قولاي تىزىملىك
كۆرۈش: 3312|ئىنكاس: 21

ھۆكۈمران: نامراتلارنىڭ ھەققىگە چاڭ سالمايلى!

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

0

تېما

2

دوست

2080

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   2.67%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  7153
يازما سانى: 113
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 72
تۆھپە : 592
توردىكى ۋاقتى: 144
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-29
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-14 19:27:30 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   hokumran تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2015-1-14 22:08  

نامراتلارنىڭ ھەققىگە چاڭ سالمايلى!
باتۇر تۇرسۇن ھۆكۈمران

   ئىنسان روھىنىڭ ئېنجىنېرلىرى بولغان، يەتتە قەدەم يىراقتىن سالام بېرىشكە ئەرزىيدىغان سۈيۈملۈك ئوقۇتقۇچىلار ئۈستىدىن ‹‹غەيۋەت›› قىلىشنى ئەسلا ئويلاپ كۆرمىگەن ئىدىم. ئەمما باشقىلارنىڭ نامراتلارنىڭ ھەققىگە قول ئۇزارتىشىغا ياردەم بېرىۋاتقان ۋە ئۆز نەپسىگە چوغ تارتىۋاتقان بىر قىسىم ئوقۇتقۇچىلارنىڭ قىلىقى راستىنلا ئوغامنى قاينىتىپ قويدى. بۇ يازمام ئارقىلىق ئاشۇ بىر قىسىم ئوقۇتقۇچىلار ئۆز نەپسىنىڭ تىزگىنىنى تارتىۋالسا ئەجەب ئەمەس.
   2014-يىلى مەن بىر نەچچە ناھىيە ۋە يېزىلاردىكى مەكتەپلەردە ئېلىپ بېرىلىۋاتقان ئىللىقلىق يەتكۈزۈش پائالىيىتىگە  قاتناشتىم. يازنىڭ تومۇزدەك ئىسسىقى، قەھرىتان قىشنىڭ نەشتەردەك سانجىلىدىغان سوغۇقىغا قارىماي، خىزمىتى، تىجارىتى ۋە ئائىلىسىدىكى زۈرۈر ئىشلىرىنى تاشلاپ ئوقۇغۇچىلارغا ئىللىقلىق يەتكۈزۈش ئۈچۈن كەلگەن ساخاۋەتچىلەردىن كۆڭلۈم شۇنچىلىك سۈيۈنگەن بولسا، يىرتىق ئايىقىدىن بارماقلىرى كۆرۈنۈپ تۇرغان، يېلىڭ كىيىملەر ئىچىدە دىر-دىر تىترەۋاتقان، چېھرىنى مىسكىنلىك قاپلىغان سەبىي ئوقۇغۇچىلارنى كۆرۈپ يۈرۈكۈم يىغلىدى.
ئالدىمدا 40تىن ئارتۇق چىرايىنى مىسكىنلىك قاپلىغان بالىلار. نامرات دەپ كۆرسىتىپ بەرگەن بىر ئوقۇغۇچىنىڭ پۇتىدىكى داڭلىق ماركىلىق ئاياق ئىختىيارسىز دىققىتىمنى تارتتى. ‹‹پاھ، داڭلىق ماركىلىق ئاياغ، داڭلىق ماركىلىق مامۇق چاپان كىيەلەيدىغان بالىلارمۇ نامرات ھېسابلىنىدىكەندە››، ئىچىمدە شۇنى ئويلاپ يېنىمدىكى ياشقىنە مۇئەللىمدىن سورىدىم:
-بۇ بالا سانغا خاتا كىرىپ قالدىمۇ نېمە؟
-ياقەي، بۇ بالىنىڭ دادىسى يوق، ئانىسى بولسا كېسەل، ئۈستىدىكى كىيىمنى بۈگۈنكى ناخشا ئېيتىش پائالىيىتىگە قاتنىشىش ئۈچۈن ساۋاقدىشىدىن ئارىيەت ئېلىپ كىيىپ تۇردى،-دىدى ئۇ مۇئەللىم يېقىملىق كۈلۈمسىرەپ.
ئۇ بالىغىمۇ باشقا بالىلار قاتارىدا بىر يۈرۈش كىيىم تارقىتىلدى.
   شۇ كۈنى كەچتە جىيەنىمنى مەكتەپتىن ئەكىلىش ئۈچۈن مەكتەپكە باردىم. توساتتىن، ھېلىقى داڭلىق ماركىلىق كىيىملەرنى كىيگەن ‹‹نامرات›› بالىنىڭ ئېسىل بىر ماشىنىغا چىقىپ كېتىۋاتقانلىقىنى كۆرۈپ ئەجەبلىنىپ تۇرۇپ قالدىم. مەن ئۇ بالىنىڭ بىر نەچچە بالىلارغا ‹‹خوش›› ئىشارەت قىلىۋاتلىقىنى كۆرۈپ، ئۇ بالىلارنىڭ بىرسىدىن سورۇدۇم:
-ئاۋۇ بالا سىلەرنىڭ ساۋاقدىشىڭلارمۇ؟
-ھە بىز بىر سىنىپتا ئوقۇيمىز، XX لوبەننىڭ بالىسى،-دىدى بىر بالا ئۇزاپ كېتىۋاتقان ماشىنىنى كۆرسىتىپ.
-چاخچاق قىلماڭلار بالىلار، ئۇ بالىنىڭ دادىسى يوق، ئانىسى كېسەلكەنغۇ،-دىدىم بالىلارنىڭ سۆزىگە چىن پۈتمەي.
-دىگىنىمىز راست. ئىشەنمىسىلە،  ئۆزلىرى XX كوچىدىكىلەردىن سوراپ باقسىلا.

مەن ئەتىسى شۇ مۇئەللىمە بىلەن كۆرۈشۈپ، بۇنىڭ قانداق ئىش ئىكەنلىكىنى سۈرۈشتە قىلىپ قاتتىق تەنقىد قىلغاندىن كېيىن، مۇئەللىم ئەپۇ سورىدى. شۇنداقلا كىيىمنى ھەقىقىي نامرات بىر بالىنىڭ قولىغا تەككۈزدۇق.
................................................   
   
    تېلېفۇنۇمغا كەلگەن ناتۇنۇش نومۇرنى كۆرۈپ، ئىككىلىنىپراق ئالدىم.
-ئەسسالامۇ ئەلەيكۇم باتۇرجان، مەن xx ناھىيىلىك xx  باشلانغۇچ مەكتەپنىڭ ئوقۇتقۇچىسى.
-ۋەئەلەيكۈم ئەسسالام، ماڭا دەيدىغان بىرەر گېپىڭىز بارمىدى؟
-سىلەر ياردەم قىلىدىغان بالىلارنىڭ ئائىلە ئەھۋالىنى ھەقىقىي ئىگەللىگەندىن كېيىن ئاندىن ياردەم قىلساڭلار، بولمىسا ياردىمىڭلار ئۆز جايىنى تاپالماي قالىدىكەن.
مەن ئۇنىڭ سۆزلىرىدىن ئەجەپلىنىپ تۇرۇپ قالدىم:
-ئېنىقراق دەڭا، گېپىڭىزنى چۈشۈنەلمىدىم.
-بۈگۈن سىلەر بىزنىڭ مەكتەپكە ئەكەلگەن كىيىملەرنى بىر ئوقۇتقۇچى ئۆز بالىسىغا كەيدۈرۈۋالدى.
مەن سەگەكلەشتىم.
-نېمىشقا ئۆز ۋاقتىدا دېمەيسىز؟-دىدىم مەن ئاچچىقلانغان ھالدا.
-سىزمۇ بىلىسىز، پائالىيەت نەق مەيدانىدا نۇرغۇن ئوقۇغۇچىلار تۇرغان يەردە، مەن بۇ گەپنى چىقارسام تەسىرى ياخشى بولمايدۇ. ماۋۇ مەكتەپ مۇدىرىنىڭ تېلېفۇن نومۇرى، سىز مۇشۇ توغرۇلۇق ئىككى ئېغىز گەپ قىلىپ قويسىڭىز.
-بولىدۇ، مەن ئالاقىلىشاي، سەمىمىي تەكلىپىڭىزگە رەخمەت.
مەن ئۇ يىگىت بىلەن خوشلىشىپ، مەكتەپ مودىرىغا تېلېفۇن قىلىپ ئەھۋالنى ئىنكاس قىلدىم. مودىر بۇ ئىشنى جەزمەن توغرا ھەل قىلىدىغانلىق پوزىتسىيىسىنى بىلدۈرگەن. بايا تېخى ئۇچۇرلىشىش ئارقىلىق ئىشنى ياخشى ھەل قىلغانلىقى ئاڭلاپ خۇرسەن بولدۇم.
   مەن ئويلىنىپ قالدىم، يۇقارقىسى مەن ئۆز كۆزۈم بىلەن كۆرگەن ۋە ئاڭلىغان ھەقىقىي ئىشلار. كۆرمىگىنىم، ئاڭلىمىغىنىم يەنە قانچىلىك باردۇ؟ ھەر يىلى جاي-جايلاردا ئىللىقلىق يەتكۈزۈش پائالىيىتى ئۆتكۈزۈلىدۇ. بەلكىم يازمىدا ئوتتۇرىغا قويۇلغان ئىشلار شۇ جايلاردىمۇ يۈز بەرگەن بولۇشى مۇمكىن. بۇنداق ئىشلارنى ۋاقتىدا تۈزەتمىسەك، ئىللىقلىق يەتكۈزۈش پائالىيىتىنىڭ جەمئىيەتتىكى تەسىرى قانداق بولار؟

   ئاشۇ بىر قىسىم مۇئەللىملەرگە شۇنى دېگۈم بار:
قەلبىڭىزدە باشقىلارغا زەررىچىلىك مېھىر-مۇھەببەت بولمىسىمۇ مەيلى، ئەمما باشقىلارنىڭ رىسقىغا چاڭ سالماڭ ۋە باشقىلارنىڭ چاڭ سېلىشىغا يول ئېچىپ بەرمەڭ!

   ئاشۇ نامرات، چېھرىدىن مىسكىنلىك چىقىپ تۇرغان بالىلارنىڭ نىسىۋىسىنى بايلارنىڭ بالىسىغا ۋە ئۆز بالىڭىزغا بىرىۋاتقان چاغدا  يۈرىكىڭىز ئۆرتەنمىدىمۇ؟  ئەگەر مۇشۇ قىلمىشىڭىز جەمىيەتكە تارقىلىپ كەتسە كىممۇ باشقىلارغا ياردەم قىلىشنى خالايدۇ، ساخاۋەتچى كىشىلىرىمىزنىڭ كۆڭلىدە باشقىچە ئويلىنىش بولۇپ قالماسمۇ؟
ھۆرمەتلىك مۇئەللىم:
   ئوقۇتقۇچىلار بىزنىڭ نەزىرىمىزدە ئەڭ سۈيۈملۈك، ئەڭ چوڭ ھۆرمەتكە سازاۋەر كىشىلەر. ساخاۋەتچى ئاكا-ھەدىلەر سىلەرگە ئىشەنگەنلىكى ئۈچۈنلا، ھەقىقىي نامرات بالىلارنى كۆرسىتىپ بېرىشنى سىلەرگە تاپشۇردى. مېھرىبانلىق يەتكۈزۈش ئۈچۈن پۈتۈن ۋۇجۇدى بىلەن جان كۆيدۈرۈۋاتقانلارنىڭ ئۈمۈدىنى بولسىمۇ يەردە قويمىغايسىز، ئوبرازىڭىزغا داغ كەلتۈرىدىغان بۇنداق ئىشنى ئىككىنچى قىلماڭ! ئىللىقلىق ئۆز جايىغا يەتسۇن!

0

تېما

0

دوست

1528

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   52.8%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  31601
يازما سانى: 124
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 468
توردىكى ۋاقتى: 68
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-18
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-15 00:59:09 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
نىمە دىگىلۇك.ئۇقۇتقۇچىلارنىڭ  \ئارىسىدا مۇشۇنداقلارمۇ با .لىكىن ياخشى ئۇقۇتقۇچىلار  يەنىلا كوپ.
يۇنىل ئوپال سىلىقلاش مېيى

0

تېما

0

دوست

1453

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   45.3%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  24888
يازما سانى: 70
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 446
توردىكى ۋاقتى: 89
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-30
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-15 01:20:31 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
شۇنداق. ئاز ساندىكى  پارازىتلار بار. مەركەز  شىجىنپىڭ شۇجى  رەھەبەرلگىدە  چېرىلىك ۋە پارىخورلۇقنى ھۇكىمەت  پۇلىغا يەپ  ئىچىشنى  قاتتىق بىر تەرەپ قىلىۋاتقان  بولسىمۇ يەنە ئاز ساندىكى پارازىتلار  مانا  ئەمدى دولەت تولۇقلىما  بەرگەن مەبلەغنى ۋە سىز  يۇقۇردا ئوتتۇرغا  قويغاندەك تۇرلۇك  نامرات ئۇقۇغۇچى ۋە نامرات دىخانلىرىمىزنىڭ ھەققىغە قارا  قولىنى  سۇنۇۋاتقان ئىشلار تۇگىگىنى  يوق . ئەمما  ھامان جاجىسىنى  يەيدۇ.

5

تېما

5

دوست

1 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   11.13%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  2547
يازما سانى: 736
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 2588
تۆھپە : 2694
توردىكى ۋاقتى: 911
سائەت
ئاخىرقى: 2015-3-31
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-15 10:41:57 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
  مۇشۇنداق ياردەم تەگكەن بىر قىز باركەن ، دادىسى تېل قىلىپ بۇ پۇلنى بەرمىگەنلىكىنى ، بەرمەسلىك سەۋەبىنى ئوقۇتقۇچىدىن سورىسا ئىسمى بىلەن بىرىلگەن بۇ پۇلنى باشقا بىر ھادىسىگە ئۇچرىغان ئوقۇغۇچىغا بەرمەكچى بولغانلىقى ئېيتقانلىقىنى ، بۇنىڭ زادى قانداق ئىش ئىكەنلىكىنى ئېنىقلاپ بىرىشىنى ئۈتۈندى .
  مەن ئۇ ئوقۇتقۇچىنىڭ نۇمۇرىنى تېپىپ تېل قىلسام مائارىپ ئىدارىسىدىن ئىكەنلىكىمنى ئاڭلاپلا ئۈنى ئىچىگە چۈشۈپ كىتىپ ، بۇ پۇلنى بالىنى كىچىك دەپ ئەنسىرەپ بەرمىگەنلىكىنى ، ئاتا-ئانىسى بىلەن ئالاقىلىشىپ ئاندىن بەرمەكچى بولغانلىقىنى چۈشەندۈرۈپ كەتتى . ئەتىسى تېل قىلىپتۇ پۇلنى شۇ ئوقۇغۇچىغا بەردىم دەپ ...................
  تەڭرىم ھەركىمگە ئىنساپ بەرسۇن .

4

تېما

4

دوست

6884

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   37.68%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  10920
يازما سانى: 456
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 494
تۆھپە : 1787
توردىكى ۋاقتى: 430
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-29
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-15 11:04:52 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
«پۇل-مال بايغا قاراپ ئاقىدۇ، سۇ تۆۋەنگە » دىگەندەك بولۇپتۇ ھە!

1

تېما

0

دوست

1008

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   0.8%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  30982
يازما سانى: 43
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 7
تۆھپە : 306
توردىكى ۋاقتى: 53
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-29
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-15 11:14:28 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ پەقەت قىسمەن ئەھۋال بۇلىشى مۇمكىن.كۆپ قىسىم ئۇقۇتقۇچىلار يەنىلا ئۆز كەسپىگە سادىق.لىكىن ئاز ساندىكى ئاشۇ خىل ماڭقۇرتلار بارلىق ئۇقۇتقۇچىلارنىڭ شەنىگە داغ تەگكۈزۈپ،پۈتكۈل جەمئىيەتتە ئۇقۇتقۇچىلارنىڭ ئوبرازىنىڭ خۇنۇكلىشىشىگە سەۋەپ بۇلىۋاتىدۇ.

0

تېما

3

دوست

1991

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   99.1%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  22917
يازما سانى: 146
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 600
توردىكى ۋاقتى: 139
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-28
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-15 12:28:44 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مەسچىت ئالدىدا تۇرىدىغانلارنى بىر تەرەپ قىلسا بولاتتى ، راس قىيىنچىلىقى بارلارغا مەسچىت جەمائەتكە مۇراجەت قىلىپ ئىئانا يىغىپ بەرسە ، يالغانلىرىنى مەسچىت ئالدىدىن قوغلىسا.

0

تېما

2

دوست

4035

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   67.83%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  14973
يازما سانى: 304
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 25
تۆھپە : 1218
توردىكى ۋاقتى: 169
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-5
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-15 14:11:14 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
、بۇ ئەھۋال جەميىتىمىزدە ئوميۇزلۇك مەۋجۇت ،يۇقىردىن يارادەم كەلسىلە كادىرلا ئۇرۇق تۇققان  ئولاش چولاش يەۋىدىدىەۇ بۇ نۇرمال ئەھۋال ھىساپلىندۇ
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )