قولاي تىزىملىك
ئىگىسى: mustafa127

خوتەن قاشتېشىنى سېتىشنىڭ ھۆكمى توغرىسىدا

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

3

تېما

0

دوست

3984

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   66.13%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  6236
يازما سانى: 169
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 960
تۆھپە : 571
توردىكى ۋاقتى: 107
سائەت
ئاخىرقى: 2013-5-14
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-29 19:15:00 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مەن مەز كۇر تىمىغا ئىنكاس يازالمىغۇدەكمەن چۇنكى مەندە ئىنكاس  قايتۇر غۇدەك ئىلىم يوق .

3

تېما

0

دوست

3984

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   66.13%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  6236
يازما سانى: 169
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 960
تۆھپە : 571
توردىكى ۋاقتى: 107
سائەت
ئاخىرقى: 2013-5-14
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-29 19:23:25 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئەگەر شارائىتىم يار بەر گەن بولسا مۇنبەرگە ihwan ،sebir
دەك ئىلىمدىن خەۋىرى بار ئەزالارنى تەكلىپ قىلىپ مەندەك  ئېغىزىدا مۇسۇلمانلار دەۋاسىنى قىلىپ ئەمىلىيىتىنى ئۆزى بىلىدىغان<< ئەقىلىقلار >>غا ئازراق بولسىمۇ يار دىمى تىگىدىغان ئىش قىلغان بۇلاتىم .مۇنبەر داش لار كۆڭلۇڭلارغا كەلمىسۇن  باغداشقا كىرىپ 1-ھىس قىلغىنىم يۇرتۋازلىق ،2-مۇنبەردە دىنى جەھەتتىن باشقىلارنى يىتەكلىگىدەك مۇنبەر داشلار ناھيتىمۇ ئاز ئىكەن ،بۇنداق دىسەم بەزەنلىرىمىزنىڭ تىتاڭ تۇمۇرىغا تىگىپ كىتىشى مۇمكىن .لىكىن ئۆزىمىزنى ئىتراپ قىلغان ياخشىراقمىكىن دەيمەن .
يۇنىل ئوپال سىلىقلاش مېيى

4

تېما

3

دوست

4684

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   89.47%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  6538
يازما سانى: 85
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 338
تۆھپە : 1290
توردىكى ۋاقتى: 368
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-25
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-31 19:09:43 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ مەزمۇن 14قەۋەتتىكى ankaدە2012-03-29 17:25يوللىغان يازمىسىغا نەقىل :
قاشتېشىدا بۇددىنى ياساپ سېتىشنىڭ گېپى چىقىپ قالدى،ھازىر قاشتېشىدىن ياسالغان بۇددا ئويمىسىنى نۇرغۇن خەنزۇلارنىڭ بوينىغا ئېسىپ يۈرگەنلىكىنى كۆرۈۋاتىمىز، مەلۇم نۇقتىدىن ئېيتقاندا بۇ ئۇلارنىڭ بۇددىغا چوقۇنىشىنىڭ ،يەنى بۇدد دىنىغا ئېتىقاد قىلىشىنىڭ ئىپادىسى ،جوڭگۇدا پارتىيە ئەزالىرىنىڭ دىنغا ئىتىقاد قىلىشى چەكلىنىدۇ،قارايدىغان بولساق نۇرغۇنلىغان پارتىيىلىك خەنزۇ كادىرلارنىڭ بوينىدا مۇشۇنداق بۇلاپكىدىن بىرى بار، ئۇنداقتا ھۆكۈمەت نېمىشقا ئۇلارنىڭ بۇنداق نەرسىلەرنى تاقىشىنى چەكلىمەيدىغاندۇ؟ ئىچكىرى ئۆلكىلەردىكى ساياھەت نۇقتىلىرىدا كىشلەر ئاشكارا ھالدا بۇتقا تازىم قىلىپ كۈجە كۆيدۈرىدىكەن،بۇلارنىڭ كۆپىنچىسى تېخى  پارتىيە ئەزالىرى(ھۆكۈمەت ئورگانلارىدىكى ھۆكۈمەت خىراجىتى بىلەن ساياھەت قىلىدىغان كادىرلار) ، بىراق بۇ يەردە مەسچىتلەرگىمۇ كامېرا ئورنىتىلغان،ئىشقىلىپ بىزدە پوسمىسىنى ئەكەل دېسە كاللىسى بىلەن كۆتۈرۈپ بارىدىغان مۇناپىقلار كۆپ جۇمۇ؟  

راستىنلا ئورونلۇق گەپ قىپسىز.....مەكتەپتە ساقال-بۇرۇت قويساڭمۇ،جۇمەگە بارساڭمۇ خاتا.بىرەر ۋاق ناماز ئۇتۇسەڭغۇ ....بولدى.... ئوقۇماي كەتكىنىڭلا ياخشى

0

تېما

0

دوست

90

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   30%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  6476
يازما سانى: 18
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 90
تۆھپە : 54
توردىكى ۋاقتى: 22
سائەت
ئاخىرقى: 2012-3-28
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-31 23:37:51 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ تىمىنڭ مۇنازىرىسىمۇ قىزىپ قالغۇدەك .ئىككى كۈن بۇرۇن مەن ئىنكاس ياشغاندا بىرمۇ ئىنكاس يوق ئىدى،بۈگۈن قارىسام خېلى جانلىق ئىنكاسلار يېزىلىپتۇ.......
مىنىڭچە كۆپ خوتۇنلۇق بۇلۇش ئەر -ئايالنىڭ نىسبىتى تەڭپۇڭ بولمىغان دۆلەت ياكى جەمىيئەتتە يولغا قويۇلسا مۇۋاپىقمىكىن دەيمەن...چۈنكى بۇنداق بولغاندا ئاياللارنىڭ يولدىن چىقىپ كىتىشىنىڭ ئالدىنى ئالغىلى بولىدۇ،تەڭپۇڭسىزلىققىمۇ تاقابىل تۇرغىلى بولىدۇ.
يوقاتمىغۇچە ،ئىرىشكىنڭنىڭ قەدرىگە يەتمەيسەن....

0

تېما

0

دوست

631

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   26.2%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  1419
يازما سانى: 29
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 155
تۆھپە : 91
توردىكى ۋاقتى: 30
سائەت
ئاخىرقى: 2014-6-23
يوللىغان ۋاقتى 2012-4-1 16:47:28 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ مەزمۇن 3قەۋەتتىكى karwan@دە2012-03-29 07:59يوللىغان يازمىسىغا نەقىل :
مېنىڭچە يەرلىك خەلق دىنىي ئېتىقدقا تاقاپ قاشتېشىنى كولىمىسا،ساتمىسا ئۇنى بەرىبىر خەق بۇلاڭ-تالاڭ قىلىپ كولايدۇ،ساتىدۇ،پوققا ئولاشقان چىۋىندەك يوپۇرۇلۇپ كېلىپ يوقىتىدۇ،ئۇنىڭدىن كۆرە يەرلىك خەلق ئازراق بولسىمۇ پايدىلانسا گۇناھ بولماس؟
مېنىڭ نەزىرىمدە قانداق شارائىتتا بولسۇن مۇشۇ دەۋىردە بىردىن ئارتۇق خوتۇن ھارام دەپ قارايمەن ۋە مۇتلەق شۇنداق بولىشى كېرەك،چۈنكى،ھەرقانداق كىشى ئۆزىگە تەۋە بىر نەرسىنىڭ باشقىلارنىڭ ئورتاق پايدىلىنىشىنى مۇتلەق خالىمايدۇ،قايسىڭلار خالايدۇ دېيەلەيسىلەر؟دىنىي ئۆلىمالارنىڭ ئېيتىشىچە ئەر بولغان كىشى قانچە خوتۇنى بولسا شۇنچە خوتۇنىغا ئوخشاش مۇئامىلىدە،ئوخشاش تەمىناتتا بولالىشى كېرەك،دەيدۇ،ھازىرقى ئەرلەر مۇتلەق ئۇنداق قىلالمايدۇ،ئۇنداق قىلالىشى ئۈچۈن مىللىي ئەخلاقنى بىر چەتتە قايرىپ قويۇش كېرەك،ئاياللارغا نىسبەتەن،ئەرلەر ئۆز ئايالىنىڭ باشقىلارنىڭ قوينىدا يېتىشىنى خالىمىغاندەك  ئاياللارمۇ ئېرىنىڭ يەنە بىر ئايالنىڭ قوينىدا يېتىشىنى مۇتلەق خالىمايدۇ،كۆرىنىشتە رازى بولغاندەك قىلغان بەزى ئاياللار ئەمەلىيەتتە ئېرىنىڭ تاياق-توقمىقىدىن قۇتۇلۇش ياكى تالاق بوپ كېتىشىدىن قورقۇپلا قوشۇلغان قىياپەتتە ئامالسىز ياشايدۇ.چۈنكى بۇ 7-ئەسىردىكى ئەرلەر غازاتقا چىقىپ ئۇرۇشتا ئەرلەرنىڭ سانى ئازىيىپ ئە-ئايال تەڭپۇڭلىقى بۇزۇلغان زامان بولماستىن،ئەر-ئايال نىسمىتى تەڭپۇڭ 21-ئەسىر.بوپتۇ دىنىي ئەقىدىسى كۈچلۈك بىر ئايال ئېرىنىڭ يەنە بىر خوتۇن ئېلىشىغا قوشۇلدىمۇ دەيلى،ئېرى ئۆيگە كىرمىگەن كېچىسى ئۇنىڭ يۈرىكى ھەسەتتىن ئازراق بولسىمۇ پۇچىلانمايدۇ دەپ كىم ئېيتالايدۇ؟مۇمكىن ئەمەس ھېچكىم ئېيتالمايدۇ.ئۇنداقتا ھالال بولامدىكەن؟  

1. بېشىدىكى بىر ئابزاس سۆزدە پىرىنسىپاللىق خاتالىق بار:
ئەگەر بىر نەرسە ھارام بولسا، ھالال -ھارامنى ئايرىماي ئىستىمال قىلىدىغانلار بەزىرىبىر ئىستىمال قىلىدۇ دەپلا ئۇنى ھالالغا چىقىرىشقا بولمايدۇ.  بىر نەرسىنىڭ ھالال ياكى ھاراملىقىنى بېكىتىشتە ئىنساننىڭ نەفسىنى ئاساس قىلىشقا بولمايدۇ. بەلكى شەرىئەت قانداق كۆرسەتكەن بولسا شۇنى ئېلىش لازىم.
قاشتېشى مەسىلىسىگە كەلسەك، ئەگەر قاشتېىشى پەقەت بۇت ياساشتىن باشقا نەررسە ياساشقا ئىشلىتىلمىگەن بولسا، قاشتېشى سېتىش ھارام بولىدۇ(چۈنكى، بۇت ياساپ سېتىش ھارام قىلىنغان). ئەگەر ئۇنى باشقا گۈزەل- سەنئەت بۇيۇملىرى ياساشقىمۇ ئىشلەتسە، قاش تېىشى سودىسى قىلىش ھارام بولمايدۇ. 
2. كۆپ خۇتۇنلىۇقنىڭ ھۆكۈمىدىمۇ  شەرىئەت نىمە دىگەن بولسا شۇنى ئۆلچەم قىلىپ ئالىمىز.  نەفسىمىزنى ئۆلچەم قىلمايمىز.
مەيلى قايسى دەۋېىردە بولسۇن ، ھۆكۈم كۈچكە ئىگە بولىدۇ.  شەرىئەتنىڭ ھۆكۈمى ئەرنىڭ ياكى ئاياللارنىڭ نەفسىنى ئاساس قىلمىغان، بەلكى سىز ياخشى كۆرۈڭ ياكى يامان كۆرۈڭ، شەرىئەتنىڭ ھۆكۈملىرىگە ھېكمەت يۇشۇرۇنغان.  شەرىئەت رۇخسەت قىلغان ئىشنىڭ شۇنىڭغا چۇشلۇق ېكىمىتى بولىدۇ. رۇخسەت ئىشنى ھارامغا چىقىرىشقا بولمايدۇ.
مەيلى قايسى دەۋىردە بولسۇن، رايونلاردا  ئاياللارنىڭ نىسبىتى ئەرلەردىن يۇقۇرى بولىدۇ، ئاياللارنى خار كۆرۈش ئىدىيىسىنىڭ نەجىسىدە  ئۇنى ئانىسىنىڭ قۇسىقىدىلا ئۇجۇقتۇرۇپ كېلىۋاتقان ھىندىستاندەك رايونلاردا بولسا ئەرلەرنىڭ نىسبىتى يۇقۇرى بولىدۇ. نەتىجىدە بىرمۇنچە ئەرلەر بويتاق  ياشاپ ئۆتۈشى لازىم.  خەۋەرلەرگە قارىغاندا تاجىكىستاندا ئاياللارنىڭ نىسبىتى يۇقۇرى بولۇپ،  بىر ئەرگە يەتتە ئايال كىشىنىڭ تۇغرا كېلىدىغانلىقىنى مۇشۇ تورلاردا خەۋەر بەرگەندەك قىلغان. ناۋادا شۇنداق بولسا، بىر ئەر بىر ئايالغا مۇتلەقلەشتۇرۇلسە،  قالغان ئاياللارنىڭ ھەممىسى مۇھەببەت ئېھتىياجىدىن مەھرۇم بولۇپ ياشاشى كېرەك. ياكى شۇنچە كۆپ ئاياللار جىنسىي بۇزۇقچىلىق يوللىرى بىلەن شۇغۇللىنىدىغان ئىشلار ئەۋج ئالىدۇ.  شۇنداق جەمىيەتتە  ، بىر ئەر 1-4 كىچە ئايال ئېلىشقا رۇخسەت قىلىنغانلىقىنىڭ جەمىيەتكە نىسبەتەن پايدىلىق ئىكەنلىكى روشەن كۆۈلىدۇ. 
مەيلى قايسى زامان ياكى ماكاندا بولسۇن،  بىردىن ئارتۇق ئايال ئېلىشنىڭ ھالال بولۇش شەرتىگە خلاپلىق قىلىنمىغانلا بولسا، ئۇنى ھارامغا چىقىرىشقا بولمايدۇ. 
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )