كىتاپ ئوقۇش ئادىتىمىزنى تاشلىمايلى !بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @2 b( u5 W3 ?2 Y/ R$ C
ئوسمان جۈمە
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @; [5 e% k0 `7 l! ^ G% R0 z0 o
ئوقۇتقۇچى –ئوقۇش ۋە ئوقۇتۇش بىلەن شۇغۇللانغۇچى بۇلۇپ ،ھۆرمەت سەلتەنىتىدە ھۆرمەتنىڭ خاسىيەتلىك – نۇرلۇق ئابىدىسى.ئوقۇتقۇچى –ئۇستازلار بولغاچقا ، مەۋجۇدىيەت ئالىمى گۈزەل مەنىلەر بىلەن خارەكتىرلەنگەن ؛ ئوقۇتقۇچى-ئۇستازلار بولغاچقا گۈزەللىك ،بەخت، سائادەت جۇلالانغان. ئوقۇتقۇچى – ئۇستازلار ۋىجدان،ھايا كوچىسىنى يورۇتقۇچى ئۆچمەيدىغان نۇرلۇق چىراق.ئاسايىشلىق، بەخىت، گۈزەللىككە باشلايدىغان ماياك. ئاسمان گۈمبىزىنى قۇياش يۇرۇتۇپ، قاراڭۇلۇقنى سۈرۈپ تاڭ ئاتقۇزىدۇ.كۈندۈزگە ئايلاندۇرىدۇ.ئوقۇتقۇچى –ئۇستازلار بولسا ئىنسانىيەت روھىنى ئويغۇتۇپ، پاكلاشتۇرۇپ،ئىلىم ھىكمەت بىلەن قۇراللاندۇرۇپ،روھىيەت ئالىمىنى گۈزەل نۇرلار بىلەن نۇرلاندۇرۇپ، ئىنسانىيەتنىڭ ئۆزىنى تۇنۇپ چىقىشىغا روشەنلىك( تاڭ) ئاتا قىلىدۇ. مۇتەپەككۇرلار:‹‹ ئوقۇتقۇچى ئىنسان روھىنىڭ ئىنژىنىرى ›› دەپ قالتىس باھا بەردى،شۇنداق. ئوقۇتقۇچى ئىنسان روھى ئالىمىنىڭ نۇرلۇق قۇياشى . ئوقۇتقۇچىلار مەڭگۈ مەدىيەلىنىدىغان تېما .ئوقۇتقۇچىسىز ئىنسانلار ئالىمىنى قىياس قىلغىلى بولمايدۇ .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @6 b. J, A* Z) `( W. N بىراق ،ۋاقىت ئارقىغا باقماي ئۇچقاندەك چاپماقتا.دەۋر چاقى ۋاقىت بىلەن تەڭ توختىماستىن ئالغا ئايلانماقتا. جاھان رىقابەت بىلەن تۇلۇپ ،‹‹پۇل، پۇل›› ئالجىپ گۈزەللىك ،مىھرى-مۇھەببەت،ئىنسانىي خىسلەتلەر – ئادىمىيىلىكنى قايرىپ پۇلسىزلارغا خىرس قىلماقتا. ‹‹پۇل›› دىن ئىبارەت ئېزىتقۇ ( كىسەل ) ۋىرۇسىنى تارقىتىپ ئوقۇتقۇچىلارنىمۇ ۋىرۇسلىماقتا. بىر قىسىم ئوقۇتقۇچىلار ‹‹كېسەل›› سەۋەبىدىن ئۆزىنى تاپالماي ، گاڭگىراش ئىچىدە ئۆزغېمىمىزدە ھەلەك،بەزىللىرىمىز ئۇيقۇ سۈتىنى ئىچىپ قېلىپ،بۇۋاق بالىدەك خىرامان ئۇيقۇ ئىچىدە تۇرىۋاتىمىز .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @/ v; `) s9 C+ X8 z4 c
ئوقۇتقۇچى مللەتنىڭ ۋەكىلى-ئۈلگىسى.ئۇ،ئالدى -ئارقىغا نەزەر سېلىپ تارىخنى كۆرۈپ‹‹بىر سېپىلغان تۈشۈككە پۇت سالماي››بۈگۈن ئۈچۈن باش قاتۇرىدۇ. كېلەچەكنى يارىتىدۇ.ھەقىقىي ئادىميلىككە ئىگە ئنساننى يارىتىدۇ.ئۇقۇتقۇچى- ئنسانلارنىڭ ئۈلگىسى.تارىختىكى ئالىملارنىڭ بەزىللىرى‹‹ئۈلگىسزھېچ نەرسىنى ئۆگىنەلمەيسەن›› دېسە، يەنە بەزىلەر‹‹ئاليجاناپ ئادەملەر ئۈلگە ئارقىلىق يىتىلىدۇ›› دېيىشىدۇ. ئەلۋەتتە-شۇنداق.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @% C: r7 T0 r& C: [; M: ^; E. Z% F. s. ~
ئۇقۇتقۇچىلار،ئۇقۇغۇچىلارئۈچۈن بىۋاستە ئۈلگە. ئۇقۇغۇچىلار ئوقۇتقۇچىلانىڭ سۆز ۋە قىلىق – ھەركەتلىرىنىئۆزلىرىگە سىڭدۇرىدۇ،دورايدۇ،ئۇنىڭدىن ئۈلگە ئالىدۇ. ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ھەر بىر ھەركىتى، قىياپىتى ،كىيىنىشى، تۇرمۇش ئادىتىگە زەڭ سېلىپ دىقەت قىلىدۇ.ئۆزىنىڭمۇ شۇنداق قىلغسى كىلىدۇ؛ شۇنداق قىلىدۇ.ئائىلە ،جەمىيەت ، مەكتەپتىنئىبارەت ئۇچ تەرەپ ئەچىدە مەكتەپ تەربىيىسى ئەڭ ئاساسلىق تەسىر كۆرسىتىدۇ. شۇڭا مەكتەپ تەربىيىسىئەۋلادلارنى ياراملىق – ھەر تەرەپلىمە ئىقتىدارغا ئىگە سوتسىيالىستىك ئىز باسارلاردىن قىلىپ تەربىلەشتەمۇھىم ئەھمىيەتكە ئىگە.دىمەك،مىللەتنى گۈللەندۈرىشنىڭ ئۈمۈدى – مائارىپتا،مائارىپنى گۈللەندۇرىشنىڭ ئۈمۈدى ئوقۇتقۇچىلاردا.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @8 W* n( J2 p' @5 @" r! L7 r بىزمائارىپىمىزنىڭ تارىخىغا نەزەر سالىدىغان بولساق،بۈيۈك بۇددا ئالىمى كومىراجىۋا دەۋرىدىكى ‹‹ دۈمبە روھى›› دىن تەۋپىق روھىغىچە بولغان دەۋىرلەردە ، جاپا- مۇشەقەتلەردە ،قىيىنچىلىقتا ئوقۇ- ئوقۇتۇش پائالىيەتلىرىنى ئېلىپ بارغان ( ئۇلارنىڭ ئوقۇش روھىنى مەڭگۈ ئۈگىنىشىمىزگەئەرزىيدۇ.)
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @& `( x; {- V Q8 f* L ئادەم تەلىم تەربىيەسىدە ئاساسلىقى مەكتەپ، مەكتەپنىڭ ھاياتى كۈچى ئوقۇتقۇچىلاردا، ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ھاياتى كۈچى كىتاپتا. ‹‹ كىتاپ بۈيۈك كۈچتۇر›› ( لېنىن) .‹‹ كىتاپ ھەرقانداق بىلىمنىڭ جېنى ۋە يۈرىكى ›› ( س.تۋېيگ) كىتاپ-بىلىم بۇلىقى. كىتاپ ئوقۇۋاتقان ئوقۇرمەنلەر- بۇلاقتىن بەھىرلەنگۈچىلەردۇر.ئوقۇتقۇچىلاربولسابەھىر ئالغۇچىلاردۇرھەم بۇلاقنىڭ كۆزىنى رۇشەنلەشتۇرگىچىلەردۇر. بىزئوقۇتقۇچىلار بۇلاقنىڭ كۆزىگە بىرەر نەرسەتىقىلىپ قالسا بىخىرامان تۇرساق ئۆزىمىزنىمۇ، باشقىلارنىمۇ ئۇسسۇتۇپ-قاغجىرتىپقۇيىمىز. ئۆزلىرىمىزنى ھالاك قىلىمىز. بىز ئوقۇتقۇچىلار كىتاپ ئوقۇشنى قەتئىتاشلىمايلى.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @" @* Y. @0 S# h; r) Z J
‹‹ كىتاپ قەلىپنى يۇرىتىدۇ، يۇقىرى پەللىگە كۆتىرىدۇ ۋە كۈچكە كۈچ قۇشىدۇ .ئەڭ ياخشىسىئارزۇ – تىلەكلەرنى ئويغۇتىدۇ. ئەقىلنى ئۆتكۈرلەشتۇرىدۇ ۋە يۈرەكنى يۇمشىتىدۇ.››(ئو.تېككېرىي)
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @! C( @( {* ~5 n7 Q$ ~/ x0 Fئوقۇغۇچىلارغا ئۈلگە بولايلى !
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @; d/ {9 K1 k% F6 F: ? l: l& \
‹‹ ئەمدىلىكتە كىتاپسىز،نەياشىشىمىز، نە چوڭقۇر ئىتقات قويغان تۇلۇق ۋە گۈزەل ئىقباللىرىمىزغا ئىشەچ بىلەنبېرىشىمىزمۇ مومكۈن ئەمەس.››(ك.گ. پائۇسترۇسكىي) قىسمەن ئوقۇتقۇچىلارئائىلە ،جەمىيەت مەكتەپتە رولىنى يوقۇتۇپ ،ئۆز كۆمىچىگە چوغ تارتىپ،پۇل غەپلىتىدەئۆتىپ كەتسەك قانداق بۇلار؟ بىزنىڭ كەلگۈسىمىز بىلەن كارىمىز يوقمۇ؟مىللىتىمىز‹‹ئەبجەشمەدىنىيەت›› تەسىرىگە ئۇچراۋاتىدۇ. كىيىن قانداق بۇلار ؟ قانداق تەرەققىي قىلار؟بېشىمىزنى سىلكىۋېتىپ ئويلىنىپ باقايلى! گىزىت- ژۇرناللارنى ئوقۇيلى، مىللەتروھىنى ئۇرغۇتىدىغان، ئىتقادىمىزنى مۇستەكەملەيدىغان روھىمىزنى پاكلاشتۇرىدىغان،ئىتپاقلىقىمىزىنى قوغدايدىغان سوتسىيالىزىم ئىشلىرى ئۈچۈن ئالغا يىتەكلەيدىغان كۈچ مەنبەسى گىزىت – ژۇرناللارغا دائىمىلىق مۇشتىرىبولايلى.( مۇشتىرى بۇلۇش- كىتاپ ،گىزىت-ژۇرناللارنىڭ مەۋجۇت بۇلۇپ تۇرىشىدىكى ئالدىنقى شەرت؛ كىتاپ، گىزىت- ژۇرناللارنى ئوقۇپ تۇرۇش-ئىنسانلارنىڭ ھاياتى كۈچكە ئىگە بۇلۇشنىڭ ئاساسى – تىلتىزى.) مەملىكەت ۋە خەلقئارا ۋەزىيەتلەرگە دىقەت قىلايلى ئەقىلكۆزىمىزدىكى غەپلەت ئۇيقۇسىنىڭ چاپاقلىرىنى يۇيۇپ، كۆزىمىزنى ئېچىپ ئەتراپقادۇنياغا نەزەر سالايلى .( مائارىپىمىزدىن ‹‹ يېڭى ساراڭ››لار كۆپلەپ چىقسۇن.2005-يىل4-سان 59-بەت ئۆمەرجان ئوبۇلنىڭ‹‹ يېڭى ساراڭ›› ھىكايىسىدكى پىرسۇناژنىڭ ئىسمى .)
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @8 y6 ]* P- q7 Y% C, }! H$ j5 A, y5 B سابىق سېۋىت ئىتپاقى مائارىپچىسى – پىداگوك سۇخوملسكي:‹‹شۇ نەرسە ئىسىڭىزدە بولسۇنكى،سىز ئوقۇغۇچىلارغابىلىم بىرىدىغان ئوقۇتقۇچى بۇلۇپ قالماستىن،بەلكى ئۇلارنىتەربىلىگۈچى،ئۇلارنىڭتۇرمۇش ئۇستازى ۋە ئەخلاق جەھەتتىكى يول باشلىغۇچىسى بۇلىشىڭىز كېرەك›› دىگەنىدى.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @( D5 E" v3 ^9 w0 z% n$ i7 P
دىمەك،گىزىت-ژۇرنالارغا مۇشتىرى بولايلى! ئوقۇغۇچىلارغىمۇ مۇشتىرى بۇلۇشقا دەۋەتقىلايلى،ئۈلگىلىك رولىمىزنى ھەرگىز ئۇنتۇپقالمايلى! (جەمىيەتنىڭ ھەر ساھەسەدكى كىشىلەرنى كىتاپ ئوقۇشقا قىزىقتۇرايلى!) بىزئوقۇتقۇچىلار كىتاپ ئوقۇشنى تاشلىمايلى!
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @$ u2 E! C( P5 j
(بىڭتۇەن 3-شى 49-تۇەن 1- ئوتتۇرا مەكتەپئوقۇتقۇچىسى