قولاي تىزىملىك
ئىزدەش
بېكەت تەۋسىيەسى:
كۆرۈش: 2788|ئىنكاس: 80
بېسىپ چىقىرىش ئالدىنقى تېما كېيىنكى تېما

باينىڭ بالىسى قانداق قىلىپ مۇتلەق ئۈستۈنلىككە ئېرىشىدۇ ؟

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

0

تېما

2

دوست

1037

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   3.7%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  62901
يازما سانى: 116
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 292
توردىكى ۋاقتى: 76
سائەت
ئاخىرقى: 2016-5-27
مەلۇم قەۋەتكە يۆتكىلىش
ساھىبخان
يوللىغان ۋاقتى 7 كۈن ئالدىدا |ئايرىم كۆرۈش |تەتۈر تىزىش

باي بالىسى قانداق قىلىپ مۇتلەق ئۈستۈنلۈككە ئېرىشىدۇ؟

(تەرجىمە ئەسەر )

    سىز بۇ ئەسەرنى ئوقۇغاندىن كىيىن توي قىلغاندا نىمىشقا قارشى تەرەپنىڭ ئىقتىسادىنىڭ  جەمىيەتتىكى ئورنىنىڭ ئۆزى بىلەن تەڭ ئورۇندا تۇرۇشنىڭ قانچىلىك مۇھىم ئىكەنلىكىنى ھىس قىلىپ يىتەلەيسىز . لىكىن بۇنداق دىگىنىم ھەرگىزمۇ" نامراتلىقنى يىڭىپ ئۇتۇق قازىنىش " مۇمكىن بولمايدىغان ئىش دىگىنىم ئەمەس .

   قىزىم بىر شەخسى مەكتەپكە ئوقۇشقا كىردى  (ئىچكىرى ئۆلكىلەردە شەخسى مەكتەپ مۇتلەق كۆپ قىسىمنى ئىگەللەيدۇ ) ئۇزاق ئۆتمەي ئۇنىڭ ساۋاقداشلىرىنىڭ ئائىلە ئىقتىسادىنىڭ ئەھۋالىنى ئاڭلاپ تولىمۇ ھەيران قالدىم .
   "دادا ،بىر ساۋاقدىشىمنىڭ ئائىلە ئوقۇتقۇچىسىدىن 6 سى بار ئىكەن ،ھەتتا تەنتەربىيە دەرسكىمۇ مەخسۇس يىتەكچىسى بار ئىكەن "
   " دادا ،بىر ساۋاقدىشىم نىڭ بو دىن خاڭجۇغا  كىلىش يولىدا ئۈگىنىش  ۋاقىتىنىڭ ئىسراپ بولماسلىقى ئۈچۈن  ئۆيىدىكىلىرى ئۆي ماشىنىسى سىتىۋاپتۇ ، ئۇ ئۆي ماشىنىسىدا ئائىلە ئوقۇتقۇچىسىنىڭ يىتەكچىلىكىدە تاپشۇرۇق ئىشلەيدىكەن "
   بۇلارنى ئاڭلاپ چىكەمدىن تەرلەر قۇيۇلدى ،" بۇ قانداقمۇ مەكتەپتە ئوقۇش بولسۇن ؟"
باينىڭ بالىسى ئىكەنغۇ ؟ ناھايىتى كەلسە پۇلى جىق شۇ ، سەن ھەرگىز ئۇلاردىن ئۈگەنمە ، دەرسىڭنى ياخشى ئۈگەن !
ئويلاپ قالدىم ، باينىڭ بالىسى دىگەن ئېسىل ماشىنىلارنى غۇيۇلداپ ھەيدەپ ئۇياق بۇياقلاردا سوقۇلۇپ ئىش تىرىپلا يۈرىيدىغان بولمامدۇ ...
   بىر كۈنى قىزىمنىڭ مەكتەپتىكى ياتىقىغا ئۇنى كۆرگىلى باردىم . ئۇنىڭ ياتىقىغا كىرسەم  قىزىم بىلەن تەڭ دىمەتلىك  مەكتەپ فورمىسى كىيگەن بىر قىز پىشانىسىدىكى تەرلەرنى سۈرتكەچ ياتاق تازىلاۋاتاتتى ، ئۇ ياتاقنى تازىلاپ بولۇپلا  ئۈستىلىنىڭ ئالدىغا كىلىپ ئەستايىدىللىق بىلەن كىتاپ كۆرۈشكە باشلىدى . مەن قىزىمغا " بۇ ساۋاقدىشىڭ بەكمۇ قالتىسكەن ، سەن ئۇنىڭدىن ئۈگەن " " ئۇ دەل مەن ساڭا گىپىنى قىلغان 6 پەندىن ئائىلە ئوقۇتقۇچىسى بار ساۋاقدىشىم " دىدى قىزىم   .
  كىيىنچە مەن ئاستا ئاستا بۇ بالىلارنى چۈشىنىشكە باشلىدىم . بۇ بالىلارنىڭ ئىنتايىن باي بولغان ئائىلە شارائىتى ئۇلارنىڭ تىخىمۇ تىرىشىشىغا تۈرتكە بولىدىكەن ، دەرستىن سىرتقى ئارتۇقچىلىقىمۇ ئىنتايىن مول بولۇپ خاررى پوتىركىتابىنىڭ ئىنگىلىزچە ئەسلى نۇسقىسىنى كىچىكىدىلا ئوقۇپ كۆرۈپ بولغان ، پىئانىنو قاتارلىق سازلارنىڭ يۇقىرى دەرىجىسگە ئاللىقاچان يىتىپ بولغان بولىدىكەن .
  ئۇلارنىڭ مىجەزى ئوچۇق يورۇق ، باشقىلارغا مەرتلىك بىلەن مۇئامىلە قىلىدىكەن ، يەنە تىخى مەكتەپ ئورۇنلاشتۇرغان ھەرخىل پائالىيەتلەرگە ئاكتىپلىق بىلەن قاتنىشىدىكەن ، باشقىلار بىلەن رىقابەتلىشىش پىسخىكىسى تولىمۇ يۇقىرى بولىدىكەن .
  يازلىق تەتىلدە ئادەتتىكى ئائىلىنىڭ بالىلىرى كومپىيوتىر ئالدىدا ئولتۇرۇپ قىزغىنلىق بىلەن ئويۇن ئويناۋاتقاندا بۇ بالىلارنىڭ ئاتا ئانىسى ئۇلارنى خارۋارد ،ئىيۇرسالىم ئۇنۋىرىستلىرىغا ساياھەتكە ئاپىرىپ ئۇلارغا "بۇ سىنىڭ كەلگۈسىدىكى نىشانىڭ " دەيدىكەن .
  ئادەتتىكى ئائىلىنىڭ بالىلىرى مەكتەپتە" كىم مەكتەپ گۈزىلى " تىمىسىدا مۇنازىرلىشىۋاتقاندا بۇ بالىلاربىرلەشكەن دۆلەتلەر تەشكىلاتىنىڭ مۇنازىرە مەيدانىنى تەقلىد قىلىپ   " ئادالەت دىگەن نىمە ؟ " توغرىسىدا مۇنازىرە ئىلىپ بارىدىكەن .
  ئادەتتىكى ئائىلىنىڭ بالىلىرى تىلۋىزىيە پروگراممىلىرىنى كۆرۈپ قاقاقلاپ كۈلۈپ ئولتۇرغاندا  بۇ بالىلار ئىسپانچە ،نىمىسچە ،فىرانسۇزچە ئۈگىنىشكە تۇتۇش قىلىدىكەن ، چۈنكى ئۇلارنىڭ ئەڭ كۈچلۈك رىقابەتچىسى دۇنيانىڭ ھەرقايسى جايلىرىدىن كەلگەن ئالىي مەكتەپ ساۋاقداشلىرى ئىكەن .
  كىچىگىمدە ئاتا ئانام ماڭا سەھرادىكى يىراق  تۇققىنىمىزنىڭ ئوغلىنىڭ تاغلىق رايۇندا ئوقۇپ نۇقتىلىق ئالىي مەكتەپكە ئۆتكەنلىك ھىكايىسىنى سۆزلەپ بىرەتتى . ھەم ماڭا " ياخشى ئوقۇش ئۆزۈڭگە باغلىق " دەيتتى .
  مەن بۇ ھىكايىنى ئاز دىگەندە ئون يىل ئاڭلىدىم .
  بىل گايتىس دۇنيادىكى بىرىنجى باي بولۇشىدىكى سەۋەپنى ئەلۋەتتە ئادۋۇكات  دادىسى ۋە بانكىر ئانىسىدىن ئايرىپ قارىغىلى بولمايدۇ ،ئۇ ئوقۇغان شەخسى مەكتەپ 1968-يىلى 3000ئامرىكا دوللىرى چىقىرىپ كومپىيوتىر سىستىمىسى (计算机终端设备)سىتىۋالغان . 1968- يىللىرى بىز سىرتماق بىلەن لاي ئوينايتۇق ،كىم بىلەتتى  كومپىيوتىر دىگەن نىمە ئۇ.
  ئالدىنقى بىر مەزگىل خاڭجۇدىكى تولۇق ئوتتۇرا 3- يىللىقتا ئوقۇيدىغان بىر قىزنىڭ خارۋاردقا ئالدىن قوبۇل قىلىنغانلىقى خەۋەر قىلىندى . ئادەتتىكى ئائىلىنىڭ بالىلىرى ئۇنىڭغا ھەۋەس قىلىدۇ خالاس .بىراق  ئۇ قىزنىڭ ئاتا ئانىسىنىڭ MIT نى پۈتتۈرگەن ئىكەن ، دادىسى تىخى  داڭلىق پەن تېخنىكا  شىركى تنىڭ باش لىدىرى ئىكەن ، ئۇ قىزكىچىگىدىن چەتئەلدىكى يازلىق لاگىرغا قاتنىشىدىغان بولۇپ ،كىچىكىدىنلا پروگرامما تۈزۈشنى ئۈگىنىشكە باشلىغان.  
  ئالدىنقى ئەسىرنىڭ 90- يىللىرىدا ئىشلەنگەن " يىڭى ئەسىردىكى مۇھەببەت " دىگەن كىنۇدا بېل  قىز دوستى مەگگىنى ئادەتتىكى تامىقى بەكمۇ ئەرزان بولغان  بىر تىز تاماقخانىغا ئاپىرىدۇ ، تاماقخانا ئىشىكى ئالدىدا كىشىلەر ئۇزۇن ئۆچرەتتە تۇرغان بولۇپ ، مەگگى   ئوغۇل دوستىنىڭ بەكلا كەمبەغەللىقىدىن ئاغرىنىدۇ ، بېل مەگگىگە "مەن چوقۇم باش كۆتۈرۈپ چىقىمەن " دەيدۇ . مەگگى سوغۇققانلىق بىلەن ئالدىدا ئۆچرەتتە تۇرغان كىشىلەرنى كۆرسىتىپ " ئۇلارنىڭ قايسى بىرى باش كۆتۈرۈپ چىقىشنى خالىمايدۇ ؟"
   كەمبەغەل كىشىلەرنىڭ بالىلىرىنىڭ باش كۆتۈرمىكى ھەقىقەتەن بەكمۇ تەس .
   جەمىئەت تەتقىقاتشۇناشلار 1970-1990يىلغىچە بولغان ۋاقىت ئىچىدىكى ئامرىكىلىق 2749 جۈپ ئاتا بالىنىڭ خىزمىتى ۋە كىرىمىنى كۆزەتكەندىن كىيىن ، جەمىئەتتىكى دەرىجە ئېقىمىنىڭ توختاپ قالغانلىقىنى ، بۇ دەۋىردىكى بالىلارنىڭ چوڭ بولغاندىن كىيىن جەمىئەتتىكى ئورنىنىڭ ئاتا ئانىسىنىڭكى بىلەن ئوخشاش تۇرغانلىقىنى ، تۆۋەن قاتلامدىكى كىشىلەرنىڭ بالىلىرى يەنىلا تۆۋەن قاتلامدا ، يۇقىرى قاتلامدىكى كىشىلەرنىڭ بالىلىرى يەنىلا يۇقىرى قاتلامدا ئىكەنلىكىنى خۇلاسىلىگەن .
   شۇنىڭغا قارىغاندا بالىلارنىڭ جەمىئەتتىكى ئورنىمۇ ئىرسىيەت قالىدىكەن .
   ئەنگىلىيىلىك تەتقىقاتچىمۇ ئوخشاش يەكۈن چىقارغان ، ھازىقى ئەنگىلىيەدە شەخسىي مەكتەپتە ئوقۇغان ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئوكسفورد ۋە كامبرج ئۇنۋىرستلىرىغا ئۆتۈش نىسبىتى ھۆكۈمەت تارمىقىدىكى مەكتەپتىكى ئوقۇغىچىلارنىڭكىدىن 13.47 ھەسسە يۇقىرى بولىدىكەن . ئالدىنقى ئەسىرنىڭ 70- يىللىرىدىن باشلاپلا ئەنگىلىيە بۇ خىل ھالەتنى بۇزۇپ تاشلاشقا ئۇرۇنغان  ، ھۆكۈمەت مەكتەپلىرىگە كۆپلەپ مەبلەغ سىلىش ، مەكتەپلەر ئامال بار ئارقا تىرىكى كۈچلۈك بولغان ئوقۇغۇچىلارنى قوبۇل قىلىش قاتارلىق ئاماللارنى ئىشلەتكەن بولسىمۇ يەنىلا مەغلۇپ بولغان .  
   ئادەتتىكى كىشىلەر ئۇتۇق باش كۆتۈرۈپ چىقالمايدۇ ئەمەس ، بەلكى كۈچلۈك رىقابەتچى ئارىسىدا ئۇلاردىن ئىگىزرەك تۇرۇش ھەقىقەتەن بەك تەس .  
   ئەمدى تىمىغا كەلسەك ، باي ئائىلىنىڭ بالىسى  قانداق قىلىپ مۇتلەق ئۈستۈنلۈككە ئىرىشتى ؟
   ئامرىكا مارىلاند ئۇنۋىرسىتېتى جەمىئەت تەتقىقشۇناس ئاننات  .لالىيو ئامرىكىدىكى 12 ئائىلىگە ئىز قوغلاپ تەكشۈرۈش ئىلىپ بىرىپ باي ئائىلە بىلەن نامرات ئائىلىنىڭ بالا تەربىيلەش ئۇسۇلىنىڭ تۈپتىن ئوخشىمايدىغانلىقىنى ھىس قىلغان .
   كۆپ قىسىم باي ئاتا ئانا بالىلىرىنى ھەر خىل پائالىيەتلەرگە قاتناشتۇرىدىكەن ، ئۇلار بالىسى ئۈچۈن ئوقۇتقۇچىسىنىڭ  ، بىللە ئوينىغان ھەمراھلىرىنىڭ ،  تېرىنىرلارنىڭ ئەھۋالىنى سۈرۈشتە قىلىدىكەن .
ئوتتۇرا قاتلامدىكى ئائىلىنىڭ قىزى كەيتى ناخشا ئېيتىشقا ئامراق بولۇپ دەرستىن چۈشۈپلا ناخشا سىنىپىدا ناخشا ئېيتاتتى . ئۇنىڭ ئاتا ئانىسى ئۇنى بۇ تۈردە تەربىيلەشنى ئويلىمىغان . ئۇلار " قىزىمىز پەقەت باشقىلارغا ئۆزىنىڭ ئەقىللىق ئىكەنلىكىنى كۆرسىتىۋاتىدۇ ، قىزىمىز بۇ ئارقىلىق باشقىلارنى ئۆزىگە جەلىپ قىلماقچى " دەپ ئويلىغان ۋە قىزىقىشىنى تەربىيلەش ۋاقتىنى ئۆتكۈزۈپ قويغان .
   ئامرىكا جەمىئەت تەتقىقاتچىسى ماركىم . گىلادۋىر مۇنداق دەيدۇ :
باي دادا باي ئانا بالىسنىڭ ھەممە ئىشىغا ئەستايىدىللىق بىلەن مۇئامىلە قىلىدۇ ، ئۇلار بالىسىنىڭ جۈرئەتلىك بىلەن ئۆزى بىلەن مۇنازىرە قىلىشىنى ياخشى كۆرىدۇ ، باشقىلار بىلەن مۇنازىرە قىلالايدىغان ، ئۆزىنىڭ پىكرىنى دادىللىق بىلەن ئوتتۇرىغا قويالايدىغان جۈرئەتلىك بولىشىنى  ئۈمىد قىلىدۇ .
   نامرات ئاتا ئانىلار دەل ئەكىسچە بولۇپ ، بالىسىنىڭ ياۋاش  رايىش ، خاتالىق ئۆتكۈزمەيدىغان ، قىل دىگەننىلا قىلىدىغان بولىشىنى ئۈمىد قىلىدۇ .
   باي ئاتا ئانىنىڭ بالا تەربىيلەشتىكى ئىستىراگىتىيەسى " ئۆسۈشكە ھەمدەم بولۇش " دىيىلىدۇ ، ئۇلارنىڭ مەقسىتى " بالىنىڭ قىزىقىشىنى ،ئالاھىدىلىكىنى ، كۆز قارىشىنى يىتىلدۈرۈش ھەم باھالاش "  نامرات ئاتا ئانىنىڭ بولسا " ئۆز مەيلىگە قويۇپ بىرىش " .  
   باي ئائىلىنىڭ بالىسى ئاللىقاچان "ھوقۇق "نىڭ مەنىسىنى چۈشىنىپ بولغان بولىدۇ
نامرات ئائىلىنىڭ بالىسى باشقىلارغا بەرگەن تەسىرى بولسا " تارتىنچاق ، ئۆزىگە بولغان ئىشەنچىسى كەم ، سوغۇق مىجەزلىك " بولىدۇ . ئۇلار ئۆزىنىڭ چىقىش يولىنى تىپىشنى بىلمەيدۇ ، قانداق قىلىپ نىشانىغا يىتىشنى بىلمەيدۇ . چۈنكى ئۇلارنىڭ مىڭىش يولىنى ئاتا ئانىسى بىكىتىپ بەرگەن .
   ئاخىرىدا دەيدىغىنىم ، ئەلۋەتتە بىز قايسى دەرىجىدىكى كىشىلەر بولايلى  ، باي ياكى نامرات بولايلى  بالىلىرىمىزنى ھەرگىز ئۆزمەيلىگە قويۇۋەتمەسلىكىمىز كىرەك ، ئەكىسچە بالىمىزنىڭ ئالاھىدىلىكىگە ئاساسەن نۇقتىلىق تەربىيلەش پىلانى تۈزۈپ چىقىشىمىز كىرەك . جەمىئەت دەرىجە قاتلامنىڭ ئۆزگىرىشى توختاپ قالغان بولسىمۇ تۆۋەن قاتلامدىكىلەر ئۆزگەرمەي تۇرىۋىردۇ دىگىلى بولمايدۇ ، خۇددى "يىڭى ئەسىردىكى مۇھەببەت " فىلىمىدەك نامرات بېل ئاخىرى  ئۇتۇق قازاندى ئەمەسمۇ ؟


( سەۋىيەمنىڭ چەكلىك بولۇشى تۈپەيلى ماقالە ئانچە باغلاشمىغان بولۇپ قالدى ، ئەسلى نۇسقىسىغا قىزىققۇچىلار تۆۋەندىكى تور بەتتىن كۆرسەڭلار )
مەنبە : http://mp.weixin.qq.com/s?__biz= ... d=0#wechat_redirect

uyghuray

0

تېما

0

دوست

3580

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   52.67%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  32503
يازما سانى: 214
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 1122
توردىكى ۋاقتى: 230
سائەت
ئاخىرقى: 2016-5-27
دېۋان
يوللىغان ۋاقتى 7 كۈن ئالدىدا |ئايرىم كۆرۈش
ناھايتى ياخشى يىزىپسىز،شىنجاڭنىڭ يېزىللىرغا قارىساق دىخانلار بالىلىرنى تەربىيلەشكە ئەھمىيەت بەرمەيدۇ،سەۋەبى چۇنكى ئۇلار نامرات.

----كىتابخۇمار----

9

تېما

85

دوست

1 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   18.05%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  21561
يازما سانى: 1554
نادىر تېمىسى: 2
مۇنبەر پۇلى: 1035
تۆھپە : 4900
توردىكى ۋاقتى: 1008
سائەت
ئاخىرقى: 2016-5-25
ئورۇندۇق
يوللىغان ۋاقتى 7 كۈن ئالدىدا |ئايرىم كۆرۈش
مەن بۇ ماقالىدە ئىلگىرى سۈرۈلگەن ئىددىيەگە قوشولىمەن .كىچىكىدە ئادەتتىكى باشلانغۇچ بىلەن مەركىزى باشلانغۇچتا،ئادەتتىكى تولوق ئوتتورىغا قارىغاندا نوقتىلىق تولوق ئوتتورىدا ئوقوغاننىڭ ئىنتايىن زور پەرقى بولىدىكەن ،بۇنداق ئىشلارنى مەن ئىلگىرى بىر قۇر ئويلىغان ۋە ئەتراپىمدىكىلەر بىلەن مۇنازىرە قىلىشقان ،ئۇلارنىڭ پىكىرىمۇ شۇنداقكەن،ئاتاقلىق يازغۇچىمىز زوردۇن سابىرنى دادىسى نوقتىلىق مەكتەپتە ئوقوتىمەن دەپ نىمە جاپالارنى چەكمەيدۇ ؟
ئالىي مەكتەپتىمۇ نوقتىلىق مەكتەپلاردە ئوقوغانلار بىلەن ئادەتتىكى مەكتەپلەردە ئوقوغانلارنىڭ پەرقىي ئىنىقلا بار ،مەسىلەن خارۋادتا ئوقوغان قۇدرەت ياقۇپنىڭ كەسپىنى دىيارىمىزدا ئوقوغانلار ئاز ئەمەس...
ماقالىدە دىگەندەك ئەلۋەتتە بۇنىمۇ مۇتلەق دەپ كەتكىلى بولمايدۇ ،يەنى ئىنتايىن تىرىشچان نامرات ياكى ئادەتتىكى بىر ئائىلىنىڭ تىرىشچان ئىرادىلىك بالىسى ئۈچۈن قايسى مەكتەپ ياكى قايسى كەسىپ بولسۇن ئۆزىنىڭ ئىرادىسى ۋە تىرىشچانلىقى بىلەن ئۈزۈپ چىقىدىغانلار ئىنىقلا بار ...ئەتراپىمىزدا بۇنداق كىشىلەر ئاز ئەمەس ...مەسىلەن قارلۇقنىڭ قۇرغۇچىلىرى پەخىردىن قارلوق ،ئەركىن سىدىق ئاكىمىز ۋە باشقىلار بۇنىڭ تىپىك مىسالى ئەمەسمۇ ...

----كىتابخۇمار----

9

تېما

85

دوست

1 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   18.05%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  21561
يازما سانى: 1554
نادىر تېمىسى: 2
مۇنبەر پۇلى: 1035
تۆھپە : 4900
توردىكى ۋاقتى: 1008
سائەت
ئاخىرقى: 2016-5-25
يەر
يوللىغان ۋاقتى 7 كۈن ئالدىدا |ئايرىم كۆرۈش
باللىرىنى چوقوم ئوقوتوش بىلەن بىرگە ئىمكانىيەت يار بەرسە باشلانغۇچتىن ھەتتا يەسلىدىن باشلاپ تىخىمۇ ياخشىراق مەكتەپنى تاللاپ ئوقوتقاننىڭ پەرقى بىز ئويلىغاندىنمۇ چوڭ ...
uyghuray

1

تېما

5

دوست

730

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   46%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  53244
يازما سانى: 56
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 2
تۆھپە : 224
توردىكى ۋاقتى: 64
سائەت
ئاخىرقى: 2016-5-27
5#
يوللىغان ۋاقتى 7 كۈن ئالدىدا |ئايرىم كۆرۈش
ناھايىتى  ياخشى  تېما تەرجىمە  قىپسىز .15يىلنىڭ  ئالدىدا بولسا  ماقالىڭىزنى  قوللىمايدىغانلار    كوپ  چىقاتتى ، ئەمما  ھازىر ئوخشىمايدۇ، ------  باي ئائىلىنىڭ بالىسى ئاللىقاچان "ھوقۇق "نىڭ مەنىسىنى چۈشىنىپ بولغان بولىدۇ ،جەمىيەتكە كىرىشىشى تېز،ئىش باشلىمىقى ئاسان ،[يۈلەكلىرى ]  كوپ  بۇلىدۇ.جۇرئەتلىك كىلىدۇ،
نامرات ئائىلىنىڭ بالىسى باشقىلارغا بەرگەن تەسىرى بولسا " تارتىنچاق ، ئۆزىگە بولغان ئىشەنچىسى كەم ، سوغۇق ''بۇلىدۇ ،جەمىيەتتە ئىش باشلىمىغى تەس، توسالغۇلار  كوپ ، مۇۋاپپىقىيەت  قازىنىش  نىسبىتى  تۈۋەن بولغاچقا «ئېرىسىيەت»قالغاندەك  ئەھۋال شەكىللىنىپ  قالىدۇ

0

تېما

0

دوست

183

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   61%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  65741
يازما سانى: 21
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 54
توردىكى ۋاقتى: 1
سائەت
ئاخىرقى: 2016-5-21
6#
يوللىغان ۋاقتى 7 كۈن ئالدىدا |ئايرىم كۆرۈش
كۆپ رەھمەت  سزگە ، بىلىۋالدىم،

0

تېما

0

دوست

926

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   85.2%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  35207
يازما سانى: 47
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 278
توردىكى ۋاقتى: 46
سائەت
ئاخىرقى: 2016-5-25
7#
يوللىغان ۋاقتى 7 كۈن ئالدىدا |ئايرىم كۆرۈش
ئەجىرىڭىزگە رەھمەت.

6

تېما

9

دوست

5195

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   3.9%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  17417
يازما سانى: 408
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 7
تۆھپە : 1580
توردىكى ۋاقتى: 247
سائەت
ئاخىرقى: 2016-5-26
8#
يوللىغان ۋاقتى 7 كۈن ئالدىدا |ئايرىم كۆرۈش
manmanqi يوللىغان ۋاقتى  2016-5-20 17:04
ناھايتى ياخشى يىزىپسىز،شىنجاڭنىڭ يېزىللىرغا قارىساق  ...

ئەركەك ئىنكاس
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )