قولاي تىزىملىك
كۆرۈش: 1774|ئىنكاس: 77
بېسىپ چىقىرىش ئالدىنقى تېما كېيىنكى تېما

ئۇيغۇرلار ئىددىيەنى قانداق يىڭىلايدۇ .

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

0

تېما

0

دوست

99

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   33%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  34781
يازما سانى: 0
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 18
توردىكى ۋاقتى: 8
سائەت
ئاخىرقى: 2015-3-21
مەلۇم قەۋەتكە يۆتكىلىش
ساھىبخان
يوللىغان ۋاقتى 4 كۈن ئالدىدا |ئايرىم كۆرۈش |تەتۈر تىزىش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   BizUchun تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2015-3-18 12:36  

ئۇيغۇرلار ئىددىيەنى قانداق يىڭىلايدۇ


مەمەتجان ئابدۇخالىق



يېقىندىن بۇيان مۇنبەرلەردە ئىدىيە توغۇرلۇق كۆپلەپ تېمىلار ئېلان قىلىندى ،بۇتېمىدا ئۇيغۇرلارنىڭ ئەھۋالىغا ئۇيغۇن بولغان قىلىشقا تېگىشلىك ئىشلارنى  ئوتتىرغا قۇيىمەن .

ئۇيغۇر جەمىيتىنىڭ ئومۇمىي ئەھۋالىغا ئاساسەن  ،دىن ،مائارىپ ، مۇھىت ۋە كىشىلىك مۇناسىۋەت ، ئۇچۇر مەسىلىلىرى بويىچە ئوتتىرغا قۇيۇلدى .

1.دىن
ئۇيغۇرلار جەمىيتىدە دىننىڭ تەسىر كۈچى ئىنتايىن زور ،ھازىرمۇ نۇرغۇن كىشىلەر دىننى ھېسسىياتى تۈپەيلى خەلقارالق مەسىلىلەر، پەنتېخنىكا يېڭىلىقلىرى ۋە يېڭىچە پىكىرلەرگە بولغان پوزىتسىيەدە قايمۇقۇش ۋە توقۇنۇش پىسخىكىسىدا بولۇۋاتىدۇ ،تارىخقا قارايدىغانلا بولساق ياۋروپا سانائەت ئىنقىلابى نەتىجىسىدە ،ئىلىم -پەننىڭ پارتلاش خاراكتېرلىق تەرەققىياتقا ئېرىشىشى ۋە بۇئارقىلىق بايقالغان ،ئىسپاتلانغان تەبىئەت قانۇنىيەتلىرى ۋە باشقا دەلىللەر ،ئومۇمىي جەھەتتىن بارلىق دىنلارنىڭ ۋە ئىسلام دىننىڭ تونۇش ۋە ئەقىدە ئاساسلىرىغا زەربە بولدى ، سانائەت ئىنقىلابى نەتىجىسىدە كۈچەيگەن ياۋروپا يېڭى دېڭىز يوللىرىنى ئېچىپ غەرىپتە ئامېرىكا ،شەرقتە ئاسىيا تۇپراقلىرىنى مۇستەملىكە قىلىشقا باشلىدى ،يېڭى دېڭىز يوللىرىنىڭ ئېچىلىشى بىلەن ئىسلام دۇنياسى كونتىروللىقىدىكى يىپەك يولى خاراپلىشىشقا باشلىدى ،شۇنىڭ بىلەن ياۋروپا جاھانگىرلىكى ئىسلام دۇنياسىنى قورشاپ مۇستەملىكە قىلىشقا باشلىدى  .شۇنداق قىلىپ 19- ئەسىرنىڭ باشلىرغىچە بولغان ئارىلىقتا ئىسلام دۇنياسىنىڭ مەركىزى قسىملىرى غەربنىڭ مۇستەملىكىسىگە ،ئوتتۇرا ئاسىيادى تۈركىي مۇسۇلمانلار روسلارنىڭ مۇستەملىكىسىگە ئايلاندى .شۇنىڭ بىلەن پۈتكۈل ئىسلام دۇنياسىدا مەغلۇبىيەتچىلىك پىسخىكىسى باش كۆتۈردى . بۇنىڭ نەتىجىسدە مۇسۇلمانلارنىڭ ئارقىدا قېلىشنىڭ سەۋەبى  ئىسلام دىنى دەيدىغان ئىددىيەلەر باش كۆتۈردى ،   مۇستەملىكە رايونىدا غەرىپلەشتۈرۈش ۋە روسلاشتۇرۇش سىياسىتىنى يولغا قويۇلدى  (ئەينى ۋاقىتتىكى ئىراننىڭ تارىخى رەسىملىرىنى كۆرسىڭىز ئاياللارنىڭ باشتاق كالتە يوپكىلار بىلەن كوچىلاردا يۈرگىنىنى بايقايسىز ). مۇشۇنداق پەيتتە دىننى ئالىملار دىننى ئىسلاھاتنىڭ نەقەدەر مۇھىملىقىنى تونۇپ يېتىپ ،بەزى پىرىنسىپال مەسىلىلەردىن ۋاز كىچىشنى تاللىدى . بۇ ھەرىكەت تارىختا جەددىچىلىك دەپ ئاتالدى (جەدىد ئەرەبچە سۆز بولۇپ ئۇيغۇرچە ئىسلاھات دەپ چۈشەنسەك بولىدۇ ) جەددىچىلەر ئەڭ دەسلەپ ئىسلام دۇنياسىدا ئەسىرلەر بۇيى ساقلىنىپ كەلگەن  قۇرئان ئاللاھنىڭ سۆزى ئۇنى تەرجىمە قىلىش مۇمكىن ئەمەس دېگەن قاراشنى ئاغدۇرۇپ تاشلاپ ،قۇرئاننى باشقا تىللارغا تەرجىمە قىلىشقا بولىدۇ دېگەن قاراشنى ئوتتىرغا قويدى .ئىككىنچى قەدەمدە ئايرىمىچىلىق ۋە مەزھەپۋازلىقنى پەسەيتىش ئۈچۈن <<ئىمان بىلەن چۈشەنچىنى ئايرىش >>يەنى <<ئاللاھنىڭ بىرلىك ۋە بارلىقى>> ئىمان مەسىلىسى << ئاللاھنىڭ بىرلىكى ۋە بارلىقىنىڭ قانداق رەۋىشتە ئىكەنلىكى >> چۈشەنچە مەسىلىسى ،ھېچكىمنىڭ ھېچكىمگە چۈشەنچىسىنى تېڭىش ،يەنى ئۆز چۈشەنچىسىنى ئىمان دەرجىسىگە كۆتۈرۈپ ،باشقىلارنىڭمۇپ ئۆزىگە ئوخشاش قارىشىنى تەلەپ قىلىش ھەققى يوق ،چۈشەنچە تۈپەيلى باشقىلارنى پاسىق دەپ ھاقارەتلەشكە، ئىمانسىز دەپ مۇسۇلمانلىق دائىرسىدىن چىقىر ۋېتىشكە تېخىمۇ ھەققى يوق دېگەن پىكىرلەرنى ئوتتىرغا قويدى ،  ئەڭ مۇھىمى << ئاللاھنىڭ تەقدىرسىز قىل تەۋرىمەيدۇ ، قىلمۇ ئاللاھنىڭ قۇۋۋىتى بىلەن تەۋرەيدۇ ،ئاللاھ ھەرقانداق شەيئى ۋە ھادىسىلەرنىڭ ئىنچىكە تەپسىلاتلىرىغىچە شەخسەن ئۆزى كونترول قىلىپ تۇرىدۇ >>. دىگۈچىلەرگە قارشى <<ئاللاھ پۈتۈن كائىناتقا قانۇنىيەت بەلگىلىدى ،كائىنات قانۇنىيەت بويىچە ھەرىكەت قىلىدۇ >> دېگەن قاراشتىكىلەر كۈپەيدى .

مەن ئوتتىرغا قويماقچى بولغان دىننى ئىدىيە دەل <<ئاللاھ پۈتۈن كائىناتقا قانۇنىيەت بەلگىلىدى ،كائىنات قانۇنىيەت بويىچە ھەرىكەت قىلىدۇ >> دېگەن ئىدىيە ،ئۇنداقتا بۇقانۇنىيەت زادى قانداق قانۇنىيەت ؟ مەن بىرقانچە مىسال ئالىمەن .

بىرىنچى :كۈچلۈكلەر ئاجىزلارنى يېڭىدۇ ، مۇسۇلمانلار ئۈچۈن سىڭدۈرۈش ئەڭ مۇھىم بولغان بىر قانۇنىيەت ، تارىخ بىزگە ئىمانىمز ھەرقانچە كۈچلۈك بولسىمۇ ،ئىبادەتلىرىمىز ھەرقانچە كۆپ بولسىمۇ ،دۇئالىرمىزدا كۆزلىرىمىزدىن ياشلار تاراملاپ تۈكۈلسىمۇ ، ئاللاھ بىزنى ئۇ دۇنيادا جەەننەت بىلەن مۇكاپاتلايدىغانلىقىنى ، بۇ دۇنيادا <<مۇھەممەد ئەلىھسالام >> ھايات ۋاقتىدىكىدەك بىز كۈچلۈك بولماي تۇرۇپ  كۈچلۈك دۈشمەن ئۈستىدىن غالپ كىلەمەيدىغانلىقىمزىنى ئىسپاتىلىدى .
(بۇ ھەقتىكى ئۇرۇش مىسللارى ئۈچۈن بىلىمخۇمار ئاكىمىزنىڭ ھازىرقى زامان مۇسۇلمان ئەللىرى قانداق شەكىللەنگەن دېگەن ماقلىسىغان قارالسۇن )

ئىكىنچى:<<ئاللاھ >>مەنى سۇيۇقلۇقىغا ئادەم تۆرىلىدىغان قانۇنىيەتنى ئاتا قىلغان ،ئالىملار ئىككى ئانا بىر دادىدىن ھامىلە تۆرەلدۈشكە ئوخشاش تېخنىكىلارنى ئوتتىرغا قۇيىۋاتىدۇ ،بەزى مۇسۇلمانلار بۇنىڭىغا ھەيران بۇلۇشۇپ توۋا خۇدا دەۋاتىدۇ ،توقۇنۇش پىسخىكىسى شەكىللىنىۋاتىدۇ ،ئەمەلىيەتتە پەن - تېخنىكا ھېچقاچان << ئاللاھ>> نىڭ قۇدۇرتىدىن ھالقىپ كېتەلمەيدۇ ،ئالىملار پەقەت <<ئاللاھ >> نىڭ دۇنياغا ئاتا قىلغان قانۇنىيەتلىرىنى بايقاۋاتىدۇ ،تەتقىق قىلىۋاتىدۇ ،ئۇستىلىق بىلەن پادىلىنىۋاتىدۇ.

كېسەل بۇلۇش ۋە دۋالىنىپ ساقىيىش ۋە باشقا نۇرغۇن ............

شۇڭا دىننى ئۇستازلىرىمىز ،ۋە ھەرقايسى مەسچىت ئىماملىرىمىزنىڭ  رولىنى ياخشى جارى قىلدۇرۇپ ھەرقايسى دىىننى سورۇنلاردا   <<ئاللاھ پۈتۈن كائىناتقا قانۇنىيەت بەلگىلىدى ،كائىنات قانۇنىيەت بويىچە ھەرىكەت قىلىدۇ >> دېگەن ئىدىيەنى ئوتتىرغا قۇيۇپ ۋە تەشۋىق قىلىپ ،خەلقىمىزگە  كۈچلۈكلەرنىڭ ئاجىزلارنى يىڭىدىغانلىقىنى ،بۈگۈنكى دۇنيادا كۈچلۈك بۇلۇش ئۈچۈن ئىلىم -پەنگە نەقەدەر ئېھتىياجلىق ئىكەنلىكىمىزنى ، ھازىرقى زامان دۇنيا مۇسۇلمانلىرىنىڭ ئاجىز -كۈچسىز بۇلۇپ قېلشى دەل باشقىلاردا بار تېخنىكنىڭ مۇسۇلمانلاردا بولمىغانلىقى ئۈچۈن ئىكەنلىكىنى  تەبلىغ سورۇنلىردا ئوتتىرغا قويسا خەلقىمىزنىڭ كاللىسىغا سىڭدۈرسە .

2.مائارىپ
ئاتا -ئانىلارنىڭ مائارىپ تۈزۈلمىسىدىن قاقشىشى ،ھەم ئۈزىنىڭ قىممەت قارىشىنى  بالىلارغا تېڭىشى سەۋەبلىك نۇرغۇن بالىلار مائارىپ تەربىيسىدىن ئايرىلىپ قالغان.
ھازىرقى مەۋجۇت ۋەزىيەتتە بالىلىرىنى مەكتەپتىن چىقىرۋالىدىغانلار كۆرۈنەرلىك ئازلىغان بولسىمۇ ، يەنىلا بالىلارنىڭ مائارىپ تەربىيەسىگە توغرا پوزىتسىيە توتمايۋاتىدۇ.
.جەنۇبى شىنجاڭدىكى يىراق سەھرالارغا نەزەر سالساق ،بىر كەنتىدە ئالى مەكتەپتە ئوقۇغان ياشلار 3~4 ئادەم ،قارى بولغان ياشلار 15~20 ئادەم ،بۇجايلارنىڭ جەمئىيەت قۇرۇلمىسدا ئېغىر تەڭپۇڭسىزلىق پەيدا قىلغان ، بۇبالىلار ئاساسەن تۇلۇقسىز ئوتتۇرا مائارىپ تەربىيەسىنى قوبۇل قىلمىغان ، ئاتا -ئانىلىرى باللىردىن شۇنچىلىك پەخىرلىنىدۇ ،بۇلاربىلەن پاراڭلاشقان ۋاقىتتا ئۇلارنىڭ دۇنيا قارشى ،كىشىلىك قىممەت قارشىغا نەزەر تاشلىساق ،ئىنتايىن قالاق ئىددىيەلەرنى ئۇچرىتىمىز ، بۇلارنىڭ بەزىلىرى ئىماملىق ئورنىغا ئېرىشكەن بىز بۇنداق ئىماملارنىڭ جەمىيتىمىزنىڭ تەرەققىياتىدا ئىجابىي رول ئوينىشىدىن گۇمانلىنىمىز .
يەن ئاتا -ئانىلارنىڭ بالىلارغا ھۈنەر كەسىپ ئۈگۈتۈپ ،بالدۇرراق ئۆزىلىرىنىڭ ئىقتىسادى يۈكلىرىنى يېنىكلىتىش ئىستىكى، ئۇچۇقراق ئېيتساق ئىزىنىڭ كۈنىنى ئۆزى ئالسا دېگەن كۆز قارشىمۇ بالىلارنىڭ مائارىپ تەربىيەسى قوبۇل قىلىشىغا سەلبىي تەسىر كۆرسىتىۋاتىدۇ .
شۇڭا بالىلارنى  مەيلى پەندە ئۇقۇتايلى مەيلى دىندا ئۇقۇتايلى ياكى كەسىپ ئۈگۈتەيلى بالىلىرىمىز تۇلۇق ئوتتىرنى پۈتتۈرگەندىن كىيىن ئۆگىتىش،دەسلەپكى قەدەمدە ياشلاردا ئومۇمىي يۈزلۈك تۇلۇق ئوتتۇرا مەدەنىيەت سەۋىيەسى شەكىللەندۈرشىمىز كېرەك .

جەمىيتىمىزدىكى ئىقتىسادى شارئىتى ياخشى قېرىنداشلىرىمىزنىڭ ئالىي مائارىپنى يۈكسەلدۈرۈشىنى قوللاشنى ،ئەتراپىمىزدىكى ئۇقۇشى ئالاھىدە ياخشى  ئالىي مەكتەپتە ئۇقۇش ئارزۇسى بار ئەمما ئاتا -ئانىسىنىڭ ئختىزادى شارائىتى تۈپەيلى ئۇقۇيالمىغان بالىلارنى ئۇقۇش پۇلىنى تۈلەپ ئالىي مەكتەپتە ئۇقۇتۇشنى  ئۈمۈت قىلىمەن.

ئالىي بىلىم يۇرتلىرىدا بىلىم ئېلىپ مۇۋەپپەقىيەت قازانغان كىشىلەرنى كۆپلەپ تەشۋىق قىلىشىمىز ،باشقىلار قىلغاننى ئۇيغۇرلارنىڭمۇ قىلالايدىغانلىقىنى تەشۋىق قىلىش ئارقىلىق ،ياشلارنى ئۇقۇشقا ،ئۈگۈنۈشكە قىزىقتۇرۇش ، مىللىي ئىپتىخارلىق تۇيغۇسىنى كۈچەيتىشىمىز  لازىم(بۇ جەھەتتە ئەركىن سىدىق ئاكىمىزنىڭ تىرىشچانلىقىغا ئالاھىدە رەھمەت ئيتىمەن).
قېرىنداشلار ئۇيغۇرلاردا قانچىلىك دوكتورلۇق ئۇقۇغانلار بار بىلمەيمەن ،ئەمما ناھايىتى ئازلىقى ماڭا مەلۇم ، دۇنيا سەھنىسىدە ئەڭ نوچى ئەڭ يۇقىرى سەۋىيەلىك كىشىلەر ئويناۋاتىدۇ ،ئۇيغۇرلار بۇسەھنىدە بىر كىشىلىك رولىنى جارى قىلدۇرۇش ئۈچۈن ،يۇقىرى مەلۇماتلىق كىشىلەر كۆپلەپ يېتىشىپ چىقىشى كېرەك .

3.مۇھىت ۋە كىشىلىك مۇناسىۋەت .
  مەن ئالدىنقى قېتىم خوتەنگە بارغان ۋاقىتتا باشتاق ماڭغان ئاياللارغا ماشىنىلاردىن بويۇنلىرىنى چىقىرىپ تۈكۈرۈپ قويغانلارنى كۆردۈم ،بۇنداق مەدەنىيەتسىزلىكتىن ھەيران قالدىم ،ھەمدە بۇھەقتە ئويلىنىپ ئۈزۈمنىڭ بۇرۇنقى ۋاقىتلىرىنى ئەسكە ئالدىم ،مەن ئۈرۈمچىگە ئوقۇ شقا چىققاندىن كىيىن ھەرخىل كىشىلەر قاتلىمى بىلەن ئۇچرىشىش پۇرسىتدە ،ياغلىق ئارتقان ئاياللارنى كەمسىتىغان كىشىلەر توپى بىلەن ئۇچراشتىم ، ھەمدە مۇنداق ئىدىيەنى ئوتتىرغا قويدۇم ،ھەرقانداق بىر ئۇيغۇرنىڭ قانداق كىينىشى ئۇنىڭ شەخسى ئىش ھەرىكىتى،  بىز باشقىلارنىڭ تاللىشىغا ھۆرمەت قىلىشىمىز ،باشقىلارنىڭ كىينىشى سەۋەبلىك كەمسىتمەسلىكىمىز ۋە چەتكە قاقماسلىقمىز كېرەك ، كىيىن چەتئەللىكلەر بىلەن ئالاقە قىلىش ئارقىلىش باشقىلارنىڭ دىننى ئىتقادىغا ھۆرمەت قىلىشنىڭ نەقەدەر مۇھىملىقىنى  تونۇپ يەتتىم ، دېمەك كىشىلىك مۇناسىۋەت ۋە مۇھىت بىزنىڭ كۆز قارشىمىزغا ئىنتايىن چوڭ تەسىر كۆرسىتىدۇ ،تەپەككۇرىمىزنى غىدىقلايدۇ ، ئۇزۇن مۇددەت ئوخشاش مۇھىت ۋە ئوخشاش ئىددىيەدىكى كىشىلەر بىلەن ئالاقە قىلىش تەپەككۇرنى چەكلەپ قۇيىدۇ ، باشقىلارنى چۈشنىشنى خالىماسلىق پىخىكىسىنى چۆرۈپ تاشلاپ ،ھەرخىل كىشىلەر قاتلىمى ھەرخىل مۇھىت بىلەن ئۇچرىشىش كېرەك.
شۇڭا كۆپرەك ساياھەتكە چىقىش باشقىلار بىلەن ئۆزىمىزنى سېلىشتۇرۇپ ،ئۈزىمىزدە قانداق ئەۋزەللىك ۋە قانداق كەمچىللىك بارلىقىنى تونۇپ يېتىشىمىز ،ئەۋزەللىكنى مۇكەممەللەشتۈرۈپ كەمچىللىكنى شاللىشىمىز ،ھەمدە باشقىلاردا بىز ئۆگەنگۈدەك  ئارتۇقچۇلۇقنى بايقىساق ئاكتىپلىق بىلەن قوبۇل قىلىشىمىز كېرەك .

4. ئۇچۇر
مەتبەئە، رادىيو -تېلېۋىزور دىن كىيىن ئىنتېرنېت ۋە كۆچمە ئىنتېرنېت دەۋرى بىزنى يېڭىچە بىر ئۇچۇر دەۋرىگە باشلاپ كىردى  ،بۇرۇنقى نېمىنى تارقاتسا شۇنى كۈرۈشتىن نېمىگە ئېھتىياجلىق بولساق،نېمىگە قىززىقساق  شۇنى كۈرۈش ئاڭلاش دەۋرىگە قەدەم قويدۇق ،ئىنتېرنېت دەۋرىدە ئۇچۇرلار ناھايىتى كەڭ دائىرىدە بولسىمۇ ، نۇرغۇن كىشىلەرنىڭ ئىددىيسىگە ،قىزىقىشىغا ياقىدىغان ئۇچۇرلارنىلا كۆرۈپ ،دائىم ئوخشاش ئىددىيەدىكى كىشىلەر بىلەن پىكىر ئالماشتۇرۇشى تۈپەيلى ئىدىيەسى يىڭىلانماي ئەكسىچە ،ئەسلىدىكى .ئىددىيەسىنى تېخىمۇ مۇستەھكەملاۋاتىدۇ ، نۇرغۇن كىشىلەر بىر ئۆمۈر دىننى كىتاب ئوقۇيدۇ ،رومان ۋە باشقى يڭىچە ئىددىيەدىكى كىتابلارنى ئوقۇشنى خالىمايدۇ ، يەنە شۇنىڭغا ئوخشاش نۇرغۇن كىشىلەر دىننى كىتابنى ئوقۇشنى خالىمايدۇ ، بۇكىشىلەر كاللىسىدا ئۈزىنىڭ ئۇچۇر رامكىسىنى شەكىللەندۈرۋالغان ، بىز چوقۇم بۇ رامكىنى بۇزۇپ تاشلاپ ،ھەرخىل ئىدىيە ھەرخىل كۆز قاراشتىكى ئۇچۇرلار بىلەن ئۇچرۇشىشىمىز كېرەك ، ئەگەر ھەرقانداق بىر ئۇچۇر سىزنىڭ  كاللىڭىزدا توقۇنۇش پەيدا قىلسا ،ئېسىڭىزدە بولسۇن بۇ يېڭى ئىددىيەشەكىللىنىشنىڭ باشلىنىشى.


1

تېما

5

دوست

1569

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   56.9%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  15384
يازما سانى: 42
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 11
تۆھپە : 492
توردىكى ۋاقتى: 126
سائەت
ئاخىرقى: 2015-3-21
دېۋان
يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا |ئايرىم كۆرۈش
يەنە بىر مەسىلە،ھەممەيلەن پەقەت ئۆزىمىزگە خۇش ياققان ئىدىيىۋىي مەزمۇندىكى ئۇچۇرنى كۆپرەك قوبۇل قىلىمىز، يېڭى پىكىر ياكى قارشى پىكىردىكى ئۆزىمىزگە خوش ياقمىغان ياكى رىئالللىقنى ئالدىراپ قوبۇل قىلمايمىز. بۇ بەلكىم يىڭىلاشتىكى توسالغۇ بولسا كىرەك.
يۇنىل ئوپال سىلىقلاش مېيى

2

تېما

2

دوست

1583

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   58.3%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  33927
يازما سانى: 172
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 9
تۆھپە : 454
توردىكى ۋاقتى: 102
سائەت
ئاخىرقى: 2015-3-21
ئورۇندۇق
يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا |ئايرىم كۆرۈش
دىن لايىقىدا بولسا ئۇ روھى مەدەت ،ئەگەر ئىسلام  دىنىدەك يول تۇتسا ئۇ بىر روھى كېشەن .

0

تېما

0

دوست

138

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   46%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  34600
يازما سانى: 3
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 30
توردىكى ۋاقتى: 5
سائەت
ئاخىرقى: 2015-3-19
يەر
يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا |ئايرىم كۆرۈش
پۇتىنوف ئەپەندى، كومپيۇتېر ئالدىدا ئولتۇرۇۋېلىپ بىلجىرلاۋەرمەي، ئاۋۋال دىننى چۈشىنىپ ئاندىن گەپ قىلىڭ. سەۋەبنى ئۆزىدىن ئىزدىمەي، ھەممىنى دىنغا باغلاپ قويىدىغان ماڭقۇرتلارغا ھەيرانمەن. ئەمما ئۇيغۇر جەمئيىتىدىكى ئېغىر مەسىلە دىنىي زىيالىيلار بىلەن پەننىي زىيالىيلارنىڭ ئىككى قۇتۇپقا بۆلۈنۈشى. دىنىي زىيالىيلار پەندىن خەۋەرسىز، پەننىي زىيالىيلار دىندىن خەۋەرسىز، شۇبىڭ بىلەن ئىككى زىيالىيلار ئوت بىلەن سۇدەك چىقىشالمايدىغان ئەھۋال شەكىللەنمەكتە. چەتئەللەرگە قارايدىغان بولساق دىنىي زىيالىيلارنىڭ كۆپىنچىسى ئالىي مەكتەپلەرنىڭ دوكتۇر،پروفېسورلىرىدۇر. يەنى دىنىي ئىلىم ۋە پەننىي ئىلىمنى تەڭ ئىگىلىگەن زىيالىيلاردۇر. ئەمدى گەرچە بىزنىڭ شارائىت،سىياسىي تۈزۈلمە ئوخشىمىسىمۇ لېكىن ھېچبولمىغاندا ئىككى قۇتۇپقا بۆلۈنۈشنى ئاجىزلاشتۇرالىساقمۇ خېلى زور نەتىجە ھېسابلىنىدۇ.

0

تېما

1

دوست

781

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   56.2%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  33156
يازما سانى: 70
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 222
توردىكى ۋاقتى: 39
سائەت
ئاخىرقى: 2015-3-21
5#
يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا |ئايرىم كۆرۈش
مەسىلىنى خېلى توغرا ئىپادىلەپ بىرىپتۇ ، ماڭىلا ماس كىلىدىكەن

7

تېما

4

دوست

2518

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   17.27%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  32925
يازما سانى: 257
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 19
تۆھپە : 734
توردىكى ۋاقتى: 163
سائەت
ئاخىرقى: 2015-3-21
6#
يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا |ئايرىم كۆرۈش
putin يوللىغان ۋاقتى  2015-3-18 12:22
دىن لايىقىدا بولسا ئۇ روھى مەدەت ،ئەگەر ئىسلام  دىنىدە ...

پۇتىن ئەپەندىمۇ ئۆز كۆز قارىشىنى شەرھىلەپ باقسا. مەسىلەن قانداق قىلغاندا زىخمۇ كۆيمەيدىغان، كاۋاپمۇ كۆيمەيدىغان ئۇسۇلنى تېپىپ چىقىش مۈمكىن؟

0

تېما

2

دوست

1041

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   4.1%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  26835
يازما سانى: 54
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 314
توردىكى ۋاقتى: 96
سائەت
ئاخىرقى: 2015-3-21
7#
يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا |ئايرىم كۆرۈش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   frdawis تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2015-3-18 14:48  
putin يوللىغان ۋاقتى  2015-3-18 12:22
دىن لايىقىدا بولسا ئۇ روھى مەدەت ،ئەگەر ئىسلام  دىنىدە ...


پۇتىن تۇرداش، سىزدىن سۇرىغۇم كىلىۋاتىدۇ، ئىسلام دىنى سىزنىڭ نەزىرىڭىزدە توغرا يول ئەمەس شۇنداققۇ، ئەمسە سىزنىڭ نەزىرىڭىزدىكى توغرا يۇل قايسى؟  ئەگەر سىز دىنغا ئىشەنمىسىڭىز ، ئىنساننىڭ دۇنيادا پەيدا بۇلغىنىغا قانداق قارايسىز؟ مەن دەيمەن بىر ھۈجەيرىلىك  ھاشارەت  «توفىلكا» نىمۇ  ئاللا يارتقان، ئەمدى سىز ئىشلىتىۋاتقان كومپىيۇتىرنى كىم پەيداقىلىدى؟  بىز ئادەملەر ياسىدۇقمۇ ياكى ياكى ئاسماندىن چۈشتىمۇ؟  ئۇ نەرسىلەرنى ئادەم ياسايدىكەن ، سىزنى كىم ياسىغاندۇ ؟يۇقۇردا تىما يازغۇچى قىرىندىشىمىزمۇ دەپتىغۇھەر ئىشقا ئاڭ سەۋىيە بىلەن مۇئامىلە قىلايلى دەپ ، سىز دىنسىز بۇلۇڭ ياكى ئىسلامدىن باشقا دىنغا ئىتقاد قىلىڭ، بىز سىزگە ھىچنىمە دىمىدۇق ، چۈنكى ئىسلامدا زورلاش يۇق ، ئەكسچە سىز مۇسۇلمانلار قۇرغان تور بەتتە ئىسلام دىنىغا قارشى سۆز قىلۋاتىسىز، مۇسۇلمانلار كەڭ قۇرساق مىكەن ،،،،؟  يۇقۇردا يىزىلغان تىمىنى ئۇقۇپ تۇرۇپ يەنە ئىسلام ئۇنداق مۇنداق دىسىڭىز،، خۇددى تىما ئىگىسى دىگەندەك، ئۆز ئىديەسگە ئوخشاش كىشىلەربىلەنلا يۈرۈپ ، باشقا ئىدىيە دىكى كىشلەر بىلەن ئارلاشمىغان، بىكىنمە، سىرتلاغىمۇ چىقىپ باقمىغان پەقەت كۆز ئالىدىدىكىنى دۇنيا مۇشۇ دەپ قارايدىغان جايىل كىشلەرگە ئۇخشاپ قالدىڭىزمۇ قانداق  

0

تېما

2

دوست

1041

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   4.1%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  26835
يازما سانى: 54
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 314
توردىكى ۋاقتى: 96
سائەت
ئاخىرقى: 2015-3-21
8#
يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا |ئايرىم كۆرۈش
karimop يوللىغان ۋاقتى  2015-3-18 14:51
ئىسلام دىنىغا نسىبەتەن بەك ئۈمۈتۋار بولۇشقا بولمايدۇ ...

ئەڭ توغرا يول قايسى يول بىر دەپ بىرىڭە ئاڭلاپ باقاي
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )