قولاي تىزىملىك
كۆرۈش: 723|ئىنكاس: 6

مۇقىمي: نېمىشقا بالىلار ئۈچۈن يازمايسىلەر

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

7

تېما

3

دوست

1072

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   7.2%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  33865
يازما سانى: 35
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 19
تۆھپە : 326
توردىكى ۋاقتى: 37
سائەت
ئاخىرقى: 2016-3-15
يوللىغان ۋاقتى 2016-2-29 23:18:40 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
نېمىشقا بالىلار ئۈچۈن يازمايسىلەر   



  نۇرئەلى كاشغەر مۇقىمي               




       كىتاب ـ لوقمان ھەكىم.  كىتاب ــ رۇستەم پالۋان. (ئا.مۇھەممەتئىمىن)
    ئۇيغۇر ئەدەبىياتى نۇرغۇن يازغۇچىلار قوشۇنىغا ئىگە .ئ‍ەدەبىياتىمىزدا بارلىققا كەلگەن ئەسەرلەر مەيلى ژانىر جەھەتتىن بولسۇن ۋە ياكى مەزمۇن جەھەتتىن بولسۇن سان جەھەتتە بىر قەدەر مول ھوسۇلنى بارلىققا كەلتۈردى . ئەدەبىياتىنىڭ مەنبەسى -ئىجتىمائىي تۇرمۇش . تۇرمۇش رەڭگارەڭ ئۇسۇل بىلەن ئ‍ەدەبىياتتا ئەكىس ئ‍ېتىدۇ .
   مەرھۇم ئەخمەتجان قۇربان سابىرى  ئۇيغۇر ئ‍ەدەبىياتى ئۈچۈن ، بولۇپمۇ بالىلار ئ‍ەدەبىياتى ئۈچۈن نۇرغۇن ئەسەرلەرنى قالدۇرۇپ كەتتى . ئۇنىڭ يازغان ئەسەرلەر ژانىرى ، سانى، سۈپىتى ،مەزمۇنى ،تىلى، بەدئىيلىكى جەھەتتىن باشقا يازغۇچىلارغا قارىغاندا بىر قەدەر نەتىجىلىك .
  بۈگۈنكى كۈندە تۇرسۇنمۇھەممەت پەخىردىن ، پەرھات كازىم ، ئابلىكىم ھەسەن ، جاسارەت جاپپار قاتارلىق ئ‍ون نەچچە يازغۇچى ئ‍از بولسىمۇ بالىلار تېمىسىدا ئ‍ەسەر يېزىپ بالىلارنىڭ مەنىۋى تەشنالىقى ئ‍ۈچۈن مەلھەم بولۇپ كېلىۋاتىدۇ .بىراق ئاپتونوم رايونلۇق يازغۇچىلار جەمئىيەتىگە ئەزا  يازغۇچىلار ۋە ئەزاسىىز يازغۇچىلار نىڭ سانىغا سېلىشتۇرغاندا بۇ سان ئىنتايىن ئاز .  
     ئۇيغۇر ئ‍ەدەبىياتى زور يازغۇچىلار قوشۇنىغا ئىگە .  يازغۇچىلار نېمە ئۈچۈن بالىلار ئۈچۈن ئەسەر يازمايسىلەر؟
    ئوتتۇرا باشلانغۇچ مەكتەپ ئ‍اناتىل-ئەدەبىياتى دەرسلىكى بۇ يىل يېڭى نۇسخا، يېڭىچە مەزمۇن بىلەن يېڭىچە ئۆزگىرىش بىلەن نەشىردىن چىقتى .
    دەرسلىك كىتابنىڭ سېستىمىلىق  ئۆزگىچىلىكى بىلەن تۈزۈلۈشى ئوقۇرمەنلەرنى ۋە بالىلارنى خۇشال قىلىدۇ . بىراق بۇنىڭلىق بىلەن پۈتۈنلەي مۇككەممەل ھالەتكە كەلدى دېگىلىمۇ بولمايدۇ.
    بۇ قېتىملىق ئ‍ىسلاھ قىلىنغان تىل ئ‍ەدەبىيات دەرسلىك كىتابىنىڭ خۇشال قىلىدىغان تەرىپى ياسىنجان سادىق ، غازى ئەھمەد، قاتارلىق ئ‍ەدەبىيات سەنئەت ساھەسىدىكى بۇرۇن دەرسىلكىتە ئەسەرلىرى يوق خادىملىرىنىڭ ئەسەرلىرى كىرگۈزۈلۈشى  بىلەن ، ئۇيغۇرتىلى قىسىمىنىڭ سېستىمىلىق ، بۆلەكلەر بويىچە تۈزۈلۈشى، قىيىنلىق دەرىجخسىنىڭ بالىلارنىڭ ياش پەرقىگە ، ئەقلىي تەپەككۇرنىڭ يېتىلىش قانۇنىيتىگە ماس تۈزۈلۈشى بولۇپ ھېسابلىنىدۇ .
بىراق دەرسلىك كىتاب سەھىپىسىگە نىسبەتەن ئېلىپ ئېيتقاندا ئۇيغۇر يازغۇچىلارنىڭ ئەسەرلىرى سان جەھەتتىن بىر قەدەر ئ‍از .
    دەرسلىك كىتاب تۈزگۈچى مۇتەخەسسىسلەر نىڭ نەقىل كەلتۈرۈشچە  ئۇيغۇر يازغۇچىلارنىڭ ئ‍ەسەرلىرى  دەرسلىك كىتابنىڭ قۇرۇلمىسى ،تېما دائىرىسى ، بۆلەكلەر ئېھتىياجى بويىچە تاللىغان چاغدا شەرتكە چۈشكۈدەك ئەسەرلەرنى تاپالماپتۇ.بىزنىڭ يازغۇچى، شائىرلار ئىچىدە تىل ئەدەبىيات دەرىسىنىڭ مەزمۇن تېمىلىرىنى گەۋدىلەندۈرگۈدەك، بالىلارنىڭ پىسخىك ئالاھىدىلىكىنى گەۋدىلەندۈرۈپ ئەسەر يازالايدىغان ئاپتۇرلار يوقمۇ؟ ياكى بار بولسا دەرسىلىكى كىتابنىڭ مەزمۇنلىرى ۋە تېما دائىرسىنى گەۋدىلەندۈرگىدەك ئەسەرلەرنى نېمىشقا يازمايسىلەر؟
    قەلەم ھەققى بەرمىگەنلىك ئۈچۈنمۇ؟ ياكى ئىدارىسىدىكى ئۇنۋان ئۈچۈن ، مۇئاشى ئۈچۈن پايدىسى تەگمىگەنلىكى ئۈچۈنمۇ؟  ياكى بولمىسا بالىلار تېمىسىدا ئەسەر يېزىش ئەرزىمەس ئىشلار قاتارىدا مۇئامىلە قىلامسىلەر؟بالىلار ئەسەرلىرى مېنىڭچە سەل قاراشقا بولمايدىغان تېما.
   بالىلىرىمىز كىتابخانىلاردىنلا ئەمەس، ئەدەبىيات كىتابتىنمۇ ئۆزىگە مەنىۋى زوق ئالسۇن. مىللەتنىڭ كەلگۈسى ئەۋلادلىرى، دۆلەتنىڭ ئۈمىدى بولغان سەبىيلەرنىڭ ئېھتىياجى ئۈچۈن بولسىمۇ، خەلق ئۈچۈن مىننەتسىز خىزمەت قىلىش ئۈچۈن بولسىمۇ يېزىپ تۇرۇڭلار. دەرسلىك كىتابلىرىمىز سۈيى مول دەريا بويىدا تۇرۇپ ئۇسساپ قالمىسۇن  بالىلىرىمىزنىڭ تەشنا قەلبى قانسۇن .  بۈگۈنكى بالىلار كەلگۈسىدىكى بىر تۈركۈم خەلق. خەلقنى تەربىيلەشتىن ئىبارەت بۇ ئۇلۇغۋار ئىش ئۈچۈن بولسىمۇ يېزىپ قويۇڭ .
    كىتاب ـ مىللەتنىڭ مەنىۋىي قىياپەت مەكتىپى. كىتاب ـ ئىنسانلار ئۆز قولى بىلەن بەرپا قىلغان بىردىنبىر ئەلېھرام دېگەن ئىدى ئالىم ئابدۇشۈكۈر مۇھەممەتئىمىن.  دەرسلىك كىتاب بولسا نەچچە مىڭلىغان بالىلارنى تەربىيلەيدىغان بىر قامۇس. مۇشۇنداق ئۇلۇغۋار، ئەمەلىي ئىشتا بولسىمۇ نېمىشقا دەرسىلىك كىتابقا مەخسۇس بالىلار ئۈچۈن ئەسەر يازمايسىلەر؟
uyghuray

2

تېما

21

دوست

5978

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   19.56%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  46508
يازما سانى: 346
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 9
تۆھپە : 1861
توردىكى ۋاقتى: 122
سائەت
ئاخىرقى: 2016-3-15
يوللىغان ۋاقتى 2016-3-1 15:17:47 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مۇبارەك بولسۇن ! بەك ئەھمىيەتلىك پىكىرنى ئوتتۇرغا قۇيۇپسىز ! تولىمۇ سۆيۇندۇم ھەم مەنمۇ قوللايمەن پىكىرىڭىزنى !

0

تېما

2

دوست

3773

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   59.1%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  22136
يازما سانى: 104
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 1208
توردىكى ۋاقتى: 240
سائەت
ئاخىرقى: 2016-3-15
يوللىغان ۋاقتى 2016-3-1 16:42:48 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئۆزلىرى ئەدەبىيات ئوقۇپ يازمىغان يەردە ، بىزدەك تېخنىكا ئوقۇغانلار قانداقمۇ يازارمىز -دەيلا. لېكىن ياخشى تېما بولۇپتۇ

0

تېما

0

دوست

385

جۇغلانما

ئادەتتىكى ئەزا

ئۆسۈش   42.5%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  55076
يازما سانى: 34
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 102
توردىكى ۋاقتى: 11
سائەت
ئاخىرقى: 2016-3-15
يوللىغان ۋاقتى 2016-3-1 18:18:19 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئويلۇنۇشقا تىگىشلىك  يېڭى   تىما  تەشەككۈرلەر
uyghuray

34

تېما

5

دوست

3434

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   47.8%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  34629
يازما سانى: 267
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 68
تۆھپە : 1033
توردىكى ۋاقتى: 83
سائەت
ئاخىرقى: 2016-3-15
يوللىغان ۋاقتى 2016-3-1 20:11:55 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئاتا -ئاننىڭ تۇرمۇش سۈرەتلىرى باللار ئۈچۈن ئەڭ ياخشى يىزىلغان كىتاپ

0

تېما

0

دوست

60

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   20%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  57056
يازما سانى: 6
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 18
توردىكى ۋاقتى: 1
سائەت
ئاخىرقى: 2016-3-9
يوللىغان ۋاقتى 7 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
راس يېڭى تىما بوپتۇ مەنمۇ قوللايمەن

7

تېما

1

دوست

583

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   16.6%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  56444
يازما سانى: 38
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 19
تۆھپە : 162
توردىكى ۋاقتى: 13
سائەت
ئاخىرقى: 2016-3-15
يوللىغان ۋاقتى 6 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
سىزنىڭ ھەيۋەتلىك ئىسمىڭىز بولغاندىكىن سىز يازسىڭىز بولمامدۇ
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )