قولاي تىزىملىك
ئىزدەش
بېكەت تەۋسىيەسى:
كۆرۈش: 1367|ئىنكاس: 8

[دولان] مائارىپنىڭ ئۈمىدى

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

قادىر رۇزى دولان

132

تېما

12

دوست

7317

جۇغلانما

تەكلىپلىك ئەزا

ئۆسۈش   100%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  11813
يازما سانى: 154
نادىر تېمىسى: 22
مۇنبەر پۇلى: 1076
تۆھپە : 1648
توردىكى ۋاقتى: 585
سائەت
ئاخىرقى: 2016-7-21
يوللىغان ۋاقتى 2016-1-29 14:41:48 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   kadirdolan تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2016-1-29 14:51  

مائارىپنىڭ ئۈمىدى
يى جوڭتىيەن
دولان تەرجىمىسى

  پېقىرمائارىپچى بۇلۇش سۈپۈتىم بىلەن جۇڭگۇ مائارىپ مەسىلىسى توغرىسىدا ئازراق توختىلىپ ئۆتەي.
  بىرقانچەيىلنىڭ ئالدىدا، بېيجىڭدىكى « ئىقتىساد كۆزۈتىش گېزىتى » نىڭ بىر قېتىملىق مۇنبېرىدە، تەكلىپ قىلىنغان مېھمانلارنىڭ بىرى مائارىپچى ياڭ دوڭپىڭ ئىدى، مەن ئۇنىڭدىن سۇرىدىم « ياڭ ئەپەندىم، جۇڭگۇ مائارىپى بىلەن جۇڭگۇ پۇتبۇلىنىڭ قايسسىدائۈمۈد بار؟ »، ئۇ بىردەم ئويلىنىپ تۇرغاندىن كېيىن « مائارىپ » دېدى، مەن «نېمىشقا ئۇنداق دەيسىز؟ »، دەپ سۇرىسام ئۇ « جۇڭگو پۇتبۇلىدا ئۈمىد بولمىسىمۇ ھېچۋەقەسى يوق، ئەمما مائارىپتا ئۈمىد بولمىسا بولمايدۇ » دېدى.
  مەسىلەشۇكى، بىزنىڭ ئويلايدىغىنىمىز، جۇڭگۇ مائارىپى پۈتكۈل خەلقنىڭ ساپاسىنى زورنىسبەتتە، كەڭ كۆلەمدە يۇقۇرى كۆتۈرەلىدىمۇ-يوق، دېگەن مەسىلە؛ ئەكسىچەكۆرۈۋاتقىنىمىز نېمە؟ جۇڭگو مائارىپىنىڭ پۈتكۈل خەلقنىڭ كاللىسىنى بۇزىۋاتقان ھالىتى؛ جۇڭگۇ مائارىپى بىلەن جۇڭگو مەدەنىيىتىنىڭ ئوخشاشلا كىشىلەرنى دۆتلەشتۈرىۋېتىشى؛ بۇنداق بۇلىشىدىكى سەۋەب نېمە؟ مائارىپىمىزنىڭ باھالاش نىشانى «يەڭگەن بەگ بۇلۇر، يېڭىلگەن خار » دېگەن جۇملىگە يىغىنچاقلانغان، يەنى ئەگەر نوبىل مۇكاپاتىغا ئېرىشسىڭىز ئەڭ قالتىس،نۇبىل مۇكاپاتىغا ئېرىشەلمىسىڭىز ياكى ئولۇمپىك ماتېماتىكىسىدا مۇكاپاتقا نائىل بۇلالمىسىڭىز ئىشىڭىز چاتاق؛ يەڭگەنلەر بەگ،يېڭىلگەن خار بۇلىدىغان، بۇرنىنىڭ ئۇچىنىلا كۆرۈدىغان، مەنپەئەتنى دەپ ۋىجدانىدىن كېچىدىغان، مائارىپنىڭ تۈپكى مەقسىدىنى ئۇنتۇپ كېتىدىغان ئىشلارنىڭ مەۋجۇت بۇلىشى ئاساسلىق سەۋەبلەردۇر.
  مۇشۇنداق «يەڭگەنلەر بەگ، يېڭىلگەنلەر خار » دېگەن باھالاش ئۆلچىمىنىڭ نەتىجىسىدە، ئوقۇغۇچىلارنى ئادەم قاتارىدا كۆرمەي بەلكى ئۇلارنى ئەجدەرھا، ماتېرىيال، ماشىنا بۇلۇشنى ئۈمىدقىلىدىغان ئەھۋال كىلىپ چىقىۋاتىدۇ؛ ئەجدەرھا دېگەن نېمە؟ ئۇبىر غەلىتە مەخلۇق؛ ماتېرىيال دېگەنچۇ؟ ئۇبىر ياغاچ؛ ماشىنا دېگەنچۇ؟ ئۇبىر نەرسە. نېمە ئۈچۈن كىشىلەرنى غەلىتەمەخلۇق، ياغاچ ۋە ماشىنا بۇلۇشنى ئارزۇلايمىز؟ نېمە ئۈچۈن ئادەم بولۇشىنى ئۈمىدقىلمايمىز؟ ھەممە يەردە « ئادەمنى ئاساس قىلىش » دەپ سۆزلىنىۋاتىدۇ، ئەسلى ئادەمنى ئاساس قىلىدېغىنى ئالدىبىلەن مائارىپ بۇلىشى كېرەك ئىدى، ئەمما جۇڭگۇدا ئادەمنى ئەڭ ئاساس قىلىدىغان ساھادە ئادەمنى ئاساس قىلمايۋاتىدۇ.
  ھازىربالىلارنىڭ قانداق ياشاۋاتقانلىقىغا قاراپ باقايلى، بىر ئاخبارات ۋاستىسىنىڭ خەۋىرىگە قارىغاندا، بىرجۇپ ئەر-خۇتۇننىڭ خىزمىتى بەك ئالدىراش ئىكەن، دۆلەت بايرىمىلىق دەم ئېلىش مەزگىلىدە، بالىسى ئاتا-ئانىسىدىن بىركۈن ۋاقىت چىقىرىپ باغچىدا ئوينىتىشنى تەلەپ قىپتۇ، ئەر-خۇتۇن بىركېچە « زۈنيى يىغىنى » ئېچىپ،چىشىنى چىشلەپ بىركۈن ۋاقىت ئاجرىتىپ، بالىسىغا ھەمرا بۇلۇپ باغچىدا ئوينىتىشنى قارار قىپتۇ؛ تۇنجى ئويۇننى ئويناپ بالابەك خۇش بۇپتۇ، « قىزىقارلىقمىكەن؟ »سۇراپتۇ ئانىسى، « بەك قىزىقارلىقكەن »، « قايتقاندا بىر پارچە ماقالە ياز »،بالىنىڭ دېمى ئىچىگە چۈشۈپ كېتىپتۇ؛ ئىككىنچى ئويۇننى ئويناپ بولسا ئانىسى يەنەسۇراپتۇ « قىزقارلىقمىكەن؟ » « قىزىقارلىقكەن »، « قايتقاندا ئېسىل ماقالىدىن بىرنىياز »، بالىسى « ئانا ئوينىمايمەن »دەپتۇ؛ بالىغا بىركۈن ئوينايدىغان ۋاقىت بەرمەيمىز، تاپشۇرۇق ئىشلىشىنى نازارەت قىلىمىز، شۇئارىمىز « بالىلار باشلىنىش نوقتىسىدا ئۇتتۇرۇپ قويسا بولمايدۇ ».
ئۇنداقتا، پېقىر شۇنىسۇراپباقسام، كىشىلىك ھاياتنىڭ ئاخىرقى نوقتىسى قايەر؟ قەۋرىستانلىق؛ شۇڭايوقۇرىدىن-تۆۋەنگىچە، مائارىپ ئورۇنلىرىدىن تارتىپ ئائىلە باشلىقىغىچە، بالىنىڭ ئەجدارھا بۇلىشىنى ئۈمىد قىلىشماقتا، شۇڭلاشقا پېقىر ھازىر بايرىقىم رۇشەن ھالداشۇنى جاكارلايمەنكى، مەن رىغبەتلەندۈرىشكە قارشى، ئەلاچى ئوقۇغۇچىلارغا قارشى،مۇۋاپىقىيەت شۇناسلىققا قارشى، ئەجدارھا يېتىشتۈرىشكە قارشى.
  مېنىڭ شۇئارىم، شۇنداقلا بۈگۈنكى دوكلاتنىڭ ئاساسىي تېمىسى، بالا ئالدىبىلەن ھەقىقى ئادەم بولسۇن؛ قانداق ئادەم؟ چىن ئىنسانىي قەدىر-قىممەتكە ئىگە ئادەم؛ يەنى بىرىنچى راستچىل، ئىككىنچى ئاق كۆڭۈل، ئۈچۈنچى ساغلام، تۆتىنچى خۇشال-خۇرام.
  بىرىنچىسى راسچىللىق؛ بەزىلەر  مۈمكىن ئەمەس، مۇشۇيىللاردا كېممۇ راسچىل بولسۇن دەۋاتىدۇ؛ مەن دەيمەن، پېقىرنىڭ ئۆلچىمى يالغان گەپ قىلماسلىق؛ بەزىلەر « ئۇنداقتا سىز، پەقەت يالغان سۆزلىمەمسىز؟ » دەپ سۇرىدى،مەن «شۇنداق » دەپ جاۋاپ بەرسەم، ئۇ« مۈمكىن ئەمەس، راسگەپ قىلغانلارنى نەس باسىدۇ »دېدى، مەن « راسچىل بولسىڭىز نەس باسسا، ئۇنداقتا سۆزلىمىسىڭىز بۇلىدۇ؛ كانت مۇنداق دەيدۇ « كىشى چۇقۇم ھەق سۆزلىشى كېرەك، بىراق ئۇنىڭ ھەممە ھەق سۆزنى دېيىش مەجبۇرىيىتى يوق »؛ شۇڭا راس سۆزلەشتىن قورقسىڭىز، دېمىسىڭىزمۇ بۇلىدۇ؛ لىكىن ھەرگىز يالغاننى سۆزلىمەڭ.
  ئىككىنچىسى ئاق كۆڭىللىك. ئاق كۆڭىللىك-سىزنىڭ كۇچىلاردا پىدائى بۇلۇش ياكى لېي فېڭدىن ئۈگۈنىش كۈنىدە ياشانغان مۇماينى يولدىن ئۆتكۈزۈپ قۇيۇش ئەمەس، ئاق كۆڭىللىكنىڭ ئەڭ تۆۋەن چىكى ھېسداشلىق قىلىش. ھېسداشلىق قىلىش دېگەنلىك بىگۇناھلارغا ئازاربەرمەسلىك دېگەنلىكتۇر، مەيلى ئادەم ياكى قۇرۇت-قوڭغۇز بولسۇن خورلاشقا بولمايدۇ،ئۇلارنىڭمۇ ياشاش ھوقۇقى بار.
  ئۈچۈنچىسى ساغلانملىق. ساغلاملىق-جىسمانىي ساغلاملىق ۋە پىسخىكا ساغلاملىقنى ئۆزئىچىگەئالىدۇ، پىسخىكا ساغلاملىق جىسمانىي ساغلاملىقتىن مۇھىم.
  تۆتىنچىسى خۇشال-خۇراملىق. خۇشال-خۇراملىق ئىنتايىن مۇھىم، كوڭزى ئەيتىدۇرلەركى « ئادەم بۇلىشنىڭ ئەڭ يۈكسەك نىشانى مېھرىبانلىق، ئىش قىلىشنىڭ ئەڭ يۇقۇرى چىكى ھەممىنى تولۇق ئويلاش؛ ئىلىم بىلەن شۇغۇللىنىشنىڭ ئەڭ يۈكسەك نىشانى خۇشال-خۇراملىق ».ئەمەلىيەتتە ئادەم ناھايىتى ئاددىي نەرسە، مۇۋاپىقىيەت قازىنىش-قازىنالماسلىق، باش كۆتۈرىش- كۆتۈرەلمەسلىك، ئاتا-بۇۋىسىغا شۆھرەت كەلتۈرىش دېگەنلەر مۇھىم ئەمەس،مۇھىمى سىزنىڭ خۇشال-خۇرام ياشىغانلىقىڭىز. ئالايلۇق، ھازىر نېمە ئۈچۈن نۇرغۇن كىشى، مەمۇرلىققا ئىمتىھان بىرىش كۇچىسىغا قىستىلىپ كېرىدۇ؟ پېقىر ئالىي مەكتەپ پۈتتۈرگەن ئوقۇغۇچىلارنىڭ مەمۇرلىققا ئىمتىھان بېرىشىگە ھىسداشلىق قىلساممۇ بىراق قوللىمايمەن؛ ئوقۇغۇچىلارنىڭ مەمۇرلىققا ئىنتىلىشى، تۆمۈر تاۋاققا ئېرىشىشتىن ئىبارەت بىخەتەرلىك تۇيغۇسىدۇر. يېزىدىن كەلگەن ئوقۇغۇچى مۇخبىرغا مۇنداق دەيدۇ «مەن مەمۇرلىققا ئىمتىھان بېرىشكە قىززىقمىساممۇ، بىراق ئاتا-ئانام < مۇمۇرى بولساڭ كەنتتىكىلەر بىزنى بۇزەك قىلالمايدۇ > »، ئۇنىڭ دېمەكچى بولغىنى بىخەتەرلىك تۇيغۇسى.
  شۇڭا،جەمئىيىتىمىز  ھەربىر پۇقراغا يېتەرلىك بىخەتەرلىك تۇيغۇسى ۋە ئىززەت-ھۆرمەت ئاتا قىلىشى كېرەك، مەيلى ئۇ قايسى كەسپ بىلەن شۇغۇللانسۇن ياكى قايسى ئىش ئورنىدا بولسۇن، ھەممىسى بىخەتەر،ئىززەت-ھۆرمەتتەياشاش ھوقۇقىغا ئىگە، شۇندىلا ئۇلار خۇشال-خۇرام بۇلالايدۇ.
  مانابۇ پېقىرنىڭ جۇڭگو مائارىپىدىن كۈتۈدىغان ئۈمىدى؛ پېقىر جۇڭگو مائارىپى، جۇڭگوئىسلاھاتى ۋە جۇڭگۇ جەمئىيىتىنىڭ، ھەربىر بالىغا ۋە ھەربىر جۇڭگو پۇقراسىغاراسچىل، ئاق كۆڭىل، ساغلام، خۇشال-خۇرام ياشاش ئىمكانىيىتى ئاتا قىلىشىنى ئۈمىدقىلىمەن؛ مانابۇ پېقىرنىڭ جۇڭگو ئارزۇسىدۇر.




uyghuray

4

تېما

52

دوست

1 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   7.14%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  33927
يازما سانى: 1240
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 13
تۆھپە : 3854
توردىكى ۋاقتى: 1256
سائەت
ئاخىرقى: 2016-8-3
يوللىغان ۋاقتى 2016-1-29 16:35:17 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
   يې ئەپەندىمنىڭ سىنا بىلوگى زىمىنىستان كۆرگەن بولۇپ ،ئۇنىڭ ئىرادىلىك ،ئۆتكۈر پىكىردارلىقى نۇرغۇنلىغان تورداشلارنىڭ ياقتۇرىشىغا ئىرىشىپ كەلگەن .سىزنىڭ ئۇنىڭ ئەسىرىنى ئانا تېلىمىزغا تەرجىمە قىلغانلىقىڭىزدىن خۇشالمەن .
   يەنە مايۇننىڭ ئامىرىدىكى جۇڭگۇلۇق قىز ئوقۇغۇچىنىڭ قاتىللىق سەۋەبىدىن جىنىدىن ئايرىلغانلىقىنى تىلغا ئالغاندا دىگەن :
-جۇڭگۇ مائارىپىنىڭ مەغلۇبىيىتىنى جۇڭگۇلۇقلار ساپا مائارىپى ،نەتىجە مائارىپى ياقى مائارىپ تۈزۈلمىسىدىن كۆرگەن ھەم كۆرۈشكە ئادەتلەنگەن .بىراق ،مىنىڭچە جۇڭگۇ مائارىپىنىڭ مەغلۇبىيىتىنىڭ ئاساسىي مەنبەسى مائارىپ سىياسىي تۈزۈمنىڭ كاللا يۇيۇش قۇرالى بولغانلىقى ھەم مائارىپ ئىزچىللىقىنىڭ يوقلىقىدىن دەپ قارايمەن دىگەن .
مەن مايۇننىڭ پىكىرىنى قوللاش بىلەن يەنە ئۆزۈمنىڭ ئىدىيەسىنى سۆزلەپ باقاي ئوقۇتچىلاردىكى مەسئۇلىيەت ۋە مەجبۇرىيەتنىڭ ئاتا -ئانىلارنىڭ ئوقۇتقۇچىلاردىن كۈتىدىغان ئۈمۈدىنىڭ خاراپ قىلىدىغانلىقىنى ئىيتىپ ئۆتكەن .بىزدە دۆلىتىمىزدە نوقتىلىق سىنىپ ،مەكتەپ قاتارلىقلار بارلىققا كىلىپ ھەتتا ئىقتسىاد ئىڭى يەسلى مائارىپىغىچە تەسىر قىلىپ ،ياخشى مەكتەپ ،ياخشى ئوقۇتقۇچى ماركا ئىقتساد تۈزۈلمىسىنىڭ مائارىپتا بارلىققا كەلگەنلىكى دەپ قارايمەن .بىز ئوقۇتقۇچىلارنى ياراملىق يارامسىز باھالايمىز بىراق ئۆزىمىزنىڭ بالىرىمىزدىكى ياراملىق كاللا ياكى تىرىشچانلىق بار يوقلىقىغا قارىمايمىز .كوڭزىنىڭ نۇرغۇنلىغان شاگىرىتلىرى بولۇپ ئۆتكەن بىراق ،ھەقىقى ياراملىق چىققىنى ئون بارماقچىلىك ئەمەس ،دۇنيا ئەدىب ئەركىسى كوڭزى بىلىمىدىن تەربىيەلەنگەن كىشىدىن مۇشۇنچىلىك مەغلۇبىيەتلىك شاگىرتنىڭ يىتىشىپ چىقىشى كۇڭزىنىڭ خاتالىقى ئەمەس .
   جۇڭگۇ مائارىپى بولسۇن ياكى ئۇيغۇر مائارىپى بولسۇن ھاكىمىيەت قۇرالى ۋە بىر ئىككىلەمچى كۈچ قىلىنىدىكەن بۇ مائارىپ مەغلۇپ بولىدۇ .غەرب مائارىپى كاپىتالىزىمنىڭ قۇرالى قىلىنمىغان .ئەنگىلىيە مائارىپ تۈزۈلمىسى 500يىلدىن بۇيان ئۆزگەرمىگەن .گىرمانلارنىڭ مائارىپ تۈزۈلمىسى ئۆگەرتىشكە ،مەغلۇبىيەتنى ئىتراپ قىلىشقا ،ئەمىلى ئىش قىلىشقا پىتىنىدىغان ،ياپونلارنىڭ يىڭىلىق ۋە ئىجادچانلىققا ئىنتىلدۈرىدىغان مائارىپ بۇ دۆلەتلەر مائارىپ تۈزۈلمىسىدىكى شۇ مائارىپنىڭ روھى بار .بۇ روھ دەل شۇ مائارىپ تۈزۈلمىسىنىڭ غەلبىسى .

1

تېما

1

دوست

6155

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   23.1%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  24648
يازما سانى: 420
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 7
تۆھپە : 1896
توردىكى ۋاقتى: 191
سائەت
ئاخىرقى: 2016-8-6
يوللىغان ۋاقتى 2016-1-29 18:48:01 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
دۆلەت مىللەت،جۈملىدىن بارلىق ئاتا-ئانىلار ئەڭ ئالى ئۈمۈتنى مائارىپتىن كۈتىدۇ.ئوقۇتقۇچى مائارىپنىڭ يادروسى .ئوقۇتقۇچىنىڭ مەخسىدى مۇنبەردە تۇرۇپ،ئوقۇغۇچىلارغا ئىلىم-مەرىپەت بىرىش ھۇقۇقپەرەسلەرنىڭ مەخسىدى خەلقنىڭ شىللىسىگە دەسسەپ يۇقرىغايامىشىش .  

1

تېما

1

دوست

6155

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   23.1%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  24648
يازما سانى: 420
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 7
تۆھپە : 1896
توردىكى ۋاقتى: 191
سائەت
ئاخىرقى: 2016-8-6
يوللىغان ۋاقتى 2016-1-29 18:50:41 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بىر كۈن ئوقۇشسىز قالغان بالىلار بىر ئۈمۈر نامرات ئۆتۈدۇ
uyghuray

3

تېما

1

دوست

8513

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   70.26%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  18155
يازما سانى: 784
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 9
تۆھپە : 2560
توردىكى ۋاقتى: 455
سائەت
ئاخىرقى: 2016-8-5
يوللىغان ۋاقتى 2016-1-29 22:00:22 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   ئاشقىن تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2016-1-29 22:14  

   مېنىڭچە جۇڭگو مائارىپىدىكى تۈپ مەسىلە مائارىپنىڭ ئۆزىدە ئەمەس،بەلكى جەمئيەتتە پۇرسەتنىڭ ئادىل بولمىغانلىقىدا. بىزنىڭ جەمئىيىتىمىزدە مەلۇم ساھەدىكى بىر تالانت ئىگىسى ئۆز تالانتىنى جارى قىلدۇرالايدىغان پۇرسەتكە ئېرىشەلىشى ناتايىن،لېكىن ئادىل بولمىغان ۋاستىلەر ئارقىلىق ئۆزىنىڭ ئارتۇقچىلىقى بولمىغان ساھەلەرگە چاڭ سالىدىغان،ھەتتا رەھبەرلىك قىلىدىغان ھادىسىلەر بەكمۇ كۆپ.ئەگەر ھەممە ساھەلەردە شۇ ساھەدە تالانتى بارلار ئادىل مۇئامىلىدىن بەھرىمان بولۇپ،ئۆز تالانتىنى جارى قىلدۇرۇش ئىمكانىيىتىگە ئېرىشەلەيدىغان ئجتىمائىي مۇھىت ھازىرلانسا،ئوقۇغۇچىلار تۇتۇۋالغانغا ئۇنىماي ئىقتىدار ھازىرلىغان بولاتتى.
    خۇلاسە---- پۇرسەت باراۋەر بولغان ئادىل ئىجتىمائىي مۇھىت بەرپا بولمايدىكەن،مائارىپنىن ئۈمۈد كۈتكىلى بولمايدۇ.

0

تېما

1

دوست

957

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   91.4%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  34589
يازما سانى: 39
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 306
توردىكى ۋاقتى: 24
سائەت
ئاخىرقى: 2016-7-13
يوللىغان ۋاقتى 2016-1-29 22:09:12 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئوقۇتقۇچى باش كۆتۈرۈپ ياشىيالمايدىغان، ھۆرمەتكە ئىرىشەلمەيدىغان، بىر كىشلىك ئەقەللىي مەنپەئەتىگە ھۆرمەت قىلىنمايدىغان جەمىيەتتە مائارىپتىن ئۈمىد كۈتۈشكە ھەققىمىز بارمۇ؟

0

تېما

1

دوست

957

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   91.4%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  34589
يازما سانى: 39
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 306
توردىكى ۋاقتى: 24
سائەت
ئاخىرقى: 2016-7-13
يوللىغان ۋاقتى 2016-1-29 22:09:18 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئوقۇتقۇچى باش كۆتۈرۈپ ياشىيالمايدىغان، ھۆرمەتكە ئىرىشەلمەيدىغان، بىر كىشلىك ئەقەللىي مەنپەئەتىگە ھۆرمەت قىلىنمايدىغان جەمىيەتتە مائارىپتىن ئۈمىد كۈتۈشكە ھەققىمىز بارمۇ؟

0

تېما

0

دوست

32

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   10.67%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  54242
يازما سانى: 2
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 10
توردىكى ۋاقتى: 1
سائەت
ئاخىرقى: 2016-2-21
يوللىغان ۋاقتى 2016-1-31 18:26:36 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مەن مۇشۇچاغقاقەدەر مائارىپنى ئىنسانىي قەدىر-قىممەت،ئادىمىيلىك،ھەققانىيەت ۋە باراۋەرلىك مەسىللىرىگەباغلاپ تۇرۇپ پىكىربايان قىلغان خەنزۇمائارىپشۇناسنى بەكمۇئازئۇچراتقان،ھەقىقەتەن تەسىرلەندىم.
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )