قولاي تىزىملىك
ئىزدەش
بېكەت تەۋسىيەسى:
كۆرۈش: 2109|ئىنكاس: 19

دولمۇش-تۈركىيە خاتىرلىرى-4

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

27

تېما

23

دوست

2381

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   12.7%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  56444
يازما سانى: 144
نادىر تېمىسى: 2
مۇنبەر پۇلى: 87
تۆھپە : 740
توردىكى ۋاقتى: 67
سائەت
ئاخىرقى: 2016-7-31

تۆھپىكار ئەزا

يوللىغان ۋاقتى 2016-3-23 00:55:00 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
دولمۇش
[تۈركىيە خاتىرىلىرىم4]
بۇمەريەم
(ئالدىنقى ئۈچ قىسىمدا ئىجتىمائىي مەسىلىلەر ھەققىدە سۆزلەندى. بۇ قىسىمدا گەپنى يەڭگىلرەك قىلىپ،سىلەرنى ئاممىباپ ئۇچۇر بىلەن تەمىنلىمەكچىمەن. )


Ekran Alıntısı.JPG

دولمۇش (مىنۇبۇس-中巴) تۈركىيەدىكى ئەڭ كۆپ قوللىنىلىدىغان شەھەر ئىچى ئاممىۋى قاتناش ۋاستىلىرىنىڭ بىرى. ئىستانبۇل قاتارلىق چوڭ شەھەرلەردە ھەرخىل زامانىۋىي قاتناش ۋاستىلىرى ۋە قاتناش يوللىرى بەرپا قىلىنغانسېرى دولمۇشلار ئازايتىلىۋاتقان بولسىمۇ، دولمۇش يەنىلا تۈركىيە تەۋەسىدە ئەڭ كەڭ قوللىنىلىدىغان قاتناش ۋاستىلىرىنىڭ بىرى سۈپىتىدە توختىماي قاتنىماقتا. (كىنولاردا چىققانغا ئوخشاش ھەممە ئادەم شەخسىي ماشىنىدا ماڭىدىغان ئىش يوق) تۈركىيەدە دولمۇش ئەڭ باشتا 1969-يىلى ئىستانبۇلدا قاتنىغان بولۇپ، دولمۇشچىلىقنىڭ ئىجاد قىلىنىشى ھېساپتا جۇمھۇرىيەت دەۋرىدىكى قاپقارا كاستۇم، قارا قالپاق، پارقىراق بەتىنكە ۋە ئاپئاق پەلەي كىيىۋالغان مەخسۇس شوپۇرلارنىڭ فورد ماركىلىق ئېسىل ماشىنىسىنى ئىشقا سېلىپ بايلارنى توشۇپ پۇل تاپىدىغان، ياۋروپاسىمان « تاكسىچىلىق» سودىسىغا قارشى قوزغالغان خەلق ئىنقىلابىنىڭ سىمۋوللىرىدىن بىرى بولۇپ قالغان ۋە ناھايتى تېزلىكتە دۆلەتنىڭ ھەرتەرەپلىرىگە تارقالغان . باشقىچە مەنىدە قىلىپ ئېيتساق، دولمۇشلار چىققاندىن كېيىن، ماشىنىسى يوق كەمبەغەللەرمۇ بىر يەرگە ماشىنىغا ئولتۇرۇپ بارالايدىغان بولغان. تۇنجى دولمۇشنىڭ كىرا ھەققى بىر موچەن بولۇپ، مانا بۈگۈن ئىككى لىرادىن ئۈچ لىراغىچە بولماقتا. قاتناش ۋەقەلىرىنى كۆپ سادىر قىلىش، مۇھىتنى بۇلغاش،دۆلەتتىن باج ئوغرىلاش قاتارلىق سەلبى تەرەپلىرى بولسىمۇ، دولمۇشنىڭ ھازىرغىچە ھۆكۈمەتنىڭ ئۇرۇنغىنىغا قارىشى توختىتىلالمىغانلىقىنىڭ سەۋەبى دەل ئۇنىڭ كۆپىنچە كىشىلەرنى ئۆزىگە كۆندۈرىۋالغانلىقىدا. دولمۇش يولۇچىلىرىنىڭ ئىچىدە ئۇنىۋېرسىتېت ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچىلىرىدىن تارتىپ، ناۋاي، موزدوزغىچە، دوختۇردىن تارتىپ ئىشسىز گادايغىچە جەمئىيەتنىڭ ھەر قاتلىمىدىكى كىشىلەرنى تاپقىلى بولىدۇ. بەزىدە ھەتتا شەخسى پىكابى تۇرۇقلۇق، پەقەتلا دولمۇشقا كۆنۈپ قالغانلىقى ئۈچۈن ياكى يېقىلغۇ پۇلىنى تېجەش ئۈچۈن بىر يەرگە دولمۇشتا بارىدىغانلارمۇ بار.

kusadasi-minibus-dolmus-public-called-street-turkey-turkey-share-taxis-run-set-r.jpg

تۈركىيەدە دولمۇشلار باش بېكەتتىن ئاخىرىقى بېكەتكىچە مۇقىم بىر لىنىيەدە قاتنايدۇ. خۇددى ئاپتۇبۇسلارغا ئوخشاشلا يولنىڭ قارشى تەرىپىدە سىزنى كەلگەن يېرىڭىزگە ئاپىرىدىغان دولمۇش بېكىتى بولۇشى ناتايىن. چۈنكى بۇ دۆلەتنىڭ شەھەر قۇرۇلۇشى بولۇپمۇ كونا شەھەر رايونلىرىنىڭ قۇرۇلۇشى پلانسىز ۋە قالايمىقان، يەنە كېلىپ يەر تۈزۈلۈشى ئىدىرلىقسىمان ھالەتتە. شۇنىڭ ئۈچۈن بىزنىڭ ۋەتىنىمىزدەك بىر يەردىن يەنە بىريەرگە بېرىپ قايتىدىغاندا چۈشكەن بېكەتنىڭ قارشى تەرىپىدىكى بېكەتتىن ئاپتۇبۇس قاتارلىقلارغا ئولتۇرۇپ كەتكىلى بولىدىغان بۇنداق ئىشلار پەقەتلا رەتلىك مەھەللىلەردە ۋە چوڭراق رايونلارنىڭ ئاۋات جايلىرىدىلا مۇمكىن بولىدۇ. شۇڭا دولمۇشقا چىقىدىغانلارنىڭ ھەممىسى ئاساسەن دېگۈدەك بۇ دولمۇشنىڭ قايسى مەھەللىگە بارىدىغانلىقى ۋەقەيەرلەردىن ئۆتىدىغانلىقىنى بىلىدىغان كىشىلەردۇر. دولمۇشنىڭ خەقلەرنىڭ كۆڭلىنى مايىل قىلىۋالغان بىرىنجى ئالاھىدىلىكى لېنىيە ئىچىدە، توختىغىلى بولىدىغانلىكي يەر بولسا قەيەردە چىقىمەن دېسىڭىز شۇ يەردە توختايدۇ، قەيەردە چۈشىمەن دېسىڭىز شۇيەردە چۈشۈرۈپ قويىدۇ. ھەتتا توختاشقا بولمايدىغان جايلاردا توختايدىغان ئىشلارنىمۇ دائىم دېگۈدەك ئۇچراتقىلى بولىدۇ. شوپۇر بۇنىڭغا غودىراپمۇ قويمايدۇ. دولمۇشقا كۆنۈپ قالغان نۇرغۇن كىشىلەر يول مېڭىشقا ئۇ قەدەر ھورۇنلۇق قىلىدۇكى، بىر يولۇچى چۈشىۋېلىپ ئىشىك تېخى تولۇق يېپىلماستىن، دولمۇش تېخى 15 مېتىر ماڭماستىن «مۇسائىتبىر يەردە» (جانلىق تەرجىمە- مەن مۇشۇ يەردە چۈشۈۋالاي) دەيدىغانلار چىقىدۇ. شەھەرئىچى قاتناش ۋاستىلىرنىڭ ئىچىدە ھەممىدىن تېز ئېلىپ بارىدىغىنى ۋە بېكەتتە ئادەمنى ئەڭ ئاز ساقلىتىدىغىنى دولمۇش، دېيىشكىمۇ بولىدۇ. بەزىدە دۆلەت ئاپتۇبۇسى پۇسۇلداپ ھەر بىكەتتە بىردىن توختاپ، 200 مېتىر نېرىدىن يۈگۈرۈپ كېلىۋاتقانلارنى ساقلاپ-يۇ بېكەتكە كېلىپ بولغۇچە ئوخشاش مەنزىلگە قاتنايدىغان دولمۇشتىن بەش ئونى ئۆتۈپ بولىدىغان ئىشلارمۇ بار. چۈنكى دولمۇشلار خۇددى تۇرمۇزى تۇتمىغاندەك، بىر- بىرىبىلەن رىقابەتلىشىپ تېز مېڭىشىدۇ. ئادەتتە تۈركىيەدە قاتناش سەل قىستاڭ بولمىسا، مېنىستىرلارنىڭ ماشىنىسى ئۆتىدىغان ئىش بولمىسا ساقچى تىكىلىپ تۇرۇۋېلىپ، ماشىنىلارغا جەرىمانە قويىدىغان ئادەت يوق. ئەمما قەرەللىك تەكشۈرۈشلەر بار. دولمۇشلار قانچە تېز ماڭسا پۇلنى شۇنچە كۆپ تاپىدۇ. مۇشۇنداق مېڭىپ يولدىن ئۆتۈپ كېتىۋاتقانلارنى پالاققىدە سوقۇپ قويىدىغان ئىشلارمۇ بولۇپ تۇرىدۇ. بىر نەچچە يىل بۇرۇن كەچلىك خەۋەردە ئىستانبۇلدىكى بىر پېنسىيونېر موماينىڭ ئوخشاش كوچىدا ئوخشاش دولمۇش تەرىپىدىن كەينى- كەينىدىن ئۈچ قېتىم سوقۇۋېتىلگەنلىكى بىر نەچچە قانالدا بەس- بەستە كۆرسىتىلىپ يۈرەتتى.

4_sprinterdolmus.jpg

دولمۇشقا چىققان ئەر كىشىلەر مەيلى چوڭ مەيلى كىچىك بولسۇن ئاساسەن دېگۈدەك «سەلامۈنئەلەيكۇم» دەپ چىقىدۇ. گەرچە بىرەر ئادەمنىڭ ئاڭلىغۇدەك ئاۋازدا جاۋاپ قايتۇرغىنىنى تۈزۈك ئاڭلىغىلى بولمىسىمۇ بۇ ئادەتنىڭ ھازىرغىچە ئۆكسۈپ قالغىنى يوق. ئەمما چوڭ شەھەرلەردىكى كوچا ئاپتۇبۇسى، مېترو، ترامۋاي، پاراخوت قاتارلىق باشقا ھەرقانداق قاتناش ۋاستىلىرىدا بۇنداق سالام بېرىپ چىقىدىغان ئىشلار ئاندا- ساندا كۆرۈلسىمۇ ئاساسەن دېگۈدەك كۆرگىلى بولمايدۇ. دولمۇشقا چىققان كىشىنىڭ بىرىنجى قىلىدىغان ئىشى ئولتۇرىدىغان يەر ئىزدەش، يەر بولمىسا تۇتۇۋالغىدەك تۇتقۇچ تېپىش، ئۇمۇ بولمىسا دەلدەڭشىگىنىچە «ئىلەرلەيىن لۈتفەن» (جانلىق تەرجىمە- ئازراق سۈرۈلگەن بولساڭلار) دەپ سەپەرداشلىرىنىڭ ئازراق يەر بوشىتىپ بېرىشىنى ئۆتۈنۈش بولىدۇ. ئىككىنجى قىلىدىغان ئىش پۇل تۆلەش. كىشىنىڭ ئىچىنى ئىللىتىدىغىنى دولمۇشلاردا بىزنىڭ ۋەتەندىكىگە ئوخشاش ماشىنىنى تېخىمۇ تارلاشتۇرۇپ ئادەم دۆشكۆللەپ پۇل يىغىدىغان بېلەتچى بولمايدۇ. خەق دولمۇشقا چىقىپ بولغاندىن كېيىن پۇلىسىنى كۈچ ئۇلاش شەكلى ئارقىلىق شوپۇرغا يەتكۈزىدۇ. سىز پۇلىڭىزنى سىزنىڭ ئالدىڭىزدىراق تۇرغان ياكى ئولتۇرغان بىرىگە بېرىپلا قويسىڭىز ئىشىڭىز تۈگەيدۇ. ئۇلارمۇ ئالدىدىكىسىگە بېرىدۇ، مۇشۇ شەكىلدە يول كىراسى شوپۇرنىڭ قولىغا تېگىدۇ. ئەگەر پۈتۈن پۇل بەرگەن بولسىڭىز، ئەڭ كىچىك پۈتۈن پۇل بەش لىرادىن تارتىپ ئەڭ چوڭ پۈتۈن پۇل 200 لىرانىڭمۇ ئاشقىنى بىرتىيىن كەملەپ قالماي يەنە سىزنىڭ قولىڭىزغا يېنىپ كېلىدۇ. بۇنداق كۈچ ئۇلاپ پۇل تۆلەيدىغان ئىشلارنى پۇل تۆلەپ ماڭىدىغان چوڭ ئاپتۇبۇسلاردىمۇ ئۇچراتقىلى بولىدۇ. مەن نۇرغۇن قېتىم پورتمالىنى يوقىتىپ قويغان، يېنىغا پۇل سېلىشنى ئۇنتۇپ قالغان، پۇلىسى يوق چارىسىز قالغان كىشىلەرنىڭمۇ دولمۇشقا چىقىۋەرگەنلىكىگە، دولمۇش شوپۇرلىرىنىڭ ئەھۋالنى بىلگەندىن كېيىن ئۇلارنى چۈشۈرىۋەتمەي نەگە دېسە ئاپىرىپ قويغانلىقىغىمۇ شاھىت بولدۇم.
دولمۇشتا ياش ئوغۇللارنىڭ ياشانغانلارغا، بالا كۆتۈرىۋالغان ياكى ھامىلدار ئاياللارغا ۋە ئەرلەرنىڭ ئارىسىدا قىستىلىپ كەتكەن قىزلارغا ئورۇن بېرىشى ئومۇميۈزلۈك ئەھۋال. ئادەتتە بىر بوش ئورۇن چىققان بولسا ياش ئوغۇللار ياكى ئەرلەر ئالدىراپ ئولتۇرمايدۇ، ئاۋال ياشانغانلارنى ۋە ئاياللارنى ئولتۇرۇشقا دەۋەت قىلىدۇ. ئولتۇرماي قالسا ئاندىن ئۆزى بېرىپ ئولتۇرىدۇ. ھېچكىشى يەنە بىر كىشىگە ئوشۇق گەپ قىلمايدۇ. شالاپىشتىپ نەرسە يەيدىغان، كىرىسلىتىپ گازىر چاقىدىغان، ۋارقىراپ تېلېفوندا سۆزلىشىدىغان، ھەق تۈفى دەپ تۈكۈرىدىغان، تەر پۇراپ قالغان قولتۇقىنى خەقنىڭ بۇرنىغا يېقىن تۇتۇپ، بۇرنىنىڭ تۈۋىگە كېلىپ پۇشۇلداپ تىنىپ تۇرىدىغان ئىشلارنى قالايمىقانراق چەت مەھەللىلەرنىڭ دولمۇشلىرىدىمۇ ئاساسەن كۆرگىلى بولمايدۇ. ئەگەر بۇنداق ئادەملەر بولۇپ قالسا ھەممە ئادەم قاچىدۇ. خەقلەرنى بىئارام قىلىۋەتكەن يولۇچىغا بولسا شوپۇر سۆزلەپ قويىدۇ. بەزىدە بولۇپمۇ ياز ئايلىرى ئىسسىقتىن دولمۇشتا ھالىدىن كېتىدىغانلارمۇ چىقىپ قالىدۇ. بۇنداق چاغلاردا كىشىلەرتۇشمۇ- تۇشتىن ياردەمگە ئېھتىياجلىق كىشىگە خۇددى ئۆز تۇغقىنىدەك بىرى سۇ بەرسە بىرى يەلپۈپ، يەنە بىرى قۇچىقىدا يۆلەپ، بەزىلىرى بولسا قول- پۇتلىرىنى ئۇۋىلاپ ئەتراپىدا پايپېتەك بولۇشىدۇ.  ئەھۋالى خېلىلا ئېغىر كىشلەرگە نىسبەتەنمۇ «ئۆلسە ئۆلۈكى ماڭا قالمىسۇن» دەپ قاچىدىغان ئىشلارنى مەن ئاساسەن كۆرۈپ باقمىدىم.

1414516698544.jpg


32722912.jpg

ھەرقانچە مەينەت ۋە كونا دولمۇش بولسىمۇ ئاخىرىقى بېكەتكە بارغاندا پاكىزراق شوپۇر بولسا تازىلايدۇ، تازىلىققا ئەڭ ئەھميەت بەرمەيدىغان شوپۇرلارمۇ ھېچ بولمىسا ھاۋا ئالماشتۇرىدۇ. تەبئىي ھالدا مەھەللە قانچە تەرەققىي قىلغان بولسا دولمۇشلىرى شۇنچە پارقىراپ تۇرىدۇ. مەھەللە قانچە كونا، كەمبەغەل بولسا دولمۇشىمۇ شۇنچە كىر چىراي كۆرۈنىدۇ. بەزى دولمۇشلارغا چىقسىڭىز شوپۇر بىلەن ماشىنىنىڭ ئىچىگە قاراپ ئۆزىڭىزنى رەسمىي بىرەر ئىدارە- ئورگاننىڭ خىزمەت تەكشۈرۈشكە ماڭغان ئالاھىدە خادىمىدەك ھېس قىلىپ كېتىسىز. بولۇپمۇ تەرەققىي قىلغان مەھەللىلەرنىڭ دولمۇشى مۇشۇنداق بولىدۇ. ئۇنداق دولمۇشلارنىڭ ئورۇندۇقلىرى راست خۇرۇمدىن تىكىلگەن ۋە راھەت، تاملىرى پىششىقلانغان زىننەت تاختايلىرى بىلەن قاپلانغان، تورۇسلىرىغا ئالاھىدە چىراغلار ئورنىتىلغان. بۇنى شوپور قانداق ياسىغۇسى بولسا، يانچۇقىنىڭ ئەھۋالىغا قاراپ ياسىۋالىدۇ. ئەمما بۇس پۇراپ كەتكەن دولمۇشلارنىمۇ بەزىدە ئۇچرىتىپ قالىسىز.
تۈركىيەدىكى بارلىق دولمۇشچىلارنىڭ ھەق- ھوقۇقىنى قوغداپ، ئىگە چىقىدىغان «دولمۇشچىلار ئىشخانىسى»، «دولمۇشچىلار فوندى جەمئىيىتى» قاتارلىقلار ئورۇنلارمۇ بار. بەزىدە دولمۇشلارنىڭمۇ كارتىلىق بولىدىغانلىقى يا بولمىسا توختىتىلىدىغانلىقى ھەققىدە مىش- مىش پاراڭلارمۇ چىقىپ قالىدۇ. ئەمما دولمۇشلارنىڭ زادى قاچان تەرتىپكە چۈشۈرۈلۈپ، قاچان توختىتىلىدىغانلىقى ھەققىدە بىر نېمە دېمەكمۇ تەس. بەلكى مۇشۇ سەۋەپلىك نۇرغۇنلىغان ئاممىنىڭ بېلىتىدىن قۇرۇق قېلىشتىن قورقماي تەۋەككۈلچىلىك بىلەن بۇ ئىشنى ئەمەلگە ئاشۇرغىدەك ھۆكۈمەت باشلىقلىرىمۇ ئاز چىقىشى مۇمكىن.  دولمۇش قاتنىشى خەلقنىڭ ئىرادىسى بىلەن ئىجاد قىلىنغان قاتناش شەكلى بولغاچقا ئۇنىڭ توختاپ- توختىماسلىقىمۇ ھۆكۈمەت سۇنغان يېڭى تاللاشلارغا ئاساسەن خەلق تەرىپىدىن توختىتىلىشىمۇ مۇمكىن. دولمۇشلار خۇددى تەقدىرىنىڭ قانداق بولىدىغانلىقى ھەققىدە ئېغىر ئۇھ تارتىپ ئويلىنىپ يەرگە قاراپ كېتىۋاتقان يالغۇز بوۋايدەك 48- يىلىغا قاراپ ئىلگىرلىمەكتە.



Ekran Alıntısı.JPG
uyghuray

4

تېما

52

دوست

1 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   7.14%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  33927
يازما سانى: 1240
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 13
تۆھپە : 3854
توردىكى ۋاقتى: 1256
سائەت
ئاخىرقى: 2016-8-3
يوللىغان ۋاقتى 2016-3-23 18:59:32 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
   ئەسەر ياخشى چىقىپتۇ .
نۇرغۇنلىغان قىرىنداشلىرىمىز تۈركىيەگە چىققاندا ئەڭ ئالدى بىلەن دىموگىراتىيە دۆلىتى ھەم ئىسلام قىممەت قارىشى كۈچلۈك بولغان بىر دۆلەتكە نىسبەتەن ئالاھىدە ھاياجان ھۇجۇدىمىزنى بىر ئالىدۇ .ئاندىن كۆزىمىزگە تۈركىيەنىڭ ھەممە نىمىسى ئېسىل ،ياخشى ،ئىلمىي ساپالىق كۆرىنىدۇ .ئەمىلىيەتتە تۈركىيەمۇ شنجاڭغا ئوخشاش ئىككى ئىجدىمائى قىممەت قاراش ۋە ئىجدىمائى تەبىقە ئايرىلىشى ئىغىر بولغان دۆلەت .فوسفور بوزىنى تۈركىيەنى ئىككى قىممەت قاراش ۋە تەبىقىگە ئايرىۋەتكەن .بىز كۆرىدىغىنىمىز ؟ئىستانبول ،ئەنقەرە تەرەپلەر بولۇپ بۇ جايلار تىپىك ياۋروپا مەدىنىيىتى ۋە تۈرك قەدىمقى مەدىنىيەت ئىنتايىن ئىلىمىي بىرىككەن ،تەرەققىيات ۋە ئىقتىساد خىرىستىيانلار ۋە يەھۇدى دىنى مۇرتلىرى ،دىنسىزلار ،كامال تۈركلىرىنىڭ قولىدا .

0

تېما

2

دوست

3086

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   36.2%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  44993
يازما سانى: 287
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 918
توردىكى ۋاقتى: 136
سائەت
ئاخىرقى: 2016-7-15
يوللىغان ۋاقتى 2016-3-23 19:15:34 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
putin يوللىغان ۋاقتى  2016-3-23 18:59
ئەسەر ياخشى چىقىپتۇ .
نۇرغۇنلىغان قىرىنداشلىرىمىز تۈ ...

تەرەققىيات ۋە ئىقتىساد خىرىستىيانلار ۋە يەھۇدى دىنى مۇرتلىرى ،دىنسىزلار ،كامال تۈركلىرىنىڭ قولىدا....
قايسى يەھۇدى مۇرتلىرى، قايسى دىنسىزلار، قايسى كامال تۈركلىرىنىڭ قۇلىدىكەن؟
ھېلىمۇ تۈركىيەدىكى رۇسلارنىڭ قۇلىدا دىمىدىڭىز.

0

تېما

0

دوست

2942

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   31.4%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  14498
يازما سانى: 159
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 59
تۆھپە : 896
توردىكى ۋاقتى: 126
سائەت
ئاخىرقى: 2016-7-28
يوللىغان ۋاقتى 2016-3-23 19:52:42 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
putin يوللىغان ۋاقتى  2016-3-23 18:59
ئەسەر ياخشى چىقىپتۇ .
نۇرغۇنلىغان قىرىنداشلىرىمىز تۈ ...

ھەرقانچە بولسىمۇ مەينەت،زابوي ئورۇس چوشقىلىرىدىن ياخشىراقتۇ.....
uyghuray

0

تېما

2

دوست

3086

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   36.2%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  44993
يازما سانى: 287
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 918
توردىكى ۋاقتى: 136
سائەت
ئاخىرقى: 2016-7-15
يوللىغان ۋاقتى 2016-3-23 19:53:47 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بەزىلەر دولمۇشنى تەرەققى قىلمىغان قاتناش ۋاستىسى دەپ ئويلاپ قالغان چېغى.  ئىستانبۇلنى مىسالغا ئالساق،  قاتناش ۋاستىلىرىنىڭ تۈرى ناھايتى كۆپ.  شەھەرلىك ھۆكىمەت ۋە شەخسىلەرنىڭ ئاپتۇبۇس،  تىراللىبۇس،  مېتروبۇس، مېترو، ترامۋاي،  دولمۇش، مىنىبۇس، ۋاپۇر، فېرىبۇت ( ئاخىرقى ئىككىسى ئىستانبۇل ئىچى دېڭىز بوغۇزى، ئىستانبۇل بۇرسا ئارلىقىدا قاتنايدىغان يۇلۇچى ۋە ماشىنىلارنى تۇشۇيدىغان قاتناش ۋاستىلىرى)... ساناپ كەلسە بۇلارنىڭ تۈرى جىق.   دولمۇش پەقەت قۇرۇقلىقتىكى،  ئاپتۇبۇس، مىنىبۇس كىرەلمەيدىغان، ئەگرى بۈگرى تار كوچىلارغا ماسلاشتۇرۇپ قوللىنىدىغان قاتناش ۋاستىسى بولغاچقا ناھايتى قولايلىق بۇلۇپ كەتكەن. خالىغان يەردە چۈشۈپ، خالىغان يەردە چىققىلى بۇلىدۇ، تار، ئارقا كوچىلاردا مۇكىدەك قاتناپ ئادەمنى پىيادە مېڭىش ئاۋارچىلىقىدىن قۇتۇلدۇرىدۇ. دۇنيادا پەقەت تۈركىيەدىلا بارمىكىن دەيمەن

0

تېما

8

دوست

4388

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   79.6%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  5956
يازما سانى: 145
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 52
تۆھپە : 1383
توردىكى ۋاقتى: 563
سائەت
ئاخىرقى: 2016-8-2
يوللىغان ۋاقتى 2016-3-23 20:05:10 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ھارمىغايسىز! ماھىرە نىڭ داۋامىنى يېزىۋەتكەن بولسىڭىز باشقا تېما يوللاپ يۈرگۈچە!ئەلۋەتتە بۇ تېمىڭىزنىمۇ ياقتۇردۇم،بىزگە سۇنغان نېئىمىتىڭىز پۈتۈن بولسا دەيمەنغۇ ئەمدى.

0

تېما

11

دوست

551

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   10.2%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  60064
يازما سانى: 47
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 168
توردىكى ۋاقتى: 50
سائەت
ئاخىرقى: 2016-8-2
يوللىغان ۋاقتى 2016-3-23 20:13:24 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
تېما ئىگىسىنىڭ ئەجرىگە كۆپ تەشەشككۈر.

0

تېما

10

دوست

2356

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   11.87%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  56316
يازما سانى: 208
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 701
توردىكى ۋاقتى: 197
سائەت
ئاخىرقى: 2016-8-3
يوللىغان ۋاقتى 2016-3-23 21:03:08 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
putin يوللىغان ۋاقتى  2016-3-23 18:59
ئەسەر ياخشى چىقىپتۇ .
نۇرغۇنلىغان قىرىنداشلىرىمىز تۈ ...

«ئىككى ئىجتىمائى قىممەت قاراش، ۋە ئىجتىمائى تەبىقە ئايرىلىشى »مۇشۇ توغرىسىدا ئازراق چۈشەنچە بەرسىڭىز بۇپتىكەن ، مەن تازا ئاڭقىرالماي قالدىم. يوق يەردىن پۇتاق تېپىش مەقسىتىم يوق، قايسى خىل قىممەت قاراشلارنىڭ مەۋجۇتلىقىنى بىلۋالاي دىدىم خالاس
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )