مىسرانىم مۇنبىرى

ئىگىسى: OZTURK02

ئەدىبلەر نېمە ئۆچۈن پۇشايمان قىلىدۇ . (يالق [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

توغرا يول ھەمىشە

ئاكتىپ ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 23323
يازما سانى: 783
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 13847
تۆھپە نۇمۇرى: 570
توردا: 308 سائەت
تىزىم: 2010-12-22
ئاخىرقى: 2015-3-23
يوللىغان ۋاقتى 2011-1-19 10:21:16 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
تولىمۇ تېتىملىق يىزىلغان ماقالىكەن ...بۇگۈنكىدەك كۈندە يالقۇنكامنىڭ "ئەدىبلەر نېمە ئۈچۈن پۇشايمان قىلىدۇ " تېمىسىدىكى ماقالىسىنى ئوقۇغۇنۇمدىن تولىمۇ مەمنۇن بولدۇم ....خۇددى جانلىق بىر سائەت دەرس ئاڭلىغاندەكلا كۆز ئالدىم يۇرۇپ كەتتى .مەن دەل مۇشۇ گەپلەرنى بىرسىدىن كۈتىۋاتقاندەك مۇشۇ يېقىنلاردا ئەدەبىياتىمىزنىڭ ھالى ۋە كەلگۈسى توغرىسىدا ئۆزەمگە خاس خىياللىرىم بىلەن بۇغۇلۇپ قېلىۋاتاتتىم ، يالقۇنكامدەك ئوبزۇرچىلارلا بولىدىكەن ئۇيغۇر ئەدەبىياتى بۇرۇختۇم بۇلۇپ قالمىغۇدەك ! 13يىل بۇرۇن(ئۇقۇغۇچى ۋاقتىمدا ) يالقۇنكام بىلەن بىر ماقالە توغرىلىق پاراڭلاشقانىدىم ، تولىمۇ كىچىك پىئىل ، ئەستايىدىل پىكىر قىلىدىغان كىشى ئىكەنلىگىنى ھىس قىلغانىدىم .....يەنە بىر قېتىم پاراڭلىشىش پۇرسىتى كەلسە سورايدىغان نۇرغۇن سۇئاللىرىم بار ....

ئىنساننىڭ ئاغزىنى پەقەت تۇپراقلا تولدۇرىدۇ .

توغرا يول ھەمىشە

ئاكتىپ ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 23323
يازما سانى: 783
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 13847
تۆھپە نۇمۇرى: 570
توردا: 308 سائەت
تىزىم: 2010-12-22
ئاخىرقى: 2015-3-23
يوللىغان ۋاقتى 2011-1-19 10:30:15 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئاپتور جاۋابىنى بويلاپ 19قەۋەت zeher كە 2011-01-19 10:17 PMئەۋەتىلدى :
يالقۇن روزى دىگەن چوشقا ، ئىت ، پەسەندى گۆرگە كىرىپ ، ئاللاھنىڭ ئالدىغا بارغاندا پۇشايمان قىلسا قىلىدۇكى ، تاكى ئۆلگىچە نادان خەلقنى ئالداپ ، ئۆزىنى پەردازلاپ ئۆتىدۇ .

نىمە ئۈچۈن بۇنداق دەيسىز ؟ بۇ كىشىنىڭ بىز بىلمىگەن خاتالىرى بارمۇ ؟ چۈشەنچە بەرسىڭىز بوپتىكەن ...مىنىڭ بىلىشىمدە ئۇنداق ئەمەستەكلا ،ئىنكاسىڭىزنى كۈرۈپ گاڭگىراپلا قالدىم ....

ئىنساننىڭ ئاغزىنى پەقەت تۇپراقلا تولدۇرىدۇ .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 13794
يازما سانى: 1551
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 5703
تۆھپە نۇمۇرى: 1992
توردا: 843 سائەت
تىزىم: 2010-10-13
ئاخىرقى: 2015-3-25
يوللىغان ۋاقتى 2011-1-19 11:17:31 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئاپتور جاۋابىنى بويلاپ 19قەۋەت  zeher كە 2011-01-19 10:17 PMئەۋەتىلدى  :
يالقۇن روزى دىگەن چوشقا ، ئىت ، پەسەندى گۆرگە كىرىپ ، ئاللاھنىڭ ئالدىغا بارغاندا پۇشايمان قىلسا قىلىدۇكى ، تاكى ئۆلگىچە نادان خەلقنى ئالداپ ، ئۆزىنى پەردازلاپ ئۆتىدۇ .
ئېھتىمال سىزمۇ گۆرگە كىرگەندە مۇشۇ گەپلىرىڭىز ئۈچۈن پۇشايمان قىلىشىڭىش مومكىن ،سىز گۆرگە كىرمەيدىغاندىنمۇ يا ؟

ئۆلۈم يېڭى بىر ھاياتلىقنىڭ مەڭگۈلۈك باشلىنىشى !

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 19511
يازما سانى: 28
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 6349
تۆھپە نۇمۇرى: 403
توردا: 102 سائەت
تىزىم: 2010-11-29
ئاخىرقى: 2014-5-22
يوللىغان ۋاقتى 2011-1-19 11:38:45 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسسالامۇ ئەلەيكۇم...مەن بۇ تېمىنى ۋە قېرىنداشلارنىڭ ئىنكاسلىرىنى  ئوقىغاندىن كېيىن  ئۆزەمنىڭمۇ ئىككى كەلىمە ھەق سۆز قىلىپ قويۇشىمنىڭ زۆرۇرلىكىنى ھىس قىلدىم...مەن يالقۇن روزىنى تونۇمايمەن..ئۇ كىشى بىلەن ھىچقانداق ئۆچ ئاداۋىتىممۇ يوق.لېكىن ئۇ كىشىنىڭ يازغان ماقالىلىرىنى ئاساسەن ئوقىغان...توردىكى زىيارەت خاتىرىلىرىنىمۇ كۆرگەن..10يىلغا يېقىن ۋاقىتتىن بۇيان ئىزچىل بۇ كىشىگە دىققەت قىلىپ كېلىۋاتىمەن..
مېنىڭ شەخسەن كۆز قارىشىم:يالقۇن روزى ئۆزىنى ئەدەبى ئوبزورچى دەپ ھىس قىلىدۇ..لېكىن ئۇ نىمىشقا ھە دىسىلا دىن ۋە مىللى ھىسىياتتىن پايدىلىنىپ خەلقنى ئالدايدۇ؟باشقىلارنى ھە دىسىلا كاپىرغا چىقىرىدۇ؟ باشقا خەلقنىڭ قەلب تۆرىدىن ئورۇن ئالغان  يازغۇچىلارنىڭ ۋە ئارتىسللارنىڭ ئوبزارىغا توختىماي قارا داغ سۇركەيدۇ؟ئۇ ھەقىقەتەن ئەدىبىياتىمىزنىڭ تەرەققىياتى ئۈچۈن تىرىشىۋاتامدۇ؟
 شۇنداق..ئۇيغۇر ئەدەبىياتىمىزنىڭ تەرەققىياتى ئۇچۇن چوقۇم ئوبزورچىلار بولىشى كېرەك...لېكىن ئەدەبى ئوبزورچى بولۇش ئۇنچىلىك ئاسان ئىشى ئەمەس..چوقۇم بىر قانچە شەرتلەرنى ھازىرلىغان بولۇشى كېرەك..مەسلەن:ئۆزىنىڭ بىلىم قۇرۇلمىسى چوقۇم مۇكەممەل بولىشى كېرەك..ئىسىل ئەدەب-ئەخلاقلىق بولىشى كېرەك..ھەرگىزمۇ لاۋزا،تېتىقسىز سۆز-ئىبارىلەرنى ئىشلەتمەسلىك كېرەك..ھەممىدىن مۇھىمى باشقىلارنىڭ ئىمانى توغرىلىق ھۆكۇم چىقارماسلىق كېرەك..
   لېكىن بۇ كىشى بۇ شەرتلەرنى ھازىرلىمىغان..ئۇ كىشى ئەسەرنى ئەمەس يازغۇچىنى ئوپىراتسىيە قىلىدۇ..ئۇ كىشىنىڭ دۇنيا كۆز قاراشلىرىغا،ئېتىقادىغا ھورمەت قىلمايدۇ...ئوبزورلىرىدا پەقەت ۋە پەقەت بىر تەرەپلىمىلىكنىلا تەرغىب قىلىدۇ...ئۆزىنىڭ دىگەنلىرىنى ئىسپاتلاش ئۈچۈن بەزىدە خەلقنى، خەلقنىڭ دىنى ھىسىياتى بىلەن،بەزىدە مىللى ھىسىياتى بىلەن ئالدايدۇ..
   ئابدۇرېھىم ئۆتكۇر،زوردۇن سابىر،روزى سايىت قاتارلىق يازغۇچىلار خەلق ئۇچۇن نۇرغۇن ياخشى ئەسەرلەنى يازدى..خەلق بۇ كىشىلەرگە قەلب تۆرىدىن ئورۇن بەردى...ئۇلار ھەقىقەتەن پۇشايمان قىلدىمۇ؟ياق..ياق..ياق..
چۇنكى ئۇلار ھاياتىدا ئويلىغانلىرىنى ،كۆرگەنلىرىنى يەكۇنلەپ بىزگە قالدۇرۇپ كەتتى..بىزنىمۇ ۋەتەن ۋە خەلق ئۈچۈن تۆھپە قوشۇشقا ئىلھاملاندۇرۇپ كەتتى،،ئۇلار ھەرگىز پۇشايمان قىلمايدۇ.. بەلكى ئۇلار ناھايىتى كەمتەر..چۇنكى مۇشۇنداق خەلق سۆيگەن يازغۇچى،خەلق ئېتىراپ قىلغان شائىر بولماق  ئاسان ئىش ئەمەس.ئۇلار خەلقنىڭ بەرگەن يوقىرى باھاسىنى كۆرۈپ تۇرۇپ يەنە نىمىگە پۇشايمان قىلاتتى؟پۇشايمان قىلسا يەنىمۇ كۆپ نەرسىلەرنى يازمىغانلىقىغا پۇشايمان قىلىدۇ..
 قېرىنداشلار !مۇنازىرە مۇنبىرى ..ھەممىزنىڭ ئۆزىمىزنىڭ كۆز قاراشلىرى سۆزلەيدىغان سورۇن..ھەممىمىز مۇنازىرە -مۇنبىرىنىڭ قائىدە-تۇزۇملىرىگە بويسۇنۇپلا ئۆزىمىزنىڭ كۆز قاراشلىرىنى دىسەك بولىۋېرىدۇ..شۇڭا بىرىنچى قېتىم ئىنكاس قايتۇرغان كىشى نىمە دىسە شۇنىڭغا نوقۇل ئەگىشىۋەرمەي ئەركىن مۇنازىرە قىلايلى...رەھمەت!
     ئاخىرىدا ئارمان بىلەن كەتكەن شۇ پىشقەدەملەرنى چوڭقۇر سېغىنىشلىق ھىسىياتىم بىلەن ئەسلەيمەن!ئۇلۇغ اللا
ئۇ كىشلەرنى ئەمگىكىنىڭ مېھنىتىنى بېرەر!
  يالقۇن روزى!بولسا سىزمۇ ھەقىقى يازغۇچى بولۇڭ.بولمىسا ھەقىقى ئوبزورچى بولۇڭ...ئەڭ مۇھىمى خەلق ئۈچۈن يارىغىدەك بىرەر ئەسەر يېزىپ قالدۇرۇپ قويۇڭ!!

بۇ دۇنياغا كەلگەن ئىكەنمىز،ئۇ

پائالىيەتچان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 1695
يازما سانى: 3879
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 224353
تۆھپە نۇمۇرى: 1074
توردا: 11691 سائەت
تىزىم: 2010-5-31
ئاخىرقى: 2014-12-20
يوللىغان ۋاقتى 2011-1-19 11:53:47 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئاپتور جاۋابىنى بويلاپ 19قەۋەت zeher كە 2011-01-19 10:17 PMئەۋەتىلدى :
يالقۇن روزى دىگەن چوشقا ، ئىت ، پەسەندى گۆرگە كىرىپ ، ئاللاھنىڭ ئالدىغا بارغاندا پۇشايمان قىلسا قىلىدۇكى ، تاكى ئۆلگىچە نادان خەلقنى ئالداپ ، ئۆزىنى پەردازلاپ ئۆتىدۇ .

چوشقا ، ئىت دىگەن ئەسلى سەن ئىكەنسەن ، زەھەر دىگەن ئىسىم ساڭا بەكمۇ ماسلىشىپتۇ .

بۇ دۇنياغا كەلگەن ئىكەنمىز،ئۇ دۇنيانىمۇ ئويلاپ قويايلى.

نادامەتكە كەلدى بۈگۈن، ئامانەت

تىرىشچان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 122
يازما سانى: 511
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 9735
تۆھپە نۇمۇرى: 351
توردا: 650 سائەت
تىزىم: 2010-5-20
ئاخىرقى: 2014-12-22
يوللىغان ۋاقتى 2011-1-20 12:19:31 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
تېخى ئالدىنقى كۈنى  بۇ  يازغۇچىمىزنىڭ  يازغان بىر  ئەسىرىنى  ئوقوپ  بىر  تۇرۇپ  ئاچچىقىم كەلگەن بىر  تۇرۇپ راسمىدۇ  دەپمۇ  قالغانتىم، ئەمدى  بۇ يەردە  ماۋۇ تېمىنى  ئوقۇپ  ئاپتۇرنىڭ  ھەقەتەن ھەقنى  سۆزلەيدىغان  كىشى  ئىكەنلىكىنى تونۇپ  يەتكەندەك بولدۇم!~!~!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 13794
يازما سانى: 1551
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 5703
تۆھپە نۇمۇرى: 1992
توردا: 843 سائەت
تىزىم: 2010-10-13
ئاخىرقى: 2015-3-25
يوللىغان ۋاقتى 2011-1-20 12:28:02 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

23-قەۋەت (adabiyat) نىڭ يازمىسىغا

ۋە ئەلەيكۇم ئەسسالام ...دىيىشكە توغراكەلتۈرۈپ قويدىڭىز ،مەنمۇ يالقۇن روزىنى تونىمايمەن ھەتتا رەسىمىنىمۇ كۆرۈپ باقمىغان لېكىن مەن ئۇنىڭ ئوبزور ئەسەرلىرىنى تامامەن ئوقۇغان ھەم  پىكىر قىلغان ،مۇشۇ يازمىدا يۇقۇرقى تۆت مەرھۇم قەلەمكەشلىرىمىزنى ئۆمرىدە يازغان ھەم قىلغان ئىشلىرىنىڭ ھەممىسىنى خاتاغاچىقىرىپ ئۇلارنى پۇشايمان غا قالدى دىيىلگەن ئەمەس .بەلكىم سىزمۇ خاتالىق ئۆتكۈزمەيدىغان ئادەم يوق دىگەن بۇ سۆزگە قوشۇلىسىز .ئەلۋەتتە ئەنە شۇنداق داڭدارلارنىمۇ خاتالاشمايدۇ دەپ ئېيتالمايمىز ،ئەڭ يامىنى شۇخاتالىقنى ۋاختىدا تۇنۇپ تۈزۈتۈش تېخىمۇ يامىنى شۇكى شۇخاتالىقنى دادىل كەسكىنلىك بىلەن كۆرسىتىپ بىرىدىغان بىرسىنىڭ يوقلىقى ، سىز يالقۇن روزىدەك ئوبزورچىلىرىمىزنى ساناپ بېقىڭ بەش بارمىقىڭىز توشومدۇيوق ،بىزيەنە مۇشۇنداق دادىل پىكىرلىك ئوبزورچىلىرىمىزنى ئۇچۇقتۇرىۋەرسەك ئەدەبىياتىمىز تەرەققىياتى ھەم نوخسانلىرىنى يەنەكۆرسىتىپ بىرىشكە كىم پېتىنالايدۇ ،ھەقىقى مىللەت ئەدەبىياتىغا كۆيىنىدىغان ئوبزورچىلار ھەرگىزمۇ ئاتالغان نامدارلارنى قاراملىق بىلەن ئۇچۇقتۇرۇشنى ئويلىمايدۇ ،ئېھتىمال سىز يالقۇن روزىنىڭ مۇختار بوغراغايازغان ئوبزورىنى قايتا تەپسىلى ئوقىشىڭىزكىرەكتۇ ،شۇ ئوبزوردىمۇ يالقۇن روزى پاكىت ئىنىق بولغاچقا بەزى بايانلارنى قوپاللىق بىلەن ئېچىپ تاشلىغان يەنەبىرتەرەپتىن مۇختاربوغراغادوستانىلارچە مۇئامىلىدە تەكلىپ بەرگەن ،لىكىن مۇختاربوغرا بۇنىڭغا قانداق پۇزۇتسىيەدەبولدى ئېھتىمال ئۇنىڭ قايتۇرما بايانىنىمۇ ئوقۇغان بولىشىڭىزمومكىن مەن مۇختاربوغرانىڭ قايتۇرما جاۋابىنى ئوقىغاندىن كىيىن ئۇنىڭ كەسپى ئەخلاقىغاھەقىقەتەن گۇمانىم قوزغالدى ........
يۇقۇردا دىن ۋە مىللى ھىسىياتتىن پايدىلىنىپ خەلىقنى ئالدايدۇ دەپ ئۆتۈپسىز بەلكىم بۇسۆزنى قىلىشىڭىزغا  يالقۇن روزىنىڭ كۈرەش رەجەپ كە يازغان ئوبزور ماقالىسى تەسىرىدىن بولغان بولساكىرەك شۇنىسى ئىنىقكى بۇ ئوبزوردا يالقۇن روزى شۇ ئوبزورىدا دىنى قاراشنى يوق يەردىن پەيداقىلىپ  تۇخۇمدىن تۈك ئۈندۈرۈپ ئۆزىچىلا بەت يۈزىگە پەيداقىلىۋالمىغان ،نىمىشقادىسىڭىز ئوبزور ئۈبۈكتى بولغان كۈرەش رەجەپ ئالدى بىلەن بۇدىنى قاراشنى پۈتۈن شىنجاڭدا يەنەكىلىپ ئاساسى جەھەتتىن ئىسلام ئىلى بولغان شىنجاڭدا ، شىنجاڭ تېلىۋىزىيىسى 5-قانىلىدا قويىلىدىغان تەڭرىتاغ كۈيلىرى پىراگىراممىسىدا كۆرەش رەجەپ ئۆزى ئاۋال شۇسۆھبەتكە قارغۇلارچە ئارلاشتۇرۋالغان http://aqilcc.67.3i60.cn/bbs/read.php?tid=79
مانا مۇشۇ يازما  شۇ ...  

مۇنازىرە داۋام قىلسا يەنە پىكىرلىشەمىز .........

ئۆلۈم يېڭى بىر ھاياتلىقنىڭ مەڭگۈلۈك باشلىنىشى !

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 12492
يازما سانى: 12
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 8426
تۆھپە نۇمۇرى: 348
توردا: 67 سائەت
تىزىم: 2010-10-2
ئاخىرقى: 2011-2-3
يوللىغان ۋاقتى 2011-1-20 12:31:40 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئادەم تىللىماي تەنقىت قىلغىلى بولمامدۇ؟
تىللاش چىدىماسلىقنىڭ بەلگىسى.

يارەب، ئەتمە ۋەسىل تۇتغۇنچە ماڭا فۇرقەت نەسىب، ئەيشۇ- ئىشرەت بولغۇچە ئەندۇھ ئىلە مېھنەت نەسىب

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 23304
يازما سانى: 646
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7925
تۆھپە نۇمۇرى: 300
توردا: 2857 سائەت
تىزىم: 2010-12-22
ئاخىرقى: 2011-5-16
يوللىغان ۋاقتى 2011-1-20 01:18:47 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

23-قەۋەت (adabiyat) نىڭ يازمىسىغا

نامسىز.
"ئەدىپلەر نېمە ئۈچۈن پۇشايمان قىلىدۇ" ماۋزۇلۇق ماقالىنى ئوقۇپ چىقتىم . باشقا ئىنكاس يازغۇچىلار قاتارى مېنىڭ ھەم ئىنكاس يازغۇم كېلىپ قالدى. ئىنكاس يازغۈچىلارنىڭ نۇرغۇنلىرى  ماقالىنى ئوقۇپ باقمايلا  ئىنكاس يازغاندەك بىلىندى."ئەدىپلەر نېمىگە پۇشايمان قىلىدۇ؟"  دەپ سوئال شەكىلدە قويۇلغان  ماۋزۇدا يۇرۇتۇپ بېرىلگەن پىكىرلەر نېمە؟ ئۇيغۇرلاردىن چىققان قايسى ئەدىپلەر نېمىگە پۇشايمان قىلدى؟ مەسىلەن ،پۇشايمان قىلىدىغانلىقىنى ، پۇشايمان قىلىشتىن بۇرۇن ، پۇشايمان قىلىشقا تىگىشلىك شۇ ئەدىپلەر بىلمەسمىدى؟ ئوبزورچى بولغان بىر كىشى ئەدەبىيات ساھەسىدە مۇشۇنداق پىكىر قىلىدىغان بولسا ، ھەتتەڭەى، ئىنكاسچىلار  بۇ بىر پارچە  ئوبزورغا ئالقىش ياڭرىتىدىغان بولسا ، ئۇيغۇر ئەدەبىياتىنىڭ ھازىرقى ھالى شۇنچىلىكمىكىنا؟!
مېنىڭ دېمەكچى بولغىنىم شۇكى ، ئوبزورچى "ھەقىقەت" ئۇقۇمى بىلەن ئەدەبىياتتىكى"چىنلىق " ئۇقۇمىنى   بىر يەرگە قويۇپ ، ئىككىسى بىر نەرسە دەپ خۇلاسە چىقىرىپتۇ.  ھېچ بولمىغاندا  ئالى مەكتەپنىڭ كانسىپىكلىرىغىمۇ قاراپ قويمىغانمىدۇ، بۇ ئوبزورچى؟ قارىغاندا ئوبزورچىنىڭ ھەقىقەت توغرىسىدىمۇ ئېنىق چۈشەنچىسى يوق،  چىنلىق توغرىسىدىمۇ ئېنىق چۈشەنچىسى يوق ئىكەن.ھەقىقەت توغرىسىدا ئىزدىنىش  بۇ پەلسەپەنىڭ ئىشى بولىدىغان بولسا،   ، دېمەك ئىزدەنگۈچى پەيلاسوپ ئۆزى دىققەت قىلغان شەيھىنىڭ  ماھىيىتى توغرىسىدا ئزدىنىدۇ دېگەنلىكتۇر.
ماھىيەت توغرىسىدا ئىزدىنىدىنىش  يازغۇچىنىڭ  ۋە ئەدەبىياتنىڭ ئىشى ئەمەس. ئەدەبىيات  ۋە ئىجادىيەت پەقەت ھادىسىلارغا  دىققەت قىلىدۇ ۋە  ھادىسىلارغا  كۆڭۈل بۆلىدۇ، خالاس.
ئوبزورچى ماقالىسىدا " ھەقىقەت ئۈستىدە  تىنىمسىز ئىزدەنگەن...ھەقىقەت مەيدانىدا تەۋرەنمەي تۇرالىغان  جاسارەتلىك ئەدىپلەر...ھەقىقەت ئۈچۈن بارلىقىنى بېغىشلاپ تىللاردا داستان بولغان ..." بۇ ئەدىپلەر ھەقىقەت ئۈچۈن ئىزدەندىمۇ ياكى  ئەدەبىياتتىكى چىنلىققا ئىزدەندىمۇ؟  ئەدىپلەر ھادىسىلارنى ئەكس ئەتتۇرۇش ئارقىلىق
چىنلىققا ئىزدەنگەن بولسا، يالقۇن روزىدەك ئوبزورچىلار  نەزەرىيىۋى ئۇقۇملىرى ئارقىلىق  ئەدەبى ئەسەرلەرنى تەتقىق قىلىپ  ئاتالىمىش "ھەقىقەت"كە ئىزدەنگەن بولسا ، مانا بۇ نەزەرىيە  بىلەن  ئەمەلىيەتنىڭ   ماسلاشقانلىقى بولۇپ ھېسابلىنىدۇ. بەلكى يالقۇب روزى ئىزدەۋاتقان "ھەقىقەت"مۇ، شۇ يەردىن چىقىپ قېلىشى مۇمكىن.
ئوبزورچى يالقۇن روزى ئەپەندى:" ھەقىقەتتىن بىخەۋەر ھالدا  ياشاپ ئۆتكەن ئالىجوقى ئەدىپلەرنى ... دەيدۇ. سىز بايقىغان ھەقىقەت نېمە ئىدى، "ئالىجوقى" ئەدىپلەر بايقىيالمىغان ھەقىقەتلەر نېمە ئىدى؟ ئوبزورچى ئەپەندىم؟
ئوبزورچى يالقۇن روزى "بىلىش قانۇنىيىتى بويىچە ئېيتقاندا ..." دەيدۇ ، "بىلىش قانۇنىيىتى دەيدىغان قانۇنىيەت بارمىكەن جاھاندا، ئۇ قانداق قانۇنىيەتتۇر؟كىشىلەر بۇ قانۇنىيەتنى بىلىپ ئالغان بولسا ، بىلىم ئىزدەش جەريانىدا ھېچ قاچان قىينىلىپ يۈر مىگەن بولاتتى.  بىلىشنىڭ تەپەككۇر يولى بۇ باشقا بىر  ئىش، بىلىش ئۈچۈن كېرەك بولغان مىتودىلوگىيە بۇ باشقا  بىرئىش ئوبزورچى ئەپەندىم. بىلىشنىڭ يولى بىرلام يول بولىدىغان بولسا، مىتودىلوگيىمۇ بىر خىللا بولىدىغان بولسا  بۇ دۇنيادا ياشىماق نېمە دېگەن ئاسان  بولار ئىدى. ھە؟"پۇشايمانلىق تەپەككۇر قىلىش " قالتىس ئىجادى ئۇقۇم ئىكەن.
ئوبزورچى يالقۇن روزى "ھەقىقەت  نېمە ؟ دەپ سوئال قويۇپ  مۇنداق دەيدۇ:"  بۇ مەسىلىگە مۇتەپەككۇرلار  مۇنداق ئۈچ جەھەتتىن ئېنىقلىما بېرىشتى: ھەقىقەت مۇقەررەر قانۇنىيەت" ،چۈشەندۈرۈپ قويىڭچۇ يالقۇن روزى ئەپەندى. "مۇقەررەر قانۇنىيەت " دېگەن نېمە؟  "ھەقىقەت- لوگىكا " دەپتۇ ، سىز تونۇيدىغان مۇتەپەككۇرلار.  لوگىكا ھەممە ئادەمگە تونۇشلۇق بولغان بىر پەن. ئەگەر لوگىكا -ھەقىقەت بولىدىغان بولسا ئادەملەر ، پەيلاسوپلار يەنە "ھەقىقەت" ئۈستىدە ئىزدىنىپ نېمە قىلىدۇ، يازغۇچىلار  قەلىمىنى تاشلاپ لوگىكا ئۈگىنىپلا  ھەقىقەتنى تېپىۋالدىم دېسىلا بولىدىغۇ؟  ئالى مەكتەپتە لوگىكا ئوقۇمىغانمۇ ئوبزورچى ئەپەندىم ، لوگىكا بۇ يەردە پەقەت تەپەككۇر قىلىشنىڭ  قائىدە- تەرتىپلىرىدىن باشقا نەرسە ئەمە س. ئۆزىمىزنىڭ سەپسەتە، ئۇقۇملاشتۇرالمىغان پەتىۋالىرىمىزىنى  يالغاندىن يالغانغا مۇتەپەككۇرلار مۇنداق دەيدۇ، دەپ بازارغا سالمايلى ، ئۇيغۇر ئوقۇرمەنلەرنى ئالدىمايلى، ئوبزورچى ئەپەندىم.  ئادەتتە ئۆز ئالدىغا بىر پەن ھېسابلانغان لوگىكا قانداق  قىلىپ ئوبزورچىنىڭ قەلىمىدە  "ھەقىقەت" بولۇپ قاپتۇ ئەمدى؟ " ھەقىقەت ئىنسانىيەت ئەقىل پاراسىتىنىڭ مەنبەسى" ، ئۇنداقتا ھەقىقەت  تەييارلا نەرسە ئىكەنغۇ، نېمە قىلىمىز ھەقىقەت توغرىسىدا ئىزدىنىپ ، ئوبزورچى ئەپەندى؟ " بۇ يەردىكى مۇقەررەر قانۇنىيەت ، تۈرلۈك- تۈمەن شەيھىلەردىكى  مۇقەررەر قانۇنىيەتنى  كۆرسىتىدۇ" دەيدۇ ئوبزورچى يالقۇن روزى ئەپەنددى. چۈشەندۈرۈڭچۇ ھۆرمەتلىك ئوبزورچى ئەپەندىم .  قايسى شەيھىدە قانداق مۇقەررەر قانۇنىيەت بار ئىكەن؟ قانداق شەيھى مۇقەررەر قانۇنىيەتنىڭ  نەتىجىسى ئىكەن،  مىسال بىلەن چۈشەندۇرۈپ قويۇڭچۇ  يالقۇن روزى ئەپەندى؟ بىلمىگەنلەر  مۇقەررەر قانۇنىيەتنى بىلىۋالايلۇق ."ئەقىل -پاراسەتنىڭ مەنبەسى  مەڭگۈلۈك ساماۋى ئەقىلنى كۆرسىتىدۇ" شۇنداق دەيلى ،  مەسىلەن يەر شارىنىڭ ھەرىكىتى - ساماۋى ئەىلدىن كەلگەن، بۇ ھەقىقەت خۇدانىڭ كۇچى دەيلى ، خۇدا بۇ ھەقىقەتنى سىزگىلام بېرىپ باشقا يازغۇچىلارغا پۇشايمان قىلىشتىن بۇرۇن بەرمىگەن بولمىغىمىدى؟!
بىر ئېغىز سۆزگە يىغىنچاقلىغاندا، -دەيدۇ ئوبزورچى يالقۇن روزو:" پىكىر چىن بولسا" خوش ئەپەندى پىكىرنىڭ چىنلىقىنى ئۆلچەيدىغان ئۆلچەم نېمە؟ "يەنى پىكىر بىلەن رېياللىق بېردەك بولسا" دەيدۇ،- ئوبزورچى يالقۇن روزى ئەپەندىم.  خوش ئەپەندىم. "پىكىر بىلەن رېياللىقنىڭ بېردەكلىكىنى " ئۆلچەيدىغان ئۆلچەم نېمە؟ ئۆلچەيدىغان ئۆلچەم يوق "مانا بۇ ھەقىقەت بولىدۇ " دەپ خۇلاسە چىقىرىشقا  قانداق لوگىكىلىق ئاساسىڭىز بار ئەپەندىم؟
ئوبزورچى يالقۇن روزى، " ئادەتتە چىنلىق، ياخشىلىق، گۈزەللىك ھەقىقەتنىڭ  ئۆلچىمى سۈپىتىدە تەكىتلىنىدۇ. يالقۇن روزىنىڭ مەنتەقىسى بويىچە بولغاندا ، چىنلىق -ھەقىقەت بولىدۇ؛گۈزەللىك - ھەقىقەت بولىدۇ؛ ياخشىلىق ھەقىقەت بولىدۇ. ھۆرمەتلىك ئوبزورچى ئەپەندى ،ئۇنداقتا، چىنلىقنىڭ ئۆلچىمى نېمە، گۈزەللىكنىڭ ئۆلچىمى نېمە، ياخشىلىقنىڭ ئۆلچىمى نېمە ؟! ئەگەر بۇلارنىڭ ھەممىسى ھەقىقەت بولىدىغان بولسا، ئۇنداقتا ھەقىقەتنىڭ ئۆلچىمى نېمە ، ئوبزورچى ئەپەندى؟بۇ ئۆلچەملەر  چەكلىكمۇ ياكى چەكسىزمۇ ؟ چەكلىك بولسا چېكى نەدە، ئەگەر ئۆلچەم چەكسىز بولسا ئۇ چاغدا نېمە دەيمىز، ئوبزورچى ئەپەندى؟
ئوبزورچى يەنە مۇنداق دەيدۇ:" مۇشۇ مەنىدىن ئېيتقاندا  يالغاننىڭ مەنىسىنى تەكشۈرۈپ چىقىش ، ھەقىقەتنىڭ مەنىسىنى چۈشىنىشمىزگە  ياردەم بېرىدۇ؟ ئۇيغۇر ئەدەبىياتىنىڭ ئوبزورچىسى مۇشۇ كىشىمىدۇ؟"يالغان"نىڭ "راست ئەمەس" يالغان ئىكەنلىكىنى قانداق ئۆلچىمەكچىسز ئەپندىم . بىر جەمئىيەتتە پەقەت بىر خىللا يالغان ، بىر جەمئىيەتتە پەقەت بىر خىللا راستچىللىق بولامدۇ ؟ سىز يالغاننى قانداق تەكشۇرۈپ چىقماقچى بولىۋاتىسىز، ئوبزورچى ئەپەندىم؟ قارىغاندا سىز "ئۈرۈمچى كەچلىك گېزىتى"دىن باشقا نەشىر -ئەپكارنى ئوقۇ مايدىغان ئوبزورچى ئىكەنسىز ، بۇ ھالىڭىزدا ئۇيغۇر ئەدەبىياتى توغرىسىدا گەپ قىلىش  سىز ئۈچۈن،  ئارتۇ قچە  بىر ئىش بولاتتى ئەلبەتتە. مىنى كىچىرىڭ ئەپەندىم!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 19511
يازما سانى: 28
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 6349
تۆھپە نۇمۇرى: 403
توردا: 102 سائەت
تىزىم: 2010-11-29
ئاخىرقى: 2014-5-22
يوللىغان ۋاقتى 2011-1-20 01:41:34 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

Re:23-قەۋەت (adabiyat) نىڭ يازمىسىغا

ئاپتور جاۋابىنى بويلاپ 26قەۋەت xiwas1- كە 2011-01-20 12:28 AMئەۋەتىلدى 23-قەۋەت (adabiyat) نىڭ يازمىسىغا :
ۋە ئەلەيكۇم ئەسسالام ...دىيىشكە توغراكەلتۈرۈپ قويدىڭىز ،مەنمۇ يالقۇن روزىنى تونىمايمەن ھەتتا رەسىمىنىمۇ كۆرۈپ باقمىغان لېكىن مەن ئۇنىڭ ئوبزور ئەسەرلىرىنى تامامەن ئوقۇغان ھەم  پىكىر قىلغان ،مۇشۇ يازمىدا يۇقۇرقى تۆت مەرھۇم قەلەمكەشلىرىمىزنى ئۆمرىدە يازغان ھەم قىلغان ئىشلىرىنىڭ ھەممىسىنى خاتاغاچىقىرىپ ئۇلارنى پۇشايمان غا قالدى دىيىلگەن ئەمەس .بەلكىم سىزمۇ خاتالىق ئۆتكۈزمەيدىغان ئادەم يوق دىگەن بۇ سۆزگە قوشۇلىسىز .ئەلۋەتتە ئەنە شۇنداق داڭدارلارنىمۇ خاتالاشمايدۇ دەپ ئېيتالمايمىز ،ئەڭ يامىنى شۇخاتالىقنى ۋاختىدا تۇنۇپ تۈزۈتۈش تېخىمۇ يامىنى شۇكى شۇخاتالىقنى دادىل كەسكىنلىك بىلەن كۆرسىتىپ بىرىدىغان بىرسىنىڭ يوقلىقى ، سىز يالقۇن روزىدەك ئوبزورچىلىرىمىزنى ساناپ بېقىڭ بەش بارمىقىڭىز توشومدۇيوق ،بىزيەنە مۇشۇنداق دادىل پىكىرلىك ئوبزورچىلىرىمىزنى ئۇچۇقتۇرىۋەرسەك ئەدەبىياتىمىز تەرەققىياتى ھەم نوخسانلىرىنى يەنەكۆرسىتىپ بىرىشكە كىم پېتىنالايدۇ ،ھەقىقى مىللەت ئەدەبىياتىغا كۆيىنىدىغان ئوبزورچىلار ھەرگىزمۇ ئاتالغان نامدارلارنى قاراملىق بىلەن ئۇچۇقتۇرۇشنى ئويلىمايدۇ ،ئېھتىمال سىز يالقۇن روزىنىڭ مۇختار بوغراغايازغان ئوبزورىنى قايتا تەپسىلى ئوقىشىڭىزكىرەكتۇ ،شۇ ئوبزوردىمۇ يالقۇن روزى پاكىت ئىنىق بولغاچقا بەزى بايانلارنى قوپاللىق بىلەن ئېچىپ تاشلىغان يەنەبىرتەرەپتىن مۇختاربوغراغادوستانىلارچە مۇئامىلىدە تەكلىپ بەرگەن ،لىكىن مۇختاربوغرا بۇنىڭغا قانداق پۇزۇتسىيەدەبولدى ئېھتىمال ئۇنىڭ قايتۇرما بايانىنىمۇ ئوقۇغان بولىشىڭىزمومكىن مەن مۇختاربوغرانىڭ قايتۇرما جاۋابىنى ئوقىغاندىن كىيىن ئۇنىڭ كەسپى ئەخلاقىغاھەقىقەتەن گۇمانىم قوزغالدى ........
يۇقۇردا دىن ۋە مىللى ھىسىياتتىن پايدىلىنىپ خەلىقنى ئالدايدۇ دەپ ئۆتۈپسىز بەلكىم بۇسۆزنى قىلىشىڭىزغا  يالقۇن روزىنىڭ كۈرەش رەجەپ كە يازغان ئوبزور ماقالىسى تەسىرىدىن بولغان بولساكىرەك شۇنىسى ئىنىقكى بۇ ئوبزوردا يالقۇن روزى شۇ ئوبزورىدا دىنى قاراشنى يوق يەردىن پەيداقىلىپ  تۇخۇمدىن تۈك ئۈندۈرۈپ ئۆزىچىلا بەت يۈزىگە پەيداقىلىۋالمىغان ،نىمىشقادىسىڭىز ئوبزور ئۈبۈكتى بولغان كۈرەش رەجەپ ئالدى بىلەن بۇدىنى قاراشنى پۈتۈن شىنجاڭدا يەنەكىلىپ ئاساسى جەھەتتىن ئىسلام ئىلى بولغان شىنجاڭدا ، شىنجاڭ تېلىۋىزىيىسى 5-قانىلىدا قويىلىدىغان تەڭرىتاغ كۈيلىرى پىراگىراممىسىدا كۆرەش رەجەپ ئۆزى ئاۋال شۇسۆھبەتكە قارغۇلارچە ئارلاشتۇرۋالغان http://aqilcc.67.3i60.cn/bbs/read.php?tid=79
مانا مۇشۇ يازما  شۇ ...  

مۇنازىرە داۋام قىلسا يەنە پىكىرلىشەمىز .........

سىزنىڭ مېنىڭ ئىنكاسىمغا قارىتا بەرگەن كۆز قارىشىڭىزنى ئوقۇپ چىقتىم..ھەقىقەتەن سىزنىڭ دىگەن بەزى سۆزلىرىڭىز ئورۇنلۇق ..خۇددى سىز دىگەندەك بىزنىڭ ئەدەبىياتىمىز ئۈچۈن ئوبزورچىلار كېرەك..مەن ئەدەبىيات كەسپىدە ئوقىمىغان.كەسپىم كىلىنكا..لېكىن مەن كەسپى كىتاپلاردىن باشقا ئۇيغۇر ئەدەبىياتىدىكى نادىر ئەسەرلەرنى سۆيۈپ ئوقۇيمەن..7-8يىلنىڭ ئالدىدا كىتاپخانىدىن "تەكلىماكاندىكى ئالتۇن كولدۇرماما"دىگەن كىتاپنى سېتىۋېلىپ ئوقىغانتىم..بۇ كىتاپتا ئاساسلىق ئوبزورچى يالقۇن روزىنىڭ ئوبزورلىرى ۋە بىر قىسىم ئاپتۇرلارنىڭ بۇ ئوبزورلارغا قارىتا يازغان ئىنكاسلىرى تولۇق ئېلىنغان..مېنىڭ بۇ كىشىنى دىنى ھىسىياتتىن پايدىلىنىپ خەلقنى ئالدىدى دىيىشىمگە شۇ كىتاپتا يېزىلغان پەرھات تۇرسۇننىڭ رومانىغا قارىتا يېزىلغان ئوبزورى سەۋەب بولغان..ھەرگىزمۇ  كۈرەش رەجەپكە يازغان ئوچۇق خېتى سەۋەپ بولمىغان..
چۇنكى يالقۇن روزى پەرھات تۇرسۇننى خىرىستىيان،ئۇ مۇسۇلمان ئەمەس دەپ ھۆكۇم چىقارغان..لېكىن پەرھات تۇرسۇن ۋە ئۇنىڭ رومانىنىڭ باش مۇھەررى كېيىن ئىنكاس قايتۇرغان..
مېنىڭ ئۇنداق دىيىشىمدىكى ئاساسىم:1·پەرھات تۇرسۇن ئۆزىنى مۇسۇلمان دەپ تۇرسىمۇ،ئۇنىڭغا قارا بۆھتان چاپلاپ،ئۇنى خرىستىيان..ئۇنىڭ ئەسەرلىرنى خرىستىيان دىنىنى تەرغىپ قىلىدۇ دىگەن ھۆكۇم چىقاردى..بىر كىشىنىڭ ئۆزىنى مۇسۇلمان دىگۇچىگە سەن مۇسۇلمان ئەمەس دىيىشى شەرىئەتتە توغرىمۇ؟ئەلۋەتتە ،بۇ ئىككەيلەننىڭ شەخسى ئۆچ ئاداۋىتى بار..لېكىن بۇ ئۆچ ئادەۋەتنى دەپ خەلقنى بۇنداق گەپ سۆزلەر بىلەن ئالداش زۆرۇرمۇ؟
2·بۇ كىشى بىرەر ئەسەر ئۇستىدىن تەھلىل يۇرگۈزگەندە ،نىمىشقا ئەسەر ئۇستىدىن ئوپراتسىيە قىلماي ھەمىشە يازغۇچىغا ھۇجۇم قىلىدۇ؟نىمىشقا زەيىب،رەزىل،چاكىنا دىگەندەك ئەدەپ ئەخلاقسىز سۆز ئىبارىلەرنى قوللىنىدۇ؟
3.ھەقىقەتەن مىللىتىمىزنىڭ مىللى ھىسىياتى بەك كۇچلۇك..ئەگەر بىزنىڭ مىللى ئۆرپ-ئادەتلىرىمىزگە،دىنى-ئېتىقاتىمىزغا بىرەرسى چاخچاق قىلىپ قويسا،بەك تېز ئىنكاس قايتۇرىدۇ..مەن بۇ جەھەتتىن مىللىتىمدىن بەك سۆيىنىمەن..بۇ ئوبزورچى بۇخىل ھىسىياتنى تېخىمۇ بەكرەك چۇشىنىدۇ..شۇڭا بۇ خىل ۋاستىنى قوللىنىپ پەرھات تۇرسۇندىن ئۆچ ئالماقچى بولغان..
بىزگە ھەقىقەت ئوبزورچى لازىم..لېكىن كەمتەر ،ئەدەپ ئەخلاقلىق ،كەسپى ئەخلاقى بولغان ھەقىقى ئوبزورچى كېرەك..ھەرگىزمۇ خەلقنى ئالدايدىغان ئوبزورچى كېرەك ئەمەس..
 ئەسكەرتىش:مەن پەرھات تۇرسۇننىمۇ تونىمايمەن..لېكىن سابىق دىيارىم تور بېتىدە زىيارەت خاتىرىسىنى كۆرگەن.ۋە ئۇنىڭ بىر ئوقۇغىچىسى بىلەن سۆزلەشكەن..

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش