ئاشخانا مۇلازىمەتچى خادىملىرىنىڭ دەسلەپكى نەزەرىيە بىلىملىرى
1) ئەخلاق-كىشىلەرنىڭ ھەركىتىدە چوقۇم ئەمەل قىلىدىغان ( )، كىشىلەرنىڭ ھەر خىل مۇناسىۋەتلىرىنى بىر تەرەپ قىلىدىغان بىر خىل ھەركەت ئۆلچىمىدۇر.
A: پىرىنسىپى ۋە ئۆلچىمى
B: قائىدە-تۈزۈم
C: ئنتىزام
D: ئىشلارنى بىر تەرەپ قىلىدىغان پۇزۇتسىيە
2) كەسپى ئەخلاق كارخانىغا نىسپەتەن ( ) رولىنى ئوينايدۇ.
A: ئاشخانا ئىشچى-خىزمەتچىلىرىنىڭ مۇستەقىللىق ئىڭىنى كۈچەيتىش
B: كارخان يۇقىرى دەرىجىلىرى بىلەن ئىشچى-خىزمەتچىلىرىنىڭ مۇناسىۋىتىنى مۈجمەللەشتۈرۈش
C: ئىشچى-خىزمەتچىلەرنى تەرتىپلىك ئىش قىلغۇزۇش
D: كارخانىنىڭ ئۇيۇشۇش كۈچىنى كۈچەيتىش
3) كەسپى ئەخلاق بىر خىل ( ) مىخانىزىملىق چەكلىمە.
A: مەجبۇرلاش خارەكتىرلىك
B: مەجبۇرسىز خارەكتىرلىك
C: ئىختىيارى خارەكتىرلىك
D: ئۆزلۈكچانلىق
4) كەسپى ئەخلەق، مۇلازىمەت سۈپىتى، مۇلازىمەت پۇزۇتسىيىسىنىڭ مۇناسىۋەتلىرىنى توغرا ئىپادىلەپ بىرەلمىگىنى ( )
A: مۇلازىمەت پۇزۇتسىيىسى، مۇلازىمەت سۈپىتى بولسا كەسپى ئەخلاقنىڭ تاشقى ئىپادىلىنىشى
B: پەقەت كەسپى ئەخلاق ياخشى بولغاندىلا، مۇلازىمەت سۈپىتىنى ياخشىلىغىلى بولىدۇ
C: كەسپى ئەخلاق قۇرلۇشىنى كۈچەيتىش بولسا، مۇلازىمەت سۈپىتىنى ياخشىلاش ۋە مۇلازىمەت پۇزۇتسىيىسىنى ياخشىلاشنىڭ يادرۇسى
D: مۇلازىمەت پۇزۇتسىيىسىنى ياخشىلاشتا، كەسپى ئەخلاق قۇرلۇشىنى ياخشىلاشنىڭ رولى يوق.
5) مۇۋەپىقىيەتلىك كەسپى ئەخلاق ئەمىلىيتى بولسا، كىشىلەرنىڭ ئەخلاق ساپاسىنى يارىتىشتا ( )
A: بەلگىلىك تەسىرى بار
B: بەلگىلىك رولى بار
C: ھىچقانداق تەسىرى يوق
D: تەسىرى بار يوقلۇقى ئادەمگە قاراپ بولىدۇ
6) ( ) دەۋرىدە يىمەك-ئىچمەك مۇلازىمىتى بارلىققا كەلگەن.
A: ئىنسانلار بارلىققا كەلتۈرگەن
B: ياۋايى ھالەتتە تۇرمۇش كەچۈرۈش
C: ئوتتىن پايدىلىنىپ تاماق ئىتىش مەدەنىيتى
D: ئازادلىقتىن ئىلگىرى
7) تۆۋەندىكىلىرىدىن قايسىسى ئىش ئورنىغا سادىق بولۇشنىڭ ئىپادىلىرى ( )؟
A: خىرىدارلارنىڭ يوللۇق تەلەپلىرىنى ئامالنىڭ بارىچە قاندۇرۇش
B: خىرىدارلار ئوتتورغا قويغان سۇئاللارنى مەسلىھەت بىرىش ئورۇنلىرىغا بىرىپ سوراش
C: خىزمەتلەرگە ئۆتكەن ئىشلار قاتارىدا مۇئامىلە قىلماسلىق
D: ئۆزىنىڭ مەجبۇرىيەت دائىرسىدىكى خىزمەتنى قىلالمىسىلا قىلماي، ئىش ئورنىدىن ئايرىلمىسىلا بولدى
9) تۆۋەندىكىلىرىدىن قايسىلىرى مۇلازىمەتنىڭ ئالاھىدىلىكىگە ماس كەلمەيدۇ ( )؟
A: شەكىلچانلىق
B: ساقلىغىلى بولماسىلىق
C: بىۋاستىلىكى
D: تەگكىلى بولماسلىقلىقى
10) يول ئىچىپ يېڭىلىق يارىتىشتا ( )
A: سەن بولمىساڭ مەن بار، سەن بولساڭ، مەن تىخىمۇ ئەلا
B: ھەم كونا قائىدىلەرگە ئىسىلىۋالماي، ھەم ئۆز ئالدىغا يېڭىلىق ياراتماسلىق
C: يۈرەكلىك ھالدا خۇلاسە چىقىرىپ، ئۆزى نەزەرىيە سىتىمىسى يارىتىش
D: كىشىلەرنىڭ سەزگۈرلىكىنى قوزغىتىپ، قايناق ھىسسىياتنى توسۇش
12) ( ) بولسا مۇلازىمەتچى خادىملار چوقۇم تاماق (سەي) مۇلازىمىتى جاريانىدا بىلىۋىشقا تىگىشلىك مەزمۇندۇر.
A: تاماق (سەي) لەرنىڭ تەمى
B: تاماق (سەي) لەرنىڭ تەننەرخى
C: خام ماتىرياللارنىڭ ئىشلىتىلىش مىقدارى
D: باھانى بىكىتىش ئۇسۇلى
13) تۆۋەندىكىلىرىدىن قايسىسى يېڭى تىپتىكى كىشىلەر ئارا مۇناسىۋەتنىڭ ئالاھىدىلىكى ئەمەس ( ) ؟
A: كوللىكتىۋىزىملىق روھقا يىتەكچىلىك قىلىش
B: كارخانا ئىچكى قىسمىدىكى ئىتتىپاقلىق-ھەمكارلىق خىزمىتىنى ياخشى قىلىش
C: مول بولغان ئەدەپ-قائىدە مۇلازىمەت بىلىملىگە ئىگە بولغان بولۇش
D: ئۆز-ئارا مەنپەئەت يەتكۈزۈش، تەڭ تەقسىم قىلىش
14) ئىتتىپاق-ھەمكارلىق ( ) نىڭ ئىپادىلىنىشى
A: كوللىكتىپ روھ
B: پىرىنسىپسىز ئىناقلىقنى ساقلاش
C: ئاشخانا ئىشچى-خىزمەتچىلىرىدىن ئىتتىپاقلىقتا بىللە تۇرۇش
D: ئاكا-ئۇكىلار روھى
15) ئىنتىزام دېگىنىمىز ( )
A: بارلىق ئىشچى-خىزمەتچىلەر ئورتاق ئەمەل قىلىدىغان ۋە ئىجرا قىلىدىغان، چەكلەش كۈچىگە ئىگە قائىدە-تۈزۈمدۇر
B: قانۇن بويىچە تىجارەت قىلىشنى كۈچەيتىپ، كۈچلۈك دۆلەتلەرنى سەھنىگە چىقىرىدىغان بىر خىل سىياسەت
C: دۆلەت ئىشتىمالچىلارنىڭ ھوقۇق-مەنپەتىنى قوغداش ئۈچۈن تۈزۈپ چىققان بەلگىلىمە
D: كىشىلەر بىلەن ئالاقە قىلىشنىڭ بىر خىل شەكلى: ئۆزىنى چىڭ تۇتۇش، كىشلەرگە كەڭ قورساقلىق بىلەن مۇئامىلە قىلىش
16) ( ) قىلمىشى ‹‹يىمەك-ئىچمەك تازلىق ئۆلچىمى›› نىڭ قىلىپىغا كىرمەيدۇ.
A: خىرىدارلارنىڭ ئالدىغا قۇرۇق قول چىقىش
B: ئىشنى تاشلاپ سۇخانىغا كىرىپ كىتىش
C: قەغەز قاتلىغاندا ئامال بار ئاز گەپ قىلىش
D: قاچا-قۇچىلارنى ئىشلىتىپ بولغاندىن كىيىن، پاكىزە يۇيۇپ، دىزىنفىكسىيەلەش
17) خىرىدارلارغا مۇلازىمەت قىلغاندا، تۆۋەندىكىلىرىدىن ( ) قىلمىشى پاك-دىيانەتلىك بولۇشنىڭ ئىپادىسى.
A: ھەر بىر خىرىدارنى قىلىپلاشقان خىرىدار كۈتىۋىلىش ئۇسۇلى بويىچە كۈتىۋىلىش
B: تونۇش خىرىدارلارغا باشقىچە مۇئامىلە قىلىش
C: خىرىدارلارغا كىرەكلىك بولغان قەغەزگە ئوخشاش نەرسىلەرنى نەقلەپ قويۇش
D: تونۇش ئادەملەرگە ئەكىلىپ بەرگەن ئىچىملىكلەرنى باشقىلارنىڭ ھىساۋاتىغا كىرگۈزۈپ قويۇش
18) تۆۋەندىكى ( ) ئۈگىنىش يولىغا تەۋە ئەمەس.
A: كەيپىياتىنى قويىۋىتىش
B: كىتاپ ئوقۇش
C: ئىجتىمائىي ئەمىلىيەتكە قاتنىشىش
D: ئەتراپىدىكى كىشىلەردىن ئۈگىنىش
19) ( ) قىلمىشى كىشىلەر ئارىسىدىكى مۇناسىۋەتنى بىر تەرەپ قىلشقا پايدىسىز.
A: باشقىلارنىڭ ئارتۇقچىلىقىنى ئىتىراپ قىلماسلىق
B: باشقىلار ئۇرۇشماسلىق
C: باشقىلاردىن ئاقكۆڭۈللۈك بىلەن ئۈگۈنۈش
D: باشقىلارنى ھۆرمەتلەش
20) ‹‹يالغۇزدا ئىھتىياتچان بولۇش›› كۆز قارشى توغرسىدا توغرا بولمىغىنى ( )
A: ئادەم بولسىمۇ بولمىسىمۇ ئوخشاش
B: ئىش قىلغاندا پۇختا ھەم مۇستەقىل بولۇش
C: بىر خىل يۈكسەك ئەخلاق-پەزىلەت
D: باشقىلار كۈزەتمىسىمۇ دۆلەت، جەمىئەت ۋە باشقىلارغا پايدىسىز ئىش قىلماسلىق
21) چىن ئىتىقاد دېگىمىز كىشىلەرنىڭ ( ) غا بولغان سەمىمىي ئىتىقادى.
A: ئىھتىياجى
B: قىممىتى
C: خارەكتىرى
D: مەلۇم كۆز قاراش، پىرىنسىپ، غايىسى
22) يۈكسەك پەزىلەتلىك كىشىلەرنىڭ كىشىلىك تۇرمۇش قارشى پۇزۇتسىيىسى بىلەن سىغىشالمايدىغىنى ( )
A: كىشىلەرنىڭ ھايات كەچۈرىشى باشقىلارنىڭ ئىھتىياجىنى قاندۇرۇشقا تۆھپە قوشۇش ئۈچۈن
B: كىشىلەرنىڭ ھايات كەچۈرىشى دۆلەتنىڭ قۇرلۇش ئىشلىرىغا تۆھپە قوشۇش ئۈچۈن
C: كىشىلەرنىڭ ھايات كەچۈرىشى دۆلەتنى باي قۇدرەتلىك دۆلەت قىلىپ قۇرۇپ چىقىش ئۈچۈن
D: كىشىلەرنىڭ ھايات كەچۈرىشى پەقەت راھەت كۆرۈش ئۈچۈن
23) تۆۋەندىكى ( ) قىلمىشى ئەلا مۇلازىمەت بىلەن ئۆز-ئارا قارشى ھەركەت.
A: خىرىدارلار ئاشخانىغا كىرگەندە ئىچىملىكلەرنى ئۆزى ئەكىلىش
B: خىرىدارلارنى قارشى ئالغۇچى خادىم خىرىدارلارنىڭ تەلىپى بويىچە ئورۇنلاشتۇرۇش
C: ئاكتىپلىق بىلەن تاماق (سەي) لەرنىڭ ئىسمى، تەمى، ئالاھىدىلىكىنى تونۇشتۇرۇش
D: بىمارلاردىن ئاكتىپلىق بىلەن ھال-ئەھۋال سوراش
24) مۇلازىمەتچى خادىملار خىزمەت جەريانىدىكى ‹‹ ئۆز-ئۆزىنى قۇربان قىلىش روھى›› نى خاتا چۈشەندۈرۈپ بەرگىنى ( )
A: شەخسى مەنپەتى بىلەن ھېساپلاشماي، خىزمەتنى بىرىنچى ئورۇنغا قويۇش
B: ماددى ۋە مەنىۋى جەھەتلەرنى ئۆز ئىچىگە ئالىدۇ
C: مۇلازىمەت جەريانىدا، مۇلازىمەتچى خادىملارنىڭ ئۆز-ئۆزىنى قۇربان قىلىش روھىنىڭ بارغانسىرى كۈچلۈكلىشىشى، بارغانسىرى خرىدارلارنىڭ قارشى ئېلىشىغا ئىرىشىشى، كارخانىنىڭ خىزمەت ئۈنىمىنىڭ بارغانسىرى ياخشى بولىشى
D: شەخسى مەنپەئەتنى ئەمەلگە ئاشۇرۇش يولىدا ئۆلسىمۇ ئەرزىيدۇ
25) سوتسىيالىزىم جەمىيتىدە، ( ) كىشىلىك تۇرمۇش قارشى ۋە تۆھپە قوشۇش قىممىتى كىشىلەرنىڭ ئەخلاقلىق ياكى ئەخلاقسىزلىقىنى ئۆلچەيدىغان ئۆلچەم.
A: مەنپەئەتپەرەسلىك
B: خەلق ئۈچۈن خىزمەت قىلش
C: ئۆزىنى مەركەز قىلش
D: ئاقىل ئۆزىنى ئايايدۇ
26) يىمەك-ئىچمەك خىرىدارلارنى تاماق ياكى ئىچىملىك بىلەن تەمىنلەيدىغان بويۇمنى كۆرسىتىدۇ، لىكىن ( ) نى ئۆز ئىچىگە ئالمايدۇ.
A: ساغلاملىق بويۇملىرى
B: ئىچىملىكلەر
C: كىسەللىكنى داۋالاشنى ئاساس قىلغان دورىلار
D: ئوزۇقلۇق بويۇملىرى
27) ( )، ئۇرۇقلۇق قىمىمىتى بىلەن سەزگۈ ئەزالارنى ياخشىلاش بولسا، يىمەك-ئىچمەكنىڭ ئاساسى شەرتى.
A: ھەم زەھەرسىز ھەم زىيانسىز
B: تەمىنى تەڭشەشكە پايدىلىق
C: باھاسى ئەرزان
D: پىششىقلاپ ئىشلىمەيلا، بىۋاستە ئىستىمال قىلىش
28) يىمەك-ئىچمەكنى تەتقىقات قىلىشتا، زىيانلىق ئامىللار بىلەن سالامەتلىكنىڭ مۇناسىۋىتى ھەم ئالدىنى ئېلىش تەدبىرلىرىنى قوللىنىپ، يىمەك-ئىچمەك سەھىيە سۈپىتىنى مۇقىملاشتۇرۇپ، ئىستىمالچىلارنى بىخەتەرلىكىنى قوغدايغان پەن ( ) دەپ ئاتىلىدۇ.
A: يىمەك-ئىچمەك ئۇزۇقشۇناسلىقى
B: تائام تۈزۈلىشى
C: يىمەك-ئىچمەك سەھىيەشۇناسلىق
D: يىمەك-ئىچمەك سەھىيە ئۆلچىمى
29) مىكرۇپ يوقىتىش بولسا ( ) مىكرۇئورگانىزىملىق تىخنىكا.
A: ئازايتىش
B: ئۆلتۈرۈش
C: ئۆزگەرتىش
D: چىقىرىپ تاشلاش
30) تۆۋەندىكى ( ) شارائىتتا قاينىتىپ دىزىنفىكسىيەلەشكە ماس كىلىدۇ
A: ℃100 لۇق سۇدا 3~5 مىنۇت قويۇش
B: ℃120~ ℃180 لۇق سۇدا 3~5 مىنۇت قويۇش
C: ℃100 تىن يۇقىرى سۇدا 10 مىنۇت قويۇش
D: ℃ 63 تىن تۆۋەن تىمپىراتۇردىكى سۇدا 30 مىنۇت تۇرغۇزۇش
31) قاينىتىپ دىزىنفىكسىيەلەش ئۇسۇلى يىمەك-ئىچمەك ( ) گە ماس كىلىدۇ.
A: چىنە-چەينەك
B: ئەسلىھەلىرى
C: قىتىق
D: نەم ئىسسىق بولمىغان بويۇملار
32) قىتىقنى ℃80 ~℃90 لۇق تىمپىراتۇردا 30~60 سىكنۇت تۇرغۇزۇپ دىزىنفىكسىيەلەيمىز، بۇ خىل ئۇسۇل ( ) دەپ ئاتىلىدۇ.
A: قاينىتىپ دىزىنفىكسىيەلەش ئۇسۇلى
B: باشى دىزىنفىكسىيەلەش ئۇسۇلى
C: پارلاندۇرۇپ دىزىنفىكسىيەلەش ئۇسۇلى
D: قاقلاپ قۇرۇتۇپ دىزىنفىكسىيەلەش ئۇسۇلى
33) تۆۋەندىكىلەر ئىچىدە ئۇلتىرا بىنەپشە نۇردا دىزىنفىكسىيەلەش ئۇسۇلىدا دىزىنفىكسىيلەشكە ماس كەلمەيدىغىنى ( )
A: گۆشلۈك سۇغۇق قۇرۇمىلار ئۆيى
B:ئىچىملىك سۇ
C: تونىل
D: دەرىجىدىن تاشقىرى سىخ
34) مىۋە-چىۋە، كۆكتاتلارنى %3 قويۇقلۇقتىكى خىلوروگىدرۇكاربۇندىن ياسالغان دورىلاردا دىزىنفىكسىيەلەشتە چوقۇم ( ) چىلاپ، ئاندىن پاكىزە سۇدا چايقىۋەتسەكلا بولىدۇ.
A: 3 مىنۇت
B: 5 مىنۇت
C: 10 مىنۇت
D: 20 مىنۇت
36) سەزگۈ بولسا كىشىلەرنىڭ سەزگۈ ئەزاسىنىڭ ( ) لەرنى باھالىشى بولۇپ، ئۇ تاماقنىڭ رەڭگى، پۇرىقى، تەمى، شەكلى ۋە نورمال يىمەكلىكلەرنى سىلىشتۇرۇپ پەرىقلەندۈرىدۇ.
A: پىششقلاپ ئىشلەش جەريانى
B: يىمەك-ئىچمەك
C: سىرتقى ئورىلىشى
D: باھاسى
37) يىمەك-ئىچمەكنىڭ ۋاقتىنىڭ ئۆتۈپ كەتكەن-كەتمىگەنلىكىنى بىلىشتە ( ) دېققەت قىلىش كىرەك.
A: سۈپەت مۇددىتىگە
B: ئۇزۇقلۇق تەركىبىگە
C: ئىشلەپچىقىرىلغان ئورنىغا
D: ئىشلىتىلىش ئۇسۇلىغا
38) تۆۋەندىكى ( ) يىمەكلىك ئارلاشما يىمەكلىككە تەۋە ئەمەس.
A: سوقۇلغان قىزىلمۇچقا شاكال بەدىيان قوشۇش
B: قارا يۈسۈنغا كۆممىقۇناق ساقىلىنى قوشۇش
C: يىمەكلىككە باھاسى تۆۋەن بويۇملارنى قوشۇش
D: تىتقۇغا تۇز قوشۇش
39) تۆۋەندىكى ( ) يىمەكلىك ساختا يىمەكلىككە كىرمەيدۇ.
A: يالغان ئىلانلاردىن پايدىلىنىپ ھەر خىل ئۇزۇقلۇقلارنى تەشۋىق قىلش
B:
C: ئىسپىرتتىن ئاق ھاراق ياساش
D: كۆممىقۇناققا مەنبەلىك كوررىلاتۇر قوشۇش
40) زەھەرلىك، زىيانلىق ماددىلارنى كىرگۈزۈش، ( ) غا تەھدىت ئىلىپ كىلىدۇ، بۇ يىمەك-ئىچمەكلىكلەرنىڭ بۇلغۇنىشى دەپ ئاتىلىدۇ.
A: يىمەكلىكلەرنىڭ ئورىلىشى
B: يىمەكلىكلەرنىڭ باھاسى
C: يىمەكلىكلەرنى پىششىقلاپ ئىشلەش ھۈنەر-سەنئىتى
D: ئادەم بەدىنىڭ ساغلام بولىشى
41) تۆۋەندىكى بۇلغۇنۇشلار ئىچىدە خىمىيلىك بۇلغۇنۇشقا كىرمەيدىغىنى ( )
A: دېھقانچىلىق دورىسىدىن بۇلغىنىش
B: بىئولوگىيلىك بۇلغىنىش
C: يىمەكلىكلەرگە خۇرۇچلارنى كۆپ قوشىۋىتىش
D: ئورىغۇچى ماتىرياللاردا زىيانلىق ماددىلارنىڭ كۆپ بولىشى
42) تۆۋەندىكى ( ) ھالەت يىمەكلىكلەرنىڭ زەھەرلىنىش ئالاھىدىلىكىگە كىرمەيدۇ.
A: زەھەرلىك يىمەكلىكلەرنى ئىستىمال قىلىشنى توختاتقاندىن كىيىن، كىسەلنىڭ قوزغىلىشى ئۇزاق مۇددەتكىچە داۋاملاشسا
B: يۇشۇرۇن ۋاقتى بىر قەدەر قىسقا، كىسەللىكنىڭ قوزغىلىشى تىز
C: كىشلەر ئارىسىدا بىۋاستە يۇقۇملىنىش بولمايدۇ
D: زەھەرلىك يىمەكلىكلەرنى ئىستىمال قىلىشنى توختاتقاندىن كىيىن، ئاغرىق ئاسانلا توختاپ قالىدۇ
43) يىمەكلىكلەرنى پىششقلاپ ئىشلەش ۋە سىتىش چوقۇم ئۆينىڭ ئىچىدە ئىلىپ بىرىلىشى، چاڭ-توزاندىن ، يامغۇردىن، چىۋىندىن ساقلىشىنىش ئۈسكىنىلىرى بولىشى ھەمدە يىمەكلىكلەرنى ( B: ) كىرەك.
A: توڭلاتقۇنىڭ ئىچىدە قويۇش
B:سالقىن جايدا قويۇش
C: سۇلياۋ خالتىلاردا قويۇش
D: قوياش نورى كۈچلۈك چۈشىدىغان جايدا قويۇش
44) ( ) نى℃10-~℃15-لۇق مۇز ئامبىرىدا ساقلاش كىرەك.
A: سىرىق ماي
B: خام بىلىق
C: پىششىق يىمەكلىكلەر
D: پىۋا
45) قاچا-قۇچىلارنى يۇيۇش تەرتىپى ( )
A: قاچا-قۇچىلاردىكى داغلارنى چىقىرۋىتىپ، پاكىزە سۇدا چايقاش، قاچا يۇيۇش سۇيۇقلۇقى بىلەن يۇيۇپ، ئىسسق سۇدا دىزىنفىكسىيەلەش
B: قاچا-قۇچىلارنى پاكىزە سۇدا چايقاپ، داغلارنى چىقىرۋىتىپ، قاچا يۇيۇش سۇيۇقلۇقى بىلەن يۇيۇپ، ئىسسق سۇدا دىزىنفىكسىيەلەش
C: قاچا يۇيۇش سۇيۇقلىقىغا چىلاپ قويۇپ، قاچا يۇيۇش سۇيۇقلۇقى بىلەن يۇيۇپ، پاكىزە سۇ بىلەن چايقاپ، ئىسسق سۇدا دىزىنفىكسىيەلەش
A: ئاشخانىدا ئىشلىتىلىدىغان پاختا توقۇلما بويۇملىرىنىڭ تازلىق ئۆلچىمى: قولياغلىقنى ( )
A: دىزىنفىكسىيەلەش ھاجەتسىز
B: خىرىدارنىڭ ئىھتىياجى بويىچە دىزىنفىكسىيەلەش
C: بىر قىتىم ئىشلىتىپلا دىزىنفىكسىيەلەش
D: بىر قىتىم تاماق يەپلا، دىزىنفىكسىيەلەش
47) مۇلازىمەتچى خادىملارنىڭ شەخسى تازلىقى تۈزۈمىدە ( ) گە يول قويۇلمايدۇ.
A: قىز (ئايال) مۇلازىمەتچى خادىملارنىڭ چىچىنى قويىۋىتىشى
B: تىرنىقىنى ئۆستۈرۈش
C: تىرنىقىنى بوياش
D: ئوغۇل (ئەر) مۇلازىمەتچى خادىملارنىڭ ئۇزۇن چاچ قويىشى
48) شەخسى تازلىق تۈزۈمىدە، ‹‹تۆتتە چاققان بولۇش›› نىڭ مەزمۇنى: تىرنىقىنى ۋاقتىدا ئىلىپ قولىنى پاكىزە يۇيۇش؛ ۋاقتىدا يۇيۇنۇپ، چىچىنى رەتلىك تاراش؛ خىزمەت كىيىمىنى پاكىزە يۇيۇپ، ئالماشتۇرۇش ۋە ( )
A: كىيىم-كىچەك، يوتقان-كۆرپىلىرىنى ۋاقتىدا ئالماشتۇرۇش
B: چىشىنى چوتكىلاش
C: ئىغىزىنى چايقاش
D: قۇياشقا قاقلىنىش
49) شەخسى تازلىق تۈزۈمىدە، ئاشخانا ئىشچى-خىزمەتچىلىرى ( ) سالامەتلىكىنى تەكشۈرتۈپ تۇرىشى كىرەك.
A: ھەر پەسىلدە بىر
B: يىرىم يىلدا بىر
C: ھەر يىلدا بىر
D: ھەر ئىىكى يىلدا بىر
50) يىمەك-ئىچمەك تىجارىتى بىلەن شۇغۇللانغۇچىلار ‹‹يىمەك-ئىچمەك تازلىق ئۆلچىمى›› گە خىلاپلىق قىلغۇچىلار چوقۇم ( ) نى ئۆز ئۈستىگە ئېلىشى كىرەك.
A: مەمۇرى قانۇنى مەسئۇلىيىتى
B: جىنايى ئىشلارغا دائىر قانۇنى مەسئۇلىتى
C: ھەق-تەلەپ تۆلەم مەسئۇلىيتى
D: مەمۇرى قانۇنى مەسئۇلىيىتى، جىنايى ئىشلارغا دائىر قانۇنى مەسئۇلىتى، ھەق-تەلەپ تۆلەم مەسئۇلىيتى
51) قائىدە-يۇسۇن بولسا كىشلەر ئالاقىلىشىش جەريانىدىكى ( ) نى ئىپادىلەيدىغان ئادەت شەكلى.
A: بۇيرۇق
B: ئەيىبلەش
C: ئۆز-ئارا ھۆرمەت
D: يارىتىش
52) ( ) بولسا دۆلىتىمىزنىڭ قەدىمى كۆرۈشۈش قائىدىسى.
A: سالام بىرىش
B: سۆيۈش
C: تىزلىنىپ باش ئۇرۇش
D: قوش قوللاپ كۆرۈشۈش
53) كۆرۈشكەن ۋاقىتتا دېققەت قىلىدىغان ئىككى نۇقتا بار بولۇپ، ئۇلار: ئاياللار بىلەن كۆرۈشكەن ۋاقىتتا ئايال تەرەپنىڭ قول بارمىقىنىڭ بىر قىسمى ۋە ( ) كىرەك.
A: ياشانغان ئاجىز، مىيىپ كىشىلەردىن باشقا كىشىلەر چوقۇم ئۆرە تۇرىشى
B: كۆرۈشكەندە قاتتىق كۆرۈشۈش
C: 3 مىنۇتقىچە كۆرۈشۈش
D: بىر قولىنى ئەركىن قويىۋىتىش، ۋاقىت 2 سىكۇنىتتىن ئىشىپ كەتمەسلىك
54) ئەدەپ-قائىدە مۇلازىمىتىنى قانات يايدۇرۇش ئاشخانا مۇلازىمەتچى خادىملىرىنىڭ مۇلازىمەت جەريانىدىكى ( )
A: مەجبۇرى بۇيرۇق
B: قابىلىيتىنى كۆرسىتىش
C: ئاكتىپ پائالىيتى
D: بىر تۈرلۈك پائالىيەت
55) قائىدە-يۇسۇن ئەدەپ-قائىدىنىڭ ( )
A: كونكىرىت مەزمۇنى
B: ئىچكى ھېسسىياتى
C: بىر خىل رەسىم-قائىدە
D: ئىددىۋى پائالىيەت
56) تۆۋەندىكى ( ) قىلمىشى ئۆز-ئارا سىغىشالمايدىغان قائىدە-يۇسۇن.
A: ئىختىيارى پائالىيەتلەرگە قاتنىشىش
B: مىھمانغا ئىللىق مۇئامىلە قىلش
C: كىشىلەرگە كۈلۈمسىرەپ بىقىش
D: قارا كىيىم كىيىپ تەزىيەگە قاتنىشىش
57) ئەدەپ ھۆرمەتنى ئىپادىلەيدىغان قىلىپ. ئەدەپ-قائىدە بولسا ( )
A: ئورتاق ئەمەل قىلىغان جمىئەت ئەخلاقى
B: ھۆرمەتنى ئىپادىلەيدىغان شەكلى تەلەپ
C: ئىش ئورنى مەسئۇلىيەت تۈزۈم تەلىپى
D: مۇلازىمەت ئۆلچىمى
58) مىھمانغا ئەدەپ بىلەن مۇئامىلە قىلىشنىڭ تەلىپى: مەدەنىي سۆز-جۈملىلىرىنى ئىشلىتىش، مىھماننى ھۆرمەتلەش، قىلىپلاشقان مۇلازىمەت قىلىش ۋە ( ) غا ئەھمىيەت بىرىش.
A: ئۆزنىڭ تۇرقى
B: خىرىدارنىڭ مەسئۇلىيتى
C: سەيلەرنىڭ تۈرى
D: قىياپىتى
59) مۇلازىمەتچى خادىملار بىلەن خىرىدار سۆھبەتلەشكەندە ( ) قىلمىشى خاتا.
A: گەپ-سۆزى جايىدا
B: سۈرئىتى مۇۋاپىق
C: گەپ-سۆزى ئورۇنلۇق
D: خىرىدارلار بىلەن ئۈنلۈك ئاۋازدا پاراڭلىشىش
60) مۇلازىمەتچى خادىملارنىڭ مۇلازىمەت جەريانىدىكى مۇلازىمەت پۇزۇتسىيىسى ( )
A: سوغۇق
B: قۇسۇر چىقىرش
C: مەسخىرە قىلىش
D: قىزغىن
61) ئايال مۇلازىمەتچى خادىم ئۆرە تۇرغاندا، ئىككى پۇتى v شەكىلدە تۇرىشى، پۇتىنىڭ ئۇچىنى ( )، ئىككى تىزى ۋە پۇتىنىڭ كەينى جىپسىلاشقان بولىشى كىرەك.
A: ㎝ 5 ئىچىش
B: مۈرە كەڭلىكىدە ئىچىش
C: ㎝20~㎝25 ئىچىش
D: خالىغانچە ئىچىش
62) ئەر مۇلازىمەتچى خادىم ئۆرە تۇرغاندا، ئىككى پۇتىنى مۈرە كەڭلىكىدە ئىچىپ تۇرىشى، ئۈستۈنكى بەدەن ( )، پۇتىنى بەكلا ئىچىپ تۇرماسلىقى كىرەك.
A: تۈپ-تۈز تۇرىشى
B: سەل-پەل ئالدىغا قىيسىيىشى
C: كۆكرىكىنى كىرىپ، بىىشنى كۆتۈرۈپ تۇرىشى
D: مۈرىنى قىسىپ تۇرىشى
63) توغرا مېڭىش قىياپىتى ( )
A: كۆكرىكىنى كىرىپ، بىشىنى كۆرۈرۈپ، ئاسمانغا قاراش
B: كۆكرىكىنى كىرىپ، بىشىنى كۆتۈرۈپ، ئىڭىكىنى پەس قىلىش
C: كۆكرىكىنى كىرىپ، بىشىنى سەل كۆتۈرۈپ، تۆت ئەتراپقا كۆز يۈگۈرتۈش
D: كۆكرىكىنى كىرىپ، بىشىنى كۆتۈرۈپ، ئۇدۇل قاراش
64) مۇلازىمەتچى خادىملار ئىشقا چىققاندا قويۇلىدىغان تەلەپلەر: كىيىم-كىچەكلىرىنى پاكىزە رەتلىك كىيىش، تۈگمىلىرىنى ئىتىپ يۈرۈش، ئىشتان پۇچقىقىنى تۈرىۋالماسلىق ( )
A: مايكا، كالتە ئىشتان كىيمەسلىك
B: لاتا خەي كىيمەسلىك
C: ساپما كەش كىيمەسلىك
D: گۈللۈك گالىستۈك تاقىماسلىق
65) تۆۋەندىكى ( ) قىلمىشى خىزمەتچىلەرنىڭ مۇلازىمەت خىزمىتىدىكى يۈرۈش-تۇرۇشىغا ماس كىلىدۇ.
A: ئىسمىنا ئالماشماسلىق
B: خىرىدارلارنىڭ ئالدىدا بىشىنى قاشلاش، كىكىرىش
C: يول ماڭغاندا ئىغىر قەدەم بىلەن مېڭىش
D: خىرىدارلار بىلەن ئۈنلۈك ئاۋازدا پاراڭلشىش
66) مۇلازىمەتچى خادىملارنىڭ خىرىدارلارنى ئورۇنغا باشلاش قىياپىتى ( )
A: ئۈستۈنكى بەدەن ئالدىغا قىيسىيىش
B: ئالدى مۈرە مىدىرلىماسلىق
C: ئالىقان ئۈستىگە قارىتىپ، تۆت بارماقنى بىرلەشتۈرۈش، چوڭ بارماقنى ئىچىش
D: نىشانغا قاراش
67) مۇلازىمەتچى خادىملار خىرىدارلارنى ئورۇنغا باشلىغاندا، ( ) قىلمىشى توغرا.
A: خىرىدار كىرىپ، ئولتۇرۇشتىن بۇرۇن، كەتمەكچى بولۇپ مېڭىشتىن بۇرۇن
B: ھاسا تايىنىۋالغان كىشىلەر كەلگەندە ئۇلارغا ئەسكەرتىپ قويۇش، لىكىن ئۇلارنى توختىتىپ قويماسلىق
C: پۇتىلىشىدىغان يەرگە كىلىپ قالغاندا يۆلىۋىلىش
D: خىرىدار كىرىپ، ئولتۇرۇشتىن بۇرۇن، كەتمەكچى بولۇپ مېڭىشتىن بۇرۇن، ھاسا تايىنىۋالغان كىشىلەر كەلگەندە، توختاش ئىشارىسى قىلىش
68) كۈلۈمسىرەپ مۇلازىمەت قىلىش ( )
A: رەھبەرلەرنىڭ ۋەزىپىنى ئورۇنلاش ئىپادىسى
B: خىرىدارلارغا باھادا ئىتىبار بىرىش رولىنى ئوينىغىلى بولىدۇ
C: كەسىپنى قىزغىن سۆيۈش ئىپادىسى
D: ئاشخانىنىڭ بەلگىلىمىلىرىنى ئەستايىدىل ئىجرا قىلىش
69) سەمىمىي كۈلۈمسىرەشنىڭ تەلىپى ( )
A: كۆڭۈل بىر يەردە بولماسلىق
B: سىستىخىيلىك قەلب
C: ساختا كۈلۈمسىرەش
D: يالغاندىن قوللاش
70) مۇلازىمەتچى خادىملارنىڭ ( ) سەۋىيسىنى كۆرۈش، ئاڭلاش، سۆزلەش، ئويلاش جەھەتلەردە يۇقىرى كۆتۈرگىلى بولىدۇ.
A: تىل سەنئەت
B: تىخنىكا
C: سىرتقى سەۋىيسى
D: مۇلازىمەت ئىڭى
71) ( ) قىلمىشى خىرىدارلار بىلەن پاراڭلاشقاندىكى خاتا قىلىمىش.
A: بىر مىتىر ئارلىق ساقلاش
B: خىرىداردىن پەسرەك ئاۋازدا سۆزلەش
C: ئۇرۇق-تۇققانلاردەك پۇزۇتسىيەدە مۇئامىلە قىلىش
D: ئىپادىسى كەسكىن
72) ئاشخانا خىرىدارلار بىلەن لىق توشۇپ كەتكەندە، مۇلازىمەتچى خادىم خىرىدارغا ( ) دېسە بولىدۇ.
A: ئىچىدە ئورۇن قالمىدى
B: ساقلاپ تۇرۇڭ، ئورۇن قالمىدى
C: سەل ساقلاڭ
D: سەل ساقلاپ تۇرۇڭ، مەن سىزگە ئورۇن تىپ بىرەي
77) ( ) خۇيزۇ مىللىتىنىڭ ياقتۇرۇپ ئىستىمال قىلىدىغان يىمەكلىكى.
A: قاسراقسىز بىلىق تۈرىدىكىلەر
B: كالا، قوي، توخۇ، ئۆردەك گۆشى
C: ھايۋاناتلار قان سۇيۇقلۇقى
D: ئات، ئىت گۆشى
78) ( ) تامىقىنى ئۇيغۇرلار ياقتۇرۇپ يىمەيدۇ.
A: زەنبا (زاڭزۇلارنىڭ ئامراق تامىقى)
B: لەغمەن
C: پولا
D: قوي گۆشى پولا
79) ئەتكەن چاي ( ) نىڭ ئەڭ ئىسىل ئىچىملىكى ھېسابلىنىدۇ.
A: ئۇيغۇرلار
B:مۇڭغۇللار
C: خۇيزۇ مىلىتى
D: زاڭزۇ مىللىتى
80) ( ) مۇڭغۇللارنىڭ يىمەك-ئىچمەك ئادىتى ئەمەس.
A: تۇزلۇق تاماق يىيىشنى ياخشى كۆرۈش
B: چارۋىچىلىق رايۇنلىرىدىن سىرىتقى رايۇنلاردا چارۋىلارنى قويىۋىتىپ، گۈرۈچنى قورۇپ يىيىش
C: قوينى پۈتۈن كاۋاپ قىلىپ يىيىش، يىراقتىكى مىھمانلارنى چاقىرغاندا زىياپەت بىرىشتە ئىستىمال قىلىدىغان ئەڭ ئىسىل تائام
D: چارۋىچىلىق رايۇنلىرىدا خەلقلەر ياز كۈنى قىمىز ئىچىشنى ياخشى كۆرىدۇ
81) چاۋشىيەن مىللىتىنىڭ ياقتۇرمايدىغان تامىقى ( )
A: دېڭىز بىلىقى
B: دېڭىز نازۇ-نىمەتلىرى
C: چىلىغان سەي
D: تۇخۇم يىمەكلىكلىرى
83) ئەنگىلىيلىكلەرنىڭ ياقتۇرمايدىغان تامىقى ( )
A: تۇخۇم يىمەكلىكلىرى
B: ھايۋاناتلارنىڭ ئىچكى ئەزاسىدىن قىلىنغان ھەر خىل سەيلەر
C: غەيرى تەمدىكى يىمەكلىكلەر
D: تاتلىق تۈرۈمدىكى پىچىنە-پىرەنىكلەر
84) ئامرىكىلىقلار ( ) نى ئاز ئىشلىتىدۇ.
A: ئادەتتىكى قىيام
B: ئاچچىق قىيام
C: قارىمۇچ تالقىنى
D: تىتىتقۇ (تەم تەڭشىگۈچ)
85) ياپۇنىيلىكلەر خام بىلىق يىگەندە، ( ) بىلەن قىزىلمۇچنىڭ ئۇرۇقىنى قوشۇپ ئىستىمال قىلىىشى كىرەك.
A: ئاچچىقسۇ
B: كۈنجۈت يىغى
C: قىيام
D: قىزىلمۇچ قىيامى
87) تەبىئىي گازنى ئىتىۋىتىشتىكى توغرا مەشخۇلات بولسا ( )
A: پۈۋلەپ ئۆچۈرۈش
B: يالقۇننى كۆمىسىلا بولدى
C: تەبىئىي گازنىڭ ئىغىزى (ۋىكلىيۇ چاتىلى) نى ئىتىۋىتىش
D: باش ۋىكلىيۇچاتىلنى ئىتىۋىتىش
88) كىيىم قويۇش ئۆيىدە خىرىدارلارنىڭ كىيىمىنى ساقلاپ بىرىشتىكى توغرا ئۇسۇل ( )
A: ساقلاپ بەرسىلا ھەق ئېلىش
B: خىرىدارنىڭ تەلىۋىگە ئاساسەن بىر تەرەپ قىلىش
C: ھەق ئېلىش
D: ساقلاپ بەرمەسلىك
89) خىرىدارلارنىڭ ئۇنتۇلۇپ قالغان نەرسە-كىرەكلىرىنى قانداق بىر تەرەپ قىلىش توغرىسىدا تۆۋەندىكى ئۇسۇلدىن توغرا بولغىنى ( )
A: قايتۇرۇش
B: باش دىرىكتۇرغا مەلۇم قىلىش
C: دەرھال قايتۇرۇش
D: ئىگىسىگە مەلۇم قىلىپ، ساقلاش ھەققىنى تاپشۇرغاندىن كىيىن قايتۇرۇپ بىرىش
90) ئاشخانا مۇلازىمەتچى خادىملىرى خىرىدارلارنى قارشى ئېلىشتا، خىرىدارلارنىڭ ئۆرۈپ-ئادىتىنى بىلىش، ( ) نى بىىلىشى كىرەك.
A: تۇرمۇشنى ئىغىر ئېلىش، يۇرتى
B: تۇرمۇشنى ئىغىر ئېلىش، ئالاھىدە ئىھتىياج
C: ئالاھىدە ئىھتىياج، ئىسىم-فامىلىسى
D: خىرىدارلارنىڭ يۇرتى، خىزمەت ئورنى
91) زىيالىيلار، ئىشچى-خىزمەتچى، كادىرلار ( )، تۇزسىز لىكىن قۇۋۋەتلىك سەي تائاملىرىنى يىيىشنى ياخشى كۆرىدۇ.
A: يىيىشلىك
B: سەمرىتىدىغان
C: سۈپىتى ياخشى
92) ياشانغانلار ئادەتتە باھاسى تۆۋەنراق، تامىقى يىيىشلىك، ( ) ئاشخانىلاردا تاماق يىيىشنى ياخشى كۆرىدۇ.
A: خالىيراق جايدىكى
B: ياسىداق، ھەشەمەتلىك
C: مەرتىۋىلىك
D: پۇزۇتسىيىسى قىزغىن
93) ياشانغانلار يۇمشاق ( )، يېيىشلىك، رەڭگى ئىسىل تائاملارنى يىيىشنى ياخشى كۆرىدۇ.
A: بەك تاتلىق
B: مايسىز
C: مايلىق
D: تاتلىقراق
94) ئوتتورا ياشلىقلار ئاچچىق، يىيىشلىك، ( ) تائاملارنى يىيىشنى ياخشى كۆرىدۇ.
A: ئارلاش
B: تەمى غەلىيتىرەك
C: مايلىق
D: رەڭلىك
99) ئاشخانا مۇلازىمەتچى خادىملىرى سالماق بولسا، كىشىلەرگە ( )، ئىشەنچلىك تەسىر بىرىدۇ.
A: چىرايلىق
B: يېقىملىق
C: مۇلايىم
D: يىقىنلىق
103) ئاشخانىدا ئىشلىتىدىغان قولياغلىقلارنى ھەر خىل شەكىل چىقىرپ تىزىپ قويغاندا، ئاشخانىنى گۈزەل تۈسكە كىرگۈزىدۇ ھەم كەيپىياتنى كۆتىرىدۇ ھەم ( )
A: كىشلەرگە ھۇزۇر ئاتا قىلىدۇ
B: ئىستىمالچىلارنىڭ ئىستىمال قىزغىنلىقىنى ئاشۇرىدۇ
C: مۇلازىمەتچى خادىملارنىڭ خىرىدارلارغا باھادا ئىتىبار بەرگەنلىكىنىڭ يۇشۇرۇن بەلگىسى
D: ئىستىمالچىلارنىڭ ھوقۇقى ۋە ئورنىنىڭ سىمۇۋۇلى
104) ئاشخانىلاردا پاختا توقۇلمىلىق بۇيۇملارنىڭ ئىشلىتىش ئالاھىدىلىكى ( )
A: سۇ سۈمۈرۈشى ياخشى
B: داغ چىقىرىش ئىقتىدارا كۈچلۈك
C: سەزگۈرلىكى كۈچلۈك
D: تاشلىنىپ تۇرىدۇ
105) ئىستاكانغا قاتلاپ قويىدىغان قولياغلىقنى قويىدىغان ۋاقىتتا ئىستاكاننى ئېلىشنىڭ توغرا ئۇسۇلى ( )
A: ئىستاكاننىڭ ئىغىزىنى تۇتۇپ ئېلىش
B: ئىستاكاننىڭ ئاستىنى تۇتۇپ ئېلىش
C: ئىستاكاننىڭ تۆۋەنكى قىسمىنى تۇتۇپ ئېلىش
D: ئىستاكاننىڭ ئوتتورىنى تۇتۇپ ئېلىش
106) تۆۋەندىكىلەردىن قايسىلىرى ئىستاكانغا قويىدىغان قولياغلىقنى قويۇشتا دېققەت قىلىدىغان ئىشلارنىڭ مەزمۇنىغا كىرمەيدۇ ( )؟
A: رەختنىڭ سۈپىتى
B: تىزىش ئارلىقى
C: قولياغلىقنى ئىستاكانغا قويۇش چوڭقۇرلۇقى
D: قولياغلىقنى ئوخشاش ئۇسۇلدا كىرىشتۈرۈپ قويۇش
107) ئوخشىمىغان تۈردىكى قولياغلىقلارنى تىزغاندا ( ) نىڭ شەكلىنى كىرىشتۈرۈپ قويماي، سىممىتىرك شەكىلدە تىزسىمۇ بولىدۇ.
A: سەكلى ئوخشاش قولياغلىق
B: ھايۋاناتلار تۈرى بىلەن ئۆسۈملۈك تۈرىدىكىلەر
C: ساھىپخان بىلەن باشقا مىھمانلار
D: مەرتىۋىسى ئوخشىمىغانلار
108)
114) غەرىپچە تاماقخانىلاردا ( ) نى تەخسىنىڭ سول تەرىپىگە㎝10 يىقىن قويىمىز.
A: سالات
B: مىۋە-چىۋە
C: سىرىق ماي
D: بولكا
115) غەرىپچە تاماقخانىلاردا بىلىق ئارىسىنى قويغاندا، بىلىق ئارىسىنىڭ دەستىسى (تۇتقۇچى) نى ئۈستەلنىڭ لىۋىگە ㎝5 ئارلىقتا قويۇش، ( ) كىرەك.
A: ئارىنىڭ ئۇچىنى ئۈستىگە قارىتىپ قويۇش
B: ئارىنىڭ ئۇچىنى پەسكە قارىتىپ قويۇش
C: ئارىنىڭ ئۇچىنى پەتنۇسنىڭ بىر تەرىپىگە قويۇش
D: ئارىنىڭ ئۇچىنى مۇلازىمەتچى خادىم ئۆزىنىڭ ئادىتى بويىچە قويۇش
116) تاماق-سەيلەرنىڭ تۈرىنى توغرا دېيىش، ( ) نىڭ ئاساسىي تەلىپى.
A: تاماق چىقىرىش مۇلازىمىتى
B: ئاشخانىلارنىڭ دەرىجىسى
C: تەننەرخىنى ھېسابلاش
D: سەي-تائاملارنىڭ باھاسى
121) جۇڭگۇچە سەي-تائاملارنىڭ رەڭگى، پۇرىقى، شەكلى، ( )، بولۇپمۇ تەمىگە بەك ئەھمىيەت بىرىلىدۇ.
A: سۈپىتى، ئۇزۇقلۇق قىممىتى
B: باھاسى ۋە ماتىريالى
C: ماتىريالى ۋە ئۇزۇقلۇق قىممىتى
D: سۈپىتى ۋە ماتىريالى
122) ( ) جۇڭگۇچە تاماق ئىتىشنىڭ ئالاھىدىلىكى ئەمەس.
A: بىرلا خىل تاماق ئىتىش
B: دورا-دەرمەكلىرى سەرخىل
C: شەكلىگە ئەھمىيەت بىرىش
D: تاماق ئىتىشنىڭ كۆپ خىللىقى
123) مۇلازىمەتچى خادىملار سەي-تاماق تۈرلىىرىنى تونۇشتۇرغاندا بىلىۋىلىشقا تىگىشلىك مەزمۇننىڭ بىرسى، سەي-تائاملارنىڭ ( ).
A: ھىچنىمىسىنى بىلىشكە يول قويۇلمايدۇ
B: ئازراقلا بىلسىلا بولدى
C: ئىسمى، ئالاھىدىلىكى، تەمى، دورىلىق قىممىتى قاتارلىقلارنى بىلىشى كىرەك
D: ئىسمىنى بىلسىلا بولدى
130) سەي-تائاملار چىققاندا، ئۈستەللەرنى يىغىشتۇرۇشتا ( ) قا دېققەت قىلىش كىرەك.
A: پەتنۇسنى ئۈستەل ئۈستىدە قويۇش
B: پەتنۇسنى خىرىدارنىڭ ئالدىدا قويۇش
C: ھەركىتى چاققان، يەڭگىل بولۇش
D: تېز
131) تەخسە ئالماشتۇرۇشتا، پاكىزە تەخسىلەر بىلەن ئىشلىتىپ بولغان تەخسىلەرنى چوقۇم ئايرىپ قويۇش، ( ) تىن ساقلىنىش كىرەك.
A: شورپىنىڭ تۆكۈلۈپ كىتىش
B: تەخسىلەرنىڭ بۇلغۇنىشى
C: پەتنۇسنىڭ مۇقىم بولماسلىقى
D: خىرىدارلارنىڭ خاتا چۈشۈنىشى
132) خىرىدارلار ئىچملىكنى ئالماشتۇرۇشنى ئىيىتىش بىلەن بىر ۋاقىتتا، ( ) ئالماشتۇرۇشنى ئىيتىدۇ.
A: پىچىنە-پىرەنىك
B: سەي-تائام
C: ئىستاكان
133) تەخسىلەرنى ئالماشتۇرۇش سەي-تائاملارنىڭ ( ) تەرىپىدىن بەلگىلىنىدۇ.
A: تۈرى
B: باھاسى
C: سەي-تائاملارنىڭ سۈپىتى
D: ياسىلىش شەكلى
134) ( ) زىياپەتتە، ئۈستەلگە 5 خىلدىن ئاز سەي-تائام چىقىرلىدۇ.
A: مۇھىم
B: قارشى ئىلىش
C: ئالىي دەرىجىلىك
D: ئادەتتىكى
135) كۈلداننى ئالماشتۇرۇشتا ( ) بىرلىكتە ئالماشتۇرۇش كىرەك.
A: چىنە-قاچىلار بىلەن
B: ئىستاكانلار بىلەن
D: يالغۇز
153) ئىسپىرىتسىز ئىچىملىكلەر ئادەتتىكى ئىچىملىك، مىنىرال ئىچىملىك، تەنھەرىكەت ئىچىملىكى ( ) قاتارلىق تۈرلەرگە بۆلنىدۇ.
A: ئالاھىدە ئىچىملىك
B: كۈچلەندۈرگۈچى ئىچىملىك
C: دورىلىق ئىچىملىك
D: ساغلاملىق ئىچىملىكى
154) مىۋە تەمدىكى گازلىق سۇلارنىڭ ( ) نىڭ خۇشبۇي ھىدى ۋە تەمى بار.
A: تەبىئىي مىۋە شەربىتى
B: تەبىئىي مىۋە
C: تەبىئي مىۋە تەم بىلەن ئوخشاشراق تەم
D: تەبىئي مىۋە تەم بىلەن ئوخشاش تەم
155) مىۋە شەربىتى تىپتىكى گازلىق سۇلاردا، مىۋە شەربىتى بولغاندىن سىرت، باشقا تەركىبلەر مىۋە تەمدىكى گازلىق سۇ بىلەن ئوخشاش بولۇپ، ئۇنىڭدا مىۋىنىڭ رەڭگى، پۇرىقى، تەمى ۋە ( ) بولىدۇ.
A: ئۇزۇقلۇق قىممىتى ئادەتتىكىچە
B: ئۇزۇقلۇق قىممىتى تۆۋەنرەك
C: ئۇزۇقلۇق قىممىتى ناچار
D: ئۇزۇقلۇق قىممىتى مول
156) كولا تىپتىكى گازلىق سۇلار بىر خىل ( ) خۇشپۇراقلىق گازلىق سۇ بولۇپ، ئۆسۈملۈك دورىنى چىلىدىغاندەك بىر خىل تەم بار.
A: قىزغۇچ قارامتۇل رەڭلىك
B: قەھۋە رەڭلىك
C: قىزغۇچ بىنەپشە رەڭلىك
D: توق قوڭۇر رەڭلىك
157) مىۋە شەربىتى ئىچىملىكلىرى تەبىئىي مىۋە تەمدىكى مىۋە شەربىتى ئىچىملىكى، شىرنىلىك ئىچىملىكى، قويۇق مىۋە شەربىتى ئىچىملىكى، ( ) قاتارلىق تۈرلەرگە بۆلنىدۇ.
A: مىۋە تەمدىكى ئىچىملىك
B: مىۋە رەڭلىك ئىچىملىك
C: مىۋە شەكىلدىكى ئىچىملىك
D: مىۋە مىغىزى ئىچىملىكى
158) مىۋە شەربىتى ئىچىملىكى رەڭگى ساپ، مىۋىنىڭ تەمى ئادەمگە ياقىدۇ، ( ) بولىدۇ.
A: ئۇزۇقلۇق قىممىتى ئادەتتىكىچە
B: ئۇزۇقلۇق قىممىتى مول
C: ئۇزۇقلۇق قىممىتى مولراق
D: ئوزۇقلۇق قىممىت تۆۋەنرەك
159) مىۋە شەربىتى ئىچىملىكى تەبىئى تەمدىكى مىۋە شەربىتى ئىچىملىكى، ئازراق مىۋە تەمدىكى ئىچىملىكى، مىۋە مىغىزى ئىچىملىكى، ( )، قويۇق مىۋە شەربىتى ئىچىملىكى دېگەن تۈرلەرگە بۆلنىدۇ.
A: ئارلاش مىۋە ئىچىملىكى
B: مىۋە رەڭلىك ئىچىملىك
C: مىۋە تەملىك ئىچىملىك
160) سۈت مەھسۇلاتى سۈت ئىچىملىكى، ( ) ئىچىملىكى، سۈت كىسلاتا باكتىرىيىسى ئىچىملىكى دەپ ئۈچ چوڭ تۈرگە بۆلنىدۇ.
A: سۈزمە
B: مىۋە-چىۋە
C: يىرىم ئىچىتىلغان سۈت
D: ئىچىتىلغان سۈت
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا hokumran تەھرىرلىگەن. ۋاقتى 2014-5-28 11:22 AM