قولاي تىزىملىك
ئىزدەش
بېكەت تەۋسىيەسى:
كۆرۈش: 1878|ئىنكاس: 20
بېسىپ چىقىرىش ئالدىنقى تېما كېيىنكى تېما

‹مۇئەللىمنىڭ مەكتەپ مۇدىرىنى ئۇرۇشى›دىن ‹ئائىلە باشلىقىنىڭ مۇئە...

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

0

تېما

0

دوست

1092

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   9.2%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  16218
يازما سانى: 15
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 344
توردىكى ۋاقتى: 72
سائەت
ئاخىرقى: 2016-5-24
مەلۇم قەۋەتكە يۆتكىلىش
ساھىبخان
يوللىغان ۋاقتى 6 كۈن ئالدىدا |ئايرىم كۆرۈش |تەتۈر تىزىش

دىڭ خۇي

مەن ئىلگىرى ئوقۇغۇچى ، كىيىن ئوقۇتقۇچى بولۇپ، ئالدىنقى ئەسىرنىڭ 80-يىلىدىن90-يىلىنىڭ باشلىرىغىچە بولغان ئاساسى مائارىپنىڭ گۇۋاھچىسى بولدۇم، مەن ئەزەلدىن بۇ ۋاقىتنى 1949-يىلىدىن كىيىنكى جۇڭگۇ مائارىپى تەرەققىياتىنىڭ ئەڭ ياخشى مەزگىلىدەپ قارايمەن.
ئۇچاغلاردا ئوقۇتقۇچىلارنىڭ كىرىمى ئىنتايىن تۆۋەن ئىدى، بىر يىل يىغقان پۇلىغائاران «يۇڭجۇ» ماركىلىق ۋېلسىپىتتىن بىرنى سىتىۋالغىلى بولاتتى. لىكىن ئۇ ۋاقىتتىكى ئوقۇتقۇچىلار جەمىيەتتىكى ئابرويلۇق كىشىلەردىن بولۇپ، كىشىلەرنىڭ ھۆرمىتىگەئېرىشكەن كەسىپ ئىدى. بىراق ھازىر ئوقۇتقۇچىلارنىڭ كىرىمى ئىلگىرىكىگەسىلىشتۇرغاندا ناھايىتى چوڭ يۇقىرى كۆتۇرۇلدى، ئەمما جەميەتتىكى ئورنى تۆۋەنلەپ تارىختا كۆرۇلۇپ باقمىغان سەۋىيىگە يەتتى. ئويلىسا كىشىگە بىر ئەسىر ئۆتكەندەك تۇيغۇ بولىدۇ، بۇنىڭغا بىرقانچە يىل بولدىغۇ تىخى !
ئۇۋاقىتتا دائىم مۇنداق خەۋەرلەرنى ئاڭلايتتۇق: « مەلۇم ئوقۇتقۇچى مەلۇم مەكتەپ مۇدىرىنى ئۇرۇپ كەتتى»، مەن ھەتتا بىر قىتىم ئۆز كۈزۈم بىلەن  مەلۇم مەكتەپ مۇدىرىنىڭ بىر تەرەپتىن قېچىپ،بىر تەرەپتىن «قۇتقۇزۇڭلار !----» دەپ توۋلىغىنىنى، ئارقىسىدىن بىر مۇئەللىمنىڭقىڭراقنى كۆتۇرۇپ قوغلاۋاتقانلىنى كۆرگەن ئىدىم. بۇ خىل ھاىزر بىر كۆرۇش ناھايىتى تەستەكىلىدىغان «ھەيۋەتلىك» مەنزىرە ، خىلى ئۇزاق مەزگىللەرگىچە بىرنىڭ تاماق ئۈستىلىدىكى سۆھبىتىمىز بولغان ئىدى. مەن مۇئەللىمنىڭ مەكتەپ مۇدىرىنى ئۇرۇشى توغرا دىمەكچى ئەمەس، ئەمما مۇئەللىمنىڭ مەكتەپ مۇدىرىنى ئۇرۇشقا جۈرئەت قىلالىشىدىكى ئارقىسىدىكى سەۋەبنى چوڭقۇر ئويلىنىشقا ئەرزىيدۇ. ئۇ ۋاقىتلاردا ، بىر مەكتەپ مۇدىرى قايسى مۇئەللىمدىن نارزى بولسا، ئەڭ ئاخرىدىكى يامان نەتىجە بولسا مائارىپ ئىدارىسىغا بۇ ئوقۇتقۇچى توغرىسىدا دادلاپ تەكلىپ بىرىپ ، مەكتەپنىئالماشتۇرغۇزاتتى، مۇئەللىمنىڭ كىرىمى قىلچىلىك تەسىرگە ئۇچرىمايتتى، ئەكسىچە، ئاتالمىش« دەرەخ ئۆلسىمۇ ئادەم ھايات قىلىۋىرىدۇ»دىگەندەك، ھىلىقى مۇئەللىمگەنىسبەتەن بەلكىم يەنىلا ياخشى ئىش ھىسابلىناتتى، مەكتەپ مۇدىرىنىڭ بىر مۇئەللىمگە نىسبەتەن ياخشى يامان نىيەتتە بولۇشى ئوقۇتقۇچىنىڭ تۆمۈر تاۋىقىغا تەسىركۆرسەتمەيتتى، شۇڭا مۇئەللىملەر مەكتەپ مۇدىرى بىلەن بىلەن زىددىيەت يۇز بەرگەندەموستىنى كۆتۇرۇپ ئۆكتە قوپالايتتى، شۇڭا ئۇ چاغلاردا مەكتەپ مۇدىرىنىڭ تەدبىربەلگىلىشى مۇئەللىملەرنىڭ تەسىراتىنى ئويلاشماي بولمايتتى، مۇئەللىملەرمۇ ئەمەلدارلارنىڭ چىرايىغا قاراپ ئىش قىلمىسىمۇ بولاتتى، مەلۇم مەنىدىن ئىلىپ ئىيتقاندا ئىدىيە ۋە رۇھىي جەھەتتە مۇستەقىللىنى ساقلاپ قالغان ئىدى، مىنىڭ شۇڭا شۇ  ۋاقىتنى دۆلەت قۇرۇلغاندىن بۇيانقى جۇڭگۇ ئاساسى مائارىپى تەرەققىياتنىڭ ئەڭ ياخشى مەزگىلى دىيەلىشىم ھەرگىزمۇ ئاساسسىز ئەمەس ئىدى.
ئەپسۇس، ياخشى ھالەت ئۇزۇنغا بارمىدى! تەخمىنەن 90-يىللارنىڭ ئوتتۇرا ئاخىرى مەزگىلىدە «ئوقۇتقۇچىلارنى ئۇمۇميۇزلۈك تەكلىپ قىلىش تۈزۈم ئىسلاھاتى» باشلاندى. بۇ خىلئىسلاھات لايىھىسىنى تۈزگەن «مۇتەخەسسىس»لەرنىڭ چۈشەندۇرىشىگە ئاساسلانغاندا،«ئوقۇتقۇچىلارنى ئۇمۇميۈزلۈك تەكلىپ قىلىش تۈزۈمى ئىسلاھاتى» مىخانىزىمنى قوزغىتىش بولسا رىقابەتلىشىشكە ئىلھام بىرىش، ئوقۇتقۇچىلارنىڭ « تۆمۈر تاۋىقى»نى بۇزۇپ تاشلاشتىن ئىبارەت. شۇنىڭ بىلەن، ھەتتا بىر كىچە ئىچىدە ، ئوقۇتقۇچىلارئۆز-ئۆزىدىن خەۋىپسىرەپ، ئوقۇتقۇچىلار ئارىسىدىكى مۇناسىۋەتنى «جىددىيلەشتۇرۇش»بىلەن بىرگە، مەكتەپ مۇدىرى بىلەن ئوقۇتقۇچىلار ئارىسىدكى مۇناسىۋەتكە نازۇكئۆزگىرىشنى ئىلىپ كەلدى __ مەكتەپ مۇدىرى ئەگەر قايسى ئوقۇتقۇچىدىن نارازى بولسا ،ئىلگىرىكىدەك خىزمىتىنى «يۆتكەش» مەسىلىسى بولماستىن، بەلكى « ئىشتىن قىلىش»مەسىلىسى كىلىپ چىقتى. مەكتەپ ئىچىدىكى ھىلىقىدەك بەزى «تىكىنى » بار ئوقۇتقۇچىلاربىر كىچىدىلا ناھايىتى ئازلاپ كەتتى، مەكتەپ مۇدىرىمۇ بارغانسىرى كىشىلەرنىڭ «ھۆرمىتى» گە ئىرىشتى، ئەمەلدارلىق كۆرۇنۇشىمۇ بارغانسىرى تولۇپ ماڭدى. مەكتەپنىڭباشقۇرۇلۇشىدىمۇ غەلىتىلىكلەر ئالمىشىپ تۇردى، ئىسىمدە قىلىشىچە بىر يىلىمەكتىپىمىزگە  بىر مەكتەپ مۇدىرى ئالمىشىپكەلدى، بۇ يىڭى ئەمەلدار ۋەزىپىگە ئولتۇرۇپلا ئۈچ ئىشنى ئىلىپ كەلدى، بۇنىڭ ئىچىدىكى بىر ئىش بولسا ئوقۇتقۇچىلارغاقارىتىلغان« بىر كۈندە ئالتە قىتىم يوقلىما قىلىش» ئىدى . ئوقۇتقۇچىلارنى بۇنداق «باشقۇرۇش» ، ئەجىبا مەكتەپنى تۈرمىگە ئايلاندۇرۇشمۇ؟ نەچچە يىل ئاۋۋال بولسا بىرەرمەكتەپ مۇدىرىنىڭ بۇنداق ئىشنى ئويلاپ چىقىشىنى خىيالغا كەلتۇرگىلى بولمايتى، پەقەت ئۇنىڭ« بەدىنى قىچىشىپ، تاياق يىگۇسى كەلمىسىلا ! »
تۇيۇقىسىز خىلى ئۇزۇنغىچە ئوقۇتقۇچىلارنىڭ مەكتەپ مۇدىرىنى ئۇرغانلىقىنى ئاڭلىمىغانلىقىمنى بايقىدىم، ھەتتا ھىلىقى «قولاقكەستى» تەنتەربىيە مۇئەللىملىرىمۇ  ئۆزلىكىدىن قۇيرۇقىنى قىستى.
2001-يىلى، مەن بىر قىتىملىق ئىمتىھان ئارقىلىق ئوتتۇرا مەكتەپ ئوقۇتقۇچىسىلىق ھاياتىمنى ئاخىرلاشتۇردۇم، بىراق مىنىڭ قىيىن كۈنلەرنى بىرلىكتە ئۆتكۈزگەن بۇرادەرلىرىميەنىلا ئوتتۇرا مەكتەپتە بولۇپ، ئۇلار دائىم ماڭا ئوتتۇرا مەكتەپ توغرىلىقخەۋەرلەرنى ئىلىپ كىلىپ تۇراتتى، ئۇلارنىڭ دىيىشىچە، ھازىر يەنە ئارىلاپ  « ئاۋات» لىقنى كۆرگىلى بولىدىكەن،__ « ئاۋات»لىق بولسا ئائىلە باشلىقىنىڭ مۇئەللىملەرنى ئۇرۇشى بولۇپ،ئۇرۇپ بولغاندىن كىيىنيەنىلا مەكتەپ مۇدىرىنىڭ تاياق يىگەن ئوقۇتقۇچىنى باشلاپ ئائىلە باشلىقرىنىڭئۆيىگە بىرىپ كەچۈرۈم سورىشى. «بارلىقىمىز ئوقۇغۇچىلار ئۈچۈن، ئوقۇغۇچىلارنىڭبارلىقى ئۈچۈن، بارلىق ئوقۇغۇچىلار ئۈچۈن» ھەتتاكى « ئوقۇتقۇلى بولمايدىغان ئوقۇغۇچى يوق، پەقەت ئوقۇتالمايدىغان ئوقۇتقۇچى بار» غىچە قاتارلىقلار « ئىلغارمائارىپ ئىديەسى » سۈپىتىدە  مەكتەپنىڭ كۆزگە كۆرۇنگۈدەك ئورۇنغا چاپلاندى. مائارىپ ئەمەلدارلىرى بىلەن مائارىپ «مۇتەخەسسىس» لەرنىڭ تالاش تارتىشى بىھۇدە ئاۋارىچىلىق خالاس.  مىنىڭچە، بۇنداق ئاتالمىش « ئىلغار» مائارىپئىدىيەسىنىڭ سودا سارايلىرىدىكى كىلىپ كىتىۋاتقان مىھمانلارغا قارىتىلغان «  خېرىدار مەڭگۈ خۇدا، خۇدا ئەزەلدىنخاتالاشمايدۇ» دىگەن شۇئار بىلەن قىلچىلىك پەرقى يوق. ھالا بۇ كۈندە، ئوقۇتقۇچى بىلەن ئوقۇغۇچى، ئائىلە باشلىقى مۇناسىۋىتى كىشى چۈشەندۇرۇش تەس بولغۇدەك دەرىجىدەبۇرۇلۇش ۋە ياتلىشىش باشلاندى، ئاىلە باشلىقى ۋە ئوقۇغۇچىلار مەكتەپنىڭ «خېرىدارى»، مەكتەپ مۇدىرى بولسا بولسا مەكتەپنىڭ « خوجايىنى» غا ئايلاندى، بىراق ئوقۇتقۇچى بولسا ئوقۇغۇچىلارنىڭ  ئىستىمالبۇيۇمىغا ئايلاندى ، ئائىلە باشلىقى بۇ ئىستىمال بۇيۇمىغا قارىتا نارازى بولسا ،ئەلۋەتتە بۇ ئىستىمال بۇيۇمىدىن ئاچچىقىنى چىقارسا بولىدۇ، خۇددى سىز بىر قۇتا «كولا» سىتىۋالسىڭىز تەمىنى ياقتۇرمىسىڭىز ئەلۋەتتە ئۇنى بىر تىپىپلا ئاسمانغائۇچۇرىۋىىتىش ھوقۇقىڭىز بار، ھەتتا كەسكىنلىك بىلەن ئۇنى يەرگە ئېتىپ دەسسەپ چەيلىسىڭىز بولىدۇ.
باشلانغۇچتىكى ۋاقتىمدا ساۋاقدىشىم جاڭ جاۋشەننىڭ ئانىسى باشقا يۇرتلۇق ئىدى، بىر كۈنى بۇسەھرالىق ئانا بىزنىڭ سىنىپ مۇدىرىمىزنى ئىزدەپ كىلىپ ، بىزگە غەلىتە ئاڭلىنىدىغانيەرلىك شىۋە بىلەن سىنىپ مۇدىرىمىزغا« جاڭ مۇئەللىم، بىزنىڭ جاۋشەن ئەگەر شوخلۇق قىلسا ئۇرۇپباشقۇرسىڭىز بولىدۇ، ئۇرۇپ ئۆلتۇرۋەتسىڭىزمۇ سىزنى ئىزدىمەيمەن!» دىگەنئىدى، كىيىنچە ، ھەممىمىز جاڭ جاۋشەنگە چاقچاق قىلغاندا ، ئۇنىڭ ئانىسىنىڭ شېۋىسىنى دوراپ « جاڭ مۇئەللىم، بىزنىڭ جاۋشەن ئەگەر شوخلۇق قىلسا ئۇرۇپباشقۇرسىڭىز بولىدۇ، ئۇرۇپ ئۆلتۇرۋەتسىڭىزمۇ سىزنى ئىزدىمەيمەن» دەيتۇق، بۇ گەپمىنىڭ باشلانغۇچ مەكتەپتىكى بىزنىڭ تەكرار قىزىقچىلىقىمىز بولغاچقا ، مىنىڭ ئىسىمگە ئورناپ كەتكەن. بۇگۇۈنكى كۈندە نۇرغۇن يىللار ئۆتۇپ كەتتى، ھەر قىتىم بۇگەپنى ئويلىغان ۋاقتىمدا ، ئېغىزدىن چىقىرالمىغۇدەك  ئەلەم ۋە دەردنى ھېس قىلىمەن، بۇندىن 30 نەچچە يىل ئىلگىرى ، ئادەتتىكى  سەھرالىق ئايالنىڭ تەبىئىي ،سەمىمىيلىك بىلەنئىيتقان سۆزلىرى ناھايىتى چۈشىنىشلىك ئىدى، ئۇنىڭ ناھايىتى ئاددى ساددا ھالدا ئىيتقان سۆزلىرى  بىلىمگە بولغان قەدىرلەش ۋە تەربىيلەشكە بولغان ھۆرمەتنى   ئىپادىلەپ بەرگەن ئىدى. بۇگۇنكى كۈندە بۇنداق قەدىرلەش ۋە ھۆرمەتلەر نەدە ؟

فىليەتونلار ئايلىق ژۇرنىلى2016-يىللىق 3-سانىدىن تەرجىمە قىلىندى
http://www.hao1111.cn/a/zwyk/80382.html
uyghuray

10

تېما

11

دوست

7014

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   40.28%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  57738
يازما سانى: 835
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 25
تۆھپە : 2038
توردىكى ۋاقتى: 205
سائەت
ئاخىرقى: 2016-5-27
دېۋان
يوللىغان ۋاقتى 5 كۈن ئالدىدا |ئايرىم كۆرۈش

3

تېما

0

دوست

7639

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   52.78%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  18155
يازما سانى: 690
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 9
تۆھپە : 2300
توردىكى ۋاقتى: 419
سائەت
ئاخىرقى: 2016-5-27
ئورۇندۇق
يوللىغان ۋاقتى 5 كۈن ئالدىدا |ئايرىم كۆرۈش
   ئاز بولمىغان مەكتەب مۇدىرلىرىنى جەمئىيەتتىكى ئەڭ زىيانداش ھاشارەتلەر دېيىشكە بولىدۇ.ئۇلار ئوقۇتقۇچىلارغا ئاراملىق بەرمەيدۇ،ئوقۇغۇچىلارغا مەسئۇل بولمايدۇ،ئۆزى پەرزەنتلەرنىڭ ئىستىقبالىنى قۇربان قىلىش بەدىلىگە ئورنىنى ساقلاپ قالسىلا كۇپايە!

0

تېما

4

دوست

4596

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   86.53%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  44495
يازما سانى: 460
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 10
تۆھپە : 1362
توردىكى ۋاقتى: 553
سائەت
ئاخىرقى: 2016-5-23
يەر
يوللىغان ۋاقتى 5 كۈن ئالدىدا |ئايرىم كۆرۈش
ئوقۇتقۇچىلارنىڭ مائاشىنى دەستەك قىلىپ تۇرۇپ ئۆزنەپسىگە چوغ تارتىيدىغان  مەكتەپ مۇدىرلىرىمۇ كۆپكەن ،توي تۆكۇن ئىشلىرىدا خېلىلا پۇل تاپىدىكەن ،ئۇ پۇل بۇ پۇل دەپ بىرمۇنچە پۇل تۇتىدىكەن ، روخسەت سورىسىمۇ پۇل تۇتىدىغانلارمۇ كۆپكەن ، ..... ئاشۇنداق قىلغانلارنىڭ ئاياللىرىنى راك كېسىلى بولغانلىقىنى ئاڭلىدۇق ھەم كۆردۇق ،خەقنىڭ رىسقىنى يىگەننىڭ جازاسىنى تارتقان ئوخشايدۇ دېدىم
uyghuray

1

تېما

1

دوست

5539

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   10.78%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  24648
يازما سانى: 386
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 7
تۆھپە : 1702
توردىكى ۋاقتى: 170
سائەت
ئاخىرقى: 2016-5-26
5#
يوللىغان ۋاقتى 5 كۈن ئالدىدا |ئايرىم كۆرۈش
لاياقەتسىز  بالا ئوقۇتقان  بىر قىسىم ئوقۇتقۇچىلار بىر ئاخشامدىلام مەكتەپ مودىرى بولىۋالىدىغان  ئەھۋاللار ھازىرمۇ  مەۋجۇت ئۇنداقلار خۇشامەت  داسقىنىنى قولىدىن چۈشۈرمەي ھوقۇقىنى ساقلاشنىلام  ئويلايدۇ شۇڭا ئوقۇتقۇچى ۋە مەكتەپ مودىرى ئوتتۇرسىدا توقۇنۇش داۋاملىق بولۇپ تۇردۇ  شۇنىڭ بىلەن مەكتەپنىڭ كۈندىلىك خىزمىتى  بالا ئوقۇتۇش بولماي غەيۋەت شىكايەت قىلىش،يۇقرىغا چېقىشتۇرۇش،ئوقۇتقۇچىلارنى ماۋسۇم ئوتتۇرسىدا مەكتەپ ئالماشتۇرۇش ...قاتارلىقلارنى كەلتۈرۈپ چىقىردۇ ئەڭ  ئاخىردا زىيان تارتىدىغىنى يەنىلام  ئوقۇغۇچىلاردۇر. بۇ زىياننىڭ كىلىپ چىقىشىغا بىۋاستە سەۋەپچى بولىدىغانلار دەل نان كۈچىكىدىن پەرقى يوق  رەھبەرلەردۇر.

1

تېما

1

دوست

5539

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   10.78%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  24648
يازما سانى: 386
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 7
تۆھپە : 1702
توردىكى ۋاقتى: 170
سائەت
ئاخىرقى: 2016-5-26
6#
يوللىغان ۋاقتى 5 كۈن ئالدىدا |ئايرىم كۆرۈش
بىزنىڭ تەرەپلەردە بىر قىسىم مەكتەپ مودىرىلىرى بار ئۇلار  تاماق ئېلىپ بەرسە ۋە ھاراق ئېلىپ بەرسە رۇخسەت بىرىدىغان ئادەتلىرىنى ھىرگىز تاشلىماي كىلىۋاتىدۇ كۆپ قىسىم مەكتەپ مودىرلىرى نان كۈچىكىدىن پەرقى يوق بىر قىسىم رەھبەرلەرنىڭ تىللا تۆكۈلىدىغان دەرىخىگە ئايلانماقتا .

2

تېما

11

دوست

1 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   1.84%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  27382
يازما سانى: 1273
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 2
تۆھپە : 3154
توردىكى ۋاقتى: 341
سائەت
ئاخىرقى: 2016-5-27
7#
يوللىغان ۋاقتى 4 كۈن ئالدىدا |ئايرىم كۆرۈش
ماۋۇ ماقالە ماڭا بەك ياقتى .

1

تېما

0

دوست

1453

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   45.3%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  21612
يازما سانى: 23
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 2
تۆھپە : 476
توردىكى ۋاقتى: 90
سائەت
ئاخىرقى: 2016-5-27
8#
يوللىغان ۋاقتى 4 كۈن ئالدىدا |ئايرىم كۆرۈش
ئىسىل ماقالە
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )