مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 1359|ئىنكاس: 11

ﺗﺎﺟﯩﻚ ﻣﯩﻠﻠﯩﺘﯩﻨﯩﯔ ﺗﺎﺭﯨﺨﻰ [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

نەفىسە(ئاماننىس

ئادەتتىكى ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 15631
يازما سانى: 172
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 9574
تۆھپە نۇمۇرى: 802
توردا: 75 سائەت
تىزىم: 2010-10-29
ئاخىرقى: 2013-12-6
يوللىغان ۋاقتى 2010-12-7 03:06:50 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |


ﺗﺎﺟﯩﻜﻼﺭ ﺋﻪﯞﻻﺩﺗﯩﻦ - ﺋﻪﯞﻻﺩﻗﯩﭽﻪ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﺍ ﺋﺎﺳﯩﻴﺎ ﺭﺍﻳﻮﻧﯩﺪﺍ ﻳﺎﺷﺎﭖ ﻛﻪﻟﮕﻪﻥ ، ﺋﯘﺯﯗﻥ ﺗﺎﺭﯨﺨﻘﺎ ﺋﯩﮕﻪ ﻣﯩﻠﻠﻪﺕ . ﺗﺎﺟﯩﻜﻼﺭ
ﺗﯜﺯﻟﻪﯕﻠﯩﻚ ﺗﺎﺟﯩﻜﻠﯩﺮﻯ ﯞﻩ ﺗﺎﻍ ﺗﺎﺟﯩﻜﻠﯩﺮﻯ ﺩﻩﭖ ﺋﯩﻜﻜﯩﮕﻪ ﺋﺎﻳﺮﯨﻠﯩﺪﯗ . ﺗﺎﻍ ﺗﺎﺟﯩﻜﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﻧﻮﭘﯘﺳﻰ ﺋﺎﺯﺭﺍﻕ ، ﺋﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﻛﯚﭘﭽﯩﻠﯩﻜﻰ ﭘﺎﻣﯧﺮ ﺋﯧﮕﯩﺰﻟﯩﻜﯩﺪﻩ ﯞﻩ ﺋﯘﻧﯩﯖﻐﺎ ﻳﺎﻧﺪﺍﺵ ﺭﺍﻳﻮﻧﻼﺭﺩﺍ ﺋﻮﻟﺘﯘﺭﺍﻗﻼﺷﻘﺎﻥ . ﺋﯧﻠﯩﻤﯩﺰﺩﯨﻜﻰ ﺗﺎﺟﯩﻜﻼﺭ ﺗﺎﻍ ﺗﺎﺟﯩﻜﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺑﯩﺮ ﺗﺎﺭﻣﯩﻘﻰ ﺑﻮﻟﯘﭖ ، ﻗﻪﺩﯨﻤﻜﻰ ﺯﺍﻣﺎﻧﺪﺍ ﺷﯩﻨﺠﺎﯕﻨﯩﯔ ﻏﻪﺭﺑﯩﻲ ﺟﻪﻧﯘﺑﯩﺪﺍ ﻳﺎﺷﯩﻐﺎﻥ ، ﻫﯩﻨﺪﻯ - ﻳﺎﯞﺭﻭﭘﺎ ﺗﯩﻠﻰ ﺳﯧﺴﺘﯩﻤﯩﺴﻰ ﺋﯩﺮﺍﻥ ﺗﯩﻠﻰ ﺋﺎﺋﯩﻠﯩﺴﯩﺪﯨﻜﻰ ﻏﻪﺭﺑﯩﻲ ﺋﯩﺮﺍﻥ ﺗﯩﻠﯩﺪﺍ ﺳﯚﺯﻟﯩﺸﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﻣﯩﻠﻠﻪﺕ . ﺷﯩﻨﺠﺎﯕﺪﯨﻜﻰ ﺗﺎﺷﻘﻮﺭﻏﺎﻥ ﺋﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﺗﯩﺮﯨﻜﭽﯩﻠﯩﻚ ﻣﻪﺭﻛﯩﺰﻯ ﺋﯩﺪﻯ .
"ﺗﺎﺟﯩﻚ" ﺩﯨﮕﻪﻥ ﻧﺎﻡ "ﺗﺎﺝ" ﺩﯨﮕﻪﻥ ﺳﯚﺯﮔﻪ "ﺋﯩﻚ" ﺩﯦﮕﻪﻥ ﺋﺎﺭﻗﺎ ﻗﻮﺷﯘﻣﭽﯩﺴﯩﻨﯩﯔ ﺋﯘﻟﯩﻨﯩﺸﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺗﯜﺯﯛﻟﮕﻪﻥ . ﺑﯘ ﻫﯚﺭﻣﻪﺕ ﯞﻩ ﻳﯧﻘﯩﻨﻠﯩﻘﻨﻰ ﺑﯩﻠﺪﯛﺭﯨﺪﯨﻐﺎﻥ ﺋﺎﺗﺎﻕ . ﺧﻪﻥ ، ﺗﺎﯓ ﺩﻩﯞﺭﻟﯩﺮﯨﺪﻩ ، ﺋﯧﻠﯩﻤﯩﺰ ﺗﺎﺟﯩﻜﻠﯩﺮﻯ ﺋﻮﻟﺘﯘﺭﺍﻗﻼﺷﻘﺎﻥ ﻛﯚﻛﺌﺎﺭﺕ (ﭘﺎﻣﯩﺮ) ﺭﺍﻳﻮﻧﻰ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﺍ ﺗﯜﺯﻟﻪﯕﻠﯩﻜﺘﯩﻜﻰ ﺳﯘﻻﻟﯩﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﺑﯩﺮ ﺗﯘﺗﺎﺵ ﺑﺎﺷﻘﯘﺭﯗﺷﯩﺪﺍ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ . ﺗﺎﯓ ﺳﯘﻻﻟﯩﺴﯩﺪﯨﻦ ﻛﯧﻴﯩﻦ ﻗﺎﺭﺍﺧﺎﻧﯩﻴﻼﺭ ﺳﯘﻻﻟﯩﺴﻰ ، ﻏﻪﺭﺑﯩﻲ ﻟﻴﺎﯞ ﺳﯘﻻﻟﯩﺴﻰ ، ﭼﺎﻏﺎﺗﺎﻱ ﺧﺎﻧﻠﯩﻘﻰ ، ﻳﻪﻛﻪﻥ ﺧﺎﻧﻠﯩﻘﯩﻨﯩﯔ ﻗﺎﺭﻣﯩﻘﯩﺪﺍ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ . XVIII ﺋﻪﺳﯩﺮﻧﯩﯔ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﯨﻠﯩﺮﯨﺪﺍ ﭼﯩﯔ ﺳﯘﻻﻟﯩﺴﯩﻨﯩﯔ ﺯﯦﻤﯩﻨﯩﻐﺎ ﻗﻮﺷﯘﻟﻐﺎﻥ .
ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺩﯨﻨﻰ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﺍ ﺋﺎﺳﯩﻴﺎﻏﺎ ﻛﯩﺮﯨﺸﺘﯩﻦ ﺋﯩﻠﮕﯩﺮﻯ ، ﺷﻪﺭﻗﯩﻲ ﺋﯩﺮﺍﻥ ﺗﯩﻠﯩﺪﺍ ﺳﯚﺯﻟﯩﺸﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﺑﯩﺮﻟﯩﻜﻜﻪ ﻛﻪﻟﮕﻪﻥ ﺩﯨﻨﯩﻲ ﺋﯧﺘﯩﻘﺎﺩﻯ ﻳﻮﻕ ﺋﯩﺪﻯ ، ﺋﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﺋﺎﺭﯨﺴﯩﺪﺍ ﻛﻪﯓ ﺗﺎﺭﻗﺎﻟﻐﺎﻥ ﺯﻭﺭﻭﺋﺎﺳﺘﯧﺮ ﺩﯨﻨﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺧﯩﺮﯨﺴﺘﯩﺌﺎﻥ ﺩﯨﻨﻰ ، ﺑﯘﺩﺩﺍ ﺩﯨﻨﻰ ﯞﻩ ﻣﺎﻧﻰ ﺩﯨﻨﯩﻤﯘ ﻣﻪﯞﺟﯘﺕ ﺋﯩﺪﻯ . ﺷﯩﻨﺠﺎﯕﺪﯨﻜﻰ ﺗﺎﺟﯩﻜﻼﺭ ﺋﺎﺭﯨﺴﯩﺪﺍ ﺋﻪﺯﻩﻟﺪﯨﻦ "ﻣﯘﺯ ﺗﺎﻏﻼﺭ ﺑﻮﯞﯨﺴﻰ" ﺩﻩﭖ ﻫﯚﺭﻣﻪﺗﻠﯩﻨﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﻣﯘﺯ ﺗﺎﻏﻘﺎ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺋﯩﭙﺘﯩﺪﺍﺋﯩﻲ ، ﺗﻪﺑﯩﺌﯩﻲ ﭼﻮﻗﯘﻧﯘﺵ ﻣﻪﯞﺟﯘﺕ ﺋﯩﺪﻯ . ﻗﻪﺩﯨﻤﻜﻰ ﺯﺍﻣﺎﻧﺪﺍ ﻛﯩﺮﮔﻪﻥ ﺯﻭﺭﻭﺋﺎﺳﺘﯧﺮ ﺩﯨﻨﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ "ﺋﺎﯞﯦﺘﺴﺎ" ﻧﯩﯔ ﺗﻪﺳﯩﺮﯨﻤﯘ ﺧﯧﻠﻰ ﻛﻪﯓ ﺋﯩﺪﻯ . ﻣﯩﻼﺩﻯ II - III ﺋﻪﺳﯩﺮﻟﻪﺭﺩﻩ ، ﺗﺎﺷﻘﻮﺭﻏﺎﻥ ﯞﻩ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺋﻪﺗﺮﺍﭘﯩﺪﯨﻜﻰ ﺭﺍﻳﻮﻧﻼﺭﺩﺍ ﻛﺎﯞﺍﺗﺘﺎ ﺩﯙﻟﯩﺘﻰ ﻗﯘﺭﯗﻟﯘﭖ ، ﺋﺎﺯﻛﻪﻡ 500 ﻳﯩﻞ ﻫﯚﻛﯜﻡ ﺳﯜﺭﮔﻪﻥ ، ﺑﯘﺩﺩﺍ ﺩﯨﻨﻰ ﺑﯘ ﺩﯙﻟﻪﺗﻨﯩﯔ ﺩﯙﻟﻪﺕ ﺩﯨﻨﻰ ﺋﯩﺪﻯ .
ﻣﯩﻼﺩﻯ VIII ﺋﻪﺳﯩﺮﻧﯩﯔ ﺑﺎﺷﻠﯩﺮﯨﺪﺍ ﺋﻪﺭﻩﺑﻠﻪﺭ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﺍ ﺋﺎﺳﯩﻴﺎ ﺭﺍﻳﻮﻧﯩﺪﺍ ﻛﻪﯓ ﺗﺎﺭﻗﯩﻠﯩﺸﯩﻐﺎ ﺋﻪﮔﯩﺸﯩﭗ ، IX ﺋﻪﺳﯩﺮﺩﻩ ﺗﺎﺟﯩﻜﻼﺭ ﻣﯩﻠﻠﻪﺕ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﺷﻪﻛﯩﻠﻠﻪﻧﮕﯩﭽﻪ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﻣﻪﺯﮔﯩﻠﺪﻩ ، ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺩﯨﻨﻰ ﻫﯚﻛﯜﻣﺮﺍﻥ ﺋﻮﺭﯗﻧﺪﯨﻜﻰ ﺩﯨﻨﻐﺎ ﺋﺎﻳﻼﻧﻐﺎﻥ . ﺷﯩﻨﺠﺎﯕﺪﺍ X ﺋﻪﺳﯩﺮﻧﯩﯔ ﺋﺎﻟﺪﯨﻨﻘﻰ ﻳﯧﺮﯨﻤﯩﺪﺍ ﻗﺎﺭﺍﺧﺎﻧﯩﻴﻼﺭﻧﯩﯔ ﻫﯚﻛﯜﻣﺮﺍﻧﻰ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺩﯨﻨﻰ ﻗﻮﺑﯘﻝ ﻗﯩﻠﻐﺎﻧﺪﯨﻦ ﻛﯧﻴﯩﻦ ، ﻣﯩﻼﺩﻯ 960 - ﻳﯩﻠﻰ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺩﯨﻨﻰ ﺩﯙﻟﻪﺕ ﺩﯨﻨﯩﻐﺎ ﺋﺎﻳﻼﻧﻐﺎﻥ . ﻗﺎﺭﺍﺧﺎﻧﯩﻴﻼﺭ ﺳﯘﻻﻟﯩﺴﻰ ﺳﯜﻧﻨﯩﻲ ﻣﻪﺯﻫﯩﭙﯩﻨﻰ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺩﯨﻨﯩﻐﺎ ﯞﻩﻛﯩﻜﻜﻠﯩﻚ ﻗﯩﻠﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﻣﻪﺯﻫﻪﭖ ﻗﯩﻠﯩﭗ ﺑﯧﻜﯩﺘﻜﻪﻥ ، ﺳﯜﻧﻨﯩﻲ ﻣﻪﺯﻫﯩﭙﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻗﺎﺭﯨﻤﯘ - ﻗﺎﺭﺷﻰ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺷﯩﺌﻪ ﻣﻪﺯﻫﯩﭙﻰ ﺋﺎﺳﺎﺳﻪﻥ ﺗﺎﺷﻘﻮﺭﻏﺎﻥ ﺭﺍﻳﻮﻧﯩﺪﺍ ﻳﺎﺷﺎﻳﺪﯨﻐﺎﻥ ﺗﺎﺟﯩﻜﻼﺭ ﺋﯧﺘﯩﻘﺎﺩ ﻗﯩﻠﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﻣﻪﺯﻫﻪﭖ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﻗﺎﻟﻐﺎﻥ . ﺗﺎﺟﯩﻜﻼﺭ ﺷﯩﺌﻪﻟﻪﺭﻧﯩﯔ ﺋﯩﺴﻤﺎﺋﯩﻠﯩﻴﻪ ﻣﻪﺯﻫﯩﭙﯩﮕﻪ ﺋﯧﺘﯩﻘﺎﺩ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ، ﺑﯘ ﻧﺎﺳﯩﺮ ﺧﯘﺳﺮﺍﯞﻧﯩﯔ ﭘﺎﻣﯩﺮﻏﺎ ﻛﯧﻠﯩﭗ ﺩﯨﻦ ﺗﺎﺭﻗﺎﺗﻘﺎﻧﻠﯩﻘﯩﻨﯩﯔ ﻧﻪﺗﯩﺠﯩﺴﻰ . ﺷﯘﯕﺎ ﻧﺎﺳﯩﺮ ﺧﯘﺳﺮﺍﯞ ﺋﯧﻠﯩﻤﯩﺰﺩﯨﻜﻰ ﺗﺎﺟﯩﻚ ﻣﯘﺳﯘﻟﻤﺎﻧﻼﺭ ﺗﻪﺭﯨﭙﯩﺪﯨﻦ ﭘﯩﺮ ، ﺋﯘﺳﺘﺎﺯ ، ﺋﻪﯞﻟﯩﻴﺎﺋﺎﺗﺎ ﺩﻩﭖ ﺋﯘﻟﯘﻏﻼﻧﻐﺎﻥ . ﺑﯩﺮﺍﻕ ، ﺗﺎﺭﯨﺨﻨﯩﯔ ﺋﯚﺯﮔﯩﺮﯨﺸﯩﮕﻪ ﺋﻪﮔﯩﺸﯩﭗ ، ﭘﺎﻣﯩﺮ ﺭﺍﻳﻮﻧﯩﺪﯨﻜﻰ ﺋﯩﺴﻤﺎﺋﯩﻠﯩﻴﻪ ﻣﻪﺯﻫﯩﭙﻰ ﻧﯩﺴﺎﺭﻯ ﻣﻪﺯﻫﯩﭙﻰ -- ﻣﯘﻫﻪﻣﻤﻪﺩﺷﺎﻫ ﻧﻪﺳﻪﺑﻰ -- ﻗﺎﺳﯩﻢ ﺷﺎﻫ ﻧﻪﺳﻪﺑﻰ -- ﺋﺎﻏﺎﺧﺎﻥ ﻧﻪﺳﻪﺑﯩﺪﯨﻦ ﺋﯩﺒﺎﺭﻩﺕ ﺗﺎﺭﻗﯩﺘﯩﺶ ﻳﻮﻟﻰ ﺑﻮﻳﯩﭽﻪ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﯩﻲ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ .
ﭘﺎﺗﯩﻤﻪ ﺳﯘﻻﻟﯩﺴﯩﻨﯩﯔ 8 - ﺋﻪﯞﻻﺩ ﺧﻪﻟﯩﭙﯩﺴﻰ ﻣﯘﺳﺘﻪﻧﺴﯩﺮ ﺩﻩﯞﺭﯨﻨﯩﯔ ﺋﺎﺧﯩﺮﯨﺪﺍ ، ﭘﺎﺭﺳﻼﺭﻧﯩﯔ ﺋﯩﺴﻤﺎﺋﯩﻠﯩﻴﻪ ﻣﻪﺯﻫﯩﭙﻰ ﺋﯩﺸﻠﯩﺮﻯ ﻫﻪﺳﻪﻥ ﺳﺎﺑﺎﻫ ﻧﯩﯔ ﺭﻩﻫﺒﻪﺭﻟﯩﻜﯩﺪﻩ ﮔﯜﻟﻠﻪﻧﮕﻪﻥ . ﻫﻪﺳﻪﻥ ﺳﺎﺑﺎﻫ ﺋﯩﺮﺍﻧﻨﯩﯔ ﻗﯘﻡ ﺷﻪﻫﯩﺮﯨﺪﯨﻦ ﺋﯩﺪﻯ ، ﺋﯘ ﻣﯩﻼﺩﻯ 1078 - ﻳﯩﻠﻰ ﺳﻮﺩﯨﮕﻪﺭﭼﻪ ﻳﺎﺳﯩﻨﯩﭗ ﻣﯩﺴﯩﺮﻏﺎ ﺑﺎﺭﻏﺎﻥ ، ﻣﯘﺳﺘﻪﻧﺴﯩﺮ ﻛﯚﺭﯛﺷﻜﻪﻥ ﯞﻩ ﺗﻪﻳﯩﻨﻠﻪﻧﮕﻪﻧﺪﯨﻦ ﻛﯧﻴﯩﻦ ﭘﯧﺮﺳﯩﻴﯩﻨﯩﯔ ﻫﻪﺭﻗﺎﻳﺴﻰ ﺟﺎﻳﻠﯩﺮﯨﺪﺍ ﺩﯨﻦ ﺗﺎﺭﻗﺎﺗﻘﺎﻥ . ﺋﯘ ﻣﯩﻼﺩﻯ 1090 - ﻳﯩﻠﻰ ﺩﯦﺮﻩﻡ ﺗﺎﻍ ﺭﺍﻳﻮﻧﯩﺪﯨﻜﻰ ﺋﺎﻻﻣﯘﺕ ﻗﻪﻟﺌﻪﺳﯩﻨﻰ ﻣﻪﺭﻛﻪﺯ ﻗﯩﻠﯩﭗ ، ﺗﻪﺷﻜﯩﻠﯩﻲ ﻣﯘﻛﻪﻣﻤﻪﻝ ، ﺋﯩﻨﺘﯩﺰﺍﻣﻰ ﻗﺎﺗﺘﯩﻖ ﺑﯩﺮ ﺗﺎﻍ ﭘﺎﺩﯨﺸﺎﻫﻠﯩﻘﻰ ﻗﯘﺭﯗﭖ ، ﺳﺎﻟﺠﯘﻗﯩﻴﻼﺭ ﺳﯘﻻﻟﯩﺴﯩﻨﯩﯔ ﻫﻪﺭﺑﯩﻲ ﻫﯚﻛﯜﻣﺮﺍﻧﻠﯩﻘﯩﻐﺎ ﯞﻩ ﺋﯚﺯﯨﮕﻪ ﺩﯛﺷﻤﻪﻥ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺑﺎﺷﻘﺎ ﺳﯩﻴﺎﺳﯩﻲ ، ﺩﯨﻨﯩﻲ ﻛﯜﭼﻠﻪﺭﮔﻪ ﻳﻮﺷﯘﺭﯗﻥ ﺋﯚﻟﺘﯜﺭﯛﺵ ، ﯞﻩﻫﯩﻤﻪ ﺳﯧﻠﯩﺶ ﻳﻮﻟﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻗﺎﺭﺷﻰ ﺗﯘﺭﻏﺎﻥ . ﻣﯩﻼﺩﻯ 1094 - ﻳﯩﻠﻰ ﻣﯘﺳﺘﻪﻧﺴﯩﺮ ﺋﯚﻟﮕﻪﻧﺪﯨﻦ ﻛﯧﻴﯩﻦ ، ﭘﺎﺗﯩﻤﻪ ﺳﯘﻻﻟﯩﺴﯩﺪﯨﻜﻰ ﺋﯩﺴﻤﺎﺋﯩﻠﭽﯩﻠﻪﺭ ﺋﯩﭽﯩﺪﻩ ﺋﯩﻤﺎﻣﻠﯩﻖ ﺋﻮﺭﯗﻧﻐﺎ ﯞﺍﺭﯨﺴﻠﯩﻖ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﻫﻮﻗﯘﻗﯩﻨﻰ ﺗﺎﻟﯩﺸﯩﭗ ﭼﻮﯓ ﺑﯚﻟﯜﻧﯜﺵ ﻳﯜﺯ ﺑﻪﺭﮔﻪﻥ . ﻣﯘﺳﺘﻪﺳﻨﯩﺮ ﺋﻪﺳﻠﯩﺪﻩ ﭼﻮﯓ ﺋﻮﻏﻠﻰ ﻧﯩﺴﺎﺭﯨﻨﻰ ﯞﺍﺭﯨﺲ ﻗﯩﻠﯩﭗ ﺑﻪﻟﮕﯩﻠﯩﮕﻪﻥ ﺑﻮﻟﺴﯩﻤﯘ ، ﻛﯧﻴﯩﻦ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﻛﯩﭽﯩﻚ ﺋﻮﻏﻠﻰ ﺋﻪﺧﻤﻪﺕ ﺑﺎﺵ ﯞﻩﺯﯨﺮ ﺋﺎﻓﺪﺍﻟﻨﯩﯔ ﻳﯚﻟﯩﺸﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺗﻪﺧﺘﻜﻪ ﭼﯩﻘﯩﭗ ، "ﻣﯘﺳﺘﺎﺭﻯ" ﺩﻩﭖ ﺋﺎﺗﺎﻟﻐﺎﻥ . ﻧﯩﺴﺎﺭﻯ ﻗﻮﺭﺍﻟﻠﯩﻖ ﻗﺎﺭﺷﯩﻠﯩﻖ ﻛﯚﺭﺳﯩﺘﯩﭗ ﻣﻪﻏﻠﯘﺏ ﺑﻮﻟﻐﺎﻧﺪﯨﻦ ﻛﯧﻴﯩﻦ ﺯﯨﻨﺪﺍﻧﻐﺎ ﺗﺎﺷﻠﯩﻨﯩﭗ ، ﺳﻮﻻﻗﺘﺎ ﺋﯚﻟﮕﻪﻥ . ﺋﯘ ﺋﯩﻜﻜﯩﻴﻠﻪﻧﻨﯩﯔ ﺋﯩﺨﻼﺳﻤﻪﻧﻠﯩﺮﻯ ﻣﯘﺳﺘﺎﺭﯨﭽﯩﻼﺭ ﯞﻩ ﻧﯩﺴﺎﺭﯨﭽﯩﻼﺭ ﺩﯦﮕﻪﻥ ﺋﯩﻜﻜﻰ ﮔﯘﺭﯗﻫ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﺷﻪﻛﯩﻠﻠﻪﻧﮕﻪﻥ . ﻫﻪﺳﻪﻥ ﺳﺎﺑﺎﻫ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﭘﯧﺮﺳﯩﻴﯩﺪﯨﻜﻰ ﺋﯩﺴﻤﺎﺋﯩﻠﯩﻴﯩﭽﯩﻠﻪﺭ ﻣﯘﺳﺘﺎﺭﯨﻨﯩﯔ ﯞﺍﺭﯨﺴﻠﯩﻖ ﻫﻮﻗﯘﻗﯩﻨﻰ ﺋﯧﺘﯩﺮﺍﭖ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ . ﺋﯩﻤﺎﻣﻠﯩﻖ ﺋﻮﺭﯗﻥ ﺑﻮﺵ ﻗﺎﻟﻐﺎﻥ ﻣﻪﺯﮔﯩﻠﺪﻩ ، ﻫﻪﺳﻪﻥ ﺳﺎﺑﺎﻫ ﻧﯩﺴﺎﺭﯨﭽﯩﻼﺭﻧﯩﯔ ﺋﻪﯓ ﻛﺎﺗﺘﺎ ﺭﻩﻫﺒﯩﺮﻯ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﻗﺎﻟﻐﺎﻥ . ﺋﯘ ﺋﯚﻟﮕﻪﻧﺪﯨﻦ ﻛﯧﻴﯩﻦ ﺋﺎﻻﻣﯘﺕ ﺗﯧﻐﻰ ﭘﺎﺩﯨﺸﺎﻫﻠﯩﻘﯩﻨﯩﯔ 4 - ﺋﻪﯞﻻﺩ ﺭﻩﻫﺒﯩﺮﻯ ﻫﻪﺳﻪﻥ ﺋﺎﻟﻼ ﺯﯨﻜﺮﯨﻬ ﺳﺎﻻﻡ ﺋﯩﻤﺎﻡ ﺩﻩﭖ ﺋﯧﺘﯩﺮﺍﭖ ﻗﯩﻠﯩﻨﯩﺸﻘﺎ ﺑﺎﺷﻠﯩﻐﺎﻥ . ﺷﯘﻧﯩﯖﺪﯨﻦ ﺗﺎﺭﺗﯩﭗ ﻣﯩﻼﺩﻯ 1256 - ﻳﯩﻠﻰ ﻣﯘﯕﻐﯘﻝ ﺋﺴﺘﯧﻼﭼﯩﺴﻰ ﻫﯩﻼﻛﯘ ﺋﺎﻻﻣﯘﺕ ﻗﻪﻟﺌﻪﺳﯩﻨﻰ ﺋﯧﻠﯩﭗ ، ﺋﯩﻤﺎﻡ ﺭﯗﻓﯩﺪﯨﻦ ﻛﯘﺭﺷﺎﻫﻨﻰ ﻗﻪﺗﯩﻞ ﻗﯩﻠﻐﺎﻧﻐﺎ ﻗﻪﺩﻩﺭ ~ ﻧﯩﺴﺎﺭﯨﭽﯩﻼﺭﻏﺎ ﺋﺎﻻﻣﯘﺕ ﻗﻪﻟﺌﻪﺳﯩﻨﯩﯔ ﺭﻩﻫﺒﯩﺮﻯ ﺋﯩﻤﺎﻡ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ . ﺭﯗﻓﯩﺪﯨﻦ ﻛﯘﺭﺷﺎﻫﻨﯩﯔ ﺋﻮﻏﻠﻰ ﻣﯘﻫﻪﻣﻤﻪﺩ ﺷﻪﻣﺴﯩﺪﯨﻦ ( ﻛﯘﺭﺷﺎﻫﻨﯩﯔ ﻧﻪﯞﺭﯨﺴﻰ ﺩﯦﮕﻪﻧﻤﯘ ﮔﻪﭖ ﺑﺎﺭﻣﯩﺶ -- ﺋﺎﻳﭽﯩﯟﻩﺭ ) ﺋﻪﺯﻩﺭﺑﻪﻳﺠﺎﻧﻐﺎ ﻗﯧﭽﯩﭗ ﻛﻪﺗﻜﻪﻥ . ﺷﻪﻣﺴﯩﺪﯨﻨﺪﯨﻦ ﻛﯧﻴﯩﻦ ﺋﯩﻤﺎﻣﻠﯩﻖ ﺋﻮﺭﯗﻧﻐﺎ ﯞﺍﺭﯨﺴﻠﯩﻖ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﻣﻪﺳﯩﻠﯩﺴﯩﺪﻩ ﻳﻪﻧﻪ ﺑﯚﻟﯜﻧﯜﺵ ﻳﯜﺯ ﺑﻪﺭﮔﻪﻥ . ﺑﯩﺮ ﺗﺎﺭﻣﺎﻗﻘﺎ ﻗﺎﺳﯩﻢ ﺷﺎﻫ ﯞﺍﺭﯨﺴﻠﯩﻖ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ، ﺑﯩﺮ ﺗﺎﺭﻣﺎﻗﻘﺎ ﻣﯘﻫﻪﻣﻤﻪﺩ ﺷﺎﻫ ﯞﺍﺭﯨﺴﻠﯩﻖ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ .ﻗﺎﺳﯩﻢ ﺷﺎﻫ ﯞﺍﺭﯨﺴﻠﯩﻖ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ﺗﺎﺭﻣﺎﻕ ﺑﯘﺭﯗﻥ ﺋﯩﺮﺍﻧﻨﯩﯔ ﻣﺎﺧﺎﺭﺍ ﺷﻪﻫﯩﺮﻯ ﻳﯧﻨﯩﺪﯨﻜﻰ ﺋﺎﻧﺰﻭﺩﯨﻦ ﻳﯧﺰﯨﺴﯩﺪﺍ ﯞﻩ ﺷﻪﻫﯩﺮﻯ ﺑﺎﺑﺎﻕ ﻗﺎﺗﺎﺭﻟﯩﻖ ﺟﺎﻳﻼﺭﺩﺍ ﺟﯩﻢ ﻳﺎﺗﻘﺎﻥ ، XVIII ﺋﻪﺳﯩﺮﺩﯨﻦ ﺑﺎﺷﻼﭖ ﺑﯘﺭﯗﻧﻘﻰ ﭘﯩﻨﻬﺎﻥ ﺗﯘﺭﻣﯘﺷﯩﺸﻨﻰ ﺋﯚﺯﮔﻪﺭﺗﯩﭗ ، ﺳﯩﻴﺎﺳﯩﻲ ﺳﻪﻫﻨﯩﮕﻪ ﭼﯩﻘﻘﺎﻥ . ﺑﯘ ﻧﻪﺳﻪﺑﻨﯩﯔ ﺋﯩﻤﺎﻣﻰ ﺋﻪﺑﯘ ﻫﻪﺳﻪﻥ ﺷﺎﻫ ﻣﯩﻼﺩﻯ 1756 - ﻳﯩﻠﺪﯨﻦ 1792 - ﻳﯩﻠﻐﯩﭽﻪ ﻛﯩﺮﻣﺎﻧﻨﯩﯔ ﺑﺎﺵ ﯞﺍﻟﯩﺴﻰ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ . ﺋﯘﻧﯩﯔ ﻧﻪﯞﺭﯨﺴﻰ ﻫﻪﺳﻪﻥ ﺋﻪﻟﻰ ﺷﺎﻫ ﻣﺎﺧﺮﺍﺗﻘﺎ ( ﺑﯘ ﻧﻪﺳﻪﺑﻨﯩﯔ 46 - ﺋﯩﻤﺎﻣﻰ -- ﺋﺎﻳﭽﯩﯟﻩﺭ ) ﭘﺎﺩﯨﺸﺎﻫ ﻓﺎﺱ ﺋﻪﻟﻰ "ﺋﺎﻏﺎﺧﺎﻥ" ﺩﯦﮕﻪﻥ ﻣﻪﺭﺗﯩﯟﯨﻨﻰ ﺑﻪﺭﮔﻪﻥ ، ﺑﯘ ﻣﻪﺭﺗﯩﯟﻩ ﺋﻪﯞﻻﺗﺘﯩﻦ - ﺋﻪﯞﻻﺩﻗﺎ ﻣﯩﺮﺍﺱ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﻗﺎﻟﻐﺎﻥ . ﻫﻪﺳﻪﻥ ﺋﻪﻟﻰ ﺷﺎﻫ ﻛﯩﺮﻣﺎﻧﻨﻰ ﺋﯚﺯ ﺋﺎﻟﺪﯨﻐﺎ ﺳﻮﺭﺍﺷﻘﺎ ﺋﯘﺭﯗﻧﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﺴﯩﻤﯘ ، ﺋﻪﻣﻪﻟﮕﻪ ﺋﺎﺷﯘﺭﺍﻟﻤﺎﻱ ، ﻣﯩﻼﺩﻯ 1840 - ﻳﯩﻠﻰ ﭘﺎﻛﯩﺴﺘﺎﻧﻐﺎ ﻛﯚﭼﯜﭖ ﺑﯧﺮﯨﭗ ، ﻛﺎﺭﺍﭼﻰ ﯞﻩ ﻛﺎﻟﻜﻮﺗﺘﯩﺪﺍ ﺗﯘﺭﻏﺎﻥ ، ﻛﯧﻴﯩﻦ ﻫﯩﻨﺪﯨﺴﺘﺎﻧﻐﺎ ﻛﯚﭼﯜﭖ ﺑﯧﺮﯨﭗ ، ﺑﻮﻣﺒﺎﻳﻨﯩﯔ ﭘﯘﻧﺎ ﺩﯦﮕﻪﻥ ﻳﯧﺮﯨﺪﻩ ﻣﺎﻛﺎﻧﻼﺷﻘﺎﻥ . ﻣﯘﻫﻪﻣﻤﻪﺩ ﺷﺎﻫ ﻧﻪﺳﻪﺑﯩﺪﯨﻜﻰ ﻳﻪﻧﻪ ﺑﯩﺮ ﺗﺎﺭﻣﺎﻕ ﺩﯦﺮﻩﻣﺪﯨﻜﻰ ﻧﯩﺴﺎﺭﻯ ﮔﯘﺭﯗﻫﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﻪﻏﻼﻧﻐﺎﻥ . ﺑﯘ ﻧﻪﺳﻪﺑﻨﯩﯔ ﺋﻪﯓ ﺩﺍﯕﻠﯩﻖ ﺋﯩﻤﺎﻣﻰ ﺷﺎﻫ ﺩﺍﺷﯩﺮ ﻫﯜﺳﻪﻳﯩﻦ ﺩﺍﻛﺎﻧﻰ ﺳﺎﻓﺎﯞﻯ ﭘﺎﺩﯨﺸﺎﻫﻠﯩﻘﯩﻨﯩﯔ ﺳﯘﻟﺘﺎﻧﻰ ﺗﻪﺭﯨﭙﯩﺪﯨﻦ ﭘﯧﺮﺳﯩﻴﯩﺪﯨﻦ ﺳﯜﺭﮔﯜﻥ ﻗﯩﻠﯩﻨﯩﭗ ، ﺩﺍﻣﻐﺎﻧﺪﯨﻜﻰ ﺋﻪﺧﻤﻪﺕ ﻧﺎﮔﺎﺭ ﺩﯦﮕﻪﻥ ﻳﻪﺭﮔﻪ ﻛﯧﻠﯩﭗ ، 1594 - ﻳﯩﻠﻰ ﺋﺎﻟﻪﻣﺪﯨﻦ ﺋﯚﺗﻜﻪﻥ . ﺑﯘ ﻧﻪﺳﻪﺑﻨﯩﯔ ﺋﯩﻤﺎﻣﻠﯩﻘﻰ ﺋﻪﻣﯩﺮ ﻣﯘﻫﻪﻣﻤﻪﺩ ﺑﺎﺟﯩﺮﻏﺎ ﻛﻪﻟﮕﻪﻧﺪﻩ ﺋﯜﺯﯛﻟﯜﭖ ﻗﺎﻟﻐﺎﻥ .
ﺋﻮﻏﯘﺯ ﺩﻩﺭﻳﺎﺳﻰ (ﺋﺎﻣﯘ ﺩﻩﺭﻳﺎﺳﯩﻨﻰ ﺩﯦﻤﻪﻛﭽﻰ -- ﺋﺎﻳﭽﯩﯟﻩﺭ ( ﻧﯩﯔ ﺑﯧﺸﯩﺪﯨﻜﻰ ﺋﯩﺴﻤﺎﺋﯩﻠﯩﻴﻪ ﻣﻪﺯﻫﯩﭙﻰ ﺋﺎﻻﻣﯘﺕ ﺩﻩﯞﺭﯨﺪﯨﻦ ﺑﯘﺭﯗﻧﻼ ﻧﯩﺴﺎﺭﯨﭽﯩﻼﺭﻧﯩﯔ ﺭﻩﻫﺒﻪﺭﻟﯩﻜﻨﻰ ﻗﻮﺑﯘﻝ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ﻫﻪﻡ ﭘﯩﺸﯩﯟ ﻫﯚﻛﯜﻣﺮﺍﻧﻠﯩﻘﯩﺪﯨﻜﻰ ﺷﯘﻏﻨﺎﻥ ﺳﯘﻻﻟﯩﺴﯩﻨﻰ ﻗﯘﺭﻏﺎﻥ . ﻣﯩﻼﺩﻯ 1507 - ﻳﯩﻠﻰ ﻣﯘﻫﻪﻣﻤﻪﺩ ﺷﺎﻫ ﻧﻪﺳﻪﺑﯩﺪﯨﻜﻰ ﺷﺎﻫ ﺭﺍﺩﻳﺎﺩﯨﻦ ﺑﻪﺩﻩﺧﺸﺎﻧﻐﺎ ﺑﯧﺮﯨﭗ ، ﻛﯚﭖ ﻗﯩﺴﯩﻢ ﻳﻪﺭﻟﻪﺭﻧﻰ ﺳﻮﺭﯨﻐﺎﻥ . ﺋﻮﻥ ﻳﻪﺗﺘﯩﻨﭽﻰ ﺋﻪﺳﯩﺮﺩﻩ ﻣﯘﻫﻪﻣﻤﻪﺩ ﺷﺎﻫ ﻧﻪﺳﻪﺑﯩﺪﯨﻜﻰ ﻗﯘﺩﺍﻳﺒﻪﯨﺶ ﺩﯦﮕﻪﻥ ﻳﻪﻧﻪ ﺑﯩﺮ ﺋﯩﻤﺎﻡ ﺑﻪﺩﻩﺧﺸﺎﻧﻐﺎ ﻣﺎﻛﺎﻧﻠﯩﺸﯩﭗ ، 1664 - ﻳﯩﻠﻰ ﯞﺍﭘﺎﺕ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ . ﺋﯩﺴﻤﺎﺋﯩﻠﯩﻴﻪ ﺟﺎﻣﺎﺋﻪﺳﯩﮕﻪ ﺷﯘ ﻳﻪﺭﺩﯨﻜﻰ ﻣﯚﺗﯩﯟﻩﺭﻟﻪﺭ ﺳﯘﻻﻟﯩﺴﻰ ﺩﺍﯞﺍﻣﻠﯩﻖ ﺭﻩﻫﺒﻪﺭﻟﯩﻚ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ .XIX ﺋﻪﺳﯩﺮﮔﻪ ﻛﻪﻟﮕﻪﻧﺪﻩ ، ﺑﻪﺩﻩﺧﺸﺎﻧﺪﯨﻜﻰ ﺋﯩﺴﻤﺎﺋﯩﻠﯩﻴﻪ ﻣﯘﺧﻠﯩﺴﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﻛﯚﭖ ﻗﯩﺴﻤﻰ ﻗﺎﺳﯩﻢ ﺷﺎﻫ ﻧﻪﺳﻪﺑﯩﮕﻪ ﺋﯚﺗﯜﭖ ، ﺋﺎﻏﺎﺧﺎﻥ ﻧﻪﺳﻪﺑﻨﺎﻣﯩﺴﯩﻨﻰ ﺋﻮﻣﯘﻣﻴﯜﺯﻟﯜﻙ ﻗﻮﺑﯘﻝ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ . ﺑﯘ ﺋﯚﺯﮔﯜﺭﯛﺵ ﻣﯘﻫﻪﻣﻤﻪﺩ ﺷﺎﻫ ﻧﻪﺳﻪﺑﯩﺪﯨﻜﻰ ﺋﯩﻤﺎﻣﻼﺭﻧﯩﯔ ﯞﺍﺭﯨﺴﻠﯩﻘﯩﻨﯩﯔ ﺋﯜﺯﯛﻟﯜﭖ ﻗﯧﻠﯩﺸﻰ ﯞﻩ ﺋﺎﻏﺎﺧﺎﻥ I ﻧﯩﯔ ﻫﯩﻨﺪﯨﺴﺘﺎﻧﻐﺎ ﻛﯚﭼﯜﭖ ﻛﯧﺘﯩﺸﻰ ﺋﺎﺭﻗﯩﺴﯩﺪﺍ ﻗﺎﺳﯩﻢ ﺷﺎﻫ ﻧﻪﺳﻪﺑﯩﻨﯩﯔ ﺗﻪﺳﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﻛﯧﯖﯩﻴﯩﭗ ﻛﻪﺗﻜﻪﻧﻠﯩﻜﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻣﯘﻧﺎﺳﯩﯟﻩﺗﻠﯩﻚ ﺑﻮﻟﺴﺎ ﻛﯧﺮﻩﻙ .
ﺋﯧﻠﯩﻤﯩﺰ ﺗﺎﺟﯩﻜﻠﯩﺮﻯ ﺋﯩﭽﯩﺪﯨﻜﻰ ﺋﯩﺴﻤﺎﺋﯩﻠﯩﻴﯩﻨﯩﯔ ﺋﯚﺯﮔﯜﺭﯛﺷﻰ ﺑﻪﺩﻩﺧﺸﺎﻥ ﺭﺍﻳﻮﻧﯩﻨﯩﯔ ﺋﻪﻫﯟﺍﻟﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﻮﺧﺸﺎﺵ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ، ﺋﯩﺠﺘﯩﻤﺎﺋﯩﻲ ، ﺗﺎﺭﯨﺨﯩﻲ ﺗﻪﻛﺸﯜﺭﯛﺷﻠﻪﺭﺩﯨﻦ ﻗﺎﺭﯨﻐﺎﻧﺪﺍ ، XVI ﺋﻪﺳﯩﺮﻧﯩﯔ ﺑﺎﺷﻠﯩﺮﯨﺪﺍ ﺳﻪﺋﯩﺪﺳﯜﺭﻩ ﺩﯦﮕﻪﻥ ﺑﯩﺮ ﺋﯩﺸﺎﻥ ﺋﯩﺮﺍﻧﺪﯨﻦ ﭘﺎﻣﯩﺮ ﺭﺍﻳﻮﻧﯩﻐﺎ ﺋﯩﺴﻤﺎﺋﯩﻠﯩﻴﻪ ﻣﻪﺯﻫﯩﭙﯩﻨﯩﯔ ﺋﻪﻗﯩﺪﯨﺴﯩﻨﻰ ﺗﺎﺭﻗﺎﺗﻘﯩﻠﻰ ﻛﻪﻟﮕﻪﻧﺪﻩ ، 70 ﺋﻪﺳﻜﻪﺭﻧﻰ ﺑﺎﺷﻼﭖ ﺗﺎﺷﻘﯘﺭﻏﺎﻧﻐﺎ ﺑﯧﺮﯨﭗ ، ﺋﯘ ﻳﻪﺭﻧﯩﯔ ﻫﯚﻛﯜﻣﺪﺍﺭﻯ ﺟﺎﻫﺎﻧﮕﯩﺮ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﻪﻟﻪﻣﮕﻪﺭﻧﻰ ﺋﯚﻟﺘﯜﺭﯛﭖ ، ﺋﯚﺯﻯ ﺳﻪﺋﯩﺪ ﺷﺎﺭﯨﺨﺎﻥ ﺑﻮﻟﯩﯟﺍﻟﻐﺎﻥ . ﺋﯘ ﻧﯩﺴﺎﺭﯨﭽﯩﻼﺭﻧﯩﯔ ﻣﯘﻫﻪﻣﻤﻪﺩ ﺷﺎﻫ ﻧﻪﺳﻪﺑﯩﺪﯨﻜﻰ ﺩﯨﻦ ﺗﺎﺭﻗﺎﺗﻘﯘﭼﯩﺴﻰ ﺑﻮﻟﺴﺎ ﻛﯧﺮﻩﻙ . ﻛﯧﻴﯩﻨﻜﻰ ﯞﺍﻗﯩﺘﺘﺎ ﺷﯩﻨﺠﺎﯓ ﺗﺎﺟﯩﻜﻠﯩﺮﻯ ﺋﯩﺴﻤﺎﺋﯩﻠﯩﻴﯩﻨﻰ ﺗﺎﺷﻼﭖ ، ﻗﺎﺳﯩﻢ ﻧﻪﺳﻪﺑﯩﮕﻪ ﺑﻪﻳﺌﻪﺕ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ . XIX ﺋﻪﺳﯩﺮﻧﯩﯔ ﺋﺎﺧﯩﺮﻟﯩﺮﯨﺪﺍ ﺋﺎﻏﺎﺧﺎﻥ II , ﺋﺎﻏﺎ ﺋﻪﻟﻰ ﺷﺎﻫ (ﻗﺎﺳﯩﻢ ﻧﻪﺳﻪﺑﯩﻨﯩﯔ 47 - ﺋﯩﻤﺎﻣﻰ ) ﻛﯧﻠﯩﭗ ﺗﺎﺷﻘﻮﺭﻏﺎﻧﻨﻰ ﻛﯚﺯﺩﯨﻦ ﻛﻪﭼﯜﺭﮔﻪﻥ . ﺑﯘ ﭼﺎﻏﺪﺍ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﻣﯘﺭﯨﺘﻠﯩﺮﻯ ، ﺗﺎﺟﯩﻚ ﻣﯘﺳﯘﻟﻤﺎﻧﻼﺭ ﺑﻪﺩﻩﻝ ﺩﺍﯞﺍﻧﻐﯩﭽﻪ ﺋﺎﻟﺪﯨﻐﺎ ﺑﯧﺮﯨﭗ ﻗﺎﺭﺷﻰ ﺋﺎﻟﻐﺎﻥ . ﺷﯘﻧﯩﯔ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﯘ ﻳﻪﺭ " ﺋﺎﻏﺎ ﻗﻪﺩﻩﻡ ﺟﺎﻱ " ﺩﻩﭖ ﺋﺎﺗﯩﻠﯩﭗ ، ﺗﺎﺟﯩﻚ ﻣﯘﺳﯘﻟﻤﺎﻧﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺑﯘ ﺋﯩﻤﺎﻣﻨﻰ ﺧﺎﺗﯩﺮﻟﻪﻳﺪﯨﻐﺎﻥ ﺟﺎﻳﻐﺎ ﺋﺎﻳﻼﻧﻐﺎﻥ . ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭ ﺑﯘ ﻳﻪﺭﺩﯨﻦ ﺋﯚﺗﻜﻪﻧﺪﻩ ﺋﯘﻻﻏﺪﯨﻦ ﭼﯜﺷﯜﭖ ~ ﺩﯗﺋﺎ ﻗﯩﻠﯩﭗ ، ﺳﻪﺩﯨﻘﻪ ﺑﯧﺮﯨﭗ ﺋﯚﺗﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ .
ﻧﺎﺳﯩﺮ ﺧﯘﺳﺮﺍﯞﺩﯨﻦ ﻛﯧﻴﯩﻦ ﭘﺎﻣﯩﺮ ﺗﺎﺟﯩﻜﻠﯩﺮﻯ ﺋﺎﺭﯨﺴﯩﺪﯨﻜﻰ ﺋﯩﺴﻤﺎﺋﯩﻠﯩﻴﻪ ﻣﻪﺯﻫﯩﭙﯩﺪﻩ ﺑﯩﺮ ﻗﺎﺗﺎﺭ ﺋﯚﺯﮔﯜﺭﯛﺵ ﻳﯜﺯ ﺑﻪﺭﮔﻪﻥ ﺑﻮﻟﺴﯩﻤﯘ ، ﻟﯧﻜﯩﻦ ﻧﯩﺴﺎﺭﯨﭽﯩﻼﺭ ﻧﺎﺳﯩﺮ ﺧﯘﺳﺮﺍﯞ ﺋﯩﺪﯨﻴﯩﺴﯩﻨﯩﯔ ﺋﻮﺭﻧﯩﻨﻰ ﺋﯩﻨﻜﺎﺭ ﻗﯩﻠﻤﯩﻐﺎﻥ .
ﻧﺎﺳﯩﺮ ﺧﯘﺳﺮﺍﯞﻧﯩﯔ ﺩﯨﻨﯩﻲ ﺋﺎﺑﺮﻭﻳﻰ ﺟﻮﯕﮕﻮ ﺗﺎﺟﯩﻜﻠﯩﺮﻯ ﺋﯩﭽﯩﺪﻩ ﺋﯘﺯﺍﻗﻘﯩﭽﻪ ﺳﺎﻗﻼﻧﻐﺎﻥ . ﺋﯘﻧﯩﯔ "ﭼﯩﺮﺍﻍ ﺋﺎﻳﻪﺕ" ﺩﯦﮕﻪﻥ ﺋﻪﺳﯩﺮﻯ ﺗﺎﺟﯩﻜﻼﺭﻧﯩﯔ ﺩﯨﻨﯩﻲ ﺗﯘﺭﻣﯘﺷﯩﻨﯩﯔ ﻳﯧﺘﻪﻛﭽﯩﺴﻰ ، ﺩﻩﭖ ﺋﯘﻟﯘﻏﻼﻧﻐﺎﻥ . ﺗﺎﺟﯩﻜﻼﺭ ﻣﯧﻴﯩﺖ ﻳﻪﺭﻟﯩﻜﯩﺪﻩ ﻗﻮﻳﯘﻟﻐﺎﻥ ﻛﯜﻧﻰ ﻛﯧﭽﯩﺴﻰ ﭼﯩﺮﺍﻍ ﺗﯩﻼﯞﯨﺘﻰ ﻗﯩﻠﯩﺪﯗ ، ﺧﻪﻟﯩﭙﻪ ﭼﯩﺮﺍﻏﺪﺍ ﺧﻪﺗﻤﻪ ﻗﯘﺭﺋﺎﻥ ﻗﯩﻠﯩﺪﯗ ، "ﭼﯩﺮﺍﻍ ﺋﺎﻳﻪﺕ" ﺷﯘﻧﯩﯖﺪﯨﻦ ﻛﻪﻟﮕﻪﻥ . "ﭼﯩﺮﺍﻍ ﺋﺎﻳﻪﺕ" ﺗﻪ ﺋﯚﻟﮕﯜﭼﯩﻨﯩﯔ ﺋﯘ ﺋﺎﻟﻪﻣﺪﻩ ﻛﯚﺭﯨﺪﯨﻐﺎﻥ ﻛﯜﻧﻰ ﺑﺎﻳﺎﻥ ﻗﯩﻠﯩﻨﯩﺪﯗ ، ﺋﯚﻟﮕﯜﭼﯩﻨﯩﯔ ﺋﺎﺧﯩﺮﻩﺗﻠﯩﻜﯩﻨﯩﯔ ﺋﻮﺑﺪﺍﻥ ﺑﻮﻟﯘﺷﯩﻐﺎ ﺗﯩﻜﻪﻛﺪﺍﺷﻠﯩﻖ ﺑﯩﻠﺪﯛﺭﯨﻠﯩﺪﯗ . ﺋﯧﻴﺘﯩﻠﯩﺸﯩﭽﻪ ، "ﭼﯩﺮﺍﻍ ﺋﺎﻳﻪﺕ" ﺋﻮﻗﯘﻟﻤﯩﺴﺎ ، ﺋﯚﻟﮕﯜﭼﯩﻨﯩﯔ ﻳﻪﺭﻟﯩﻜﻰ ﻳﺎﺧﺸﻰ ، ﺋﺎﺧﯩﺮﻩﺗﻠﯩﻜﻰ ﺗﯩﻨﭻ ﺑﻮﻟﻤﺎﺳﻤﯩﺶ . ﺷﯘﯕﺎ ﺗﺎﺟﯩﻜﻼﺭ ﺋﯘﻧﻰ ﺑﻪﻙ ﺋﯘﻟﯘﻏﻼﻳﺪﯗ ، ﺑﯘﻧﯩﯖﺪﯨﻦ ﺑﺎﺷﻘﺎ ﺑﯩﺮﻣﯘﻧﭽﻪ ﻧﻪﺯﯨﺮ - ﭼﯩﺮﺍﻍ ﭘﺎﺋﺎﻟﯩﻴﻪﺗﻠﯩﺮﯨﺪﻩ ﺗﺎﺟﯩﻜﻼﺭ ﻣﯘﺭﺍﺳﯩﻤﻨﯩﯔ ﺋﺎﻳﺎﻏﻼﺷﻘﺎﻧﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ﻧﺎﺳﯩﺮ ﺧﯘﺳﺮﺍﯞﻧﯩﯔ ﻧﺎﻣﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﯧﻼﻥ ﻗﯩﻠﯩﺪﯗ ، ﻫﻪﺗﺘﺎ ﻣﻪﻣﻠﯩﻜﯩﺘﯩﻤﯩﺰﺩﯨﻜﻰ ﺗﺎﺟﯩﻜﻼﺭ ﺋﯩﭽﯩﺪﯨﻤﯘ ﻧﯘﺭﻏﯘﻥ ﺩﯨﻨﯩﻲ ﺯﺍﺗﻼﺭ ﺋﯚﺯﯨﻨﻰ ﺗﺎﺷﻘﻮﺭﻏﺎﻧﻐﺎ ﻧﺎﺳﯩﺮ ﺧﯘﺳﺮﺍﯞ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﯩﻠﻠﻪ ﺩﯨﻦ ﺗﻪﺷﯟﯨﻖ ﻗﯩﻠﯩﺸﻘﺎ ﻛﻪﻟﮕﻪﻥ ﺩﯨﻨﯩﻲ ﻣﻪﺭﯨﭙﻪﺗﭽﯩﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﺋﻪﯞﻻﺩﻯ ، ﺩﻩﻳﺪﯗ .
ﺋﯩﺠﺘﯩﻤﺎﺋﯩﻲ ، ﺗﺎﺭﯨﺨﻲ ﺗﻪﻛﺸﯜﺭﯛﺷﻜﻪ ﺋﺎﺳﺎﺳﻼﻧﻐﺎﻧﺪﺍ ، ﺷﯩﻨﺠﺎﯕﺪﯨﻜﻰ ﺗﺎﺟﯩﻜﻼﺭ ﺋﯧﺘﯩﻘﺎﺩ ﺋﯩﺪﯨﻴﯩﺴﯩﻨﯩﯔ ﺟﻪﻫﻪﺗﺘﻪ ﺋﺎﺩﻩﻡ ﺋﯚﻟﮕﻪﻧﺪﻩ ﺭﻭﻫ ﺋﯚﻟﻤﻪﻳﺪﯗ ، ﻳﺎﺧﺸﻰ ﺋﯩﺶ ﻗﯩﻠﻐﺎﻧﻼﺭ ﻳﺎﺧﺸﯩﻠﯩﻖ ﻛﯚﺭﯨﺪﯗ ، ﻳﺎﻣﺎﻥ ﺋﯩﺶ ﻗﯩﻠﻐﺎﻧﻼﺭ ﻳﺎﻣﺎﻧﻠﯩﻖ ﻛﯚﺭﯨﺪﯗ ؛ ﻛﯚﭖ ﻳﺎﺧﺸﻰ ﺋﯩﺶ ﻗﯩﻠﻐﺎﻧﻼﺭﻧﯩﯔ ﺋﻪﺭﯞﺍﻫﻰ ﺟﻪﻧﻨﻪﺗﻜﻪ ﻛﯩﺮﯨﺪﯗ ، ﺟﻪﻧﻨﻪﺕ ﺗﻮﻗﻘﯘﺯ ﻗﺎﺕ ﺋﺎﺳﻤﺎﻧﻨﯩﯔ ﺋﯜﺳﺘﯩﺪﻩ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ ، ﺟﻪﻧﻨﻪﺗﻜﻪ ﻛﯩﺮﮔﻪﻧﻠﻪﺭ ﭘﻪﻳﻐﻪﻣﺒﻪﺭﻧﯩﯔ ﺩﻩﺭﮔﺎﻫﯩﻐﺎ ﺑﺎﺭﯨﺪﯗ ، ﺋﻪﺑﻪﺩﯨﻠﺌﻪﺑﻪﺕ ﺑﻪﺧﺘﻠﯩﻚ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ ؛ ﻳﺎﻣﺎﻧﻠﯩﻖ ﻗﯩﻠﻐﺎﻧﻼﺭﻣﯘ ﺋﯚﻟﮕﻪﻧﺪﯨﻦ ﻛﯧﻴﯩﻦ ﺋﺎﺳﻤﺎﻧﻐﺎ ﭼﯩﻘﯩﺪﯗ ، ﺋﻪﻣﻤﺎ ﺟﻪﻧﻨﻪﺗﻜﻪ ﻳﯧﺘﯩﭗ ﺑﺎﺭﺍﻟﻤﺎﻱ ، ﻳﻪﺗﺘﻪ ﻗﻪﯞﻩﺕ ﺋﺎﺳﻤﺎﻧﻐﺎ ﭼﯩﻘﯩﭙﻼ ﻳﺎﻣﻐﯘﺭ ، ﻗﺎﺭ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﻳﻪﺭﮔﻪ ﭼﯜﺷﯩﺪﯗ ؛ ﻳﻪﺭﻣﯘ ﺗﻮﻗﻘﯘﺯ ﻗﺎﺕ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ ، ﻳﺎﻣﻐﯘﺭ ، ﻗﺎﺭ ﻳﻪﺭﮔﻪ ﭼﯜﺷﻜﻪﻧﺪﻩ ﺗﻮﭘﯩﻐﺎ ﺳﯩﯖﯩﭗ ، ﭘﺎﺗﻘﺎﻕ ﺑﻮﻟﯘﭖ ، ﮔﯩﻴﺎﻫﻘﺎ ﺋﺎﻳﻠﯩﻨﯩﺪﯗ ، ﮔﯩﻴﺎﻫ ﭼﺎﺭﯞﯨﻐﺎ ﺋﻮﺯﯗﻕ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ ، ﭼﺎﺭﯞﯨﻨﯩﯔ ﻗﻮﺭﺳﯩﻘﻰ ﺩﻭﺯﺍﺧﺘﯘﺭ ؛ ﻳﺎﻣﺎﻧﻠﯩﻖ ﻗﯩﻠﻐﺎﻧﻼﺭ ﺋﻪﻧﻪ ﺷﯘ ﻳﻪﺭﺩﻩ ﺋﺎﺯﺍﺏ ﭼﯧﻜﯩﺪﯗ ، ﺑﻪﺯﯨﻠﯩﺮﻯ ﻗﺎﻏﺎ - ﻗﯘﺯﻏﯘﻧﻐﺎ ﺋﺎﻳﻠﯩﻨﯩﺪﯗ ، ﺑﻪﺯﯨﻠﯩﺮﻯ ﺋﯧﺸﻪﻙ ، ﺗﯚﮔﻪ ، ﺋﯩﺖ ، ﻗﻮﻱ ، ﻛﺎﻻ ﻗﺎﺗﺎﺭﻟﯩﻖ ﻫﺎﻳﯟﺍﻧﻼﺭﻏﺎ ﺋﺎﻳﻠﯩﻨﯩﭗ ﺋﺎﺩﻩﻡ ﺗﻪﺭﯨﭙﯩﺪﯨﻦ ﺋﯩﺸﻠﯩﺘﯩﻠﯩﺪﯗ ، ﺩﻩﭖ ﻗﺎﺭﯨﻐﺎﻥ . ﺗﺎﺟﯩﻜﻼﺭﻧﯩﯔ ﺋﯩﺴﻤﺎﺋﯩﻠﯩﻴﻪ ﻣﻪﺯﻫﯩﭙﻰ ﺋﯧﺘﯩﻘﺎﺩﯨﻨﻰ ﺳﺎﯞﺍﺑﻠﯩﻖ ﺋﯩﺶ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻣﺎﺳﻼﺷﺘﯘﺭﯗﭖ ، ﺗﺎﺟﯩﻚ ﻣﯘﺳﯘﻟﻤﺎﻧﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺋﯩﺒﺎﺩﻩﺕ ، ﺟﺎﻫﺎﻧﺪﺍﺭﭼﯩﻠﯩﻖ ﻳﻮﻟﯩﻨﻰ ﮔﻪﯞﺩﯨﻠﻪﻧﺪﯛﺭﮔﻪﻥ . ﺗﺎﺟﯩﻜﻼﺭﺩﺍ ﻣﺎﺯﺍﺭﻏﺎ ﭼﻮﻗﯘﻧﯘﺵ ﺧﯧﻠﻰ ﺋﻮﻣﯘﻣﻼﺷﻘﺎﻥ .................


ﻣﻪﻧﺒﻪ : ﮬﺎﺟﻰ ﻧﯘﺭﮬﺎﺟﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﭼﯧﻦ ﮔﻮﮔﯘﺍﯓ ﺑﯩﺮﻟﯩﺸﯩﭗ ﻳﺎﺯﻏﺎﻥ " ﺷﯩﻨﺠﺎﯓ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺗﺎﺭﯨﺨﻰ" ﻧﺎﻣﻠﯩﻖ ﻛﯩﺘﺎﺏ .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 14537
يازما سانى: 1244
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7001
تۆھپە نۇمۇرى: 1582
توردا: 10547 سائەت
تىزىم: 2010-10-19
ئاخىرقى: 2015-3-21
يوللىغان ۋاقتى 2010-12-7 04:36:39 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بىلىۋىلىش زۆرۈر بولغان ياخشى تېمىكەن.
ھارمىغايسىز.

turk娃娃 بۇ ئەزا ئۆچۈرۈلگەن
يوللىغان ۋاقتى 2010-12-7 05:39:04 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسكەرتىش : يوللىغۇچى چەكلەنگەن . مەزمۇننى كۆرەلمەيسىز .

ئارزۇيۇم ئاددي ھەم بۈيۈك

مەستانە ئـــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 14234
يازما سانى: 1706
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 12358
تۆھپە نۇمۇرى: 382
توردا: 2177 سائەت
تىزىم: 2010-10-17
ئاخىرقى: 2015-3-14
يوللىغان ۋاقتى 2010-12-7 06:29:25 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مىنىڭمۇ بىر تاجىك ساۋاقدىشىم بولىدىغان شۇنداق كۆڭلى ياخشى !
مەنمۇ ئەمدى تىخى چۈشىنىۋاتىمەن تاجىكلارنى !   [s:166]

قولۇمداقەلەم   ،  يۈرەكتە ئەلەم !يۈتمىسۇن غورور،تەۋرىسۇن ئالەم !

ناتىرىي خىلور

دائىملىق ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 3169
يازما سانى: 1800
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 17255
تۆھپە نۇمۇرى: 891
توردا: 6081 سائەت
تىزىم: 2010-7-2
ئاخىرقى: 2014-7-31
يوللىغان ۋاقتى 2010-12-7 06:38:01 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ھې ھې ھې   `  بۇ تاجىكلار راستىنلا بەك ياۋاش .  نىمىشقىل دىسە شۇنى قىلىدۇ ... شۈكىرى قىلىپ ياشايدۇ ....

بۇ ئەلنى بىز قۇل قىلالمىغۇدەكمىز `  چۈكى ئۇلار قۇل قىلغۇچىلاردۇر .     - ئىسكەندەر

ئۆزۈڭنى بىل،ئۆز

يېتىلىۋاتقان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 12913
يازما سانى: 480
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 8075
تۆھپە نۇمۇرى: 535
توردا: 854 سائەت
تىزىم: 2010-10-6
ئاخىرقى: 2011-10-11
يوللىغان ۋاقتى 2010-12-7 09:42:43 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ھە، مۇنداقكەندە ئەسلى،لىكىن بەزى يەرلىرى تازا تولۇق بولماي قالغاندەك تۇرامدۇ نىمە ؟ مەسلەن تاجىكلار ئىلگىرى نىمە دەپ ئاتالغان،كونكىرىت ياشاپ ئۆتكەن زىمىنلىرىنىڭ ھازىرقى جايلاشقان ئورنى،نامى،ئۆرىپ–ئادىتى،تىلى،مىللىي ئەنئەنىسى ......قاتارلىق بىر قانچە مەزمۇن  يىتەرلىك ئەمەستەكلا ھىس قىلدىم.
ئارتۇق سۆلەپ قويغان بولسام كەچۈرۈڭ. ھارمىغايسىز،تەشەككۈر

—مەۋجۇد

ئاللاغا تاپشۇردۇم!

دائىملىق ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 6549
يازما سانى: 1347
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 12305
تۆھپە نۇمۇرى: 461
توردا: 2764 سائەت
تىزىم: 2010-8-16
ئاخىرقى: 2015-3-11
يوللىغان ۋاقتى 2010-12-7 10:23:45 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئاپتور جاۋابىنى بويلاپ 2قەۋەت  turk娃娃 كە 2010-12-07 05:39 PMئەۋەتىلدى  :
تاجىكلار پەقەت ئەسكى ئىش قىلمايدۇ بۇلار .  ئىمانىمۇ كۈچلۈككەن ئۇنۇڭ ئۈستىگە. [s:166]
مەن ئۇنداق ھېس قىلالمىدىم بۇلارنى كۆرگەن چاغدا~قەشقەر 6-ئوتتۇرىدىكى تاجىك بالىلىرىنىڭ قانداق يۈرىدىغىنىنى كۆرگەنمەن~ چوڭلىرى قانداقكىن بىلمىدىم~

ياخشىنى ئەسكى بوزەك قىلسىمۇ ئاللا بوزەك قىلمايدۇ .
  ئەسكىدىن ھەممە قورۇقسىمۇ ئاللا قورۇقمايدۇ !

غەيۋەتخور كىشى، ئەڭ پەس كىشىدۇ

مەستانە ئـــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 4402
يازما سانى: 2976
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 76348
تۆھپە نۇمۇرى: 363
توردا: 6789 سائەت
تىزىم: 2010-7-21
ئاخىرقى: 2014-8-21
يوللىغان ۋاقتى 2010-12-8 12:54:15 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئاپتور جاۋابىنى بويلاپ 2قەۋەت turk娃娃 كە 2010-12-07 05:39 PMئەۋەتىلدى :
تاجىكلار پەقەت ئەسكى ئىش قىلمايدۇ بۇلار .  ئىمانىمۇ كۈچلۈككەن ئۇنۇڭ ئۈستىگە. [s:166]


ھا ھا تاجىككەنسىزدە بۇرادەر................ھەم تارىخى بەك ئۇزۇن..............................................................................

ئىزىڭدىن ئۈنگەن تىكەن، ئەۋلادىڭنىڭ پۇتىنى يارا قىلۇر.

نېمىلەرنى ئويلا

ئاكتىپ ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 11976
يازما سانى: 739
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 16174
تۆھپە نۇمۇرى: 3127
توردا: 349 سائەت
تىزىم: 2010-9-28
ئاخىرقى: 2015-1-24
يوللىغان ۋاقتى 2010-12-11 01:05:31 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ياقۇپ بەگمۇ تاجىك ئىدى،  بىز ئۇيغۇرلارغا 10 نەچچە يىل پادقشاھ بولغان~~

قاراڭغۇ زۇلمەتنى قاغىغاندىن كۆرە بىرەر چىراق ياققىنىڭ تۈزۈك

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 5934
يازما سانى: 87
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 8938
تۆھپە نۇمۇرى: 418
توردا: 702 سائەت
تىزىم: 2010-8-9
ئاخىرقى: 2015-2-24
يوللىغان ۋاقتى 2011-1-2 09:41:29 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

تاجىكلارنى چۈشەنگىسى بار قىرىنداشلار مۇنۇ بەتكە مەرخەمەت







http://www.tajikam.cn


كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش