قولاي تىزىملىك
كۆرۈش: 1775|ئىنكاس: 23

كورلا شەھەرلىك مائارىپ ئىدارىسىگە ئوچۇق خەت

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

0

تېما

4

دوست

1484

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   48.4%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  23663
يازما سانى: 17
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 474
توردىكى ۋاقتى: 126
سائەت
ئاخىرقى: 2016-4-14
يوللىغان ۋاقتى 2016-2-28 13:18:50 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   مەۋدۇدى تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2016-2-28 14:20  

كورلا شەھەرلىك مائارىپ ئىدارىسىگە ئوچۇق خەت

ئالدىنقى ھەپتە كورلا شەھەر چەرچى باغۋەنچىلىك مەيدانى ئوتتۇرا مەكتىپى ئاتا-ئانىلار سۆھبەت يىغىنى ئۆتكۈزدى. ئاچامنىڭ قىزى تولۇقسىز 2-يىللىقتا ئوقۇيتتى، ئاچامنىڭ باشقا ئىشى چىقىپ قالغانلىق سەۋەبىدىن بۇ سۆھبەتكە مەن ئۇنىڭ ئورنىغا قاتناشقان ئىدىم. سۆھبەت چۈشتىن كىيىن ئۈرۈمچى ۋاقتى سائەت ئىككى بىلەن باشلاندى. تۇنجى بولۇپ ئەدەبىيات ئوقۇتقۇچىسى سۆز قىلدى. ئەدەبىيات ئوقۇتقۇچىسى بالىلارنىڭ ئۇيغۇرتىلى ساۋادىنىڭ ئىنتايىن تۆۋەن ئىكەنلىكىنى، تولۇقسىز ئىككىنجى يىللىققا چىقىپ قېلىپمۇ بىر قىسىم بالىلارنىڭ تاكى ھازىرغىچە خەتلەرنى ھەجىلەپ ئوقۇيدىغانلىقىنى، يەنە بالىلارنىڭ ماقالىلارنى ئوقۇپ چۈشىنىش، تەھلىل قىلىش ئىقتىدارىنىڭ تولىمۇ تۆۋەن ئىكەنلىكىنى سۆزلەپ ئۆتۈپ، ئاخىرىدا مۇشۇ سەۋەپلەرنىڭ بالىلارنىڭ خەنزۇتىلىدىكى دەرسلەرنى چۈشىنىش ئىختىدارىغا بىۋاستە تەسىر كۆرسىتىۋاتقانلىقىنى، شۇ سەۋەپتىن بالىلارنىڭ خەنزۇ تىلىدا ئۆتۈلىۋاتقان دەرسلەردىكى نەتىجىسىنىڭمۇ پەۋقۇلاددە تۆۋەن ئىكەنلىكىنى ، شۇنىڭ ئۈچۈن بالىلار چوقۇم ئانا تىلىنى پىششىق ئېگەللىشى لازىملىقى ۋە بىزلەرنىڭمۇ بالىلارنىڭ ئانا تىلىدا تەپەككۇرىنىڭ تولۇق يېتىلىشىگە كاپالەتلىك قىلىشىمىز كېرەكلىكىنى ئالاھىدە تەكىتلەپ ئۆتتى. بۇ سۆزلىردىن ئاتا-ئانىلار تولىمۇ سۆيۈنگەن بولدى ۋە ماقۇللىقىنى بىلدۈرىشتى.
ئۈستەل ئۈستىدە بالىلارنىڭ ئەدەبىيات ئىمتاھان سۇئالى تۇراتتى. "ئەدەبىيات دەرسىدە بالىلارغا قانداق مەزمۇنلارنى ئۆتىدىغاندۇ؟" دەپ ئويلاپ ئىمتاھان سۇئالىنى تەپسىلى كۆرۈپ چىقتىم. ئەمما مېنىڭ دىققىتىمنى تارتقىنى ئىمتاھان سۇئالىدىكى مەزمۇن بولماستىن بەلكى ئىمتھان سۇئالىدىكى ئىملا خاتالىقى بولدى. ئىمتاھان سۇئالىنىڭ ئۈستىدىكى ماۋزۇسىدىلا ئىملا خاتالىقى بار بولۇپ، ئالدىنقى بىرىنجى بېتىدىلا جەمئىي 15 دانە ئىملا خاتالىقى تۇراتتى.

2016-02-24 145609.jpg

مەن دەرھال سىنىپ مۇدىرىدىن:" بۇ ئىمتاھان سۇئالىنى مەكتەپ ئۆزى باسامدۇ؟" دەپ سورىدىم. سىنىپ مەسئۇلى:"ياق، بۇ ئىمتاھان سۇئاللىرىنى مائارىپ ئىدارىسى بىر تۇتاش تارقىتىدۇ، بىز مائارىپ ئىدارىسىدىن ئېلىپ كېلىمىز." دەپ جاۋاب بەردى.  بۇ جاۋاپنى ئاڭلاپ مەن چۆچۈپ كەتتىم. مائارىپ ئىدارىسىنىڭ بۇنداق زور خاتالىققا يول قويۇدىغانلىقىغا ئىشەنگۈم كەلمەيتتى. تورلاردا ۋە باشقا پارچە يازمىلاردا ئىملا خاتالىقىنى دائىم ئۇچرىتىپ تۇراتتۇق. ئەمما مائارىپ ئىدارىسىدىن تارقالغان ئەدەبىيات ئىمتاھان سۇئاللىرىدا بۇنچە كۆپ ئىملا خاتالىقىنىڭ بولۇشى ھەرگىزمۇ نۇرمال ئىش ئەمەس. دەسلىپىدە مەن بۇنى كومپيوتېردا بېسىپ تارقاتقان خادىمنىڭ مەسئۇلىيتى بولسا كېرەك دەپ ئويلىدىم. ئەمما بۇ ھەرگىزمۇ ئىمتاھان سۇئالىنى كومپيوتېردا بېسىپ چىققۇچىنىڭ خاتالىقى ئەمەس، بەلكى بۇ مائارىپ ئىدارىسىنىڭ ئۇيغۇر تىل-يېزىقىدىكى دەرسلەرگە كۆڭۈل بۆلمەيۋاتقانلىقىنىڭ، نازارىتىنىڭ تامامەن يوق ئىكەنلىكىنىڭ روشەن ئىپادىسى. ئەگەردە مائارىپ ئىدارىسىنىڭ نازارىتى كۈچلۈك، تەلىپى يۇقۇرى بولغان بولسا خەت ئۇرغۇچى خادىملارمۇ ئىختىيارى ھالدا خالىغانچە خاتا خەتلەرنى باسالمىغان بولاتتى. سۇ باشتىن لاي بولسا، ھەرقايسى مەكتەپتىكى ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچىلارنىڭ شۇ لاي سۇدىن ئىچمەي ئامالى يوق.بالىلىرىمىزنىڭ تەپەككۇرى ئۆز ئانا تىلىدىكى ئۇقۇملارنىمۇ توغرا بىلەلمىسە باشقا تىللاردىكى ئۇقۇملارنى قانداقمۇ بىلسۇن؟! دۇنيا تەرەققىياتى ئاتقان ئوقتىنمۇ تېز بولىۋاتىدۇ. يېڭىلىنىش،ئىجادىيەت ئىنتايىن تېزلىشىۋاتىقان دەۋىردە ئۆزگىچە تەپەككۇرسىز، ئىجادچانسىز ئەۋلادلار كەلگۈسىگە قىممەت ياراتماستىن بەلكى دۆلەتكە يۈك بولۇپ قالىدۇ. شۇڭا مائارىپ ئىدارىسى قوش-تىل مەكتەپلىرىدىكى بالىلارنىڭ ئۆز ئاناتىلىدىكى دەرسلىرىىگە  ئالاھىدە كۆڭۈل بۆلۈشى كېرەك، ئانا تىلىدا تەپەككۇرى تولۇق يېتىلگەن بالىلار خەنزۇ تىلى ۋە باشقا تىللاردىكى دەرسلەرنى چوقۇم ياخشى ئېگەللىيەلەيدۇ. ئۆز ئانا تىلىدا يېتىلمىگەن تەكەپپۇرنىڭ باشقا تىللاردا يىتىلىشى مۇمكىن ئەمەس.
خەلق ھەرقايسى ئىدارە ئورگانلارنى ھۆكۈمەتكە ۋەكىللىك قىلىدۇ دەپ قارايدۇ. مائارىپ ئىدارىسىنىڭ ئۇيغۇر تىل-يېزىقىدىكى دەرسلەرگە كۆڭۈل بۆلمەسلىكىنى خەلقىمىز ئۇدۇل ئاپىرىپ "ھۆكۈمەت كۆڭۈل بۆلمەيدۇ" دەپ چۈشىنىدۇ. ھەرگىزمۇ مائارىپ ئىدارىسىدىكى خادىملارنىڭ ئىشى بۇ دەپ قارىمايدۇ. ھەر بىر ئاتا-ئانا بولغۇچىنىڭ بالىلىرىنى توغرا بولغان مائارىپ ئەندىزىسىدە ئۆستۈرۈپ چوڭ قىلىش ھوقوقى بار. شۇڭا كورلا شەھەرلىك مائارىپ ئىدارىسى چوقۇم خەلق ئۈستىدىكى مەجبۇرىيتىنى تولۇق ئادا قىلىشى،خەنزۇ تىلىدىكى دەرسلەرگە قانداق كۆڭۈل بۆلگەن بولسا، ئۇيغۇر تىل-يېزىقىدىكى دەرسلەرگىمۇ شۇنداق كۆڭۈل بۆلۈشى ۋە نازارەتنى كۈچەيتىپ ئىقتىدارلىق، مەسئۇلىيەتچان ياشلارنى مائارىپ ئىش ئورنىغا قويۇشى كېرەك.

2016.2.28


uyghuray

1

تېما

5

دوست

3989

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   66.3%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  17559
يازما سانى: 380
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 1188
توردىكى ۋاقتى: 138
سائەت
ئاخىرقى: 2016-4-14
يوللىغان ۋاقتى 2016-2-28 20:02:21 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ خىل كورلىدىلا مەۋجۇت مەۋجۇت بولۇپلا قالماستىن بەلكى ئاپتۇنۇم رايۇنىمىزىنىڭ ھەرقايسى جايلىرىدا دېگۇدەك ئوخشاش، ئانا تىل سەۋىيىسى پەۋقۇلئاددە تۆۋەن. ئاپتۇنۇم رايۇننىڭ مائارىپ خىزمىتى يىغىنى ۋە ئاپتۇنۇم رايۇننىڭ جەنۇبىي شىنجاڭنىڭ مائارىپ ئوقۇتۇش سەۋيىسىنى ئۆستۆرۈش توغرىسىدىكى يىغىن بىر قاتار ئورۇنلاشتۇرۇش ئېلىپ بېرىپتۇ. مۇشۇنداق جىددىي تۇتۇش قىلىۋاتقان بىر ۋەزىيەتتە بۇ زىدىيەت ،مەسىلىلەر ھەل بولىدۇ. بولۇپمۇ گوۋۇيۇەننىڭ ئازسانلىق مىللەت رايۇنلىرىنىڭ مائارىپ سەۋىيىسىنى ئۆستۈرۈش ، مەكتەپلەرنىڭ يۇمشاق دىتال ،قاتتىق دىتال قۇرلۇشىنى ياخشىلاش ھەققىدىكى ئورۇنلاشتۇرۇشى ۋە ياردەملىرنىڭ تۈرىتكىسىدە مەكتەپلەرنىڭ ئەھۋالىدا چوڭ ياخشلىىنىش بولۇشى مومكىن.

1

تېما

5

دوست

3989

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   66.3%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  17559
يازما سانى: 380
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 1188
توردىكى ۋاقتى: 138
سائەت
ئاخىرقى: 2016-4-14
يوللىغان ۋاقتى 2016-2-28 20:08:16 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئىملا خاتالىقىنى مائارىپ ئىدارىسى سادىر قىلمايدۇ بەلكى مائارىپ ئىدارىسىدىكى مەلۇم بىر كىشى سادىر قىلغان بولىدۇ. مانا مۇشۇنداق بىر ئادەمنىڭ مەسئۇلىيەتسىيزلىكى بىلەن بىر ئىدارە داستىغانغا چىقىپ قالىدىغان گەپ ، شۇڭا ھەرقايسى ئىدارە ئورگانلار ئۆزىنىڭ ئىناۋىتىگە ،ئوبرازىغا دىققەت قىلىشى ،خادىملىرنى ياخشى باشقۇرۇشى لازىم .  
ئىناۋەتسىز قەۋەت،بۇ تېما ئۆچۈرۈلگەن

0

تېما

4

دوست

2444

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   14.8%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  47286
يازما سانى: 194
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 750
توردىكى ۋاقتى: 111
سائەت
ئاخىرقى: 2016-4-14
يوللىغان ۋاقتى 2016-2-28 21:53:37 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   kimliktiki تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2016-2-28 23:30  

ئورۇنلۇق تەكلىپ بوپتۇ،قوللايمىز...بىر مىللەتنىڭ ئاناتىلىنى ھۆرمەتلەش شۇ مىللەت توپىغا قىلىنغان ئەقەللىي بىر ھۆرمەتنىڭ ئىپادىسى،.

يەنە بىر تەكلىپ- ،مۇشۇ 2000-يىلللاردىن  باشلاپ باشلانغۇچ مەكتەپلەردە «ئۇيغۇر تىلى»دەرىسلىكىنى توختىتۋەتكەندىن كىيىنكى ئوقۇغان ئوقۇغۇچىلاردا ،خەنزۇچىدىن  تەرجىمە قىلىشتا گىراماتتىكىلىق خاتالىق  ،ھەم ئاتالغۇلارنى مۇۋاپىق ئىشلىتىش، قاتارلىق جەھەتلەردە قىيىنچىلىق تۇغۇلۋاتىدۇ،ئۇيغۇر تىلى دەرىسلىكىنى باشلانغۇچ مەكتەپ دەرىسلىكىگە كىرگۈزىلىشىنى قاتتىق تەلەپ قىلىمەن..

ئانا تىلىمىزنىڭ ئىشلىتىلىش دائىرىسىنى ئاۋۋال مائارىپتىن ئەڭ تۈۋەن نوقتىدىن باشلاپ چىڭ تۇتىشىمىز كېرەك..
بايىنغۇلىن تەۋەسىدە ئاناتىلىنىڭ كەلگۈسىگە كۆڭۈل بولىدىغان،كىيىنكى ئەۋلاتلارنى ئاناتىلدا تەربىيەلەپ ئاناتىلنى نەچچە يۈز ئەۋلاتقىچە مىراس قالدۇرۇشنى ئويلايدىغان ئەقلى سەگەك،ئۆتكۈر باشلىقلارنىڭ بارلىقىغا ئىشىنىمەن،مائارىپ ئىدارىسى ۋە ئالاقىدار ئورۇنلارنىڭ  بۇ مەسىلىگە مۇھىم،جىددىي مۇئامىلە قىلىپ كەڭ ئۇيغۇر خەلق ئاممىسىنىڭ بۇ تىكلىپىنى كۆرۈپ چىقىشىنى ۋە ئەمەلىيلەشتۈرۈشىنى ئۈۈمت قىلىمىز.تورداشلارغا تەكلى-بولسا بۇ تىمىغا ئاكتىپ پىكىر قاتناشتۇرۇپ ئاپتۇرنىڭ پىكىرىنى قوللايدىغانلىقىمىزنى بىلدۈرسەك،ھەم بۇ تەكلىپنىڭ ئالاقىدار ئورۇنلارنىڭ قولىقىغا يىتىپ ئەمەلىيلىشىشىگە بىركىشلىك تۆھپىمىزنى قوشساق.رەھمەت.


0

تېما

2

دوست

3863

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   62.1%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  44495
يازما سانى: 387
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 10
تۆھپە : 1142
توردىكى ۋاقتى: 449
سائەت
ئاخىرقى: 2016-4-15
يوللىغان ۋاقتى 2016-2-28 22:13:51 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
kimliktiki يوللىغان ۋاقتى  2016-2-28 21:53
ئورۇنلۇق تەكلىپ بوپتۇ،قوللايمىز.

يەنە بىر گەپ ،مۇشۇ 200 ...

ئەگەشتىم

ئەمەل تەڭشەشنىڭ مەنىسى نىمە ؟

1

تېما

0

دوست

7552

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   51.04%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  15376
يازما سانى: 474
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 48
تۆھپە : 2330
توردىكى ۋاقتى: 480
سائەت
ئاخىرقى: 2016-4-14
يوللىغان ۋاقتى 2016-2-28 22:54:27 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مەنمۇ تولۇق ئەگەشتىم ،ئۆز ئانا تىلىنى ياخشى بىلمەي تۇرۇپ ،قېرىنداش تىللارنى قانداق بىلىپ چۈشەنگىلى بولۇدۇ ؟ بۇ  بايىنغولۇن تەۋەسىدە تۇنجى قېتىم  ئانا تىل ئوقۇتۇشىنى  كۈچەيتىش  توغرىسىدىكى  سادا .

0

تېما

0

دوست

2264

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   8.8%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  27691
يازما سانى: 41
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 726
توردىكى ۋاقتى: 97
سائەت
ئاخىرقى: 2016-4-12
يوللىغان ۋاقتى 2016-2-28 23:19:15 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ ئىشقا كۆڭۈل بۆلگىنىڭىزدىن بەك خۇشال بولدۇم . بۇ قەستەنلىككە بىرىپ تاقىلىشى مۇمكىن مەسئوليەتنى چوقۇم سۇرۇشتە قىلىشى كىرەك، چۈنكى نەچچە ۋاقىتتىن قىلىپلىشىپ كەتكەن نەرسىلە نىمىشقا تەرەققى قىلىپ ياخشىلانماي ئەكىسچە ناچارلىشىپ كىتىدۇ ؟
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )