قولاي تىزىملىك
كۆرۈش: 2115|ئىنكاس: 10

بىزدىكى مائارىپ(كۆكتۈرۈك)

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئىنسان دىگەن نىم

99

تېما

16

دوست

1 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   18.44%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  410
يازما سانى: 657
نادىر تېمىسى: 8
مۇنبەر پۇلى: 4201
تۆھپە : 2436
توردىكى ۋاقتى: 1278
سائەت
ئاخىرقى: 2015-3-24
يوللىغان ۋاقتى 2011-12-22 03:13:12 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
  



           ئۇلۇغلۇق ھەقىقەتتىن سۆزلىسە،ھەقىقەت ماھىيەتتىن دىرەك بىرىدۇ ،زامان-زامانلاردىن بېرى مىڭلىغان-ئونمىڭلىغان ئۇلۇغلار،ئۇلۇغ ھەقىقەتلەر بارلىققا كەلدى لېكىن ھەقىقەتتىن تۇغۇلغان ئۇلۇغلۇق ساناقلىقلا ساقلىنىپ قالدى ،نۇرغۇن ھەقىقەتنىڭ جەسەتلىرى تارىخنىڭ بۇلۇڭ-پۇچقاقلىرىغا تاشلىنىپ،قەبرىسىز ،ئۇن-تىنسىز يوقاپ كەتتى.ھەقىقەت ئىگىلىرى بىلەن كەڭ ھەقىقەت بوشلىغىدىن كىلىپ چىققان تاناسىپسىزلىق بۇ پاجئەنى كەلتۇرۇپ چىقارغان ئىدى.نۆۋەتتىكى مىللى مائارىپىمىزدا دەل مانا بۇ پاجئە قايتا دەۋىرلەنمەكتە،ۋە كۆزگە كۆرۇنمەس جاھالەت قايتا يۇز بەرمەكتە ئىدى.

پاجئەنىڭ سەۋەبلىرى تۇۋەندىكىچە:

1. ئۇقۇم ئېنىقسىزلىغى.
          بىزنىڭ كاتتىلىرىمىز،ئىلىم ئەھلى سانالغان زىيالىيلىرىمىزتالاي ئىلمى سۆھبەتلەردە بولسىمۇ لېكىن پكىر بىردەكلىگگە كەلمىگى بەس مۇشكۇل .سەۋەپ شۇكى ئۇلاردىكى پىكىر ۋە تېرمىنلارنىڭ ۋەزنى ۋە مەزمۇنى ئوخشاش ئەمەس ئىدى،بۇ خۇددى شەيىخ سەئىدى ئېيتقاندەك ھادىسە ئىدى.
ھىكايەت:تۇرك،ئەرەب،پارس،ۋە يۇناندىن بولغان تۆت كىشى سەپەرگە چىقىدۇ،يولدا بىر كىشى بۇلارغا تەڭگە سوۋغا قىلىدۇ.
-بۇ پۇلغا ئەنگۇر ئالايلى،- دەيدۇ پارىس ئۆز تىلىدا.
-ياق،ئەيناب ئالايلى،دەيدۇ-ئەرەب ئۆز تىلىدا.
- ياق ،بۇ پۇلغا ئۈزۈم ئالايلى،- دەيدۇ تۈرك ئۆز تىلىدا.
- ياق ،بۇ پۇلغاسىتافىل ئالايلى،- دەيدۇ يۇنان ئۆز تىلىدا.
بىراق يوقىرقى سۆزلەرنىڭ ھەممىسى ‹‹ئۈزۈم ›› دىگەن مەنىدە ئىدى،بىز ئوخشاش بىر مىللەت بولساقمۇ لېكىن روھىيىتىمىز چاك-چېكىدىن بۆلىنىپ كەتكەن ئىدى،چوڭلار كۆپىنچە ئەرەب،پارىس،روسلارنىڭ تەسىرىدىكى زىيالى بولسا يېڭى يىتىلگەن كۆز قارچۇغىمىز بولغان ئەۋلاتلار دەل شەرىقنىڭ يېڭى زامان زىيالىلىرى ئىدى،بىر ئائىلە مۇھىتىدىمۇ بۇ پاجئە كۇندە تەكرارلىنىپ تۇرماقتا ئىدى،بۇۋاي-مومايلار ئىسلام مۇھىتىدىكى ئائىلە تەربىيسىنى بەرسە ،ياش ئاتا-ئانىلار كاللىسى ئوچۇق‹‹ زىيالى ›› بولغاچقا بالىلىرىنى ئۆز مەيلىچە تەربىيلەيتتى،بەزىلىرى بالىلىرىنى خەنزۇۋان قىلىپ تەربىيلەيتتى،بەزىلىرى مىللى مەكتەپلەردە تەربىيلەيتتى،نۆۋەتتىكى قوش تىل مۇھىتىدىكى بالىلار بۇ ئۇچىنجى تۇركۇمدىكى يېڭى مىۋىلەر ئىدى،مانا بۇ ئەۋلاتلار ئارىسىدىكى ئۇقۇم ئېنىقسىزلىغىنى شەكىللەندۇرىدىغان كەلگۇسىدىكى بوشلۇق ئىدى.كىتابلىرىمىزمۇ دەل ئۇقۇم ئېنىقسىلىغى سەۋەبىدىن شۇنچىلىك ئەبجەش ۋە چۇشىنىكسىز بولغاچقا ،كىتابلىرىمىز شۇنچىلىك ئەخلەت ھالەتتە ئىدى،ئەخلەت زىيالىيلار قوشۇندىن بارلىققا كەلگەن بىلىمنىڭمۇ رەڭگى ئۆڭۇپ كەتكەن ،پۇراپ قالغان بولىدۇ ،شۇڭا بۇ كەڭ جەمئيەت بوشلىغى بالىلىرىمىزغا ساپاسىزلىق ۋە ماڭقۇرتلۇقتىن باشقىنى ئۆگەتمەيدۇ،قۇرتلاپ كەتكەن پاسكىنا كۆلدىن پاكىز نەرسىنى تاپماق بەس-مۇشكۇل.

2. شائىر ۋە كىتابخان.

ئوقۇتقۇچى ۋە ئوقۇغۇچى ئوتتۇرسىدىكى مۇناسىۋەت شائىر بىلەن كىتابخاننىڭ مۇناسىۋىتىگە ئوخشاپ قالىدۇ،ئۇلۇغ شائىرنى تالانت ۋە مۇھىت يىتىلدۇرمەيدۇ،بەلكى دانا كىتابخان تەربىيلەيدۇ،ئەخلەت شائىرلارنى دانا  كىتابخان شاللاشنى بىلىدۇ،ئەمما ماكان ۋە زامان چەكلىمسى سەۋەبىدىن كىتابخانغا  بۇنداق ھوقۇق بىرىلمىگەندە ،ئەخلەت شائىرلار شۇ قەدەر كۆپىيىپ كىتىدىكى سەنئەت -سەنئەتكە،ئادەم-ئادەمگە زادىلا ئوخشىماي قالىدۇ ،نەتىجىدە كىتابمۇ كىتابقا زادىلا ئوخشىماي قالىدۇ.
رىۋايەتلەردە خاتىرلىنىشىچە ،ئاماننىساخان بىلەن ئابدۇرەشىدخان كۆرۇشكەن ۋاقىتتا ،شاھ شۇنداق سۇرىغان ئىكەن.
- خانقىز ،قايسى شائىرلارنىڭ كىتابىنى كۆرىدىلا؟.
- ئالىيلىرى،مەن ،سەككاكى،لوتفى،ناۋائىنىڭ كىتابلىرىنى ئوقۇيمەن.
شائىرە ئاماننىساخان نۇقۇل تالانت ئىگىسى بولۇپلا قالماي بەلكى دانا كىتابخان ئىدى،ئۇ ئۇلۇغ دەپ قارالغان ئىلىم ئەھلىلىرىنى تاللىيالغان ئىدى،مىر ئەلشىرنىڭ كىتابىدا خاتىرلىنىشىچە شۇ چاغدىكى ئۆزىنى شائىر چاغلايدىغان زىيالىيلار ھەقىقەتەن كۆپ ئىدى.نۆۋەتتىكى زامان ئەخلەت كىتابخان ۋە ئەخلەت ئاپتۇرنىڭ زامانى ئىدى،بۇ زاماندىكى ئىلىم ئەھلى سانالغانلارنىڭ يۇلتۇزى خىرە ئىدى ،ئۇلارنىڭ كىتاب-ئۇگۇتلىرىنىڭ خېرىدارلىرى ئاساسەن يوق ئىدى،فارابىنىڭ دىيىشىچە ‹‹ جاھالەتلىك ئەلدە ئىلىمسىزلىك ئىلمدەك پارلاپ تۇرىدۇ›› ،جۇڭگۇدا ‹‹مەدىنيەت زور ئىنقىلابى›› يۇز بەرگەندە تالاي قىرغىنچىلىق بولغان.  بۇنىڭ ئىچىدىكى ئەڭ چوڭ قىرغىنچىلق دەل مەدىنيەت قىرغىنچىلىق بولغان ،كىتابلار كۆيدۇرۇلگەن ،ئىلىم ئەھلىلىرى ئۆلتۇرۇلگەن ياكى خارلانغان، ئەمما ھازىرچۇ،كىتابلار كۆيدۇرۇلمىگەن بىلەن ئىلىم گويا ھۇما قۇشىدەك بۇ جايدىن ئىز-دىرەكسىز يوقالغان،ئالىملار ئۆلتۇرۇلمىگەن بىلەن ئىلىم ئەھلى سانىلدىغان زىيالىيلارنى يۇرەكلەر تونىماس بولۇپ كەتكەن ئىدى.ياخشى-يامان،ھەقىقەت-سەپسەتە،پەرىشتە- شەيتان،ھالال- ھارام بۇ جايدا ۋىسال پەيزىسىنى سۇرمەكتە ئىدى،شۇڭا چوڭدىن-كىچىككىچە ھەممىسى‹‹ ئۇر توقماق ››خىيالىدىن ئۇيغىنالماي ياشايتتى، مائارىپمۇ بۇ مۇھىتتىكى ساددا مائارىپ ئىدى،مائارىپنىڭ شەكىل ئۆزگەرتىشىدىن باشقا يېڭىلىق يوق ئىدى،مائارىپنىڭ مىۋىلىرىدە ئەقىل مىۋىسى بولغان ئىجادىيەت ناھايتى كەم ئىدى.ئۇلۇك بىلىم تاغدەك دوۋىلنىپ كەتكەن بولسىمۇ بالىلارنىڭ چىرايىدىن زىرىكىشلىك،ئوقۇشتىن بىزار بولۇش كەيپىياتى پەۋقۇلئاددە ئېغىر ئىدى،بالىلاردا ئۆگىنىش قىزغىنلىقنىڭ يوقاپ كىتىشىدىكى  سەۋەب زادى نەدە؟.

         سەۋەب شۇكى مائارىپنىڭ جەلىپ قىلىش كۇچى يوق،ئىجادىيەت بوغۇلغان،مائارىپ قېلىپ ۋە تۇزۇمدىن ئۆرنەك  ئېلىپ قالغان ،بالىلاردىكى ئىنسانى خىسلەتلەر بوغۇلغان بولغاچقا بالىلارنىڭ ئىنسانغا خاس ئىنسانى تەبىئىتى قۇرۇشقا باشلىغان ئىدى ،جۇڭگۇ مائارىپى بۇ نۇقتىنى تونۇپ يەتكەن بولغاچقا ھازىر كۇچەپ مائارىپ ئىسلاھاتى ئېلىپ بارغان بولسىمۇ ،لېكىن ئىسلاھات ئەڭ ئاخىرقى نۇقتىدا بۇ يەنىلا ئەمەلگە ئاشمايۋاتىدۇ.ئىسلاھات چوقۇم ماھىيەتتە ،ئەقىل مىۋىسى بىلەن مائارىپ جەريانىدا يۇز بىرىشى كىرەك ئىدى.

167

تېما

12

دوست

3 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   63.29%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  255
يازما سانى: 1762
نادىر تېمىسى: 19
مۇنبەر پۇلى: 6590
تۆھپە : 6599
توردىكى ۋاقتى: 1555
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-27
يوللىغان ۋاقتى 2011-12-22 11:30:35 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
نۆۋەتتىكى قوش تىل مۇھىتىدىكى بالىلار بۇ ئۈچىنچى تۈركۈمدىكى  سورتى ئۆزگەرگەن يېڭى مېۋىلەر ئىدى...
مىللەت سۈكۈت ئىچىدە گۇمران بولىدۇ!
يۇنىل ئوپال سىلىقلاش مېيى

297

تېما

34

دوست

7 تۈمەن

جۇغلانما

دەلىللەنگەن ئەزا

ئۆسۈش   0%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  251
يازما سانى: 3183
نادىر تېمىسى: 7
مۇنبەر پۇلى: 14516
تۆھپە : 12052
توردىكى ۋاقتى: 4346
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-27

پىداكار ئەزا ئىنكاس چولپىنى

يوللىغان ۋاقتى 2011-12-22 12:11:39 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئىنسانغا خاس ئىنسانى تەبىئىتى قۇرۇشقا قانچىلىك ۋاقىت كىتەر ئەمدى ،

66

تېما

23

دوست

5 تۈمەن

جۇغلانما

دەلىللەنگەن ئەزا

ئۆسۈش   0%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  4372
يازما سانى: 5406
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 2602
تۆھپە : 13470
توردىكى ۋاقتى: 6630
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-28
يوللىغان ۋاقتى 2011-12-22 13:23:13 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ياخشى تېما ئىكەن،مائارىپ ھەققىدىكى ئويلۇنۇش كىلەچەك ۋە مەۋجۇتلۇك ئۇستىدىكى ئويلۇنۇشتۇر!

66

تېما

23

دوست

5 تۈمەن

جۇغلانما

دەلىللەنگەن ئەزا

ئۆسۈش   0%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  4372
يازما سانى: 5406
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 2602
تۆھپە : 13470
توردىكى ۋاقتى: 6630
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-28
يوللىغان ۋاقتى 2011-12-22 13:32:53 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش

Re:بىزدىكى مائارىپ

ئوقۇم ئېنىقسىزلىغى ساختىپەزلەرنىڭ جان بېقىش قورالى ۋە پاناھگاھىدۇر!

1

تېما

0

دوست

553

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   10.6%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  1156
يازما سانى: 21
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 90
تۆھپە : 111
توردىكى ۋاقتى: 65
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-23
يوللىغان ۋاقتى 2011-12-22 13:43:13 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
قاچانمۇ تۇگە مۇشۇ قاقشاشلىرىمىز  ................

29

تېما

3

دوست

2 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   48.42%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  3149
يازما سانى: 1228
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 7066
تۆھپە : 4197
توردىكى ۋاقتى: 563
سائەت
ئاخىرقى: 2014-4-10
يوللىغان ۋاقتى 2011-12-23 16:16:17 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ مەزمۇن 5قەۋەتتىكى eerpanدە2011-12-22 13:43يوللىغان يازمىسىغا نەقىل :
قاچانمۇ تۇگە مۇشۇ قاقشاشلىرىمىز  ................  

سىز بىلەن بىز كاللا ، كۈزىمىزنى يوغان ئېچىپ كەلگەسىگە يۈزلەنگەن كۈنى تۈگەيدۇ .

52

تېما

2

دوست

1 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   1.09%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  678
يازما سانى: 378
نادىر تېمىسى: 3
مۇنبەر پۇلى: 2452
تۆھپە : 1531
توردىكى ۋاقتى: 581
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-8
يوللىغان ۋاقتى 2011-12-23 19:30:01 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
تۆگىسى بار، زىيالىسى يوق مىللەتتە مائارىپ تەرققىياتقا  تەتۈر  تاناسىپ بولۇدۇ.تۈزۈلمە مەخسەتكە ئۇيغۇن بولۇشى كىرەك.
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )