋە مىننەتسىز ئەجرى بەدىلىگە ئىلىم چېيى قىسقا ۋاقىت ئىچىدىلا جەمئىيەتلەشتى. مەسلەن: بورتالا ئىلىم چېيىى، غۇلجا ئىلىم چېيى،  قەشقەر ئىلىم چېيى قاتارلىق خاس يەر ناملىرىغا باغلىنىپ ئىلىم چېيى بارلىققا كەلگەندىن باشقا، «شاكىچىكلەر ئىلىم چېيى»، «ئىستۇدېنتلار ئىلىم چېيى»، «خانىم - قىزلار ئىلىم چېيى»، «مېھىر چېيى»، «كىتاب چېيى» قاتارلىق ئاتالغۇلار بىلەن، مەلۇم كەسىپ ياكى مەلۇم ساھە بويىچە خاسلاشقان ئىلىم چايلىرى بارلىققا كېلىپ، دىيارىمىزنىڭ ئىلىم ھاۋاسى بارغانسېرى قويۇقلىشىشغا يۈزلەندى، مانا بۇ يىلقىدەك «كىتاب ئوقۇش يىلى» دا جاي – جايلاردا ئىلىم چېيى قىزغىنلىقىنىڭ كۆتۈرلىشى تېخىمۇ زور رېئال ئەھمىيەتكە ئىگە ئەلۋەتتە.

)651P[Z_EKWVW_H2ZNC492T.jpg

      جالالىدىن بەھرام، قۇربان مامۇت، يالقۇن روزى، خالىدە ئىسرائىل، مۇھەممەد رېھىم، راھمان مامۇت، ئوسمان ئىسمايىل تارىم، قاسىم سىدىق، سەدىردىن سەيپىدىن، مۆمىنجان ئابلىكىم، شىرئەلى ئەلتېكىن قاتارلىق ئىلىم ئەھلىلىرى ئىلگىر - ئاخىر ئىلىم چېيىغا قاتنىشىپ، بۇ چايغا يۇقىرى باھا بەردى. مەرھۇم مىجىت ساۋۇت ۋە موساجان ئەزىزى قاتارلىقلارنىڭ يۇرۇق سىماسى ئىلىم چېيىنىڭ سىن خاتىرىسىدە مەڭگۈلۈك يادىكار سۈپىتىدە ساقلىنىپ قالدى. ئىلىمنىڭ يېرىمى دېئالوگ، دېئالوگ قاتناشتۇرۇلمىغان بىلىم چىرىۋاتقان بىلىمدۇر ياكى ۋاقتى ئۆتكەن بىلىمدۇر. بىز گۇمانلانمىغان نۇرغۇن تونۇشلار بەلكىم سەپسەتە بولۇشى مۇمكىن، بىز بۇنى پەقەت كوللىكتىپ بىر يەردە پىكىرلىشىش ئارقىلىق ھېس قىلالىشىمىز ھەمدە بۇ جەرياندا خاتالىقلىرىمىزنى توغرىلىيالىشىمىز مۇمكىن. بىز ئىلىم چېيىمىزدا ئىلمىي كىتابلار ۋە ئۇ كىتابلارنىڭ ئاپتورلىرى ھەققىدە ئىلىمىي مۇنازىرىدە بولدۇق، بۇ جەرياندا كىتابلاردىكى مۇتلەق كۆپ قىسىم مەزمۇنلار ۋە ئاپتۇرلىرى مۇئەييەنلەشتۈرۈش بىلەن بىللە، قىسمەن كەمچىلىكلەر لايىقىدا تەنقىدلەندى، بۇ يەردىكى تەنقىد ھەرگىزمۇ ئاپتورلار ئۈستىدە قىلىنغان غەيۋەت بولماستىن، بەلكى ئىلمىي مۇنازىرە جەريانىدىكى ئىلىمگە بولغان مەسئۇلىيەتچانلىقتىن ئىبارەت. تورداشلارنىڭ يۈكسەك غايىنى ئۆزىگە نىشان قىلغان ئىلىم چېيىمىزنى قوللايدىغانلىقىغا ئىشىنىمىز.

QQ图片20150110162236.jpg
     بىز 11 – قېتىملىق ئىلىم چېيىدا گېرمانىيەلىك مەشھۇر پەيلاسوپ فىدرىخ نىچشىنىڭ «تىراگىدىيەنىڭ تۇغۇلىشى» ناملىق مەشھۇر ئەسىرىنى مۇھاكىمە قىلدۇق. بىزنىڭ مۇھاكىمە سوئاللىرىمىز تۆۋەندىكىچە:
1. «تىراگىدىيەنىڭ تۇغۇلىشى» ناملىق بۇ ئەسەرنىڭ باش تېمىسى نېمە؟ ئاپتور نېمە ئۈچۈن ئەسەرگە بۇنداق ماۋزۇ قويىدۇ؟
2. نىتىزى نېمە ئۈچۈن «تىراگىدىيەنىڭ تۇغۇلىشى» ناملىق بۇ ئەسىرىدە باشتىن ئاياق سوقراتنى تەنقىدلەيدۇ؟
3. بۇ ئەسەردە باشتىن ئاخىر تىلغا ئېلىنغان ئاپوللو پىرىنسىپى بىلەن دىئونسيو پىرىنسىپى نېمىنى كۆرسىتىدۇ؟ بۇ ئىككى پىرىنسىپنى تۇرمۇشۇمىزغا تەدبىقلىساق قانداق بىشارەتلەر كېلىشى مۇمكىن؟
4. «تىراگىدىيەنىڭ تۇغۇلىشى» ناملىق ئەسەرنى نېمە ئۈچۈن نېتزىنىڭ غەرب قىممەت قاراشلىرىنى قايتىدىن باھالاش كۈنتەرتىپىدىكى تۇنجى ئەسەر دەيمىز؟
5. «تىراگىدىيەنىڭ تۇغۇلىشى» ناملىق بۇ ئەسەرنى بۈگۈنكى زامان مەدەنىيىتىگە تەدبىقلىساق قانداق ئۇچۇرلارغا ئېرىشەلەيمىز؟
6. «تىراگىدىيەنىڭ تۇغۇلىشى» ناملىق بۇ ئەسەردە نېمە ئۈچۈن نېتزى بۈيۈك گېرمان كومپوزوتورى ۋاگېنىرنى شۇنچە يۇقىرى باھالايدۇ؟

QQ图片20150110162158.jpg

    تىلەكلەر: بېيجىڭ مەركىزىي خەلق رادىيو ئىستانسىسىنىڭ ئاتاقلىق رىياسەتچىسى، مۇخبىرى، بېيجىڭ ئىسلام دىنى جەمئىيىتىنىڭ مۇئاۋىن رەئىسى ئابدۇرۇسۇل ئابدۇرېھىم مەركىزىي خەلق رادىيو ئىستانسىسىدىكى بارلىق خىزمەتداشلىرى ۋە بېيجىڭدىكى ئۇيغۇرلارغا ۋاكالىتەن ئىلىم چېيىمىزنىڭ 11 - سانىنىڭ ئوڭۇشلۇق بولۇشىغا بولغان تىلىكىنى بىلدۈردى. ئابدۇرۇسۇل ئابدۇرېھىم ئۆزىنىڭ ئىلىم چېيىمىزغا تور ئارقىلىق ئىزچىل دىققەت قىلىپ كېلىۋاتقانلىقىنى، ھەر سانىنى تولۇق كۆرۈۋاتقانلىقىنى، ھازىر بۇ ئىلىم چېيىمىزدىن بېيجىڭدىكى ئۇيغۇرلارنىڭمۇ خەۋەردار بولۇپ تۇرۇۋاتقانلىقىنى ئېيتىپ، سورۇن مەدەنىيىتىمىزدىكى يېڭى بىر يۈزلىنىش بولغان ئىلىم چېيىنىڭ ئۈزۈلمەي داۋاملىشىشىنى ئۈمىد قىلىدىغانلىقىنى، ئىمكان بولسا، ئىلىم چېيىنىڭ پۈتۈن دۇنيادا ئومۇملىشىپ، ئەجدادلىرىمىز ئۇدۇمىدىكى ئىلىم ئەنجۈمەنلىرىگە ئىجابىي ۋارسلىق قىلغان ئاساستا، ئىلىم – مەرىپەتلىك مىللەتلەر قاتاردىن ئورۇن ئېلىشىمىزنىڭ مۇھىم تەرىپى بولۇپ قېلىشىغا تىلەكداشلىق بىلدۈرىدىغانلىقىنى ئېيتتى. ئۇ يەنە ئىلىم چېيىمىزنىڭ تەرىپىنى تۈرلۈك سورۇنلاردا قىلىۋاتقانلىقىنى بىلدۈردى. بىز ئابدۇرۇسۇل ئابدۇرېھىمنىڭ ئىلىم چېيىمىزغا ئالاھىدە ئەھمىيەت بەرگەنلىكىگە رەھمەت ئېيتىش بىلەن بىرگە، ئۇ ئارقىلىق بېيجىڭدىكى بارلىق ئۇيغۇر قېرىنداشلىرىمىزغا ئىلىم چېيىمىزدىكىلەر نامىدىن ئالىي تىلەكلەرنى تىلەيمىز.

ZF)UO`1E28J48DUF8{6JW.jpg
     خارۋارد ئۇنىۋېرسىتېتىدا دوكتورلۇقتا ئوقۇغان ئامېرىكا بوستون شەھىرىدە ئولتۇرۇشلۇق ئۇيغۇر ئالىمى قەيسەر مىجىت ئىلىم چېيمىزغا كۆڭۈل سوۋغىسىنى تۆۋەندىكى شېئىرى ئارقىلىق ئىپادىلىدى.
كىچىك چېغىمدا، ئاتام ئەركىلىتىپ دەيتتى،
ئەركەك ئوغلۇم قەيسەرجان،
ئەركىلتىشتە بار سۆيۈنۈش،
تەكلىپتە كۆڭۈل ساناش بولغاندەك،
مېنى چايغا تەكلىپ ئەتتى، ئەلسۆيەر ئىنىم ئەسقەرجان،
رەھمەت ئىنىم يەنە بىر قېتىم.

‏سالام يوللايمەن،  ئويغانجان بىلەن بوستونغا كېلىپ، ‏
مېنى يوقلاپ كەتكەن، ‏دوكتۇر ئىنىم زۇلپىقار بارات ئۆزباشقا،
‏سالام يوللايمەن سىلەرگە، ‏بۇ چايدىكى ھەر بىر قەدىردان، ‏
تونۇيدىغان دوست، ‏تونۇمايدىغان قېرىنداش.
‏قەدىمىدە، ‏يۈرگەن ئىكەن ئەركەكلەر، ئات چاپتۇرۇپ دالىدا.
‏ھازىر، ‏تەلەپ قىلار ئەركەكلىك، ‏ئىلىم-بولماق كاللىدا.

‏بۇ چاي،  ‏سورۇن ئەمەس يەپ ئىچىدىغان. ‏
بەلكى بىر ئوچاق، قېرىنداشلىق رىشتىنى چىگىپ، ‏
بىللە باش قاتۇرىدىغان، ‏مۇز قەلبلەرنى ئىللىتىش ئۈچۈن،
‏مەرىپەت ئۇچقۇنىنى يالقۇنلۇتىدىغان ...
‏بۇ چايدا بار ئۈمىت، ‏بۇ چايدا بار پارلاق ئەتە.
‏تەپەككۈر تۇلپىرى چاپىدىغان، ‏بۇ مۇشۇنداق كەڭرى سەھنە.
‏ئۆزۈم بوستوندىمەن، ئەمما، ‏توغرا ئىشنى قوللايدىغان كۆڭلۈم،
‏ قىلماقتا شۇ تاپ چەكسىز تەنتەنە
‏(ئامېرىكا بوستۇن شەھىرى، 2014.11.15‏‏ )

    تۆۋەندە 11 – قېتىملىق ئىلىم چېيى (تىراگىدىيەنىڭ تۇغۇلىشى) نىڭ فىلىمى ھوزۇرۇڭلاردا:
                              

     11 – قېتىملىق ئىلىم چېيىغا قاتناشقان ئەزىز مېھمانلار تۆۋەندىكىچە:
1. ئامېرىكا ھاۋاي ئۇنىۋېرسىتېتىنىڭ جەمئىيەتشۇناسلىق پەنلىرى دوكتورى، تەڭرىتاغ ئالىمى، ئىلىم چېيىمىزنىڭ يىگىت بېشى زۇلپىقار بارات ئۆزباش
2. شىنجاڭ ئۇنىۋېرسىتېتى فىلولوگىيە ئىنىستىتۇتىنىڭ پىروفېسسروى، دوكتور يېتەكچىسى ئوسمان ئىسمايىل تارىم
3. شىنجاڭ قارلۇق ئېلېكتىرون تېخنىكا چەكلىك شىركىتىنىڭ قۇرغۇچىلىرىنىڭ بىرى سىراجىدىن قارلۇق
4. شىنجاڭ راۋان ئادۋۇكاتلىق ئورنىنىڭ قۇرغۇچىسى، مۇدىر ئادۋۇكات كۆرەش ھاشىم
5. شىنجاڭ خەلق رادىيو ئىستانسسى «ئەلدىن ئەلگە نەپ» پىروگراممىسىنىڭ رىياسەتچىسى، داڭلىق مۇخبىر نىجات ئەھمەد
6. شىنجاڭ مالىيە ـ ئىقتىساد ئۇنىۋېرسىتېتى ئېلېكتىرونلۇق سودا  كافىدىراسىنىڭ مۇئاۋىن باشلىقى ، ئۇيغۇرلاردىن چىققان يېشى  ئەڭ كىچىك دوكتۇر  ئابدۇراھمان ئابدۇغېنى
7. ئۈرۈمچى شەھەرلىك 14 – ئوتتۇرا مەكتەپنىڭ داڭلىق ئەدەبىيات ئوقۇتقۇچىسى ئابباس نىياز
8. شىنجاڭ قانۇنچىلىق گېزىتىنىڭ مۇخبىرى، ئىلىم چېيىنىڭ ماسلاشتۇرغۇچىسى ئەسقەرجان ئەنۋەر ئەلسۆيەر
9. شىنجاڭ ئۇنىۋېرسىتېتىنىڭ باكلاۋۇرى، ئىلىم چېيىنىڭ كاتىپى ئابدۇغۇپۇر ئابدۇراھمان
10. شىنجاڭ سەنئەت ئىنىستىتۇتى دېكتور – رىياسەتچىلىك كەسپىنىڭ ئوقۇغۇچىسى، ياش شائىر ئابدۇۋەلى ئابدۈشكۈر
11. شىنجاڭ ئۇنىۋېرسىتېتىنىڭ تارىخ پەنلىرى ماگېستېرى ھەبىبۇللا تۇرسۇن ئۇيغار
12. ئىلىم چېيىمىز ئۈچۈن قارامايدىن كەلگەن مېھمىنىمىز، قاراماي خۇاتۇ ئالتۇن كېنىنىڭ گېئولوگىيە ئېنژىنېرى نۇرمۇھەممەت رىشىت
13. ئىلىم چېيىمىز ئۈچۈن بورتالادىن كەلگەن مېھمىنىمىز، بورتالا شەھەرلىك تېلېگراف ئىدارىسىدىن مانتيور ئادىلجان قادىر بوزقىر
14. شىنجاڭ پىداگوگىكا ئۇنىۋېرسىتېتىنىڭ مىللەتشۇناسلىق پەنلىرى ماگېستېرى مەمەتجان جايماز
15. ئۈرۈمچى شەھەرلىك كان ئىشلىرى ئىدارىسىدىن يەھيا روزى
16. ئۈرۈمچى «يارقىن» مەدەنىيەت تارقىتىش شىركىتىنىڭ مەسئۇلى ھەسەنجان

16

تېما

23

دوست

400 تۈمەن

جۇغلانما

بېكەت مەسئۇلى

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

ئۆسۈش   100%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  8883
يازما سانى: 51
نادىر تېمىسى: 5
مۇنبەر پۇلى: 800033
تۆھپە : 801272
توردىكى ۋاقتى: 1408
سائەت
ئاخىرقى: 2015-2-16

ئاكتىپ يېڭى ئەزا ھەركەتچان ئەزا قىزغىن ئەزا كېڭەيتىش ماھىرى تەشۋىقات ماھىرى تېما ماھىرى پەخىرلىك ئەزا مۇنەۋۋەر مەسئۇل مۆھتىرەم ئەزا پىشقەدەم ئەزا ئۈمۈرلۈك شەرەپ مۇكاپاتى تۆھپىكار باشقۇرغۇچى نادىر يازما چولپىنى تۆھپىكار ئەزا پىداكار ئەزا ئىجاتكار ئەزا مۇكاپاتى تېما يوللاش چولپىنى ئىنكاس چولپىنى

دېۋان
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-10 17:40:13 |ئايرىم كۆرۈش
ئۇزاق ۋاقىتتىن بۇيان زارقىپ كۈتكەن يېڭى سان ئىلىم چېيى ئاخىرى چىقتى .بۇ سان ئىلىم چېيىدىكى پىكىرلەر قويۇق پەلسەپە ۋە پىسخولوگىيە تۈسىگە ئىگە بولۇپ چاڭقاق قەلبىمگە ئابىي كەۋسەر بولدى .بۇچاينىڭ ئىزچىل داۋاملىشىشغا تىلەكداشمەن .
يۇنىل ئوپال سىلىقلاش مېيى

0

تېما

1

دوست

654

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   30.8%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  18106
يازما سانى: 12
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 214
توردىكى ۋاقتى: 25
سائەت
ئاخىرقى: 2015-2-13
ئورۇندۇق
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-10 18:23:18 |ئايرىم كۆرۈش
ھەقىقەتەن بەلەن ئىش بوپتۇ .لىكىن نىچشىنىڭ ئەسىرىنى ئۇقۇپ چۈشەنمەك ماڭا تەس بىلىندى.ئالدىنقى يىلى زورو ئاستىر شۇنداق دەيدۇ ناملىق ئەسىرىنى ناھايتى تەسلىكتە ئوقۇپ چىقتىم.ئۇنىڭ دوسلۇق ،مۇھەببەت نىكاھ تېمىسىدىكى كۆز قاراشلىرى ماڭا تەسىر قىلدى. پەلسەپە بىلەن ئۆز -ئۆزىنى تاكاممۇللاشتۇرۇشنى كۆڭلىگە پۈككەن ئۇقۇرمەنلەر ئوقۇپ باقسا بولغىدەك.

0

تېما

0

دوست

146

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   48.67%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  33347
يازما سانى: 5
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 32
توردىكى ۋاقتى: 8
سائەت
ئاخىرقى: 2015-1-28
يەر
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-10 18:47:42 |ئايرىم كۆرۈش
شۇنداق قىلىپ توخنىياز چېكىنگەن بولدىما؟

0

تېما

0

دوست

146

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   48.67%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  33347
يازما سانى: 5
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 32
توردىكى ۋاقتى: 8
سائەت
ئاخىرقى: 2015-1-28
5#
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-10 18:47:57 |ئايرىم كۆرۈش
شۇنداق قىلىپ توخنىياز چېكىنگەن بولدىما بۇ چايدىن؟

0

تېما

0

دوست

66

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   22%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  33269
يازما سانى: 6
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 20
توردىكى ۋاقتى: 3
سائەت
ئاخىرقى: 2015-2-10
6#
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-10 19:04:57 |ئايرىم كۆرۈش
tahirjan يوللىغان ۋاقتى  2015-1-10 18:47
شۇنداق قىلىپ توخنىياز چېكىنگەن بولدىما بۇ چايدىن؟

توخنىياز «ئىلىم چېيىدىن چېكىنىش باياناتىم» دەپ بىر كىچىك يازما يېزىپ ئۈندىدارىغا چىقىرىپتىكەن. بۇنى كۆرۈپ توۋا دەپ قاپتىمەن، چوڭ دۆلەتلەر ئوتتۇرىسىدىكى دېپلوماتىك مۇناسىۋەتلەردە «بايانات» ئېلان قىلغاننى كۆرەتتۇق. توخنىيازنىڭ بىر چايغا كەلمەسلىككىمۇ «بايانات» ئېلان قىلىپ يۈرىشى ئۇنىڭدىكى ئۆزىنى كۆرسىتىش تۇيغۇسىنىڭ نورمال چەكتىن زىيادە ئېشىپ كەتكەنلىكىنى ئىسپاتلاپ بېرىدۇ.
يەنە بىر تەرەپتىن ئۇيغۇر مىكرو سورۇنلىرىنى ئىسلاھ قىلىپ، جەمئىيەتتە كىتاب ئوقۇش قىزغىنلىقىنى قوزغاش مەقسىتىدە يېڭىدىن بارلىققا كەلگەن بۇ سورۇننى ئۇ بىرەر «بايانات» يېزىپ يوقىتىۋېتىشى مۇمكىن ئەمەس، چۈنكى ئۇيغۇرلار ئەزەلدىن جامائەتچىلىكنى ئۇلۇغلايدىغان، سورۇننى قەدىرلەيدىغان خەلق. تۈرلۈك چاكىنا سورۇنلارنىڭ ئورنىنى ېلىشنى مەقسەت قىلغان بۇ خىل ئىلىم سورۇنلىرى ھېچ بولمىسا ئارىمىزدىكى ئىلىمخۇمارلارنىڭ دۇئاسى بىلەن بولسىمۇ ياشنىغۇسى، داۋاملاشقۇسى، تەرەققىي قىلىپ، پۈتكۈل دۇنياغا ئۆزىنى نامايەن قىلغۇسى!

0

تېما

0

دوست

480

جۇغلانما

ئادەتتىكى ئەزا

ئۆسۈش   90%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  32138
يازما سانى: 36
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 148
توردىكى ۋاقتى: 25
سائەت
ئاخىرقى: 2015-2-11
7#
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-10 19:46:28 |ئايرىم كۆرۈش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   surtokay تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2015-1-10 22:04  

توخنىياز ئىسمايىل نىدايىنىڭ «ئىلىم چېيىدىن چېكىنىش باياناتى» غا رەدىيە

(ئىلىم چېيى كوللىكتىپىدىكى بارىلىق ئەزالار نامىدىن)


     ئىلىم چېيىنىڭ 11 – سانى ئىشلىنىپ، تورغا يوللىنىش ئالدىدا تۇرغا پەيتتە، ئىلىم چېيىنىڭ نەچچە سان رىياسەتچىلىكىنى قىلغان توخنىياز ئىسمايىل نىدايى «ئىلىم چېيىدىن چېكىنىش باياناتىم» ناملىق بىر پارچە تۆھمەتنامىنى دوستلۇق چەمبىرىكىدە تارقىتىپ، ئىلىم چېيىمىزنى خۇددى «غايىب بولغان بىر كىتاب بىر ئالەم پىروگراممىسى» نىڭ تەقدىرىگە ئوخشاش تەقدىرگە مۇپتىلا قىلماقچى بولدى. مۇنداقچە ئېيتقاندا، «ياخشى ئىشقا كاشىلا كۆپ» دېگەندەك بۇ يېڭى تۇغۇلغان بوۋاققا كۆز تەگدى.

      يىگىت بېشى زۇلپىقار بارات ئۆزباش 10 – قېتىملىق ئىلىم چېيىمىزدا توخنىيازغا ئوپراتۇر تېپىش ۋەزىپىسىنى تاپشۇرغانىدى، ئۇ بىر ھەپتە بۇرۇن بۇنىڭغا ماقۇل بولۇپ قويۇپ، تاكى ئىلىم چېيى ئۆتكۈزۈلگەن كۈنگىچە ۋەزىپىسىگە بىپەرۋا يۈردى، بۇنىڭلىق بىلەن ئىلىم چېيىغا يۈكسەك مەسئۇلىيەتچانلىق بىلەن مۇئامىلە قىلىۋاتقان يىگىت بېشى توخنىيازغا مەسئۇلىيىتىنى تونۇش ھەققىدە تېلېفوندا ئىككى ئېغىز لىللا گەپ قىلدى. توخنىيازنىڭ دىلى پىلتىرىدەك نازۇك بولغاچقا، مەسلىنى ئۆزىدىن ئىزدىمەي، كۆڭلىدە يىگىت بېشىغا غۇم ساقلاپ يۈردى،  يىگىت بېشى توخنىيازنىڭ خاتالىقىنى ئاللىبۇرۇن ئەپۇ قىلىۋەتكەن بولغاچقا، ئۇنى 11 – سان ئىلىم چېيىغا تەكلىپ قىلغانىدى، يەنە نېمە سەۋەبتىنكىن ئارىدىن بەش ئاي ئۆتكەندە، توخنىياز يۇقىرىقى «بايانات» نى يازدى. ئىلىم چېيىمىزدىكى ئەزالار يۇقىرىقى «بايانات» نى كۆرۈپ توخنىيازدىن قاتتىق ئەپسۇسلاندۇق. چۈنكى توخنىياز بۇنىڭدىن بۇرۇن جەمئىيەتتىكى ھېچقانداق بىر چاكىنا ئىشلارغا تەنقىد پوزىتسىيەسىنى بىلدۈرۈپ يازما يېزىپ باقمىغان. مەسلەن: جەمئىيەتتىكى ئىس – تۈتەكنىڭ دەستدە مۇدھىشلىق قاپلىغان سورۇنلارغا، ھاراق دەستىدىن جوزىنى قۇسۇق قاپلىغان سورۇنلارغا، سېرىق يومۇر، ئەپسانە گەپ، تېتىقسىز پاراڭ قاپلىغان ئۆلگۈر سورۇنلار ئۈستىدە توخنىيازنىڭ بىرەر قېتىم تەنقىدى يازما يېزىپ باققانلىقىنى كۆرۈپ باقمىغانىدۇق. لېكىن ئۇ «ئاخۇنۇم قاقبەلدىن» دېگەندەكلا تۇيۇقسىز ئوتتۇرىغا چىقىپ، ئۇيغۇرلارنى ئويۇشۇشقا، ئىلىم – مەرىپەتكە باشلايدىغان بۇ ئىلمىي مۇنازىرە سورۇنىغا «ئىلىم چېيى غەيۋەت سورونى» دەپ قارا چاپلىدى. ئۇنىڭ بۇ «باياناتى» ئىلمىيلىككە تويۇنغان مۇپەسسەل يازما بولغان بولسا، بۇ يازمىدا «ئىلىم چېيى ھازىر مۇنداق ئۆتكۈزۈلۈۋاتىدۇ، ئەسلىدە مۇنداق ئۆتكۈزۈلىشى كېرەك ئىدى» دەيدىغان سەمىمىي تەنقىد پىكىرلەر بولغان بولسا، ھەممەيلەن بۇنىڭغا قايىل بولۇپ، ئىلىم چېينى تېخىمۇ مۇكەممەل ئۆتكۈزۈشكە تىرىشقان بولاتتۇق، ئەمما، توخنىياز «بايانات» نى ئۈندىدارغا كۈنۈپ كەتكەن ئاڭقاۋ كاللىسى بىلەن يانفونىدا تومتاق قىلىپلا يازغان.

     توخنىياز بۇ باياناتنى يېزىشنىڭ ئاقىۋىتىنى ئاددىي ئويلاپ قالغانىدى. ئۇ تەلەپكە ئاساسەن، باياناتنى بىر سائەت ئىچىدىلا چەمبىرىكىدىن ئۆچۈرۋەتكەن بولسىمۇ، ئۇنىڭ توپلارغا تارقىلىپ كەتكەن نۇسخىسى ساقلىنىپ قېلىپ، جەمئىيەتتە ناچار تەسىر، خاتا چۈشەنچە پەيدا قىلدى. ئەسلىدە توخنىيازنىڭ ئىلىم چېيىدىن چېكىنىشىگە بايانات يېزىشى كەتمەيتتى، پەقەتلا كېيىنكى قېتىمدىن باشلاپ قاتناشمىسىلا بولاتتى. ئەمما ئۇنىڭ يەڭگىلتەكلىكى ئۇشبۇ خاتالىقنى سادىر قىلىشىغا سەۋەبچى بولدى، بۇنىڭ بىلەن ئىلگىرى ئىلىم چېيىغا قاتنىشىپ، تۈرلۈك سەۋەبلەردىن ئىلىم چېيىغا چاقىرىلمىغان بىر قانچە ئوت قۇيرۇققا بۇ «بايانات» تۇتقا بولدى - دە، بۇنى تارقىتىشنىڭ ئالدى – ئارقىنى ئويلاشمايلا، دەررۇ توپ ۋە چەمبىرەكلەرگە تارقىتىپ، قۇتراتقۇلۇق قىلىشقا باشلىدى. شىنجاڭ ئاۋام ئادۋۇكاتخانىسىنىڭ مۇدىر ئادۋۇكاتى كۆرەش ھاشىم «بايانات» مەزمۇنىنىڭ ئىلىم چېيىغا قاتنىشىۋاتقانلارنىڭ نام – شۆھرەت ھوقۇقىغا چېقىلغانلىقى، ئەدەلىيەلىك باھالىتىشتىن ئۆتكۈزۈلگەندىن كېيىن، قانۇن بويىچە بىر تەرەپ قىلىنىشى كېرەكلىكىنى تەلەپ قىلدى. دوكتور يېتەكچىسى ئوسمان ئىسمايىل تارىم توخنىيازنىڭ باياناتىنى قاتتىق تەنقىدلىدى، شۇنداقلا ئۇيغۇر جەمئىيىتىدە بىر ياخشى ئىشنى ئوپچە ۋۇجۇتقا چىقىرىشنىڭ ئىنتايىن تەسلىكىدىن ئەپسۇسلاندى.
     جالالىدىن بەھرام، قۇربان مامۇت، يالقۇن روزى، خالىدە ئىسرائىل، مۇھەممەد رېھىم، راھمان مامۇت، مۆمىنجان ئابلىكىم قاتارلىق ئىلىم ئەھلىلىرى ئىلگىر - ئاخىر ئىلىم چېيىغا قاتنىشىپ، بۇ چايغا يۇقىرى باھا بەرگەنىدى، ئۇلار بۇ باياناتنى كۆرگەن بولسا بۇنى يازغۇچىغا لەنەت ئوقۇغان بولۇر ئىدى. مىجىت ساۋۇت، موساجان ئەزىزى قاتارلىقلار ھايات چېغىدا بۇ چايغا قاتنىشىپ، تولىمۇ سۆيۈنگەن ئىدى، ئۇلارنىڭ يۇرۇق سىماسى ئىلىم چېيىنىڭ سىن خاتىرىسىدە مەڭگۈلۈك يادىكار سۈپىتىدە ساقلىنىپ قالغانىدى، ئۇشبۇ تاپتا ئۇلارنىڭ روھىي قانچىلىك قۇرۇلۇۋاتقاندۇ. ئىلىمنىڭ يېرىمى دېئالوگ، دېئالوگ قاتناشتۇرۇلمىغان بىلىم چىرىۋاتقان بىلىمدۇر ياكى ۋاقتى ئۆتكەن بىلىمدۇر. بىز گۇمانلانمىغان نۇرغۇن تونۇشلار بەلكىم سەپسەتە بولۇشى مۇمكىن، بىز بۇنى پەقەت كوللىكتىپ بىر يەردە پىكىرلىشىش ئارقىلىق ھېس قىلالىشىمىز ھەمدە بۇ جەرياندا خاتالىقلىرىمىزنى توغرىلىيالىشىمىز مۇمكىن. بىز ئىلىم چېيىمىزدا ئىلمىي كىتابلار ۋە ئۇ كىتابلارنىڭ ئاپتورلىرى ھەققىدە ئىلىمىي مۇنازىرىدە بولدۇق، بۇ جەرياندا كىتابلاردىكى مۇتلەق كۆپ قىسىم مەزمۇنلار ۋە ئاپتۇرلىرى مۇئەييەنلەشتۈرۈش بىلەن بىللە، قىسمەن كەمچىلىكلەر لايىقىدا تەنقىدلەندى، چۈنكى ھەقىقەتكە كۆزنى يۇمۇۋالغىلى بولمايتتى. بۇلارنى تۈپتىن خاتا چۈشەنگەن توخنىياز ئىلمىي تەنقىدنى غەيۋەت دەپ چۈشەندى - دە باياناتىغا شۇنى قوندۇرۇشقا ئۈلگۈردى. ئىلىم چېيىدىكى بارىلىق ئەزالار شۇ تاپتا بۇ باياناتقا رەدىيە يېزىپ ئولتۇرۇپتىمىز، بىزدە «ئوتنى كىم تۇتسا شۇنىڭ قولى كۆيىدۇ» دەيدىغان گەپ بار، بىز «ئىلىم چېيى» ئەزالىرىنىڭ غۇرۇرىنى قانۇن ۋە ۋىجدان سورىقى ئارقىلىق قوغدايمىز، كوللىكتىپ رىشتىىنى بۇزماقچى بولغانلارغا قەتئىي يول بەرمەيمىز، بىز توخنىيازنىڭ ئىلىم چېيى ئەزالىرىدىن خاتالىقى ئۈچۈن كەچۈرۈم سورىشىنى، بولسا بارىلىق ئىلىمخۇمارلاردىن يازمىچە ئەپۇ سورىشىنى ئۈمىد قىلىمىز، چۈنكى بىز بىر قېرىندىشىمىزنىڭ بولسىمۇ، خاتالىقىنى تونۇشىغا داۋاملىق پۇرسەت بېرىشنى خالايمىز.            

0

تېما

1

دوست

2337

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   11.23%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  15155
يازما سانى: 240
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 27
تۆھپە : 690
توردىكى ۋاقتى: 164
سائەت
ئاخىرقى: 2015-2-16
8#
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-10 20:39:11 |ئايرىم كۆرۈش
ئەسسالامۇئەلەيكۇم باغداش ئەھلى، خەيرىلىك ئىشقا بەركەت تىلەيمەن! ھە راس سىلە دەۋاتقان بۇ ئىلىم چېيىدا چاي پاي قۇيدىغان يۇگۈ-يىتىم ئىشلا بوسا مەن بى خىزمىتىڭلادا بوسام،ئۆرۇك ئۆرۈكنى كۆسە ئالا بولا، سۇنۇقتىن باشقىسى يۇقىدۇ دىگەننى ئاڭلىغان،ئىلمىڭلا يۇقۇپ قاسا ئەجەپ ئەمەستى،يەنە كەپ ئىلمىڭلا ماڭا يۇققانغا سىلە بى نامراتلىشىپ كەتمىگەنكى
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )