مىسرانىم مۇنبىرى

ئىگىسى: yalqunrozi

سۇتۇق بۇغراخاننىڭ يېڭى رەسىمى ھەققىدە(يالقۇن روزى)   [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 95925
يازما سانى: 34
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 297
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 12 سائەت
تىزىم: 2013-7-15
ئاخىرقى: 2014-1-21
يوللىغان ۋاقتى 7 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ۋەفا يوللىغان ۋاقتى  2014-1-13 07:30 AM
پىكىرڭىز ئورۇنلۇق... ئۇ زامانلاردا دوپپا نىمىش قىلا.. ھ ...

  خەلقىمىزنىڭ دوپپا كىيىش تارىخى ، ئىنتايىن ئۇزۇن .  10 نەچچە يىل ئىلگىرى [ شىنجاڭ ياشلىرى ] ژورنىلىدا بىرسى  دوپپا بىلەن تارىختىن بۇرۇنقى پىرامىدالارنىڭ مۇناسىۋىتى توغرالىق بىر ماقالە ئېلان قىلغان .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 102176
يازما سانى: 17
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 37
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 9 سائەت
تىزىم: 2014-1-12
ئاخىرقى: 2014-1-20
يوللىغان ۋاقتى 6 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
abdul915 يوللىغان ۋاقتى  2013-11-26 10:45 AM
بىر ئەلگە باش بولۇپ جەڭ قىلغان پادىشاھنىڭ قوللىرى ما ر ...

باشقلارنىڭ ھەققىنى ھارام يىگەنلەر ئوبرازى سىمىز،قوللىرى بۇدرۇق بۇلىدۇ...كۆزگە كەلسەك  قەدىمكى تۇركى مىللەتلەرنىڭ كۆزىنى ئۇستازلاردىن كۆك بولىدۇ دەپ ئاڭلىغان .ئۇيغۇر خەلق چۆچەكلىرىدە تەسۋىرلەنگەن پالىۋانلار ھەممىسى ئورۇق تەسۋىرلىندۇ.1000 يىل بۇرۇنقى ئادەم ئوبرازىنى يارىتىش ئاسان ئەمەس ...

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 98726
يازما سانى: 122
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 493
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 220 سائەت
تىزىم: 2013-10-16
ئاخىرقى: 2014-1-23
يوللىغان ۋاقتى 6 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
kemal يوللىغان ۋاقتى  2014-1-10 04:18 PM
مېنىڭچە بۇنى سىزغان رەسسام ياۋرۇپادا كۆپ ئوقۇپ، ئۇيغۇ ...

سىز ئاۋال قەلبىڭىزدىكى ئۇيغۇرنىڭ ئوبرازىنى سۈزلەپ باقمامسىز ؟.رەسسام بولغان ئادەم ھەربىر قەلەم ئۇرغاندا كۆپ ئويلۇنىپ سىزىدۇ. نۇرغۇن ماتىريال كۆرىش.ئىزدىنىش ئارقىلىق  ئوبراز يارتىدۇبولۇپمۇ تارىخى شەخسلەرنىڭ ئوبرازىنى .(رەسسام ئۆز نۆۋىتىدە قايتا ياراتقۇچى.)

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 100323
يازما سانى: 14
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 81
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 23 سائەت
تىزىم: 2013-11-30
ئاخىرقى: 2014-1-22
يوللىغان ۋاقتى 5 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئنكاس بازىرى قاتتىق قىزىپ كىتىپتۇ  ،كىلىڭلار قىرىنداشلار......

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 102176
يازما سانى: 17
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 37
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 9 سائەت
تىزىم: 2014-1-12
ئاخىرقى: 2014-1-20
يوللىغان ۋاقتى 4 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
baburxah يوللىغان ۋاقتى  2013-11-27 12:26 PM
ئالدى بىلەن يالقۇن رۇزى ئاكىمىزنىڭ شۇنچە ئالدراشچىلىق ...

پىكرىڭىزنى قوللايمەن ..تىخىمۇ ياخشى ئەكىس ئەتتۇرۇپ  سىزىپ  بىرەلەيدىغانلار قىممەتلىك قەلىمىڭلارنى بىر تەۋرىتىپ بىرىڭلار ..بۇ يەردە چۇڭۇلدىماي...

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 101030
يازما سانى: 4
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 41
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 16 سائەت
تىزىم: 2013-12-18
ئاخىرقى: 2014-1-21
يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
يالقۇن روزىكامغا
يالقۇنكامنىڭ ئەسەرلىرىنى ياقتۇرۇپ ئوقۇيمەن ھەقىقەتەن قەلىمىنىڭ ئۆتكۈرلىكىگە قايىلمەن.
ئەمما بەزى ئەسەرلەرنىڭ ئارىسىغا قىستۇرلۇپ قالغان بىر قىسىم خاتا ئۇقۇملارنىڭ سەۋەبىنى مۇشۇ يەردىلا دادىللىق بىلەن سورۇغۇم كىلدۇ مەسلەن: يىڭى مائارىپ بايراقدارى ئابدۇقادىر داموللا ھىكايىسىدىكى قويۇق يۇرتۋازلىق تۇسنى ئالغان‹ سىسىق گەپ قىلىپ پىلنى ئوسۇرتىدىغان قەشقەرلىقلەر› دىگەن سۆزنىڭ ئۆزى يالقۇم ئاكامدەك بىر يازغۇچىغا يارىشىملىق گەپ ئەمەس. بىلىملىك كىشىلەر ئومومىي چوڭ ئۇيغۇرچىلىق ئىددىيەسى بويۇنچە يىزىقچىلى ئىلىپ باردۇ.مەسلەن ئۆتكۈر ئەپەندىم،ئەخەت تۇردى قاتارلىقلار.سىزنىڭ بۇيەردە قەشقەر ئۇيغۇرلىرىنى خۈنىك كۆرسىتىشتە نىمە مەقسەت يوشۇرۇنغانلىقىنى بىلگۈم كىلدۇ. ئەگەر بۇ خۇنىك ئۇقۇم كىشلەرنىڭ كاللىسىغا شۇ بويۇنچە سىڭىپ قالسا بىر پۈتۈن مىللەت تەركىبىدە داغ پەيدا بولۇپ قىلىشىنى ئويلاندىڭىزمۇ؟ ئۇيغۇرلار مىڭ يىللار ئىلگىرلا قەبىلىۋازلىق ئۇقۇمىدىن ھالقىپ كەتكەن ، ئەمدى يۇرتۋازلىق  ئاستا ئاستا تۈگەپ چوڭ ئۇيغۇرچىلىق ئىددىيەسى كۈچىيۋاتقاندا بىر قىسىم يازغۇچىلىرىمىز نىڭ ھىسياتىدا ساقلىنىپ قىلىۋاتامدۇ قانداق؟
مەدىنىيەت بوستانى سۇتۇق بۇغراخان رومانى پروگراممىسىدا قىستۇرۇپ قويغان ئۇيغۇرلار بىرنەچە مىڭ يىللىق يايلاق مەدىنىيتىگە ئىگە خەلق مەنىسىدىكى سۆزىڭىزنى ئاڭلاپ يالقۇنكام نىمىشقا تارىخنى ياخشى ئىگەلمىگەندۇ دەپ ئويلاپ قالدىم.ئورخۇن ئۇيغۇرلىرى يايلاق مەدىنىيتىدە ياشاۋاتقاندا ھازىرقى قەشقەر خوتەن دىيارىدىكى قارلۇق ئۇيغۇرلىرى ئاللىقاچان شەھەر مەدىنىيتىگە كىرىپ بولغان. ھونلار دەۋرىدىن بۇرۇنقى ساك ئىسكىت دەۋرىدە ئاتا بوۋلىرمىز شەھەردە ياشىغان.شۇنىڭ ئۇچۇنمىكىن ئالتاي تىل سىسىتىمىسىدىكى خەلقلەر ئىچىدە ئۇيغۇرلارنىڭ مەدىنىيەت تارقاتقۇچى خەلق ئىكەنلىكى ھەممىگە ئايان.چۇنكى يايلاق خەلقى مەدىنيەت تارقىتالمايدۇ.مەدىنىيەت ئۈگىنىدۇ.تارىخچى مورگان ئىيتقاندەك ‹دۇنيا مەدىنىيتىنىڭ ئاچقۇچى تارىم ۋادىسىدا كۆمۈكلۈك، قاچانكى بۇ ئاچقۇچ تىپىلدىكەن دۇنيا مەدىنىيتىنىڭ سىرى ئىچىلكىدۇ› يالقۇنكامنىڭ يۇقۇردىكى سۆزىمۇ مىللەت ئىپتىخارىنى بىر دەرجە تۆۋەنلىتىدىغان ئۇقۇمدىن باشقا نەرسە ئەمەس.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 86954
يازما سانى: 1810
نادىر تېمىسى: 2
مۇنبەر پۇلى : 11820
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 1611 سائەت
تىزىم: 2012-11-7
ئاخىرقى: 2014-1-22
يوللىغان ۋاقتى ئۈلۈشكۈن 10:16 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ساتۇق بۇغراخان
ئەركىن ئابدۇقادىر

نەۋىرسىدۇر ساتۇق بۇغراــ بىلگە كۆل قادىرخاننىڭ ،
تاغىسىنىڭ زورلۇقىدىن قىلىچ ئالغان قولىغا.
ئەبۇ ناسىر سامانىنىڭ تەسىرىنى قوبۇل قىپ ،
مۇسۇلمان بوپ ماڭغان ئاخىر ئسلامىيەت يولىغا.

چىققان بۆسۈپ ھەم ئوغۇلچاق ــ تاغىسىنىڭ ئورنىغا ،
بۇددىستلارغا قارشى يۈرۈش قىلغان شۇ چاغ نەچچە رەت.
مەدەت بېرىپ بالاساغۇن ،قەشقەرلەرگە غەيرەتتە،
قوشنا ئەلگە مۇسۇلمانلىق ھەققىدە كۆپ يوللاپ خەت.

زەپ چىڭىتقان ساتۇق بۇغرا قاراخانىيلار ئۇلىنى ،
ئسلام ئۈچۈن جانلار پىدا ،قانمۇ ئاقتى ئامالسىز .
ھىدايەتنىڭ تۇغى تامان ماڭدى بۇددادىن يېنىپ،
ئىمان ئېتقان قوشنا يۇرتلار بولدى دوست ھەم چېگىرسىز.

ساتۇق بۇغرا ئىزىن باستى مۇساــ بايتاش ئارسلان ،
ھەسەنئەلى بۇغراخانمۇ جاننى بەردى ئسلامغا.
ئەھمەد ،يۈسۈپ قادىرخاندىن ئاشتى مەنسۇر ئارسلان ،
ئىمان بىلەن ئەل قەلبىگە باستى ئەقىدە ـــ تامغا.

قالغاچ دەۋر جۇدۇنىدا ساتۇقنىڭ ئەۋلادلىرى ،
بۆلدى قاراخانىينلارنى شەرق ،غەرب ئىككىگە.
بىر بېشىدا ئارسىلانخان ،بىر بېشى بۆرە تېكىن ،
سىڭدى تالاي يۇرتلار ئارا چېچىلىپ ،ھەر تەرەپكە.

ــ‹‹غۇرۇرنامە››307ـ308 بەتتىن  


كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|رەسىمسىز نۇسخا|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش