- تىزىملاتقان
- 2012-3-25
- ئاخىرقى قېتىم
- 2012-11-23
- ھوقۇقى
- 1
- جۇغلانما
- 175
- نادىر
- 0
- يازما
- 35
ئۆسۈش
58.33%
|
بۇ مەزمۇن 26قەۋەتتىكى nusratدە2012-03-01 10:28يوللىغان يازمىسىغا نەقىل :
ئىلىم،
ئەڭ ئاۋۋال بىر شېئىرغا باھا بېرىش يۈزىسىدىن(مەزمۇن جەھەتتىن) ئېلىپ ئېيتساق، بۇ بىر ئەخلەت شېئىر. ئىشەنمەمسىز؟!
بىرىنچى كۇبلىت: «سالام ساڭا مۇنبەر سەركىسى». باغداشقا مۇنبەر سەركىسى بولۇشقا تېخى خېلى بار. تېما ئىگىسىنىڭ بىرىنچى مىسرانىلا مۇنداق كۆپتۈرمە ئۇسۇل بىلەن باشلىشىدىن ئەقلى بار ئادەمنىڭ كۈلگىسى كېلىدۇ. قانداق مۇنبەر مۇنبەرلەر سەركىسى ھېسابلىنىدۇ؟ مېنىڭچە بۇنىڭغا ھەممە كىشى قايىل بولغۇدەك بىر جاۋابنى تېپىپ بېرىش تېخىمۇ تەس. بىراق شۇنىڭغا ئىشىنىمەنكى، قانۇن بىلەن چاقچاق قىلىشمىسىلا، ھەتتاكى ئىملاسى بىلەن بەك ئويلىشىپ كەتمەي تېمىلار تەستىقلىنىۋېرىدىغان، نادىرلىق ئۆلچىمى ھەققىدە مۇقىم مەيدانى يوق(ھېچبولمىغاندا كىشىگە شۇنداق تەسىر بېرىدىغان)، ئايدا بىرەر قېتىممۇ ئىكران زىيارىتىنى سۇنۇپ بېرەلمەيدىغان باغداشنىڭ «سەركە» نامىنى ئېلىشىغا جەريان تېخى بار. ناۋادا راست ئۆزۈڭلار بىلەن ئۆزۈڭلار بىز سەركە، دەپ يۈرسەڭلار ئۇنىڭ بىلەن مېنىڭ چاتىقىم يوق. باغداش مۇنبىرىنى مەنمۇ سۆيىمەن، خۇددى قومۇل خەلقىنى سۆيگەندەك. بىراق بىز ئۆز-ئۆزىمىزنى ماختاش بىلەن ئەمەس، كەمچىللىكلىرىمىزنى قاتتىق قوللۇق بىلەن تۈزىتىش ئارقىسىدا ئۆز مۇھەببىتىمىزنى ئىپادىلىشىمىز كېرەك.
.......
ھۆرمەتلىك توردېشىمىز نۇسرەت؛مەن سىزنىڭ بۇئىنكاسىڭزدىن بەكمۇ ھەيران قالدىم ،ئەمەلىيەتتە ئابلىكىمنڭ بۇشىئىرى خىلى ياخشى يىزىلغان شىئىرغۇ ؟ سىز ئىنكاسنىڭ بېشىدىلا <بۇبىر ئەخلەت!>دەپ تولۇق ئىنكار قىلىۋىتىپسىز ،بىر كۇپلىت شىئىر يازماق بىر توملۇق رومان يازماقتىنمۇ تەس!شىئىر يازماقنىڭ تەسىلىكىنى شىئىر يازىدىغان ئادەمنىڭ ئۆزىلا بىلىدۇ،شىئېر دىگەن شائىرنىڭ مەلۇم بىر شەيئىدىن ئالغان تەسىراتى،ئىلھامى ۋە لىېرىك ھىس -تۇيغۇسىنىڭ بەدىئى ماھارەت ئارقىلىق ئىپادىلىنىشى.ئابلىكىم باغداش تورىنى ياقتۇرغانلىقىدىن ،شائىرانە ئىلھامنىڭ تۇرىتكىسى بىلەن بۇشىئىرنى يازغان ،"مۇنبەر سەركىسى "دىگەنلىك كۆپتۈرمە ئەمەس بەلكى شائىرنىڭ باغداشقا بولغان ھۆرمەت ھىسياتىنىڭ كامالەتكە يەتكۇزۇپ ئىپادىلىشى .شېئىر دىگەن مۇشۇنداق سۇپەتلەش ،ئوخشىتىشلار ئارقىلىق بەدئىيلىكى ئاشۇرىلىدىغان ئەدەبي ژانىردۇر.ئەگەر باشقا بىرەيلەن باغداشىنى مەدھيلەپ شېئىر يازغان بولسا ،بەلكىم "مۇنبەر شاھى ""مۇنبەر يولباشچىسى "دىگەندەك سۆزلەر بىلەن سۇپەتلىگەن بولۇشى مۇمكىن ئىدى .مەسىلەن ؛<تار كوچا> دىگەن ناخشىدا "كىم سىنى تار دەيدۇ قوينۇڭ بىر جاھان ،بىر گۇزەل دىلبەر ماكانسەن تار كوچا"دىگەن كىشى قەلبىنى ھاياجانغا سالىدىغان مىسرالار بار ،ناخشىنىڭ ئىسمى <تار كوچا>،لىكىن شائىر ئۇنى كەڭ كائىناتقا ئوخشىتىدۇ،بۇ كۆپتۈرمە ئەمەس شائىرنىڭ چىن ھىسياتى .بىزدە<جەننەت ئانىنىڭ ئايىغى ئاسىتىدا>دىگەن سۆز بار ،بۇ ئانىلىرىمىزنىڭ نەقەدەر ئۇلۇغلىقىنى بىلدۈرۈش ئۈچۈن ئىيتىلغان سۆزدۇر ،بۇمۇ ھەرگىز كۆپتۈرمە ئەمەس !گىپىمگە كەلسەم ؛باغداش مۇنبىرىنى مەنمۇ ئىنتايىن ياقتۇرىمەن ،چۇنكى باغداش تورى باشقا تور بىكەتلەر تەستىقلىمىغان ،ھەمدە چىقىرىشقا جۈرئەتمۇ قىلالمىغان ،بەزى كۇچلۇك ھەق - ناھەق مەسىلىلىرى ئوتتۇرىغا قويۇلغان تېمىلارنى يۈرەكىلىك بىلەن مەيدانغا چىقىرالىدىغۇ ؟!پىقىرمۇ شۇتېمىلارنىڭ تەسىر قىلىشى بىلەن باغداشقا ئەزا بولغان .باغداش سىز دىگەندەك <سەركە >بولۇشقا لايىق ئەمەسمىكەن؟سەركە بولۇشقا لايىق بولمىغان تەقدىردىمۇ ،بارلىق تورداشلارنىڭ قوللاپ قۇۋۋەتلىشى ،ئىلھام -مەدەت بىرىشى ،ئىجابي تەكلىپ-پىكىرلەرنى بىرىشى ئارقىلىق بارا-باراتىخمۇ تەرەققى قىلىدۇ ئەمەسمۇ ؟ئۇلار مۇشۇ تېمىلارنى تەستقىلىغاندىن كىيىن قانداق بەدەللەرنى تۆلىگەنلىكىنى باغداش تورىنىڭ باشقۇرغۇچىلرىنىڭ چۈشەنچە تەرىقىسدەئىيتقان گەپ - سۆزلىرىدىن ئازراق بىر نەرسىنى ھىس قىلغانسىز ؟يەنە <قۇرۇق گەپ قىلىدىغان ،بۇغداي نېنىڭ بولمىسا بۇغداي سۆزۇڭ يوقمۇ >دىگەندەك دىگەندەك سۆزلىرىڭىزدىن بەك ئەپسۇسلاندىم ؛بەزى ھەق-ناھەق مەسىلىلرى ئۇچۇن كۆكرەك كېرىپ ئوتتۇرىغا چىققانلار ھەرگىزمۇ قۇرۇق گەپ قىلىدىغانلار ئەمەس ،ھەقېىقەتنى ياقىلايدىغانلار،باغداش تورىنى قۇرغۇچىلار كاتتا ھوقۇقى بار ئەرباپلار ئەمەس بەلكى ئۇلارمۇ ئادەتتىكى ئادەملەر ،ئۇلار بۇ مەسىللەرنى تەشۋىق قىلىدۇ ،ھەم بەزى ئىشلارنىڭ ھەل بولۇشى ئۇچۇن تىرىشىدۇ،ئەگەر ئۇلاردا چوڭ ھوقۇق بولغان بولسا ئاللىقاچان ھەل قىلىۋەتكەن بولاتتى .شۇڭلاشقا سىزنىڭ كۆز -قاراشلىرىڭىزنى ئىغىر -بېسىقلىق بىلەن ،سالماقلىق ھالدا ئوتتۇرىغا قويۇشىڭىزنى ،باشقىلارنىڭ ئىجاديىەت قىزغىنلىقىغا سوغۇق سۇ سەپمەستىن ئىلھام مەدەت بىرىشىڭزنى سەمىمى ئۇمىت قىلىمەن . |
|