قولاي تىزىملىك
كۆرۈش: 1696|ئىنكاس: 52

غەرب ھازىرقى زامان پەلسەپە ئېقىملىرىدىن ئۇچۇرلار

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

45

تېما

6

دوست

5945

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   18.9%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  8600
يازما سانى: 233
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 973
تۆھپە : 1202
توردىكى ۋاقتى: 446
سائەت
ئاخىرقى: 2015-2-25
يوللىغان ۋاقتى 2015-2-24 18:59:52 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
غەرب ھازىرقى زامان پەلسەپە ئېقىملىرىدىن ئۇچۇرلار

مەقسۇت ئەمىن ئەركيار

غەرب ھازىرقى زامان پەلسەپە ئېقىملىرى ـــ ماركىسىزملىق پەلسەپە بارلىققا كەلگەندىن كېيىن غەربتە مودا بولغان تۈرلۈك پەلسەپە ئېقىملىرىنى كۆرسىتىدۇ. بۇ ئېقىملار ھەرخىل،رەڭدار بولسىمۇ ، يىغىنچاقلاپ مۇنداق بىرقانچە تۈرگە ئايرىپ تەھلىل قىلالايمىز:
بىرى، پەنچىلىك(دەلىلچىلىك ياكى پوۋىتىزم دەپمۇ ئاتىلىدۇ).
ئىككىنچىسى، غەيرى ئەقلىيەتچىلىك(گۇمانىزم، ئىرراتسىئونالىزم ياكى گىرمانچە ئاتىلىشىدا ئانتروپوگىزم دەپمۇ ئاتىلىدۇ).
ئۈچىنچىسى، غەرب ماركىسزمى
تۆۋەندە بۇ ھەقتە بىر-بىرلەپ قىسقىچە توختىلايلى:
پەنچىلىك- scientism نىڭ  ئاساسىي ئىدىيسى مۇنداق:
تەبىئى پەنلەرلا پەن بولالايدۇ،تەبىئى پەن ئەڭ ئىمتىيازلىق دۇنيا قاراش.شۇنداقلا،ئىنسانىيەتنىڭ ئەڭ مۇھىم بىلىمى.ئۇ ھەرقانداق بىلىمدىن ئۈستۈن تۇرىدۇ.
بۇ ئاتالغۇ بەزىدە يەنە ئازراق سەلبىي مەنىدىمۇ قوللىنىلىدۇ: بىرىنچى خىل ئەھۋال- پەننى نامۇۋاپىق قوللىنىش ياكى پەننىي نۇقتىئىنەزەرلەرنى جايىدا ئىشلەتمەسلىك.
ئىككىنچى خىل ئەھۋال: «تەبىئى پەنلەر مېتودى ياكى تەبىئى پەنلەر بېكىتكەن كاتېگورىيەلەرنى پەلسەپە ۋە ھەرقانداق بىر پەن- تەتقىقاتنىڭ بىردىنبىر تارازىسى قىلىۋېلىش»قا قارىتا تەئەددى مەنىدە ئىشلىتىلىدۇ.
غەيرى ئەقلىيەتچىلىك – غەيرى ئەقلىيەتچىلىك  ئەقىلنىڭ بىلىشتىكى رولىنى ئىنكار قىلىدۇ ياكى چەكلەيدۇ. بۇ ئاتالغۇ «ئەقىل بىلەن چۈشەنگىلى بولمايدىغان،لوگىكىلىق ئۇقۇملار بىلەن ئىپادىلىگىلى بولمايدىغان»دېگەندەك مەنىلەرگە ئىگە. غەيرى ئەقلىيەتچىلىكتە ئەقىل بىۋاستە كۆزىتىش،بىۋاستە ھېس قىلىش،ئىقتىدار قاتارلىق ئۇقۇملار بىلەن قارمۇ-قارشى قىلىپ ئوتتۇرىغا قويۇلىدۇ. غەيرى ئەقلىيەتچىلىك بورژىئازىيە پەلسەپىسى ۋە ئېتىكا پېنىدە كۆپ ئۇچرايدۇ. مەسىلەن:فىدېئىزم(ئېتىقادچىلىق)چىلارنىڭ غەيرى ئەقلىيەتچىلىك داۋرىڭى قارىغۇلارچە ئېتىقاد؛شوپىنخاۋىرنىڭ داۋراڭ سالىدىغىنى ئاڭدىن خالىي ئىرادە،..ۋەھاكازالار.كەسكىن ئەقلىيلىك ۋە پەن ئەخلاق دائىرىسىگە توغرا كەلمەيدۇ.شۇنداقتىمۇ نىتزى«ھوقۇق ئىرادىسى»نى بازارلىتىپ،غەيرى ئەخلاقنى كۆككە كۆتىرىدۇ.فىرانسىيە مۇتەپەككۇرى ھىنرى بېرگسون بولسا بىۋاستە تۇيغۇنى تەكىتلەيدۇ.مەۋجۇدىيەتچىلىك بولسا «مەۋجۇتلۇق ئۇبيېكىت ئەمەس،سۇبيېكىت» دەپ جار سالىدۇ(مەسىلەن:سارتىرى «مەۋجۇتلۇق ماھىيەتنىڭ ئالدىدا تۇرىدۇ»دەپ قارايدۇ).
ئەمدى،غەرب ماركىسىزمى دېگەن ئۇقۇم ئۈستىدە توختالساق، گەپنى 20-ئەسىرنىڭ20-يىللىرىدىن باشلاشقا توغرا كېلىدۇ.بىرىنچى جاھان ئۇرۇشىدىن كېيىن،رۇسيە ئىنقىلابى غەلبە قىلدى،ئوتتۇرا-غەربىي ياۋرۇپانىڭ ئىنقىلابى مەغلۇبىيەتكە ئۇچرىدى. Ceorg Lukacsقاتارلىقلار مەغلۇبىيەت سەۋەبىنى خۇلاسىلەپ،گەپنى«پورۇلتارىياتنىڭ سىنپال ئېڭى تۈگەشكەنلىكتىن»دېگەن يەرگە ئاپاردى.شۇنىڭ بىلەن 1923-يىلىغا كەلگەندە،لۇكاس ۋە كورش قاتارلىقلار كىتاب يېزىپ ماركىسىزمنى بىرخىل ئىنسانپەرۋەرلىك نۇقتىسىدىن ئىزاھلاشقا ئۇرۇنۇشتى ھەم ئۆزلىرىنىڭ قىلىۋاتقانلىرىنى  كارل ماركىس ۋە گېگىل ئىدىيسىنى داۋاملاشتۇردۇق، دەپ ھېسابلاشتى.
    غەرب ھازىرقى زامان ماركىسزمى پەنچىلىك ۋە غەيرى ئەقلىيەتچىلىك بىلەن ئۆز-ئارا باغلىنىپلا قالماي،يەنە ماركىسزمنىڭ ئىنقىلابى نەزەرىيلىرىنى بۇلار بىلەن بىرلەشتۈرگەن.
غەرب ھازىرقى زامان پەلسەپە ئېقىملىرى __ غەرب ھازىرقى زامان روھىيتىنىڭ شۇنداقلا ھازىرقى  زامانىۋى دۇنيانىڭ ئاددىي بىرپارچە ئەينىكى ياكى  شۇنىڭغا ئېرىشىش ئۇسۇلى.  

0

تېما

0

دوست

145

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   48.33%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  34426
يازما سانى: 19
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 42
توردىكى ۋاقتى: 0
سائەت
ئاخىرقى: 2015-2-25
يوللىغان ۋاقتى 2015-2-24 22:51:22 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
پەلسەپە توغرىسىدا گەپ بولۇپ قاپتۇ، بىر سۇئال بار ئىدى، سورىۋالاي.
ئسىلام دىنى دىنى ئېتىقات ئەركىنلىكىنى ئېتىراپ قىلامدۇيوق؟
يۇنىل ئوپال سىلىقلاش مېيى

1

تېما

6

دوست

4283

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   76.1%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  5239
يازما سانى: 211
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 197
تۆھپە : 1212
توردىكى ۋاقتى: 721
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-21
يوللىغان ۋاقتى 2015-2-24 23:14:35 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
mitran يوللىغان ۋاقتى  2015-2-24 22:51
پەلسەپە توغرىسىدا گەپ بولۇپ قاپتۇ، بىر سۇئال بار ئىدى، ...

تولىمۇ ۋەزنى ئېغىر سوئالنى قويۇۋاپسىز ،،،،،بۇنىڭغا بىر كىتاپ يېزىپمۇ تولۇق جاۋاپ بەرگىلى بولمايدۇ ،،،پەيغەمبەر ئەلەيھىسالامغا ئاللاھتىن ۋەھى كېلىپ بەش يىلغىچە 30كىشى مۇسۇلمان بوپتىكەن ،،،بۇنىڭدىن قارىغاندا پەيغەمبىرىمىزمۇ دىننىي ئىتىقات ئەركىنلىگىنى ئېتىراپ قىلسا كېرەك ،،،،،

0

تېما

0

دوست

145

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   48.33%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  34426
يازما سانى: 19
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 42
توردىكى ۋاقتى: 0
سائەت
ئاخىرقى: 2015-2-25
يوللىغان ۋاقتى 2015-2-24 23:59:28 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
humaltag يوللىغان ۋاقتى  2015-2-24 23:14
تولىمۇ ۋەزنى ئېغىر سوئالنى قويۇۋاپسىز ،،،،،بۇنىڭغا ب ...


سىز ئسلامدا دىنى ئېتىقات ئەركىنلىكى بار دەپسىز، ئۇنداقتا مۇھەممەد پەيغەمبەرنىڭ ۋە ئۇنىڭ ئەگەشكۈچىلىرىنىڭ مەدىنە ۋە مەككىدىكى بۇتخانىلارنى چاققانلىقىغا قانداق قارايسىز؟ سۇتۇق بۇغراخان ۋە ئۇنىڭ ئەۋلاتلىرىىڭ ئىسلامنىڭ زورلۇق بىلەن يەنى قىلىچ بىلەن تارقاتقانلىقىغا قانداق قارايسىز؟

0

تېما

4

دوست

2179

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   5.97%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  22104
يازما سانى: 100
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 678
توردىكى ۋاقتى: 160
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-20
يوللىغان ۋاقتى 2015-2-25 00:05:42 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
mitran يوللىغان ۋاقتى  2015-2-24 22:51
پەلسەپە توغرىسىدا گەپ بولۇپ قاپتۇ، بىر سۇئال بار ئىدى، ...

ئاۋال مەن ئىتراپ قىلامدىمەن دەپ سوراڭ،ئاندىن دىننىڭ ئگىسى ئاللاھ تىن سوراڭ،ئاندىن قۇرئاندىن سوراڭ،ئاندىن خوجايىنىڭىزدىن سوراڭ،ئاندىن ئاتا ئانىڭىزدىن سوراڭ،ئاندىن بالىڭىزدىن سوراڭ،ئاندىن مۇنبەردىن سوراڭ.....

11

تېما

8

دوست

4558

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   85.27%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  32925
يازما سانى: 507
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 27
تۆھپە : 1328
توردىكى ۋاقتى: 342
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-21
يوللىغان ۋاقتى 2015-2-25 00:18:14 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مېنىڭ بىلىشىمدە زامانىۋىي غەرىپ پەلسەپە ئېقىمى نېئوپوسىتىۋىزىم --- ئەمەلىي ئىسپات پەلسەپىسى، پوست پوزىتىۋىزم---- ئەمەلىي ئىسپاتتىن كىيىنكى پەلسەپە، گېرمېنېفتىكا--- نەزەرىيىۋىي(ئاغزاكىي) پەلسەپە، فېنومېنولوگىيە---ھالەت پەلسەپىسى ۋە توماسىزىملىق پەلسەپىسىدىن ئىبارەت بەش ئېقىمغا بۆلۈنىدىغان. بۇنىمۇ بىلىۋالسام بولغۇدەك.

1

تېما

6

دوست

4283

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   76.1%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  5239
يازما سانى: 211
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 197
تۆھپە : 1212
توردىكى ۋاقتى: 721
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-21
يوللىغان ۋاقتى 2015-2-25 00:26:12 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ بەك سەزگۈر تېما ئىدى ،بۇ ھەقتە چوڭقۇرلاپ پىكىر قىلىش تازا ئاقىلانىلىك ئەمەس ئىدى ،،،مېنىڭ ئىنكاسىمغا قايتا بىر قاراپ بېقىڭ ،مەن ئىسلامدا دىننىي ئېتىقات ئەركىنلىگى بار دەپتىمەنمۇ ؟،،،پەيغەمبەر ئەلەھسالام تىنىچ ھالەتتىكى دىنىي تەشۋىقاتنىڭ ئۈنۈمسىزلىگىنى ھېس قىلغاندىن كېيىن ،قىلىچنىڭ كۈچىگە تايانغان ،ھەتتا ھازىرقى كەئىبە ئىچىدىكى 360 بۇتنى ئۆز قولى بىلەن پاچاقلاپ تاشلىغاندىن كېيىن ئىسلامغا كىرگەنلەر ھەسسىلەپ كۆپەيگەن ....بۇ ھەقتە كۆپ گەپ قىلغۇم يوق ،،،،

11

تېما

8

دوست

4558

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   85.27%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  32925
يازما سانى: 507
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 27
تۆھپە : 1328
توردىكى ۋاقتى: 342
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-21
يوللىغان ۋاقتى 2015-2-25 00:44:12 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
mitran يوللىغان ۋاقتى  2015-2-24 22:51
پەلسەپە توغرىسىدا گەپ بولۇپ قاپتۇ، بىر سۇئال بار ئىدى، ...

قۇرئان تەبىرىچە ئادەملەر توغرا يولدىن ئاداشقۇچىلار: يەنى تەۋراتنى ئۆز خاھىشىچە ئۆزگەرتىپ، ئاللاھ يولىدىن ئاداشقانلار،
ئاللاھنىڭ غەزىۋىگە ئۇچىغۇچىلار: يەنى بەنى ئىسرائىل قەۋمى (يەھۇدىيلار)
ئاخىرىدا مۇناپىقلار:يەنى مۇقەددەس قۇرئان ئەھكاملىرىنى بىلىپ تۇرۇپ ئۇنىڭغا خىلاپلىق قىلغۇچىلارغا بۆلگەن. شۇنداقلا ھەر قايسىسىنىڭ جازاسى توغرىسىدا ئېنىق پىكىر بەرگەن. بۇنىڭغا قارىغاندا ئىسلام باشقا دىنلارنى پۈتۈنلەي ئىنكار قىلمىغان دىيىشكە بولسىمۇ، ئەمما مۇسۇلمان دىنىغا يەنى ئىسلام دىنىغا دەۋەت قىلىپ كېلىدۇ. شۇڭلاشقا بۇنىڭغا قاراپ ئۆزىڭىز ھۆكۈم قىلىپ باقسىڭىز. مېنىڭچە سىز بىر مۇسۇلمان قەۋمىدىن بولسىڭىز يۇقۇرىدىكى گېپىڭىز بويىچە ئېنىقلا ئۈچىنچى تۈركۈمگە كىرىپ قالىسىزغۇ دەيمەن. مەن بۇنداق دىيىش ئارقىلىق سىزنى تېرىكتۈرمەكچى ئەمەس. مۇنبەرگە ئۇدۇللا بۇ ئويىڭىزنى تاشلاپسىز شۇڭا بىلگىنىمنى ئايىمىدىم. توغرا قوبۇل قىلىشىڭىزنى تۆۋەنچىلىك بىلەن سورايمەن.
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )