بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @) m1 c5 ]1 t2 K8 O) S* {
تۈرمىگە كىتاب ئەۋەتىش
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @7 f! E) p7 o' U) r( Lمەن يىقىندائادىتىم بۇيچە ۋىلايەتلىك شىنخۇاكىتابخانىسىدا كىتاب كۈرۈۋاتاتتىم. كىتابخانىداكىتاب كۈرۈۋاتقان نۇرغۇن كىشىلەرئارىسىدا45 ياشلار چامىسىدىكى ئوتتۇرا بوي،بۇغداي ئۆڭلۈك، قاپقارا قىشى ئاستىدىكى بىرجۇپ كۈزىدىن چىچەنلىك چىقىپ تۇردىغان بىرئايال كىتاب جاھازلىرىنى ئارىلاپ يۈرەتتى.بىردەمدىن كىيىن بۇئايال مىنىڭ ئاقارغان باشلىرىمغا قاراپ ماڭا ئوزگىپىنى دىيىشنى لايىق تاپتىمۇ-تاڭ، مىنىڭ قىشىمغا كىلىپ ماڭا بىرنەرسە دىيىشكەتەمشىلىۋاتقاندەك قىلىپ قالدى. مەنمۇ ئۇنىڭ بۇھالىتىگە سەپ سىلىپ ئۇنىڭغا قارىدىم.
ئاخىر ئۇماڭاچىش يىرىپ مۇنداق دىدى؛-ئاكا، مىنىڭ بىر ئىنىم ئاق سىتىش، چىكىش جىنايىتى بىلەن تۈرمىگە كىرىپ قالغان ئىدى، مەن ئۇنىڭغا تۈرمىدە ئۇقۇشىغا باپ كىلىدىغان بىرەر-ئىككى پارچە كىتاب سىتىۋىلىپ ئەۋەتەي دىگەن ئىدىم، بىز بىر دېھقان خەخ بولغاچقاقانداق كىتاپ ئىۋەتىشنى بىلەلمىدىم، ئوزلىرىنى تاللىىشىپ بىرەرمىكىن دىگەنتىم، دىدى. مەن بۇئايالنىڭ تۈرمىدە جازا ئۈتەۋاتقان ئىنىسىغا كىتاب ئىۋەتمەكچى بولغانلىقىنى ئاڭلاپ پۈتۈن روھى دۇنيارىمدا بىر ئىللىق ئىقىم ئۇرۇلغاندەك بىر تۇيغۇ پەيدا بۇلۇپ ئوتتى.مەن شۇئان چوڭقۇر مەمنۇنىيەت بىلەن قۇلۇمدىكى كىتابنى دەرھال قۇيۇپ ئايالغاتىكىلدىم.
-ئىنىڭىز قانچە ياشلاردابار،دەپ سورىدىم مەن ئۇنىڭدىن. -ئېنىم 37ياشقا كىرگەن، دىدى.مەن ئۇنىڭدىن ،خەت تۇنۇيدىغاندۇ ،دىسەم،ئۇ ؛ -ئازراقتۇنۇيدۇ، دىدى. مەن بۇگەپلەرنى ئاڭلىغاندىن كىيىن كوڭلۈمگە دەرھال‹‹<ياشلار ئۈچۈن101مەسلىھەت››››››ماۋزۇلۇق كىتاب كەلدى-دە،ئۇنى ئىزدەشكە كىرىشتىم.ئۇئايالمۇ مەن بىلەن مىڭىۋاتىدۇ،خىلى ئىزدەپمۇ تاپالمىدۇق. ئاخرى مەن كىتاب ساتقۇچى قىزنى چاقىرىپ ئەھۋالنى ئۇنىڭغا ئىيتىم. ئۇقىزغىن ھالدا؛-سىز ئىزدىگەن كىتاپ تۈگەپ قالغان، باشقا كىتاب ئىزدەپ باقايلى دىدى. شۇنىڭ بىلەن ئىككىمىزيەنە خىلى ئۇزۇن كىتابلارنى ئىزدەپ كوردۇق. ئاخىردا مەسلىھەتلىشىپ روھىيەتنى پىسخكا جە ھەتتىن تەڭشەش توغىرسىدىكى بىركىتابنى تاللاپ بەردۇق. ھەمدە ئۇئايالغابۇئىشنى دەل جايىدا قىلغانلىقىنى،بۇندىن كىيىنمۇبۇنىڭدىن ياخشى كىتاپلارنى ئىۋەتىپ تۇرۇشنى، كىيىن كەلگەندە مۇشۇكىتاب ساتقۇچى قىزنى ئىزدەپ تىخىمۇ باپ كىلىدىغان كىتاپلارنى ئىۋەتىپ تۇرۇشنى ئۈتۈندۈم.
كىتابخانىدىن قايتىپ كەلگەندىن كىيىن خىلى كۈنلەرگىچە بۇمەنزىرە كوز ئالدىمدىن كەتمىدى. چۈنكى ماڭا تەسىر قىلغىنى- سەھرالىق بىردىھقان ئايالنىڭ كىتابنىڭ ئىنسان روھىغا تەسىر قىلىدىغان ئۇلۇغ نەرسەئىكەنلىكىنى، تۈرمىدە جازا ئۈتەۋاتقان ئېنىسىنىڭ كۈڭۈل جاراھىتىگە مەلھەم بۇلىدىغانلىقىنى، روھى دۇنياسىغا تەسىر كورسىتەلەيد ىغانلىقىنى، كىتاپنىڭ ئۇنى قۇتقۇزالايدىغانلىقىنى تۇنۇپ يەتكەنلىكى ئىدى. بۇئايالدابار روھ مەندىن باشلاپ مىلىلىتىمزدىدىكى بىر ئەجەللىك بىر ئاجىزلىق ئىدى.
مەن يەنە بۇمەنزىرە ئارقىلىق مۇشۇنداق بىر ھەقىقى ئەھمىيەتلىك ئىشنى ئۇقۇمۇشلۇق كىشىلەردىن ئۇچىراتماي بىردېھقاندىن ئۇچىرتىمىز؟ئۇلار بۇنىڭ مۇھىملىقىنى قانداق تۇنۇپ يەتكەندۇ دىگەنلەرنى ئويلىدىم. ئاخىرىدادېھقان گەرچەيۈز-كوزلىرى ، چىرايى تۇپا چىراي كۈرۈنگىنى بىلەن، زامانىۋىي بىلىملەرگە كەمبەغەل بولغان بىلەن ئىنسانىيەتنىڭ روھى تۈۋرۈگى بولغان ئادىمىيلىك خىسلىتىگەباي كىشلەر ئىكەنلىكىنى چوڭقۇر ھىس قىلدىم.
مىنىڭچە، بىردېھقاننىڭ تۈرمىدىكى ئېنىلىرىگە كىتاب ئىۋەتىپ بىرشى ، كىتاپ ئۇقۇشقا دەۋەت قىلشى مىنىڭچە پۈتۈن جەمئىيەتكە، بۇلۇپمۇ مىللىتىمىزگە تەقەززالىق بىلەن قىلنغان بىرئۈنۈملۈك چاقىرىق بۇلۇپ بۇنى ئويلىنىپ كۈرۈشكە بەكمۇ ئەرزىيدۇ. شۇڭامىللىتىمىزدىكى ھەربىر كىشى كىتاپقا بولغان پۇزۇتسىيە مەسىلىسىدە بىرقىتىم ئەستايىدىل ئويلىنىپ كۈرۈشىنى، ئۈزىنى ھىلىقى دېھقان ئايالغا سىلشىتۇرۇپ كۈرۈشنى، ئائىلىلەردە ئائىلە باشلىقلىرى باشلامچى بۇلۇشنى، ئالدى بىلەن ئائىلىلەردە كىتاپ ئۇقۇش ئادىتىنى يىتىلدۈرۈشنى تەۋسىيە قىلىمەن. چۈنكى، ئائىلە- جەمئىيەتنىڭ ھۈجەيرىسى، بىرئائىلەبۇئادەتنى يىتىلدۈرسە كىتاپ ئۇقۇش ئادىتىنى يىتىلدۈرۈشتە بىر قەدەم باسقان بۇلىمىز.
ھازىر ئەتىراپىمىزدا كىتاپ ئۇقۇش ئادىتىنى يىتىلدۈرۈش يۇلىدا قىلىنىۋاتقان نۇرغۇن ياخشى تەدبىرلەر مەيدانغا كىلىۋاتىدۇ. نۇرغۇن بەزى ئاتا-ئانىلار باشلامچىلىق بىلەن كىتاپ ئۇقۇۋاتىدۇ، ياخشى كىتاپلارنى سىتىۋىلىۋاتىدۇ، بەزى مەكتەپلەردە، ئۇرۇنلاردائۇقۇتقۇچى، ئۇقۇغۇچىلارنى تەقدىرلەش،مۇكاپاتلاش داۋامىدا ۋە تۈرلۈك زىھنى سىناش مۇسابىقىلىرىدە بۇرۇنقى دەپتەر-قەلەم، خاتىرە،قاچا-قۇچا، نەخ پۇل تارقتىپ بىرىشتىن مۇھىم كىتاپلارنى مۇكاپات ئورنىدا تارقىتىپ بىرىشكە ئوزگەرتىۋاتىدۇ. قىسمەن توي-تۈكۈنلەردە يىگىت قولداش، قىزقولداشلارغاقۇيۇپ بىرلىدىغان ماددى نەرسىلەرنىڭ ئورنىغا ئەتىۋارلىق كىتابلارنى قۇيۇپ بىرىشكەئوزگەرگەنلىكىنى ئاندا-ساندا ئاڭلاپ تۇرىمىز. كىسەللەرنى يوقلىغاندا مۇناسىۋەتلىك كىتابلارنى ئىلىپ بىرىپ يوقلاش، دوستلارئارا كىتاب سوۋغا قىلىش قاتارلىقلار خىلى كوپلىگەن كىشىلىرىمىزنىڭ ئادىتىگەئايلاندى.
قىسقىسى ، بىريۇقارقىدەك پايدىلىق ئامىللاردىنتۇلۇق پايدىلىنىپ ۋەھىلىقى دانىشمەن دېھقان ئايالدىن ھەقىقى ئىلھام ئىلىپ بەزى ئەھمىيەتسىز ئىشلارنىڭ ئورنىغا كىتاپ ئۇقۇش ئادىتىنى يىتىلدۈرۋالساقلا ئاندىن بىزنىڭ ياش-ئەۋلادلىرىمىزنىڭ، مۇھىمى مىللىتىمىزنىڭ كەلگۈسىدىن ئۈمىت كۈتكىلى بۇلىدۇ.
2014.5.10
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @ ?( g3 ~( ^ Z! ^- g; `: v* K بۇ يازمىنى ئاخىرىدا karawul3 تەھرىرلىگەن. ۋاقتى 2014-5-13 10:35 AM بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @* Y4 [ Y7 ~4 f4 ^! ]- x, ]6 n `
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ e/ V- k \; G% |# v* w