قولاي تىزىملىك
ئىزدەش
بېكەت تەۋسىيەسى:
كۆرۈش: 3945|ئىنكاس: 50
بېسىپ چىقىرىش ئالدىنقى تېما كېيىنكى تېما

خوجا: تۈركىيە سېكۇلارىزىمدىن يىراقلىشىۋاتامدۇ؟

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

16

تېما

0

دوست

1095

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   9.5%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  66801
يازما سانى: 48
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى: 42
تۆھپە : 340
توردىكى ۋاقتى: 42
سائەت
ئاخىرقى: 2016-6-17
مەلۇم قەۋەتكە يۆتكىلىش
ساھىبخان
يوللىغان ۋاقتى 2016-5-14 21:36:40 |ئايرىم كۆرۈش |تەتۈر تىزىش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   hojahaxim تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2016-5-15 18:15  

7670491854102810728.jpg

تۈركىيە سېكۇلارىزىمدىن يىراقلىشىۋاتامدۇ؟

زەن تاۋ

(بېيجىڭ ئۇنىۋېرستېتى تارىخ پەنلىرى ئىنىستىتۇتى مۇئاۋىن پرافىسسورى)

خوجا ھاشىم تەرجىمىسى

يېقىندىلا، تۈركىيە بۈيۈك مىللەت مەجلىسى باشلىقى ئىسمايىل قەھرىمان  ئىستانبۇلدا ئېچىلغان بىر قېتىملىق يىغىندا: بىز بىر مۇسۇلمان دۆلەت، شۇڭا بىزنىڭ چوقۇم بىر دىنى ئاساسىي قانۇنىمىز بولىشى كېرەك، بۇ ئاساسىي قانۇندا سېكۇلارىستلارغا ئورۇن بولمايدۇ، دېدى. ئۇنىڭ بۇ سۆزلىرى تۈركىيە سىياسىي سەھنىسى، ئىجتىمائىي قاتلام ۋە تاراتقۇلاردا كۈچلۈك داغدۇغا قوزغىدى. ئوخشاشلا ئادالەت ۋە تەرەققىيات پارتىيەسىگە تەۋە بولغان باش مىنىستىر داۋۇت ئوغلۇ ۋە پرېزىدېنت ئەردوغانمۇ ئارقا-ئارقىدىن ئىپادە بىلدۈرۈپ ئۆزلىرىنىڭ سېكۇلارىزىمدا چىڭ تۇرىدىغانلىقىنى بىلدۈرۈشتى. ئەمما خەلقئارا ئاخبارات ۋاستلىرى بۇ ئىشقا ئالاھىدە كۆڭۈل بۆلدى. كىشىلەرنىڭ ئورتاق بىر ئەندىشىسى بولسا: بۇ تۈركىيەنىڭ ئىسلاملاشتۇرىلىدىغانلىقىنىڭ بېشارىتىمۇ؟
تارىخىي نۇقتىدىن قارىغاندا، نەچچە ئون يىلدىن بۇيان تۈركىيە سېكۇلارىزىمىنىڭ كۈنسېرى كەينىگە چېكىنىۋاتقانلىقى ھەققىدىكى پاراڭلار ئۈزۈلمەي كەلدى. ئالدىنقى ئەسىرنىڭ 50- يىللىرىدا تۈركىيە ئەمدىلا دېموكراتىيەلەشتۈرۈلگەن ۋاقىتتا ئەدنان مەندەرەس رەھبەرلىكىدىكى دېموكراتلار پارتىيەسى ئىزچىل سېكۇلارىزىم پىرىنسىپلىرىغا خىلاپلىق قىلىش بىلەن ئەيىپلەنگەن. 70- يىللاردا نەجمىدىن ئەرباقان ۋەكىللىدىكى پائال سىياسىي ئىسلام كۈچلىرى تۈركىيەدە ئىسلام ھۆكۈمرانلىقى قۇرىدىغانلىقى جاكارلاپ كىشىلەرنىڭ ئەندىشىنى قوزغىغان ئىدى. 1996- يىلى ئەرباقان ۋەكىللىدىكى گۈللىنىش پارتىيىسى تەختكە چىققان ۋاقتىدا بۇ خىل ئەندىشە چېكىگە يەتكەن دېيىشكە بولىدۇ. ئىككىنچى يىلىلا گۈللىنىش پارتىيىسى«تۈركىيە سېكۇلارىزىمى ۋە ئاتا تۈرك مىراسلىرىنىڭ قوغدىغۇچىسى» ئاتالغان ھەربىيلەر قوزغىغان يۇمشاق سىياسىي ئۆزگىرىش تەرىپىدىن تەختتىن چۈشۈرۈلدى، گۈللىنىش پارتىيەسىمۇ ئەمەلدىن قالدۇرۇلدى. سەۋەبى دەل ئۇلارنىڭ تۈركىيە سېكۇلارىزىمىنىڭ پىرىنسىپلىرىغا خىلاپلىق قىلىشى ئىدى. ئەمما دىن-سېكۇلارىزىم ئوتتۇرىسىدىكى كۈرەش بۇنىڭلىق بىلەن توختاپ قالمىدى. 21- ئەسىر ھارپىسىدا، ئەردوغان ۋەكىللىدىكى گۈللىنىش پارتىيسىدىن ئايرىلىپ چىققان تېخىمۇ پائال ياشلار ئادالەت ۋە تەرەققىيات پارتىيىسنى قۇرۇپ، 2002- يىلى سايلام ئارقىلىق تەختكە چىقىپ بۈگۈنگىچە ھۆكۈمرانلىق قىلىپ كېتىۋاتىدۇ.
قەھرىماننىڭ سۆزلىرى قوزغىغان مۇنازىرە ۋە ئەنسىرەشلەر كىشىلەرنىڭ ئادالەت ۋە تەرەققىيات پارتىيەسىنىڭ سېكۇلارىزىم ئەنئەنىسىدە چىڭ تۇرۇش-تۇرالماسلىقىغا بولغان بىقارار ئويلىرىنى ئەكس ئەتتۈرۈپ بەردى. ئادالەت ۋە تەرەققىيات پارتىيەسىنىڭ ئۆتكەن ئون نەچچە يىللىق ھۆكۈمرانلىقى ئاستىدىكى تۈركىيە بارغانسېرى كونسېرۋاتىپلىشىش يولىغا قاراپ ماڭدى. بۇنىڭ دائىم تىلغا ئېلىنىدىغان دەلىلى بولسا تۈركىيەدە ئۇزاق ۋاقىتتىن بېرى داۋاملاشقان ئاياللارنىڭ ئاممىۋى سورۇنلاردا ياغلىق چىگىشىنىڭ مەنئىي قىلىنىش بۇيرۇقىنىڭ ئادالەت ۋە تەرەققىيات پارتىيەسى تەرىپىدىن ئەمەلدىن قالدۇرۇلىشىدۇر. ئەمەلىيەتتە تېخىمۇ مۇھىمى ئىجتىمائىي كەيپىياتنىڭ كۈنسايىن كونسېرۋاتىپلىشىشى،  ئىسلام ئەنئەنىۋى قىممەتلىرىنىڭ كۈنسېرى تەكىتلىنىشى، مەسىلەن: ھاراق ئىچىشنى چەكلەيدىغان ھەرخىل بەلگىلىمىلەرنىڭ ئېلان قىلىنىشى، رەھبەرلەرنىڭ مەسچىتلەرگە بېرىپ ناماز ئوقۇشى، پرېزىدېنت ۋە باش مىنىستىر خانىملىرىنىڭ ئىسلام ئەنئەنىسىدە كىيىنىشى، دىنى پروگرامما، تەشۋىقاتلارنىڭ كۆپىيىشى قاتارلىقلار.  بۇ خىل يۆنىلىش تۈركىيەدىكى سېكۇلارىزىم تەرەپدارلىرىغا ئېغىر بېسىم ۋە ئەندىشە ئېلىپ كەلمەكتە. تۈركىيەدىكى بۇ خىل ئۆزگىرىش خەلقئارا كۆزەتچىلەرگە نىسبەتەن مەلۇم كۆرسەتكۈچلۈك رولغا ئىگە. ئاتا تۈرك مۇستاپا كامال بېكىتكەن سېكۇلارىزىم ئىدىيىسى 1937- يىلى تۈركىيە ئاساسىي قانۇنىغا يېزىلغان. سېكۇلارىزىمنىڭ تۈركىيەدىكى چۈشەندۈرىلىشى بولسا دىن بىلەن ھاكىمىيەت ئايرىلىش، دىننىڭ سىياسى، ئىقتىساد ۋە مائارىپ ئىشلىرىغا ئارىلىشىشىغا يول قويۇلماسلىق، ئېتىقاد شەخسنىڭ ئىشى دېگەندىن ئىبارەت. تۈركىيەنىڭ ئالدىنقى ئەسىرنىڭ 40- يىللىرىنىڭ ئاخىرى دېموكراتىيەلەشتۈرۈشنى ئەمەلگە ئاشۇرۇشى نەتىجىسىدە، دىن تېزلا قايتىدىن گۈللىنىشكە باشلىغان. ئەمما دىن كۈچلىرىنىڭ سېكۇلارىزىم كۈچلىرىگە بولغان رىقابىتى تۈركىيەدە ئەزەلدىن مۇۋەپپەقىيەت قازىنالمىدى. گۈللىنىش پارتىيەسىنىڭ مەغلۇبىيىتى بۇنىڭ بىر مىسالى. گۈللىنىش پارتىيەسىنىڭ داۋامى بولۇش سۈپىتى بىلەن ھاكىمىيەت بېشىغا چىققان  ئادالەت ۋە تەرەققىيات پارتىيەسى كۈنسېرى نەتىجە قازىنىشقا باشلىدى.  بولۇپمۇ ئىقتىساد ۋە خەلق تۇرمۇشىدا ھەيران قالارلىق نەتىجىلەرنى ياراتقان بولسىمۇ ئەمما ئۇ ئىزچىل تۈركىيە سىياسىيسىنىڭ سېكۇلارىزىملىق قىزىل سىزىقىغا چېقىلمىدى.
ئادالەت ۋە تەرەققىيات پارتىيەسىدىن كېلىپ چىققان قەھرىماننىڭ بۇ سۆزلىرىگە ئۆكتىچىلەر ۋە سېكۇلارىستلار كەسكىن ئىنكاس قايتۇردى. پرېزىدېنت ئەردوغان ۋە باش مىنىستىر داۋۇت ئوغلۇ ئارقا-ئارقىدىن  ئوتتۇرىغا چىقىپ، سېكۇلارىزىمدا چىڭ تۇرىدىغانلىقىنى بىلدۈرگەندىن كېيىن، قەھرىمانمۇ ئاشكارا چۈشەنچە بېرىپ، ئۇ سۆزلەرنىڭ ئۆزىنىڭ شەخسىي سۆزلىرى ئىكەنلىكىنى ئوتتۇرىغا قويۇپ، ئېنىقلا قايتۇرۇۋېلىش نىيىتىنى بىلدۈردى.

قەھرىماننىڭ چۈشەندۈرىشى ۋە ئادالەت ۋە تەرەققىيات پارتىيەسى يۇقىرى قاتلىمىدىكىلەرنىڭ پوزىتسىيەلىرىدىن ئۇمۇملاشتۇرۇپ قارىغاندا،ئۇلار پەقەتلا ئەردوغاننىڭ 2011- يىلى مىسىرنى زىيارەت قىلغان ۋاقتىدا سېكۇلارىزىمغا بەرگەن تەبىرىنى تەكرارلىماقچى. بۇ تەبىر 2012- يىلى سېنتەبىردە  ئادالەت ۋە تەرەققىيات پارتىيەسىنىڭ «2023 مەنزىرىسى»گە كىرگۈزۈلگەن.  قىسقىچە ئېيتقاندا ئادالەت ۋە تەرەققىيات پارتىيىسىنىڭ مەقسىتى سېكۇلارىزىمدىن ۋاز كېچىش ئەمەس، بەلكى سېكۇلارىزىم سۆزىگە قايتىدىن تەبىر بېرىش ئارقىلىق، سېكۇلارىزىمنىڭ ھەرقايسى دىن ۋە ئېتىقاد ئەركىنلىكىگە كاپالەتلىك قىلىدىغانلىقى ۋە دۆلەتنىڭ ھەر خىل دىنلارغا باراۋەر مۇئامىلە قىلىدىغانلىقىنى تەكىتلەش. ئېنىقكى، بۇ ئالدىدا سۆزلەنگەن تۈركىيەنىڭ ئەنئەنىۋى سېكۇلارىزىم چۈشەنچىسى بىلەن پەرقلىق بولۇپ، ئالدىنقى سېكۇلارىزىم بولسا دۆلەتنىڭ دىننى باشقۇرۇشىنى تەكىتلەيدىغان ئاكتىپ سېكۇلارىزىمغا تەۋە. ئادالەت ۋە تەرەققىيات پارتىيسىنىڭ تەكىتلەۋاتقىنى بولسا دىنى ئەركىنلىكنى قوغدايدىغان، دۆلەتنىڭ ھەرقايسى دىنلار بىلەن باراۋەر ئارىلىق ساقلىشىنى تەشەببۇس قىلىدىغان چۈشكۈن سېكۇلارىزىمدۇر. ئالدىنقىسى فىرانسىيەچە ، كېيىنكىسى بولسا ئامېرىكا، ئەنگىلىيەچە سېكۇلارىزىم ئەندىزىسى ھېسابلىنىدۇ.ئەينى ۋاقىتتا ساركۇزى بىلەن ئوبامامۇ مۇشۇ مەسىلە ھەققىدە جېدەللىشىپ قالغان ئىدى.
شۇڭا بىز  مۇستاپا كامالچە سېكۇلارىزىم تەبىرى ئۆزگەرتىلىۋاتىدۇ دېيەلەيمىز. تۈركىيەنىڭ ھازىرقى ئاساسىي قانۇنى 2- ماددىسىدىكى«تۈركىيە بولسا دېموكراتىك، سېكۇلارىستىك، سوتسىيالىستىك قانۇن ئارقىلىق ئىدارە قىلىنىدىغان دۆلەت»قا قارىتا ئاساسىي قانۇننىڭ 4- ماددىسىدا ئېنىق قىلىپ ئۆزگەرتىشكە بولمايدۇ دەپ بەلگىلەنگەن. قەھرىمان ئېيتقان  ئاتالمىش «سېكۇلارىزىمدىن ۋاز كېچىش»   نۆۋەتتىكى ھالەتتىن قارىغاندا مۇمكىن بولمايدىغاندەك تۇرىدۇ. ئەمما ئادالەت ۋە تەرەققىيات پارتىيىسى تەشەببۇس قىلىۋاتقان سېكۇلارىزىمغا بولغان يېڭى تەبىر بەلكىم يېڭى ئاساسىي قانۇنغا كىرگۈزىلىشى مۇمكىن.
تۈركىيەنىڭ بۇ خىل بۇرۇلۇشى، مۇسۇلمان دۆلەتلىرىنىڭ ئىجتىمائىي زامانىۋىلىشىش مۇساپىسىدىكى بىر باسقۇچلۇق ئالاھىدىلىكىنى ئەكس ئەتتۈرۈپ بېرىدۇ. شۇنداق دېيىشكە بولىدۇكى، بۇرۇن مۇسۇلمان دۇنياسى شۇنچىلىك يېپىشقان، غەرب ئارقا كۆرۈنىشىگە ئىگە بولغان ئاڭ-قىممەت فورماتسىيەلىرىنىڭ ھەممىسى مەغلۇپ بولدى. ھازىر بۇ ئەللەردە ئىسلام ئىدىيەلىرى ـ  مەيلى مۆتىدىل بولسۇن ياكى ئەسەبىي بولسۇن - ئاساسىي ئېقىمدۇر. تۈركىيەنىڭ قاتتىق سېكۇلارىزىمىنىڭ ئۆزگەرتىلىشىنىمۇ مۇشۇ رامكىغا قويۇپ چۈشەندۈرۈشكە بولىدۇ. بۇ ئەللەردە ئىسلامىيەتنىڭ گۈللىنىشى ئاللىقاچان تالاشسىز رېئاللىق بولۇپ قالدى. ھازىر ئوتتۇرا شەرق رايونىدىكى ھەرقانداق بىر سىياسىي كۈچ ئەگەر بۇ رېئاللىققا توغرا قارىمىسا، ھەقىقىي تەسىرى كۈچكە ئېرىشەلىشى مۇمكىن ئەمەس.
635443256212353765.jpg

مەنبە: سۇمرۇغ تورى خەلقئارا ئەقىل ئامبىرى         http://pit.ifeng.com/a/20160509/ ... ne&isappinstalled=0
بۇ مېنىڭ باغداش تورى ئۈچۈنلا قىلغان تەرجىمەم، رۇخسەتسىز كۆچۈرمەڭ.
uyghuray

2

تېما

13

دوست

1 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   3.82%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  27382
يازما سانى: 1361
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 2
تۆھپە : 3388
توردىكى ۋاقتى: 374
سائەت
ئاخىرقى: 2016-6-25
دېۋان
يوللىغان ۋاقتى 2016-5-15 01:32:41 |ئايرىم كۆرۈش
ئەلمانىيە دىگەن بىلەن سىكۇلارىزىم دىگەننىڭ مەنىسى بىرمۇ ؟

0

تېما

3

دوست

343

جۇغلانما

ئادەتتىكى ئەزا

ئۆسۈش   21.5%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  67024
يازما سانى: 10
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 111
توردىكى ۋاقتى: 17
سائەت
ئاخىرقى: 2016-6-25
ئورۇندۇق
يوللىغان ۋاقتى 2016-5-15 01:38:51 |ئايرىم كۆرۈش
تىما ئىگىسى  قېرىندىشىم «سېكۇلارىزىم  » دىگەن قانداق ئاتالغۇ ؟
مەن  بىر ئىقتىساد كەسپىدە ئالىي مەكتەپ پۈتتۈرگەن ھەم  تارىخقا چۇڭقۇر ئىشتىياق باغلىغان تۇرۇپ  ،ماۋۇ «سېكۇلارىزىم  » دىگەن ئاتالغۇنىڭ ئۇيغۇرچە مەنىسىنى بىلەلمىدىم !

3

تېما

5

دوست

3568

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   52.27%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  7312
يازما سانى: 138
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 533
تۆھپە : 732
توردىكى ۋاقتى: 231
سائەت
ئاخىرقى: 2016-6-20
يەر
يوللىغان ۋاقتى 2016-5-15 04:21:28 |ئايرىم كۆرۈش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   alber تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2016-5-15 04:39  

موستاپا كامال يولغا قويغان كامالىزىمنىڭ ئاساس مەنبەسى بولغان سىكۇلارىزىم بولسا خەنزۇچە  世俗主义نىڭ  بىۋاستە ئىنگىلىزچە تەرجىمىسى بولغانsecularism نىڭ ئۇيغۇرچە ئۇقۇلۇشىنىڭ يېزىلىشىدۇر .
ئىنگىلىزچە  : secularism
خەنزۇچە:  世俗主义
ئەرەپچە:  العلمانية  (ئەلمانىيە)
تۇركىيەدە   : LAIK LAIKLIK (لائىك لائىكلىك)
بىزدە : ئېلمانىزىم ئەلمانىزىم لائىكلىك دىنسىزىم دەپ كۆپ خىل  يېزىلىپ كەلدى لىكىن ئېلمانىزىم سۆزى كۆپرەك قوللىنىلىپتۇ . بىرلىككە كەلگىنى قايسى مەنمۇ بىلەلمىدىم . ۋاقتىنچە ئېلمانىزىم دەپ يېزىپ تۇراي
مۇستاپا كامال دەۋرىدە تۇرغۇزۇلۇپ  قانۇندا يېزىلغان  «تۈركىيە بولسا دېموكراتىك، لائىك، سوتسىيالىستىك قانۇن ئارقىلىق ئىدارە قىلىنىدىغان دۆلەت» دىگەن ماددىلار ئىپادە قىلغىنىدەك  بۇ قانۇننى تۇرغۇزۇشتىكى مەخسەت ئېلمانىزىم يولىدا مېڭىشتۇر ،

مۇستاپا كامالنىڭ كامالىزىم مەنبەسى بولغان ئېلمانىزىمنىڭ نىشانى :
دىندىن خالى سىياسى تۈزۈم
دىننى دۆلەت ئىشلىرىدىن ئايرىم تۇتۇش
دىننى ھاكىمىيەتتىن ئايرىۋىتىش

مۇستاپا كامالنىڭ كامالىزىم مەنبەسى بولغان  ئىلمانىزىمنىڭ ئاساسى يولغا قۇيۇش چارىسى :
ھاكىمىيەت دىننى كونتىرول قىلىش ۋە باشقۇرۇش . ھاكىمىيەتنى دىن ئۈچۈن ئەمەس دىننى ھاكىمىيەت ئۈچۈن خىزمەت قىلدۇرۇش.
شەرىئەت (ئىلاھى قانۇن ياكى دىنى قانۇن) نىڭ قانۇنى ئورنىنى ئىنكار قىلىش ۋە دۆلەت قانۇنى سۈپىتىدە يۈرگۈزىلىشىنى چەكلەش .
دىننى ھاكىمىيەتكە خىرىس ئەپكىلەلمەيدىغان شەرىتلەر ئاستىدا ئاممىنىڭ ئىتقاد قىلىشىغا بىرىش ئىبارەتتۇر





uyghuray

0

تېما

11

دوست

1976

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   97.6%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  56316
يازما سانى: 182
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 583
توردىكى ۋاقتى: 168
سائەت
ئاخىرقى: 2016-6-24
5#
يوللىغان ۋاقتى 2016-5-15 08:06:36 |ئايرىم كۆرۈش
تۈركىيە ئاشكارە ھالەتتە ئسلام ھۆكۈمرانلىقى ئورنىتىش قارارىنى چىقارسا  ئېنىقلا ئۆزلىرىنىڭ ئىچى ۋە خەلقئارادىكى كۈچلەر تەرىپىدىن قاتتىق بېسىمغا ئۇچرايدۇ ، ۋە بىراقلا دۆلەتنى ئىسلاملاشتۇرسا شۇ دۆلەت ئاھالىسىمۇ بۇ خىل تەرتىپكە مەلۇم نىسبەتتە قارشى چىقىدۇ .
بۇنى ياخشى بىلىدىغان تۈركىيە رەھبەرلىرى نامدا سىكۇلارىزىمنى تەشەببۇس قىلغاندەك قىلسىمۇ ،ئەمما جەمئىيەتنى قەدەممۇ قەدەم ئىسلامغا يېقىنلاشتۇرماقتا ، بۇ خۇددى بەزى دۆلەتلەرنىڭ مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى توغرىسىدا يەر جاھاننى زىلزىلىگە كەلتۈرگىدەك دەبدەبىلىك چاقىرىقلارنى قىلىپ قۇيۇپ رىئاللىقتىن ئۇنىڭ ئاسارىتىنىمۇ تاپقىلى بولـمىغىنىغا ئوخشاشلا بىر ئىش ، ئەردوغاننىڭ بىر قاتار تەدبىرلىرى بۇنىڭ ئىسپاتى . تۈركىيە ھامان سىكۇلارىزىمدىن ۋاز كېچىدۇ ئەمما شۇ كۈنگىچە بىر باشباقاننىڭ ئۆمرى يار بەرمەيدۇ ، ئەنسىرەشكە تېگىشلىك نۇقتا شۇكى ئەردوغاندىن كېيىن ئۇنىڭ ئىزىنى بېسىپ ماڭ ماڭالايدىغان بىرىنىڭ چىقىش چىقماسلىقىدۇر .

11

تېما

14

دوست

7886

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   57.72%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  64971
يازما سانى: 250
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 27
تۆھپە : 2523
توردىكى ۋاقتى: 100
سائەت
ئاخىرقى: 2016-6-21
6#
يوللىغان ۋاقتى 2016-5-15 10:27:56 |ئايرىم كۆرۈش

ياخشىلىق ئۈچۈن بېسىلغان ھەر قەدەملىرى بەرىكەتلىك بولسۇن ....

11

تېما

16

دوست

8098

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   61.96%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  57738
يازما سانى: 963
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 27
تۆھپە : 2356
توردىكى ۋاقتى: 290
سائەت
ئاخىرقى: 2016-6-25
7#
يوللىغان ۋاقتى 2016-5-15 10:37:24 |ئايرىم كۆرۈش
alber يوللىغان ۋاقتى  2016-5-15 04:21
موستاپا كامال يولغا قويغان كامالىزىمنىڭ ئاساس مەنبەس ...

ھازىر كۆپىنچە ھاللاردا secularism سۆزى ئىشلىتىلىدۇ ، يەنى سىكۇلارىزىم

3

تېما

3

دوست

6024

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   20.48%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  22018
يازما سانى: 465
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 11
تۆھپە : 1836
توردىكى ۋاقتى: 227
سائەت
ئاخىرقى: 2016-6-25
8#
يوللىغان ۋاقتى 2016-5-15 12:01:05 |ئايرىم كۆرۈش
    دىندىن خالى سىياسەت ياكى لائىقلىق سىياسىتى تۈركىيەنىڭ تۈپ سىياسىتى بولۇشتىن ئۇزۇن مەزگىلگىچە ئۆزگەرمەسلىكى ئېنىق. يۇقىرىقى ماقالىدە ئېيتىلغاندەك لائىقلىققا بېرىلىدىغان تەبىر ئۆزگىرىشى مۇمكىن. بۇرۇن دىندىن خالىلاشتۇرۇش بەكلا رادېكال شەكىلدە ئېلىپ بېرىلىپ كىشىلەرنىڭ نورمال دىنى ئەركىنلىگىمۇ كاپالەتكە ئىگە بولمىغان ئىدى. بۇ ئامېرىكانىڭ دىنى ئەركىنلىك تەشەببۇسىغىمۇ توغرا كەلمەيتتى، نەقلا فىرانسىيەنىڭ ئۆزى ئىدى. ئەردوغان ھاكىمىيىتى دەل مۇشۇ تەرەپنى تۇتۇپ مەيلى دىنغا ئېتىقاپ قىلسۇن ياكى قىلمىسۇن دىنى ئەركىنلىكنى كاپالەتلەندۈرۈشكە تىرىشچانلىق كۆرسىتىپ كېلىۋاتىدۇ.
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )