مىسرانىم مۇنبىرى

ئىگىسى: mehriya

زادى كـىـم ئـۆگـەيـلـەيـدۇ [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

شىرىن

ئالىي ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 79492
يازما سانى: 2029
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 8682
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 939 سائەت
تىزىم: 2012-4-29
ئاخىرقى: 2015-2-28
يوللىغان ۋاقتى 2014-8-13 12:05:20 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
.tuz. يوللىغان ۋاقتى  2014-8-12 09:40 PM
ئەسسىلامۇ ئەلەيكۇم

ئىبلىس يېتىم بالىلارنىڭ يۈزى ...

مەنمۇ شۇنداق ئاڭلىغانىدىم ، ھەي ، بەزى ئىشلارغا ئامال يوقكەن ، كىمدىن رەنجىيمىز ، ئاتا - ئانىمىزدىن رەنجىشكە ھەققىمىز يوق ، تەقدىر دەيمىز شۇ ........

ئالەم سىغار مۇشتەك يۈرەككە ،
بۇ دەرتلەرمۇ سىغىپ كېتىدۇ .
رەنجىشلەردىن بولدى  قىل كۆڭلۈم ،
بۇ كۈنلەرمۇ ئۆتۈپ كېتىدۇ .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 109012
يازما سانى: 227
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 656
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 252 سائەت
تىزىم: 2014-8-7
ئاخىرقى: 2015-4-19
يوللىغان ۋاقتى 2014-8-13 01:47:46 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ھەي... ئۈگەيلىكىنى !

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 96547
يازما سانى: 1002
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3305
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 363 سائەت
تىزىم: 2013-7-30
ئاخىرقى: 2015-4-13
يوللىغان ۋاقتى 2014-8-13 11:10:34 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
تۇرمۇشىمىزدىكى ئادەتتىكى ئىشلارمۇ خاتىرلىنىپ ماڭسا بەك يېقىشللىق ئەسەر بولدىكەن دىسە....

سىزنىڭ يېزىش ئۇسلۇبىڭىزمۇ ئۆزگىچە ئىكەن.....تۇرمۇش قايناملىرىدىن مۇشۇنداق ئېسىل تىمىلارنى تاللاپ  ئىپادىلەش ماھارىتىڭىز بىلەن ۋايىغا يەتكۈزگەنلىكىڭىزدىن  سۆيۇندۈم....ئاپرىن سىزگە ...............
ئەسەرلىرىڭىزنى قىزىقىپ ئوقۇۋاتىمەن...

كىم بولشىدىن قەتئى نەزەر - ئۈزلۈكسىز ئىزدىنىپ ئالغا بېسېشىنى تەۋسىيە قىلىمەن.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 84300
يازما سانى: 1076
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 5045
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 205 سائەت
تىزىم: 2012-8-24
ئاخىرقى: 2015-4-16
يوللىغان ۋاقتى 2014-8-13 11:23:52 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

ئۆگەي بولسا نېمە بوپتۇ ؟

ئابدۇللانىڭ مەكتەپتىكى ئات ا-ئانىلار يېغىنىدا ئوقۇغان ماقالىسى ھەممە كېشىنىڭ دېققىتىنى تارتتى . ئۇنىڭ ماقالىسى << ئۆگەي ئانا بولسا نېمە بوپتۇ >> دېگەن تېمىدا ئېدى . ئۇ شۇنداق يازىدۇ : < ... ئۆگەي ئانا بولسا نېمە بوپتۇ ، ئۇ مېنىڭ كىيىملىرىمنى يۇيۇپ بەردى .مېنى دەپ مەكتەپكە يىغىنغا كەلدى . مەن ئاغرىپ قالغاندا بېشىمدا ئولتۇرۇپ يىغلىدى . ئۇ ماڭا : ياخشى ئوقۇغىن بالام ، بىز سېنى ھەم سىڭلىڭنى ئاخىرغىچە ئوقۇتىمىز ،_ دېدى .ئۇ بىزنى باغچىلارغا ئاپىرىپ ئوينىتىدۇ . بازاردىن قىيىم ئېلىپ بېرىدۇ . مەن ئۇىلاپ قالغان چاغلاردا پىشانەمگە سۆيۈپ قۇيىدۇ ...
سىڭلىم بىلەن ئانام بىزنىڭ ئويگە كەلگەندە ، بۇندىن كېيىن بىر ئۆيدە ياشايمىز ، ھەممىمىز بىر ئائىلىنىڭ ئادەملىرى دېگەنىدى . شۇنداق،  بىز بىر ئائىلىنىڭ ئادەملىرى . نېمە بولسا بولسۇن ، ئىشقىلىپ مېنىڭ بىر ياخشى ئانام بار ، ئۆگەي ئانا بولسا نېمە بوپتۇ ؟ >>
        ئۆگەي سۆزىنىڭ لوغەت مەنىسىگە قارىغايدىغان بولساق ، بالىلارغا نېسپەتەن ئۆز ئاتا -ئانىسىنىڭ ئورنىغا ئاتا ياكى .ئانا بۇلۇپ كىرگۈچىگە قارىتىلغان بۇلۇپ ، بالا بىلەن قانداشلىق مۇناسىۋىتى بولمىغان ، بىراق بېقىش ، ھالىدىن خەۋەر ئېلىش مۇناسىۋېتىنى ئۈستىگە ئالغۇچى كۆزدە تۇتىلىدۇ . بۇنىڭدىن كۆرۈۋېلىشقا بۇلىدىكى ، ئۇلار ئوتتۇرسىدىكى زىدىيەتنىڭ يىلتىزى ئائىلىدە ئەسلىدىكى ئاتا ياكى ئانىنىڭ ئۇرنىنىڭ دەخلى -تەرۇزگە ئۇچرىغانلىقىدا .  شۇنداق بولغاچقا پەقەت زىدىيەتنى يىلتىزىدىن ھەل قىلغاندىلا يېڭى تۇرمۇشنى بەختلىك ، ككڭۈللۈك تۇرمۇشقا ئايلاندۇرغىلى بۇلىدۇ . ئۇنداقتا قانداق قىلغاندا <ئۆگەي > سەۋەپلىك كىلىپ چىققىدىغان زىدىيەتتىن ساقلانغىلى ھەم يېڭى تۇرمۇشنى كۆڭۈللۈك ئۆتكۈزگىلى بۇلىدۇ ؟
     بۇنىڭ ئۈچۈن ھەرقايسىسى ئۆزىنىڭ يېڭى ئائىلىدىكى ئورنىنى ئېنىق ئايرىۋېلىشى كېرەك . چۈنكى دۇنيادا ھەرقانداق ئادەمگە دادا بىلەن ئانا پەقەت بىرلا بۇلىدۇ . ئۇلار ئوتتۇرسىدىكى مېھرى -مۇھەببەت پەقەت شۇلارغىلا خاس بۇلۇپ ، ئەگەر ئاتا -ئانا بىلەن بالا ئوتتۇرسىدىكى بۇ ىىل خاس مۇھەببەتنى باشقا ئادەمدىن تەلەپ قىلغاندا ، بۇ خىل ئېھتىياج تەبىيلا  قانائەت تاپالماي ، شۇ ۋەجىدىن زىدىيەت كېلىپ چىقىدۇ . مەسىلەن ئۆگەي ئاتا - ئانا بولغۇچى<< مەن شۇنچە قىلسام بىلمىدىڭ >> دېسە ، بالا بولغۇچى <<سەن مىڭ قىلغان بىلەن ئكز ئاتا -ئانام قىلغاندەك قىلالمايسەن >> دەپ ئاغرىنىدۇ . بۇنداق دېگەنلىك ئۆگەي ئاتا -ئانا بالىغا مەڭگۈ ئاتا -ئانا بولالمايدۇ دېگەنلىك ئەمەس ، پەقەت ئۇلار بالىلارنىڭ قەلبىدىكى ئەسلى ئاتا -ئانىنىڭ ئۇرنىغا دەخلى -تەرۇز قىلمىسا ، ئۆزىنىڭ ئورنىنى ئېنىق ئايرىۋالسىلا زىدىيەتتىن ساقلىنالايدۇ . مەسىلەن :
ئۆگەي ئانا ئۆز قىزىنى ئېلىپ بىر ئۆيگە كىرگەن بولسا ، ئالدى بىلەن يېڭى قۇرۇلغان ئائىلىدىكى تۆت نەپەر ئەزا بىر يەردە ئولتۇرۇپ ، ھەر بىر ئەزا ئائىلىدىك ئورنىنى كاللىسىدا ئېنىق ئايدېڭلاشتۇرۋېلىشى كېرەك . يەنى ئۆگەي ئانا  ئۆگەي بالىسىغا << بۈگۈندىن باشلاپ ، سىزگە مەن ئانا بۇلىمەن ، بۇ قەرياندا مەن بىلىپ بىلمەي بەزىدە ئۆزەمنىڭ قىزىغا يان بېسىپ قېلىشىم مۇمكىن ، شۇنداق ۋاقىتتا ماڭا ئەسكەرتىش بېرىشنى خالامسىز ؟ سىز ئۈچۈن ئۆز ئانىڭىزنىڭ ئورنىنى ھېچقانداق كىشى باسالمايدۇ . ئۇ مەڭگۈ سىزنىڭ مېھرىبان ئانىڭىز . مەن بەلكىم ئۆز ئانىڭىزدەك مېھىر -مۇھەببەت بېرەلمەسلىكىم مۇمكىن . بىراق ، مەن چوقۇم تېرىشىمەن . ئانىڭىز بىلەن دوستتەك ئۆتەلىشىم ناتايىن ، بىراق ، بۇنىڭ سىز بىلەن مۇناسىۋىتى يۇق . سىز ئانىڭىز بىلەن قاچان كۆرۈشىمەن دېسىڭىز ، شۇ ۋاقىتتا كۆرۈشەلەيسىز . بىر -بىرمىزنى چۈشۈنىپ بولغۇچە ئارىمىزدا قۇلايسىزلىقلار يۈز بېرىشى مۇمكىن ، شۇ ئۆتكەلدىن ئۆتىۋېلىشىمىز ئۈچۈن بىر -بىرىمىزگە ياردەم قىلايلى . مەن ئەكەلگەن قىز بىلەن دوستتەك ئۆتۈڭلار ، ئاچا -سىڭىلدەك ئۆتسەڭلار تېخىمۇ ياخشى . تۇنۇشۇپلا ئۇرۇق -تۇققاندەك بۇلۇپ كېتىش ھەرقاندەك ئادەمگە تەس كېلىدۇ . بىز ئالدى بىلەن مۇناسىۋەتنى دوستلۇقتىن باشلايلى . >>
      بۇ ئۇسۇلنى قوللانغاندا ھەرقايسىسى ئۆز كۆڭلىدىكىنى ئېيتماسلىق سەۋەبىدىن كېلىپ چىقىدىغان ئۇقۇشماسلىق ، ككڭۈل ئاغرىقلىرىدىن ساقلىنىپ ، يېڭى تۇرمۇشنى كۆڭۈللۈك ، بەخىتلىك تۇرمۇشقا ئايلاندۇرالايدۇ .

تەۋسىيەلىك مەزمۇن : جىنايەتنىڭ سەۋەبى

ئائىلىدىكى ناچار تەربىيە ئۆسمۈرلەرنىڭ جىنايەت يولىغا مېڭىشىنىڭ ئەڭ مۇھىم ئامىلى . ئۇنداقتا ، ئائىلە قانداق قىلىپ  ئۇلارنىڭ بۇ يولغا مېڭىشىغا سەۋەپچى بۇلۇپ قالىدۇ ؟
      پىسخۇلوگىيە نوقتىسىدىن ئېيتقاندا ناچار خارەكتىرنىڭ يىتىلىشى ئۆسمۈرلەرنىڭ جىنايەت يولىغا مېڭىپ قېلىشىغا بىۋاستە تەسىر كۆرسىتىدۇ . بۇ يەردىكى خارەكتىر بىر خىل روھىي ھالەت بۇلۇپ ، پىسخىكىلىك ئالاھىدىلىكلەرنىڭ يىغىندىسى . ئۇ ياش ئۆسمۈرلەرنىڭ تۈرلۈك ئىقتىدار ، كەيپىيات ، مىجەز ، ئۆزلۈك ئېڭىنى ئۆز ئىچىگە ئالىدۇ . بۇنىڭ ئىچىدىكى مىجەز- ىخرەكتېرنىڭ  رولى ئەڭ زور بۇلىدۇ .
    ئائىلە ئەلۋەتتە ياشلار -ئۆسمۈرلەرنى بىۋاستە قىنايەت يولىغا باشلىمايدۇ . ئەكسىچە ياخشى بولمىغان تەربىيە ئۇسۇلى بالىلاردا ناچار خارەكتېرنى يىتىلدۈرىدۇ .
ھەممىمىزگە مەلۇم ، بىر ئادەمنىڭ خارەكتېرى بۇۋاق مەزگىلىدىن تارتىپلا شەكىللىنىدۇ . بۇۋاق مەزگىلىدە پۈتۈنلەي ئاتا -ئانىنىڭ كونتۇرۇللىقىدىكى ئائىلە مۇھىتىدا چوڭ بۇلىدۇ . بۇ جەرياندىكى بالىنىڭ خارەكتېرىنى ئاپپاق بىر قەغەزگە ئوخشاتساق ، ئاتا -ئانىلار ئۇنىڭغا ئىز قالدۇرىدۇ . ھازىر ئائىلىلەردە بىر ياكى ئىككى پەرزەنت بار ، ئەگر ئائىلىدە ئاتا -ئانا بولغۇچى بالىلارغا قانداق مۇئامىلە قىلىشنى بىلمىگەندە ، بالىلارنىڭ خارەكتېرىدە ئاسانلا مەسىلە كۆرۈنىدۇ . بۇنداق بالىلار كېيىن مەكتەپ ، جەمىيەت ۋە مەدەنىيەت مۇھىتىنىڭ تەسىرىدە ئاسانلا ئېزىپ كېتىدۇ . ىارەكتېرى نورمال يېتىلگەن بالىلار كۆپىنچە ھاللاردا تۈرلۈك سىرتقى تەسىرگە بەرداشلىق بېرەلەيدۇ . تېىىمۇ كونكېرىت ئېيتساق ، ئائىلىدىكى ياشلار -ئۆسمۈرلەرنىڭ پىسخىكىسىغا تەسىر كۆرسۈتىدىغان ئامىل تۆۋەندىكى بىر قانچە تەرەپتىن ئىپادىلىنىدۇ :
   1. ئاتا -ئانىنىڭ جىدەل ماجراسى
    بۇنداق ئائىلىدە ئەر -ئايال مەلۇم مەسىلىنى ئۇرۇش- جېدەل بىلەن ھەل قىلىدۇ . بالىلاردا خاتالىق كۆرۈلگەندىمۇ ئۇلارنى ئۇرۇش -تىللاش ، ھاقارەتلەش ئارقىلىق تەربىلەيدۇ . شۇنىڭ بىلەن بالىلاردىمۇ بىرە مەسلىگە يۇلۇققاندا ئاتا -ئانىسىدەك ئۇرۇش -تىللاش بىلەن ھەل قىلىدۇ . شۇڭا بۇنداق بالىلارنى ئەتراپتىكىلەرمۇ ياخشى كۆرمەيدۇ . ئۇلارنى چەتكە قاقىدۇ .شۇنىڭ بىلەن بۇنداق بالىلارنىڭ كەيپىياتى تېخىمۇ ناچارلىشىپ ئۆچ ئېلىش خىيالى پەيدا ۇلىدۇ ياكى ئكزى بىلەن ئوخشاش خارەكتېردىكى بالىلار بىلەن ئارلىشىشىغا پۇرسەت يارىلىپ قالىدۇ .
          ئادەتتەساغلام ئائىلە ـــــــــ  ئاتا -ئاتا ۋە بالىلارنىڭ مۇناسىۋېتى ياخشى ،بالىلارئېناق ، بەىتلىك ئائىلە مۇھىتىدا چوڭ بۇلىۋاتقان ، ئاتا -ئانىنىڭ نىكاھى مۇقىم ، بەىتلىك ، بالىغا بولغان توغرا تەربىلەش ئۇسۇلىنى قولىنالايدىغان ئائىلىلەرنى كۆرسىتىدۇ .بۇنداق ئائىلە مۇھىتىدا چوڭ بولغان بالىلارنىڭ روھى بېسىمى ئاز بۇلىدۇ . خارەكتېر جەھەتتە ئاسان بورمىلىنىپ كەتمەيدۇ .
   2 . ئاجىرشىپ كەتكەن ئائىلىلەر
   بۇنداق ئائىلىلەردە چوڭ بولغان بالىلار ئاتا -ئانىسىنىڭ سەۋەبى بىلەن مەلۇم بىر تەرەپتە ياشاشقا مەجبۇر بۇلىدۇ ھەم قارشى تەرەپ بىلەن ئۆزئىختىيارلىقى بىلەن كۆرۈشىشتىن مەھرۇم قالىدۇ . كۆرۈكەن تەغدىردىمۇ بېقىۋاتقان تەرەپنىڭ ئەيىپلىشىگە ، سوتلىشىغا ئۇچرايدۇ . شۇنىڭ بىلەن بالىلار ئكزىنى بېقىۋاتقان تەرەپنىڭ كۆڭلىنى ئىزدەپ ، ھەقىقى ھېسياتىنى ئىپادىلىمەي ، يالغان سۆزلەشكە مەجبۇر بۇلىدۇ . شۇ ۋەجىدىن مىجەزىدە ئۆزگىرىش بۇلىدۇ .
     ئادەتتە ئاجىرىشىپ كەتكەن ئاتا -ئانىلار شۇنداقلا ئىككى تەرەپنىڭ ئائىلىسى قارشى تەرەپنىڭ يامان گېپىنى كۆپ قىلىدۇ ، يامانلايدۇ ، بالىنىڭ قارشى تەرەپ بىلەن مۇئامىلە قىلىشىنى خالىمايدۇ ھەم << ئۇ ئانا بۇلىشقا ياكى دادا بۇلىشقا لايىق ئەمەس >> دېگەندەك سۆزلەرنى ئىشلىتىدۇ . بۇنىڭ بالىغا كۆرسىتىدىغان تەسىرى زور بۇلۇپ بالىلارنىڭ بىخەتەرلىك تۇيغۇسىنى كەمچىل ، چۈشكۈن ، شەخسىيەتچى ، باشقىلارغا ھېسداشلىق قىلىشنى بىلمەيدىغان ، كىشىلەرگە ئىشەنمەيدىغان ، ئۆزىنى كەمسىتىدىغان ، ئاسان ئاچچىقلىنىدقغان ، ئۆز -ئۆزىنى كونتۇرول قىلالمايدىغان بۇلۇپ قېلىشىغا سەۋەپ بۇلىدۇ . شۇڭا ئەر -خوتۇنلار تۇرمۇشتا كېلىشەلمەي ئاجىراشماقچى بولغاندا ، ئالدى بىلەن بالىلارغا تەسىر يەتكۈزمەسلىك ئۈچۈن ، ئىككى تەرەپ بىللە ئولتۇرۇپ بالىغا ئەھۋالنى چۈشەندۈرۈش ، مەسىلەن :
مېنىڭ ياخشى كۆرگەن نەرسىلىرىم بىلەن داداڭنىڭ ياكى ئاناڭنىڭ ياخشى كۆرىدىغان نەرسىلىرى بىردەك بولمىغاچقا بىر -بىرمىزنى مەجبورى ئۆزگەرتمەكچى بولدۇق ، بىراق بۇ جەرياندا ئىككىمىز ئازاپلاندۇق . شۇنىڭ بىلەن ئىككى ئۆيدە ئايرىلىپ تۇرۇشنى تاللىدۇق . بىراق ، ئىككىمىزنىڭ ئەڭ توغرا قىلغان ئىشى سېنى تۇققىنىمىز . بىز ئاجراشقان بىلەن سەن ئاتا -ئاناڭدىن ئايرىلمىدىڭ . بىز سېنى ئىنتايىن ياخشى كۆرىمىز . بەزى ئىشلارنى سەن چوڭ بولغاندا ھېس قىلالايسەن . گەرچە بىز مىجەز -خارەكتېرىمىز سەۋەبىدىن كېلىشەلمىگەن بىلەن ، بىراق سەن ئۈچۈن ئاڭ ياخشى دادا ياكى ئانا ... چوڭ داداڭ چوڭ ئانىلىرىڭمۇ سېنى ئىنتايىن ياخشى كۆرۈدۇ . ھېچقايسىمىز ئۆزەىرىپ قالمايمىز .... دېگەندەك بالىلارنىڭ قەلبىدىكى بىخەتەرلىك ئېھتىياجى بىلەن مۇھەببەت ئېھتىياقىنى تۇلۇق قاندۇرىدىغان سۆزلەرنى قىلىش ئارقىلىق ئاجىرشىشنىڭ بالىلارغا ئېلىپ كېلىدىغان زىيىنىنى ئەڭ تۆۋەن چەككە چۈشۈرىش كېرەك .
3.سۇغۇق مۇئامىلىگە ئۇچرىغان بالىلار  
  بەزى ئائىلىلەردە خىزمەت ،  ئۇيۇن تاماشا ياكى ئۆيدە بىر قانچە بالا بۇلۇپ ھەممىسىگە ئوخشاش مۇئامىلە قىلىنمىغانلىق ۋەياكى ئاتا -ئانىلارنىڭ بالىلارغا بولغان ئۈمۈدى بەك چوڭ ھەم ئۆزىنىڭ ئەمەلگە ئاشمىغان ئارزۇ -ئارمانلىرىنى بالىنىڭ ئۈستىگە يۈكلەش ، بالىغا ھەددىدىن زىيادە قاتتىق تەلەپ قۇيۇش ، بالىلارنىڭ ھېسياتىنى ئويلاشماسلىق قاتارلىق ئەھۋاللاردا ، بالىلاردا ئاتا -ئانام مېنى ياخشى كۆرمەيدۇ ، ئۇلار ماڭا كۆڭۈل بۆلمەيدۇ ياكى ئۇلارنىڭ كۆڭۈل بكلىدىغىنى مېنىڭ نەتىنجەم دەيدىغان ھېسىيات پەيدا بۇلۇپ ، ئۆيدىن ۋە مەكتەپتىن بىزار بۇلىدىغان ، يالغان سۆزلەيدىغان خارەكتېر يىتىلىپ قالىدۇ .
       بۇنداق بالىلاردا بىخەتەرلىك تۇيغۇچى ، مېھىر -مۇھەببەت ئېھتىياجى كەمچىل بۇلۇپ ، باشقىلارنى ئۆزىنى ياخشى كۆرۈدىغانلىقىغا ئىشەنمەيدۇ . يۇشۇرۇن ئېڭىدا ئاتا -ئانام مېنى ياخشى كۆرمىسە باشقىلارنىڭ مېنى ياخشى كۆرۈشى مۇمكىن ئەمەس دەپ ئكزىنى كەمسىتىدۇ . دەسلەپتە شۇ سەۋەپتىن ئازاپلىنىدۇ . بۇ ىىل ئازاپ جۇغلانما بۇلۇپ ئاقىۋەتتە تاشقى دۇنياغا بولغان ئۆچمەنلىككە ئايلىنىدۇ . شۇنىڭ بىلەن ئۇلارنىڭ مىجەزىمۇ باشقىلار بىلەن چىقىشالماسلىق ، باشقىلارغا ئىشەنمەسلىك ، ئكچمەنلىك كەيپىياتى شەكىللىنىدۇ . شۇ سەۋەپتىن باشقىلارنىڭ ئەيىپلىشىگە ، چەتكە قېقىشىغا ئۇچۇرايدۇ .  

قانداق قىلغاندا بالىلارنى پىسخىكا جەھەتتىن ساغلام چوڭ قىلغىلى بۇلىدۇ ؟


قانداق قىلغاندا بالىلارنى پىسخىكا جەھەتىن ساغلام تەربىلىگىلى بۇلىدۇ ؟
    مەسىلە ئائىلىدە چىققان ئىكەن ، ئۇنى ئائىلىدە ھەل قىلىش كېرەك . بۇنىڭ ئۈچۈن ئەر -خوتۇنلار مۇناسىۋەتنى ياخشىلاش ، بىر -بېرىگە چوڭقۇر مۇھەببەت بېرىش ، پەرزەنتلىرى بىلەن بولغان مۇناسىۋەتنى ياخشىلاش ، ئۇلارغا شەرتسىز مېھرى -مۇھەببەت ئاتا قىلىش ، كۆپ پەرزەنتلىك ئائىلىلەر بالىلارغا ئوخشاش مۇئامىلە قىلىش ، بىر بالىسىنى تەنقىتلەش ئارقىلىق ، قالغان بالىلىرىنى تەربىلىمەسلىك ، ( مەسىلەن ، ئاكاڭنى ياكى ئاچاڭنى دورىما ، سەنمۇ شۇنداق بۇلۇپ قالىسەن ....دېگەندەك ) ، بالىلارنىڭ ياش پەرقى بىلەن مۇئامىلە قىلماي ، كىمنى توغرا بولسا شۇنى مۇئەييەنلەشتۈرۈش ، بۇ ئارقىلىق پەرزەنتلەر ئارىسىدىكى مۇناسىۋەتنى ھەم مېھىر -مۇھەببەتنى چوڭقۇرلاشتۇرۇش ، بالىلارنى ئۆز يېشىغا لايىق ئىشلارنى ئۆزى ئېگە بۇلۇشنى ئۆگۈتىش كېرەك . بالىلارنىڭ كەيپىياتى ناچارلىشىپ قالغاندا ئۇلارنى تەربىلىمەي ، ئالدى بىلەن ئۇلارنىڭ كەيپىياتىنى تەڭشىشىگە ياردەم بېرىش ، ئائىلىدە ئۆز -ئارا پىكىر ئالماشتۇرۇشقا كۆڭۈل بۆلۈش ، بىرگە پائالىيەت قىلىدىغان ئىشلارنى قىلىش ، دەم ئېلىش كۈنلىرى سىرتلارغا چىقىپ بىرگە ئايلىنىپ كېرىش ، بولسا تەتىل مەزەىللىرىدە ئۇلار بىلەن بىرگە ساياھەتكە چىقىپ ئۇلارنىڭ نەزەر دائىرسىنى كېڭەيتىش دېگەنگە ئوخشاش  ........ تەۋەلىك ئېھتىياجى ، مېھىر -مۇھەببەت ئېھتىياجى ، ھۆرمەتلىنىش ۋە ھۆرمەتلەش ئېھتىياجى ، باراۋەرلىك ، بىخەتەرلىك ئېھتىياجى قاندۇرۇلغان بالىلارپىسخىكا جەھەتتە ساغلام بۇلۇپ ،باتۇر ، قىيىنچىلىققا بەرداشلىق بېرەلەيدىغان ، كىشىلىك مۇناسىۋەتنى ياخشى بىر تەرەپ قىلالايدىغان ، سەمىمى ، ئاق ككڭۈل ، تېرىشچان ، باشقىلارنىڭ ھۆرمىتىگە ئېرىشەلەيدىغان ، باقىلارغا باراۋەر مۇئامىلە قىلىشتەك ياخشى پەزىلەتكە ئېگە بۇلۇپ ئۆسۈپ يېتىلىدۇ . چۈنكى ئادەم نېمىگە ئېرىشسە ، ئەتراپتىكىلەرگە شۇنى بېرىدۇ .


تۈگىدى





  
   

بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   mehriya تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-8-13 11:26 AM  


تۇرمۇش ـــــ كېسىپ تىكىدىغان مودا كىيىم ئەمەس !

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 107937
يازما سانى: 112
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 372
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 131 سائەت
تىزىم: 2014-6-21
ئاخىرقى: 2015-4-8
يوللىغان ۋاقتى 2014-8-13 05:12:29 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئاللاھىم ئوماق پەرزەنتلىرمىزنى ئۆز ئاتا—ئانىسىنىڭ ئىللىق باغرىدا خۇشال—خۇرام ئۈسۈپ يىتىلگىلى نىسىپ قىلغاي،

گۈل بىلەن باغ گۈلىستان،گۈل قۇرىسا زىمىستان،تەۋبە قىلغىن ئەي ئىنسان،بارار جايىڭ قەبرىستان!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 96547
يازما سانى: 1002
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3305
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 363 سائەت
تىزىم: 2013-7-30
ئاخىرقى: 2015-4-13
يوللىغان ۋاقتى 2014-8-13 05:55:34 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئاخىرى چىقىپتۇ ھە......
مەن قارىسام بىرتالمۇ مەنىسىز ،بىھۇدە يېزىلغان سۆزلەر يوقكەن......جاپا چېكىپسىز .....
ئائىلدىكى بىلۋىلىشقا تېگىشلىك مۇھىم ئىشلارنى  ئەسكەرتكىنىڭىزگە تەشەككۈر...

كىم بولشىدىن قەتئى نەزەر - ئۈزلۈكسىز ئىزدىنىپ ئالغا بېسېشىنى تەۋسىيە قىلىمەن.

ئــــــۇيــــغـــــۇرۇم

يېتىلىۋاتقان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 4975
يازما سانى: 368
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 6214
تۆھپە نۇمۇرى: 350
توردا: 502 سائەت
تىزىم: 2010-7-28
ئاخىرقى: 2015-4-18
يوللىغان ۋاقتى 2014-8-13 09:47:17 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسىرىڭىز    ئۇقۇپ   يانغىندىكى   ئايشەم ئىسمايىل « تەبەسسۇم » نىڭ  كۆپەيتىلمە نۇسقىسىمىدۇ   دەپ قالدىم سىزنى  .... ھې ھې ھې

ئـــــــــــەرنىڭ بــــــــــــــــــــەختى ۋاپادىن ، ئـــــــــــــــــايــــــــــــــالنىڭ بەختى  ھايادىن.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 105104
يازما سانى: 74
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 265
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 12 سائەت
تىزىم: 2014-3-21
ئاخىرقى: 2015-3-15
يوللىغان ۋاقتى 2014-8-24 02:37:31 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
  
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش